Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 15035
Aprovació definitiva Reglament regulador del funcionament i ús de l'hort social i ecològic La Trotxa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. Núm.: 4733/2021

Feim públic que el Ple de l'Ajuntament d'Alaior, en sessió extraordinària del dia 27 de desembre de 2021, ha acordat, entre altres, aprovar definitivament el Reglament regulador del funcionament i ús de l'hort social i ecològic La Trotxa.

D'acord amb el que assenyala l'article l'article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i del règim local de les Illes Balears, es procedeix a publicar íntegrament el text:

Reglament de funcionament i ús de l'hort social i ecològic la Trotxa d'Alaior

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

La modificació de la Llei 7/85 de bases de règim local, feta per la Llei 27/2013, manté dins les competències municipals, d'una part, l'ocupació del temps lliure i, d'altra part, l'avaluació i informació de les situacions de necessitat i l'atenció immediata de persones en risc d'exclusió social, si bé aquesta última només té caràcter obligatori quan el nombre d'habitants excedeix de vint mil.

Al sector urbà PA 1-4, davant la zona escolar del poble, hi ha una zona verda de titularitat municipal de desenvolupament molt escàs, de manera que és compatible usar-la com a hort col·lectiu i social amb el desenvolupament del planejament municipal.

Aquesta parcel·la té una superfície d'aproximadament 3.890 m2, dels quals inicialment es destinen a hort 1.309,85 m2. El terreny destinat, doncs, a aquesta activitat és ampliable en funció de les necessitats de la població i de la demanda del servei.

Els horts socials que l'Ajuntament regula amb aquesta Ordenança pretenen adoptar mesures conjuntes que relacionen dues competències municipals: d'una banda, permeten tenir un instrument de política social per complementar l'atenció immediata que necessitin les persones en risc d'exclusió social i altres col·lectius, per altra banda, ofereixen a aquestes persones la possibilitat de tenir una ocupació de temps lliure de qualitat que els facilita, alhora, la disminució de les despeses de manutenció de la unitat familiar, que ha de suportar amb mitjans molt precaris.

Així mateix, se satisfaran altres objectius, que es veuran afectats per la seva relació directa amb l'objecte d'aquest servei, com ara la millora en la qualitat alimentària, la realització de pràctiques mediambientals relacionades amb la producció agrària i l'adopció d'una actitud activa davant la conflictivitat de la situació ocupacional actual.

Malgrat que l'inici del desenvolupament dels horts socials té com a base coadjuvar les persones en risc d'exclusió social, és compatible també a fer extensiu aquest servei a altres col·lectius que tenguin necessitats tant en el sosteniment de les càrregues familiars com en l'organització del seu temps lliure.

Per això, d'acord amb la potestat reglamentària municipal, establerta en l'article 4 de la LRBRL, en la present Ordenança es regula el règim aplicable a aquests espais, i el Ple de l'Ajuntament d'Alaior dota el municipi d'Alaior d'aquest instrument jurídic per regular l'ús dels horts socials i les normes de convivència del seu entorn.

 

Capítol I

Normes generals

 

Article 1

Objecte de la norma

Aquesta norma té per objecte regular l'ús, gaudi i aprofitament de les parcel·les de l'hort social i ecològic que l'Ajuntament posa a disposició de la població i les condicions d'aquesta posada a disposició. S'inclouen en aquesta norma les condicions econòmiques i tributàries de l'ús d'aquests béns.

S'hi estableixen també les condicions exigibles per gaudir d'un hort social, el procediment d'accés a l'ús d'una parcel·la i l'establiment del règim disciplinari i sancionador.

Aquesta Ordenança s'aplicarà a tots els terrenys que s'usin per a aprofitament d'un hort social en terrenys municipals i a totes les persones i entitats que l'explotin, sigui quin sigui el títol que legitimi la relació amb la parcel·la.

Article 2

Objectius del servei d'horts socials i ecològics

1. Destinar tota o part de la zona verda del sector urbanístic PA 1-4 a hort urbà, social i ecològic fent compatible la seva destinació urbanística amb les activitats lúdiques i de lleure per a la població, que facilitin simultàniament la integració social de les persones.

2. Iniciar una experiència col·lectiva treballant la terra de forma ecològica.

3. Oferir una alternativa per complementar l'alimentació a les persones en risc d'exclusió social, alhora que es promou una alimentació saludable.

4. Oferir una activitat d'oci i temps lliure de qualitat a la resta de veïns i veïnes beneficiaris.

5. Promoure bones pràctiques ambientals de conreu, agricultura ecològica, control de l'ús de l'aigua, recuperació d'usos i costums de l'agricultura tradicional, i potenciar el caràcter educatiu i lúdic dels horts.

6. Estimular relacions que portin implícit l'intercanvi intergeneracional i la convivència social.

7. Dotar les persones usuàries de la formació necessària per exercir correctament l'activitat, de manera que fins i tot això pugui suposar una millora en la seva habilitació per a una activitat laboral.

8. Fomentar, en les comunitats en què es desenvolupen els projectes, la cohesió social, la sostenibilitat ambiental i la sobirania alimentària.

Article 3

Principis generals d'ús

1. Principi de conservació i manteniment. La persona usuària haurà de mantenir la higiene i salubritat de la parcel·la adjudicada. No podrà modificar la composició bioquímica o estructural de la terra amb aportacions externes, excepte amb adobs orgànics o amb materials expressament autoritzats. Haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament qualsevol usurpació que es produeixi sobre la porció de terreny de què faci ús.

2. Principi de respecte dels béns públics i de les persones. Qualsevol persona usuària dels horts socials haurà d'evitar molèsties, danys o perjudicis a les altres persones que siguin beneficiàries d'altres parcel·les.

3. Principi d'autoconsum i d'assistència. Les persones i entitats usuàries dels horts tenen prohibit dedicar el conreu a finalitats comercials o d'explotació econòmica. Els fruits que es produeixin únicament podran ser objecte de consum propi o familiar, i en cas de les entitats, incorporar-se al banc d'aliments i prestació d'aliments. En cas d'excés o abundància es donaran a entitats del tercer sector prestatàries de l'ajut d'aliments derivat pels Serveis Socials Comunitaris Bàsics, sense que puguin destinar-se a percebre rendiments econòmics.

4. Principi de prevenció ambiental. Les persones beneficiàries no podran utilitzar productes fertilitzants ni productes fitosanitaris que no estiguin autoritzats en agricultura ecològica.

Article 4

Descripció

Els horts socials se situen al sector urbà PA 1-4, en una zona verda de titularitat municipal, compatible amb l'ús com a hort col·lectiu i social.

Aquesta parcel·la té una superfície d'aproximadament 3.890 m2, dels quals es destinen a hort 1.309,85 m2. El terreny destinat a aquesta activitat és ampliable en funció de les necessitats de la població i de la demanda del servei.

