Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 567317
Bases específiques per cobrir, amb contractació de durada determinada, un lloc de treballador/a social per a l’execució del programa temporal denominat “Impuls de la Taula de Coordinació i Prevenció contra les Violències Masclistes” mitjançant el sistema de concurs

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat per acord de Junta de Govern Local, en sessió de 16 de novembre de 2021, es fa públic als  efectes pertinents, el següent:

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR, AMB CONTRACTACIÓ DE DURADA DETERMINADA, UN LLOC DE TREBALLADOR/A SOCIAL PER A L'EXECUCIÓ DEL PROGRAMA TEMPORAL DENOMINAT “IMPULS DE LA TAULA DE COORDINACIÓ I PREVENCIÓ CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES” MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS

BASE PRIMERA.- OBJECTE DE LES BASES ESPECÍFIQUES

Es convoquen proves selectives per cobrir, amb contractació de durada determinada, un lloc de treballador/a social personal laboral temporal del Grup I amb les retribucions que es fixen a la legislació vigent per a l'execució d'un programa temporal, i mitjançant el sistema de concurs.

La present convocatòria es justifica a l'article 15.1 a) de l'Estatut dels Treballadors que permet la contractació de durada determinada:

“a) Quan es contracti el treballador per fer una obra o servei determinats, amb autonomia i substantivitat pròpia dins l'activitat de l'empresa i l'execució de la qual, encara que limitada en el temps, sigui en principi de durada incerta. Aquests contractes no poden tenir una durada superior a tres anys ampliable fins a dotze mesos més per conveni col·lectiu d'àmbit sectorial estatal o, si no n'hi ha, per conveni col·lectiu sectorial d'àmbit inferior. Transcorreguts aquests terminis, els treballadors adquireixen la condició de treballadors fixos de l'empresa. Els convenis col·lectius sectorials estatals i d'àmbit inferior, inclosos els convenis d'empresa, poden identificar els treballs o tasques amb substantivitat pròpia dins l'activitat normal de l'empresa que es poden cobrir amb contractes d'aquesta naturalesa”.

En aquest cas, es tracta de contractar un treballador/a social per a l'execució del programa “Impuls de la taula de coordinació i prevenció contra les violències masclistes”, objecte d'una subvenció atorgada per l'IB-DONA (exp. 2620/2021), de conformitat amb la Resolució de la directora de l'Institut Balear de la Dona, de 19 d'abril de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a entitats locals per a projectes de foment i suport a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'eliminació de qualsevol forma de discriminació per raó de sexe, i de prevenció i intervenció davant les violències masclistes per als anys 2021-2022 (BOIB núm. 53, de 22 d'abril de 2021).

Amb un contracte temporal fins el 31 de desembre de 2022.

BASE SEGONA.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

1.- Per prendre part a les proves selectives cada un dels aspirants ha de posseir o complir, en la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els requisits següents:

a) Ser espanyol o ciutadà d'un dels estats restants membres de la Unió Europea o dels estats en els quals sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists a la llei estatal que regula aquesta matèria, amb excepció de les places per a les quals a les bases específiques es limiti l'accés als aspirants de nacionalitat espanyola.

En virtut de la Llei orgànica 8/2000, de 22 de desembre, de reforma de la LO 4/2000 sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i del RD 864/2001 del Reglament d'execució, tenen dret d'accés a l'administració pública com a personal laboral els estrangers residents legalment a Espanya.  

b) No haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió d'algun dels següents títols acadèmics o en condicions d'obtenir-lo en la data en la qual finalitzi el termini de presentació de sol·licituds: titulació universitària de diplomatura de Treball Social, anterior a Bolonya, o nivell 2 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (MECES), o grau amb 240 ECTS, d'acord amb el Reial decret 967/2014, de 21 de novembre,  o equivalents.

A efectes de la titulació exigida per a l'ingrés es tindran en compte les equivalències de titulacions establertes a la normativa vigent.

