Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 9031
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 25 juliol de 2016 per la qual s’autoritza el canvi de denominació genèrica del CP Simó Ballester per la de Centre Integrat d’Educació Infantil i Primària i d’Ensenyaments Elementals de Música com a conseqüència de la implantació de sis unitats d’educació infantil i la implantació dels ensenyaments elementals de música

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. L’Ordre ministerial d’1 de juliol de 1977 (BOE núm. 200, de 22 d’agost) va crear el Col·legi Nacional Mixt Simó Ballester, ubicat a l’avinguda de Salvador Juan, de Manacor, amb setze unitats d’educació primària, de les quals se’n varen crear cinc de noves i onze es varen traslladar del Col·legi Nacional Sa Torre, que va desaparèixer amb la integració.

2. La configuració actual del centre compta amb 12 unitats de primària.

3. El 19 de gener de 2016, la directora del centre va trametre a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres un escrit en què sol·licitava la implantació de les dues línies d’educació infantil (ja que fins al moment era un centre només de primària) i la implantació progressiva dels ensenyaments elementals de música, i va passar a ser un centre integrat d’ensenyaments elementals de música i educació infantil i primària.

4. L’equip directiu, el claustre de professors i el consell escolar del centre varen informar favorablement de la implantació d’aquest nou projecte.

5. El Departament d’Inspecció Educativa va donar suport a aquest projecte, ja que era una manera d’estimular fortament tota la comunitat educativa i respondre al fet que aquest centre té una gran concentració d’alumnes amb NESE i arrossega problemes de prejudicis de determinats sectors socials a l’hora d’escolaritzar-hi els fills. La figura innovadora d’un centre integrat correspon a un model de centre destinat a impartir conjuntament l’ensenyament general amb l’especialitat de música corresponent als ensenyaments elementals.

6. El 18 de juliol de 2016, la cap del Servei de Règim Especial, amb el vistiplau del cap del Departament de Planificació i Centres, va emetre un informe favorable a la implantació dels ensenyaments elementals de música en aquest centre. Aquest informe va fer les observacions següents:

1. El projecte suposa anar implantant el programa d’educació musical des de l’Educació Infantil que s’iniciarà el proper curs a 3 anys i realitzar la integració d’una línia d’Educació Primària progressivament, anar implantant un curs cada any. Així al curs 2019-20 s’iniciarà el programa d’iniciació als ensenyaments elementals de música, el curs 2021-22 es començarà la implantació dels ensenyaments elementals de música que conclourà el curs 2024-25.

2. Aquesta temporalització per a la implantació suposa un projecte a 9 anys vista. És la manera més lenta d’implantació curs a curs des d’Ed. Infantil fins a completar tota l’Ed. Primària, però també és la que realitza el canvi d’estructura de centre de forma més progressiva, la qual cosa afavorirà que els canvis siguin suaus i sense grans dificultats:

a) Durant l’etapa d’Educació Infantil s’introduirà la música amb presència a tots els cursos

b) Durant els dos primers cursos d’Educació Primària es realitzarà la iniciació als ensenyaments elementals de música

c) Els Ensenyaments Elementals de Música començaran als 8 anys d’edat, coincidint amb el 3r curs d’Educació Primària i tindran una durada de 4 cursos, coincidint amb el final de l’etapa d’Educació Primària. .

7. La Direcció General de Planificació i Centres vol facilitar la possibilitat d’estudiar simultàniament els ensenyaments artístics elementals de música i l’educació primària amb la creació dels centres integrats de música, com regula l’article 47.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació.

Cursar els dos ensenyaments al mateix centre, a més de donar una visió molt més àmplia de l’educació, suposa minimitzar considerablement els efectes que produeix en l’alumnat la sobrecàrrega lectiva que implica el fet de compatibilitzar ambdós règims d’ensenyament.

8. La creació d’aquest centre ha de permetre, a més a més, augmentar l’oferta pública d’ensenyaments elementals de música i atendre la demanda d’aquest tipus d’opció educativa integrada en una comarca amb una gran afició per la música com és Manacor.

Fonaments de dret

1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol, suplement en català núm. 7, de 1985).

2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig, suplement en català núm. 11, de 16 de maig), segons la redacció fixada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre, suplement en català de la mateixa data).

3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).

4. El Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments de segon cicle de educació infantil, educació primària i educació secundària (BOE núm. 62, de 12 de març).

5. El Reial decret 303/2010, de 15 de març, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyaments artístics regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE del 9 d’abril).

6. L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (BOE núm. 51, d’1 de març, suplement en català núm. 5, de 1983), reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, de 16 de març, suplement en català núm. 9, de 16 de març), el qual estableix en l’article 36.2 que, en matèria d’ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d’execució de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

7. El Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol), segons la redacció fixada pel Decret 1/2016, de 16 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 24/2015, de 7 d’agost, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 23, de 18 de febrer).

Per tot això, d’acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres amb data de 19 de juliol de 2016, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Autoritzar la implantació de 6 unitats d’educació infantil al CP Simó Ballester.

2. Autoritzar la implantació dels ensenyaments elementals de música d’una manera progressiva (un curs per any).

3. Determinar que, com a conseqüència d’aquesta modificació, el centre quedi configurat de la manera següent:

Denominació genèrica: Centre Integrat d’Ensenyaments Elementals de Música i d’Educació Infantil i Primària.

Denominació específica: Simó Ballester.

Titular: Conselleria d’Educació i Universitat

Domicili: avinguda de Salvador Juan, s/n i c. de Lepant, s/n

Localitat: Manacor

Municipi: Manacor

CP: 07500

    

Ensenyaments autoritzats:

Educació infantil de segon cicle: 6 unitats

Educació primària: 12 unitats

Ensenyaments elementals de música:

- Especialitat de piano

- Especialitat de violí

- Especialitat de violoncel

- Especialitat de flauta

- Especialitat de clarinet

- Especialitat de percussió

4. Establir que la Conselleria d’Educació i Universitat adopti les mesures oportunes per implantar els ensenyaments que es disposen en aquesta Resolució.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 25 de juliol de 2016

  

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà