Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 501470
Bases i convocatòria que han de regir les subvencions per a les entitats, associacions i clubs esportius que tenguin el seu domicili al terme municipal de Santanyí

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions: 591362

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 22 d'octubre de 2021, s'han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir les subvencions per a les entitats, associacions i clubs esportius que tenguin el seu domicili al terme municipal de Santanyí per a activitats realitzades:

BASES QUE REGULEN LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A ENTITATS, ASSOCIACIONS I CLUBS ESPORTIUS DEL MUNICIPI DE SANTANYÍ  

L'Ajuntament de Santanyí convoca la concessió de subvencions per a entitats, associacions i clubs esportius aquest any 2021.

L'atorgament de les subvencions es regula per les següents condicions:

1. CONVOCATÒRIA

Es convoquen subvencions adreçades a entitats, associacions i clubs esportius que tenguin el seu domicili al terme municipal de Santanyí per a activitats realitzades atenent a la temporalització que es fa a la base 7.

En tot cas, aquests ajuts són de caràcter voluntari, reductibles en els supòsits prevists a aquestes bases o a la llei, no generen cap dret a l'obtenció en anys posteriors i no són invocables com a precedent.

2. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes econòmiques que l'Ajuntament de Santanyí atorgarà a entitats, associacions i clubs esportius per a activitats de caire esportiu realitzades atenent a la temporalització que es fa a la base 7, d'acord amb les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, incloses en les bases d'execució del pressupost i de conformitat amb l'establert per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La finalitat de la convocatòria és fomentar i promoure l'esport, ja sigui federat o no, i  la seva pràctica així com donar suport a les persones que el practiquen i en promouen la seva pràctica al terme municipal de Santanyí.

3. DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de 80.000,00 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 17-34101-48907.

4. BENEFICIARIS

Poden ser beneficiaris de les subvencions objecte de la present convocatòria aquelles persones jurídiques legalment constituïdes com a entitats sense ànim de lucre, que tinguin el seu domicili al terme de Santanyí i que tenguin entre les seves finalitats l'objecte de la present convocatòria.

No podran tenir la condició de beneficiari les persones jurídiques o entitats en qui concorri alguna de les circumstàncies que s'indiquen en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinària de 3 de febrer de 2021.

5. RÈGIM DE CONCURRÈNCIA

La concessió de les subvencions d'aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

El procediment de concessió serà el de concurrència competitiva entre les persones sol·licitants, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d'establir-hi una prelació a través dels criteris d'avaluació previstos a la base 10 d'aquesta convocatòria.

6. DESPESES SUBVENCIONABLES

Es consideren despeses subvencionables les realitzades en el marc de l'esport que practiquin i que facin referència a:

  • Despeses federatives (en cap cas seran subvencionables si el seu import es repercuteix a l'associat o a la persona que practica l'esport).

  • Mutualitats i assegurances.

  • Arbitratges.

  • Inscripció a competicions (en cap cas seran subvencionables si el seu import es repercuteix a l'associat o a la persona que està inscrita).

  • Material esportiu i sanitari (S'entén per material esportiu aquell que és necessari per a la pràctica de l'esport de què es tracti, per la qual cosa s'hauran de detallar els destinataris i justificar la necessitat; per això, no es podrà incloure aquell material que encara que sigui esportiu tengui finalitats diferents, com la promoció, atencions socis, etc). També tendran el caràcter de subvencionable les despeses de professionals sanitaris, sempre que la seva intervenció vengui determinada per la pràctica esportiva.

  • Despeses de personal (salaris i Seguretat Social) derivades de l'organització de cursets, campus i activitats similars, com poden ser entrenadors. (En aquests casos s'hauran de detallar els ingressos que generen aquestes activitats i aportar documentació justificativa de dates de realització i dels participants, als efectes d'acreditar aquestes activitats).

  • Indemnitzacions per utilització de vehicle particular a esportistes federats i a equip tècnic acreditat (entrenadors, “utillers”, etc) per desplaçaments realitzats i relatius a la pràctica de l'esport.

  • Despeses derivades de manutenció i de transport, per compte de tercers, d'esportistes, tècnics i directius per assistir a campionats, tornejos o similars de caràcter autonòmic, nacional o internacional, sempre que es tracti de competicions oficials dels diferents calendaris federatius.

  • Despeses d'adquisició de material i de serveis relacionats amb el funcionament ordinari del club o de l'associació, com material d'oficina, de manteniment, aigua, publicitat activitats esportives organitzades per l'entitat, etc.

