Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SINEU

Núm. 8665
Estatuts Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Sineu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 4 d’agost de 2014, la Junta de Govern Local va aprovar els Estatuts de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Sineu, que es transcriuen a continuació, als efectes corresponents:

 

“ESTATUTS AGRUPACIÓ DE VOLUNTARIS DE PROTECCIÓ CIVIL DE SINEU”

 

SECCIÓ PRIMERA: OBJECTIUS

ARTICLE 1.

L'Agrupació Local de Voluntaris de PROTECCIÓ CIVIL DE SINEU (AVPC) és una organització de caire humanitari i altruista, que actua de manera desinteressada i solidària.

L'AVPC no empara activitats de finalitat religiosa, política o sindical.

ARTICLE 2.

L'AVPC estarà constituïda per persones físiques, majors d'edat (18 anys), residents i empadronats al municipi de Sineu, i que voluntàriament desitgin integrar-s’hi.

No podran formar part de l'operatiu de l'AVPC, les persones que, en cas d'emergència, hagin de desenvolupar funcions en altres grups de l'estructura de la Protecció Civil Local, no existint impediment qualsevol en què col·laborin amb l'Agrupació en tasques preventives i de planificació.

Es consideren membres de AVPC, les persones integrades dins la mateixa amb motiu de l'aplicació de l'article 17 d'aquests Estatuts en els termes que s'especifiquen en cada cas.

Podran ser voluntaris passius els menors d'edat amb autorització paterna, que s'enquadraran en una Secció Juvenil. La seva funció principal serà la formació i divulgació de temes de protecció civil.

ARTICLE 3.

L'Agrupació té com a finalitat la col·laboració en la Previsió i Prevenció de situacions de greu risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública que puguin plantejar-se en el Municipi, en la Protecció i Socors de les persones i dels béns, quan dites situacions es produeixen, i en el restabliment de la normalitat a l'àrea afectada.

L'Agrupació durà a terme aquestes missions en el marc del Pla Municipal davant d'emergències (PME), i plans d'actuació davant de riscos específics (PAE), que és d'on sorgeixen les competències atribuïdes a l'AVPC de Sineu.

ARTICLE 4.

Correspon al Ple de l'Ajuntament l'adopció de l'acord de creació de l'AVPC, així com en el seu cas, de la seva dissolució.

ARTICLE 5.

L'àmbit territorial operatiu de l'AVPC es limitarà al terme municipal de Sineu. A petició del Centre Provincial de Coordinació d'Emergències, que canalitzarà les demandes d'altres màxim responsables municipals, el Batle podrà autoritzar la intervenció de l'AVPC de Sineu.

 

SECCIÓ SEGONA: ORGANITZACIÓ

ARTICLE 6.

L'organització i funcionament de l'AVPC es regirà per l'establert en el presents Estatuts, així com per les instruccions i directrius que, a efectes de coordinació general, puguin dictar les Comissions Nacional i Autonòmica de Protecció Civil ; i per l'establert al Decret 44/2003 de 2 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de voluntaris de Protecció Civil de les Illes Balears.

ARTICLE 7.

L'AVPC depèn directament del Batle com a responsable màxim de la Protecció Civil Local.

ARTICLE 8.

L'AVPC quedarà enquadrada orgànica i funcionalment dins la unitat de la que depenguin els serveis de Protecció Civil o, en el seu defecte, els serveis de Seguretat Ciutadana, sense que això constitueixi cap vincle laboral o funcionarial dels seus components amb l'Ajuntament.

ARTICLE 9.

L’AVPC s’estructura funcionalment en Seccions (transmissions, primers auxilis, extinció d’incendis, rescat i salvament, formació secció juvenil, etc.) a les quals es voluntaris s’adscriuran en funció de la seva capacitat i preparació.

Per la seva intervenció les seccions es divideixen en GRUPS D’ACCIÓ O GRUPS D’INTERVENCIÓ OPERATIVA. Els voluntaris s’enquadren dins aquests Grups d’Acció. No obstant, un Grup d’Acció pot formar part de diferents seccions en funció de les àrees que tengui assumides.

Cada grup està format per un cap i els voluntaris que formin part de dit grup. Els grups es poden dividir en subgrups respectivament.

Aquesta estructura serà de caire flexible, ajustant-se a les necessitats del servei, als mitjans humans disponibles i a l’establert al pla municipal d’emergències i als plans d’actuació municipal davant riscos específics.

ARTICLE 10.

El cap d’agrupació és designat pel Batle, a proposta del regidor delegat de protecció civil o, en el seu defecte, del regidor delegat de seguretat ciutadana.

Els caps de secció i de grups seran proposats, de manera justificada, pel cap de l’Agrupació i nomenats pel Regidor corresponent.

