Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

FUNDACIÓ MALLORCA TURISME

Núm. 103367
Resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme per la qual s’aprova un Hackathon en el marc del Fòrum Internacional de Turisme Sostenible

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Fundació Mallorca Turisme, entitat dependent del Consell Insular de Mallorca, i membre afiliat de la UNWTO des de setembre 2020, pertany a la xarxa INSTO, a través de l'Observatori de Turisme Sostenible de Mallorca des de juny de 2021.

El treball de l'Observatori se centra, fonamentalment, en:

- Monitoritzar, sobre dades reals, l'impacte econòmic, social i mediambiental del turisme en la destinació.

- Generar noves fonts d'informació i anàlisi que sorgeixen de la cooperació i l'intercanvi mutu d'informació i experiències.

- Generar sinergies i un aprenentatge cooperatiu per al disseny de polítiques i estratègies basades en els criteris irrenunciables de desenvolupament sostenible, aprofitament dels avanços tecnològics i cura del patrimoni sociocultural.

En definitiva, amb l'Observatori Mallorca té, per primera vegada, un sistema eficaç per a:

- Posicionar l'illa entre les destinacions turístiques líders en matèria de gestió turística des de les perspectives de la qualitat, el desenvolupament sostenible i el treball col·laboratiu (tant en l'àmbit local com internacional).

- Comptar amb una eina útil per a la presa de decisions que permet, a partir de les dades i les anàlisis, establir quadres de comandaments clars, precisos i aplicables en les diferents escales que conformen el panorama turístic de l'illa.

Cal destacar també que l'Observatori dona un fort impuls a la sensibilització sobre la importància del treball conjunt per la sostenibilitat, i poder arribar a tot el teixit social i tots els àmbits, públic i privat.

Per tot això, d'acord amb els Estatuts de la Fundació Mallorca Turisme i amb l'autorització prèvia del Departament de Transició, Turisme i Esports del Consell Insular de Mallorca, dict la següent,

Resolució

1. Aprovar la Convocatòria d'una hackathon en el marc del Fòrum Internacional de Turisme Sostenible.

2. Publicar l'extracte d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 25 de febrer de 2022

El director de la Fundació Mallorca Turisme

Miguel Pastor Jordá

 

Convocatòria

1. Objecte i finalitat

SDS Hackathon és un esdeveniment organitzat per la Fundació Mallorca Turisme en format presencial que s'ha de dur a terme el 8 d'abril de 2022, en el marc del Fòrum Internacional de Turisme Sostenible que s'organitza a Mallorca.

L'objectiu del SDS Hackathon és crear solucions a problemàtiques lligades al sector turisme i sostenibilitat.

Els reptes que es plantegen des de l'organització són:

* Aigua: solució de gestió i control de pèrdues.

* Alimentació: adaptació del camp i professions tradicionals al mercat actual, especialment turístic (hotels i restaurants).

* Mobilitat: tant illa-continent i inter-illes, com intern.

Els reptes que proposa la Fundació són creats en la línia dels Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030, iniciativa impulsada per Nacions Unides, i que impacten en major o menor mesura en tots els objectius.

El SDS Hackathon és una hackathon orientada a professionals, investigadors i estudiants amb interès i compromís amb la sostenibilitat, que vulguin posar a prova el seu talent i divertir-se aportant solucions per a les problemàtiques del turisme a Mallorca.

El SDS Hackathon és una oportunitat per a conèixer altres professionals, treballar junts en un projecte, aprofitant les noves eines i tecnologies digitals i amb una finalitat d'impacte mediambiental, econòmic i social.

Durant el mateix, es motivaran les col·laboracions i es donarà suport a les idees mitjançant l'assessorament de mentors especialitzats en la temàtica, els quals han d'estar disponibles en tot moment per a encaminar els equips perquè arribin a un màxim exercici, vetllant per la prevalença de l'esperit cooperatiu, innovador i creatiu.

Posarem a disposició dels participants l'Informe de Conjuntura de la Situació de Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social de Mallorca a l'àmbit del Turisme 2022, creat per la Fundació Mallorca Turisme, el qual esperam que serveixi com a punt de partida per afrontar els reptes.

La finalitat d'aquesta convocatòria és recaptar solucions als problemes de sostenibilitat de Mallorca com a Observatori de Turisme Sostenible.

2. Dotació pressupostària i quantia dels premis

La convocatòria dels premis té una dotació econòmica de 15.000 € a càrrec del pressupost de la Fundació Mallorca Turisme. Hi ha tres premis, un per cada repte, de 5.000 € cada un, a repartir entre els cinc membres del grup.

3. Requisits de participació

Persones físiques a partir de divuit anys, inclòs. Estudiants de qualsevol nivell i professionals amb interès i compromís amb la sostenibilitat, de qualsevol branca professional.

4. Selecció dels participants

L'organització serà responsable de seleccionar als 45 perfils que participaran en la hackathon de manera presencial, protegint els altres inscrits en llista d'espera per ordre d'inscripció en cas de cancel·lació dels seleccionats.

