Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 12872
Decret d'aprovació de les bases generals i específiques per les quals es regirà la convocatòria de les proves selectives de 15 places de Policia Local, incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2018, pel procediment extraordinari
Decret de Batlia
1. En la sessió extraordinària de la Mesa General de Negociació de data 6 de març de 2019 es va negociar i es va arribar a un acord d'aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública per a 2018. Entre altres, s'incloïa l'oferta de 17 places de Policia Local (BOIB núm. 59, de 2 de maig de 2019 i BOIB núm. 118, de 27 d'agost de 2019).
2. En la sessió de la Mesa General de Negociació de data 10 de setembre de 2019, la qual va tenir continuació el dia 13 de setembre de 2019, es va acordar que de les 17 places de Policia Local, 15 d'elles es convocarien mitjançant el procés extraordinari i les 2 restants, mitjançant el procés ordinari.
3. En la sessió de la Mesa General de Negociació de data 22 de novembre de 2019 s'ha donat per conclosa la negociació de les bases que ha de regir la convocatòria de 15 places de Policia Local mitjançant el procediment extraordinari.
Valoració Jurídica
1. El Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, inclou la disposició transitòria primera per la qual es regula el procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears. Aquesta disposició estableix que en el termini de tres anys a comptar des que entri en vigor el Decret llei, els ajuntaments de les Illes Balears que tinguin places de la categoria de policia local vacants i dotades pressupostàriament ocupades per personal funcionari interí podran proveir aquestes places pel sistema de concurs oposició, d'acord amb els requisits que preveu la normativa aplicable en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i amb el que estableix aquesta disposició transitòria, i sempre en els límits de les normes legals aplicables a l'oferta pública d'ocupació corresponent.
2. L'apartat segon de la disposició derogatòria única de la Llei 11/2017, de 20 de desembre, de modificació de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears (BOIB núm. 157, de 23 de desembre), disposa que es declaren expressament en vigor les disposicions transitòries primera i segona del Decret llei 1/2017, de 13 de gener, relatius, respectivament, al procediment extraordinari d'accés a les plantilles de les policies locals de les Illes Balears i a les bosses d'interins.
Atès que les citades bases generals i específiques s'ajusten a la normativa vigent, en virtut de la facultat que em confereix l'article 21.1.h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local,
Resolc
1. Aprovar les bases generals i específiques per les quals es regirà la convocatòria de les proves selectives de 15 places de Policia Local, incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2018, pel procediment extraordinari.
2. Ordenar la publicació íntegra de les esmentades bases generals i específiques en el BOIB segons el que s'estableix en la normativa vigent.
Calvià, 20 de desembre de 2019
El Tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures (Resolució d'Alcaldia de data 17/6/2019) Juan Recasens Oliver
Bases de la convocatòria de 15 places de Policia Local (Procediment Extraordinari) incloses en l'Oferta d'Ocupació Pública de 2018
1. Normes generals
1.1. Places convocades
Es convoquen proves selectives per a l'ingrés en l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de la categoria de Policia Local mitjançant procediment extraordinari.
1.2. Normativa aplicable
S'aplicaran a aquestes proves selectives aquestes bases; el Decret llei 1/2017, de 13 de gener, de modificació de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, i de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i de mesures en matèria de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; el Decret 100/2012, de 7 de desembre, pel qual s'estableixen els criteris de revalidació i actualització dels diplomes de cursos d'aptitud dels policies locals, així com la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marco de Coordinació de les Policies Locals en tot el que no contradigui la Llei 11/2017; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
1.3. Procediment selectiu
S'estableix com a procediment selectiu el de concurs oposició, amb els temaris i els exercicis que es detallen en l'annex 1 i els mèrits que s'indiquen en l'annex 2.
2. Requisits i condicions de les persones interessades
Per a ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir divuit anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Tenir el diploma d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per la EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i en plena validesa.
e) No sofrir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o disminueixi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 28/2015, de 30 d'abril.
f) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conduir de les classes A i B en vigor.
i) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
j) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
k) Haver efectuat, en virtut de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal a l'Ajuntament de Calvià, l'ingrés d'una taxa en concepte dels drets d'examen, la quantia de la qual serà prevista en les respectives bases específiques. Aquesta taxa s'ha abonar en el compte BANKIA ES08 2038 3289 9364 0000 2649. Resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33%. En virtut de l'article 12.1.c) de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses, també resten exemptes del pagament de la taxa de drets d'examen les personis membres de famílies nombroses que tenguin reconeguda tal condició.
El fet de figurar en la relació de persones admeses no prejutjarà que se'ls reconegui a les persones aspirants la possessió dels requisits exigits per a participar en el procés selectiu. Si de la documentació que han de presentar en superar-ho es desprengui que no posseeixen algun dels requisits, decauran en tots els drets que es puguin derivar de la seva participació.
3. Sol·licituds
3.1. Procediment
El procediment per a la presentació de sol·licituds, com també els documents que s'han d'adjuntar, es detallen en l'annex 3 d'aquesta convocatòria.
Les sol·licituds per a prendre part en el procés selectiu es troben publicades en el següent enllaç:
http://calvia.com/web/responsive/general.plt?kpagina=3507&kidioma=1
3.2. Termini
El termini de presentació de sol·licituds és de quinze dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà al de la publicació de la resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
3.3 Quantia de la taxa: 14,00 € (Ordenança fiscal del Ajuntament de Calvià, reguladora de la taxa per a optar a proves de selecció de personal).
El pagament de la taxa no suposa, en cap cas, el tràmit de presentació de la sol·licitud davant l'Administració dintre del termini i en la forma escaient en aquesta convocatòria.
4. Admissió i exclusió de les persones aspirants i calendari de les proves
4.1 Llistes provisionals i definitives de persones admeses i excloses
En el termini màxim de deu dies hàbils, a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, el tinent de batle delegat de Serveis Generals i Infraestructures dictarà una resolució per la qual s'aprovarà la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, amb expressió de la causa de l'exclusió, si escau. Excepcionalment, per falta de mitjans personals i materials disponibles, es podrà recordar de manera motivada l'ampliació del termini de resolució en deu dies hàbils més. Aquesta relació es publicarà en la pàgina web de l'Ajuntament de Calvià (<www.calvia.com>).
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar la seva esmena dins del termini establert i en la forma apropiada, les persones interessades han de comprovar no sols que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
Per a esmenar el possible defecte o acompanyar els documents que siguin preceptius, les persones excloses o omeses disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà al de la publicació de la resolució indicada en la web corporativa.
El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per a participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen en la base 2, amb caràcter previ al nomenament de personal funcionari en pràctiques, d'acord amb el que disposa la base 8.
4.2 Devolució dels drets d'examen
Únicament procedirà la devolució dels drets d'examen en cas d'exclusió de la persona interessada de la seva participació en les proves selectives convocades.
La sol·licitud de devolució s'haurà de sol·licitar en el termini de vint dies naturals a comptar a partir de l'endemà al de la publicació en la web corporativa de la llista definitiva de persones excloses.
4.3 Calendaris de realització de les proves
La data de realització del primer exercici constarà en la resolució del Tinent de batle de Serveis Generals i Infraestructures per la qual s'aprovi la relació definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Per a la realització de les següents proves, el Tribunal farà públic l'anunci de la realització dels exercicis següents en la pàgina web de l'ajuntament, almenys 48 hores abans de la data assenyalada per a la realització de cadascun i amb indicació de si s'han de realitzar en unes o més sessions i, si escau, de l'interval mínim entre exercici i exercici.
5. Embaràs de risc o part
Si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'un embaràs de risc o de part o puerperi, degudament acreditats, la seva situació quedarà condicionada a la finalització del procés i a la superació de les fases que hagin quedat ajornades, les quals no es podran demorar de manera que es menyscabi el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat pel Tribunal; en tot cas, les proves hauran de realitzar-se abans de la publicació de la llista provisional de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu i que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.
6. Tribunal Qualificador
6.1. Designació i composició
6.1.1. El Tribunal Qualificador és l'encarregat de dur a terme el procediment selectiu, ha de ser col·legiat, i la seva composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, que han de pertànyer al tribunal a títol individual.
