Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS

Núm. 13119
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, per la qual s’aprova la convocatòria informativa per sol·licitar beques i ajuts dirigida als alumnes treballadors desocupats d’accions formatives finançades pel SOIB o impartides pels centres propis, per al període 2021-2022 corresponents a ajuts de transport, manutenció, allotjament i manutenció, conciliació, així com les beques per a persones amb discapacitat i dones víctimes de violència de gènere

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici 2021/ Decret 75/2004 segons la Resolució del conseller de Model econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, de 17 de novembre de 2020

La formació és un element cabdal en la competitivitat dels territoris i en les possibilitats de les persones de gaudir d'una carrera laboral adient. Per això, el novembre de 2015 el Govern de les Illes Balears aprova, amb el consens de les organitzacions econòmiques i socials més representatives, l'Estratègia Balear de Formació Professional per a l'Ocupació. Entre els punts més destacats de l'Estratègia hi figura l'impuls de la formació com a eix essencial de la millora del nostre model econòmic i com a instrument per treballar per a unes condicions laborals i salarials adequades.

Malgrat l'exposat anteriorment, els individus es troben amb dificultats per poder desenvolupar accions formatives adequades a les necessitats del teixit productiu. Entre aquestes dificultats hi trobam la conciliació laboral, familiar i personal; el transport per accedir fins als llocs de formació; les diferents capacitats de les persones i els costs de manutenció o la necessitat d'ajudar les dones víctimes de violència de gènere.

És l'evidència d'aquestes dificultats, moltes de les quals lligades a les qüestions de gènere, el que planteja compensar els individus que pateixen aquestes situacions per intentar que la igualtat d'oportunitats per poder accedir a la formació sigui un fet. I és que un dels objectius plantejats en l'Estratègia Balear de Formació Professional per a l'Ocupació és assolir la inclusió formativa de tots els treballadors.

Amb l'objectiu de facilitar la formació s'aprova aquesta convocatòria a la qual s'estableixen uns ajuts i unes beques de transport, manutenció, allotjament i manutenció i beques per a persones amb discapacitats, per als alumnes d'accions formatives finançades pel SOIB o impartides per centres propis.

Així mateix, s'hi inclouen les beques per a dones víctimes de violència de gènere que estableix el Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el programa d'inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere.

La concessió d'aquests ajuts i aquestes beques s'ha de fer de forma directa tal com preveu l'article 6.5.d) de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, prèvia sol·licitud de l'alumne o alumna i de l'empresa, d'acord amb l'article 23 de l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març, en concordança amb l'article 22.2 en relació amb l'article 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Atès que l'article 14.2 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, preveu que les administracions públiques competents en matèria de formació professional poden impartir formació professional per a l'ocupació a través dels centres propis o mitjançant convenis amb entitats o empreses públiques que puguin impartir la formació.

Atès que el Reial decret 1032/2017, de 15 de desembre (BOE núm. 305, de 16 de desembre) va aprovar l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació (EEAO) 2017-2020, la qual es configura com a marc normatiu per a la coordinació i execució de les polítiques actives d'ocupació i intermediació laboral en el conjunt de l'Estat.

L'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació 2017-2020 incorpora com a objectiu estratègic la necessitat de desenvolupar una oferta formativa adreçada a un mercat laboral canviant, que ajusti millor les competències i faciliti les transicions laborals. Per una altra banda, incorpora en l'eix 2 «Formació l'objectiu instrumental» l'objectiu 2.6 «Oferir als demandants formació ajustada en els seus itineraris personals d'ocupació» i en l'eix 4 «Igualtat d'oportunitats en l'accés a l'ocupació» considera prioritari els objectius instrumentals 4.1«Promoure l'activació a través de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral» i 4.2 «Promoure l'activació de les dones i la igualtat efectiva d'oportunitats de dones i homes per accedir a l'ocupació.»

