Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 13264
Ple - Aprovació de les bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí per cobrir places de bomber al Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa públic que el Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 17 de desembre de 2018, aprovà les bases específiques del procediment de selecció de personal funcionari interí per cobrir places de bomber al Consell Insular de Menorca, les quals es transcriuen en annex.

La qual cosa es fa pública per general coneixement i perquè tengui els efectes que corresponguin, al mateix temps que es fa saber que contra l'acord precedent, que posa fi a la via administrativa, es poden interposar els recursos següents:

- En el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació d’aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició davant el Ple. Aquest recurs s'entendrà desestimat si no s’ha notificat la resolució quan hagi transcorregut un mes des de la seva interposició. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

- En el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació d’aquest edicte en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma sempre que no s’hagués interposat recurs potestatiu de reposició, atès que en aquest cas s’haurà d'esperar que sen dicti resolució.

Tot això sens perjudici que es pugui utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

Tot l'anterior s’ajusta a la Llei 29/1998, de 13 de juliol, que regula de la jurisdicció contenciosa administrativa, i a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Finalment, escau d'indicar que la interposició dels recursos pertinents no suspèn l'eficàcia de la resolució impugnada ni interromp els terminis que se'n puguin derivar, excepte que l'autoritat competent ho acordi expressament.

 

Maó, 20 de desembre de 2018

La secretària interina Rosa Salord Olèo

 

ANNEX BASES ESPECÍFIQUES DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI INTERÍ PER COBRIR PLACES DE BOMBER AL CONSELL INSULAR DE MENORCA

1. Objecte

L’objecte d’aquestes bases és regular el procés selectiu per formar part de la borsa extraordinària de bombers/eres, que permeti cobrir amb caràcter temporal, les necessitats del Consell Insular de Menorca en relació a la prevenció i extinció d'incendis i salvament i les actuacions en matèria d'emergències i protecció civil.

El procés que es regula en aquestes bases crearà una llista provisional formada per les persones que hagin superat totes les proves amb una puntuació mínima de 5 o qualificació d’apte. L’ordre establert en aquesta llista donarà accés a participar en els cursos de formació, requisit indispensable per passar a formar part de la borsa de feina de bombers del Consell Insular de Menorca.

2. Fonaments de dret

Aquest procés selectiu es fonamenta en les bases generals que regeixen el procediment de selecció del personal funcionari interí i del personal laboral temporal del Consell Insular de Menorca, aprovades pel Ple del Consell Insular de Menorca en la sessió de caràcter ordinari de dia 17 de juliol de 2017 i modificades pel mateix òrgan dia 20 de novembre de 2017 i publicades en el BOIB núm. 146, de 30 de novembre de 2017, amb les condicions que s’estableixen en aquestes bases específiques; pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, del text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i per la resta de normativa aplicable.

3. Característiques de la plaça

Les característiques generals de la plaça de bomber, d’acord amb el Catàleg de Llocs de Treball del Consell Insular de Menorca són les següents:

Classe de personal: funcionari interí

Escala: Administració especial, subescala de serveis especials

Especialitat: bomber/a

Grup de titulació: grup C, subgrup C2

Nivell: 12

Nivell de català: B1

Tipus de jornada: torns tancats, torns 24 hores

Règim de dedicació: dedicació plena (disponibilitat fora de l'horari normal de feina)

Carnet de conduir: carnet de conduir camió C

4. Requisits

A més d’acomplir amb els requisits generals establerts a les bases generals, caldrà complir amb els següents requisits:

a) Estar en possessió del títol de graduat escolar o en educació secundària obligatòria (ESO), o bé el títol en formació professional bàsica o una titulació equiparable, o estar en condicions d'obtenir-los en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.

b) Estar en possessió del permís de conduir C, que permet conduir vehicles sense limitació de pes.

c) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi el compliment de les funcions del càrrec, requisit que s'ha d’acreditar mitjançant el corresponent certificat mèdic, segons l’establert en la base 8.4.

d) Acreditar documentalment el requisit d'estar en possessió del certificat de nivell de suficiència de català, B1, o superar una prova interna que acrediti aquest nivell.

5. Sol·licitud i documentació

Totes les sol·licituds s'han de presentar en el format oficial que el Consell Insular de Menorca posa a l’abast dels candidats.

5.1. Terminis

El termini per fer la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors a partir de l’endemà d'haver-se publicat la convocatòria al BOIB. Si el darrer dia de presentació de sol·licituds cau en dissabte o festiu, es prorroga fins al dia hàbil següent.