L’elecció del cap de l’agrupació, de secció i de grups, s’ha de dur a terme amb audiència prèvia a l’assemblea. El procés per al cessament dels càrrecs és igual que per a la designació i nomenament dels mateixos.

ARTICLE 11

Per la regidoria de l’àrea corresponent, o per al servei local de protecció civil, si n’hi hagués, s’elaboraran i formularan propostes per a l’elaboració de les normes i instruccions que siguin necessàries per desenvolupar, completar i aplicar el present reglament.

L’aprovació d’aquestes normes correspon al Batle, a proposta del Regidor corresponent.

ARTICLE 12

Per garantir  la seva eficàcia s’exigirà a tots els integrants de l’agrupació un nivell mínim de coneixements sobre els diferents camps que integren la protecció civil, havent-ne de facilitar l’accés a aquesta formació per part de les diferents administracions involucrades.

ARTICLE 13

La corporació municipal, mitjançant la col·laboració de la conselleria d’interior, arbitrarà els medis necessaris per a procurar que l’agrupació compti amb el material específic que garanteixi la ràpida intervenció davant qualsevol situació d’emergència, especialment en el camp del transport, la uniformitat i les radiocomunicacions, així com per a que l’agrupació pugui disposar d’una seu digna i adequada a les seves necessitats.

ARTICLE 14

La Corporació Municipal podrà subscriure convenis de col·laboració amb altres administracions, organismes o entitats públiques o privades, encaminades cap a la promoció, dotació de mitjans, formació i millor funcionament de l’AVPC de Sineu.

 SECCIÓ TERCERA: FUNCIONS

ARTICLE 15

L’actuació de l’AVPC se centrarà, de forma permanent i regularitzada, en el camp preventiu i operatiu de la gestió d’emergències, catàstrofes i/o calamitats públiques, d’acord amb allò previst en els plans territorials municipals i en els plans d’actuació davant riscos específics.

En cas d’absència de serveis d’emergència professionals, o amb temps de resposta molt elevats, podran actuar eventualment en substitució d’aquestes en tasques d’intervenció en accidents o sinistres, passant a exercir tasques de suport un cop els serveis professionals facin acte de presència, i actuant sota la seva direcció a partir d’aleshores.

Tindran la consideració de serveis d’emergència professionals, a més dels habituals, els bombers forestals, els bombers voluntaris i les brigades d’auxili ràpid de la Comunitat Autònoma, és a dir, de la unitat operativa de la direcció general d’emergències.

ARTICLE 16

El pla territorial municipal i els plans d’actuació davant riscos específics són la vertadera font d’on surten les competències de la AVPC, podent variar la quantitat i qualitat de les mateixes en funció de la capacitat de l’Agupació per assumir-les.

En coherència amb la seva finalitat i organització, algunes de les funcions que podria desenvolupar l’agrupació són:

a) En el marc de la prevenció:

· Estudis de riscs de la localitat, preferentment orientats a edificis, locals, i establiments de pública concurrència.

· Col·laboració i suport en la divulgació dels plans d’autoprotecció de dits centres.

· Col·laboració en l’elaboració i manteniment dels plans municipals d’emergències (PME) i plans d’actuació (PAE) davant riscs específics.

· Confecció i realització de campanyes d’informació i divulgació a col·lectius afectats per distints riscs.

· Actuació en dispositius operatius de caire preventiu ( en grans concentracions humanes, vigilància forestal, etc)

b) En el marc de la intervenció:

· Suport als serveis operatius d’emergència rutinaris

· Atenció als afectats en emergències

· Col·laboració en el desenvolupament del Pla sectorial de comunicacions.

· En general, execució de les missions encomanades pel PME i els PAE

PART SEGONA: DELS VOLUNTARIS

SECCIÓ PRIMERA: DISPOSICIONS GENERALS

ARTICLE 17

Podran vincular-se a l’agrupació les persones físiques residents en el municipi, que manifestin el desig de col·laborar voluntàriament en les activitats pròpies dels serveis bàsics de protecció civil.

Els aspirants a voluntaris han de reunir les següents condicions: tenir una edat mínima de 18 anys  (o autorització paterna) no tenir cap malaltia contagiosa i ser aptes físicament per als treballs propis dels serveis que s’hagi de desenvolupar, presentar la documentació que a l’efecte assenyali.

La sol·licitud d’ingrés, que en principi es considerarà com a voluntari de pràctiques, s’haurà de formalitzar a l’Ajuntament de Sineu, conforme el model que es fixi a l’efecte. La presentació de la sol·licitud suposarà l’acceptació plena del presents Estatuts, acceptació que haurà de ser explícita quan s’ingressi com a membre de ple dret.

El compromís voluntari ha de renovar-se, de manera explícita, cada tres anys, considerant rescindit el vincle si no es duu a terme la renovació.