Les parcel·les tenen una superfície de 43,13 m² aproximadament, sens perjudici de petites modificacions a causa de la configuració del terreny. En aquest sentit, inicialment es reserven tres parcel·les amb destinació col·lectiva, una per a planter comú, una per a compost i una altra per a formació, que s'han de repartir entre totes les persones usuàries, d'acord amb els criteris que entre aquestes s'estableixin.

Així mateix, ubicats a la parcel·la hi ha un aljub i una caseta, que també es posen a disposició de les persones que facin ús dels horts, on en principi es guardaran les eines i el material que l'Ajuntament posi a disposició de les persones usuàries, que també hi podran deixar les seves eines. Tot això, sens perjudici que l'Ajuntament no es fa responsable del material dipositat a la caseta ni es compromet a reposar-lo en cas de pèrdua o sostracció.

L'espai s'ubica al sector PA1-4 i està dividit en parcel·les d'ús privatiu a títol individual, parcel·les d'ús privatiu per a entitats del tercer sector i associacions i espais compartits per a usos comuns com l'àrea de compostatge. Les parcel·les estan distribuïdes tal com s'indica a continuació:

Parcel·les d'ús privatiu a títol individual:

Hort núm.1: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.2: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.3: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.4: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.6: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.7: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.8: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.9: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.10: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.11: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.12: sector PA1-4 de 42,20 m2

Hort núm.13: sector PA1-4 de 43,13 m2

Hort núm.14: sector PA1-4 de 41 m2

Parcel·les d'ús privatiu a títol individual preferentment destinades a famílies monoparentals:

Hort núm. 22: sector PA1-4 de 49 m2

Hort núm. 23: sector PA1-4 de 43 m2

Hort núm. 25: sector PA1-4 de 48 m2

Parcel·les d'ús privatiu a títol individual preferentment destinades a famílies nombroses

Hort núm.5: sector PA1-4 de 51,22 m2 (parcel·la per a família nombrosa)

Hort núm.15: sector PA1-4 de 59 m2 (parcel·la per a família nombrosa)

Hort núm. 24: sector PA1-4 de 58 m2 (parcel·la per a família nombrosa)

Parcel·les d'ús privatiu per a entitats del tercer sector i associacions:

Hort núm. 6: sector PA1-4 de 46 m2

Hort núm. 17: sector PA1-4 de 45 m2

Hort núm. 18: sector PA1-4 de 45 m2

Hort núm. 19: sector PA1-4 de 46 m2

Hort núm. 20: sector PA1-4 de 43 m2

Hort núm. 21: sector PA1-4 de 42 m2

Espais compartits per a usos comuns:

- Espai de compostatge

- Espai reservat per a la retirada de pedres

- Caseta per guardar-hi les eines

- Aljub

- Espai per als planters

Espai per a la formació:

- Espai formatiu

L'Ajuntament, després de remoure la terra i col·locar un comptador d'aigua a cadascuna de les parcel·les, entregarà a les persones adjudicatàries de l'ús dels horts el terreny senyalitzat amb estaques perquè aquestes individualitzin cada hort amb el material de separació que l'Ajuntament els lliurarà.

Feta aquesta operació, cada parcel·lista podrà prendre possessió de la seva parcel·la i instal·lar-hi les seves pròpies instal·lacions de regatge per degoteig.

Article 5

Propietat i gestió. Organització de les persones usuàries

La propietat dels terrenys és municipal, en cap cas hi ha transmissió de la propietat del terreny. Li és aplicable el règim del domini públic i és competència de l'Ajuntament administrar i dirigir el projecte. En aquest sentit, l'Ajuntament es reserva el dret a fer canvis en la reorganització i la distribució de parcel·les o en les seves superfícies davant possibles eventualitats o imprevists. També es reserva una parcel·la per desenvolupar-hi diferents activitats (formatives, educatives, experimentals, etc.). Així mateix, es reserva el dret d'ampliar la superfície de l'hort en cas que la demanda ho requereixi.

Cada parcel·la d'hort serà assignada a una única persona o entitat en qualitat de titular, sense opció a cedir-la ni a traspassar-la. És per tant responsable a tots els efectes de la parcel·la, dels seus usos i dels productes que s'hi apliquin.

L'autorització d'ús és personal i intransferible, i només tindrà efecte mentre hi concorrin les condicions assenyalades en aquest reglament. Es podrà, però, designar una persona que substitueixi l'hortolà o hortolana en cas d'absència, o per altres motius degudament justificats, sempre a petició d'aquell/a. Finalment, la mort de la persona cessionària o la seva incapacitat física o psíquica permanent per participar en les tasques pròpies de l'activitat donarà lloc a la rescissió de la cessió d'ús de la parcel·la.

Les persones i entitats usuàries, d'acord amb principis democràtics, podran constituir-se en una comunitat de persones i entitats usuàries, i adoptar la forma d'organització que els resulti més efectiva.

Les persones i entitats usuàries seran responsables de la neteja de les zones comunes i del manteniment general del recinte, i informaran l'Ajuntament de les possibles incidències sobre elements comuns per tal de reparar-los. Seran també al seu càrrec la vigilància, obertura i tancament del recinte.

Les persones i entitats usuàries s'han de responsabilitzar de la zona de producció de compost, a partir de les restes generals, així com de la distribució del compost, del planter i dels possibles treballs de manteniment habituals. També gestionaran i es responsabilitzaran de la recollida selectiva dels residus que es generin a l'hort i de buidar-los als contenidors de la zona.

Tant si les persones i entitats usuàries opten per constituir una comunitat com si no, podran proposar l'aprovació de guies de bones pràctiques en relació amb l'ús i les tasques desenvolupades als horts, suggeriments de millora en la gestió dels terrenys o recomanacions que persegueixin un millor rendiment d'aquests, tant des del punt de vista de l'explotació mateixa com des del punt de vista ecològic, ambiental o educatiu.

Les persones i entitats usuàries hauran d'actualitzar i comunicar qualsevol canvi en les seves dades de contacte a l'àrea responsable de Serveis Socials.

Article 6

Règim jurídic aplicable

En l'organització i funcionament dels horts socials s'aplicarà el règim jurídic previst en aquesta ordenança. Subsidiàriament li són aplicables:

- El Reglament de béns de les entitats locals, RD 1372/86.

- La Llei 33/2003 de patrimoni de l'Estat.

- El Real Decreto 2568/1986, de 28 de noviembre, por el que se aprueba el Reglamento de Organización, Funcionamiento y Régimen Jurídico de las Entidades Locales (ROFRJCL).

- El Reglament d'agricultura ecològica CEE 2092/1991.

- El Reglament d'informació i participació ciutadana, de 7 de maig de 1996.