5.2. Dades consignades a la sol·licitud

Per poder ser admesos a les proves selectives, les persones aspirants han de manifestar a la sol·licitud que són certes les dades que hi indiquen i que compleixen totes les condicions establertes en les bases, sota la seva responsabilitat i amb independència de la posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu. La manca de l'esmentada manifestació és causa d’exclusió de la persona aspirant.

Als efectes d'admissió de les persones aspirants, es tenen en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud.

Les dades corresponents al domicili, el telèfon i l'adreça electrònica que figurin en la sol·licitud es consideren com les úniques vàlides a l'efecte de notificacions i és responsabilitat de les persones aspirants comunicar la modificació puntual d'aquestes dades al Consell Insular de Menorca.

5.3. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es poden presentar a través dels mitjans següents:

a) Telemàtica:

Es pot fer la sol·licitud de manera totalment telemàtica mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid o mitjançant el PIN ciutadà, accedint a la web oposicions.cime.es.

El PIN ciutadà, el podeu sol·licitar accedint a carpetaciutadana.org/cime. L’obtenció del del PIN requereix personar-vos al Consell Insular de Menorca per a obtenir-ne el codi d’accés.

b) Presencial o manual:

Es pot fer la sol·licitud de forma presencial amb el model de sol·licitud que es pot obtenir al web del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o al Servei d'Atenció Ciutadana (SAC). La sol·licitud s’ha d’emplenar i després registrar al SAC de Ciutadella o de Maó o mitjançant qualsevol de les altres formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la instància es presenta per correu cal que sigui certificat, per la qual cosa s'ha de presentar a l'oficina de correus en sobre obert. Tant si es presenta a les oficines de correus com a qualsevol altre registre de l'Administració, cal enviar per correu electrònic a l’adreça gestio.persones@cime.esla sol·licitud amb el segell de correus o el registre d'entrada d'una altra administració, per tal de poder-ne tenir constància dins del termini de presentació d’instàncies.

5.4. Documentació que cal adjuntar:

5.4.1. Documentació que cal adjuntar amb la sol·licitud (al sistema telemàtic i manual)

a) La justificació de la liquidació de la taxa corresponent.

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 13,38 €, que s’han de fer efectius a través de la plataforma de pagament, en el cas de sol·licituds electròniques. Per a les sol·licituds manuals, cal fer l’ingrés al c/c ES7420383498916400000712 (Bankia),del Consell Insular de Menorca o al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o Ciutadella.

Queden exemptes del pagament de la taxa les persones que es troben en situació d’atur i famílies nombroses.

L’acreditació d’aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d’aturat en el moment de presentar la sol·licitud, o mitjançant el títol de família nombrosa.

b) Còpia del document que acrediti que està en possessió del nivell exigit de coneixements de català.

c) Còpia del permís de conduir C.

5.4.2. Documentació que podeu substituir pel consentiment que sigui l'Administració qui faci les comprovacions

En el cas que a la casella de consentiment marqueu NO, cal que aporteu la documentació següent:

a) Acreditació de la nacionalitat: fotocòpia del DNI.

Si no té la nacionalitat espanyola, còpia del document oficial que n'acrediti la personalitat i que l'autoritzi a treballar.

b) Còpia del títol exigit per prendre part en la convocatòria, o còpia del resguard d’haver abonat els drets d’obtenció del títol.

5.4.3. Documentació que cal adjuntar a la fase de concurs (al sistema telemàtic i manual)

Currículum vitae, més documentació justificativa dels mèrits.

Per ser valorada la fase de concurs, les persones aspirants han de presentar obligatòriament el model de currículum vitae en el qual han de constar únicament els mèrits que les persones aspirants proposin per ser avaluats per la Comissió d'acord amb la relació de mèrits puntuables recollits en les bases generals, acompanyats de les fotocòpies dels documents acreditatius. Tots els fulls i documents que formin part d'aquest currículum vitae han d'anar degudament paginats.

L’experiència laboral s’ha d'acreditar amb l’aportació de la vida laboral acompanyada dels contractes de treball, o bé dels certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’Administració.

No es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies per participar en el procés.

5.5. Moment de la fase que s'ha de presentar la documentació

Les persones aspirants que superin les proves teòriques i les proves físiques, hauran de presentar aquest model de currículum vitae i la documentació acreditativa el mateix dia de la prova psicotècnica.

5.6. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

6. Admissió dels aspirants

Finalitzat els vint dies posteriors a la publicació de la convocatòria al BOIB, la consellera de Serveis Generals, Participació ciutadana i Habitatge dictarà, en el termini màxim de 30 dies, una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos, que es farà pública al tauler d’edictes de la corporació i a la pàgina web www.cime.es

7. Procés selectiu

El procés selectiu constarà de les quatre fases següents: 1. Fase d'oposició, 2. Fase de concurs, 3. Fase de formació (curs selectiu) i 4. Fase de pràctiques.

