Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE MOBILITAT I INFRAESTRUCTURES

Núm. 102808
Conveni de col·laboració en matèria de carreteres entre el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Palma sobre la cessió de la titularitat en relació a diversos trams de la xarxa de carreteres del Consell de Mallorca a l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que al punt 4t de l'acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, relatiu a la cessió per part del Consell de Mallorca a l'Ajuntament de Palma de diversos trams de la xarxa de carreteres del Consell de Mallorca a aquesta entitat local, s'ordena la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears als efectes del seu general coneixement.

Per tal de donar compliment a aquesta previsió, vist que dia 23 de febrer de 2022 es va formalitzar el conveni mitjançant la signatura del conseller executiu del Departament de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca i de el batle-president de l'Ajuntament de Palma del conveni, es procedeix a la seva publicació:

“CONVENI PEL QUAL ES DUR A TERME LA CESSIÓ DE LA TITULARITAT EN RELACIÓ A DIVERSOS TRAMS DE LA XARXA DE CARRETERES DEL CONSELL DE MALLORCA A L'AJUNTAMENT DE PALMA

Palma, a

REUNITS

D'una banda, l'Hble. Senyor Iván Sevillano Miguel, conseller executiu de Mobilitat i Infraestructures, d'acord amb el Decret de la presidenta del Consell Insular de Mallorca, de 9 de desembre de 2019, pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 167, de 12 de desembre de 2019), modificat pels decrets de dia 6 de març, 22 de maig , 9 de juliol i 10 de novembre, tots de 2020 (BOIB núms. 29, 95, 131 i 196, de dies 7 de març, 28 de maig, 25 de juliol i 17 de novembre, respectivament), decret de 26 de gener de 2021 (BOIB núm. 12 de 28 de gener de 2021) i decret de dia 13 de maig de 2021 (BOIB núm. 67, de 22 de maig de 2021).

I per l'altra, l'Excm. Sr. José Hila Vargas, alcalde de Palma, per l'acord del Ple adoptat en la sessió extraordinària de 13 de juny de 2019, en virtut de les facultats que li atribueix l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

Les parts es reconeixen per la representació amb que actuen, la capacitat suficient per formalitzar aquest conveni, per la qual cosa,

EXPOSEN

1. El Consell de Mallorca és el titular de la via Ma-6012 i romanent enllaç amb Ma-19A, segons consta a l'Inventari General de Béns d'aquesta institució.

2. En data 12 d'abril de 2021, es va remetre ofici a l'Ajuntament de Palma, on se li sol·licitava que trametés a aquesta Direcció Insular de Infraestructures la seva voluntat de acceptació de la cessió que es proposava en l'informe de l'antecedent primer.

3. L'Ajuntament de Palma, per acord de la Junta de Govern, de dia 16 de juny de 2021 (JGL_20210616_01_028), va adoptar el següent acord:

1r. Comunicar al Consell de Mallorca la voluntat municipal d´accedir a la cessió interessada pel Consell mitjançant escrit de 3-5-2021 (ANNEX III), en concret, del vial Ma-6012, pk inicial 3,722 i pk final 4,850; Ma-6012, pk inicial 4.895 i pk final 7,512, i romanent enllaç amb Ma-19A; amb la condició que el Consell de Mallorca ha de renovar la capa de rodadura i reposició de la senyalització horitzontal del tram de la carretera Ma-6012, entre el carrer Can Calafat, de la urbanització Son Oms fins al límit amb les instal·lacions aeroportuàries (pk 3,722), prèvia a la recepció del vial per part de l'Ajuntament o, en el seu cas, compromís ferm per part del Consell de Mallorca de que s'executaran les obres requerides.

Tot això atès l'informe del Departament d'Infraestructures i Accessibilitat de 27/05/2021 (ANNEX II); l'informe d'idoneïtat d'EMAYA de 14/01/2021 (ANNEX I); l'informe del Consell de Mallorca de 12/04/2021 (ANNEX III) de sol·licitud de la voluntat de la cessió per part de l'Ajuntament de Palma; els Plànols del projecte de nova estació d'impulsió (ANNEX IV); l'informe del Departament de Mobilitat de 29/03/2021 (ANNEX V); l'informe de la Policia local de 23/02/2021 (ANNEX VI); i l'informe de l'Àrea Model de Ciutat, Vivendes Dignes i Sostenibles de 19/03/2021 (ANNEX VII), informes que es donen per reproduïts, tots ells en sentit favorable a la recepció de l'esmentada cessió.

4. El dia 22 de març de de 2021, la Direcció Insular d'Infraestructures, va emetre informe relatiu a la cessió, per part del Consell de Mallorca, de la titularitat a l'Ajuntament de Palma de dos trams de la via Ma-6012 i romanent enllaç Ma-19A (pk. inicial 3,722; pk. final 4,850; pk inicial 4,895 i pk. final 7,512 i romanent longitud 100 m2. amb una amplada de 5,0 m), adjuntant plànols de coordenades topogràfiques en relació a les diferents infraestructures objecte d'aquest conveni.

