Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 14521
Aprovació definitiva del reglament de cooperació local en matèria d’activitats en l’àmbit de l’illa de Mallorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple del Consell de Mallorca, en sessió celebrada dia 14 de desembre de 2017, va acordar:

1.  Estimar l’al·legació presentada per la Secretaria General d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant ofici de la Conselleria de Presidència, de dia 19 de desembre de 2016 (registre d’entrada: 35.397), sobre la base de l’informe jurídic de data 20 de novembre de 2017.

2.  Desestimar l’al·legació presentada per la Direcció General d’Emergències i Interior, mitjançant ofici de la Conselleria de Presidència, de dia 19 de desembre de 2016 (registre d’entrada: 35.397), sobre la base de l’informe jurídic de data 20 de novembre de 2017.

3.  Aprovar definitivament el Reglament de Cooperació Local en matèria d’activitats en l’àmbit de l’illa de Mallorca.

4.  Publicar el text íntegre del Reglament de Cooperació Local en matèria d’activitats en l’àmbit de l’illa de Mallorca en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el qual s’incorpora com a annex a aquest acord.

5.  Donar trasllat d’aquest acord als interessats en aquest procediment.

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de publicar aquest acord. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l’anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.

Palma, 20 de desembre de 2017

Per delegació del president,
el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)
Jeroni M. Mas Rigo

 

ANNEX
REGLAMENT DE COOPERACIÓ LOCAL EN MATÈRIA D’ACTIVITATS EN L’ÀMBIT DE L’ILLA DE MALLORCA

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

I

La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic, d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears estableix una nova reordenació de competències i de les funcions de les administracions en matèria d’activitats, fixant-se així un nou marc competencial on queden definides les funcions de cadascuna d’una forma coordinada i integrada, amb la finalitat, tal i com ho posa expressament en relleu l’exposició de motius de la Llei, d’evitar la duplicitat de competències i de produir una sinèrgia a favor de la ciutadania.

Amb aquest nou marc competencial, i pel que fa a les competències d’intervenció sobre les activitats, l’ajuntament és l’únic competent de tot el que es faci dins el seu municipi, mentre que els consells insulars tenen les competències en activitats supramunicipals i la missió de col·laborar amb els consistoris que ho necessitin, i l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears té la competència de les activitats suprainsulars i la missió de coordinar, assessorar i analitzar la realitat i establir els mecanismes per millorar l’eficàcia real del sistema.

Així doncs, els municipis, amb independència del seu número d’habitants, a diferència del que establia la Llei 16/2006, de 17 d’octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d’activitat de les Illes Balears, passen a tenir la competència exclusiva per tramitar i inspeccionar tot tipus d’activitat que es desenvolupi íntegrament en el seu municipi i, els consells insulars deixen d’intervenir obligatòriament en la tramitació de les activitats, excepte quan aquestes siguin de caire supramunicipal.

No obstant això, la conseqüència d’aquest nou marc competencial és que els municipis, principalment els que compten amb menys recursos, segueixen tenint la necessitat de que els consells insulars els hi donin suport i una assistència tècnica en la tramitació dels expedients d’activitats.

II

La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local (LBRL), atribueix als consells insulars la competència per prestar assistència i cooperació jurídica, econòmica i tècnica als municipis, especialment als de menor capacitat econòmica i de gestió.

Per la seva banda, el Títol III de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears, regula la cooperació local en matèria d’activitats, i preveu que quan l’administració competent corresponent no disposi de personal qualificat per emetre informes jurídics o administratius o de personal tècnic competent podrà sol·licitar cooperació. A tal efecte, la llei marca els supòsits en els quals és procedent la cooperació entre les distintes administracions i acota les actuacions sobre les que es pot sol·licitar la cooperació. Aquesta previsió es fa sens perjudici de les normes reguladores dels mecanismes de cooperació entre les distintes administracions.

En relació a la regulació d’aquests supòsits de cooperació local, la Llei 7/2013 d’activitats, com a norma legal habilitant, atribueix als consells insulars el desenvolupament reglamentari dels supòsits de cooperació amb els ajuntaments.

Amb aquesta finalitat neix aquest Reglament de Cooperació Local en matèria d’activitats, que regula els mecanismes de cooperació local del Consell Insular de Mallorca amb els ajuntaments, i fixa quins han de ser els requisits dels ajuntaments per poder beneficiar-se de la cooperació.