El Tribunal Qualificador actua amb autonomia funcional i els acords que adopti vinculen a l'òrgan del qual depenen, sense perjudici de les facultats de revisió establertes legalment.
6.1.2. La composició s'ha d'ajustar, excepte raons fundades i objectives, degudament motivades, al criteri de paritat entre homes i dones, amb capacitació, competència i preparació adequada. Es considera que hi ha una representació equilibrada quan en els òrgans de més de quatre membres cada sexe està representat almenys en un 40%; en la resta, quan els dos sexes estiguin representats.
6.1.3. El Tribunal estarà constituït per:
-Un/a President/a, personal funcionari de carrera del Ajuntament de Calvià, designat per la Presidència de la Corporació, que tingui la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca
-Dues vocals designats per la Presidència de la Corporació, personal funcionari de carrera del Ajuntament de Calvià, que tinguin la titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça que es convoca.
-Un vocal designat pel ISPIB.
-Un vocal designat per la EBAP.
-Un/a secretari/a, que serà personal funcionari de carrera de l'Ajuntament de Calvià.
Així mateix, es nomenarà un suplent per a cadascun dels membres del Tribunal.
En todo cas, podrá asistir-hi un representant dels sindicats, amb veu, però sense vot. La designació del representant es farà d'acord amb els sindicats amb representació a la Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Calvià.
6.2. No poden formar part del Tribunal:
Les persones que hagin realitzat en els tres anys anteriors a la publicació de la convocatòria corresponent les tasques de preparació d'aspirants a proves selectives per al cos, escala o especialitat de què es tracti.
Els càrrecs de naturalesa política i el personal eventual de l'Administració, o en el cas que faci menys de quatre anys del cessament d'aquesta condició.
Atès que la pertinença als òrgans de selecció ha de ser sempre a títol individual, d'acord amb el punt 3 de l'article 60 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TREBEP), tampoc poden formar part els representants del personal empleat públic com a tals. No obstant això, les organitzacions sindicals amb representació en les taules dels diferents ajuntaments podran exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per a vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
6.3. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense la Presidència ni la Secretaria, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
6.4. Assessors i col·laboradors
Per a aquelles proves en les quals resulti necessari, el Tribunal pot disposar la incorporació d'assessors especialistes en els seus treballs, els quals es limitaran a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques i tindran veu però no vot. La designació d'aquests assessors s'ha de publicar en la web corporativa per a coneixement de les persones interessades.
6.5. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per a garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició siguin corregits sense conèixer la identitat de les persones aspirants.
6.6. A l'efecte de comunicacions i la resta d'incidències, el Tribunal té la seu en el Ajuntament de Calvià (carrer de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184 Calvià).
6.7. Abstenció i recusació
Els membres del Tribunal i els assessors han d'abstenir-se d'intervenir quan concorrin les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal es regularà pels articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i pels articles 22 i 23 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de Règim Jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Procés selectiu
El procediment de selecció és el de concurs oposició.
El concurs oposició consisteix en la realització successiva de les fases d'oposició i de concurs, per aquest ordre.
La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria amb la finalitat de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. La fase d'oposició té caràcter eliminatori i és necessari superar-la per a poder passar a la fase de concurs.
La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que al·leguin a les persones aspirants. Aquesta fase no té caràcter eliminatori.
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu. La fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
7.1. Fase d'oposició: exercicis i qualificació
7.1.1. La fase d'oposició, de caràcter i superació obligatoris, constitueix un 60% del procés selectiu.
El programa de temes i els exercicis de la fase d'oposició són els que s'indiquen en l'annex 1.
Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves tinguin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d'equitat i igualtat en les fases de l'oposició, o altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les proves, podran ser excloses del procés selectiu.
7.1.2. En relació amb les persones aspirants que amb la sol·licitud hagin presentat un certificat conduent a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat, el Tribunal publicarà en la pàgina web del Ajuntament de Calvià, la relació d'aspirants que queden exempts de la realització d'aquesta prova. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre del Ajuntament de Calvià, en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació de la llista esmentada, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal.
