Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 105301
Convocatòria i bases reguladores de subvencions destinades a associacions i entitats municipals per despeses corrents i de funcionament a l'exercici 2022

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local, a la sessió de data de 23 de febrer de 2022 va adoptar l'acord relatiu a l'aprovació de la convocatòria única i les bases reguladores de la concessió de subvencions que transcric literalment a continuació:

L'Ajuntament de Calvià, a través de la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, en compliment dels principis de publicitat, concurrència i objectivitat en la concessió de subvencions, convoca, mitjançant convocatòria única, les associacions i entitats del municipi de Calvià perquè sol·licitin els ajuts econòmics d’acord les següents:

BASES

Article 1. Objecte de la convocatòria, condicions i finalitat 

L'objecte d'aquestes bases i convocatòria és la concessió, mitjançant concurrència no competitiva, de subvencions destinades al sufragi de les despeses necessàries per al funcionament de les associacions i entitats inscrites al Registre municipal d'entitats de Calvià, sempre que es desenvolupin ajustant-se al que estableixen aquestes bases.  

Seran despeses subvencionables tant les despeses corrents (assegurança de responsabilitat civil, material d'oficina, connexions per a accés a internet, etc.) com les despeses en béns d'inversió inventariables (mobiliari, equips informàtics, impressores, programari, maquinari, equips audiovisuals, equips de projecció i reproducció, carpes per a esdeveniments, generadors elèctrics, instruments musicals, etc.). 

En concret, seran objecte d'aquesta subvenció les despeses següents en béns corrents i serveis:

  • L'assegurança de responsabilitat civil subscrita per l'associació de veïns i altres assegurances necessàries per dur a terme les activitats que els són pròpies.

  • Material d’oficina i consumibles necessaris per dur a terme les seves activitats (no inventariables). Entre d'altres, i sense que tinguin caràcter limitatiu, es pot incloure el material d'oficina o els consumibles d'informàtica.

  • Despeses de manteniment dels comptes bancaris titularitat de l’associació o entitat municipal.

  • Les despeses d’assessoria jurídica o financera directament relacionades amb l’associació, o les despeses notarials o registrals.

  • Altres despeses de naturalesa corrent.

  • Costos assumits, al llarg de l'exercici 2022, a conseqüència de l'adquisició d'una tauleta informàtica o d'altres dispositius informàtics (ordinadors portàtils).

  • Els costos relacionats amb la connexió a xarxes de banda ampla de les tauletes o altres dispositius informàtics adquirits per les associacions veïnals. En concret, se subvencionarà l'adquisició d'elements de connexió dels equipaments informàtics (USB), no d'instal·lació de xarxa wifi.

No es consideraran despeses subvencionables les derivades de la gestió de l’estructura de l’entitat sol·licitant:

  • L’assegurança de vehicles a nom de l’entitat ni les despeses derivades del seu manteniment.

  • Altres assegurances subscrites per l'associació o els seus directius que no siguin necessàries per dur a terme les seves activitats.

  • Les despeses per donatius, regals i obsequis a particulars o entitats.

  • Les despeses sorgides amb motiu d'entrades a esdeveniments, activitats o espectacles.

  • L'adquisició de mobiliari o altres béns inventariables no inclosos en aquestes bases.

  • Els interessos deutors de comptes bancaris.

  • Les despeses de procediments judicials.

  • Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació.

  • Els impostos personals sobre la renda.

  • Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

  • Altres despeses incloses com a no subvencionables a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Article 2. Pressupost

Durant l'exercici pressupostari vigent es destina la quantitat de SETZE MIL EUROS (16.000,00 €) en total a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a la partida pressupostària següent: 301 92400 4800010 “Subvenció dinamització zones”, que es repartirà segons l'ordre de prelació (d'entrada al registre de la sol·licitud) entre les associacions i entitats que presentin la sol·licitud i compleixin els requisits d'aquesta convocatòria, fins a esgotar el límit de la despesa aprovada per a la convocatòria. 