En relació als requisits, el reglament, a més d’exigir el requisit que ja preveu la citada Llei 7/2013 relatiu a què no es disposi de personal tècnic qualificat suficient, preveu també que els ajuntaments tinguin una població de dret igual o inferior a 20.000 habitants. Precisament, atesa la naturalesa reglamentària i procedimental de la norma, s’ha considerat convenient i clarificador, fixar un llindar d’habitants a partir del qual es permeti excloure a ajuntaments com a possibles peticionaris. La norma presumeix que, a partir d’aquest llindar de 20.000 habitants, els ajuntaments ja disposen de personal tècnic qualificat en matèria d’activitats, expressió aquesta que utilitza la Llei 7/2013, i que va en concordança amb la ja citada Llei de bases 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local (LBRL), quan es refereix als municipis de menor capacitat econòmica i de gestió.

El desplegament de les diverses modalitats de cooperació local, s’estructura mitjançant uns criteris sistemàtics articulats en concordança amb els supòsits de cooperació previstos a la norma legal habilitant.  

El Títol preliminar, seguint l’estructura del Reglament, es refereix a les disposicions generals, definint-se l’objecte, els requisits dels ajuntaments beneficiaris i les condicions generals per a la prestació de la cooperació, amb la finalitat de completar i sistematitzar les previsions contingudes a la Llei.

El Títol I està dedicat al desplegament de les determinacions i del contingut de les diferents modalitats de cooperació. En aquest sentit s’efectuen les precisions necessàries al què constitueix l’objecte de cada supòsit de cooperació.

Per la seva banda, el Títol II es refereix a la regulació de detall del procediment de cooperació i desplega el contingut formal de les diferents modalitats, per concretar-ne la documentació a presentar.

Tanca la regulació del Reglament una disposició addicional, una derogatòria i una disposició final, no incloses formalment en cap dels títols amb que s’estructura, que deriven de la necessitat de facilitar models d’instància, en concordança amb les determinacions de l’articulat, i d’efectuar les declaracions de no derogació ni desplaçament del vigent Reglament de cooperació municipal del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple de 5 d’octubre de 1998 (BOIB 149, de 21 de novembre de 1998), modificat per Acord del Ple de dia 11 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 130, de 24 d’octubre de 2017).

TÍTOL PRELIMINAR.- DISPOSICIONS GENERALS

Article 1.- Objecte i àmbit d’aplicació del Reglament

Aquest Reglament té per objecte, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, desplegar els supòsits de cooperació local en matèria d’activitats previstos a l’art. 28 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears.

Article 2.- Actuacions subjectes a cooperació local en matèria d’activitats

El Consell Insular de Mallorca proporcionarà cooperació en matèria d’activitats als municipis per a dur a terme les actuacions següents:

1)  Informar sobre els procediments i les actuacions administratives dels permisos d’inici d’instal·lació de les activitats, de les mesures preventives, correctores i de control complementàries.

2)  Practicar visites de comprovació i d’inspecció obligatòries, així com també redactar plans d’inspecció municipal.

3)  Practicar les actuacions tècniques o jurídiques necessàries per tramitar els expedients.

4)  Informar sobre els expedients d’activitats no permanents.

Article 3.- Matèries excloses de cooperació local

No seran objecte de cooperació en matèria d’activitats i, en conseqüència, no seran ateses, les sol·licituds referides a actuacions no previstes a l’art. 2 i, específicament, les referides a les matèries següents:

- Obres i altres actuacions o informes urbanístics.

- Informe sobre l’ús, la idoneïtat de la ubicació i els paràmetres urbanístics.

- Qualsevol inspecció no prevista a l’art. 92.1 a),b),c) i d) de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, o a campanyes establertes per la Conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d’activitats classificades i espectacles públics.

- Inspeccions en activitats itinerants i no permanents

- Qualsevol altre actuació tècnica o jurídica que no tingui relació directa en matèria d’activitats.

Article 4.- Requisits dels ajuntaments beneficiaris

1.  Podran ser beneficiaris de cooperació en matèria d’activitats els ajuntaments de Mallorca que compleixin els dos requisits següents:

a)  Que tinguin una població de dret igual o inferior a 20.000 habitants, segons les dades del darrer padró oficial.

b)  Que no disposin de personal tècnic qualificat suficient, per a dur a terme l’actuació objecte de la cooperació sol·licitada. Aquest requisit s’acreditarà de forma motivada mitjançant Informe del Secretari/a municipal.

