Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 39170
Bases de la convocatòria per cobrir un lloc de feina d’Oficial 1a. encarregat dels serveis de manteniment, (personal laboral, contracte temporal)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 59/2022)

La junta de govern local d'aquest ajuntament, en sessió celebrada el dia 26 de gener de 2022, ha aprovat la següent convocatòria i bases:

1a.- NATURALESA I CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA.

Tipus de personal: personal laboral

Denominació: oficial 1ª encarregat serveis de manteniment

Tipus de contracte: temporal, d'interinitat (durant la cobertura definitiva del lloc, o de lloc semblants que s'incloguin a la relació després de la modificació corresponent, o d'extinció del lloc) (disposició transitòria quarta del Reial decret llei 32/2021 de 28 de desembre, de mesures urgent per a la reforma laboral)

Normativa: conveni col·lectiu del personal laboral de l'ajuntament d'Alaró, de 13 de març de 2003 (exp. núm. 908-2003).

Estatut dels treballadors (RDL. 2/2015)

Característiques: recepció d'ordres dels òrgans directors i transmissió amb coordinació al personal de manteniment; disponibilitat fora de l'horari normal de feina per a reparacions i treballs urgents; manteniment i neteja vies públiques, enllumenat, zones enjardinades, col·legi  públic, poliesportiu municipal, camins, mobiliari i equipament urbà, infraestructures, equipaments i edificis o instal·lacions municipals existents o que puguin construir‑se.

Forma d'accés: concurs

Grau de coneixement de la llengua catalana: B2 

Horari i jornada laboral: 37 hores i 30 minuts / setmana; de dilluns a divendres, jornada continua

Període de prova: 15 dies

Retribució: 1.546,20 € /mensuals (14  pagues/any)

trienni: 29,44 €/mensuals

2a. NORMES GENERALS.

Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; Llei autonòmica 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 27/1994, d'11 de març, Reglament d'ingrés del personal al servei de la CAIB, i Reial Decret 364/1995, de 10 de març, Reglament general de l'ingrés del personal al servei de l'administració general de l'Estat, en allò que siguin d'aplicació.

3a. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Major d'edat.

Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

Estar en possessió del Títol de Graduat Escolar, Ensenyament Secundari Obligatori, Formació Professional de primer grau o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el supòsit d'haver presentat un títol equivalent a l'exigit haurà d'al·legar la norma que estableixi l'equivalència, o si no, haurà d'adjuntar un certificat expedit per l'òrgan competent que acrediti l'esmentada equivalència.

Tenir el permís de conducció de vehicles B.

Estar en possessió del títol B2 de grau de coneixement de la llengua catalana.

No haver estat separat del servei de l'administració pública, ni trobar-se inhabilitat.

Tenir la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques pròpies de la plaça.   

Abans de la presa de possessió les persones interessades han de fer constar que no realitzen cap altra activitat en cap lloc del sector públic delimitat a l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no perceben pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat privada, han de declarar‑la en el termini de deu dies des de la signatura del contracte, perquè la corporació pugui adoptar l'acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Els requisits s'hauran de reunir en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds.

4a. SISTEMA SELECTIU.

Concurs.

5ena. BAREM DE MÈRITS DEL CONCURS.

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (Puntuació màxima: 15 punts).

a) Serveis prestats a l'administració pública desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s'ofereix (tasques d'oficial 1a.): 0'10 punts per mes complet, fins un màxim de 10 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

b) Serveis prestats a persones, empreses o fundacions privades desenvolupant funcions o tasques anàlogues a les de la plaça que s'ofereix (tasques d'oficial 1a.): 0'05 punts per mes complet, fins un màxim de 5 punts. En cas de contractes a temps parcial, la puntuació es prorratejarà.

La forma d'acreditar els serveis prestats a una administració pública serà mitjançant un certificat expedit per l'administració corresponent i amb certificat de vida laboral emès per l'Instituto Nacional de la Seguridad Social (INSS). Haurà de constar el tipus de serveis i la naturalesa de la vinculació.

