Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, FUNCIÓ PÚBLICA I IGUALTAT
Núm. 15491
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l’Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears en relació amb el Decret llei 3/2021, de 12 d’abril, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s’han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha adoptat l'Acord següent:
I. De conformitat amb les negociacions prèvies duites a terme pel grup de treball constituït per l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'estudi i la proposta de solució de les discrepàncies manifestades en relació amb els articles 7, 19, 22 i la disposició final quarta del Decret llei 3/2021, de 12 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, ambdues parts consideren solucionades les controvèrsies plantejades, de conformitat amb els compromisos i les consideracions següents:
1. En relació amb l'article 7.3 del Decret llei 3/2021, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís de promoure la corresponent iniciativa legislativa per procedir a la modificació del precepte citat, amb el tenor literal següent:
"En l'àmbit específic de la contractació pública, els òrgans de contractació hauran d'examinar si la situació d'urgència impedeix la tramitació ordinària dels procediments de licitació, sent procedent aplicar la tramitació urgent de l'expedient previst en l'article 119 de l'LCSP i la resta de les disposicions concordants d'aquesta, amb les particularitats previstes en l'article 50.1 del Reial decret llei 36/2020; així mateix, procediran al despatx prioritari que regula l'article 50.2 d'aquest Reial decret llei. En la resolució o l'acord que iniciï el procediment s'haurà de deixar constància dels elements fàctics i jurídics que autoritzen la tramitació d'urgència."
2. Respecte a l'article 19.2 del Decret llei 3/2021, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís de promoure la corresponent iniciativa legislativa per procedir a la modificació de l'apartat segon del precepte citat, amb el tenor literal següent:
"Així mateix, quan per a l'adjudicació es tengui en compte una pluralitat de criteris, el termini per a l'adjudicació del contracte o de l'acord marc és d'un mes des de l'obertura de la proposició i vint dies naturals si la tramitació és urgent, tret que en els plecs s'estableixi un termini diferent. En cas que no s'adjudiqui en el termini previst, les empreses admeses en el procediment poden retirar la seva proposició sense cap penalitat."
3. Quant a l'article 22 del Decret llei 3/2021, ambdues parts consideren solucionada la discrepància en raó del compromís següent:
"En relació amb les discrepàncies manifestades sobre l'article 22 del Decret llei 3/2021, de 12 d'abril, de mesures extraordinàries i urgents per executar les actuacions i els projectes que s'han de finançar amb fons europeus en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, ambdues parts convenen que, després de l'aprovació del Reial decret llei 14/2021, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, l'atribució temporal de funcions al personal interí només és procedent en els termes del que disposa l'article 73 de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, per la qual cosa el Govern de les Illes Balears promourà la iniciativa normativa necessària a l'efecte de precisar el règim d'aplicació en aquest sentit."
4. Respecte a la disposició final quarta del Decret llei 3/2021, ambdues parts acorden que el Govern de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears assumeix el compromís de promoure la corresponent iniciativa legislativa per procedir a la supressió de la disposició final quarta i crear, mitjançant l'instrument jurídic adequat, una oficina, òrgan o organisme independent, equivalent a l'Oficina Nacional d'Avaluació, perquè elabori els informes preceptius previs a la licitació dels contractes de concessió d'obres i concessió de serveis, d'acord amb el que disposa l'article 333 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
II. Pel que fa a l'acord aconseguit, ambdues parts coincideixen a considerar concloses les controvèrsies plantejades.
III. Comunicar aquest Acord al Tribunal Constitucional als efectes prevists en l'article 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 d'octubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir aquest Acord en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
13 de desembre de 2021
La ministra de Política Territorial Isabel Rodríguez García |
La consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat Mercedes Garrido Rodríguez |