El Pla d'Ocupació de Qualitat de les Illes Balears (POQIB) 2017-2020 inclou en la Prioritat 2 «Impuls per a l'efectiva igualtat de gènere a la feina» la línia d'actuació 2.3 «per aplicar la perspectiva de gènere en l'oferta formativa del Subsistema de formació professional per a l'ocupació» i concretament l'acció 2.3.2 «de desenvolupar programes de participació de les dones en la formació» i la línia d'actuació 2.5 « per a l'atenció de les dones víctimes de la violència de gènere.» Per una altra banda, la Prioritat 4 «Desplegament de l'Estratègia Balear de la formació professional per a l'ocupació» inclou la línia d'actuació 4.13 «per a l'establiment d'ajudes formatives pel reforç de les polítiques de formació» i concretament, l'acció 4.13.2 «d'ajuts econòmics per a col·lectius amb majors dificultats d'inserció perquè es puguin formar en el marc del Subsistema de formació professional per a l'ocupació.»

Atès que la convocatòria de subvencions està inclosa en el Pla Anual de Política d'Ocupació de 2020 com a Programa Comú PC00004 Oferta Formativa per a treballadors desocupats: programes de formació dels serveis públics d'ocupació i dona resposta als objectius estratègics de l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació i a les prioritats, línies d'actuació i accions del POQIB assenyalades.

Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la CAIB 2018-2020, aprovat per acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març).

Per això, en exercici de les competències atribuïdes pel Decret 22/2020, de 24 de juliol (BOIB 25 de juliol de 2020), pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, d'acord amb les disposicions d'aplicació general i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries, d'acord amb l'informe previ de la direcció general competent en matèria de pressuposts i de l'informe de la Intervenció General, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria informativa d'ajuts i beques adreçada als treballadors desocupats alumnes d'accions formatives finançades pel SOIB o impartides pels centres propis durant el període 2021/2022, corresponents a ajuts de transport, manutenció, allotjament i manutenció, conciliació, així com les beques per a persones amb discapacitat i dones víctimes de violència de gènere.

2. Ordenar la comunicació d'aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions i la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la qual comença a tenir efecte l'endemà d'haver-s'hi publicat.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 28 de desembre de 2020

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB Iago Negueruela Vázquez

 

ANNEX Convocatòria informativa per sol·licitar ajuts i beques dirigides als treballadors desocupats alumnes d'accions formatives finançades pel SOIB o impartides pels centres propis, per al període 2021-2022 corresponents a ajuts de transport, manutenció, allotjament i manutenció, conciliació, així com les beques per a persones amb discapacitat i dones víctimes de violència de gènere

1. Objecte

Aquesta Resolució té per objecte establir la convocatòria informativa d'ajuts i beques adreçada als treballadors desocupats, alumnes de les accions formatives finançades pel SOIB o impartides per centres propis en el període 2021-2022 per tal que puguin presentar les sol·licituds corresponents a beques de transport públic, manutenció, allotjament i manutenció, conciliació, així com les beques per a persones amb discapacitat. Tot això d'acord amb els articles 20 a 23 de l'Ordre TMS/368//2019, de 28 de març.

Així mateix, s'estableix la convocatòria informativa de beques per a dones víctimes de violència de gènere que estableix el Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el programa d'inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere que siguin alumnes d'accions formatives descrites a l'apartat anterior.

2. Finalitat

La finalitat d'aquesta convocatòria és concedir ajuts de transport, manutenció, allotjament i manutenció, i conciliació, així com beques per a persones amb discapacitat i dones víctimes de violència de gènere. Es concedeixen de forma directa, d'acord amb el que estableix l'article 6.5.d) de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

3. Normativa d'aplicació

Els ajuts i les beques objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral (BOE de 10/9/2015); pel Reial decret 694/2017, de 3 de juliol (BOE de 5/7/2017); per l'Ordre TMS/368/2019, de 28 de març (BOE núm. 78, d'1 d'abril de 2019, darrera modificació publicada en el BOE núm. 311, de 27 de novembre de 2020); i pel Reial decret 1917/2008, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el programa d'inserció sociolaboral per a dones víctimes de violència de gènere que siguin alumnes d'accions formatives (BOE 10/12/2008).

4. Crèdit

El crèdit inicialment assignat als ajuts i les beques és de 600.000 €, distribuïts de la manera següent:

- Any 2021: 250.000 € amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D11 48000 00 21020 dels pressuposts de l'exercici 2021.