El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin al llarg de tot el procés selectiu i per prendre els acords que calguin per garantir el funcionament correcte del mateix.

8. Fase d’oposició

La fase d’oposició suposarà el 55 % de la nota final del concurs oposició.

Aquesta fase estarà formada per quatre proves (test de coneixements, prova d’aptitud física, proves psicotècnica i proves mèdiques).

Les proves psicotècnica i les proves mèdiques es valoraran únicament com a apte o no apte. La prova de coneixements i la prova d'aptitud física es valoraran amb 10 punts cadascuna, i cal treure un mínim de 5 punts en cadascuna de les proves.

Totes les proves són obligatòries i eliminatòries.

8.1. Exercici de coneixements teòrics (25 punts)

L’exercici consistirà en una prova tipus test, de 50 preguntes amb quatre respostes alternatives de les quals únicament una serà correcta, cada pregunta tindrà un valor d'un punt i es descomptarà 0,25 per cada pregunta errada. No comptaran ni les preguntes en blanc ni les que tenguin diverses marques. Les preguntes estaran relacionades amb els temes que figuren més avall.

Aquest exercici es valorarà sobre 10, encara que el resultat s'haurà de ponderar a un valor final de 25 punts.

Cal indicar que la prova s'ha de fer en un termini de 90 minuts.

El mateix dia o, si no, el primer dia hàbil següent a la realització de la primera prova, s'han de penjar les preguntes amb les respostes correctes a la web del CIM i donar un termini de tres dies hàbils per a possibles impugnacions a les preguntes. El tribunal ha de resoldre les impugnacions el dia hàbil següent al del final del termini.

Als efectes de la possible impugnació de preguntes, la prova de coneixements teòrics tindrà 5 preguntes de reserva que els aspirants han de contestar però que no puntuaran llevat que hi hagi impugnació d’alguna pregunta.

Resoltes les impugnacions, i un cop corregits els exàmens, s'han de publicar les puntuacions obtingudes pels/per les aspirants al web del Consell Insular http://www.cime.es i al tauler edictes, tot indicant, si s'escau, les preguntes impugnades i les preguntes de reserva que passin a formar part de la nota. El mateix edicte farà publica la data i el lloc de realització de la segona prova.

Temes:

- El Consell Insular de Menorca: organització i competències.

- La funció pública: classes de personal i règim disciplinari (Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut bàsic del treballador públic, i Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears).

- Temperatura i fonts de calor. Teoria del foc: Elements que componen el foc. Tipus de combustió i classes de foc. Energia d’activació. Velocitat de propagació. Productes de combustió. Agents extintors: agents o productes extintors. Característiques i aplicacions. Materials resistents al foc.

- Propagació d’un incendi en un edifici: Origen del focus. Propagació. Comportament dels materials de construcció davant del foc. Actuació dels elements de construcció en la transmissió del foc. Formes d’actuar.

- Mètodes d’extinció. Refredament, sufocació, inhibició.

- Classificació d’equips d’escuma. Sistemes i tècniques de formació de distints tipus d’escuma física, elecció de l’equip d’aplicació, formes d’aplicació de l’escuma.

- Tipus d’extintors instal·lacions fixes: Hidrants. Equips de mànega. Mànegues. Llances. Sistemes d’unió entre mànegues. Motobombes i altres sistemes de pressió. Conceptes d’aspiració i impulsió. Instal·lacions fixes d’extinció.

- Primers auxilis. Concepte i principis. PAS. Valoració del ferit: Signes vitals. Actuació davant d’un accidentat. Ressuscitació cardiopulmonar (RCP).

- Lectura i interpretació de mapes, plànols i imatges de diferents característiques i suports (convencionals i digitals). Escales gràfiques i numèriques. Tècniques d'orientació geogràfica convencionals i eines digitals d'orientació i localització.

- Toponímia de Menorca: principals vies, poblacions, urbanitzacions, etc.

- Igualtat de dones i homes. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i principis generals, i Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes: objecte i finalitat, i principis generals.

- Prevenció de riscos laborals. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: capítols I i III.

- Illa de Menorca: Situació i coordenades geogràfiques. Extensió. Relleu. Costes. Hidrologia. Comunitats vegetals.

- Coneixement del territori de Menorca: els municipis, nuclis rurals i nuclis urbans. Distribució de la població actual. Espais naturals protegits i zones forestals. Incendis forestals. L’impacte demogràfic del turisme i l’estacionalitat poblacional. Zones turístiques. Localització industrial: els polígons industrials i de serveis.

