Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE TRANSICIÓ ENERGÈTICA, SECTORS PRODUCTIUS I MEMÒRIA DEMOCRÀTICA

Núm. 239086
Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica per la qual es convoquen ajuts destinats a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d’assegurances

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 15 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears estableix que tots els ciutadans de les Illes alears tenen dret a participar de forma individual o col·lectiva en la vida política, econòmica, cultural i social de la comunitat autònoma i que els poders públics han de promoure la participació dels agents econòmics i socials del conjunt de la societat civil en els assumptes públics. Aquests principis han d'inspirar l'acció de govern de tots els poders públics, tant els de l'Estat com els autonòmics i els locals.

Una de les maneres que l'Administració té per acomplir aquestes finalitats és promoure tasques d'interès general encaminades a aconseguir el desenvolupament de la ciutadania mitjançant l'atorgament d'ajuts públics o subvencions que, tal com preveu la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials, ajudin a fomentar la participació ciutadana, l'associacionisme, el voluntariat i altres fórmules d'ajuda mútua, d'acord amb les administracions locals, quan siguin d'àmbit suprainsular.

El voluntariat és una forma de participació de la ciutadania en la vida social. Es tracta d'una participació que es desplega en un ampli ventall d'acció que abasta gran part dels àmbits de la societat mitjançant diverses tipologies de voluntariat: social, internacional de cooperació, ambiental, cultural, esportiu, educatiu, sociosanitari, d'oci i temps lliure, comunitari i de protecció civil.

Tots aquests àmbits es cobreixen mitjançant entitats de voluntariat privades sense ànim de lucre orientades a l'interès general.

En relació amb el món del voluntariat, l'article 22, apartat k), de la Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears, disposa que correspon al Govern de les Illes Balears, entre d'altres, concedir ajuts a les entitats de voluntariat o concertar serveis que aquestes puguin fer, d'acord amb les seves competències, sempre tenint en compte la disponibilitat pressupostària.

Aquesta convocatòria d'ajuts s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que acompleixin activitats d'interès general i que compleixin els requisits següents: estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta; estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir, i que desenvolupin les actuacions mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions, l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen.

L'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB núm. 137, de 2 d'octubre), modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març), fixa les bases reguladores de les subvencions en matèria de voluntariat.

De conformitat amb el Decret 25/2021, de 8 de març, pel qual es modifica el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, mitjançant la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, de la Secretaria Autonòmica de Sectors Productius i Memòria Democràtica, exerceix la competència relativa a la sensibilització cívica i social i el suport al voluntariat.

Les actuacions a les quals es destinen els ajuts regulats en aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, mitjançant la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, que és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 3 de l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003, en relació amb l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, correspon a la persona titular de la conselleria aprovar aquesta convocatòria.

L'annex del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, modificat per la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 5 de desembre de 2018 (BOIB núm. 115, d'11 de desembre), prorrogat mitjançant l'Acord del Consell de Govern de 25 de gener de 2021 (BOIB núm. 11, de 26 de gener), disposa, dins les actuacions emmarcades en l'objectiu IV.3.10, la previsió que es tramitin subvencions perquè les entitats de voluntariat puguin tenir assegurades les persones voluntàries i acreditades, que treballen en àmbits diversos.

L'objectiu d'aquesta convocatòria és ajudar a atendre les despeses que suposen l'assegurança de responsabilitat civil i l'assegurança d'accidents que empara l'actuació ordinària de les entitats de voluntariat de les Illes Balears i de les persones voluntàries que hi presten servei.

Per tot això, d'acord amb l'article 15.1 del Decret legislatiu 2/2005, a proposta de la directora general de Participació, Transparència i Voluntariat; d'acord amb l'informe previ del Servei Jurídic de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i d'assegurances d'accident. Aquesta convocatòria s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que acompleixin activitats d'interès general i que compleixin els requisits següents: estar legalment inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta; estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir, i que desenvolupin totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que han de regir la convocatòria (annex 1).

3. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de quinze mil euros (15.000,00 €).