S’estableix un límit de subvenció per entitat de 400 €.

Article 3. Entitats beneficiàries

Podran ser entitats beneficiàries les associacions i entitats que compleixin els següents requisits:

  • Que es trobin legalment i definitivament constituïdes i estiguin inscrites al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià. 

  • Que desenvolupin les seves activitats al terme municipal de Calvià.

  • Que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament de Calvià i l’Agència Estatal de l’Administració Tributària i de les obligacions amb la Seguretat Social.

  • Que hagin justificat degudament i/o reintegrat les subvencions d’anys anteriors atorgades per l’Ajuntament de Calvià.

L'incompliment de qualsevol dels requisits anteriors tindrà com a conseqüència que l'entitat sol·licitant de la subvenció no podrà tenir, en cap cas, la condició d'entitat beneficiària de la subvenció.

Una mateixa entitat beneficiària no podrà percebre una subvenció directa de caràcter nominatiu i una subvenció en concurrència competitiva per a un mateix objecte o activitats accessòries.

No podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions les persones o entitats que es trobin en qualsevol de les situacions que s'indiquen a l'article 13 de la Llei 38/2003. Així mateix, es denegarà l'atorgament de subvencions a l'entitat sol·licitant que estigui sancionada per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma, per accions o omissions considerades discriminatòries per la legislació vigent per raó de gènere (Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).

Article 4. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds s'han de presentar obligatòriament per mitjans electrònics a través del model de sol·licitud i la declaració responsable normalitzats disponibles a www.calvia.com (L'Ajuntament / Organització municipal / Participació ciutadana). De conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats interessades presenta la sol·licitud presencialment, se li requerirà perquè presenti la seva sol·licitud per mitjans electrònics vàlids. 

El termini per presentar les sol·licituds serà de 20 dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al BOIB.

Article 5. Documentació necessària per formular les sol·licituds 

Les entitats interessades han d'aportar la documentació següent:

  1. La sol·licitud i declaració responsable (annex I).
  2. Una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades de la persona representant de l’entitat, signada electrònicament (annex II).
  3. Relació de despeses de béns per a les quals se sol·licita la subvenció, així com la quantificació (annex III).

Així mateix, segons estableix l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones sol·licitants tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'Administració o hagin estat elaborats per qualsevol altra administració. L'Administració actuant podrà consultar o demanar aquests documents llevat que l'interessat s'hi oposés.

Les persones interessades es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin. Excepcionalment, quan la rellevància del document en el procediment ho exigeixi o hi hagi dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'Administració pot sol·licitar de manera motivada la confrontació de les còpies aportades per la persona interessada, podent requerir l'exhibició del document o de la informació original.

Les subvencions estan dirigides a col·laborar amb les associacions i entitats en el finançament de les despeses de l'exercici 2022.

Article 6. Comprovació de dades

1. Per a la tramitació d'aquest procediment s'han de consultar automàticament les dades incloses en els documents següents en poder de l'Administració actuant o elaborats per les administracions públiques, llevat que la persona interessada s'oposi a la consulta:

  1. Certificat d'estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.
  2. Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
  3. No tindre deutes pendents de pagament amb l'Ajuntament de Calvià.
  4. NIF de l’entitat sol·licitant.
  5. Inscripció de l'entitat al Registre Municipal d'Entitats de l'Ajuntament de Calvià.

2. No es requerirà a les persones interessades dades o documents no exigits per la normativa reguladora aplicable o que hagin estat aportats anteriorment per la persona interessada a qualsevol administració. A aquests efectes, l’interessat haurà d’indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents referits.

3. En cas que les persones interessades s'oposin a la consulta, ho hauran d'indicar a la casella corresponent habilitada al formulari de sol·licitud i aportar els documents.

4. Quan així ho exigeixi la normativa aplicable, se sol·licitarà el consentiment exprés de la persona interessada per fer la consulta.

5. Excepcionalment, en cas que alguna circumstància impossibiliti l'obtenció de les dades esmentades, es podrà sol·licitar a les persones interessades que presentin els documents corresponents.