 

Article 7

Persones beneficiàries

1. Podran ser beneficiàries d'una llicència d'ocupació d'un hort social:

1.1 Les persones físiques empadronades a l'Ajuntament d'Alaior i que, a més, compleixin els requisits següents:

a) Ser major d'edat.

b) Tenir capacitat física i psíquica per fer-se càrrec d'una parcel·la de l'hort social.

c) Tenir normalitzada la seva situació tributària amb l'Ajuntament d'Alaior.

d) No tenir cap persona de la unitat familiar un altre hort social concedit.

e) No tenir cap parcel·la rústica apta per a activitats agrícoles.

f) No tenir cap sanció per una possessió anterior d'hort social pendent de prescriure.

g) Comprometre's a utilitzar una adreça electrònica per relacionar-se amb l'Ajuntament. (A aquest efecte, l'Ajuntament posa a disposició de les persones usuàries els ordinadors que es troben als locals municipals de la Biblioteca i de les oficines d'assistència en matèria de registres, on el personal les podrà orientar en la resolució dels problemes d'ús que es puguin plantejar).

h) Estar d'alta com a persona usuària dels Serveis Socials municipals.

1.2 Les entitats jurídiques que compleixin els següents requisits:

- Estar registrades en el Registre municipal d'associacions ciutadanes del municipi d'Alaior.

- Prestar serveis a la comunitat i veïnat del municipi d'Alaior.

- Signar el compromís d'aportació de la producció fruit del conreu de la parcel·la assignada a les entitats proveïdores de la prestació d'aliments derivada pels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

- No estar afectades per cap de les prohibicions contingudes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i complir els requisits esmentats en l'article 3 de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Alaior.

2. L'autorització per a l'ús d'un hort per a persona física és personal i intransferible.

3. L'autorització per a l'ús d'un hort per a persona jurídica serà desenvolupada pels membres i voluntaris de l'entitat. L'entitat és la responsable del bon funcionament del grup.

4. El procediment per a la concessió es farà per concurrència, en base al Barem de puntuació de risc d'exclusió (Annex I) atès el nombre limitat de concessions d'acord amb l'informe emès pels Serveis Socials, entre les persones que es trobin en les situacions següents:

- 4 horts per persones pensionistes, jubilades o similars que no realitzin cap activitat remunerada

- 3 horts per persones que tenguin al seu càrrec una família nombrosa.

- 3 horts per famílies monoparentals.

- 8 horts per a persones en situació d'atur i risc d'exclusió social.

- 6 horts per a entitats del tercer sector i associacions

5. En cas que hi hagi parcel·les vacants, es podran adjudicar a persones necessitades d'una activitat terapèutica i a altres persones sol·licitants.

Article 8

Procediment de concessió de les autoritzacions a les persones a títol individual

1. La convocatòria es publicarà al tauler d'anuncis, a la seu electrònica de l'Ajuntament i al portal de transparència.

Les divuit parcel·les s'adjudicaran amb la valoració prèvia dels Serveis Socials municipals, que establiran puntuacions basades en criteris socials valorant la situació de cada una de les famílies sol·licitants en base al Barem de puntuació de risc d'exclusió (annex I).

La valoració obtinguda se publicarà amb carècter provisional i es concedirà un termini de 10 dies hàbils per presentara reclamacions.

Finalitzat el termini, se publicarà a la llista definitiva i se adjudicaran les autoritzacions. S'adjudicaran a les persones que hagin obtingut major puntuació de cada una de les tipologies de parcel·les dirigides als col·lectius i es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cada una de les persones sol·licitants.

En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al d'horts disponibles, també es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

Els criteris socials a considerar per fer la valoració se publicarà junt amb la convocatòria.

2. Se crearà una llista d'espera en cas que hi hagi més sol·licituds que horts disponibles, d'acord amb la valoració atorgada segons l'informe dels Serveis Socials municipals. Aquelles sol·licituds que se presentin amb posterioritat al termini establert en la convocatòria i compleixin els requisits exigits seran valorades anualment pel Departament de Serveis Socials i es modificarà la llista d'espera en funció del resultat de les valoracions que hagin obtingut les noves persones sol·licitants.

Aquest procediment pot donar lloc, si és necessari, a una nova valoració de la resta de sol·licituds pendents d'adjudicació.

Finalitzat aquest termini, se publicarà la llista definitiva, que serà d'aplicació durant l'any següent.

3. Documentació que han de presentar les persones sol·licitants:

Dins el termini establert en la convocatòria s'haurà de presentar la sol·licitud i la declaració responsable, d'acord amb el model que es faciliti juntament amb el de sol·licitud, acompanyats d'una fotocòpia del DNI o passaport, segons el cas.

La documentació relativa a les circunstàncies de risc d'exclució social i càrregues familiars de cada una de les persones sol·licitants a valorar pels Serveis Socials municipals se presentarà juntament a la sol·licitud, podent-se aportar la persona sol·licitant la següent documentació:

- DNI de totes les persones membres de la Unitat de Convivència.

- Llibre de família, carnet de família nombrosa.

- En cas de persones divorciades: sentència, convenis i mesures de manutenció.

- Certificat de no percebre prestació del SOIB.

- Certificat de no percebre prestació de la INSS.

- Informe de Vida Laboral actualitzat.

- Certificat actualitzat del SOIB com a demandant de feina.

- Contracte de lloguer de l'habitatge.

- Justificació dels ingressos o les rendes de la unitat familiar de la persona peticionària:

Extractes bancaris a nom de la persona sol·licitant o membres de la unitat familiar majors de 18 anys dels darrers 6 mesos.

Justificant de cobrament de pensions, prestació d'atur (certificat del SEPE de prestacions rebudes) o ajudes familiars (fills/filles a càrrec...)

Certificat d'empresa, nòmines...

Relació de totes les propietat immobiliàries de la unitat familiar.

Certificat del Registre de la Propietat conforme la persona sol·licitant no té en propietat un terreny agrícola.

- Justificació de les despeses de la unitat familiar de la persona peticionària:

Darrer rebut del pagament de lloguer o hipoteca.

Prèstec (import mensual, concepte i temps restant)

Altres (de primera necessitat)

L'Ajuntament comprovarà d'ofici l'empadronament i la residència efectiva, així com que la persona sol·licitant es troba al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament i l'absència d'infraccions pendents de prescriure per incompliment d'aquesta ordenança.

Article 9

Procediment de concessió de les autoritzacions per a les entitats del tercer sector

1. La convocatòria per a la concessió d'aquestes autoritzacions es publicarà al tauler d'anuncis, a la seu electrònica de l'Ajuntament i al portal de transparència.

Les adjudicacions dels horts per a entitats i associacions es farà tenint en compte l'àmbit d'actuació de l'entitat i l'interès del projecte social presentat i altres criteris que es considerin rellevants i s'estebleixin en cada una de les convocatòries. En aquest cas, serà necessari presentar una memòria descriptiva dels objectius pedagògics, terapèutics o socials del programa, així com un projecte de gestió del treball a l'hort.

La valoració obtinguda es publicarà amb caràcter provisional i es concedirà un termini de 10 dies hàbils per presentar reclamacions.

Finalitzat aquest termini, es publicarà la llista definitiva i s'adjudicaran les autoritzacions. S'adjudicaran a les onze persones que hagin obtingut major puntuació i es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

En cas que el nombre de sol·licituds sigui inferior al d'horts disponibles, també es farà un sorteig per assignar la parcel·la concreta a cadascuna de les persones sol·licitants.

2. Es crearà una llista d'espera en cas que hi hagi més sol·licituds que horts disponibles, d'acord amb la valoració atorgada segons l'informe dels Serveis Socials municipals. Aquelles sol·licituds que es presentin amb posterioritat al termini establert en la convocatòria i compleixin els requisits exigits seran valorades anualment pel Departament de Serveis Socials i es modificarà la llista d'espera en funció del resultat de les valoracions que hagin obtingut les noves persones sol·licitants.

Aquest procés pot donar lloc, si és necessari, a una nova valoració de la resta de sol·licituds pendents d'adjudicació.

La nova llista d'espera formada es publicarà amb caràcter provisional i es concedirà un termini de 10 dies hàbils per presentar reclamacions.

3. Documentació que han de presentar les persones del tercer sector.

Dins el termini establert en la convocatòria s'haurà de presentar la sol·licitud, el document de compromís d'aportació de la producció fruit del cultiu de la parcel·la assignada a les entitats proveïdores de la prestació d'aliments derivats pels Serveis Socials Comunitaris Bàsics i la declaració responsable, d'acord amb el model que se faciliti en el tràmit telemàtic, acompanyat d'un programa d'activitats i un projecte de gestió de la parcel·la.

Article 10

Contingut de la llicència

La llicència especificarà el següent:

a) Finalitat per a la qual es concedeix l'ús dels horts.

b) Localització i número de parcel·la.

c) Drets i obligacions que corresponen a la persona adjudicatària, en funció del que disposa aquest Reglament.

d) Vigència de la llicència, que en cap cas podrà ser superior a quatre anys, i, per tant, durada de la facultat d'ús sobre els horts.

e) La intransmissibilitat de la llicència i la impossibilitat de cedir a terceres persones el gaudi i l'ús dels horts.

La resolució administrativa per la qual s'adjudiquen els horts socials posarà fi a la via administrativa. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la mateixa autoritat que la va dictar o, si escau, un recurs contenciós administratiu.

Article 11

Funcionament de les llistes d'espera

Cada llista d'espera funciona tal com s'indica en els articles 8 i 9.

En cas d'haver-hi vacants en un dels grups creats i no hi hagi llista d'espera, tindran dret a ocupar un hort les persones que integrin la llista d'espera de l'altre grup d'acord amb l'ordre que figuri en aquesta.

Així mateix, en cas que no hi hagi llistes d'espera tindran dret a obtenir una parcel·la vacant les persones sol·licitants que no pertanyin als grups esmentats però que compleixin la resta de requisits de l'article 7. Tindran preferència aquelles persones necessitades d'una activitat terapèutica.

Article 12

Extinció de les llicències

1. Les llicències que es concedeixin per a l'adjudicació dels horts s'extingiran i revocaran, amb expedient previ instruït a l'efecte, per les causes següents:

a) Pel transcurs de quatre anys comptadors des de la data de l'obtenció de la parcel·la.

b) Per pèrdua física o jurídica del bé sobre el qual han estat atorgades.

c) Per desafectació del bé.

d) Per mutu acord.

e) Per revocació.

f) Per resolució judicial.

g) Per desistiment o renúncia de la persona usuària.

h) Per caducitat.

i) Per defunció o malaltia que incapaciti la persona usuària a desenvolupar les tasques pròpies de l'hort.

j) Per la pèrdua de la condició de veïnatge, en cas que hi hagués persones en llista d'espera.

k) Per qualsevol altra causa inclosa en la convocatòria corresponent i/o en el plec de prescripcions tècniques que, si s'escau, formi part de l'expedient.

l) Per sanció per incompliment de les obligacions i disposicions contingudes en aquest Reglament o en la resolució per la qual es concedeixi la llicència corresponent.

m) Per modificació substancial de les circumstàncies concurrents per a l'informe i valoració social de la situació personal que van donar lloc a l'obtenció d'aquesta adjudicació.

 

Article 13

Condicions d'ús i aprofitament

1. Les persones i entitats beneficiàries de l'ús dels horts socials estan obligades a complir les condicions següents:

a) Han de respectar tots els aspectes recollits en aquest Reglament que afectin l'ús que es desenvolupi als horts.

b) Els horts s'han de destinar al conreu de temporada d'espècies vegetals hortícoles, tant de secà com de regadiu, i també ornamentals anuals. Queda prohibida la plantació de plantes o conreus que no s'adaptin a l'agricultura tradicional de la zona.

c) Han de mantenir en perfectes condicions les instal·lacions que els cedeixen per a l'ús, aplicant-hi diligència i han de garantir 10 centímetres sense conreu a les fites de cadascuna de les parcel·les per facilitar el pas del motocultor.

d) Informar l'Ajuntament de qualsevol incidència que afecti els horts o les instal·lacions tant si provenen d'altres persones usuàries com de terceres persones alienes a l'ús d'aquells.

e) Lliurar els terrenys i altres instal·lacions, un cop finalitzi el termini de llicència, netes i aptes per al gaudi de noves persones adjudicatàries.

f) Mantenir la mateixa estructura i superfície de la parcel·la que se cedeix en origen. No es pot fer cap tipus d'obra o tancament que no sigui expressament l'autoritzat per l'òrgan competent de l'Ajuntament. Així mateix, cal abstenir-se d'instal·lar qualsevol tipus d'elements que no es destinin específicament al conreu de la terra, com ara barbacoes, coberts, casetes, etc.

g) Evitar causar molèsties a altres persones usuàries dels horts i abstenir-se d'usar artefactes que els puguin provocar danys o lesions. Queden prohibides les faltes de respecte i tot tipus d'actuacions discriminatòries.

h) Evitar l'ús de substàncies destinades al conreu que no estiguin autoritzades per a l'agricultura ecològica.

i) No es permet la presència d'animals als horts.

j) No han d'abandonar el conreu o l'ús dels horts durant un termini de temps superior a dos mesos a l'any excepte per raons de causa major. En cas d'impediment, s'haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament al més aviat possible.

k) No cedir l'ús dels horts a terceres persones. No obstant això, la persona titular de la llicència podrà comptar amb l'ajuda d'altres persones en les tasques de suport al conreu, manteniment i collita, però no es permet en cap cas la subrogació en altres persones. Haurà de comunicar a l'Ajuntament aquesta circumstància per escrit, amb identificació de la persona o persones que prestin aquest suport quan sigui amb caràcter habitual. Respecte d'això, cal posar de manifest que qualsevol persona que no reuneixi la condició d'hortolana o hortolà adjudicatari només podrà ser a l'hort per prestar ajuda a la persona titular i sempre haurà d'estar acompanyada per aquesta.

l) Participar en els debats de la comunitat de persones usuàries, assistir a les activitats formatives programades i acceptar-ne i cumplir-ne les decisions d'organització i les tasques per al bon manteniment dels espais comuns.