Els criteris de selecció han de ser el currículum, la motivació, l'experiència, i el perfil del participant. En cap cas influirà en la selecció dels perfils, criteris de gènere, edat, ètnia, nacionalitat, etc.

Els grups de la hackathon s'han de formar el dia de l'esdeveniment entre els participants presents i han d'estar formats per 5 persones cada grup. El comitè organitzador del concurs serà el responsable de la composició dels equips.

L'idioma oficial de l'esdeveniment és el castellà. Tota documentació i comunicació de l'esdeveniment serà en l'idioma oficial i les solucions han de ser presentades també en el mateix idioma.

5. Inscripció de participació

5.1 Les inscripcions han de ser individuals a través del registre electrònic de la Fundació Mallorca Turisme:

https://fundaciomallorcaturisme.sedelectronica.es/info.0

Després, anar al catàleg de tràmits “Hackathon”, i emplenar el formulari previst per aquesta convocatòria.

En la sol·licitud de participació ha d'indicar quin és el repte en què té mes interès i en el que menys, sent l'1 el que més l'interessa participar.

Han d'indicar el nom, DNI, telèfon, correu electrònic, indicar si és estudiant, professional, investigador, o altre perfil, motivació, etc. Les comunicacions amb el participant s'han de fer mitjançant el correu electrònic que indica en la sol·licitud.

Aquest tràmit només es pot fer en línia utilitzant el tràmit creat per a això. No és vàlida cap altra forma de presentació.  

Si no té perfil de Linkedin ha d'adjuntar el currículum o deixar un altre enllaç per veure el seu perfil.

La presentació de la sol·licitud suposa que el participant:

- Declara que coneix la convocatòria i accepta les condicions.

- Garanteix que té els drets de propietat intel·lectual dels continguts i materials emprats en el seu projecte.

5.2 Acabat el termini de presentació de sol·licituds, els participants rebran un correu informant si ha estat seleccionat per participar en el hackathon o si queda en llista d'espera.

5.3 El termini d'inscripció en el concurs s'obrirà el 2 de març, a les 9.00 h, i es tancarà el 25 de març, a les 23.59 h, horari Espanya peninsular (CTE o UCT + 1).

5.4 L'acceptació de les bases i condicions és vinculant i obligatòria en cas de participar en la hackathon.

6. Aclariments

Per a qualsevol aclariment han de contactar amb l'organització en el correu electrònic següent: julieta@hackathonspain.com

7. Desenvolupament del concurs

Els participants han d'assistir al lloc on seran convocats per dur a terme la hackathon. Se'ls  donarà a triar als assistents el repte que volen afrontar i partint d'això l'organització formarà els grups. Els participants han de compatir en equips de 5 persones, havent-hi tres equips enfocats en cada repte. L'assignació de reptes es durà a terme per mitjà de la informació que faciliten els assistents al formulari d'inscripció, on hauran de qualificar segons el seu interès de l'1 al 3, sent 1 el repte de més interès i 3 el repte de menor interès del participant.

El desenvolupament del SDS Hackathon serà el 8 d'abril, de 9.00 h a 21.00 h. Els participants tindran com a objectiu crear, desenvolupar i documentar una solució als reptes abans mencionats.

A les 19.00 h s'exposaran els treballs de manera presencial per mitjà d'una ponència explicativa d'una duració de 5 minuts com a màxim i el lliurament dels treballs en qualsevol format obert, adjuntant el possible codi font existent, preferentment, en quaderns tipus Jupyter o Rmarkdown. L'esdeveniment acabarà a les 21.00 h.

Els premis s'han d'atorgar en un termini d'una setmana després mitjançant resolució del director de la Fundació Mallorca Turisme que ha de ser notificada als participants.

8. Selecció dels guanyadors

Els tres equips guanyadors, un per cada repte proposat, seran elegits mitjançant la decisió d'un jurat format per professionals convidats per l'organització i referents en la matèria abordada.

Els equips guanyadors seran notificats en les següents setmanes per mitjà dels medis oficials de la Fundació Mallorca Turisme.

Els jutges decidiran quins treballs s'ajusten millor a solucionar els reptes suggerits, d'acord amb els criteris següents:

- (1 punt) Han aconseguit plasmar un coneixement o model el més detallat possible de l'àrea en qüestió, per l'entorn de Mallorca i zones d'influència. És recomanable remetre's a l'Informe de conjuntura facilitat i analitzar els següents punts:

  • Detalls tècnics, econòmics, socials, estacionals, etc., de l'àrea de gestió i el seu enfocament específic de sostenibilitat.
  • Identificació de fons de dades, principals actors i dimensions rellevants.

- (1 punt) Identificar i analitzar casos d'èxit en altres escenaris en la gestió de l'àrea en particular.

