Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 13312
Aprovació definitiva de la modificació de l'ordenança fiscal núm. 17, reguladora de la taxa per a la prestació del servei de subministrament d'aigua potable.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 20-12-18 ha aprovat definitivament l'Ordenança fiscal núm. 17, reguladora de la taxa per a la prestació del servei de subministrament d’aigua potable, que fou aprovada inicialment pel Ple en sessió ordinària celebrada el dia 18-10-18.

Les modificacions introduïdes en el text actualment en vigor són les següents:

ORDENANÇA FISCAL NÚM. 17

TAXA PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D’AIGUA POTABLE

Article 1r FONAMENT I NATURALESA

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola, per l’article 106 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement amb el que disposen els articles que van del 15 al 19, i també el 20, apartats 1b) i 4t) del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament estableix la taxa per a la prestació de determinats serveis annexos o complementaris al de subministrament d’aigua potable, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 57, de l’RDL 2/2004.

Els serveis als quals es refereix la present ordenança són els següents:

a) Subministrament d’aigua potable, altes i baixes.

b) Lloguer, conservació i manteniment de comptadors.

c) Realització de connexió.

d) Instal·lació i trasllat de comptadors.

Article 2n FET IMPOSABLE

Constitueix el fet imposable de la taxa la utilització del servei al qual es fa referència en aquesta ordenança.

Article 3r SUBJECTE PASSIU

1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a les quals es refereix l’article 35 de la Llei general tributària que, per qualsevol títol jurídic, utilitzin els serveis o les instal·lacions esmentats en aquesta ordenança.

2. D’acord amb el que disposa l’article 23.2a) de la Llei RD 2/2004, seran substituts del contribuent les persones propietàries dels immobles afectats, els quals podran repercutir, si n’és el cas, les quotes sobre els beneficiaris respectius.

Article 4t RESPONSABLES

1. Seran responsables dels deutes tributaris, juntament amb els deutors principals, les persones o entitats a les quals es refereix l’article 41 i els següents de la Llei general tributària (LGT), en els supòsits i amb l’abast que allà s’assenyalen.

2. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fa referència l’article 42 LGT.

3. Seran responsables subsidiàries les persones o entitats a les quals fa referència l’article 43 de la LGT.

Article 5è EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

1. En virtut del que disposa l’article 24.4) de l’RDL 2/2004, es podran concedir bonificacions o exempcions de la quota tributària a qui acrediti una capacitat econòmica insuficient. En tot cas, es resoldrà la concessió d’aquests beneficis, amb els previs informes i les proves oportunes aportades a l’expedient, que serà tramitada pels Serveis Socials Municipals.

2. Es bonificarà amb un 40 % de la quota tributària quan s’acrediti la condició de família nombrosa o de família monoparental, mitjançant la presentació del títol de família nombrosa o el reconeixement de família monoparental, respectivament.

3. Es bonificarà amb un 20 % de la quota tributària en el cas que s’acrediti que a l’habitatge hi conviuen quatre persones o més.

4. Perquè l’abonat pugui ser beneficiari de la bonificació establerta en els supòsits 2 i 3 serà requisit que el consum anual no superi els 36 m3 per persona l’any en què s’apliqui la bonificació i també l’immediatament anterior.

5. La bonificació serà anual i haurà de ser renovada cada any. Les peticions s’hauran de realitzar mitjançant instància enregistrada d’entrada a l’Ajuntament durant el període comprès entre el 15 de gener i el 15 de març de cada any. L’Ajuntament comprovarà les dades de l’empadronament, la convivència, així com el consum dels quatre últims rebuts meritats i pagats.

6. Les bonificacions deixaran d’aplicar-se automàticament en el cas d’aplicació de les excepcions per haver acreditat una fuita d’aigua, en el rebut corresponent al període de la fuita.

7. La bonificació quedarà suspesa si el consum per persona i mes supera els 3 m3. Sense perjudici de tornar a gaudir-ne dins el període de la concessió, en cas de donar-se els requisits màxims de consum, sempre tenint en compte la limitació prevista a l’apartat 4 d’aquest article.