De conformitat amb la Resolució de la directora de l'Institut Balear de la Dona, de 19 d'abril de 2021, per la qual s'aprova la convocatòria de subvencions per a entitats locals per a projectes de foment i suport a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes i d'eliminació de qualsevol forma de discriminació per raó de sexe, i de prevenció i intervenció davant les violències masclistes per als anys 2021-2022 (BOIB núm. 53, de 22 d'abril de 2021), els/les aspirants hauran de tenir formació específica en violència masclista o igualtat, amb cursos d'una durada mínima de 50 hores.

d) No patir cap malaltia ni disminució física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.

e) No haver estat separat del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin per cap expedient disciplinari, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Igualment, no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que en el seu estat impedeixi l'accés a la funció pública, si es tracta d'aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) d'aquesta base.

f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

g) Si és el cas, disposar de la resta dels requisits assenyalats a les bases específiques de la plaça a la qual s'opta.

h) Coneixement de la llengua catalana. L'aspirant ha de tenir, com a mínim, el nivell de coneixements de la llengua catalana corresponent al certificat C1 o equivalent. Aquest requisit s'ha d'acreditar quan s'efectua la sol·licitud mitjançant la presentació de la documentació assenyalada a la lletra e) de l'apartat 2 de la base 3 o, si és el cas, mitjançant la realització i superació de la prova que, amb aquesta finalitat, s'estableixi.

2.- Tots els requisits exigits s'han de posseir el dia en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant el procés selectiu.

3.- Si en qualsevol moment del procés selectiu es té coneixement que algun dels aspirants no compleix els requisits exigits per la convocatòria, el Departament de Personal haurà de proposar-ne l'exclusió a la Batlia, amb audiència prèvia de la persona interessada, i farà constar les causes que justifiquen la proposta. La Batlia resoldrà el que procedeixi en dret.

BASE TERCERA.- FUNCIONS

Les previstes al projecte  denominat  “Impuls de la taula de coordinació i prevenció contra les violències masclistes” que va ser aprovat per la resolució de Batlia núm. 430/2021, de 24 de maig de 2021, per sol·licitar la subvenció a l'IBDONA.

● Impulsar les taules de coordinació local.

● Fomentar la presa de decisions i la implicació de les diverses institucions i dels agents de la comunitat.

● Orientar i liderar el desenvolupament d'accions per combatre la violència masclista al municipi de Pollença.

Tasques principals a desenvolupar

● Convocar i dirigir les reunions de comissions en coordinació amb la resta d'agents.

● Crear eines de coordinació, atenció i prevenció efectiva davant violències masclistes.

● Donar suport i impulsar accions per donar compliment als acords assolits a les taules de coordinació.

● Orientar els diferents agents comunitaris en l'adopció de mesures per prevenir les violències masclistes.

● Impulsar i participar de forma activa, en coordinació amb altres institucions, en la realització d'estudis sobre la incidència de la violència masclista al municipi de Pollença (sempre des de la perspectiva interseccional).

● Elaborar material de prevenció (sensibilització i conscienciació).

● Educar els professionals, personal de l'administració i població en matèria d'igualtat.

● Supervisar el compliment dels acords establerts a les taules.

BASE QUARTA.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament dins el termini de DEU DIES NATURALS comptadors a partir de l'endemà de la publicació de les bases en el BOIB, i s'han de dirigir a la Batlia de l'Ajuntament de Pollença.

Aquestes sol·licituds es podran presentar a través del registre electrònic ubicat a la seu electrònica municipal (https://ajpollenca.sedelectronica.es/) o bé a través de les oficines municipals presencials d'assistència en matèria de registre ubicades al carrer del Calvari núm. 2 de Pollença i al carrer del Metge Llopis núm. 1 del Port de Pollença, en horari d'atenció al públic (de 9.00 a 14.00 h); com també a través dels altres mitjans indicats a l'article 16.4 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A la seu electrònica hi haurà un tràmit específic que farà referència a aquest procés selectiu. Es podrà fer la tramitació electrònica des d'aquest tràmit, per a la qual cosa caldrà identificar-se amb un certificat digital. Si es fa la tramitació de forma presencial el model normalitzat figurarà dins la fitxa informativa d'aquest mateix tràmit.