  • Despeses relacionades amb les mesures preventives derivades de la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la Covid-19.

7. TEMPORALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT SUBVENCIONABLE

S'entén que el període subvencionable per a qualsevol disciplina esportiva serà de l'1 de juliol de 2020 al 30 de juny de 2021, i, per tant, només s'admetran justificants de despesa emesos entre les dates indicades, si bé el seu pagament es pot haver fet amb posterioritat.

8. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I DOCUMENTS A ACOMPANYAR

1. Les sol·licituds s'han de dirigir a la batlessa de l'Ajuntament de Santanyí i d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública. A l'hora d'enviar la documentació, s'ha de seleccionar “Ajuntament de Santanyí” com a organisme destinatari de la sol·licitud i s'ha d'indicar en l'assumpte “SUBVENCIÓ PER A ASSOCIACIONS I CLUBS ESPORTIUS”

2. El termini per presentar les sol·licituds serà de 10 dies hàbils des de el dia següent de la publicació d'aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i la sola presentació de les sol·licituds implica l'acceptació de les bases de la convocatòria.

3. Les sol·licituds es formularan d'acord amb el model instància  (Annex I). Juntament amb la sol·licitud, que anirà signada pel representat legal de l'entitat, s'ha de presentar la següent documentació:

a.-Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitant i fotocòpia del DNI/NIE/Passaport de la persona que signa la sol·licitud, si ja no consta a l'Ajuntament.

b.-Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. S'ha d'acreditar el nomenament i la vigència del càrrec.

c.-Fotocòpia dels Estatuts i Acta Fundacional. No serà necessari presentar aquests documents si l'entitat sol·licitant ho ha acreditat en anteriors convocatòries de subvencions i ajudes econòmiques de l'Ajuntament de Santanyí i no s'ha produït cap modificació des de llavors.

d.-Certificat bancari que acrediti el compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l'import de la subvenció (Annex II) o document equivalent.

e.-Declaració de l'entitat sol·licitant de no rebre cap més ajuda pel mateix concepte o, en el seu cas, l'import de l'ajuda rebuda o sol·licitada, i declaració responsable davant autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (Annex III).

f.-Certificats de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social, davant l'Agència Tributària i davant aquest Ajuntament. En cas de no presentar-se aquests certificats, la presentació de la sol·licitud de la subvenció implicarà l'autorització del sol·licitant per a que l'òrgan atorgant obtingui de forma directa l'acreditació del compliment d'aquestes obligacions, excepte que expressament es manifesti el contrari.

g.-Compte justificatiu, atès que es tracta d'una subvenció que té per objecte una activitat ja realitzada.  Juntament amb la documentació abans esmentada, s'haurà de presentar aquest compte integrat per la documentació següent:

g.1- Una memòria de l'actuació justificativa de les activitats que s'han fet i els resultats obtinguts que entre d'altres ha de contemplar els següents aspectes: jugadors (federats i d'esport base), personal tècnic, categories equips, competicions, materials necessaris que s'han utilitzat, temporalització, avaluació i qualsevol altre aspecte que pugui resultar adient (Annex IV o document equivalent).

g.2- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats que s'han fet, que contindrà:

-Balanç de l'activitat: una relació detallada de les despeses subvencionables originades per l'activitat realitzada, i una relació també detallada dels ingressos que es corresponen i s'imputin a aquestes despeses, (com poden ser quotes, espònsors, publicitat, ...), amb especial indicació de les subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada assenyalant-ne l'import i la procedència. (Annex V)

-Factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que s'incorporaran en una relació classificada, signada pel representant de l'entitat, on constarà identificació del creditor i del document, l'import, data d'emissió i data de pagament (Annex V). Aquestes factures i altres documents es presentaran identificades amb el mateix número d'ordre que tenguin al quadre “2. RELACIÓ DE FACTURES” de l'annex V.

En aquest punt relatiu a la documentació acreditativa de la despesa s'ha de tenir en compte:

  • S'admetran factures simplificades fins a 400 €.

  • S'admetran rebuts i declaracions responsables per justificar les indemnitzacions que poden donar-se per utilització de vehicle propi en desplaçaments derivats de l'activitat.

  • Per justificar despeses de personal s'hauran de presentar nòmines i les corresponents relacions nominals de treballadors i rebut de liquidació de cotitzacions, degudament acompanyat del comprovant d'ingrés a l'entitat financera.