8.2. Proves d’aptituds físiques (30 punts).

Home Dona

- Cursa de fons 3.000 m ....................................... 13’00 14’00

- Cursa de velocitat 100 m (desplaçament i reacció) 14’’00 15,5’’

- Salt de llargada (peus junts, aturats) (2 intents)....... 2,00 m 1,80 m

- Llançament baló medicinal (2 intents)...................... 5 kg a 6,50 m 4 Kg a 5,5m

- Barra d’equilibri reglamentària (2 intents)............... anada i tornada anada i tornada

- Botar sense aturar-se sobre banc suec

(peus junts durant 30” ) ........................................ 40 bots 30 bots

- Natació 50 mts. .................................................. 50” 55”

- Dominades de braços en barra ....................... > 24 > 16

- Pujada lliure de corda (2 intents)........................ 7 m 5 m

8.2.1. Realització de la prova

Per a la realització d’aquesta prova, el mateix dia de la seva execució les persones aspirants hauran de lliurar al tribunal un certificat mèdic expedit com a màxim tres mesos abans de la realització de la prova. En ell ha de constar explícitament que: “es compleixen les condicions físiques necessàries per realitzar els exercicis de l'annex I de la convocatòria per a la creació de la borsa de bomber/a del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis del Consell Insular de Menorca”. La no presentació de l’esmentat certificat comportarà l’exclusió automàtica de la persona aspirant del procés selectiu.

Per a la realització de les proves caldrà portar roba i calçat esportiu.

8.2.2. Valoració de la prova

Superaran aquesta prova les persones aspirants que hagin obtingut més de cinc punts en cadascun dels nou exercicis.

Aquest exercici es valorarà sobre 10 punt per a cada prova, la màxima puntuació serà 90 punts, que s'haurà de ponderar a un valor final de 30 punts.

A l’annex I d’aquestes bases es detallen les característiques de cada exercici i els barems de puntuació.

Qualsevol incompliment de les normes establertes per a cada prova suposarà la consideració de NUL de la prova corresponent ( NUL= 0 ).

Una vegada finalitzades les proves físiques, el tribunal podrà realitzar proves antidopatge entre les persones que les superin. El fet de donar un resultat positiu en una de les substàncies que especifica el Comitè Mèdic del Comitè Olímpic Internacional, o el fet de negar-s’hi, seran motius d’exclusió del procés selectiu.

8.2.3. Aspirants embarassades

Les aspirants que el dia de la prova estiguin embarassades o que no hagin complert les 16 setmanes des del naixement del fill/a:

- Podran realitzar la prova presentant, el dia de la seva execució, un certificat mèdic oficial en què consti expressament que la realització de les proves d’aptitud física recollides en l’annex I no representa cap perill per al seu estat físic o de gestació. Aquest certificat és obligatori i ha d’estar emès com a màxim fins a 7 dies hàbils abans de la realització de les proves d’aptitud física.

- Podran sol·licitar l’ajornament de la realització de la prova física fins abans de la següent convocatòria de curs de formació, mitjançant instància presentada al registre del Consell Insular de Menorca. En aquests casos, la instància ha d’anar obligatòriament acompanyada d’un certificat mèdic, expedit com a màxim 7 dies hàbils anteriors al registre de la instància, que acrediti la condició d’embarassada o en situació de postpart de fins a les 16 setmanes de l’aspirant sol·licitant. El termini màxim per formalitzar aquesta petició és de fins a 7 dies hàbils abans de la realització de les proves d’aptitud física. La presentació d’aquesta documentació en temps i forma correctes serà obligatòria per tal d’acceptar l’ajornament de la prova.

En cas d’ajornament, les aspirants podran mantenir fins a la següent convocatòria de curs de formació, la nota de les proves ja realitzades.

8.3. Prova psicotècnica

Aquest exercici consistirà en l’exploració psicotècnica per acreditar nivells d’aptitud i actitud dels aspirants amb la finalitat de determinar el perfil específic que exigeix l’exercici del lloc de treball de bomber. Aquesta prova es valorarà únicament com a APTE o NO APTE.

La prova consistirà a respondre un test d’aptitud proposat per un professional de la psicologia, que farà d’assessor del tribunal, per avaluar:

1. La capacitat de gestió de l'estrès

2. La capacitat de treball en equip

3. L’acceptació del comandament i jerarquia

4. La apacitat de presa de decisions amb autonomia en situacions d’alt risc

5. Detectar trets psicopatològics

Aquesta prova pot incloure una entrevista personal.