Article 6è MERITACIÓ

1. La taxa es merita i neix l’obligació de contribuir des del moment en el qual s’iniciï la prestació del servei.

2. El servei s’entendrà prestat, pel que fa al consum d’aigua, amb l’elaboració de cada padró. Respecte als altres serveis considerats en la present ordenança, aquests es meritaran en el moment de sol·licitar-ne la realització o, en cas que no se sol·liciti de forma expressa, en el moment de l’execució material.

Article 7è QUOTES TRIBUTÀRIES

La quota a exigir per la utilització del servei i de les instal·lacions esmentades en aquesta ordenança serà la resultant de l’aplicació de les tarifes següents, a les quals s’hi haurà d’afegir l’import de l’IVA:

A) SUBMINISTRAMENT D’AIGUA:

 

 

 

 

 

 

QUOTA DE SERVEI

 

 

 

 

Habitatge

0,06 €/dia

Indústries, bars, comerços, restaurants, etc

0,12 €/dia

Plaça hotelera

0,03 €/dia

Comptadors d’obra

0,24 €/dia

QUOTA DE CONSUM

De 0,000 m3/dia a 0,1000 m3/dia

0,23 €/m3

De 0,100 m3/dia a 0,4000 m3/dia

0,40 €/m3

De 0,400 m3/dia a 0,8000 m3/dia

0,82 €/m3

Més de 0,8000 m3/dia

1,06 €/m3

Comptadors d’obres

1,06 €/m3

Volum de la fuita

0,71 €/m3

B) LLOGUER, CONSERVACIÓ I MANTENIMENT DE COMPTADORS

Comptadors de fins a 13 mm de diàmetre

0,0263 €/dia

Comptadors de 15 mm de diàmetre

0,0287 €/dia

Comptadors de 20 mm

0,0344 €/dia

Comptadors de 25 mm

0,0536 €/dia

Comptadors de 30 mm

0,0714 €/dia

Comptador de més de 30 mm

0,1093 €/dia

«Excepcionalment, en el cas de fuites d'aigua, el consum a tenir en compte a l’efecte d'aplicació de la quota de consum serà la mitjana del consum corresponent al mateix període (trimestre) de l'any anterior. La diferència entre el consum efectiu i la mitjana del consum corresponent en el mateix període de l'any anterior (trimestre) quedarà sotmesa a la quota de 0,71 €/m3. Per poder tenir en compte aquesta excepció s'haurà d'acreditar que s'ha reparat la fuita d'aigua adjuntant la corresponent factura de reparació o qualsevol altre document que així ho acrediti.»

C) REALITZACIÓ DE CONNEXIÓ

Despeses fixes

133,67 €

Despeses variables (per ml. longitud connexió)

21,75 €

D) INSTAL·LACIÓ I TRASLLAT DE COMPTADORS

Comptador de fins a 20 mm

87,11 €

Comptador d’entre 25 mm i 30 mm

91,23 €

Comptador de més de 30 mm

128,82 €

E) DRETS D’ESCOMESA

Habitatges

21,60 €

Indústries, bars, comerços, restaurants, etc.

43,20 €

Places hoteleres

10,80 €

Comptadors d’obres

86,40 €

Article 8è LIQUIDACIÓ I INGRÉS

1. Les quanties relatives a la taxa de subministrament d’aigua potable es liquidaran i ingressaran juntament amb les quotes corresponents a la taxa de clavegueram i cànon de sanejament, i es confeccionarà un únic rebut pels conceptes assenyalats, especificant el que pertoqui a cadascun.

2. Les liquidacions s’efectuaran i s’incorporaran en el padró corresponent, que aprovarà l’Alcaldia o, per delegació d’aquesta, la Junta Municipal de Govern; i s’exposarà al públic durant un mes, mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el tauler municipal d’anuncis i en el web municipal.

