Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 8998
Aprovar la instrucció de regulació de la gravació de les sessions del Ple i de les videoactes certificades en proves

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm. 1794/2016

ANUNCI APROVACIÓ INSTRUCCIÓ D'ALCADIA DE REGULACIÓ DE LA GRAVACIÓ DE LES SESSIONS DEL PLE I DE LES VIDEOACTES CERTIFICADES EN PROVES

Feim pública la Resolució d'alcaldia núm. 2016-0293, de data 28 de juliol 2016, per la qual s'ha resolt el següent:

Atès l'art 18 i 19 de la Llei 40/2015, Règim jurídic del sector públic, que regula la gravació de les sessions que celebri l'òrgan col·legiat i en conseqüència es simplifiquen els tràmits municipals.

Fent ús de les atribucions que m'han estat conferides, RESOLC:

Primer.- Aprovar la instrucció de la regulació de la gravació de les sessions del Ple i de les videoactes certificades en proves, que es transcriu:

INSTRUCCIÓ DE REGULACIÓ DE LA GRAVACIÓ DE LES SESSIONS DEL PLE I DE LES VIDEOACTES CERTIFICADES EN PROVES

Article 1. Objecte

És objecte de la present instrucció regular la gravació de les sessions i les vídeo actes certificades mitjançant signatura electrònica amb certificat digital de les mateixes, ja siguin ordinàries o extraordinàries, del Ple de l'Ajuntament d'Alaior, en proves.

No obstant això, malgrat el caràcter de proves serà l'expressió definitiva de la sessió plenària si el resultat de la gravació de la sessió és satisfactori.

Article 2. Fonament legal

Els articles 109 i 110 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals; l'article 97 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Llei municipal i de règim local de les Illes Balears i l'art. 96 del Reglament Orgànic Municipal (ROM), regulen el caràcter públic de les sessions i el contingut de les actes.

S'ha afegit els art. 18 i 19 de la Llei 40/2015, Règim jurídic sector públic, que regula la gravació de les sessions que celebri l'òrgan col·legiat.

El fitxer resultant de la gravació, juntament amb la certificació expedida pel secretari de l'autenticitat i integritat del mateix, i tots els documents en suport electrònic s'utilitzin com a documents de la sessió, acompanyaran l'acta de les sessions, sense necessitat de fer constar en ella els punts principals de les deliberacions.

Es considera necessari per això establir un període de proves en el qual es pugui observar el resultat d'aquests canvis prèvia a l'adaptació del Reglament Orgànic Municipal.

Article 3. Característiques del sistema

El sistema de gravació es compondrà de tres subsistemes:

- Sistema de gravació: format per una càmera que gravarà la sessió, gestionada per un empleat municipal i que estarà directament connectada per a la transmissió en streaming.

- Sistema de firma i custodia: el vídeo de la gravació de la sessió serà signat per la secretaria o per l'alcaldia el mateix dia o al dia següent de la celebració de la sessió i se custodiarà en una plataforma amb seu en la Unió Europea.

- Portal de reproducció: en el que se facilitarà la reproducció de les parts de la sessió vinculades amb cadascun dels punts de l'ordre del dia. S'emmagatzemarà també en una plataforma en formats comprimits. La plataforma certificarà en el seu cas la inviolabilitat de les reproduccions dels elements en ells custodiats.

Art. 4. Acta de la sessió

L'acta de la sessió recollirà les dades que exigeix el Reglament d'Organització Municipal i el ROF i les metadades dels vídeos de la sessió plenària. No obstant això, no recollirà l'expressió escrita dels resums dels debats que hi hagi durant les deliberacions dels punts de l'ordre del dia sinó que aquest debat serà substituït per un enllaç al vídeo de la gravació del mateix.

Disposició final única

La present instrucció, que es mantindrà vigent fins que es modifiqui el Reglament Orgànic Municipal o norma que la substitueixi, ha estat aprovada per resolució d'Alcaldia de data 28/07/2016. La qual serà publicada en el portal de transparència municipal i en el Butlletí Oficial de la Província.”

Segon.- Donar compte a la propera sessió de Ple de la corporació.

Tercer.- Publicar el present acord en el portal de Transparència, d'acord amb l'art. 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Quart.- Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el tauló d'anuncis municipal i en el BOCAIB.”

El que se fa públic per general coneixement.

  

A Alaior, a 29 de juliol de 2016

La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys