Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 494450
Departament de Personal. Negociat de Selecció i Provisió. Conveni col·laboració entre l’Escola Balear d’Administració Pública i l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública, per resolució número 19091 de data 11 d'octubre de 2021, va acordar el següent:

PRIMER. Aprovar el Text del Conveni per a la col·laboració entre l'Escola Balear d'Administració Pública i l'Ajuntament de Palma en relació al finançament de plans de formació del personal al servei de l'Administració local de les Illes Balears per a l'any 2021, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018, de conformitat amb la documentació que s'adjunta i atesa la memòria justificativa de la necessitat i oportunitat, així com els informes favorables emesos pels Serveis Jurídics, l'oficia de Control de la despesa, i per la Intervenció municipals, que figuren com a documents annexes.

L'objecte del conveni es fixar les condicions de la col·laboració entre les parts per executar, gestionar i finançar un pla de formació destinat al personal de l'Ajuntament de Palma.

SEGON. Facultar al batle, o persona en qui delegui, la signatura de l'addenda en representació de l'Ajuntament de Palma.

TERCER.- Notificar el present acord a l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP ).

QUART.- Instar a la Secretaria General del Ple la inscripció del conveni en el Registre Municipal de Convenis i Protocols de l'Ajuntament de Palma.

CINQUÉ. Publicar l'esmentat Decret al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, conformement al que disposa l'article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar al registre general d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s'hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l'article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 13 d'octubre de 2021

El cap de departament adjunt de Personal p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 04/03/2014) Miguel Ramón Picó Enseñat

 

Conveni de col·laboració entre l'Escola Balear d'Administració Pública i l'Ajuntament de Palma en relació amb els plans de formació del personal al servei de l'Administració local de les Illes Balears per a l'any 2021, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018

Parts

Carmen Palomino Sánchez, directora general de Funció Pública, actuant com a Vicepresidenta de l'Escola Balear d'Administració Pública (d'ara endavant, EBAP), per exercir en representació d'aquest organisme, amb CIF núm. S0711001H, i conforme al que es disposa en els articles 10.1 i 10.2.c) dels Estatuts de l'EBAP (aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d'abril), la facultat que l'article 12.5.k) d'aquests estatuts atribueix a la Direcció gerència.

Adrián García Campos, Regidor d'Hisenda, Innovació i Funció Pública d'acord al decret de nomenament del titular de l'Àrea Delegada de Funció Pública Decret de Batlia núm. 18746/2019, en representació de l'Ajuntament de Palma —CIF P0704000I— i en exercici de les competències delegades d'acord a l'apartat 2.1.j del Decret de Batlia núm. 13026 de 28/06/2019, d'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma (BOIB núm. 94, de 11 de juliol de 2019).

Antecedents

1. D'acord amb l'article 31.3 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció que en fa la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el marc de la legislació bàsica de l'Estat, el desenvolupament legislatiu i l'execució de l'Estatut dels funcionaris de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de l'Administració local.

D'altra banda, l'article 32.11 de l'Estatut d'autonomia estableix que també correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixin les lleis i les normes reglamentàries que, en desplegament de la seva legislació, dicti l'Estat, la funció executiva en matèria de legislació laboral i formació professional contínua.

2. Mitjançant la disposició addicional tercera de la Llei 10/2003, de 22 de desembre, de mesures tributàries i administratives es va crear l'EBAP, amb la finalitat principal d'aglutinar en un sol ens la formació de tot el personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a més de la formació policial, d'emergències, de seguretat i de protecció civil, que fins aleshores exercien diferents organismes.

3. L'article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears disposa que correspon a l'EBAP la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, afegeix que, en els termes que s'estableixin, correspon a l'EBAP la realització d'activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l'àmbit territorial de les Illes Balears.

Així doncs, segons l'article 4 dels Estatuts de l'EBAP, són objectius fonamentals de l'EBAP la formació i l'avaluació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i, si escau, de les altres administracions públiques del seu àmbit territorial. I d'acord amb l'article 5 d'aquests estatuts, per tal d'aconseguir els objectius esmentats, l'EBAP té com a funcions promoure, organitzar i gestionar la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d'administracions del seu àmbit territorial.

4. La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (en relació amb el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i amb la Llei 3/2007 esmentada) disposa que correspon als ens locals la competència en matèria de formació del personal al seu servei, la qual, alhora, es configura com un dret de caràcter individual dels empleats públics, en correspondència amb la naturalesa jurídica de la seva relació de servei.