m) No utilitzar vehicles de tracció mecànica a l'interior dels horts, llevat que es destinin únicament i estrictament a la realització de labors de conreu i sempre que aquests no facin malbé o causin danys als accessos als diferents horts de la finca.

n) Evitar el dipòsit o l'acumulació de materials o eines als horts que no siguin els estrictament necessaris per al conreu de la terra. Les pedres que es troben a les parcel·les seran dipositades a la saca de pedres situada a l'entrada de la finca i un cop a l'any, l'Ajuntament serà l'encarregat de traslladar les pedres a punt verd, quedant prohibit dipositar les pedres trobades a un altre espai.

o) Respectar les regles que els o les responsables municipals o la comunitat de persones usuàries estableixin en relació amb l'ús d'aigua, adobs, eines i en general qualsevol altre element que s'utilitzi en l'explotació dels horts, així com avisar la persona responsable designada per la comunitat de persones usuàries en cas d'alteracions o malaltia en les plantes.

p) No es permetrà el conreu d'espècies arbòries, inclosos fruiters, ni exòtiques, psicotròpiques, invasores o degradants del terreny.

q) No es podran instal·lar hivernacles, llevat que ho autoritzi expressament el personal tècnic encarregat dels horts socials, de manera individual o col·lectiva.

r) Es prohibeix qualsevol tipus de foc dins el recinte dels horts socials, inclosa la crema de residus.

s) Les restes de desbrossament o de neteja dels terrenys s'hauran de dipositar a la parcel·la de compostatge. Les deixalles no orgàniques s'han de dipositar als contenidors habilitats de manera separada segons el tipus de residus per facilitar el seu reciclatge.

t) Es prohibeix la comercialització i l'activitat econòmica de les produccions obtingudes als horts.

u) Es prohibeix el muntatge de festes a l'hort adjudicat i l'assistència massiva de persones.

v) Es prohibeix l'aparcament de vehicles a la pista d'accés als horts de la finca i l'aparcament fora de la zona d'aparcaments senyalitzats.

w) Es prohibeix utilitzar la parcel·la com a magatzem, dipòsit de materials o qualsevol altre ús que no estigui previst anteriorment, fins i tot encara que no produeixi molèsties, males olors, sorolls ni limiti l'ús i l'aprofitament dels altres horts.

x) És obligatori permetre que l'Ajuntament hi organitzi jornades de portes obertes amb finalitats formatives i socials, durant les quals es podrà observar l'estat dels horts i els treballs que s'hi desenvolupen. Es permeten les visites de familiars, amics, etc. de les persones usuàries.

 

Article 14

Facultats de la persona o entitat adjudicatària

Posseir la terra i els altres elements que conformin l'hort social en concepte de persona o entitat usuària; és a dir, l'ús, gaudi i aprofitament de la terra, que comporta llaurar-la, sembrar-la i plantar-la, tenir-ne cura i mantenir-la, regar-la i abonar-la, així com de les instal·lacions que hi hagi a l'hort, de la recollida dels fruits i totes les altres que s'hi entenguin incloses, en atenció a la destinació i naturalesa del bé que se cedeix.

Aquestes facultats s'entendran extingides una vegada hagi transcorregut el termini de concessió de l'ús o es revoqui la llicència que l'habilita, prenent com a base les causes expressades en aquest Reglament.

Usar els serveis comuns, d'acord amb el règim establert per a aquests.

Ser donada d'alta com a persona usuària del servei a la pòlissa d'accidents col·lectius que l'Ajuntament contracti.

Rebre un carnet que l'acrediti com a persona usuària autoritzada de l'hort social i les claus de les instal·lacions.

Article 15

Horari i calendari

Les diferents activitats a desenvolupar als horts es realitzaran durant les jornades agrícoles tradicionals, en horari de sol a sol. No obstant això, l'Ajuntament, per raons degudament justificades, podrà restringir l'explotació d'aquests horts als períodes o horaris que consideri necessaris, restricció que haurà de desaparèixer quan desapareguin les circumstàncies que en van motivar l'establiment.

Article 16

Fertilitzants i productes fitosanitaris

És aconsellable usar remeis naturals contra les plagues i les malalties i abonar la terra amb matèria orgànica prèviament descomposta (compostatge, fems, restes orgàniques, bokashi, biofertilitzants, emprivades, etc.) en comptes d'emprar fertilitzants artificials.

Article 17

Normes ambientals. Prevenció de la contaminació de sòls

1. El conreu de l'hort es farà de manera respectuosa amb el medi ambient. Les persones usuàries hauran de prioritzar el conreu sense la utilització d'adobs, herbicides i fitosanitaris de síntesi i en cap cas els que no estiguin autoritzats en agricultura ecològica. En cas de necessitat (malalties, plagues, mancances nutricionals, etc.) es farà el que indiqui el personal tècnic que l'Ajuntament consulti i se'n donarà publicitat a les persones afectades.

2. No es podran utilitzar productes de neteja o altres productes que contaminin el sòl. Igualment, queda totalment prohibit abocar productes contaminants sobre la terra que puguin provocar un greu dany a la terra. En aquests casos, es podrà originar una responsabilitat, fins i tot penal, de la persona responsable de l'abocament.

3. Està totalment prohibit emprar trampes o altres mètodes de captura per a la fauna o esquers amb substàncies verinoses.

Article 18

Condicions per al regatge

Les persones i entitats titulars de l'ús dels horts hauran de fer servir el sistema de regatge per degoteig. Es prohibeix totalment regar per inundació, amb aspersors o altres mitjans diferents al degoteig.

Previ informe de Serveis Socials, l'Ajuntament facilitarà a les persones usuàries dels horts en situació de risc d'exclusió social i a les entitats el material necessari per instal·lar el reg. Concretament, l'Ajuntament els proporcionarà a cadascun quatre tubs llargs de degoteig de tipus estàndard.

Els serveis de jardineria de l'Ajuntament programaran l'horari de reg, el qual no podrà ser alterat per les persones usuàries dels horts, que sí podran col·locar a la seva parcel·la el seu propi temporitzador de reg. S'evitarà en tot cas el malbaratament d'aigua o les pràctiques que provoquin un consum anormal d'aigua. La conducta contrària a això podrà ser causa de revocació de la llicència. A aquest efecte, les persones i entitats adjudicatàries hauran d'acatar en tot moment les instruccions que en relació amb això siguin donades per l'Ajuntament.

La manipulació de les instal·lacions per a la distribució de l'aigua de regatge, l'aprofitament abusiu en contra del que s'estableix o el desacatament a les instruccions expresses que sobre això doni la persona responsable de la distribució de l'aigua de l'Ajuntament comportarà la pèrdua de la llicència concedida.

Article 19

Gestió de residus

En relació amb els residus generats als horts socials, es respectaran les normes municipals pel que fa a gestió de residus urbans i altra normativa que hi sigui aplicable.