7.1.3. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici mitjançant el sistema de crida única, i seran excloses de les proves selectives les que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats per al Tribunal i de l'excepció que s'estableix en la base 5 i punt 2 de l'annex 1, relatiu al segon exercici.
7.1.4. Qualificació dels exercicis
A la qualificació dels exercicis tipus test s'aplicaran els criteris de correcció establerts en l'annex 1. En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o per detectar-se aquest com a conseqüència de les al·legacions que posteriorment es presentin, s'ajustarà el valor de cada pregunta amb la finalitat de conservar la puntuació màxima possible.
Les qualificacions dels exercicis s'hauran de fer públiques el mateix dia en què s'acordin i s'hauran de publicar en la pàgina web del Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre del Ajuntament en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà al de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de forma motivada pel Tribunal en tot cas abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
7.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer públiques en la pàgina web del Ajuntament, les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició estarà determinada únicament per la superació de tots els exercicis eliminatoris. La puntuació final de la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals, per a fer reclamacions.
Acabat aquest termini, el Tribunal disposarà de set dies per a resoldre les reclamacions.
7.1.6. Llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha de aprovar i publicar en la pàgina web del Ajuntament, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.
7.2. Fase de concurs
7.2.1. La fase de concurs constituirà un 40% del procés selectiu. El barem de mèrits de la fase de concurs del concurs oposició és el que figura en l'annex 2.
7.2.2. Al·legació i acreditació dels mèrits
Dins del termini de deu dies naturals a comptar a partir de l'endemà al de la publicació de les llistes definitives de persones aprovades de la fase d'oposició, les persones aspirants que formin part d'aquestes han d'al·legar i acreditar davant el Tribunal Qualificador els mèrits que s'indiquin en l'annex 2, en el Registre General del Ajuntament de Calvià o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Els mèrits s'han d'acreditar i s'han de valorar sempre amb referència a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En cap cas es valoraran mèrits que no hagin estat al·legats i presentats en la forma establerta durant aquest termini.
Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:
a) Curs de capacitació: certificat en vigor de la EBAP d'haver superat el curs de capacitació de la categoria a la qual s'opta.
b) Serveis prestats: certificat expedit pels ajuntaments o les administracions publiques corresponents.
c) Estudis acadèmics oficials: títol o resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica vigent.
e) Coneixement d'altres llengües: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, per les escoles oficials d'idiomes (EOI), per les universitats, per altres escoles d'administració pública i altres entitats, equivalents als nivells del Marc comú europeu.
f) Cursos de formació: certificats d'aprofitament, certificats d'assistència i certificats d'impartició.
El Ajuntament de Calvià aportarà d'ofici tots els certificats de formació emesos per l'entitat i que hagin estat al·legats, així com els certificats de serveis prestats en aquesta Corporació.
En el cas que algun o alguns dels mèrits al·legats estiguin en poder del Ajuntament, de Calvià s'haurà de sol·licitar expressament la incorporació dels mateixos a l'expedient de la convocatòria.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.
7.3. Determinació de puntuació del concurs oposició
La puntuació total s'obté de la suma de les puntuacions en les dues fases. La puntuació de la fase d'oposició representarà un 60% de la puntuació assolible en el procés selectiu, i la fase de concurs representarà un 40% del total de la puntuació assolible en el procés selectiu.
La puntuació final del concurs oposició s'ha de calcular amb la fórmula següent:
60 40
Pt = ——— o + ——— c
40 40
Pt: puntuació total
60: puntuació màxima de la fase d'oposició
o: punts obtinguts en la fase d'oposició
40: puntuació màxima de la fase de concurs
c: puntuació obtinguda en la fase concurso
7.3.1. Resolució d'empats
En cas d'empat en la puntuació final del concurs oposició d'algunes de les persones aspirants, el desempat s'haurà de resoldre atenent la major puntuació atorgada en la fase d'oposició. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte el major còmput dels serveis prestats com a funcionari interí en el Ajuntament de Calvià i, si encara persisteix l'empat, es dirimirà segons el major nivell de català acreditat. Si l'empat no s'ha resolt, finalment el Tribunal resoldrà l'empat per sorteig.