5. L'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018, publicat per la Resolució de la Secretaria d'Estat de Funció Pública de 21 de març de 2018 (BOE núm. 74, de 26 de març de 2018) fixa els criteris aplicables per al finançament dels plans de formació dels empleats públics, amb la intenció de promoure la formació contínua i l'actualització permanent de les seves competències professionals per tal que s'exerceixi de forma més eficaç el seu mandat de servir als interessos generals.

Les entitats promotores contemplades en l'Acord de formació esmentat (entre elles, els ajuntaments, els consells insulars i les federacions d'entitats locals d'àmbit autonòmic), que vulguin finançar accions formatives amb càrrec als fons de formació per a l'ocupació de les administracions públiques, hauran d'elaborar amb caràcter anual un pla de formació on es recullin, entre d'altres aspectes, les necessitats formatives detectades, els objectius i les prioritats del promotor en matèria de formació. 

Els plans que se poden elaborar, segons s'estableix a l'Acord, són:

a) els plans unitaris, que es caracteritzen per afectar el personal d'una sola administració pública amb, almenys, dos-cents empleats públics, independentment de les unitats o els òrgans que incloguin.

b) els plans agrupats, que es caracteritzen per afectar el personal de dues o més entitats locals.

c) els plans interadministratius, que es caracteritzen per estar destinats als empleats públics de diverses administracions públiques.

A més, es determina que les federacions d'Entitats Locals d'àmbit autonòmic que vulguin finançar activitats formatives amb càrrec a l'Acord, poden elaborar plans de caràcter agrupat o interadministratiu circumscrits al territori autonòmic, de conformitat amb el que disposin les comunitat autònomes.

6. L'article 16 de l'Acord de formació esmentat disposa que en el pressupost de l'Institut Nacional d'Administració Pública apareixerà territorialitzada la quantitat assignada en l'Acord anual de gestió de fons a cada comunitat autònoma per finançar els plans de formació presentats per les entitats locals del seu àmbit territorial, definides en l'article 10, apartats 3.a) i 3.b) de l'Acord, computant-se per a la seva determinació els efectius de les entitats locals del seu àmbit territorial.

7. Per tal d'aprofitar les sinergies entre distintes administracions, s'ha escollit un sistema de gestió del fons de formació dirigit a l'Administració local que sigui col·laboratiu, en el qual, per mitjà de convenis de col·laboració, quedin delimitades clarament les funcions i els rols de cada administració. En aquest sentit, la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableixen la possibilitat que les administracions públiques subscriguin convenis de col·laboració en l'àmbit de les competències respectives. Així mateix, l'article 6 dels Estatuts de l'EBAP potencia els convenis com a eina de col·laboració entre l'EBAP i altres administracions, establint que «l'Escola pot dur a terme la formació i el perfeccionament del personal al servei de les altres administracions públiques o ens dependents, mitjançant la subscripció del conveni corresponent».

8. En la sessió de dia 26 de març de 2021, la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va acordar la modificació del model de gestió compartida dels fons destinats a la formació del personal al servei de l'Administració local mitjançant la subscripció de convenis de col·laboració, aprovat en data 20 d'abril de 2016, per a l'any 2021, i va aprovar les condicions per a la presentació de plans de formació adreçats al personal al servei de les entitats locals de les Illes Balears que ha d'impulsar directament l'EBAP.

9. En conseqüència, mitjançant la Resolució de la direcció gerència de l'EBAP, de 26 de març de 2021 es varen aprovar les condicions per a la presentació de plans de formació del personal al servei de l'Administració local de les Illes Balears per a l'any 2021, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 43, de 30 de març), els quals seran gestionats de manera conjunta per l'entitat promotora i l'EBAP.

El punt 4 de l'annex 1 de la Resolució esmentada indica l'import del fons destinat al finançament dels plans de formació. En el punt 3 d'aquest apartat es disposa que, pel que fa a les entitats locals, el criteri d'assignació d'aquest import és el nombre d'efectius de cada entitat local i els seus organismes autònoms potencialment destinataris de la formació, de conformitat amb les dades facilitades per l'Institut Balear d'Estadística que figuren en el quadre de l'annex 2. En el cas de la FELIB, el criteri d'assignació serà la totalitat del nombre d'efectius dels municipis de menys de 200 efectius que no presentin un pla agrupat.

El crèdit assignat als municipis amb 200 efectius o més i els dels consells insulars que no promoguin plans de formació en aquesta convocatòria també passarà a ser gestionat per la FELIB.

A més del fons provinent de l'EBAP, les entitats locals i la FELIP hauran de fer una aportació de recursos propis destinada al finançament del pla de formació que presentin.