Les instàncies s'hauran de presentar en el model normalitzat que figurarà a la seu electrònica.

2.- A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar a la sol·licitud, els aspirants hi han de consignar les dades que s'assenyalen a continuació i adjuntar la documentació següent:

a) Indicar la plaça a la qual s'opta.

b) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 2 i a les bases específiques per a la plaça en qüestió, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds. Aquesta manifestació no serà extensiva al requisit del coneixement de la llengua catalana, el qual  s'haurà d'acreditar en la forma que s'estableix a l'apartat c) de la present base.

c) Acreditar el requisit del coneixement de la llengua catalana. Per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, el certificat emès per la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura o equivalent, que correspongui al nivell de coneixements fixat per a la plaça a la qual s'opta.

En el cas que l'aspirant no acrediti estar en possessió de l'esmentat certificat haurà de realitzar, i superar, un exercici sobre coneixements de la llengua catalana corresponent al nivell fixat per a la plaça. No superar aquesta prova comporta l'eliminació de l'aspirant del procés selectiu.

d) Aportar la documentació acreditativa dels mèrits a valorar.

3.- La Batlia, per si mateixa o a proposta de la comissió de valoració, podrà sol·licitar, a l'efecte procedent, que les persones interessades acreditin els punts on se suposa que han incorregut en inexactitud o falsedat a l'hora de formular la sol·licitud corresponent.

4.- Si la sol·licitud presentada no compleix els requisits assenyalats a la convocatòria, es requerirà els interessats, mitjançant publicació en el tauler d'edictes i al lloc web de l'Ajuntament, per tal que, en el termini de deu dies hàbils comptadors des d'aquesta publicació, esmenin la falta o adjuntin el document que sigui preceptiu, amb l'advertència de considerar no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

BASE CINQUENA.- ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds i, si és el cas, esmenades o millorades aquestes sol·licituds, la Batlia dictarà resolució en el termini màxim d'un mes, per la qual declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'edictes de l'Ajuntament i al web municipal.

La resolució provisional d'admesos també inclourà la designació de la comissió de valoració, el lloc, la data i l'hora d'inici del procés selectiu, a més de la relació nominal d'aspirants exclosos amb indicació de la causa d'exclusió i el termini d'esmena de defectes, que serà de deu (10) dies.

Una vegada finalitzat el termini d'esmena el batle dictarà la resolució aprovatòria de la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que s'haurà de publicar al tauler d'anuncis i al lloc web de l'Ajuntament.

BASE SISENA.- COMISSIÓ DE VALORACIÓ

La comissió de valoració del procediment estarà constituïda per tres membres. La designació de les persones integrants de l'òrgan de selecció inclourà la dels respectius suplents i la seva composició nominal es farà pública.

Hi podrà participar un observador designat pel comitè d'empresa que tindrà veu però no vot; les seves funcions seran observar el bon funcionament del procés selectiu.

Els membres de la comissió de valoració s'hauran d'abstenir d'intervenir i ho notificaran a l'autoritat convocant si concorre alguna de les circumstàncies previstes pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (LRJSP). Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres de la comissió quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en aquest paràgraf.

La comissió no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del vocal-secretari.

Correspon a la comissió, en el desenvolupament del procés selectiu, l'aplicació i la interpretació d'aquestes bases, com també la resolució de les incidències que puguin sorgir en el seu desenvolupament i de forma motivada.     

BASE SETENA.- PROCÉS SELECTIU: CONCURS

Valoració de mèrits. Puntuació: 30 punts 

1.- Experiència relacionada amb les tasques pròpies del lloc de treball. Es valorarà amb un total de 12 punts distribuïts de la manera següent:

1.1.- Experiència en l'administració pública: 0'5 punts per any o semestre de feina fins a un màxim de 7 punts.