8.4. Proves mèdiques

Consisteix en un reconeixement mèdic, realitzat per professionals mèdics col·legiats, per comprovar que no es detecta en les persones aspirants l’existència de cap de les exclusions mèdiques establertes en l’annex 2 d’aquesta convocatòria.

Per tal de determinar les persones aspirants que seran convocades a la realització d’aquesta prova, la Comissió valorarà anteriorment els mèrits de la fase de concurs a què fa referència el punt 9 d’aquestes bases i en publicarà el resultats.

La Comissió avaluadora convocarà les 12 persones aspirants amb millor puntuació a la realització de les proves mèdiques.

També podran ser convocades a realitzar aquesta prova les persones aspirants amb puntuacions immediatament inferiors, que quedaran en situació de “reserva” per si es produís alguna desqualificació o baixa voluntària.

Les proves mèdiques es realitzaran en un o diversos centres designats per la Comissió de Valoració i constaran com a mínim de les proves següents: anàlisi d’orina i de sang, prova d’esforç, espirometria, audiometria, proves orientades al control del vertigen i la claustrofòbia, i segons el resultat d’aquestes proves i la revisió dels paràmetres anteriors, s’efectuaran les exploracions necessàries per descartar qualsevol patologia que pugui impedir o dificultar les funcions de bomber/a.

A l’inici del reconeixement, les persones aspirants hauran d'emplenar un qüestionari mèdic orientatiu.

Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori i les persones aspirants seran qualificades com a APTES o NO APTES. Els motius d’exclusió es troben relacionats en l’annex 4 d’aquestes bases.

9. Fase de concurs

La fase de concurs no té caràcter eliminatori. La fase de concurs suposarà el 45 % de la nota final del concurs oposició.

1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL (màxim 40 punts)

1.1. Experiència professional en l'exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a proveir

A qualsevol administració pública 0,1 p/mes

En empreses privades 0,07 p/mes

1.2. Experiència professional en l'exercici de funcions en una àrea de gestió de la mateixa especialitat i del mateix grup del lloc a proveir

A qualsevol administració pública 0,05 p/mes

En empreses privades 0,03 p/mes

2. TITULACIONS ACADÈMIQUES (màxim 30 punts)

2.2. Titulacions acadèmiques de cicles formatius i que tenguin relació directa amb funcions i contingut professional del lloc de feina a cobrir ................ 0,3 punt / 30 h

2.4. Certificats de català

  • Nivell B2 ......... 0,5 punts
  • Nivell C1 ......... 1,00 punt
  • Nivell C2 ......... 3,00 punt
  • Nivell E .......... 1,00 punt

3. CURSOS DE FORMACIÓ (màxim 20 punts)

3.1. Cursos de formació que tenguin relació directa amb funcions, contingut professional i nivell tècnic del lloc de feina a cobrir, entenent com a tals les titulacions relatives a esports que tenguin relació amb la tasca de bomber (espeleologia, muntanyisme, natació, orientació), emeses per organismes oficials tals com FEDAS, PADI, ACUC o SSI. Es valoraran amb d'indicació de les hores necessàries per obtenir la titulació. En cas que en algun títol no hi apareguin les hores, caldrà aportar un certificat de l’entitat emissora de la titulació en el qual constin les hores lectives.

  • Amb certificat d’aprofitament 0,2 p/10 h
  • Amb certificat d’assistència 0,1 p/10 h

3.2. Cursos de formació complementària:

- Cursos de l’àrea juridicoadministrativa i de l’àrea economicofinancera

  • Amb certificat d’aprofitament 0,1 p/10h
  • Amb certificat d’assistència 0,05 p/10h

3.3 Altres cursos:

- Cursos de l’àrea de qualitat, igualtat i responsabilitat social

  • Amb certificat d’aprofitament 0,05 p/10h
  • Amb certificat d’assistència 0,025 p/10h

- Cursos de l’àrea d’informàtica:

  • Amb certificat d’aprofitament 0,1 p/10h
  • Amb certificat d’assistència 0,05 p/10h

4. ALTRES MÈRITS AL·LEGATS (màxim 10 punts)

Es valoraran les titulacions nàutiques segons la classificació següent:

- Titulacions nàutiques

  • Curs bàsic de maneig d'embarcacions o PER o patró de iot esportiu 2,50 punts
  • Patró de tràfic interior o patró portuari 5,0 punts

- Titulacions de busseig

  • Títol de busseig avançat .................. 2 punts
  • Títol de busseig superior ...................3 punts
  • Títol de busseig professional ...........5 punts

10. Qualificacions de les persones aspirants i proposta de nomenament

Sumades les puntuacions obtingudes en la fase d’oposició més la fase de concurs s'obtindrà un màxim d'un 100 punts, les persones aspirants seran ordenades de major a menor puntuació. Els primers qualificats podran accedir a la realització de les fases de formació selectiva i de pràctiques selectives en el moment en què el Consell Insular els convoqui, ja sigui a Menorca, ja fora del territori insular. El nombre de candidats que podran accedir a la fase de formació estarà en funció de les possibilitats i les necessitats del Consell Insular de Menorca, en tot cas, la borsa de candidats permetrà convocar nous candidats a la formació sense necessitat de fer un nou procés de selecció.