La forma d'acreditar els serveis prestats al sector privat serà mitjançant un certificat d'empresa, amb indicació de la data d'alta i baixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions desenvolupades i certificat de vida laboral emès per la Seguretat Social.

Excepcionalment, pel cas d'extinció de l'empresa on es prestaren els serveis, s'aportarà la documentació original o fotocòpia degudament acarada amb l'original que justifiqui de forma fefaent les dades indicades anteriorment.

D'acord amb allò que preveu l'article 176.4 del RDL 781/1986, de 18 d'abril, no constituirà mèrit per a l'accés a la funció pública el desenvolupament d'un lloc de treball reservat a un personal eventual.           

B) FORMACIÓ REGLADA. (Puntuació màxima: 6 punts).

Formació professional, tècnic superior família electricitat i electrònica: 3 punts

Id., en família instal·lació i manteniment: 3 punts

Id., en família edificació i obra civil: 3 punts

Id., en família energia i aigua: 3 punts

Formació professional, certificat de professionalitat en electricitat i electrònica: 1'5 punts

Id., en instal·lació i manteniment: 1'5 punts

Id., en edificació i obra civil: 1'5 punts

Id., en energia i aigua: 1'5 punts

Batxillerat o Formació professional de grau superior: 1 punt.

Diplomatura universitària: 0'60 punts.

Grau o llicenciatura universitària: 0'90 punts.

C) FORMACIÓ NO REGLADA. (Puntuació màxima: 4 punts).

a) Cursos de formació, seminaris o jornades impartits o promoguts per les administracions públiques, pels agents socials, per centres oficials o homologats, que estiguin directament relacionats amb les funcions de la plaça: 0'005 punts per cada  hora, fins un màxim de 4 punts.

En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0'005 punts per curs.

En cas que s'hagi repetit la participació en un curs o sigui d'idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.

No es valoraran les titulacions acadèmiques exigides per l'accés als distints grups de titulació, ni els cursos encaminats a l'obtenció d'aquelles.

Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada amb el  títol d'aprofitament o d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi organitzat el curs, amb indicació de la durada del mateix i de les matèries tractades. Només es  valoraran aquells cursos que estiguin relacionats directament amb la plaça objecte de la convocatòria.

b) Cursos de formació i perfeccionament de l'àrea jurídica administrativa, d'informàtica a nivell d'usuari, curs bàsic de prevenció de riscs laborals i de l'àrea de qualitat: 0'001 punts per cada hora, fins un màxim de 2 punts.

En cas de no indicar-se la durada, es puntuarà amb 0'001 punts per curs.

En cas que s'hagi repetit la participació en un curs o sigui d'idèntic contingut, només es valorarà una sola vegada.

Aquests mèrits es valoraran mitjançant la presentació de certificat, títol o diploma expedit per l'entitat corresponent.

D) PERMÍS DE CONDUCCIÓ DE VEHICLES. (Puntuació màxima: 1'50 punts).

BE: 0'50 punts

C1: 1 punt

C: 1'50 punts

No es valoraran de forma acumulativa.

Aquest mèrit s'acreditarà documentalment mitjançant fotocòpia acarada del carnet de conduir.  

E) CONEIXEMENT DE CATALÀ. (Puntuació màxima: 0'40 punts)

Nivell C1: 0'20 punts

Nivell C2: 0'30 punts

Nivell LA: 0'10 punts

Els coneixements en llengua catalana no seran acumulatius tret el del Llenguatge administratiu, que ho serà amb el nivell superior certificat..  

El tribunal podrà  demanar als interessats els aclariments o, en el seu cas, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l'única finalitat de comprovar la veracitat del mèrits aportats amb la sol·licitud per a participar al procés de selecció.

6ena. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds per participar en el procés selectiu seran presentades en el registre general d'aquest ajuntament, en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'ajuntament (www.ajalaro.net).

Les sol·licituds es podran presentar també en la forma que indica l'article  16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per ser admesos i prendre part en el procés selectiu els aspirants manifestaran a la instància que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base tercera.

Els aspirants hauran d'acompanyar a la seva instància els justificants, originals o fotocòpies compulsades, dels mèrits per avaluar. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats.     