S'ha d'acreditar el pagament de les despeses presentades per justificar l'activitat subvencionada, tal com s'estableix a la base 9.

La documentació acreditativa de les despeses i els seus justificants de pagament es presentaran telemàticament, com la resta de la documentació, però es podrà requerir la presentació dels originals en els casos que justificadament sigui procedent.

g.3- Declaració responsable que les factures presentades per justificar la subvenció atorgada no superen el valor de mercat, que no s'han presentat per justificar o sol·licitar   cap altra subvenció i que no es  recuperarà ni es compensarà l'IVA (Annex VI). Si l'IVA és recuperable no tendrà la consideració de despesa subvencionable i s'haurà de descomptar de les factures presentades per justificar.

4. Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.

5. Qualsevol dels òrgans que intervenen en el procediment de concessió podrà, en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a l'interessat la informació complementària, les dades i les acreditacions que estimi necessàries.

9. ACREDITACIÓ DEL PAGAMENT DELS JUSTIFICANTS DE  DESPESA

a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:

- Còpia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura, i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissor de la factura, respectivament.

- Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència.

b) Pagament mitjançant xec nominatiu:

- Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut.

- Extracte del compte corrent de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré.

- Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).

c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:

- Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.

d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:

- Tiquet de compra en què figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura.

- Resguard del pagament amb targeta.

- Extracte del compte en què figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en què, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i data de l'operació.

e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:

- Notificació bancària del càrrec.

- Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i data de l'operació.

f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa.

Només es podran justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.

Les indemnitzacions per utilització de vehicle particular es veuran afectades per la limitació establerta per als pagaments en efectiu. En els rebuts que es presentin per justificar la despesa hi constaran: el nom i el DNI de la persona perceptora, el concepte i l'import a percebre.

Així mateix, aquests rebuts aniran acompanyats d'una declaració responsable signada pel president de l'entitat que realitza el pagament en la qual assumirà la despesa i el seu pagament en efectiu, si fos el cas.

Si  es tractàs de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si al mateix consta l'expressió “Pagat en efectiu”,  “Rebut” o similar.

10. ÒRGANS COMPETENTS PER INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT. COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ AVALUADORA.

La Intervenció de l'Ajuntament s'encarrega de la fiscalització prèvia d'aquesta convocatòria i dels actes que se'n deriven: concessió, justificació de les subvencions i pagament.

L'òrgan competent per aprovar i resoldre la convocatòria és la Batlia de l'Ajuntament de Santanyí.

La instrucció correspon a la Regidora d'Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria.

La Comissió Avaluadora examinarà si es compleixen els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluarà les sol·licituds conforme als criteris establerts en aquestes bases. Correspon a la Secretaria d'aquesta Comissió, que serà designada entre els seus membre,  aixecar acta de les actuacions realitzades.

La Comissió Avaluadora estarà composta pels membres següents:

- Sra. Maria Pons Monserrat, batlessa, que actuarà com a presidenta

-Suplent: Sr. Joan Gaspar Aguiló Martínez, Primer Tinent de Batle

- Sra. Aina Maria Bonet Vidal, Interventora de la Corporació

-Suplent: Sra. Jaumeta Rotger Vallbona, funcionària Intervenció

-Sra. Maria Francisca Rosselló Rigo, regidora d'Esports

-Suplent: Sr. Antoni Matas Blanch, regidor de Participació ciutadana

-Sra. Francisca Maria Vidal Servera, regidora d'Educació i Joventut

-Suplent: Sra. Catalina Soler Vidal, coordinadora de Joventut

-Sr. Guillermo Mascaró Llinás, Assessor Jurídic Lletrat

-Suplent: Sra. Maria Constança Vidal Munar, funcionària Secretaria

La comissió avaluadora quedarà constituïda legalment amb l'assistència de tres dels seus membres, sempre que un d'ells sigui la Regidora d'Esports.