Les persones usuàries dels horts seran responsables de la gestió correcta dels residus que es produeixin a la seva parcel·la. Els residus orgànics que es generin s'hauran de lliurar tractats a la compostadora, d'acord amb els criteris que la comunitat de persones usuàries hagi establert.

Article 20

Despeses de manteniment

La persona usuària de l'hort s'ha de fer càrrec del manteniment ordinari del seu hort i de les seves instal·lacions, com ara la contenció dels bancals de la finca, la neteja de l'hort, la reparació i el manteniment dels accessos comuns, la reparació dels sistemes de regatge dins el seu hort i qualsevol altra cosa que sigui necessari escometre en funció del deteriorament de les instal·lacions provocat per l'ús i l'aprofitament diari d'aquestes. Sens perjudici d'això, l'Ajuntament podrà subvencionar part del cost dels materials, o facilitar-ne part, a les persones en situació de risc d'exclusió social.

Les persones usuàries seran també responsables del manteniment i la neteja de les zones comunes existents a la finca. Queda totalment prohibit fer en aquestes zones cap tipus d'activitat, com ara dipositar-hi qualsevol classe de mercaderia, aparcar-hi, netejar-hi o arranjar-hi vehicles, etc.

Article 21

Informe de l'estat dels horts i les seves instal·lacions

Abans de l'adjudicació dels horts, l'Ajuntament farà públic un informe del seu estat i de les seves instal·lacions. Anualment, s'emetrà un informe en els mateixos termes, i es destacaran les incidències o les novetats que puguin haver sorgit des del darrer informe.

Article 22

Inspecció dels horts socials

Els horts socials podran ser objecte d'inspecció a fi de constatar que se'n fa un ús correcte.

Igualment els agents de la Policia Local podran efectuar funcions d'inspecció i personar-se als horts en cas de controvèrsies o incidències en la gestió d'aquests i entre les persones usuàries o amb terceres persones.

Les persones usuàries estan obligades a permetre l'entrada als horts al personal municipal i a respondre a tots els requeriments que aquest li formuli, així com a acatar les instruccions que doni el personal tècnic.

RESPONSABILITATS DERIVADES DE L'ÚS DELS HORTS

Article 23

Pèrdua de la condició de persona usuària

1. L'incompliment del que estipulen aquestes normes provocarà la pèrdua de la condició de persona usuària dels horts socials i, conseqüentment, del dret d'ús de què es gaudia.

2. Així mateix, causarà baixa en la seva condició de persona usuària aquella que incorri en alguna de les causes relacionades en l'apartat "Extinció de la llicència" d'aquestes normes.

3. A més del que disposen els apartats anteriors, causaran la pèrdua del dret d'usar l'hort social, els actes o les circumstàncies següents:

a) L'abandonament de l'ús o conreu de la parcel·la durant més de tres mesos consecutius. En cas d'impossibilitat temporal, que no podrà excedir de tres mesos, la persona usuària ha de comunicar aquesta circumstància a l'Ajuntament.

b) La concurrència de qualsevol de les incompatibilitats o prohibicions que es detallen en aquesta norma.

c) La utilització de l'hort per a usos i finalitats diferents als establerts quant a l'aprofitament i la destinació de la terra.

d) L'incompliment de les normes bàsiques de convivència, relacions de veïnatge o conducta insolidària envers els altres hortolans i hortolanes.

e) La imposició d'una sanció per falta greu o molt greu quan es determini expressament en la resolució sancionadora corresponent que la imposició de la sanció porta aparellada la revocació de la llicència. 

4. La pèrdua de la condició de persona usuària no donarà lloc, en cap cas, al reconeixement de cap indemnització a favor d'ella. A més, podrà anar acompanyada de la sanció econòmica corresponent.

Article 24

Responsabilitat

L'acceptació per part de la persona o entitat adjudicatària de la llicència per a l'ús d'un hort comporta assumir la responsabilitat de l'ocupació i queda plenament sotmesa a complir aquestes normes. Igualment, serà responsable dels actes realitzats per les persones que l'acompanyen, ja sigui al seu mateix hort o al d'altres hortolans o hortolanes, bé sigui amb la finalitat de prestar ajuda, bé sigui amb qualsevol altra finalitat. Així mateix, exercirà l'ús sobre la parcel·la que correspongui al seu risc i ventura.

Quan terceres persones no integrades en la comunitat hortolana produeixin pertorbacions en l'ús dels horts es posarà en coneixement de les autoritats competents.

Si la pertorbació a què es refereix l'apartat anterior fos realitzada per una persona integrada en la comunitat, es posarà en coneixement de les persones responsables de la comunitat i aquestes, si no ho poden resoldre pels seus propis mitjans, ho traslladaran a l'Ajuntament a fi que hi apliqui el règim disciplinari corresponent, amb independència de l'exigència de la responsabilitat a què donés lloc pels danys i perjudicis ocasionats, tant personals com materials.

L'Ajuntament podrà iniciar d'ofici el procediment que porti a determinar les possibles responsabilitats de les persones adjudicatàries de les parcel·les, sobre la base dels actes propis d'aquestes que hagin produït algun dany sobre les instal·lacions o, si s'escau, per actes de terceres persones, quan no s'hagi complert el que estableix aquest Reglament o hi hagi algun tipus de culpa o negligència greu de la persona adjudicatària.

Totes les despeses necessàries per conrear i tenir cura de la terra, així com les eines per al conreu i el manteniment de l'hort són a càrrec de les persones o entitats adjudicatàries, sens perjudici del rendiment que puguin treure a les infraestructures comunes. L'Ajuntament no es fa responsable dels furts, robatoris o actes vandàlics que puguin succeir als horts.

Article 25

Perjudicis a terceres persones

1. Les persones usuàries seran igualment responsables dels possibles perjudicis, lesions o danys a terceres persones que causin en l'exercici de les seves facultats d'ús i aprofitament dels horts socials.

2. S'haurà d'actuar amb diligència amb vista a evitar qualsevol tipus de dany, molèstia o lesió sobre la resta de persones usuàries dels horts.

3. En funció de les responsabilitats que s'originin, quedaran obligades envers la persona perjudicada i/o amb l'Ajuntament a la indemnització corresponent pels danys o lesions produïts.

Article 26

Restauració a l'estat d'origen

1. Els horts seran retornats en condicions anàlogues a les que tenien quan van ser cedits, sense que la terra hagi estat modificada substancialment per aportacions externes llevat de les que hagin estat expressament autoritzades, d'acord amb el principi de conservació i manteniment.

2. Les persones i entitats titulars de l'ús dels horts hauran de vetllar per la integritat, guardant la configuració inicial i reposant o aixecant les tanques que puguin haver-se esfondrat. Igualment, han de vetllar pel manteniment i la conservació de les instal·lacions que integren l'objecte de la cessió, com ara boers, instal·lació d'aigua, zones comunes i, en tot cas, reposar o restaurar les coses al seu estat d'origen abans de retornar-ho a l'Ajuntament. L'incompliment d'aquesta obligació de reparar implica l'extinció de la llicència, en cas que estigués vigent, i/o la inhabilitació per tornar a gaudir d'una llicència d'hort social mentre no se satisfaci la reparació i els interessos que s'hagin pogut generar.