4. Autoritzar una despesa de quinze mil euros (15.000,00 €), amb càrrec a la partida pressupostària següent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2021

15.000,00 €

16601 151D02 48000 00

5. Designar la directora general de Participació, Transparència i Voluntariat òrgan instructor del procediment de concessió dels ajuts derivat d'aquesta convocatòria.

6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 7 de juny de 2021

El conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica

Juan Pedro Yllanes Suárez

 

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria pública d'ajuts per atendre les despeses d'assegurança de responsabilitat civil i d'assegurança d'accidents de les entitats de voluntariat

 

Primer

Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió d'ajuts a les entitats de voluntariat de les Illes Balears per atendre les despeses d'assegurances de responsabilitat civil i d'assegurances d'accidents relatives a l'entitat i de les persones voluntàries que hi desenvolupin activitats de voluntariat, amb l'objectiu d'impulsar la feina de les entitats de voluntariat ja constituïdes i d'incentivar la creació de noves entitats.

Segon

Beneficiaris

Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:

a. Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.

b. Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.

c. Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.

 

Tercer

Quantia dels ajuts

1. El crèdit total assignat als ajuts que regula aquesta convocatòria és de quinze mil euros (15.000,00 €), amb càrrec als pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2021, a la partida pressupostària següent:

16601/G151D02/48000/00 ........................... 15.000 €

2. Es fixa un ajut màxim del 100 % de la despesa feta per l'entitat beneficiària en concepte d'assegurança de responsabilitat civil, d'assegurança d'accidents o d'ambdues durant l'exercici de 2020, amb el límit màxim de mil cinc-cents euros (1.500 €) per entitat sol·licitant.

Quart

Sol·licitud i termini de presentació

1. Les entitats de voluntariat interessades han de presentar les sol·licituds mitjançant els seus representants legals.

2. D'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, les persones jurídiques estan obligades a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques per dur a terme qualsevol tràmit.

Per complir aquesta obligació, les sol·licituds (annex 2) i la resta de la documentació relacionada amb el procediment és a l'abast dels interessats a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (https://www.caib.es/seucaib/ca). Una vegada localitzat el procediment i obtinguda la documentació necessària, els interessats han d'accedir al Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) i adreçar les sol·licituds i la resta de la documentació signada electrònicament a la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat, identificada amb el codi DIR3 A04035947.

Per poder operar dins el Registre electrònic comú (REC), cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic, que es poden aconseguir a l'adreça següent: https://firmaelectronica.gob.es/Home/Empresas.html.

En cas de presentar la sol·licitud de manera presencial, l'Administració, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, requerirà els sol·licitants perquè la presentin en la forma indicada anteriorment.

3. El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB.

Cinquè

Documentació que s'ha d'aportar

1. Els sol·licitants han de presentar la documentació següent:

a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual han de constar les dades del beneficiari (annex 2).

b. Original o còpia del DNI de la persona que representa l'entitat sol·licitant i document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret.

c. Original o còpia del NIF de l'entitat.

d. Original o còpia del document de constitució de l'entitat i dels estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.

e. En el cas que l'interessat no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social, ha d'aportar el certificat d'estar-ne al corrent.

f. Declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat sol·licitant que certifica els aspectes següents (annex 3):

1r. L'entitat compleix els requisits per ser-ne beneficiària d'acord amb el que estableix el punt 2 de les bases d'aquesta convocatòria.

2n. L'entitat no ha demanat cap subvenció a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra administració pública o entitat privada per atendre les despeses objecte d'aquesta convocatòria.

3r. L'entitat no s'ha vist afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

4t. L'entitat compleix les obligacions que preveu l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.

5è. L'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no ha estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

6è. L'entitat disposa del Pla de Voluntariat i del Registre de persones voluntàries en els termes que estableix l'article 15.2 a) i g) de la Llei 11/2019.

7è. L'entitat coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria pública d'ajuts.

8è. L'entitat dona el seu consentiment per poder publicar a la pàgina web de la CAIB qualsevol documentació presentada.

g. En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (annex 4), tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte.

h. Justificant de pagament del rebut de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari de l'entitat sol·licitant corresponent a l'any 2020. El pagament efectiu del rebut s'ha d'acreditar mitjançant un document, extracte o certificat bancari.