10. En el marc de la Resolució de la direcció gerència de l'EBAP, de 26 de març de 2021, l'Ajuntament de Palma va presentar un pla de formació unitari que va ser aprovat per la Comissió Paritària de Formació en la sessió de data 25 de maig de 2021.

En conseqüència, d'acord amb el punt 6.1 de l'annex 1 de la Resolució esmentada, s'ha formalitzar la subscripció d'un conveni de col·laboració entre l'EBAP i l'Ajuntament de Palma per fixar les condicions de la col·laboració entre les parts per a la planificació, l'execució, la gestió i el finançament del pla de formació esmentat.

Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per formalitzar aquest Conveni, d'acord amb les següents

Clàusules

Primera

Objecte del Conveni

1. Aquest Conveni té per objecte fixar les condicions de la col·laboració entre les parts per executar, gestionar i finançar un pla de formació destinat al personal de l'Ajuntament de Palma.

2. Les actuacions i accions formatives emmarcades en aquest pla que hagin estat executades des de l'1 de gener de 2021 fins a la signatura d'aquest Conveni, s'hi entenen incorporades.

Segona

Obligacions i compromisos econòmics de les parts

En relació amb el pla de formació presentat per l'Ajuntament de Palma, aprovat per la Comissió Paritària per a l'Ocupació de l'Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en la sessió de data 25 de maig de 2021, en els termes que figuren en la documentació presentada davant l'EBAP d'acord amb la Resolució de la direcció gerència de l'EBAP, de 26 de març de 2021, per la qual s'aproven les condicions per a la presentació de plans de formació del personal al servei de l'Administració local de les Illes Balears per a l'any 2021, en el marc de l'Acord de formació per a l'ocupació de les administracions públiques de 9 de març de 2018:

1. L'Ajuntament de Palma es compromet a contractar el personal docent per impartir les accions formatives planificades, i el material didàctic,  seleccionar els participants, certificar la formació impartida i avaluar el compliment de la planificació. Així mateix, també es compromet a proporcionar a l'EBAP les dades estadístiques a què fa referència la clàusula quarta d'aquest Conveni.

2. L'EBAP es compromet a donar suport tècnic per al desenvolupament, el seguiment i la gestió del pla de formació; a posar a disposició de l'Ajuntament de Palma les instal·lacions de l'EBAP; a l'assessorament en la detecció de necessitats formatives i a l'aportació de material de les distintes àrees formatives amb llicència Creative Commons i en format editable.

3. El pla de formació pot ser objecte de modificacions, sempre que això no suposi una alteració substancial del contingut originari.

Tercera

Finançament

1. Les actuacions objecte d'aquest Conveni s'han de finançar amb les aportacions  de cada una de les parts amb càrrec als seus respectius pressuposts.

2. L'EBAP ha fixat la seva aportació al pla de formació en funció de la quantitat assignada a l'Ajuntament de Palma d'acord amb el criteri de distribució dels fons destinats al finançament dels plans de formació de les entitats locals de les Illes Balears per a l'any 2021, contingut en el punt 4.3 de l'annex 1 i en l'annex 2 de la Resolució de la direcció gerència de l'EBAP de 26 de març de 2021.

3. Les despeses derivades del pla de formació unitari de l'Ajuntament de Palma són de 61.990,60 euros i es finançaran de la següent manera:

a) Van a càrrec del pressupost de l'EBAP les despeses de les actuacions derivades del pla de formació fins a un import màxim de 55.042,60 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 78101 121G01 64000 11 FF 21008 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2021.

b) Corren a càrrec de l'Ajuntament de Palma les despeses de les actuacions derivades del pla de formació fins a un import màxim de 6.948,00 euros, imputables a l'exercici 2021, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries: 09 92020 15100 – 09 92020 22606 – 09 92020 227706 – 09 92020 22707.

Quarta

Justificació i pagament del fons

1. Abans del dia 30 de novembre de 2021, l'Ajuntament de Palma ha de justificar davant l'EBAP l'execució del pla de formació i el compliment dels termes d'aquest Conveni, mitjançant la presentació d'un certificat de la Intervenció de l'entitat, segons el model que figura en l'annex 1 d'aquest Conveni. En aquest certificat s'han d'incloure la totalitat de les despeses derivades del pla de formació (tant les finançades amb recursos propis de l'Ajuntament, com les finançades amb l'aportació de l'EBAP).

2. Juntament amb el certificat a què fa referència el punt anterior, l'Ajuntament de Palma ha de presentar una memòria d'execució del pla en la qual constin les activitats formatives impartides i els canvis que ha sofert el pla (supressions, modificacions o noves activitats), amb l'explicació que justifiqui els canvis.