No s'estableix un model d'instància.

Les sol·licituds per participar en aquest concurs inclouran les següents dades:

Nom i llinatges del sol·licitant

NIF

Adreça de correu electrònic

Telèfon

Índex de la documentació que s'hi adjunta

A les sol·licituds s'adjuntarà obligatòriament:

1. Declaració jurada de complir els requisits de la convocatòria.

2. Certificat o títol oficial que acrediti el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 o superior; els títols, certificats o diplomes hauran de ser aquells determinats per l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB  núm. 34, de 12.03.2013).

3. Justificació documental (originals o fotocòpies compulsades) dels mèrits que s'al·leguin.

7ena. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS.

Un cop expirat el termini de presentació de sol·licituds, la batlia dictarà en el termini màxim de deu dies hàbils, resolució que declari aprovades les llistes dels aspirants admesos i dels exclosos. La relacions es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de l'ajuntament.

Els errors de fet podran ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.

Els aspirants exclosos podran al·legar el que estimin oportú en el termini de tres dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la llista.

8ena. TRIBUNAL QUALIFICADOR.           

President: Yolanda Ballester Simonet, arquitecta municipal

Suplent: Francisca Maria Borrás Gelabert, administrativa

Vocals: Jaume Nadal Bestard, secretari de l'ajuntament

Bartomeu Amengual Jaume, tècnic d'administració general

Maria del Carme Rayó Guasp, tresorera 

Suplents: Francisca Ferragut Xamena, treballadora social

Maria Magdalena Deyá Abrines, auxiliar d'administració

Catalina Vicens Coll, auxiliar d'administració

Secretari: Bartomeu Amengual Jaume, tècnic d'administració general

Suplent: Catalina Vicens Coll, auxiliar d'administració Categoria: D, o quarta.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal es resoldrà d'acord amb allò que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9ena. RESULTAT DEL PROCEDIMENT SELECTIU, CONTRACTACIÓ LABORAL TEMPORAL I BORSA DE TREBALL.           

El tribunal avaluarà els mèrits al·legats pels aspirants en la forma que determinen les bases i exposarà el resultat al tauler d'anuncis de la seu electrònica d'aquesta corporació. A partir del dia següent i durant un termini de tres dies hàbils els aspirants podran presentar per escrit en el registre general observacions o reclamacions.

En cas d'empat en la puntuació final acumulada, serà preferent l'aspirant que tingui més puntuació en l'apartat a), seguit del b), del c) i del d). Si persisteix l'empat, es resoldrà per sorteig. 

Es contractarà la persona que hagi obtingut la major puntuació. En el termini de tres dies a partir de la publicació del resultat o de la notificació a la persona interessada, aquesta haurà de presentar la documentació acreditativa del compliments dels requisits de participació.

Es crea una borsa de treball amb els aspirants admesos, ocupant els llocs d'aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de proveir de forma interina o temporal les vacants o baixes que s'hagin de cobrir en els llocs de treball d'oficial 1a. encarregat de serveis de manteniment i en els llocs de treball d'oficial 1a. de serveis de manteniment.

Aqueixa borsa també servirà, si fa el cas, per cobrir interinament la plaça de mantenidor del poliesportiu municipal. En aquest cas, la jornada és de dilluns a dissabte.

L'ordre d'oferta d'incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.

La borsa tendrà una vigència de tres anys, des que se'n publiqui la resolució en el tauler d'anuncis de la seu electrònica municipal.

Seran d'aplicació les disposicions previstes a l'art. 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig.

 

10ena. INCIDÈNCIES.           

El tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu.

11ena. DADES DE CARÀCTER PERSONAL.

Les persones que presentin una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l'Ajuntament d'Alaró tracti les seves dades personals a l'efecte de tramitar aquest procediment selectiu d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

12ena. IMPUGNACIÓ.          

Aquestes bases, la convocatòria i tots els actes administratius es derivin de la mateixa i de l'actuació del tribunal, podran ser impugnats pels interessats en la forma i terminis que determina la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

Alaró, 26 de gener de 2022

El batle Llorenç Perelló Rosselló