Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA

Núm. 14527
Aprovació definitiva de la modificació de l'Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per l'expedició de documents administratius

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Al no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja de data 27/10/2017, sobre la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa d'expedició de documents administratius, el text íntegre dels quals es fa públic en compliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.

5.- MODIFICACIÓ DE LA ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER  EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS.-

 Vist l'expedient 1269/2017 tramitada per a la modificació de la  modificació puntual de l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

 Vist l'informe favorable del secretari interventor.

 Vist el Dictamen de la  comissió informativa d'economia, hisenda, turisme, transports, comerç, indústria, noves tecnologies, joventut, govern interior, protecció civil, benestar social i política sanitària.

 SOTMÈS A VOTACIÓ EL PLE, EN VOTACIÓ ORDINÀRIA, PER UNANIMITAT ADOPTA ELS SEGÜENTS ACORDS:

Primer.- Aprovar inicialment la “modificació puntual de l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius de Sant Joan de Labritja” en els termes següents:

MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Article 1. Fonament i Naturalesa.

En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 a 19, 20.4 a) i 57 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per RDL. 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la "Taxa per Expedició de Documents Administratius", que es regirà per la present Ordenança fiscal.

Article 2. Fet Imposable.

1.- Es constitueix el fet imposable de la taxa, l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instàncies de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients que entengui l'Administració o les Autoritats Municipals.

2.- A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instàncies de part, qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada pel particular o redundi en el seu benefici, encara que no hagi intervingut sol·licitud exposada de l'interessat.

3.- No estarà subjecta a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravades per una altra Taxa Municipal o pels quals s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.

Article 3. Subjecte Passiu.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats al fet que es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de la qual redundi la tramitació del document o expedient que es tracti.

 

Article 4. Responsables.

1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques al fet que es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.

2.- Seran responsables subsidiaris els administradors de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala en article 40 de la Llei General Tributària.

Article 5. Exempcions Subjectives.

Gaudiran d'exempció aquells contribuents que concorri alguna de les següents circumstàncies:

1.- Haver estat declarats pobres per precepte legal.

2.- Estar inscrites en el Padró de Beneficència com a pobres de solemnitat.

3.- Haver obtingut el benefici judicial de pobresa respecte als expedients que han de fer efecte, precisament, en el procediment judicial en el qual hagin estat declarats pobres.

Article 6. Quota Tributària.

1.- La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.

2.- La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient que es tracti, des de la seva iniciació fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a interessats de l'acord recaigut.

3.- Les quotes resultants per aplicació de les anteriors tarifes incrementaran en un 50 per 100 quan els interessats sol·licitessin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivessin la meritació.

Article 7. Tarifes.

La tarifa que es refereix a l'article anterior s'estructura en els següents epígrafs:

Epígraf Primer: Certificacions

•Certificacions de documents o acords municipals   45,00 €

Epígraf Segon:

•Per cada certificació que s'expedeixi dels serveis urbanístics, sol·licitada a instàncies de la part 45,00 €

•Per cada informe que s'expedeixi sobre característiques de terreny o consulta a l'efecte d'edificació a instàncies de la part   50,00 €

•Expedients de segregació de finques. Per cada certificat d'unitat de parcel·la segregada:

o 100,00 €, si es tracta d'herències, prèvia justificació d'això

o 275,00 €, si es tracta de llicències de segregació en Sòl Urbà

o 175,00 € en la resta dels casos.

-Expedients sobre habitatge d'antiga construcció. Per cada certificat:

o 105,00 €, si es tracta d'habitatges construïts amb anterioritat a 1956

o 250,00 €, si es tracta d'habitatges en sòl rústic construïdes amb posterioritat a 1956.

o 325,00 €, en els altres casos.

-Certificats de Final d'Obra, 1 % mensual, des de la data d'inici de les obres fins avui de finalització de les mateixes, sobre l'Import satisfet de l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres, amb un import mínim de 150,00 € per als habitatges unifamiliars i 120,00 €/unitat per als edificis.

Epígraf Tercer: Còpia de documents o dades

-La diligència i acaro de documents   0,50 €

-Per la validació de poders que hagin de fer efecte en les oficines municipals       15,00 €

-Certificats d'empadronament 1,00 €

-Certificats de viatge   1,00 €

-Tramitació d'expedients de Plus-valia 65,00 €

-Tramitació d'expedients varis, no especificats concretament per Ordenança       50,00 €

-Ús i obtenció de dades per Internet, 30 minuts adults no residents: 2,20 € / adults residents 1,50 € / i estudiants 0,75 €