1.2.- Experiència en el sector privat: 0'3 punts per any o semestre de feina fins a un màxim de 5 punts.

Per poder valorar els semestres de feina aquests hauran de ser períodes consecutius de sis mesos o més, i no es podran acumular períodes inferiors amb la finalitat d'arribar al mínim. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar mitjançant la presentació del certificat de serveis prestats en el cas de l'experiència a l'administració pública; i per a l'experiència en el sector privat s'haurà d'adjuntar la vida laboral i una certificació de les tasques desenvolupades emesa per l'empresa.

En el cas d'exercici liberal de la professió, s'haurà d'aportar vida laboral que n'acrediti l'experiència i el termini.

2.- La formació es valorarà amb un màxim d'11 punts del total, d'acord amb la següent distribució:

2.1.- Cursos de formació i perfeccionament relacionats amb el lloc de treball impartits per centres oficials, administracions públiques i centres de formació contínua de les administracions. Es valorarà de la forma següent:

Hores del curs          Puntuació

10                     0,250

15                     0,375

20                     0,500

25                     0,625

30                     0,750

35                     0,875

40                     1

45                     1,125

50                     1,250

Els cursos que no especifiquin les hores o que siguin inferiors a 10 es valoraran igual que els de 10 hores. Els cursos amb una durada superior a 50 hores es puntuaran seguint la mateixa proporció, sempre en múltiples de 5 hores.

S'haurà d'acreditar amb un certificat compulsat del títol d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

2.2.- Cursos d'informàtica impartits per centres oficials, administracions públiques i centres de formació contínua de les administracions, directament relacionats amb les funcions pròpies del lloc de treball convocat. Es valorarà de la forma següent:

Hores del curs       Puntuació

10                 0,250

15                 0,375

20                 0,500

25                 0,625

30                 0,750

35                 0,875

40                 1

45                 1,125

50                 1,250

Els cursos que no especifiquin les hores o que siguin inferiors a 10 hores es valoraran igual que els de 10 hores. Els cursos amb una durada superior a 50 hores es puntuaran seguint la mateixa proporció, sempre en múltiples de 5 hores.

S'haurà d'acreditar amb un certificat compulsat del títol d'assistència o certificat expedit pel centre o institució que hagi impartit el curs, amb indicació de les matèries tractades.

3.- Nivell de català per damunt del requerit per a la plaça, fins a un màxim de 2 punts:

  • Nivell C2 o equivalent: 1 punt
  • Nivell LA (llenguatge administratiu): 2 punts

S'haurà d'acreditar mitjançant documentació a presentar juntament amb la instància.

4.- Entrevista curricular.

Es valorarà amb 5 punts.

BASE VUITENA.- VALORACIÓ DEL CONCURS

La comissió avaluarà els mèrits adduïts pels aspirants d'acord amb el barem previst a la base cinquena. Conclosa la valoració dels mèrits, la comissió farà públiques en el tauler d'anuncis electrònic les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant els apartats assenyalats en la base cinquena.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes dels mèrits valorats a la fase de concurs. En cas d'empat, aquest es resoldrà aplicant la graduació següent:

1) Major puntuació en l'apartat d'experiència professional de la fase de concurs.

2) Si persisteix l'empat es procedirà al sorteig.

Les persones interessades podran sol·licitar per escrit davant el Registre General de la Corporació la revisió i/o observacions o reclamacions a la comissió en el termini dels dos dies hàbils següents a aquesta publicació. Les observacions o reclamacions presentades s'hauran de resoldre dins el termini dels tres dies hàbils següents.   

BASE NOVENA.- RELACIÓ D'ASPIRANTS I CONTRACTACIÓ 

Un cop transcorregut el termini anterior, si no es presenten al·legacions, o bé un cop hagin estat examinades les presentades, la comissió de valoració donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de contractació per tal que es dicti la resolució corresponent.