2.  En cap cas, la cooperació i l’assistència en matèria d’activitats, en qualsevol de les seves modalitats, es prestarà a ciutadans i ciutadanes particulars.

Article 5.- Reconeixement de la condició de beneficiaris

1.  Els ajuntaments interessats en sol·licitar la cooperació en matèria d’activitats, hauran de sol·licitar prèviament el reconeixement de la condició de beneficiaris, acreditant, a tal efecte, el compliment dels requisits que disposa l’art. 4.1.

2.  El reconeixement de la condició de beneficiari serà resolt per l’òrgan competent en matèria d’activitats. L’incompliment de qualsevol dels requisits previstos a l’art. 4.1 motivarà la denegació d’ aquest reconeixement.

3.  La condició de beneficiari es mantindrà sempre que es compleixin els requisits establerts a l’art. 4.1. En cas d’incompliment d’aquests requisits, l’ajuntament haurà de comunicar-ho al Servei d’Activitats en el termini màxim de 10 dies, comptadors a partir del moment en què es produeixi aquest incompliment.

4.  En qualsevol cas, si l’òrgan competent en matèria d’activitats té coneixement què s’ha produït l’incompliment dels requisits de la condició de beneficiari establerts a l’art. 4.1, podrà, d’ofici, revocar el reconeixement de dita condició.

Article 6.- Cost dels serveis

  1. Tots els serveis de cooperació local establerts en aquest Reglament seran gratuïts.

2. El Consell Insular de Mallorca prestarà la cooperació local en matèria d’activitats prevista en aquest reglament mitjançant el seus propis serveis interns competents en matèria d’activitats (Servei d’Activitats), i tenint en compte els recursos disponibles.

 

Article 7.- Caràcter no vinculant de l’assistència prestada

El contingut de l’assistència prestada, tant en allò referent a informes, consultes o activitats derivades de les funcions inspectores, no serà vinculant per a l’entitat local sol·licitant.

Article 8.- Dret supletori

En tot allò no previst en el present Reglament serà d’aplicació:

-   La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears. 

-   La Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

-   El Real Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, de disposicions legals vigents en matèria de Règim Local.

-   La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

-   La resta de normativa que sigui d’aplicació.

TÍTOL I.- MODALITATS DE COOPERACIÓ

CAPÍTOL I
Emissió d’informes sobre els procediments i les actuacions administratives dels permisos d’inici d’instal·lació de les activitats, de les mesures preventives, correctores i de control complementàries

Article 9.- Objecte d’aquesta modalitat de cooperació

1.  El Servei d’Activitats prestarà cooperació al municipis per a emetre informes sobre els procediments i les actuacions administratives dels permisos d’inici d’instal·lació de les activitats, de les mesures preventives, correctores i de control complementàries.

2.  Les activitats que necessiten permís d’inici d’instal·lació (sense obres o amb obres) són les incloses en els Articles 37.1 i 38.1 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, les quals es detallen a continuació:

a)  Activitats i modificacions descrites en el títol I de l’annex I (Permanents Majors amb o sense obres)

b)  Activitats i modificacions descrites en el títol II i III de l’annex I amb obres que necessiten projecte, (Activitats Menors, Innòcues), d’acord amb l’Article 2 de la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’ordenació de l’edificació.

c)  Infraestructures comunes amb o sense obres.

d) Qualsevol activitat, quan ho estableixi la normativa específica, les que es facin en domini públic, les que es facin en sòl rústic protegit i les que afectin béns protegits de conformitat amb la legislació en matèria de patrimoni.

3.  En el procediment de tramitació del permís d’inici d’instal·lació, el Servei d’Activitats prestarà cooperació única i exclusivament per emetre informe sobre la documentació presentada per tal de comprovar si el tècnic redactor del projecte d’activitat ha justificat l’adequació i la valoració específica de les mesures preventives, correctores, de control i de seguretat per a les persones i per als béns que anul·lin o redueixin els efectes perniciosos o de risc, tal com estableix l’art. 42.2 de la Llei 7/2013. Concretament, s’informarà sobre si el tècnic redactor ha justificat:

a)  La necessitat d’autoritzacions sectorials preceptives prèvies al permís d’instal·lació.