-Impressió de documents d'Internet   0,20 € / fulla

-Uso d'equip informàtic sense connexió a Internet – 30 minuts       0,60 €

Epígraf Quart: Informes

-Informis de viabilitat de projectes      200,00 €

-Còpia fotografia aèria 85,00 €

-Expedició de documents relatius a la Policia Local:

a.- Per informació sobre dades relatives a un fet en el qual hagi intervingut la Policia Local, quan no impliqui desplaçament 15,00 €

b.- Per informació sobre dades relatives a un fet en el qual hagi intervingut la Policia Local, quan sigui necessari el desplaçament del personal de la Policia Local         ..40,00 €

c.- Per confecció d'extractes informatius per a accidents de trànsit 90,00 €

d.- Per confecció d'un informe per accident de trànsit..       225,00 €

Epígraf Cinquè: Tramitació d'expedients, Permisos, llicències i autoritzacions

→ Carnet municipal per a conductor d'acte taxi i altres vehicles de lloguer:

a.- Expedició  36,00 €

b.- Renovació 36,00 €

→ Autorització per a la celebració de balls de saló, música en viu i tocadiscs per a un dia determinat que se sol·liciti pel particular   180,30 €

→ Expedició d'autorització per a l'ocupació de domini públic per a la realització d'activitats promocionals 250,00 €

→ Tramitació d'expedients relatius a planejament i gestió urbanística:

-Tramitació expedient de planejament d'iniciativa particular….. ............     3.000,00€

-Tramitació expedient de reparcel·lació urbanística  iniciativa particular ...3,000,00€

-Tramitació formi expedient projecto urbanització iniciativa particular  …...2,500,00€ 

→ Tramitació d'expedients relatius a la celebració de matrimonis civils entre membres, algun dels quals sigui resident en el terme municipal:

-De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores        60,00 €

-Tardes, dissabtes, diumenges i festius        150,00 €

→ Tramitació d'expedients relatius a la celebració de matrimonis civils entre no residents:

-De dilluns a divendres de 10:00 a 14:00 hores        120,00 €

-Tardes, dissabtes, diumenges i festius        250,00 €

→ Expedició d'autorització per a la realització de filmació en espais públics del Terme Municipal250,00 €

→ Expedició d'autorització per a la realització de reportatges fotogràfics en espais públics del Terme Municipal 90,00 €

→ Accés i consultes d'expedients històrics

- Per accés i/o consulta d'expedients de 5 fins a 10 anys …………… 300€

- Per accés i/o consulta d'expedients de més de 10 anys …………… 600€

Article 8. Bonificació de la quota.

 No es concedirà bonificació alguna dels imports de les quotes tributàries assenyalades en la Tarifa d'aquesta Taxa.

 

Article 9. Meritació.

1.- Es reportarà la taxa i neix l'obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2.- En els casos al fet que es refereix el número 2 de l'article 2º, la meritació es produeix quan tinguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de l'interessat però redundi en el seu benefici.

Article 10. Declaració d'Ingrés.

1.- Els escrits rebuts pels conductes al fet que fa referència l'art. 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no vengen degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no podran donar-se'ls curs sense que s'esmeni la deficiència, a la fi de la qual es requerirà a l'interessat perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb la prevenció que, transcorregut aquest termini sense efectuar-ho, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.

2.- Les certificacions o documents que expedeixi l'Administració Municipal en virtut d'ofici de jutjats o Tribunals per a tota classe de plets, no es lliuraran ni remetran sense que prèviament s'hagi satisfet la corresponent quota tributària.

Article 11. Infraccions i sancions.

En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de les sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al que es disposa en els articles 77 i seg. de la Llei General Tributària.

Disposició Final.

 La present ordenança fiscal entrarà en vigor el mateix dia de la seva publicació en el B.O.I.B. i serà aplicable per a l'any 2018, fins a la seva modificació o derogació expressa.

Segon.- Sotmetre l'expedient d'aquesta Modificació d'Ordenança a informació pública i audiència dels interessats, amb la publicació en el *BOIB i tauler d'anuncis  de l'Ajuntament, pel termini de trenta dies, perquè puguin presentar reclamacions o suggeriments, que seran resoltes per la Corporació.

Tercer.- Conclòs el període d'informació pública, si s'han presentat reclamacions i/o suggeriments, hauran de resoldre's aquestes, incorporant-se al text de l'Ordenança les modificacions derivades de la resolució de les al·legacions. L'aprovació definitiva correspon al Ple, de conformitat amb el que es disposa pels articles 22.2.d) i 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, previ Dictamen de la Comissió Informativa.

Quart.- En el cas que no es presentin reclamacions en relació amb l'aprovació inicial de l'Ordenança en el termini d'informació pública, s'entendrà definitivament adoptat l'acord fins llavors provisional, estenent-se per la Secretaria la certificació que acrediti l'elevació a definitiva de l'aprovació inicial.

Cinquè.- L'acord d'aprovació definitiva, exprés o tàcit segons com pertocarà, de l'Ordenança, amb el text íntegre de la mateixa, ha de publicar-se per al seu general coneixement en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el *BOIB i pàgina Web, tal com disposa l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.

Sisè.- Facultar a Alcalde, per subscriure i signar tota classe de documents relacionats amb aquest assumpte.

Contra el present Acord, conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos explicats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el Butlletí Oficial de la Província, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

 

A Sant Joan de Labritja, 22 de desembre de 2017

L’alcalde,
Antoni Marí Marí