- Any 2022: 350.000 € amb càrrec a la partida pressupostària 76101 322D11 48000 00 22020 dels pressuposts de l'exercici 2022.

Les partides del pressupost de despeses corresponents a cada una de les anualitats a les quals s'imputa aquesta convocatòria es financen mitjançant els fons del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social que anualment es distribueixen territorialment per la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals de cada un dels exercicis als quals afecti.

En el cas que alguna de les anualitats previstes en aquesta convocatòria excedeixi del finançament, s'ha d'imputar amb càrrec a altres crèdits disponibles del Servei d'Ocupació de les Illes Balears corresponents a l'exercici del qual es tracti.

Aquesta Resolució queda supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els exercicis pressupostaris del 2021 i 2022.

Sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es pot augmentar l'import d'aquesta convocatòria.

5. Persones beneficiàries

1. Els treballadors que a l'inici de la formació estiguin desocupats i que hagin finalitzat la formació impartida pel centre en el marc de les convocatòries d'accions formatives finançades pel SOIB i en els centres propis, poden rebre els ajuts següents, amb les condicions que s'indiquen a continuació:

a) Ajuts per a transport públic

Els alumnes que tenguin el domicili en el mateix municipi on radica el centre de formació poden gaudir d'un ajut en concepte de transport públic urbà.

Els treballadors desocupats que tenguin el domicili en un municipi diferent d'on s'imparteix l'acció formativa poden gaudir d'un ajut en concepte de transport públic interurbà.

b) Ajuts per a manutenció

Quan l'alumne o alumna, per assistir al curs, s'hagi de desplaçar d'un municipi a un altre que disti, almenys, 30 quilòmetres del primer i la impartició de les classes sigui de matí i d'horabaixa.

Tant per als ajuts de transport com de manutenció, es considera com a darrer domicili de l'alumne o alumna el que consta en la base de dades de l'oficina d'ocupació que ha de coincidir amb el que figuri en la sol·licitud. En cas que no coincideixi, s'ha d'aportar un certificat d'empadronament i s'ha de tenir per domicili vàlid el que hi consti.

c) Ajuts per a allotjament i manutenció

Quan l'alumne o alumna s'hagi de desplaçar entre les illes, amb l'autorització prèvia del SOIB, per assistir als cursos, aquesta despesa s'ha de justificar mitjançant un contracte d'arrendament, una factura d'hostalatge o qualsevol mitjà documental acreditatiu.

d) Beques per a persones amb discapacitat

Quan es tracti de persones desocupades amb discapacitat que han d'estar inscrites amb aquesta condició a l'oficina d'ocupació a la data d'inici del curs i han de fer constar aquesta condició en el Full de demanda de l'acció formativa.

e) Ajuts de conciliació

Quan es tracti d'alumnes desocupats que a l'inici de l'acció formativa tenguin al seu càrrec fills menors de 12 anys o familiars dependents fins al segon grau, i compleixin els requisits següents:

- No haver rebutjat ofertes d'ocupació adequades ni haver-se negat a participar en activitats de promoció, formació o reconversió professional en el termini d'un mes comptador des del moment en què s'hagi exhaurit el subsidi per desocupació o la prestació contributiva.

- No tenir rendes de qualsevol tipus superiors al 75 % de l'indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM). S'ha d'entendre complert aquest requisit sempre que la suma de les rendes de tots els integrants de la unitat familiar, inclòs el sol·licitant, dividida pel nombre de membres que la formen, no superi el 75 % de l'IPREM, la quantia del qual s'hagi establert per a l'any 2020. A aquest efecte, computen com a renda l'import dels salaris socials, les rendes mínimes d'inserció o els ajuts anàlegs d'assistència social concedits per les comunitats autònomes.

A l'efecte de fer aquest càlcul s'entén per unitat familiar la formada per la persona sol·licitant, el cònjuge o la parella de fet i, si escau, els pares o les persones dependents i els fills menors de 26 anys, sempre que convisquin amb la persona sol·licitant.

f) Beques per a dones víctimes de violència de gènere

Poden ser beneficiàries les dones víctimes de la violència de gènere, inscrites com a demandants d'ocupació en els serveis públics d'ocupació. La situació de violència de gènere es pot acreditar amb la presentació de la documentació que preveu el punt 6.5.d).