11. CRITERIS DE VALORACIÓ

Amb la finalitat d'establir la puntuació de les sol·licituds presentades, els criteris de valoració per resoldre la convocatòria seran els següents:

1. PER PERSONA INSCRITA DINS EL PROGRAMA DE JOCS ESPORTIUS ESCOLARS DE L' ESPORT BASE DEL CIM 0,75 PUNTS

2. PER PERSONA FEDERADA ..........1 PUNT

Existeixen dos coeficients reductors :

  • Per a activitats tenis i pesca                                                 0,80%

  • Per col·laboració ajuntament en transport de material        0,30%

3. PER EQUIP INSCRIT A JOCS ESPORTIUS ESCOLARS .........1 PUNT         

4. PER EQUIP FEDERAT ..........1,5 PUNTS    

5. ORGANITZACIÓ CURSOS ESTIU, CAMPUS, ETC ..........1 PUNT

(Els criteris de valoració 1, 2, 3 i 4 s'acreditaran amb certificació de la Federació corresponent, si els esportistes estan federats, i del Consell de Mallorca, si es tracta d'esportistes inscrits al programa de Jocs Esportius)

Per a la concessió de les subvencions a entitats esportives s'aplicarà la formula:

  80.000,00 €

                                                   ------------------------------------------------------------------------------    = X euros per punt

              NÚM. total de punts obtinguts per les Entitats beneficiàries

 

Seguidament, es multiplicarà el número de punts obtinguts per cada una de les entitats pel valor punt resultant.

Límit

  • La subvenció no pot ultrapassar aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ingressos i altres recursos obtinguts de qualsevol procedència el cost de la despesa subvencionable imputable a l'activitat subvencionada.

Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi proporcionalment segons la puntuació obtinguda entre els altres beneficiaris, les sol·licituds dels quals no hagin arribat a l'import de la subvenció sense ultrapassar el límit indicat.

12. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la Comissió, formularà proposta de resolució (indicarà beneficiaris i quanties atorgades), que es publicarà a la pàgina web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, obrint-se un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins del termini previst, aquesta proposta de resolució s'elevarà a la batlia perquè dicti la resolució definitiva.

En altre cas, es a dir, si es presenten al·legacions, una vegada examinades, l'òrgan instructor formularà una nova  proposta de resolució, que s'elevarà a la batlia perquè dicti la resolució definitiva.

La competència per resoldre el procediment i concedir la subvenció s'atribueix, com ja s'ha dit, a la Batlia, que dictarà la resolució definitiva, a la vista de la proposta de resolució  de l'instructor i de l'informe de fiscalització per la Intervenció Municipal.

La resolució es publicarà a la web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Santanyí.

13. JUSTIFICACIÓ I PAGAMENT

1. El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona beneficiària de la subvenció.

2. El termini per justificar acaba el dia en que acaba la presentació de sol·licituds, atès que com s'ha dit es tracta d'una subvenció per activitats finalitzades, i juntament amb la sol·licitud, i la resta de documentació expressada en aquesta convocatòria, s'ha de presentar la justificació.

14. COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

En el cas que l'entitat beneficiària rebi altres subvencions o ajudes per a la mateixa activitat o tipus d'actuació, l'import de totes les subvencions atorgades no pot ser, en cap cas, de tal quantia que, de forma aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajudes, superi el cost de l'activitat subvencionada.

15. OBLIGACIONS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

A més de les obligacions establertes en les disposicions normatives que són d'aplicació a les persones beneficiàries d'una subvenció, s'han de complir les següents:

  • Acceptar i complir la normativa de l'Ajuntament de Santanyí

  • Acreditar davant l'Ajuntament la realització de l'activitat subvencionada amb la documentació corresponent

  • Comunicar a l'òrgan competent en qualsevol moment, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat, no consignades en la sol·licitud

  • Facilitar tota la informació que requereixi l'Ajuntament

  • Sotmetre's a les actuacions de fiscalització i control de la Intervenció de l'Ajuntament de Santanyí

16. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT

Es podran anul·lar total o parcialment les subvencions i ajudes concedides d'acord amb aquesta convocatòria en el supòsit de que la persona beneficiària incorri en alguna de les causes previstes als articles 36 i següents de la Llei 38/2003, general de subvencions i als articles 24 i 25 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així com en el cas d'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en aquestes bases i el resta de normativa aplicable.

En aquests casos, el beneficiari vendrà obligat al reintegrament de les quantitats percebudes i dels interessos de demora que corresponguin, prèvia tramitació del procediment corresponent.

17. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert al Capítol V de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

18. NORMATIVA APLICABLE

En tot allò no previst a aquestes bases reguladores serà d'aplicació, les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple extraordinari de data 2 de febrer de 2021, la Llei 38/2003, de 17 de novembre general de subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol de 2006, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

NOTA: els  annexos se poden trobar a la Secretaria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Santanyí. 

 

Santanyí, a la data de la signatura electrònica (22 d'octubre de 2021)

La batlessa

Maria C. Pons Monserrat