2. No és necessari presentar la documentació esmentada en els punts b) i c) si ja és a disposició de l'òrgan instructor. Això no obstant, s'ha d'indicar en quin expedient es troba, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015.

3. A l'efecte d'avaluar les sol·licituds presentades, les entitats han de presentar, juntament amb la documentació indicada en el punt 1 de la base cinquena, una declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat en què quedi marcat amb un cercle en quin nivell se situa l'entitat en relació amb cada un dels paràmetres que s'indiquen en la base setena (annex 5).

Sisè

Esmena de sol·licituds

1. Si una sol·licitud no compleix els requisits que assenyala l'article 66 de la Llei 39/2015 o no s'hi adjunta la documentació que estableix la convocatòria, s'ha de requerir l'interessat perquè, en un termini de deu dies hàbils, esmeni la falta o hi adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, i es dictarà la resolució corresponent.

2. Els requeriments d'esmena de la sol·licitud o de la documentació aportada, o d'altres aspectes que l'òrgan instructor necessiti per tal d'elaborar la seva proposta, es comunicaran als interessats mitjançant la plataforma Notific@, a la qual s'accedeix mitjançant la Carpeta Ciutadana, d'acord amb les dades de notificació que s'hagin aportat en la sol·licitud.

Setè

Procés i criteris d'avaluació

1. La concurrència competitiva entre els beneficiaris s'ha de dur a terme mitjançant l'avaluació d'una sèrie d'atributs que consten en la declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat (annex 5) i que es refereixen als paràmetres següents:

a. Nombre de persones voluntàries donades d'alta en la data de presentació de la sol·licitud a la convocatòria d'ajuts (de 6 a 10 punts)*.

b. Antiguitat de l'entitat (de 6 a 10 punts)*.

c. Àmbit territorial d'actuació (de 3 a 10 punts)*.

d. Treball en xarxa (de 2 a 10 punts)*.

e. Promoció de la igualtat entre dones i homes (de 2 a 8 punts)*.

f. Foment de l'ocupació de persones en situació o en risc d'exclusió social (de 2 a 10 punts)*.

g. Inserció social i laboral de persones amb discapacitat física o intel·lectual (de 2 a 10 punts)*.

h. Estabilitat i qualitat de l'ocupació (de 6 a 10 punts)*.

a. Mesures de conciliació de la vida familiar i laboral (de 2 a 10 punts)*.

j. Mesures de protecció del medi ambient (de 2 a 10 punts)*.

(*) La puntuació s'obté a partir del compliment quantitatiu de l'atribut (vegeu l'annex 5).

2. Les sol·licituds presentades es valoraran d'acord amb la declaració responsable aportada per l'entitat. La manca de dades en aquest document s'interpretarà com una manca dels atributs que no s'hi esmentin i, per tant, els paràmetres corresponents no rebran cap puntuació.

3. A partir del sumatori de punts assolit per les entitats, aquestes s'ordenaran de major a menor puntuació, a fi de determinar l'assignació de l'ajut sol·licitat.

4. Les entitats beneficiàries rebran el 100 % de l'ajut sol·licitat, amb un import màxim de mil cinc-cents euros (1.500 €) per entitat sol·licitant. Per determinar les entitats que resulten beneficiàries se seguirà l'ordre de puntuació, fins que s'exhaureixi el crèdit establert en la convocatòria.

5. La puntuació de l'entitat que rep l'assignació amb la qual s'exhaureix el crèdit previst es constitueix com a puntuació de tall. Les entitats amb una puntuació inferior a aquesta no rebran cap assignació. En cas que dues o més entitats tenguin la mateixa puntuació de tall i no hi hagi crèdit suficient per assignar tots els ajuts sol·licitats, l'ordre de prelació entre aquestes el determinarà l'ordre d'entrada de les sol·licituds respectives en el registre oficial.