Article 7. Acumulació d’expedients

D’acord amb el que estableix l’article 57 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l’òrgan tramitador apreciï que una mateixa entitat ha presentat diverses sol·licituds, ha d'acordar-ne l'acumulació i seguirà amb la tramitació com un únic expedient. Si no s'ha rebut comunicació de desistiment dins el termini establert, s'acumularan totes les sol·licituds que l'entitat hagi presentat i s'aplicaran conjuntament els imports màxims de subvenció que estableix l'article 2 de les presents bases.

Article 8. Igualtat d’homes i dones

1. La documentació presentada per a l’obtenció de la subvenció evitarà l’ús del llenguatge i imatges sexistes, sense que pugui existir discriminació directament o indirectament per raó de sexe.

2. En tots els projectes presentats a les diferents convocatòries municipals es tendirà a introduir la perspectiva de gènere en la seva elaboració.

3. En l'elaboració de memòries i informes que l'entitat subvencionada haurà de presentar amb motiu de l'execució i la justificació de la subvenció, l'entitat beneficiària tendirà a presentar les dades estadístiques sobre les persones beneficiàries o usuàries i sobre el personal que executi el projecte subvencionat; es tendirà a presentar les dades desagregades per sexe i edat, establint percentatges, a fi de conèixer la població sobre la qual incideix la subvenció.

4. La Comissió de valoració tendirà a constituir-se de manera paritària.

Article 9. Defectes en la sol·licitud i altra documentació

Un cop rebudes les sol·licituds, seran revisades pel servei de Participació Ciutadana i, en cas que hi hagi algun defecte, es requerirà l'esmena, i es concedirà a les persones interessades un termini màxim improrrogable de 5 dies hàbils per esmenar els errors o omissions detectats a la sol·licitud, amb indicació que, si no esmenen en termini, es considerarà que han desistit de la seva petició, prèvia resolució que s'ha de dictar en els termes de l'article 21 de la Llei 39 /2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El servei de Participació ciutadana podrà sol·licitar a les entitats sol·licitants que aportin totes les dades, documents complementaris i aclariments que siguin necessaris per a la correcta verificació de la sol·licitud o per a la seva tramitació i resolució.

Article 10. Instrucció.

1. Rebudes totes les sol·licituds de subvenció i tenint per realitzat, si escau, el tràmit d'esmena de defectes o aportació de nova documentació, els expedients que reuneixin tots els requisits i que continguin la documentació requerida, seran remesos a la Comissió de valoració que es constitueixi a l'efecte de valorar les sol·licituds d'acord amb els criteris establerts a l'article 11 de les presents bases reguladores i que estarà constituïda per les persones següents:

  • Presidenta: La tinenta de batle de Joventut, Participació ciutadana, Medi ambient, Transició ecològica i Memòria democràtica, o persona en qui delegui.
  • Secretari: Un membre d’entre el personal funcionari de l'Ajuntament, que actuarà amb veu però sense vot.
  • Vocals: El/la Director/a General de Joventut i Participació Ciutadana i dos membres de l’equip tècnic del servei de Participació Ciutadana.

2. Examinades les sol·licituds per la Comissió de valoració, l'òrgan competent en matèria de Participació ciutadana emetrà proposta de resolució, de conformitat amb allò acordat per la Comissió de valoració, que s'elevarà a la Junta de Govern Local, òrgan competent per acordar la concessió de les subvencions. 

3. El termini màxim per resoldre i notificar serà de tres mesos, des de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. La resolució que acordi la concessió de la subvenció haurà de ser notificada a les persones interessades amb la comunicació del termini per a la realització de l’objecte de la subvenció, així com la seva justificació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi publicat la resolució, l'entitat sol·licitant podrà entendre desestimada la sol·licitud.

Article 11. Criteris de concessió 

En cap cas no podrà superar els 400,00 € per associació o entitat, llevat que una vegada prorratejades les quantitats disponibles hi hagi sobrants a distribuir, a conseqüència de l'aplicació dels límits. En aquest cas, aquests es repartiran de forma proporcional, fins a esgotar el límit de la despesa aprovada per a la convocatòria.