- (4 punts) Disseny d'un marc de treball per al desenvolupament de famílies d'indicadors i informes que permetin un correcte monitoratge i capacitat de millora del model actual. És desitjable implementar els indicadors perquè es pugui disposar de dades de forma immediata, detallant la metodologia i definicions necessàries i esbossar el disseny, amb anàlisi de costs, possibilitats, manteniment, etc., d'indicadors addicionals.

- (4 punts) Propostes de solucions i models, amb el detall més gran possible, sobre la base dels elements i indicadors definits.

La decisió del Jurat serà inapel·lable.

9. El Jurat

Estirà format per membres del comitè d'experts de l'Observatori i persones referents en les matèries de la hackathon.

10. Els premis

Cada equip guanyador del SDS Hackathon se'n durà un premi en metàl·lic de 5.000 € a distribuir en parts iguales entre els 5 participants de l'equip.

El jurat podrà declarar nul el concurs davant la insuficiència del nivell esperat dels treballs presentats, i pot anular només el premi d'un repte, de dos o dels 3 si li pareix necessari. El jurat pot mantenir en reserva les raons de la nul·litat o compartir-les amb el grup afectat.

La Fundació Mallorca Turisme ha de tramitar el pagament dels imports dels premis mitjançant transferència bancària. Els guanyadors han de presentar en el registre de la  Fundació Mallorca Turisme un certificat de titularitat bancària per poder fer el pagament.

Tots els premis seran objecte de la retenció fiscal que procedeixi.

11. Canvis i cancel·lació del concurs

L'organització del SDS Hackathon es reserva el dret de cancel·lar el concurs o modificar aquests termes i condicions en el lloc web del concurs amb la màxima antelació possible. També es reserva el dret a la suspensió del concurs o de modificar la forma i el contingut, les dates dels terminis i esdeveniments, els llocs o les especificacions del concurs i/o del premi.

12. Dades personals

Les dades que se sol·liciten són estrictament necessaris per atendre la sol·licitud, i que són les que el participant comunica voluntàriament. El responsable del tractament de les dades és la Fundació Mallorca Turisme. La negativa a proporcionar les dades qualificades d'obligatòries suposarà la no presentació i la impossibilitat de participar en la hackathon. Les dades personals poden ser compartides amb les empreses col·laboradores de la Fundació Mallorca Turisme en l'organització de l'esdeveniment si fos necessari.

13. Cessió d'imatge

L'organització tindrà potestat de fer captures de pantalla i compartir-les com així també de materials gràfics, enllaços i vídeos de les diferents activitats que es fan dins el hackathon amb la finalitat única de donar difusió al talent participant i visibilitzar el hackathon i els resultats.

La presentació final i avaluació del jurat pot ser gravada, per a revisió dels jurats i per ús intern, i per difusió posterior en videoresum de l'esdeveniment i altres accions de màrqueting. D'igual manera els participants ponents cedeixen a l'organització la potestat d'emprar el material registrat per a fer un videoresum de l'esdeveniment, amb la finalitat única de donar difusió al talent participant i visibilitzar el hackathon i els resultats.

 

14. Propietat intel·lectual

La propietat intel·lectual del treball fet pels equips participants s'atribuirà a la Fundació Mallorca Turisme. La participació en el concurs suposa, per tant, la cessió dels drets de propietat intel·lectual a favor de l'organització. Els equips han de garantir que tenen els drets de propietat intel·lectual dels continguts i materials utilitzats en el seu projecte. En el cas que el projecte contengui codi reutilitzat (amb llicències open source) o continguts de tercers, els equips s'han d'assegurar que aquests continguts tenen la llicència adequada per poder ser reutilitzats en el projecte que es desenvolupa en el concurs. Qualsevol infracció de drets de tercers serà responsabilitat exclusiva dels equips participants sense que es pugui demanar responsabilitat a la Fundació Mallorca Turisme.

15. Publicació de la convocatòria

En compliment dels articles 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, la Fundació Mallorca Turisme ha de trametre informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessió que se'n derivin a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

L'extracte de la convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions, s'ha de penjar en el web de la Fundació Mallorca Turisme www.fundaciomallorcaturisme.net, i se li donarà màxima difusió possible entre les persones que hi poden estar interessades.

La Resolució dels guanyadors es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i es publicarà en el web de la Fundació Mallorca Turisme.

16. Normativa aplicable i bases reguladores

Aquest concurs es regeix pel que disposa aquesta convocatòria, per les bases reguladores establertes en l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost) i la resta de normativa que hi sigui d'aplicació.

17. Recursos

Contra la resolució d'aprovació de la convocatòria i contra la resolució de concessió dels premis, que no posen fi a la via administrativa, podeu interposar el recurs d'alçada davant el president de la Fundació Mallorca Turisme en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada, podeu interposar el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació del recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no heu rebut la notificació de resolució expressa, s'entén desestimat per silenci i podeu interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà de la desestimació presumpta.

No obstant l'anterior, podeu interposar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu oportú. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.