Vuitè

Òrgans competents

1. La Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de dur a terme d'ofici totes les actuacions de la instrucció d'aquest procediment.

2. Correspon a la secretària general de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica dictar la resolució que posi fi al procediment, d'acord amb la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 2 de març de 2021 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria (BOIB núm. 31, de 4 de març de 2021).

Novè

Causes d'exclusió

No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats que s'inclouen en alguna de les causes que preveu l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, les que han estat objecte de sancions administratives fermes, ni les que han estat sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, en els darrers tres anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016. Tampoc ho poden ser les que han estat sancionades o condemnades per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.

Desè

Resolució i notificació

1. L'òrgan instructor formularà la proposta de resolució a la secretària general de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica perquè dicti la resolució de concessió o denegació, si escau.

2. La resolució de concessió o de denegació ha de ser motivada i ha d'indicar els aspectes següents: entitat sol·licitant, ajut sol·licitat, puntuació obtinguda i ajut concedit, així com el motiu de la denegació, si escau.

3. Aquesta resolució s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la plataforma Notific@, a la qual s'accedeix mitjançant la Carpeta Ciutadana.

4. El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de sis mesos, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria.

Onzè

Acceptació o renúncia

Les entitats beneficiàries disposen d'un termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà que s'hagi rebut la notificació de resolució de concessió per acceptar l'ajut concedit o renunciar-hi.

Una vegada transcorregut el termini esmentat, a falta de renúncia expressa a la concessió, s'entén que l'accepta.

Dotzè

Justificació i pagament

El tràmit de justificació de l'ajut concedit es perfecciona d'ofici a la vista del justificant de pagament del rebut de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari de l'entitat sol·licitant corresponent a l'any 2020, del qual s'ha d'acreditar el pagament efectiu mitjançant un document, extracte o certificat bancari en els termes establerts en els punts cinquè i sisè de la convocatòria.

El pagament de l'ajut s'ha de tramitar una vegada comprovada la correcta justificació i la correcció del procediment. El termini formal de justificació coincideix, per tant, amb el de presentació de la sol·licitud i de la documentació que l'acompanya.

Tretzè

Obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries dels ajuts d'aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les que s'indiquen a continuació:

a. Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se'ls requereixi en l'exercici d'aquestes actuacions.

b. Acreditar, si escau, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, en la forma i l'abast que es determinin reglamentàriament, que estan al corrent de les obligacions tributàries, o de qualsevol naturalesa, amb l'Administració autonòmica de les Illes Balears, amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

c. Comunicar, a l'òrgan que concedeix l'ajut, la modificació de qualsevol circumstància que afecti algun dels requisits exigits per concedir-lo.

d. Col·laborar en el control de l'activitat facilitant tota la informació i la documentació que li requereixi la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Intervenció General de l'Estat, el Tribunal de Comptes, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control de la Unió Europea.

e. Complir qualsevol altra obligació exigida per la normativa vigent que hi sigui aplicable.

f. Fer constar el logotip de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica en totes les actuacions de divulgació que dugui a terme l'entitat.

g. Demostrar, a requeriment de l'òrgan instructor, la veracitat de qualsevol situació i l'existència de qualsevol document contingut en la declaració responsable referida a la base cinquena 1.f).

 

Catorzè

Revocació i reintegrament

1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.

2. Com a conseqüència de la revocació de l'ajut, queda sense efecte l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

Quinzè

Règim jurídic

Els ajuts continguts en aquesta convocatòria es tramiten en règim de concurrència competitiva i d'acord amb el que estableix la normativa següent:

— Llei 11/2019, de 8 de març, de voluntariat de les Illes Balears (BOIB núm. 34, de 14 de març).

— Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

— Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

— Article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

— Article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei de subvencions.

— Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

— Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 15 de setembre de 2003 (BOIB, núm. 137, de 2 d'octubre), modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 19 de febrer de 2004 (BOIB núm. 29, de 28 de febrer) i modificada per l'Ordre de la consellera de Presidència i Esports de 8 de març de 2005 (BOIB núm. 48, de 26 de març).

Documents adjunts