Tenint en compte el perfil del beneficiari i la manca de lucre a les entitats que poden optar a la subvenció, així com la inexistència de necessitat –i la dificultat– de comparar els projectes entre si i establir una prelació de totes les sol·licituds, el procediment és el de concurrència no competitiva. El límit serà la suficiència del crèdit necessari per atendre les necessitats del teixit associatiu del municipi de Calvià.

Els expedients es tramitaran per estricte ordre de presentació de les sol·licituds i la documentació completa prevista, fins a esgotar el crèdit pressupostari.

Únicament es tindrà en compte la data de presentació de les sol·licituds a l'efecte de la determinació de l'ordre de tramitació quan la documentació presentada estigui completa, segons l'estipulat a l'article 4.

Article 12. Resolució

La Junta de Govern Local, a la vista de la proposta de la Comissió de valoració, assignarà els ajuts.

Article 13. Notificacions

De conformitat amb l'establert en l'article 26 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en remissió a l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la resolució de concessió i, si n'és el cas, de denegació de les subvencions, es publicarà en la pàgina web municipal a efectes de notificació.

Article 14. Obligacions de les entitats beneficiàries

  1. Justificar davant l’òrgan que concedeix la subvenció el compliment dels requisits i condicions i de la finalitat que determina la concessió de la subvenció.
  2. Acceptar la subvenció. En cas que això no sigui possible, hauran de renunciar expressament en el termini de quinze dies comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la concessió de la subvenció.
  3. Realitzar les despeses per a les quals es concedeix la subvenció, ajustant-se als termes previstos.
  4. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i inspecció que efectuï l'òrgan que concedeix la subvenció i qualsevol altre de comprovació i control financer que es puguin dur a terme els òrgans de control competents.
  5. Comunicar l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d’altres administracions, entitats públiques o privades, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s'ha d'efectuar tan aviat com es conegui i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
  6. Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i de la resta de documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com tots els estats comptables i registres específics que s'exigeixen a les bases reguladores de la subvenció, per tal de garantir l’adequat exercici de les facultats de comprovació i control.
  7. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
  8. Reintegrar els fons rebuts en el cas que sigui procedent.
 

​​​​​​​Article 15. Pagament i justificació

Una vegada resolta i notificada la concessió de subvenció es procedirà al pagament del 100% de l’ajuda concedida, en concepte d’abonament anticipat que suposarà lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació.

La justificació es durà a terme abans del 31 de març de 2023.

La justificació s'ha de presentar al registre general de l'Ajuntament de Calvià, per mitjans electrònics a través de la declaració responsable normalitzada disponible a www.calvia.com (L'Ajuntament / Organització municipal / Participació ciutadana). De conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, si alguna de les entitats interessades presenta la justificació presencialment, se li requerirà perquè presenti la seva sol·licitud per mitjans electrònics vàlids. 

Les factures presentades hauran de contenir, com a mínim, les dades següents:

  • Nom i cognom o raó social de les persones o emprese proveïdores, amb el NIF o el CIF corresponent.
  • Quantitat i preu unitari.
  • IVA desglossat o l’expressió d’IVA inclòs.
  • Descripció suficient del subministrament o servei, en cas contrari caldrà adjuntar document explicatiu.
  • Número i data de la factura.

Article 16. Reformulació

La Junta de Govern Local, una vegada concedides les subvencions a les entitats beneficiàries i en aplicació del principi de proporcionalitat, podrà modificar l'assignació mitjançant una resolució motivada, quan concorrin alguna de les circumstàncies següents:

  1. Per incompliment de les obligacions i determinacions contingudes en aquestes bases.
  2. Amb la justificació prèvia de la causa que origina la impossibilitat d’executar les despeses que motivin la subvenció, es podrà autoritzar el canvi de destinació dels ajuts concedits.
  3. Es podrà reduir la subvenció fins a arribar al 50% de les despeses realitzades, si aquestes són inferiors al doble de la subvenció concedida.
  4. En cas de donar-se la circumstància a), es podrà procedir fins i tot a la revocació.

