Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CONSELL
Núm. 42630
Aprovació de la funció interventora prèvia limitada
Es fa públic que el Ple de l'Ajuntament en la sessió extraordinària de 09 de febrer de 2021, per majoria absoluta dels seus membres va adoptar el següent acord:
Primer.- Aprovar la substitució de la fiscalització prèvia dels drets i ingressos de la Tresoreria de l'Entitat Local i els seus ens dependents amb pressupost limitatiu, en el seu cas, pel control inherent a la presa de raó en comptabilitat, com a procediment per a l'exercici de la funció interventora sobre els seus drets i ingressos, en els termes previstos en l'article 9.1 del RD 424/2017, que s'exercirà en dos moments diferents, a saber:
- Mitjançant la presa de raó en la comptabilitat dels actes generadors de drets i ingressos en la Tresoreria que es durà a terme mitjançant de diligència en la qual constarà «Intervingut i conforme» la data, la signatura i el peu de signatura de l'òrgan Interventor.
- Mitjançant actuacions de control financer que han de realitzar-se amb caràcter posterior, i comprendran les següents actuacions de verificació dels drets i ingressos:
— El compliment de la legalitat tant en els procediments de gestió que hagin donat lloc al reconeixement, liquidació, modificació o extinció de drets, com en la realització de qualsevol ingrés públic.
— Que el dret econòmic és reconegut i liquidat per l'òrgan competent i d'acord amb les normes en cada cas aplicables.
— Que l'import és el correcte, tenint en compte les possibles causes de la modificació d'aquest, com els ajornaments i fraccionaments dels deutes liquidats o els fets que puguin donar lloc a l'extinció del dret.
— Que els ingressos s'han realitzat en les caixes o comptes corrents de les entitats de dipòsit degudament autoritzades, dins dels terminis legalment establerts i per la quantia deguda.
— Que el pagador és el correcte, examinant, si escau, els supòsits de derivació de responsabilitat.
Aquesta verificació es realitzarà sobre una mostra representativa dels actes, documents o expedients de contingut econòmic, origen del reconeixement o liquidació de drets.
La tècnica que s'utilitzarà per dur a terme la fiscalització posterior serà el mostreig.
Segon.- Aprovar el règim de fiscalització i intervenció limitada prèvia de requisits bàsics sobre despeses i obligacions per a l'exercici de la funció interventora a l'Entitat Local i els seus ens dependents amb pressupost limitatiu, en el seu cas, en els termes previstos en article 13 del RD 424/2017, aplicable sobre els expedients de despesa que es tramitin en aquest Entitat referits a les següents matèries:
— Personal
— Contractació
— Transferències, subvencions i ajudes concedides
— Gestió econòmic-patrimonial
— Gestió financera
Tercer.- Aprovar els requisits bàsics adaptats a l'Acord del Consell de Ministres de 30 de maig de 2008, actualitzat per Acord d'1 de juliol de 2011, i a l'Acord del Consell de Ministres de 20 de juliol de 2018, a comprovar en l'exercici de les actuacions de fiscalització i intervenció limitada prèvia en règim de requisits bàsics.
Quart.- Deixar sense efectes, a partir de l'entrada en vigor del present acord, qualsevol altra disposició de l'Ajuntament de Consell, en tot allò que contradigui els presents acords en matèria de control intern.
Cinquè.- El present acord serà vigent des de l'endemà a la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província i fins a la seva derogació expressa.
Sisè.- Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Consell, document signat electrònicament (24 de gener de 2022)
El batle Andreu Isern Pol