La superació d’aquesta fase serà obligatòria per passar a formar part de la borsa de bomber del Consell Insular de Menorca.

En cas d’empat, atès que el Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis i Salvament és un sector altament masculinitzat, molt per sobre del 60 % establert en la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i atès que en aquest col·lectiu no té sentit primar el col·lectiu de més de 45 anys, així com tampoc acreditar major temps com a personal funcionari, es modifica el criteri establert en les Bases generals per la prelació següent:

a) Ser dona

b) Haver obtingut la nota més alta en la prova específica

c) Tenir majors càrregues familiars

d) Ser una dona víctima de violència de gènere

e) No haver estat objecte de remoció d’un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat

Si finalment persisteix l’empat, s’ha de fer un sorteig.

Les persones aspirants proposades per al curs de formació hauran de presentar, prèviament i en el termini màxim de vint dies naturals a partir de l’endemà d'haver-se publicat la llista provisional al tauler d’anuncis i al web del CIM, els documents acreditatius originals dels requisits exigits en la base 3 i dels mèrits objecte de valoració en la fase de concurs.

Si dins aquest termini les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran accedir al curs i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat.

11. Fase de formació (cursos selectius obligatoris i eliminatoris)

11.1. La fase de formació es realitzarà en un moment posterior, ja sigui a Menorca o a qualsevol altre illa o comunitat autònoma amb què el Consell Insular signi el corresponent conveni de col·laboració.

11.2. La fase de formació es valorarà fins a 10 punts i consistirà en la superació del curs obligatori i selectiu de Formació Bàsica d’acord amb el títol de Tècnic en prevenció, extinció d’incendis i salvament. Quedaran exemptes de realitzar el curs les persones aspirants que aportin un certificat d’haver-lo superat anteriorment, en aquesta o en una altra comunitat autònoma, amb la puntuació que haguessin obtingut. En tot cas, el document acreditatiu de la superació del curs obligatori selectiu de formació s’haurà d’entregar en el termini màxim dels vint dies naturals a què fa referència l’anterior base 10. La seva incorporació com a funcionaris/àries en pràctiques formatives coincidirà amb l’inici de l’esmentada acció formativa complementària, que caldrà superar.

La valoració d’aquest curs selectiu serà de 0 a 10 punts, i la puntuació mínima per superar el curs és de 5 punts. Aquesta se sumarà a la puntuació final de l'oposició amb una ponderació del 20 %, i el resultat final s'obtendrà sobre un 120 %.

11.3. Durant la fase de formació, les persones aspirants percebran les retribucions bàsiques corresponents al grup C, subgrup C2 i es trobaran en situació d’alta en el Règim General de la Seguretat Social.

Les persones aspirants que ja tenguin la condició d’empleats d’alguna administració pública podran optar en aquesta fase entre percebre les retribucions establertes en l’apartat anterior o bé les corresponents al seu lloc de procedència i a càrrec de l’Administració d’origen. Aquesta opció s’ha d’adoptar amb caràcter previ a l’inici del curs selectiu i serà comunicada al Servei de Gestió de Persones del Consell Insular de Menorca.

12. Recursos

12.1. Les llistes definitives de persones admeses i excloses, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques i de carrera i les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques poden ser impugnats pels/per les interessats/ades mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d’haver-se notificat o publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sens perjudici del recurs d’alçada que es pot interposar en el termini d'un mes des del dia que es notifiqui o es publiqui l'acte o la resolució davant la Presidència de la corporació o de l'autoritat en qui hagi delegat.

12.2. Els actes i les resolucions dels tribunals qualificadors, atès que es tracta d'òrgans col·legiats dependents de la Presidència de la corporació, s'han d'ajustar als criteris que s'estableixen en l'article 121 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i poden ser recorreguts en alçada davant l’òrgan que els ha nomenat, en el termini d’un mes des que s’hagin publicat o notificat.

12.3. Contra les convocatòries i bases es pot interposar recurs d’alçada en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà d'haver-se publicat, o bé, d'acord amb la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i disposicions concordants, es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

ANNEX I

Descripció de les proves físiques i càlcul de les puntuacions: es farà la mitjana de totes les puntuacions obtingudes, sempre que l’aspirant hagi superat totes les proves o no quedi eliminat.

