Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 22444
Resolució de desistiment de sol·licitud de la convocatòria extraordinària d’ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d’esdeveniments, i agències de viatges, cofinançades pel Govern de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 4 de gener de 2022, la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal del Consell Insular dEivissa ha dictat la Resolució número 2022000001.

«El Consell Insular d'Eivissa va aprovar les bases de la convocatòria extraordinaria d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges,, que varen ser publicades al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) núm. 141, de 14 d'octubre de 2021, i l'extracte de la convocatòria el dia 19 d'octubre de 2021, en el BOIB núm. 143. Aquestes bases varen ser publicades a la Base Nacional de Dades de Subvencions (BNDS), amb núm. referència IGAE 590115.

La línia de subvencions està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions 2020-2022 (BOIB núm. 20 de data 15-02-20), amb modificació publicada en el BOIB núm. 13, de data 30 de gener de 2021.

L'objectiu principal que es pretenia assolir amb aquesta convocatòria era concedir ajudes a les persones físiques i jurídiques amb activitat en actiu i establiment obert (en el cas de que l'activitat es realitzi a un establiment) a l'illa d'Eivissa, que es varen veure afectats per les mesures de salut pública per contenir la Covid-19, adoptades per l'Acord del Consell de Govern de dia 11 de gener de 2021 pel qual s'estableix el nivell 4 d'alerta sanitària a Eivissa.

Les ajudes pretenen compensar el perjudicis econòmics provocats per les restriccions i proporcionar liquiditat per garantir la continuïtat de l'activitat econòmica dels sectors de la restauració i les seues cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses am dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges.

El crèdit previst per a aquesta convocatòria és de dos milions setanta mil euros (2.070.000,00 €), dels quals el Govern Balear ha aportat un import de 885.000 € i el Consell Insular d'Eivissa ha aportat l'import restant que són 1.185.000 €, de conformitat amb el Conveni formalitzat amb la Comunitat Autònoma el dia 1 de febrer de 2021, i modificat en data 28 de setembre de 2021.

El Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), atribueix al Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, “l'activitat competencial pròpia del Consell Insular d'Eivissa en relació amb la matèria d'artesania; promoció de la moda; comerç i desenvolupament empresarial; industria i vigilància de marques.”

El Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2019; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020), en el seu punt tercer, apartat e), atribueix al Consell Executiu la competència per aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions d'import superior a quinze mil euros (15.000,00 €), fet pel qual correspon a aquest òrgan l'aprovació d'aquest convocatòria per import de dos milions setanta mil euros (2.070.000,00 €).

No obstant l'anterior, en data 8 d'octubre de 2021, de conformitat amb la base 8 de la convocatòria, el Consell Executiu va delegar en la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal la concessió i abonament de les ajudes de la convocatòria de referència.

En data 29 de desembre de 2021, el Sr. Francisco Javier Cardona Fernández amb CIF 41456276-H, sol·licita el desistiment de l'ajuda de la línea 2 d'aquesta convocatòria per import de 4.500 €, demanada el 8/11/2021 amb RGE 2021034484 per al seu establiment, per haver set beneficiari de les ajudes de l'Ajuntament de Sant Josep. L'ajuda del Consell Insular d'Eivissa ajuda va ser concedida el 27/12/2021 per als mesos de gener, febrer i març de 2021, i s'ha comprovat que a l'interessat no se li ha abonat encara l'import concedit.

En data 4 de gener de 2022 s'ha emès informe proposta de la cap de Secció d'Indústria en sentit favorable en relació a l'acceptació del desistiment i revocació de l'ajuda de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

Per tot l'anterior, de conformitat amb l'article 72 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18-9-2010, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació en BOIB núm. 48, de 16-4-2016), en base a les competències que legal i reglamentàriament tenc atribuïdes,

RESOLC

PRIMER.- Acceptar el desistiment de la subvenció concedida de les persones físiques i jurídiques que a continuació es relaciona, i revocar la seva concessió mitjançant la resolució indicada atesa la causa prevista en l'art. 37.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, respecte de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges, cofinançades pel Govern de les Illes Balears:

Núm. RGE

Sol·licitant

CIF

Núm. Expedient

Núm. Resolució

Data Resolució

2021034484

XXXXXXXX

41.456.276-H

2021/23280Q

2021000152

27/12/2021

SEGON.- Donar de baixa a les persones relacionades en el punt primer com a persones beneficiàries a la Base Nacional de Dades de Subvencions, atès la causa prevista en l'art. 37.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, respecte de la convocatòria extraordinària d'ajudes adreçades a pal·liar les conseqüències de les restriccions motivades per la crisi sanitària de la COVID-19 en els sectors econòmics de la restauració i les seves cadenes de valor, empreses esportives amb espais tancats propis, acadèmies de dansa, ioga, empreses amb dedicacions principals de balneari (spa) i similars, empreses de distribució (ADED), firaires i empreses organitzadores d'esdeveniments, i agències de viatges, cofinançades pel Govern de les Illes Balears.

TERCER.- Notificar a les persones interessades aquesta resolució mitjançant la publicació de la present resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), tot incloent el següent:

Aquest acte no esgota la via administrativa i contra ell podeu interposar, davant la Comissió de Govern, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136 de 18/09/10, correcció al BOIB núm. 148 de 14/10/10, modificació BOIB núm. 48 de 16/04/16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.»

 

Eivissa, 17 de gener de 2022

La cap de secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal

Olga Torres Ribas