Article 17. Reintegrament de la subvenció

El procediment de reintegrament s'ha d'iniciar d'ofici per resolució de l'òrgan competent i es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes a la legislació estatal bàsica, sens perjudici de les particularitats establertes al Decret legislatiu 2/ 2005 pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

D'acord amb el que estableix l'article 42 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les entitats beneficiàries podran realitzar, sense requeriment previ de l'Administració, la devolució total o parcial de la subvenció concedida, mitjançant el seu ingrés al compte bancari ES61 2100 8009 1113 0009 0488, en concepte de devolució voluntària de la subvenció.

En tot cas, la persona beneficiària haurà de presentar davant de la Direcció General de Joventut i Participació Ciutadana, la còpia justificativa de la devolució voluntària realitzada, en què constin la data d'ingrés, el seu import i el número d'expedient i denominació de la subvenció concedida. A aquests efectes, en el concepte de l’operació es farà constar el text “Devolució subvenció número d’expedient”.

Article 18. Pèrdua del dret al cobrament de la subvenció

Sense perjudici de qualsevol altra causa que derivi de la normativa aplicable, constitueixen causes de pèrdua del dret a cobrament de la subvenció, total o parcial, u obligació al reintegrament, les següents:

  1. Incomplir les obligacions contemplades a la convocatòria o alterar aspectes rellevants del projecte que s'hagin tingut en compte per concedir l'ajuda.
  2. No presentar tota la documentació justificativa en temps i forma exigits o ser-ne la presentació insuficient o incompleta.
  3. Qualsevol altra causa que posi de manifest que l'entitat no reunia els requisits per ser beneficiària d'aquestes subvencions o l'alteració dels supòsits que van servir de base per avaluar les sol·licituds.

Article 19. Règim jurídic, responsabilitat i règim sancionador.

Aquesta convocatòria es regeix pel que estableixen les bases d'execució del pressupost general d'aquesta Corporació, i en allò que no s'hagi previst, s'ha d'aplicar supletòriament la Llei 38/2003, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB; la Llei 39/2015, de l'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 7/1985, de 2 dabril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o informació que s’incorpori a la declaració responsable podrà donar lloc a responsabilitat penal, civil o administrativa.

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol I relatiu a les infraccions i al capítol II relatiu a les sancions del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Article 20. Interposició de recursos

Contra aquesta convocatòria pública de subvencions, que esgota la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de la data de publicació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició es pot presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.1 de la Llei 39/2015, i es considerarà desestimat si no s'ha resolt i se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa. Si no s'utilitza el recurs de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article esmentat anteriorment i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala del Tribunal Superior de Justícia de Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de la seva publicació, sens perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

Article 21. Transparència i bon govern

El tràmit de concessió de subvencions ha de complir amb les obligacions de transparència contingudes a l’Ordenança de transparència, accés a la informació i reutilització (BOIB 72 de 21 de novembre de 2015).

Article 22. Informació sobre la protecció de dades.

D'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, informem els interessats i interessades que les dades personals que aportin s'incorporaran i es tractaran al fitxer de Participació Ciutadana per tal de portar-ne la gestió. Poden exercir el dret d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició al tractament d'aquestes dades segons les condicions previstes a la legislació vigent. 

Article 23. Publicació de les bases i convocatòria

Les presents bases i la convocatòria, una vegada aprovades, seran objecte de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, dacord amb el que estableix l’article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. També seran publicades a la Base de Dades Nacional de Subvencions i a la pàgina web municipal.

 

Calvià, en el dia de la signatura electrònica (24 de febrer de 2022)

La tinenta de batle de Joventut, Participació ciutadana, Medi ambient, Transició ecològica i Memòria democràtica

(per delegació de batlia de data 15/06/2021)

Margarita Plomer Fornés