Aquesta resolució serà publicada en el tauler d'anuncis electrònic i al web de l'Ajuntament.

Se citarà l'aspirant proposat per a la contractació el qual haurà de donar la seva conformitat a la contractació en el termini d'un dia hàbil i haurà de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la documentació següent amb document original o còpia degudament adverada, llevat de les que ja estiguin en poder de l'administració:    

a) Fotocòpia compulsada del DNI i del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si és el cas.

b) Còpia autenticada o fotocòpia compulsada de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

c) Certificat mèdic en model oficial acreditatiu de no patir cap malaltia o limitació física o psíquica que impedeixi el normal exercici de les funcions.

Els aspirants que hagin fet valer la seva condició de persones amb discapacitat, hauran d'acreditar aquesta condició mitjançant certificació lliurada pels òrgans competents del Ministeri d'Afers Socials o, si escau, de la Comunitat Autònoma.

d) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques.

Els aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) de l'apartat 1 de la base 2, hauran d'acreditar igualment no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

e) Declaració jurada o promesa de no estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

f) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació, així mateix, que no du a terme cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de la Seguretat Social públic i obligatori.

Si la persona interessada manifesta que no pot subscriure la referida declaració perquè desenvolupa alguna activitat pública o percep alguna de les pensions indicades anteriorment, se li assenyalarà que, d'acord amb la normativa sobre incompatibilitats, ha d'exercir l'opció que desitgi o, si les activitats públiques són susceptibles de compatibilitat, ha de sol·licitar la corresponent autorització.

Si l'aspirant proposat du a terme alguna activitat privada per a l'exercici de la qual es requereixi el reconeixement de la compatibilitat, l'haurà d'obtenir o cessar en la realització de l'activitat privada abans de començar l'exercici de les seves funcions públiques.

En els supòsits en què se sol·liciti la compatibilitat per a l'exercici d'una activitat pública o privada, el termini per a la presa de possessió es prorrogarà fins que es dicti la resolució corresponent.

2.- Si dins el termini indicat, i llevat de casos de força major, els aspirants proposats no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser nomenats o contractats, i restaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud en què demanaven prendre part en el procés selectiu.

3.- Les persones que ja tenguin la condició de personal al servei de l'administració pública estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas hauran de presentar un certificat del ministeri, corporació local o organisme públic del qual depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada al català o castellà.

BASE DESENA.- CONDICIONS DE LA CONTRACTACIÓ

La contractació com a personal laboral per programa queda subjecte a les condicions següents:

1.- Funcions.- Seran les establertes al projecte aprovat per Resolució de Batlia núm. 430/2021, de 24 de maig de 2021 denominat “Impuls de la taula de coordinació i prevenció contra les violències masclistes”.

2.- Durada.- El contracte tendrà caràcter temporal, una durada d'un any, fins dia 31 de desembre de 2022. Una vegada finalitzat el termini establert quedarà revocat sense cap dret a indemnització.

BASE ONZENA.- LLISTA DE RESERVA

Amb la resta d'aspirants que hagin superat la fase d'oposició es constituirà una llista de reserva amb la qual es podran efectuar contractacions d'acord amb el que preveu el RDLeg. 5/2015 de TREBEP.

La llista quedarà sense efecte un cop transcorregut el termini d'un any  de la contractació o en cas de convocar-se un nou procés selectiu per al mateix programa o quan es procedeixi a la convocatòria del procés selectiu per cobrir el lloc de treball per personal laboral fix.

BASE DOTZENA.- IMPUGNACIÓ I MODIFICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

La convocatòria, les seves bases i els actes administratius que se'n derivin i també els que es derivin de l'actuació de la comissió de valoració, podran ser impugnats per les persones interessades en el termini i en la forma establerta per la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La convocatòria o les bases, un cop publicades, només podran ser modificades amb subjecció estricta a les normes de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

Pollença, 18 de novembre de 2021

El batle-president Bartomeu Cifre Ochogavia