5. Que aquesta cessió de la titularitat suposarà una millora i una gestió més eficaç de les respectives xarxes viàries d'ambdues administracions.

6. Als trams dos trams de la via Ma-6012 i romanent enllaç Ma-19A (pk. inicial 3,722; pk. final 4,850; pk inicial 4,895 i pk. final 7,512 i romanent longitud 100 m2. amb una amplada de 5,0 m) objecte de la cessió a l'Ajuntament de Palma, i segons consta en el Pla Director Sectorial de Carreteres forma part de la “Xarxa Secundària” i no li és exigible la connectivitat que imposa la norma balear sobre les carreteres de la Xarxa Primària. No obstant l'anterior, aquesta connectivitat es mantindrà

7. Per acord de dia 04 d'agost de 2021, el Consell Executiu del Consell de Mallorca, va aprovar el present conveni en matèria de carreteres amb l'Ajuntament de Palma, modificat per acord de dia 10 de febrer de 2022.

Per tot això, acorden subscriure aquest conveni, que es regira per les següents,

CLÀUSULES

PRIMERA. Objecte del conveni

L'objecte d'aquest conveni és la cessió per part del Consell de Mallorca a l'Ajuntament de Palma de la titularitat dels trams que a continuació es descriuen i l'adopció del compromís d'aquesta administració insular d'estendre una capa de mescla asfàltica i aplicar les corresponent marques viàries entre el carrer Calafat (Pk 4,464) de Son Oms i el recinte aeroportuari  (pk 3,722), tot adjuntant els plànols d'aquestes infraestructures i que formen part integrant d'aquest conveni:

Ma-6012

p.k. inicial= 3,722

p.k. final= 4,850

longitud= 1.128 m

ample mitjà = 7,0 m

superfície estimada= 7.896 m2

Ma-6012

p.k. inicial= 4,895

p.k. final= 7,512

longitud= 2.617 m

ample mitjà= 6,0 m

superfície estimada = 15.702 m2

Romanent, enllaç amb Ma-19A:

longitud= 100 m

ample mitjà= 5,0 m

superfície estimada = 500 m2

Valoració patrimonial estimada:

superfície= 7.896 + 15.702 + 500 = 24.098 m2

preu unitari= 25 €/ m2

valoració= 24.098 m2 X 25 €/ m2 = 602.450 €

SEGONA. Vigència

La vigència d'aquest conveni no és altre que el temps establert per realitzar l'objecte del conveni, iniciant-se a partir de la data de signatura d'aquest document i, en conseqüència, obligant a les parts des d'aquell moment.

TERCERA. Obligacions de les parts

Per part del Consell de Mallorca

El Consell de Mallorca cedirà la titularitat a l'Ajuntament de Palma dels trams i romanent que es descriuen en la clàusula primera i, en conseqüència, passaran a integrar-se en la xarxa local de l'Ajuntament de Palma des del moment en què se'n formalitzi la recepció, mitjançant la signatura, per ambdues Administracions públiques, de la corresponent “Acta de Lliurament”.

El Consell de Mallorca estendrà la capa de mescla asfàltica i aplicarà les corresponents marques viàries entre el carrer Calafat (pk4,464) de Son Oms i el recinte aeroportuari (pk 3,722), en el termini d'un any, comptador des de la signatura per ambdues administracions de l'acta de lliurament. Els cost de les obres s'estima en 60.000,00 €

Per part de l'Ajuntament de Palma

L'Ajuntament de Palma accepta la titularitat dels trams objecte de la cessió i, en conseqüència, assumirà la conservació i manteniment, així com totes les competències i deures que comporta.

Així mateix, es farà càrrec de les indemnitzacions a tercer per responsabilitats patrimonials que afectin el manteniment i els elements que formen part dels trams objecte de cessió des del moment de la signatura d'aquest conveni.

QUARTA. Gestió del Conveni

Amb la finalitat de tractar totes aquelles qüestions que es puguin derivar del present conveni i proposar, si escau, el cas als òrgans competents les mesures a adoptar, es podrà constituir una comissió de seguiment, bilateral i paritària.

CINQUENA. Extinció

El conveni quedarà extingit una vegada transcorregut el període de vigència esmentat en la clàusula segona, o per la concurrència de qualsevol de les següents circumstàncies:

a. Per mutu acord entre les parts.

b. Per incompliment de les seves obligacions per qualsevulla de les parts.

SISENA. Resolució de conflictes

Les parts acorden resoldre de mutu acord les qüestions que pugin sorgir de la interpretació i el compliment d'aquest conveni o plantejar-les, en el seu cas, davant la comissió de gestió del conveni que es creï.

Com a prova de conformitat amb el contingut d'aquest conveni, les parts el signen per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i data indicats a l'encapçalament, de manera que en queda una còpia en poder de cada part que hi intervé.

 

Palma, 24 de febrer de 2022

El secretari tècnic de Mobilitat i Infraestructures Jaume Andreu Sabater Malondra