Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT I TERRITORI

Núm. 12853
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de finalització de l’avaluació d’impacte ambiental ordinària de l'expedient núm. 166a/2016,en relació al projecte d'urbanització dels sectors 4.23 i 4.24 de Sant Josep de Sa Talaia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.En data 1 de setembre de 2016 té entrada ofici de l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia, al qual adjunta documentació relativa al projecte d'urbanització dels sectors 4.23 i 4.24 de Sant Josep de Sa Talaia, als efectes d'emetre l'informe d'impacte ambiental.

2.En data 7 de març de 2017, efectuats els tràmits propis de l'avaluació d'impacte ambiental simplificada, el president de la CMAIB emet resolució per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental del projecte, que conclou que el projecte s'ha de subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària.

3.En data 12 de desembre de 2017 té entrada ofici de l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia, al qual adjunta estudi d'impacte ambiental presentat pel promotor del projecte, als efectes d'emetre l'informe relatiu a l'avaluació d'impacte ambiental ordinària.

4.Mitjançant ofici de 15 de gener de 2018 es comunica a l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia, informant al promotor (mitjançant correu electrònic, degut que les notificacions per correu ordinari han estat infructuoses), els tràmits que ha d'efectuar l'òrgan substantiu d'acord amb la llei 21/2013 per què pugui continuar el procediment d'avaluació, entre ells els tràmits d'informació pública i de consulta a les administracions públiques afectades i persones interessades.

5.En data 18 de maig de 2018 té entrada ofici de l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia, al qual adjunta estudi d'impacte ambiental i projecte, als efectes d'emetre informe dins el tràmit de consulta a les administracions públiques afectades.

6.En data 21 de maig de 2018 es tramet ofici a l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia, recordant els tràmits que s'han de dur a terme.

7.Mitjançant ofici de 24 de maig de 2019 es tramet ofici a l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia requerint la tramesa de la documentació necessària per esmenar l'expedient, d'acord amb el previst a l'article 40.2 de la llei 21/2013, advertint que es disposa d'un termini de tres mesos previ a la finalització de l'avaluació d'impacte ambiental.

L'ofici és rebut per l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia en data 3 de juny de 2019.

L'ofici informant al promotor del requeriment efectuat a l'Ajuntament és rebut en data 25 de juny de 2019.

Fonaments jurídics

1.L'article 21 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix l'obligació que té l'Administració de dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la.

2.L'article 84 de la Llei 39/2015 preveu que posaran fi al procediment la resolució, el desistiment, la renúncia al dret en què es fonamenta la sol·licitud, quan aquesta renúncia no estigui prohibida per l'ordenament jurídic, i la declaració de caducitat. També produirà la terminació del procediment la impossibilitat material de continuar-lo per causes sobrevingudes. La resolució que es dicti ha de ser motivada en tot cas.

3.L'article 36.1 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, estableix que el promotor presentarà el projecte i l'estudi d'impacte ambiental davant l'òrgan substantiu, el qual els sotmetrà a informació pública durant un termini no inferior a trenta dies, previ anunci en el «Butlletí Oficial de l'Estat» o diari oficial que correspongui i, si cas, a la seva seu electrònica.

Simultàniament al tràmit d'informació pública, l'òrgan substantiu consultarà les administracions públiques afectades i a les persones interessades (art. 37.1 de la llei 21/2013).

4.L'article 39 de la llei 21/2013 estableix el següent:

1.Dins el procediment substantiu d'autorització del projecte, el promotor ha de presentar davant l'òrgan substantiu, juntament amb la documentació exigida per la legislació sectorial, una sol·licitud d'inici de l'avaluació d'impacte ambiental ordinària, acompanyada de la documentació que constituirà el contingut mínim de l'expedient d'avaluació d'impacte ambiental:

a) El document tècnic del projecte.

b) L'estudi d'impacte ambiental.

c) Les al·legacions i informes rebuts en els tràmits d'informació pública i de consultes a les administracions públiques afectades i a les persones interessades.

d) Si s'escau, les observacions que l'òrgan substantiu consideri oportunes.

2.Si l'òrgan substantiu comprovés que la sol·licitud d'inici no inclou els documents assenyalats en l'apartat anterior requerirà al promotor perquè, en un termini de deu dies hàbils, acompanyi els documents preceptius, amb els efectes previstos en l'art. 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Així mateix, l'òrgan substantiu ha de comprovar formalment que la documentació presentada compleix els requisits exigits per la legislació sectorial.

3.Una vegada realitzades les comprovacions anteriors, l'òrgan substantiu remetrà a l'òrgan ambiental la sol·licitud d'inici i els documents que l'han d'acompanyar.

5.L'article 40.2 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, indica que si durant l'anàlisi tècnica de l'expedient d'impacte ambiental l'òrgan ambiental considera que la informació pública o les consultes no s'han realitzat d'acord amb el que estableix aquesta llei, requerirà a l'òrgan substantiu perquè esmeni l'expedient d'impacte ambiental en el termini de tres mesos. En aquests casos es suspendrà el còmput del termini per a la formulació de la declaració d'impacte ambiental (DIA).

Si transcorreguts tres mesos l'òrgan substantiu no hagués remès l'expedient esmenat, o si un cop presentat fos insuficient, l'òrgan ambiental ha de donar per finalitzada l'avaluació d'impacte ambiental ordinària, notificant al promotor i a l'òrgan substantiu la resolució de terminació. Contra aquesta resolució es poden interposar els recursos legalment procedents en via administrativa i judicial, si escau.

6.La documentació tramesa per l'Ajuntament de Sant Josep de Sa Talaia als efectes de l'emissió de la declaració d'impacte ambiental del projecte d'urbanització dels sectors 4.23 i 4.24 de Sant Josep de Sa Talaia s'ha limitat a la documentació tècnica. Malgrat la CMAIB ha recordat a l'òrgan substantiu, en tres ocasions, els tràmits necessaris per a poder emetre la DIA corresponent al projecte (Informació pública, consultes, ...), no consta recepció del resultats dels esmentats tràmits.

Efectuat el requeriment previst a l'article 40.2 de la llei 21/2013, informant al promotor, sense que s'hagi rebut resposta dins els tres mesos concedits, la CMAIB ha de donar per finalitzada l'avaluació d'impacte ambiental ordinària del projecte.

7.L'article 10.1.a) del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears, estableix que són competència del president de la CMAIB totes les que la legislació vigent assigni a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears sense precisar-ne l'òrgan i que no estiguin expressament atribuïdes al ple de la CMAIB en l'article 9.

Per tot això, i vist l'informe jurídic amb proposta de resolució d'11 d'octubre de 2019, dict la següent:

Resolució

1.Declarar la finalització del procediment d'avaluació d'impacte ambiental ordinària relativa al projecte d'urbanització dels sectors 4.23 i 4.24 de Sant Josep de Sa Talaia, d'acord amb l'article 40.2 de la llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.

2.Notificar aquesta resolució al promotor i a l'òrgan substantiu.

 

Palma, 19 de novembre de 2019

El president de la CMAIB Antoni Alorda Vilarrubias