7.3.2. Finalitzada per part del Tribunal la valoració dels mèrits aportats d'acord amb el que estableix l'apartat anterior, es faran públiques en la pàgina web de l'Ajuntament les llistes provisionals de puntuacions obtingudes en la fase de concurs, així com la llista provisional d'aspirants seleccionats del concurs oposició. Les persones aspirants disposaran de cinc dies hàbils per a fer reclamacions, a comptar des de la publicació de les llistes provisionals.
Les reclamacions presentades seran resoltes pel tribunal en un termini de set dies hàbils.
7.3.3. Relacions definitives de les puntuacions de la fase de concurs i relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar la relació definitiva de les puntuacions de la fase de concurs i la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu, i la publicarà en la pàgina web de l'ajuntament. La relació contindrà, com a màxim, tantes persones aprovades com places es convoquen.
No obstant això, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el Tribunal elevarà a l'òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les propostes, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
7.3.4. Publicació de les llistes de persones que han superat el procés selectiu
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques, serà publicada en el la pàgina web del Ajuntament de Calvià. En cap cas pot ser un nombre d'aspirants superior al de places convocades.
8. Presentació de documentació de les persones que han superat el procés selectiu.
Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies naturals des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per a presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s'han acreditat i que exigeix la convocatòria en la base 2.
Concretament, han d'aportar:
1. Nivell de coneixements de llengua catalana.
2. Permís de conduir de les classes A i B en vigor.
3. Certificat d'antecedents penals.
Si no es presenta la documentació en el Registre del Ajuntament de Calvià dins del termini fixat, excepte casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar-se la documentació es dedueix que falla algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en la qual hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
9. Fase de pràctiques
9.1. Nomenament com a personal funcionari en pràctiques.
Les persones aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria seran nomenades personal funcionari en pràctiques de la categoria de Policia Local. El període de pràctiques tindrà una durada de sis mesos.
9.2. Aquesta situació s'ha de mantenir fins que sigui nomenat personal funcionari de carrera, si escau, o qualificat com no apte. El Tribunal Qualificador ha d'elevar a la Tinença d'Alcaldia de Serveis Generals i Infraestructures la llista definitiva de persones aspirants declarades aptes i no aptes en la fase de pràctiques, que dictarà resolució i publicarà en la pàgina web corporativa. Si cap persona aspirant és qualificada com no apta en la fase de pràctiques, en la mateixa resolució es requerirà la documentació de la base 8 a la persona aspirant que hagi aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves, per a ser nomenat personal funcionari en pràctiques. La resolució esmentada, que esgota la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
9.3. En cap cas pot ser nomenat personal funcionari en pràctiques de la categoria de policia local funcionari en pràctiques un nombre de persones aspirants superior al de places convocades.
9.4. El personal funcionari en pràctiques té dret a percebre les retribucions equivalents al sou i a les pagues extraordinàries corresponents al subgrup o grup d'adscripció, en el qual aspiri a ingressar; i si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l'inici del període de pràctiques.
No obstant això, si el període de pràctiques es duu a terme desenvolupant un lloc de treball, es percebran, a més, les retribucions complementàries corresponents al lloc esmentat.
9.5. Valoració de les pràctiques
Les pràctiques tenen per objecte valorar l'aptitud per a exercir les funcions pròpies de la categoria que correspongui. Amb la finalitat de dur a terme aquesta avaluació s'ha de seguir el procediment que estableixen els articles 158 i 159 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marco de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears.
10. Ates la natura extraordinària d'aquesta convocatòria, els resultats del procés selectiu no generarà una bossa de treball.
ANNEX 1 Temaris i exercicis de les proves selectives del procediment selectiu
Primer. Temari de la prova de coneixements
A) Programa de temes de la fase de la primera prova de coneixements
1. Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El defensor del poble.
3. Les entitats locals: concepte i característiques. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. La potestat reglamentaria municipal. Concepte i classes.
4. Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
5. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'Aplicació i el Desenvolupament del Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
6. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'Aplicació i el Desenvolupament del Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
7. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'Aplicació i el Desenvolupament del Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
8. Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'Aplicació i el Desenvolupament del Text Articulat de la Llei sobre Trànsit, Circulació de Vehicles de Motor i Seguretat Viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
9. Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament General de Conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
10. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Normes generals.
11. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
12. Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Vehicles. Annex ii: definicions i categories dels vehicles.
13. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
14. Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament Marco de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
15. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de Forces i Cossos de Seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
16. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment del hábeas corpus.
17. L'inici del procés penal. L'atestat policial. Estructura i valor de l'atestat. Diligències principals.
18. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
19. Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi Penal. Delictes contra la seguretat viària.
20. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Títol IV, dels municipis i resta d'entitats.
B) Temes de la segona fase de la prova de coneixements
Tema: Terme municipal i ordenances municipals de l'Ajuntament de Calvià.
1. Coneixement del terme municipal:
1.1. Geografia del terme municipal.
1.2. Història i patrimoni de Calvià.
1.3. Nuclis de població.
2. Ordenances municipals:
2.1. Ordenança municipal de benestar i tinença d'animals que viuen en l'entorn humà.
2.2. Ordenança municipal per al foment de la convivència a Calvià.
2.3. Ordenança municipal de recollida de residus municipals i neteja d'espais públics:
Títol i. Disposicions generals.
Títol ii. Recollida de residus municipals.
Títol iii. Neteja pública.
Títol iv. Règim sancionador:
Capítol ii. Tipificació d'infraccions.
2.4. Ordenança municipal de protecció del medi ambient contra la contaminació acústica per sorolls i vibracions:
Capítol vii. Normes específiques per a sistemes d'alarma i megafonia, relacions veïnals i activitats a l'aire lliure i en el medi ambient exterior.
Capítol ix. Normes específiques per a vehicles a motor i ciclomotors.
Capítol x. Altres activitats.
2.5. Ordenança municipal de pub crawling.
2.6. Ordenança municipal de publicitat dinàmica:
Títol ii. Dels diferents tipus de publicitat:
Capítol v. Publicitat dinàmica.
Títol iii. Intervenció administrativa:
Capítol i. Mesures cautelars.
2.7. Ordenança municipal de circulació:
Títol ii. De la circulació.
Títol iv. Parada i estacionament.
Títol v. De les activitats en la via pública.
Títol vaig veure. De la immobilització i la retirada de vehicles.
2.8. Ordenança reguladora dels horaris de tancament d'establiments i espectacles públics i activitats recreatives.
Segon. Exercicis
Primer exercici. Prova de coneixements
De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consta de dues fases.
a) La primera fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'assenyala en l'apartat primer, lletra A, de l'annex 1.
El temps per a realitzar aquest exercici és de 120 minuts.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts. Les preguntes no resoltes no es valoren.
Les preguntes amb resposta errònia o en les quals figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per a efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
b) La segona fase consisteix a respondre un qüestionari tipus test, designat per sorteig públic entre 3 alternatives diferents, de 50 preguntes amb 4 respostes alternatives, només una de les quals serà la correcta, referida al programa de temes que s'indica en l'apartat primer, lletra B, de l'annex 1.
El temps per a realitzar aquest exercici és de 120 minuts.
Es qualificarà de 0 a 20 punts. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,4 punts; les preguntes no resoltes no es valoren. Les preguntes amb resposta errònia o en les quals figuri més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per a efectuar la qualificació de l'exercici s'ha d'aplicar la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 20
Q = —————————
P
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
c) La valoració d'aquesta prova ha de ser el resultat de la suma de totes dues fases; la puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No se sumaran les dues fases si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 8 punts.
Per a aprovar aquest exercici serà necessari obtenir 20 punts com a mínim.
Segon exercici. Prova d'aptitud física
De caràcter obligatori i eliminatori, consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen en l'annex 3 del Decret 28/2015. Per a fer aquesta prova, la persona aspirant ha de lliurar al Tribunal un certificat mèdic en el qual es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per a realitzar-la. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de la persona aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Si alguna de les persones aspirants en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, o bé en estat d'embaràs, part o puerperi, risc per a l'embaràs, degudament acreditat mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal Qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, durà a terme la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en cas que superés totes les altres, condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que van motivar l'ajornament. Aquest termini no podrà superar la data de publicació provisional d'aspirants seleccionats que han de ser nomenats funcionaris en pràctiques.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que la persona aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les proves que s'han de fer són les assenyalades en l'annex 3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Les persones que aportin el certificat en vigor d'aptitud física expedit per la EBAP quedaran exemptes de fer les proves físiques en aquesta convocatòria. La validesa dels certificats és de dos anys a comptar des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys a comptar des de la data de finalització d'aquest curs bàsic.