3. El període de cobrament en via voluntària serà de dos mesos, passats els quals s’incoarà la via de constrenyiment.

4. Els serveis no inclosos en el padró es notificaran individualment i es podran ingressar en els terminis que, pels ingressos directes, assenyala el Reglament general de recaptació del 29-07-05.

Article 9è NORMES DE GESTIÓ DEL SERVEI

1. Tota persona interessada a obtenir la prestació del servei ho haurà de sol·licitar prèviament a l’Ajuntament.

2. El personal designat per l’Ajuntament s’encarregarà d’instal·lar totes les connexions i els comptadors.

3. Els comptadors seran propietat de l'Ajuntament.

4. Si algun comptador no funcionés per qualsevol causa no imputable a l’abonat, amb vista a la facturació es calcularà la mitjana del consum que resultés en el mateix període de l’any anterior, llevat que es produeixin circumstàncies especials, que seran analitzades en cada cas concret, i s’adoptarà la resolució que s’estimi pertinent.

5. Les connexions i els comptadors estaran subjectes a les inspeccions i verificacions que l’Ajuntament estimi oportú realitzar.

6. L’Ajuntament durà a terme les reparacions que s’hagin d’efectuar, i cobrarà de totes les persones abonades la quantia que estableix la normativa per a la conservació de comptador.

En el cas que l’avaria sigui ocasionada per maltractaments o utilització indeguda, es cobrarà a la persona usuària la totalitat de les despeses ocasionades, que haurà d’abonar amb independència de la quantia normal de conservació.

7. Cap abonat no podrà cedir ni subministrar, per cap mitjà, aigua a altres veïns. En cas que existeixin immobles amb diversos habitatges o locals, encara que siguin d’una mateixa persona propietària, s’hi haurà d’instal·lar forçosament un comptador per a cada habitatge o local, amb la finalitat d’obtenir un control individualitzat perfecte.

8. L’Ajuntament no abonarà cap indemnització en cas d’escassetat o esgotament de les fonts per causa que no se li pugui imputar.

9. Quan es procedeixi a la suspensió o baixa de la persona abonada, l’Ajuntament en precintarà el subministrament. En cas que es pretengui reprendre la prestació del servei, s’haurà de tramitar un nou expedient d’alta.

10. L’existència de dos rebuts impagats facultarà l’Ajuntament per procedir, amb les formalitats legals prèvies i el previ informe emès pels Serveis Socials Municipals, al tancament del subministrament. Amb aquesta finalitat s’enviarà l’advertiment que es procedirà al tall de subministrament, i es concedirà el termini d’audiència d’un mes durant el qual es podrà procedir al pagament del deute o a presentar les al·legacions/observacions que es considerin oportunes. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi pagat el deute, l’Ajuntament comunicarà la data a partir de la qual es procedirà a fer efectiu el tall definitiu.

D’igual manera es podrà procedir per qualsevol incompliment d’aquesta ordenança, amb la prèvia tramitació del corresponent expedient amb audiència a l’interessat.

11. En cas d’instal·lació de xarxa d’aigua en qualsevol via pública, l’Ajuntament podrà obligar els propietaris de finques confrontants a instal·lar l’escomesa corresponent, que realitzarà l’Ajuntament mateix, en la forma que estimi més correcta; i les despeses aniran a càrrec dels propietaris.

12. Els abonats queden obligats a permetre als funcionaris adscrits al Servei d’Aigües l’entrada en el domicili o local, per inspeccionar-ne totes les instal·lacions, amb la finalitat de comprovar-ne l’estat i el funcionament.

DISPOSICIÓ FINAL

Aquesta ordenança començarà a regir una vegada publicada l’aprovació definitiva i es mantindrà en vigor mentre no sigui modificada ni derogada pel Ple municipal.

Tot açò es publica de conformitat amb el disposat a l’article 17.4 de l’RD 2/2004, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora d’hisendes locals.

 

Ciutadella de Menorca, 20 de desembre de 2018.

L’alcaldessa, Joana Gomila Lluch