2. L'alumne o alumna també té dret a aquesta beca o als ajuts, amb els mateixos requisits, durant l'execució exclusiva de la pràctica professional en l'empresa.

No es pot percebre cap ajut o beca corresponents als dies lectius que l'alumne o alumna hagi deixat d'assistir al curs, s'hagi justificat o no l'absència.

6. Presentació de sol·licituds

1. Les entitats formatives han de recollir les sol·licituds dels alumnes i les han de presentar en el Servei d'Ocupació de les Illes Balears juntament amb la memòria justificativa.

Dins el termini que estableix l'apartat 4 d'aquest epígraf, les persones interessades podran presentar les sol·licituds en qualsevol de les formes que indica l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per presentar la sol·licitud de manera electrònica, s'ha de fer mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i s'hi ha d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, la qual estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament, concretament accedint a la pàgina web de la CAIB <www.caib.es> // Administració // Atenció a la ciutadania // Atenció telemàtica// Registre Electrònic Comú.

També podran presentar les sol·licituds de manera presencial a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local.

No obstant això, els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, de conformitat amb el que disposa l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, únicament podran presentar les sol·licituds en la forma esmentada mitjançant el tràmit telemàtic disponible a la Seu Electrònica.

2. L'alumne o alumna ha de presentar la sol·licitud al centre de formació abans que finalitzi l'acció formativa.

3. Les sol·licituds s'han de formalitzar amb els models que facilita el SOIB acompanyades del document D52 (declaració responsable de dades bancàries) i que es troba a disposició de les persones interessades en l'apartat de convocatòries del web <www.soib.es>, d'acord amb l'article 66 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Les entitats formatives i les dones víctimes de violència de gènere podran presentar les sol·licituds, d'acord amb el model que es troba a la web del SOIB, en el termini de tres mesos des de la finalització de l'acció formativa acompanyada de la documentació específica següent:

a) Ajuts per a transport públic:

Els treballadors desocupats que tenguin el domicili en un municipi diferent d'on s'imparteix l'acció formativa han d'adjuntar el certificat d'empadronament o la targeta de la demanda d'ocupació en un municipi diferent del centre col·laborador.

b) Ajuts per a allotjament i manutenció:

La despesa s'ha de justificar presentant un contracte d'arrendament, una factura d'hostalatge o per qualsevol mitjà documental acreditatiu.

c) Ajuts de conciliació:

S'ha d'adjuntar fotocòpia del llibre de família, certificat de convivència expedit per l'Ajuntament corresponent i el document D31 (declaració de rendes de la unitat familiar) que es troba disponible a la pàgina web del SOIB. En cas de familiars dependents, s'ha d'ajuntar el certificat de dependència expedit per la Direcció General de Dependència o d'un altre òrgan competent.

d) Beques per a dones víctimes de violència de gènere:

- Sentència condemnatòria, durant els 24 mesos posteriors a la seva notificació. Aquest termini s'ha d'incrementar pel temps que duri la participació en el programa formatiu.

- Resolució judicial que acordi mesures cautelars per a la protecció de la víctima, durant la seva vigència.

- Ordre de protecció acordada a favor de la víctima o, excepcionalment, l'informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere fins que es dicti l'ordre de protecció.

-Informe dels serveis socials comunitaris o especialitzats que acrediti que la dona és víctima de violència de gènere.

5. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb l'article 2.1 del Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desplega parcialment la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, i amb el Conveni de col·laboració en matèria d'interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, el Servei d'Ocupació de les Illes Balears pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les seves obligacions amb l'Agència Tributària Estatal i la Seguretat Social. Així mateix, el SOIB pot consultar, excepte oposició expressa de la persona interessada que també s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, l'informe de vida laboral. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, s'ha d'aportar la documentació acreditativa, juntament amb la sol·licitud d'ajut.