Tercer exercici. Prova d'aptitud psicològica i de personalitat
De caràcter obligatori i eliminatori, aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per a acreditar nivells d'aptitud i també en l'exploració de la personalitat i actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar els perfils generals i específics que exigeix l'exercici del lloc de treball policíac.
L'exercici consisteix a respondre una prova o proves d'aptitud, personalitat i actitud proposades per professionals de la psicologia que faran d'assessors del Tribunal Qualificador. El resultat d'aquesta prova és en termes d'apte o no apte.
Estan exemptes de fer aquesta prova les persones que acreditin que en els últims tres anys han superat una prova igual en l'exigida en aquest apartat.
ANNEX 2 Barem de mèrits de la fase de concurs
La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 40 punts.
1. Valoració del curs bàsic de capacitació
Només s'han de valorar els cursos expedits o homologats per la EBAP que estiguin en vigor. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 8 punts.
La valoració del Curs bàsic de capacitació es valorarà multiplicant la nota obtinguda per un coeficient de 0,8.
2. Valoració dels serveis prestats (60% de 40 punts)
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 24 punts d'acord amb els criteris següents:
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic en el Ajuntament de Calvià: 0,40 punts per mes, fins a un màxim de 24 punts.
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic d'un municipi diferent al Ajuntament de Calvià: 0,20 punts per mes, fins a un màxim de 12 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per a presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Valoració estudis acadèmics oficials
Únicament es valoren els estudis acadèmics oficials amb validesa en tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d'estudis cursats a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix o a partir d'una segona titulació acadèmica oficial del mateix nivell a la qual s'exigeix. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el del nivell inferior necessari per a obtenir-lo, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques diferents, excepte els títols de postgrau (màster i doctor), que s'han d'acumular.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3 punts, d'acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d'arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,07 punts, fins a un màxim de 0,21 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 0,14 punts, fins a un màxim de 0,42 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l'ensenyament artístic superior: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 0,29 punts, fins a un màxim de 0,87 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,04 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim de 0,24 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d'obtenir els punts de l'apartat c, obtindran 0,07 punts, d'acord amb l'article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre.
f) Per cada títol de doctor: 0,21 punts, fins a un màxim de 0,63 punts.
4. Coneixements de llengües
a) Coneixements orals i escrits de llengua catalana
Es valoren els certificats expedits per la EBAP, els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, i els que es declarin equivalents o siguin reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica amb una puntuació màxima de 0,5 punts:
a) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 0,20 punts
b) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 0,40 punts
c) Coneixements de llenguatge administratiu (abans certificat E): 0,10 punts
S'ha de valorar només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en el qual la puntuació s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, només s'han de valorar els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'ús de la plaça a la qual s'accedeix. En cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
b) Coneixement d'altres llengües
Es valoren els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial de les altres comunitats autònomes o d'una llengua estrangera expedits per les escoles oficials d'idiomes (EOI), a les universitats, la EBAP, altres escoles d'Administració pública i altres entitats, i que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima d'1 punt segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
Nivells del marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d'administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalent als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells de la EBAP |
Puntuació |
---|---|---|---|---|
|
|
|
1º curso de nivel inicial |
0,02 |
|
|
|
2º curso de nivel inicial |
0,04 |
A1 |
0,07 |
0,06 |
1º curso de nivel elemental |
0,06 |
A2 |
0,11 |
0,07 |
2º curso de nivel elemental |
0,07 |
B1 |
0,15 |
0,11 |
1º curso nivel medio |
0,11 |
B1+ |
0,19 |
0,15 |
2º curso nivel medio |
0,15 |
B2 |
0,22 |
0,19 |
1º curso nivel superior |
0,19 |
B2+ |
0,26 |
0,22 |
2º curso nivel superior |
0.22 |
C1 |
0,30 |
0,26 |
|
|
C2 |
0,33 |
0,30 |
|
|
D'una mateixa llengua, només es valoren les titulacions de nivell superior.
