Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 13144
Resolució de la directora general de Primera Infància , Innovació i Comunitat Educativa de 30 de desembre de 2020 per la qual s’adeqüen les formes de participació en activitats formatives de formació permanent del professorat amb les mesures de prevenció, contenció i coordinació a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears
Fets
1. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears dicta al seu Article 4, Formes de participació a les activitats de formació permanent del professorat:
“Atès el que s'estableix a l'apartat 4 de l'article 8 del Decret 41/2016, segons la forma de participació, les distintes modalitats formatives poden ser:
a) Presencials: aquelles activitats formatives que requereixen la presència directa i personal del professorat assistent.
b) A distància: aquelles activitats formatives que es duen a terme mitjançant entorns virtuals d'aprenentatge. Aquestes activitats podran incloure alguna sessió presencial, de caràcter voluntari o obligatori. En cas de ser obligatòria, no podrà superar el 10 % de les hores totals de la formació.
c) Mixtes: aquelles que combinen fases presencials i a distància. En aquest cas s'han d'explicitar els objectius de cada una de les fases, els mecanismes per a la seva integració i la seva durada en hores. Ha d'existir una distribució eficient del temps entre les fases presencials i a distància de tal manera que cap de les dues formes de participació sigui inferior al 20 % de les hores totals de la formació.”
La Resolució de la directora general de Primera Infància , Innovació i Comunitat Educativa de 8 de setembre de 2020 per la qual s'adeqüen les formes de participació en activitats formatives de formació permanent del professorat durant el primer trimestre del curs 2020/2021 amb les mesures de prevenció, contenció i coordinació a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears dictà mesures necessàries per aconseguir tal fet durant el primer trimestre del present curs escolar.
En el context actual es fa necessari novament clarificar i adequar pel que resta de curs escolar 2020-2021 a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb les possibilitats que les noves tecnologies aporten a la formació permanent i en concret a la formació permanent del professorat i en consonància amb les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, les possibilitats que ofereixen les formes de participació presencial i mixtes a les activitats de formació permanent del professorat.
Fonaments de dret
Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 24 d'abril de 2017 per la qual es regula l'homologació, el reconeixement, la certificació i el registre de la formació permanent del professorat no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB Núm. 54 de 6 de maig de 2017).
Resolució de la directora general de Primera Infància , Innovació i Comunitat Educativa de 8 de setembre de 2020 per la qual s'adeqüen les formes de participació en activitats formatives de formació permanent del professorat durant el primer trimestre del curs 2020/2021 amb les mesures de prevenció, contenció i coordinació a l'evolució de la situació epidemiològica a les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Pel que resta de curs escolar 2020-2021 o fins que es dicti el contrari, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es podran incloure dins la forma de participació presencial aquelles activitats de formació permanent del professorat que facin coincidir sincrònicament en el temps i en directe la totalitat dels seus participants i del ponent o ponents que pertoquin a cada sessió a través de les distintes eines tecnològiques que així ho permetin. Com a la resta d'activitats presencials, s'haurà de registrar l'assistència de cada un dels participants a cada una de les sessions previstes.
2. Així es podrà entendre també en el cas de les fases presencials de les activitats incloses dins de la forma de participació mixta i en el cas de les sessions presencials previstes en les activitats incloses en la forma de participació a distància.
3. En el cas que la presencialitat sincrònica es dugui a terme a través d'eines tecnològiques, aquesta eina s'haurà d'explicitar en l'apartat de metodologia del disseny de l'activitat formativa. També s'hauran d'explicitar a la seva convocatòria el calendari i horari de cada una de les sessions.
4. Durant el que resta de curs escolar 2020-2021 o fins que es dicti el contrari, a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la formació permanent del professorat que suposi la participació de docents de diferents centres es farà en línia.
5. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que estableixen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Palma, 30 de desembre de 2020
La directora general
Amanda Fernández Rubí