3. Així mateix, l'Ajuntament de Palma es compromet a elaborar i enviar anualment a l'EBAP un recull de les dades estadístiques principals que hagi generat l'execució del pla de formació, desglossant en dos documents les dades relatives a l'aportació feta per l'EBAP i les dades relatives a l'aportació feta per l'Ajuntament, segons el model que figura en l'annex 2 i que es lliurarà també en format electrònic editable.

4. Un cop que l'EBAP hagi verificat que s'han complert els termes del Conveni, tramitarà en el mes de desembre de 2021 el pagament de l'import previst en la clàusula tercera, 3.a) a favor de l'Ajuntament de Palma.

5. En el supòsit que l'Ajuntament de Palma redueixi la seva aportació en un percentatge superior al 35% de la quantitat compromesa, l'EBAP minvarà la seva aportació en el mateix percentatge que l'Ajuntament. En cas que la disminució sigui igual o inferior al 35%, l'EBAP abonarà a l'Ajuntament de Palma la totalitat de la quantitat compromesa. En aquest sentit, s'haurà de justificar tant l'aportació de l'EBAP com la de l'Ajuntament.

6. D'acord amb l'article 48.6 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les aportacions financeres que els signants es comprometin a realitzar no podran ser superiors a les despeses derivades de l'execució del Conveni.

Cinquena

Comissió de Seguiment

1. Es crea la Comissió de Seguiment del Conveni, integrada per quatre membres, dos en representació de l'EBAP i dos en representació de l'Ajuntament de Palma.

2. Aquesta Comissió s'ha de reunir a sol·licitud de qualsevol de les dues parts, i ha de resoldre els problemes i els dubtes que es puguin plantejar en relació amb la interpretació i el compliment del Conveni i, específicament, tot el que afecti el desenvolupament de les activitats formatives objecte del Conveni.

3. El seguiment de l'execució del pla de formació es realitzarà mitjançant un espai col·laboratiu allotjat en http://ebapenlinia.caib.es .

4. D'acord amb el previst la lletra e) de l'article 78.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la CAIB, la gestió d'aquest conveni no requereix la necessitat d'establir una organització personificada.

Sisena

Vigència

1. La vigència d'aquest Conveni s'estén des de la data en què se signi fins a l'execució completa de les actuacions que s'hi preveuen i, en tot cas, acaba el dia 31 de desembre de 2021.

2. No obstant això, d'acord amb la punt  5.4 de l'annex 1 de la Resolució de la direcció gerència de l'EBAP de 26 de març de 2021, el pla de formació pot incloure accions formatives desenvolupades des de l'inici de l'any 2021. En qualsevol cas, tal com disposa el punt 6.2 de l'annex 1, les accions formatives han de finalitzar abans del dia 20 de novembre de 2021.

Setena

Extinció

1. El Conveni s'extingirà pel compliment de les actuacions que constitueixen el seu objecte o per incórrer en causa de resolució.

2. Són causes de resolució d'aquest Conveni:

- El transcurs del termini de vigència del Conveni sense que se n'hagi acordat la pròrroga.

- L'acord unànime de tots els signants.

- L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per part d'algun dels signants.

En aquest cas, la part afectada pot notificar a la part incomplidora un requeriment perquè compleixi en un termini determinat les obligacions o els compromisos que es consideren incomplerts. Aquest requeriment serà comunicat al responsable del mecanisme de seguiment, vigilància i control de l'execució del Conveni.

Si, un cop transcorregut el termini indicat en el requeriment, l'incompliment persisteix, la part que el va adreçar ha de notificar a l'altra part signatària la concurrència de la causa de resolució i s'entendrà resolt el Conveni.

- Per decisió judicial declaratòria de la nul·litat del Conveni.

- La impossibilitat sobrevinguda, legal o material, de poder dur a terme l'objecte del Conveni.

- Per qualsevol altra causa diferent de les anteriors prevista  en les lleis.

 

Vuitena

Naturalesa del Conveni

Aquest Conveni té naturalesa administrativa i, en virtut de l'article 6.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, resta exclòs del seu àmbit d'aplicació.

Les qüestions litigioses sorgides sobre la interpretació, l'execució, la modificació, la resolució i els efectes del Conveni s'han de resoldre, de mutu acord, en el si de la Comissió de Seguiment. En cas contrari, les qüestions litigioses són de coneixement i competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb el que preveu la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.

Palma, XX de XXXX de 2021

Per l'Escola Balear

d'Administració Pública

Per l'Ajuntament de Palma

 

 

Documents adjunts