5. Valoració dels cursos de formació
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per la EBAP, les universitats, les escoles universitàries i les entitats promotores de formació contínua, i també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat corresponent.
a) Formació relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,50 punts.
S'han de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça a la qual s'accedeix. Concretament, només s'han de valorar els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local.
Respecte als cursos o activitats expressats en crèdits, s'entén que cada crèdit equival a 10 hores.
No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d'hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit.
No s'ha de valorar la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per a accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, tret que s'hagi fet un canvi substancial en el contingut.
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
En aquest apartat també es valora la impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi en centres formatius oficials, acreditada mitjançant un certificat en el qual consti el curs, les hores i les matèries que s'han impartit i els crèdits dels títols, màster propis no oficials i dels cursos d'expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d'una universitat determinada.
Per cada certificat d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat
a) Títol propi de graduat en seguretat i ciències policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,50 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
c) Màster, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi i formació sanitària: 0,10 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
b) Formació no relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.
Es valoraran les accions formatives que, encara que no estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix, es consideren d'interès general. En tot cas, només s'han de valorar per a totes les categories els cursos que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques dels plans de formació general de la EBAP, que són:
- Àrea de comunicació i habilitats personals
- Àrea econòmic-pressupostària
- Àrea de gestió i desenvolupament de recursos humans
- Àrea de gestió d'organització i innovació
- Àrea jurídic-administrativa
- Àrea de tecnologies de la telecomunicació i la informació
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora
Formació universitària no oficial no relacionada
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,25 punts per títol, fins a un màxim d'1 punt.
b) Màster, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere, diversitat sexual i de gènere, delictes d'odi o formació sanitària: 0,025 per crèdit ECTS, fins a un màxim d'1 punt.
ANNEX 3 Instruccions per a tramitar les sol·licituds
1. Formalització de la sol·licitud
1.1 Les persones aspirants poden presentar la sol·licitud per a participar en les proves selectives sempre que compleixin els requisits per a participar que estableix la base 2. En la sol·licitud s'ha de consignar, en tot cas, les dades següents:
• Nivell de coneixements de llengua catalana.
• Si presenta un certificat conduent a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
• Si realitzarà la prova d'aptitud física.
1.2. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han de presentar, en el cas que no obri ja en el Ajuntament de Calvià:
• Document nacional d'identitat en vigor o resguard de la sol·licitud de renovació.
• Títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-ho en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
En el cas de titulacions expedites a l'estranger, haurà d'aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
• Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen. La falta de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l'exclusió de la persona aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista en aquesta base.
• Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en la base segona d'aquestes bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per a presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, segons el model de sol·licitud d'aquest annex.
• Acreditació, si escau, del certificat conduent a l'exempció de la prova d'aptitud psicològica i de personalitat en les condicions que estableix l'annex 1, referent al tercer exercici de les proves d'oposició.
L'Administració podrà requerir a la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.
Una vegada publicada la llista definitiva de les persones aspirants que han superat el procés selectiu, les persones sol·licitants disposaran d'un termini de vint dies naturals per a presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits, que encara no s'han acreditat, que exigeix la convocatòria en la base 2 de l'annex 1.
Concretament hauran d'aportar:
• Nivell de coneixements de llengua catalana.
• Permís de conduir de les classes A i B en vigor.
• Certificat d'antecedents penals.
2. Presentació de la sol·licitud
2.1. Les sol·licituds per a participar en les proves selectives s'han de presentar en el Registre General del Ajuntament de Calvià, o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2.2. La sol·licitud de participació es troba publicada en el següent enllaç: http://calvia.com/web/responsive/general.plt?kpagina=3507&kidioma=1
3. Protecció de dades personals
De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:
a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatoria.
b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.
c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.
L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat a C/ de Julià Bujosa de Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el taulell d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta Corporació (www. Calvia.com) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.