RÈGIM DISCIPLINARI

Article 27

Regles generals

1. Qualsevol conducta contrària als preceptes del Reglament que es trobi tipificada com a infracció serà sancionada per l'Ajuntament.

2. Les persones que per dol, culpa, negligència o encara a títol de simple inobservança causin danys a les instal·lacions o a les parcel·les on s'ubiquen els horts socials, o en contrariïn la destinació i les normes que els regulen, seran sancionades per via administrativa amb multa. L'import s'estableix en aquestes normes, sens perjudici de la reparació del dany i de la restitució del bé ocupat irregularment, si escau.

3. La graduació i determinació de la quantia de les sancions atendrà els criteris següents:

a) La quantia del dany causat.

b) El benefici que hagi obtingut l'infractor o infractora.

c) L'existència o no d'intencionalitat.

d) La reincidència per comissió en el termini d'un any d'una o més infraccions de la mateixa naturalesa, quan hagin estat declarades per resolucions fermes.

 

Article 28

Infraccions

Les infraccions es qualificaran de lleus, greus o molt greus, segons el grau d'intensitat o culpabilitat en la conducta infractora, o el dany causat a les instal·lacions.

La responsabilitat administrativa serà exigible de conformitat amb les normes, els principis i els procediments establerts a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el Reglament de procediment de potestat sancionadora de les Illes Balears, Decret 14/1994, de 10 de febrer.

Les faltes es tipifiquen com a lleus, greus o molt greus.

Tindrà la consideració de falta lleu:

- Incomplir alguna de les obligacions bàsiques establertes en les normes d'ús i funcionament dels horts per part d'una persona cessionària.

- Tractar de manera incorrecta o irrespectuosa qualsevol persona, sigui cessionària, tècnica o de manteniment que realitzi funcions als horts.

- Causar danys, per comportament imprudent o negligent, a la instal·lació, al material o a l'equipament quan la reparació o restitució tengui un import inferior a 100 euros.

- Desatendre les indicacions de les persones responsables de les activitats o serveis dictades en l'àmbit de les funcions.

- Incomplir els principis d'agricultura ecològica recollits en el Reglament CEE 2092/1991.

Tindrà la consideració de falta greu:

- Alterar seriosament la convivència o el funcionament dels horts.

- Maltractar de paraula o obra qualsevol persona cessionària, tècnica o de manteniment dels horts.

- Sostreure béns municipals o causar danys greus de forma voluntària a la instal·lació, al material o a l'equipament. En el cas dels danys, quan la reparació o restitució tengui un import entre 100 i 300 €.

- Acumular dues o més faltes lleus en un període d'un any.

- L'abandonament o falta de condicionament de la parcel·la adjudicada i de les tasques comunes que li siguin assignades.

- Deixar d'estar empadronat/ada al municipi i no sol·licitar-ne la baixa.

Tindran la consideració de faltes molt greus:

- Impedir l'ús dels horts a una altra o altres persones amb dret a utilitzar-los.

- Impedir o obstruir el funcionament dels horts d'acord amb el reglament establert.

- Agredir físicament les persones que estan fent ús dels horts i el personal que hi treballa.

- Sostreure béns municipals o causar danys per comportament imprudent o negligent a la instal·lació, al material o a l'equipament per import superior a 300 euros.

- Falsejar intencionadament les dades relatives a la identitat, edat o qualsevol altra dada rellevant, suplantar la identitat i manipular o falsificar carnets.

- Acumular dues o més faltes greus dins el termini d'un any.

 

Article 29

Sancions

Els incompliments lleus se sancionaran amb:

- Advertència per escrit.

- Reposició dels danys causats.

- Multa per un import d'1 a 10 hores de treball en benefici de la comunitat.

Els incompliments greus seran castigats amb:

- Multa per un import d'11 a 20 hores de treball en benefici de la comunitat.

- Reposició dels danys causats.

- Lliurament de fins a un 10% de la collita obtinguda a una entitat social.

Les infraccions molt greus seran sancionades amb:

- Reposició dels danys causats.

- Multa per un import de fins a 50 hores de treball en benefici de la comunitat.

- Lliurament de fins a un 50 % de la collita obtinguda a una entitat social.

- Privació definitiva, si escau, de la condició de persona cessionària de l'hort.

Per a la graduació de la sanció a aplicar es tindran en compte les circumstàncies següents:

- La reiteració d'infraccions o reincidència.

- L'existència d'intencionalitat de la persona infractora.

- La transcendència social dels fets.

- La gravetat i naturalesa dels danys ocasionats.

La imposició de sancions serà compatible amb l'exigència a la persona infractora de la reposició de la situació alterada al seu estat originari, així com amb la indemnització dels danys i perjudicis causats.

Quan es causin danys a béns de titularitat municipal, els serveis tècnics municipals determinaran l'import de la reparació, que serà comunicat a la persona infractora o a qui n'hagi de respondre per al seu pagament en el termini que s'estableixi.

Quan les actuacions constitutives d'infracció siguin comeses per diverses persones conjuntament, en respondran totes de forma solidària. Seran responsables solidàries dels danys les persones físiques o jurídiques sobre les quals recaigui el deure legal de prevenir les infraccions administratives que altres puguin cometre.

Article 30

Models de documents

Els formularis i els documents que s'hagin d'utilitzar per completar els expedients administratius que preveu aquesta norma seran aprovats pel regidor o regidora de Serveis Socials.

Article 31

Entrada en vigor

Aquestes normes entraran en vigor quan es publiquin en el BOIB una vegada transcorregut el termini previst en l'article 65.2 de la Llei 7/85 de bases de règim local.

Annex I. Barem de puntuació de risc d'exclusió

Annex II. Inventari del material del servei que l'Ajuntament posa a disposició de les persones usuàries dels horts socials.

Annex III. Estudi econòmic del servei. Inclou aigua potable, ús de totes les instal·lacions.

 

ANNEX I

BAREM DE PUNTUACIÓ DE RISC D'EXCLUSIÓ

 

Variables

Ítem

Punts

Número de membres unitat de convivència menors de 18 anys o majors amb discapacitat reconeguda i membres amb dependència.

1

1

2

2

3

3

4

4

Ingressos econòmics en base al que determinen les Bases que han de regir la concessió d'ajuts econòmiques individuals, temporals de Serveis Socials de cada any, concretament en el seu punt 4.1 «mancança d'ingressos i/o recursos econòmics» i en el punt 5 que determina el percentatge fent la seva equivalència de percentatges en les següents puntuacions.