b)  La seguretat per al públic i per al personal.

c)  Les condicions de les instal·lacions tècniques.

d)  La prevenció i la protecció d’incendis i d’altres riscs inherents a l’activitat, tot verificant l’accessibilitat i la intervenció dels mitjans d’auxili externs.

e)  Les condicions de salubritat, higiene i acústica, tot comprovant expressament les condicions d’insonorització i d’aïllament acústic necessàries dels establiments físics per evitar molèsties a terceres persones, d’acord amb el que disposa la normativa en matèria de contaminació acústica.

f)  La protecció del medi ambient, amb referència especial a la gestió de residus i la prevenció de la contaminació.

g)  El compliment de la normativa en matèria d’accessibilitat.

h)  La normativa aplicable en matèria d’espectacles públics i activitats recreatives quan pertoqui.

i)  La previsió d’autoritzacions sectorials prèvies a l’inici i l’exercici de l’activitat, així com la determinació de les condicions de coordinació que han de complir les possibles interrelacions.

j)  En el cas d’infraestructures comunes, que s’han tingut en compte els punts indicats en el títol II de l’annex II de la Llei 7/2013.

 

 

CAPÍTOL II
Visites de comprovació i d’inspecció obligatòries. Redacció de plans d’inspecció municipals

Article 10.- Objecte d’aquesta modalitat de cooperació

1.  El Servei d’Activitats oferirà cooperació als municipis per a:

- La redacció del pla d’inspecció municipal.

- La realització de visites de comprovació, i la totalitat de les inspeccions obligatòries segons l’art. 92.1 a), b), c) i d) de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, incloses al pla d’inspecció municipal, respectant els límits i les condicions fixades per la normativa vigent en matèria d’activitats.

- La realització d’inspeccions fixades a les campanyes establertes per la Conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d’activitats classificades i espectacles públics.

2.  El Servei d’Activitats, quan presti cooperació als municipis per a la redacció del pla d’inspecció municipal, podrà prendre iniciatives en convergència amb la metodologia i els objectius del pla d’inspecció autonòmic.

3.  Les actuacions derivades de les funcions inspectores previstes en aquest capítol les han de dur a terme personal funcionari, adscrit al Servei d’Activitats, que ocupin llocs de feina que tinguin atribuïdes funcions en matèria d’inspecció d’activitats classificades i/o espectacles públics. El personal inspector té caràcter d’agent de l’autoritat i poden ser auxiliats per personal funcionari.

4.  Als efectes de facilitar la tasca inspectora, el Servei d’Activitats podrà requerir la col·laboració de personal de la corporació local.

5.  Els municipis hauran de permetre al Servei d’Activitats l’accés als expedients municipals d’activitats o a qualsevol altre registre similar per a l’obtenció de dades en matèria d’activitats.

 

CAPÍTOL III
Actuacions tècniques o jurídiques per tramitar els expedients

Article 11.- Objecte d’aquesta modalitat de cooperació

1.  El Servei d’Activitats prestarà cooperació als municipis per a la realització d’actuacions tècniques o jurídiques per tramitar els expedients en matèria d’activitats.

2.  Per actuacions tècniques o jurídiques per tramitar els expedients s’han d’entendre totes aquelles qüestions que tinguin una relació directa amb el procediment d’intervenció administrativa en matèria d’activitats, ja siguin permanents o no permanents.

 

CAPÍTOL IV
Emissió d’informes sobre expedients d’activitats no permanents

Article 12.- Objecte d’aquesta modalitat de cooperació

1.  El Servei d’Activitats prestarà cooperació als municipis per a emetre informes sobre el procediment d’autorització d’activitats no permanents.

2.  Les sol·licituds de cooperació relatives a expedients d’activitats no permanents hauran de ser resoltes en el termini més breu possible.

 

TÍTOL II.- PROCEDIMENT DE COOPERACIÓ

CAPÍTOL I
Disposicions generals

Article 13.- Sol·licitud i documentació a presentar

1.  Una vegada que l’ajuntament hagi estat reconegut com a beneficiari, d’acord amb el que disposa l’art. 5, haurà de formalitzar la sol·licitud de cooperació mitjançant instància, d’acord amb el model de sol·licitud (MOD 1), subscrita pel titular de la batlia de l’ajuntament, o l’òrgan de govern que tingui delegada la competència on s’ha de concretar, amb claredat i precisió, l’actuació específica de cooperació que es requereix, així com les dades essencials de l’expedient.