1. Cursa de fons 3.000 m ( resistència orgànica) fins a 10 punts

Cursa de 3.000 metres llisos en pista per carrer lliure. S’efectuarà un sol intent.

Per als temps permesos i la puntuació, vegeu l'annex I.

2. Cursa de velocitat 100 m (velocitat de desplaçament i de reacció) pel mateix carrer fins a 10 punts

Per als temps permesos i la puntuació, vegeu l'annex I.

3. Salt de llargada amb peus junts sense carrera (potència dels principals músculs extensors de les cames)

En el cas que l’aspirant no superi la marca mínima al primer bot o es declari nul pel tribunal, podrà repetir la prova una única vegada més. Es puntuarà el millor salt.

Longituds permeses i puntuació vegeu annex I.

4. Llançament de baló medicinal

Descripció: amb peus junts sense carrera, llançament del baló per damunt el cap portant els braços enrere. Dos intents. Puntuació: vegeu l'annex I.

5. Botar sense aturar-se sobre banc suec: fins a 10 punts

Descripció: botar de forma lateral sense aturar-se sobre banc suec des de terra a sobre el banc. Banc de 30 cm d’alçada separat de la paret. Puntuació: vegeu l'annex I.

Dos intents.

6. Natació 50 metres

Descripció: consistirà en nedar 50 metres estil lliure, per la qual cosa només disposarà d’un sol intent. La sortida es podrà efectuar des de la vorera de la piscina, o bé de dins l’aigua amb una mà aferrada al bloc de sortida. Puntuació: vegeu l'annex I.

7. Dominades de braços (potència-força general)

Descripció: l’aspirant es col·locarà en posició de suspensió per agafant-se d’una barra horitzontal, amb una amplada aproximada de les espatlles, els braços totalment estirats. L’aspirant haurà de realitzar el màxim de flexions de braços sense límit de temps. Es comptabilitzarà una flexió de braços sempre que l’aspirant hagi realitzat el recorregut complet; és a dir, des de la suspensió total amb els braços estirats, fins a la flexió total de manera que la barbeta superi la barra.

Puntuació: vegeu l'annex I.

8. Pujada lliure de corda (potència tren superior)

Descripció: La prova s’iniciarà amb els dos peus a terra, sense bot.

La marca serà establerta per l’altura que arribi el cap de l’aspirant, no per les mans.

En el cas de no superar el mínim en el primer intent podrà repetir la prova.

Homes 7 metres. Dones 5 metres

Pujada i baixada a braçada: 10 punts

Pujada a braçada i baixada lliure: 7,5 punts

Pujada i baixada lliure: 5 punts

Menys de 7 metres homes i 5 metres dones: no apte

 

ANNEX A PUNTUACIÓ PROVES FÍSIQUES

BAREM : Dona

PUNTS

CURSA 3000 M

CURSA

100 m

SALT (MT)

BALÓ (MT)

BARRA

BANC SEC

NATACIÓ

DOMINADA braços barra

PUJA lliure corda *

10

Menys de 11,30'

Menys de 13'

+ 2,55 m

+ 8 m

 

+ 45 bots

- 30''

16

 

9

11,30' a 12'

13' a 13,30'

2,41 a 2,55 m

7,5 a 8 m

 

+ 41 bpts

30 a 35''

14

 

8

12' a 12,30'

13,30' a 14'

2,26 a 2,40 m

7 a 7,5 m

 

+ 39 bots

35 a 40''

12

 

7

12,30' a 13'

14' a 14,30'

2,11 a 2,25 m

6,5 a 7 m

 

+ 37 bots

4, a 45''

10

 

6

13' a 13,30'

14,30' a 15'

1,96 a 2,10 m

6 a 6,5 m

 

+ 35 bots

45 a 50''

7

 

5

13,30' a 14'

15' a 15'30

1,80 a 1,95 m

5,5 a 6 m

Anada i tornada

+ 30 bots

50 a 55''

4

 

Eliminat

- 14'

-15,30''

- 1,80 m

- 5,5 m

No finalitzar anada i tornada

- 30 bots

+ 55''

-4

 

* Puntuació en base al punt 8 de l’annex I d’aquestes bases

 

ANNEX B PUNTUACIÓ PROVES FÍSIQUES

BAREM : Homes

PUNTS

CURSA 3000 M

CURSA 100 m

SALT (MT)

BALÓ (MT)

BARRA

BANC SEC

NATACIÓ

DOMINADA braços barra

PUJA lliure corda *

10

- 10,30'

Menys de 11,30'