7.Concessió i import dels ajuts

La beca i els ajuts es concedeixen, prèvia sol·licitud, en règim de concessió directa mitjançant una resolució del president del SOIB per a les quanties següents:

a) Ajuts per a transport

  • 1,50 euros per dia d'assistència, en concepte d'ajut de transport públic urbà i interurbà

b) Ajuts per a manutenció: tenen una quantia de 8 euros per dia d'assistència.

c) Ajuts per a manutenció i allotjament: tenen una quantia de 55 euros per dia d'assistència. En aquest supòsit, l'alumne o alumna té dret als bitllets de transport en classe econòmica dels desplaçaments inicial i final.

d) Les beques per a les persones amb discapacitat desocupades tenen una quantia de 5,50 euros per dia d'assistència.

e) Ajuts de conciliació: tenen una quantia corresponent al 75 % de l'IPREM diari per dia d'assistència, determinat en la Llei de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2020.

f) Beques per a dones víctimes de violència de gènere: durant el temps de participació en una acció formativa tenen dret a percebre una beca per assistència de 10 euros per dia lectiu fins que acabi el curs. Aquesta beca és compatible amb la resta d'ajuts que estableix aquest annex, d'acord amb el Reial decret 1917/2008. Aquesta beca és incompatible amb altres beques pel mateix concepte finançades pel SOIB.

8. Instrucció i resolució del procediment

1. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds és la direcció del SOIB, que ha de dur a terme d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució.

2. Una vegada finalitzada l'acció formativa i quan el centre de formació hagi lliurat al Servei de Seguiment de Formació del SOIB la documentació justificativa de resultats de l'acció formativa en temps i forma, tal com estableixen les convocatòries de subvencions i resolucions de centres propis corresponents, el Servei de Seguiment de Formació ha de comunicar al Servei de Seguiment Administratiu de la Formació la llista d'alumnes aptes amb la següent informació:

- El total de dies assistits

- Si estan inscrits com a demandants d'ocupació desocupats, en el SOIB

3. El cap del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 5 ha d'examinar les sol·licituds i emetre l'informe que serveixi de base per a la proposta de resolució. La direcció del SOIB ha d'emetre les propostes de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la llista de les persones beneficiàries proposades per atorgar la subvenció, com també els exclosos amb el motiu d'exclusió. D'acord amb l'article 45 de la Llei 39/2015, aquesta proposta s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en la pàgina web del SOIB, les quals disposen d'un termini de 10 dies per fer les al·legacions que estimin oportunes.

4. La presidència del SOIB, ateses la proposta de resolució i, si escau, les al·legacions presentades, en el marc de les disponibilitats pressupostàries ha de dictar una resolució d'aprovació o de denegació degudament motivada i notificar-la dins el termini de sis mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud hagi tengut entrada en el registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

5. Aquesta resolució s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web del SOIB. La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Contra aquesta resolució, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president del SOIB en el termini d'un mes; o bé un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat.

6. En haver transcorregut el termini màxim per resoldre i notificar sense que s'hagi dictat una resolució expressa, la petició s'ha d'entendre desestimada.

9. Justificació de l'aplicació dels fons

La justificació del dret al cobrament dels ajuts i les beques que estableix aquesta Resolució s'ha de dur a terme mitjançant l'assistència efectiva de l'alumne o alumna al curs, que es comprova per les llistes de control d'assistència, signades degudament, juntament amb la comprovació de la resta de requisits específics expressats en el punt 6. La baixa o l'exclusió de l'alumne o alumna dona lloc a la pèrdua del dret de percebre aquests ajuts. Els dies d'absència, justificada o sense justificar, no s'han de computar als efectes de pagament del ajuts.

En tots els casos, el Servei d'Ocupació prèvia autorització de la persona sol·licitant, ha de verificar les dades d'identificació i residència així com les dades tributàries relatives al nivell de renda i qualsevol dada de caràcter personal o econòmic que es pugui obtenir de les bases de dades de qualsevol organisme o administració.

Pel que fa a les dones víctimes de violència de gènere, juntament amb la sol·licitud, l'alumna ha de presentar un document acreditatiu d'aquesta condició d'acord amb el punt 6.5.d).

10.Forma de pagament

El SOIB ha de tramitar el pagament una vegada finalitzada l'acció formativa i comprovat que compleix amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.