2.  Les instàncies hauran d’anar acompanyades de la documentació i seguir el procediment que, d’acord amb la modalitat de cooperació sol·licitada, s’especifica a la secció 1a, 2a, 3a i 4a del capítol II d’aquest títol.

3.  Les sol·licituds de cooperació formulades en el si d’un expedient d’activitat no permanent tenen caràcter preferent a l’efecte de ser resoltes en el termini més breu possible.

4.  La presentació de la sol·licitud de cooperació suposarà l’acceptació per part de l’ajuntament interessat, de les prescripcions contingudes en aquest reglament.

5.  El Servei d’Activitats atendrà les sol·licituds de cooperació en matèria d’activitats en qualsevol de les seves modalitats sempre que es compleixin els requisits establerts en el present reglament, i tenint en compte els recursos disponibles. En cas que l’ajuntament sol·liciti cooperació per alguna actuació no prevista a l’art. 2, l’òrgan competent en matèria d’activitats denegarà de forma motivada la cooperació sol·licitada.

Article 14.- Procediment d’admissió de les sol·licituds

1.  Per a les modalitats de cooperació previstes als capítols I, II, III del títol I, l’òrgan competent en matèria d’activitats, en un termini no superior a deu dies des de la recepció de la sol·licitud de cooperació, previ informe del Servei d’Activitats, resoldrà:

a)  Estimar procedent la petició de cooperació. Aquesta resolució estimatòria determinarà que el Servei d’Activitats prestarà la cooperació sol·licitada tenint en consideració, única i exclusivament, la documentació tècnica i administrativa que acompanyi la sol·licitud de cooperació. Un cop practicada l'actuació requerida, i en un termini no superior a cinc dies, es comunicarà el resultat a l'administració municipal sol·licitant.

b)  Estimar no procedent la cooperació sol·licitada en matèria d’activitats, i retornar la documentació rebuda.

2.  Per a la modalitat de cooperació prevista al capítol IV del títol I:

- L’ajuntament haurà de garantir que la documentació de l’expedient es presenti en el registre del Consell Insular de Mallorca en un termini màxim de tres dies comptadors des de la data d’entrada de la sol·licitud a l’ajuntament, i que es comuniqui per qualsevol mitjà al Servei d’Activitats.

- El Servei d’Activitats prestarà la cooperació sol·licitada tenint en consideració, única i exclusivament, la documentació tècnica i administrativa que acompanyi la sol·licitud de cooperació.

- En el cas de les activitats no permanents organitzades per la mateixa administració que té competència per autoritzar-les, a les què fa referència l’art. 65 de la Llei 7/2013, l’ajuntament haurà de presentar la sol·licitud de cooperació amb una antelació mínima d’un mes a la data prevista per a la realització de l’activitat.

- L’òrgan competent en matèria d’activitats podrà desestimar de forma motivada la cooperació sol·licitada i retornar la documentació rebuda.

 

CAPÍTOL II
Disposicions particulars per a cada modalitat de cooperació

Secció 1a
Emissió dels informes sobre els procediments i les actuacions administratives dels permisos d’inici d’instal·lació de les activitats, de les mesures preventives, correctores i de control complementàries

Article 15.- Documentació a presentar

Les instàncies hauran d’anar acompanyades d’una còpia de l’expedient administratiu, degudament foliat i acarat, en el que consti la documentació tècnica que acrediti que, d’acord amb la normativa aplicable, el tècnic redactor o la tècnica redactora ha justificat l’adequació i la valoració específica de les mesures preventives, correctores, de control i de seguretat per a les persones i per als béns que anul·lin o redueixin els efectes perniciosos o de risc.

Article 16.- Caràcter no vinculant de l’informe

L’informe elaborat pel Servei d’Activitats sol·licitat per aquesta modalitat de cooperació té caràcter no vinculant i podrà formar part de l’informe tècnic integrat que haurà d’emetre l’ajuntament, previ a l’atorgament del permís d’inici d’instal·lació.