+ 2,65 m

+ 9 m

 

+ 55 bots

- 25''

24

 

9

10,30' a 11'

11,30' a 12'

2,51 a 2,65 m

8,5 a 9 m

 

+ 51 bpts

25 a 30''

20

 

8

11' a 11,30'

12' a 12,30'

2,36 a 2,5 m

8 a 8,5 m

 

+ 49 bots

30 a 35''

17

 

7

11,30' a 12'

12,30' a 13'

2,31 a 2,35 m

7,5 a 8 m

 

+ 47 bots

35 a 40''

14

 

6

12' a 12,30'

13' a 13,30'

2,06 a 2,20 m

7 a 7,5 m

 

+ 45 bots

4, a 45''

11

 

5

12,30' a 13'

13,30' a 14'

2 a 2,05 m

6,5 a 7 m

Anada i tornada

+ 40 bots

45 a 50''

8

 

Eliminat

+ 13'

-14''

- 2 m

- 6,5 m

No finalitzar anada i tornada

- 40 bots

+ 50''

-8

 

* Puntuació en base al punt 8 de l’annex I d’aquestes bases

 

ANNEX II Exclusions mèdiques

1) OFTALMOLOGIA

Disminució de l'agudesa visual inferior a 0,7 a l'ull millor i 0,5 a l'ull pitjor, mesurada sense corregir (agudesa visual pel test de Snellen o equivalent), i no tenir alteracions del camp visual ni patologies que a judici del tribunal puguin alterar el desenvolupament de la funció de bomber/a o agreujar-se amb aquest desenvolupament.

2) OTORRINOLARINGOLOGÍA

Agudesa auditiva normal, admetent pèrdues de 35 decibels a 1.000, 2.000 i 3.000 hertzs. Seran exclosos els/les que presentin pèrdues superiors a 35 decibels. No s'admetrà audiòfon.

No patir:

Obstrucció nasal crònica o alteracions de l'olfacte.

Vertigen i en general qualsevol dèficit de l'equilibri.

Dificultats importants de la fonació.

3) APARELL LOCOMOTOR

Es valoraran les alteracions de l'aparell locomotor (amputació de mà o peu o d'algun dit; retraccions o limitacions funcionals de causa muscular, òssia o articular; peu pla i els seus defectes, deficiències en l'estàtica de la columna vertebral prescindint de la seva intensitat, etc.) i seran causa d'exclusió les que limitin o dificultin la realització del servei encomanat, o que puguin agreujar-se, a judici del tribunal mèdic, amb el desenvolupament del lloc de treball.

En cas necessari, i a judici del facultatiu es realitzaran, les proves complementàries necessàries.

4) APARELL DIGESTIU

No patir qualsevol patologia de l'aparell digestiu o intervencions quirúrgiques que presentin seqüeles funcionals o amb repercussions orgàniques que incideixin negativament en el desenvolupament del seu treball.

5) APARELL CARDIOVASCULAR

No patir cardiopaties congènites, valvulopaties, insuficiència cardíaca, trastorns de la conducció i del ritme cardíac, insuficiència coronària i hipertensió arterial i en general, qualsevol cardiopatia que dificulti l'exercici de la funció.

No tenir varius ni insuficiència vascular perifèrica, prescindint de la seva intensitat.

Es farà un prova d'esforç. En el cas dels bufs es farà ecocardiograma i en cas necessari, i a judici del facultatiu, es realitzaran les proves complementàries necessàries.

6) APARELL RESPIRATORI

No patir malalties broncopulmonars agudes o cròniques.

Els resultats de l'auscultació i de l'espirometria han de ser normals.

7) SISTEMA NERVIÓS CENTRAL

No patir epilèpsia, esclerosi múltiple, atàxia i qualsevol grau d'hipoòsmia, i en general, qualsevol patologia que, a judici del tribunal, impedeixi el desenvolupament normal de les funcions.

8) ALTRES PROCESSOS PATOLÒGICS

No patir diabetis, hèrnies, hemopaties cròniques greus ni insuficiència hepàtica o renal de qualsevol intensitat.

És causa d'exclusió l'elevació de las transaminases per sobre dels valors normals.

El laboratori designat pel tribunal recollirà doble mostra de sang i d'orina i precintarà una mostra de cada tipus per a possibles comprovacions posteriors.

9) ALTERACIONS PSÍQUIQUES

No patir alcoholisme, drogodependències, psicosis, fòbies o qualsevol altra patologia incompatible amb la professió de bomber/a.

10) Qualsevol altre procés patològic o característica somàtica que, a judici de les persones assessores especialistes, dificulti o impedeixi el desenvolupament de les funcions.