També són d’aplicació les limitacions a la vinculació de voluntari contemplades a l’article 2 del present reglament.

ARTICLE 18.

Tots els sol·licitants que encara no hagin superat les proves psicofísiques i de coneixements seran considerades voluntaris auxiliars o passius, i, per tant, en cap cas hauran de desenvolupar tasques de caire operatiu. Les diferents proves es determinaran reglamentàriament mitjançant annex.

Les persones que compleixin els requisits escollits a l’article 2 d’aquests Estatuts i que superin les proves d’aptitud psicofísica i de coneixements, relacionats amb les diferents àrees que integren la protecció civil, hauran de superar un període de pràctiques no inferior a tres mesos ni superior a un any.

Aquests voluntaris en pràctiques passaran a ser membres voluntaris de ple dret de l’Agrupació si les pràctiques són valorades positivament pel servei competent de la Direcció General d’Emergències.

Els voluntaris en període de pràctiques podran desenvolupar actuacions de responsabilitat limitada, duent a terme tasques com a col·laborador d’altres voluntaris de més experiència. Hauran de tenir la mateixa cobertura d’assegurances que els voluntaris de ple dret.

ARTICLE 19.

La col·laboració voluntària podrà realitzar-se incorporant-se a l’Agrupació com a col·laborador.

Són col·laboradors aquelles persones que posseeixen una determinada qualificació professional i participen eventualment amb l’AVPC realitzant informes, assessorament tècnic i contribuint en la formació de voluntaris.

El presents estatuts no són d’aplicació als col·laboradors.

ARTICLE 20.

La relació dels voluntaris amb el municipi s’estén com a col·laboració gratuïta desinteressada i benvolent, basant-se en sentiments humanitaris, altruistes i de solidaritat social, sense mantenir, per tant, cap relació de caire laboral.

La permanència dels voluntaris  i col·laboradors al servei de protecció civil serà de gratuïtat i honorífica, sense dret a reclamar salari, remuneració o premi, si bé l’Ajuntament, en determinats casos justificats  i/o excepcionals, podrà arbitrar formules de compensació per despeses derivades del servei o assistència a cursos de formació.

Queden exclosos del paràgraf anterior les indemnitzacions corresponents per perjudicis soferts com a conseqüència de la seva prestació segons l’establert pels articles 31 i 32.

ARTICLE 21.

La condició de voluntari faculta, únicament, per realitzar les activitats amb la policia local reflectides a l’article 15 del present reglament

La condició de voluntari no empara cap activitat amb activitat amb finalitat religiosa, política o sindical.

SECCIÓ SEGONA: UNIFORMITAT I IDENTIFICACIÓ  

ARTICLE 22.

Per totes les actuacions previstes, de caire operatiu, el voluntari haurà d’anar degudament uniformat.

La uniformitat dels membre de l’agrupació serà la descrita a l’ordre corresponent.

ARTICLE 23.

Tots els components de l’AVPC duran els distintius creats per l’ordre de la conselleria d’interior del 14/10/2004.

ARTICLE 24.

  La Conselleria d’interior proporcionarà un carnet acreditatiu a cada voluntari de l’Agrupació, segons el model de l’ordre de la Conselleria d’Interior del 14/10/2004.

SECCIÓ TERCERA: FORMACIÓ I ENSINISTRAMENT

ARTICLE 25.

És objectiu prioritari en l’àmbit de la policia local la preparació del seu personal a tots els nivells, des de la selecció i formació inicial–final continuada i permanent durant la relació voluntari-agrupació.

La formació inicial del voluntari té com a finalitat informar i posar en contacte el voluntari amb els coneixements bàsics i les realitats vinculades a la policia local, així com amb els diferents caps d’actuació.

Amb aquesta finalitat orientadora del futur voluntari, dita informació i ensinistrament inicial contribueix a la selecció dels aspirants, al temps que facilita la captació dels mateixos per incorporar-se en condicions d’eficàcia a la corresponent unitat d’intervenció.

ARTICLE 26.

La formació permanent i continuada del voluntari té com a objectiu no només la garantia i posada en pràctica d’un dret d’aquell sinó, sobretot, atendre les necessitats reals de la prestació del servei, obtenint els majors nivells de responsabilitat, eficàcia i seguretat.

ARTICLE 27.

L’AVPC podrà participar amb el seu personal en els cursos de formació i ensinistrament que organitzi la Conselleria d’Interior en la convocatòria dels quals quedi explícita aquesta possibilitat.

L’Ajuntament a través de l’AVPC, podrà organitzar els seus propis cursos en l’àmbit local, els continguts i duració dels quals hauran de ser aprovats per la Conselleria d’Interior.

L’Organisme organitzador de cada curs serà responsable d‘encunyar els seus propis certificats d’assistència i/o aprofitament dels mateixos, havent-se de comunicar al servei de protecció civil del Govern de les Illes Balears, en finalitzar el curs, una relació dels assistents i la qualificació obtinguda.