100,00 %

4

70,00 %

3

60,00 %

2

50,00 %

1

Gènere

Dona

1

Situació laboral

Situació d'atur de llarga durada

1

Situació de subocupació

1

Situació de precarietat laboral o temporalitat

1

Situació d'incapacitat laboral

1

Àmbit formatiu

Analfabetisme

1

Baix nivell formatiu

1

Barrera Lingüística

1

Àmbit sociosanitari

Addicions i malesties relacionades

1

Trastorns mentals, discapacitats o altres malelties cròniques que provoquen dependència

 

1

Àmbit residencial

Sense habitatge en propietat

1

Accés precari a habitatge

1

Infrahabitatge

1

Àmbito relacional

Deteriorament de les xarxes familiars (violència doméstica)

 

1

Mancança o debilitat de xarxes familiars (monoparentalitat, soletat, etc)

 

1

Mancança o debiltat de xarxes socials de proximitat

1

 

ANNEX II

INVENTARI DE MATERIAL DEL SERVEI

La relació d'estris i material que l'Ajuntament posa a disposió de les persones adjudicatàries dels horts socials La Trotxa és el següent:

- 1 pic

- 6 càvecs

- 2 pales

- 2 forques

- 2 rasclets

- 10 taquilles

El servei aporta un espai de compostatge, un espai per als planters, un espai destinat a la formació, un aljub i una caseta per guardar-hi les eines.

 

ANNEX III

ESTUDI ECONÒMIC DEL SERVEI

CÁLCULS PARCEL·LES HORT ECOLÒGIC

                                   Valor cadastral              metres                      €/m2

PARCEL·LA               430.189,37 €                3762m2               114,35 €/m²

114,35 €/m² Valor cadastral, multiplicat per 2 per a aproximar-se al valor de mercat 228,70 €/m²

Considerant un rendiment anual de l'1% l'aprofitament net seria de 2,28 €/m²

Prenent 2,28 €/m² any surt a 0,006 €/m² dia

Parcel·les

€/dia

€/dia sòl

Sòl any

Aigua any

Assegurança

Eines

Tub rec

Caseta mat

Total

Per trimestre

Hort n.1: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.2: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.3: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.4: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.5: sector P.A. 1-4 de 51,22 m2

0,006 €/dia

0,31€/dia

113,15

27,13

 

3,16

5,00

4.00

152,44

38,11

Hort n.6: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.7: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.8: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.9: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.10: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.11: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.12: sector P.A. 1-4 de 42,20 m2

0,006 €/dia

0,25€/dia

91,25

22,35

 

3,16

5,00

4.00

125,76

31,44

Hort n.13: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,90

22,84

 

3,16

5,00

4.00

129,90

32,48

Hort n.14: sector P.A. 1-4 de 41,00 m2

0,006 €/dia

0,25€/dia

91,25

21,72

 

3,16

5,00

4.00

125,13

31,28

Hort n.15: sector P.A. 1-4 de 59,00 m2

0,006 €/dia

0,36€/dia

131,40

31,25

 

3,16

5,00

4.00

174,81

43,70

Hort n.16: sector P.A. 1-4 de 46,00 m2

0,006 €/dia

0,28€/dia

102,20

24,36

 

3,16

5,00

4.00

138,72

34,68

Hort n.17: sector P.A. 1-4 de 45,00 m2

0,006 €/dia

0,27€/dia

98,55

23,83

 

3,16

5,00

4.00

134,54

33,64

Hort n.18: sector P.A. 1-4 de 45,00 m2

0,006 €/dia

0,27€/dia

98,55

2,83

 

3,16

5,00

4.00

134,54

33,64

Hort n.19: sector P.A. 1-4 de 46,00 m2

0,006 €/dia

0,28€/dia

102,20

24,36

 

3,16

5,00

4.00

138,72

34,68

Hort n.20: sector P.A. 1-4 de 43,00 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,9

22,77

 

3,16

5,00

4.00

129,83

32,46

Hort n.21: sector P.A. 1-4 de 42,00 m2

0,006 €/dia

0,25€/dia

91,25

22,24

 

3,16

5,00

4.00

125,65

31,41

Hort n.22: sector P.A. 1-4 de 49,00 m2

0,006 €/dia

0,30€/dia

109,5

25,95

 

3,16

5,00

4.00

147,61

36,90

Hort n.23: sector P.A. 1-4 de 43,00 m2

0,006 €/dia

0,26€/dia

94,9

22,77

 

3,16

5,00

4.00

129,83

32,46

Hort n.24: sector P.A. 1-4 de 58,00 m2

0,006 €/dia

0,35€/dia

127,75

30,72

 

3,16

5,00

4.00

170,63

42,66

Hort n.25: sector P.A. 1-4 de 48,00 m2

0,006 €/dia

0,29€/dia

105,85

25,42

 

3,16

5,00

4.00

143,43

35,86

 

 

 

2.496,60

600,00

 

79,00

125,00

100.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.400,60

Cost total

CONSUM AiGUA

600€ per a 25 parcel·les

 

tamany parcel·la

percentatge

import

Hort n.1: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.2: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.3: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.4: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.5: sector P.A. 1-4 de 51,22 m2

51,22 m2

4,52 %

27,13

Hort n.6: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.7: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.8: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.9: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.10: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.11: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.12: sector P.A. 1-4 de 42,20 m2

42,20 m2

3,73 %

22,35

Hort n.13: sector P.A. 1-4 de 43,13 m2

43,13 m2

3,81 %

22,84

Hort n.14: sector P.A. 1-4 de 41,00 m2

41,00 m2

3,62 %

21,72

Hort n.15: sector P.A. 1-4 de 59,00 m2

59,00 m2

5,21 %

31,25

Hort n.16: sector P.A. 1-4 de 46,00 m2

46,00 m2

4,06 %

24,36

Hort n.17: sector P.A. 1-4 de 45,00 m2

45,00 m2

3,97 %

23,83

Hort n.18: sector P.A. 1-4 de 45,00 m2

45,00 m2

3,97 %

23,83

Hort n.19: sector P.A. 1-4 de 46,00 m2

46,00 m2

4,06 %

24,36

Hort n.20: sector P.A. 1-4 de 43,00 m2

43,00 m2

3,80 %

22,77

Hort n.21: sector P.A. 1-4 de 42,00 m2

42,00 m2

3,71 %

22,24

Hort n.22: sector P.A. 1-4 de 49,00 m2

49,00 m2

4,33 %

25,95

Hort n.23: sector P.A. 1-4 de 43,00 m2

43,00 m2

3,80 %

22,77

Hort n.24: sector P.A. 1-4 de 58,00 m2

58,00 m2

5,12 %

30,72

Hort n.25: sector P.A. 1-4 de 48,00 m2

48,00 m2

4,24 %

25,42

 

1132,85 m2

100 %

600,00

 

 

Valor

Termini Amortiz.

Nº Horts

 

ÚS EINES

316,00 €

4

25

3,16 euros parcel·la

TUB REC GOTEIG

500,00 €

4

25

5,00 euros parcel·la

MANTENIMENT CASETA

1.000,00 €

10

25

4,00 euros parcel·la

Signat per mi,

 

Alaior, a la data de la signatura electrònica (4 de gener de 2022)

El batle

José Luis Benejam Saura