 

Secció 2a
Visites de comprovació i d’inspecció obligatòries. Redacció de plans d’inspecció municipal

Article 17.- Cooperació per a la redacció del pla d’inspecció municipal

1.  No es prestarà la cooperació per a dur a terme les visites de comprovació i d’inspecció obligatòries, si el municipi no disposa del pla d’inspecció municipal. En aquest cas, s’haurà de sol·licitar expressament la redacció del pla d’inspecció municipal al Servei d’Activitats i, un cop redactat, haurà d’aprovar-se per l’òrgan municipal competent.

2.  A la instància haurà d’adjuntar-se l’autorització al Servei d’Activitats a l’accés al registre municipal d’activitats o qualsevol altre registre similar per a l’obtenció de dades en matèria d’activitats.

Article 18.- Documentació a presentar

Per a dur a terme la cooperació per a la pràctica de visites de comprovació i d’inspecció obligatòries, la instància haurà d’anar acompanyada de la documentació següent:

a)  Pla municipal d’inspecció, aprovat per l’òrgan municipal competent.

b)  Autorització al Servei d’Activitats a l’accés al registre municipal d’activitats o qualsevol altre registre similar per a l’obtenció de dades en matèria d’activitats.

Article 19.- Actes d’inspecció

1.  De cada visita de comprovació i/o d’inspecció s’aixecarà acta que tindrà el règim jurídic i el contingut previst a la normativa vigent.

2.  Les actes d’inspecció aixecades i signades pel personal inspector del Servei d’Activitats tenen presumpció de certesa i valor probatori dels fets constatats.

3.  Les actes d’inspecció aixecades es traslladaran a l’ajuntament perquè, si escau, inici els tràmits administratius que corresponguin.

4.  El Servei d’Activitats podrà sol·licitar als ajuntaments els resultats de les actuacions administratives realitzades arran de les actes d’inspecció aixecades, amb la finalitat de valorar l’eficàcia i l’eficiència de la cooperació sol·licitada.

Si un cop valorades les actuacions administratives a què fa referència l’apartat anterior, s’observa una inactivitat en matèria sancionadora per part de l’ajuntament, aquesta situació podrà ser motiu de denegació de futures sol·licituds de cooperació en aquesta modalitat.

 

Secció 3a
Actuacions tècniques o jurídiques per tramitar els expedients

Article 20.- Documentació a presentar

1.  A la sol·licitud de cooperació s’ha de concretar, amb claredat i precisió, l’actuació específica de cooperació que es requereix, així com les dades essencials de l’expedient.

2.  Les instàncies hauran d’anar acompanyades d’una còpia de l’expedient administratiu, degudament foliat i acarat, i/o d’aquella altra documentació necessària per poder dur a terme la cooperació sol·licitada.

 

Secció 4a
Activitats no permanents

Article 21.- Documentació a presentar

1. Les instàncies hauran d’anar acompanyades de la còpia de l’expedient administratiu, degudament foliat i acarat, en el que consti la documentació administrativa que, en funció de la tipologia d’activitat no permanent, permeti justificar l’adopció de mesures correctores que anul·lin o redueixin molèsties, salubritat, danys al medi ambient o riscos a les persones o als béns.

2. L’expedient administratiu que es remeti al Servei d’Activitats haurà d’incloure la sol·licitud d’autorització del promotor de l’activitat no permanent, acompanyada de la documentació relacionada als Articles 67 i 70 de la Llei7/2013, segons es tracti d’una activitat no permanent major o menor.

3. En particular, s’hauran d’aportar els informes o autoritzacions de les diferents administracions concurrents afectades pel desenvolupament de l’activitat, per tal de garantir el caràcter preferent de la tramitació d’aquest tipus d’activitats, als efectes de ser resoltes en el termini més breu possible.

Disposició addicional única.- Model d’instància obligatòria

El model d’instància obligatòria (MOD 1), que figura com a annex d’aquest Reglament, podrà ser redactat i, si s’escau, modificat per l’òrgan competent en matèria d’activitats, sense necessitat de modificar el present Reglament.

Disposició derogatòria única.- Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions d’igual rang que s’oposin al que disposa aquest Reglament.

No obstant això, l’entrada en vigor d’aquest Reglament no deroga ni desplaça el Reglament de Cooperació municipal del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple de 5 d’octubre de 1998 (BOIB 149, de 21 de novembre de 1998), modificat per Acord del Ple de dia 11 d’octubre de 2017 (BOIB núm. 130, de 24 d’octubre de 2017).

Disposició final única.- Entrada en vigor

Aquest Reglament entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació en el BOIB.

Documents adjunts