ARTICLE 28.

L’Activitat formativa s’articularà de la següent manera:

a. JORNADES D’ORIENTACIÓ, per a voluntaris auxiliars.

b. CURS D’INGRÉS (nivell 1). És de caire obligatori per als voluntaris en pràctiques.

c. Tindran una duració mínima de 25 hores lectives teórico-pràctiques, versant els seus continguts sobre les àrees fonamentals relacionades sobre la protecció civil  (legislació bàsica, autoprotecció, primers auxilis, extinció d’incendis, rescat i salvament, comunicacions, acció social, etc.)

d. CURSOS DE PERFECCIONAMENT  (nivell 2) estan dirigits a voluntaris que desitgin aprofundir en alguna de les àrees esmentades.

e. CURSOS D’ESPECIALITZACIÓ (nivell 3). Dirigits, fonamentalment, als responsables dels serveis locals de PC i de l’AVPC.

SECCIÓ QUARTA: DRETS DELS VOLUNTARIS

ARTICLE 29.

El voluntari te dret a usar els emblemes, distintius i equips de servei, i els corresponents a la seva categoria en totes les actuacions en les que siguin demandats.

A efectes d’identificació, en casos d’intervenció, emergències o calamitat, l’ús dels mateixos és obligatori.

Igualment el voluntari té dret a rebre una acreditació suficient per part de la conselleria d’interior.

ARTICLE 30.

El voluntari te dret a ser reintegrat de les despeses de manutenció, transport i allotjament soferts en la prestació del servei, havent de fer front a dites despeses de l’Administració pública de qui depengui la planificació i organització dels objectius establerts.

En qualsevol cas, aquesta compensació de les despeses no tindrà caràcter de remuneració o salari.

ARTICLE 31.

El voluntari té dret  a adoptar totes les mesures necessàries per a evitar situacions que comportin perills innecessaris per a ell o per a tercers.

En qualsevol cas el voluntari té dret a estar assegurat contra els possibles riscs derivats de la seva actuació.

Els fets derivats de la seva actuació com a membre de l’AVPC estaran coberts una assegurança d’accidents, que garantirà, com a mínim, les prestacions mèdiques i farmacèutiques necessàries.

Igualment, queden assegurades les indemnitzacions corresponents en els casos en què, com a conseqüència de l’accident, sobrevinguin invalidesa permanent o defunció.

ARTICLE 32.

Els danys i perjudicis que, com a conseqüència del treball voluntari, pot sofrir el beneficiari del mateix, així com tercers, quedaran coberts per una assegurança de responsabilitat civil.

La modalitat de les corresponents pòlisses d’assegurances i cost de les indemnitzacions seran fixades pel  Govern de les Illes Balears, que a la vegada pagarà les primes de les assegurances, sempre que existeixi dotació pressupostària suficient a l’efecte, mitjançant la signatura de conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sineu. En cas contrari, les primes de les assegurances seran fixades pel Ple Municipal, a proposta del regidor delegat, responsabilitzant-se l’Ajuntament de sufragar les quotes.

Els voluntaris en pràctiques tenen dret a les seves corresponents assegurances en igualtat de condicions que els voluntaris definitius.

Els costs de les assegurances s’actualitzaran anualment.

L’Ajuntament serà responsable civil subsidiari, d’acord amb la legislació vigent, en virtut de la seva potestat de direcció sobre l’AVPC. No obstant, quan l’actuació excedeixi de l’àmbit del terme municipal i s’hagin coordinat diferents agrupacions supramunicipals serà responsable civil el Consell de Mallorca.

ARTICLE 33.

El voluntari de PC té dret a obtenir el suport material de l’Agrupació.

De la mateixa manera, té dret a participar en l’estructura de l’Agrupació i opinar sobre el treball desenvolupat.

El voluntari podrà efectuar les peticions, suggerències i reclamacions que consideri necessàries, dirigides al cap de l’Agrupació.

En tot cas si, passats 20 dies des de l’entrada en el registre, l’escrit no fos contestat, es podrà elevar directament al Batle o al Regidor delegat.

SECCIÓ CINQUENA: DEURES DELS VOLUNTARIS

ARTICLE 34.

Tot voluntari ha de respectar l‘estructura jeràrquica i funcional de l’Agrupació, i col·laborar en la major eficàcia de les mateixes.

Els voluntaris hauran d’acatar la direcció d’altres organismes competents, en determinades actuacions contemplades en el Pla Municipal d’Emergències o plans d’actuació municipal específica, com en el cas d’extinció d’incendis forestals i urbans etc.

En cap cas, el voluntari o col·laborador de Protecció Civil actuaran com a membres de l’Agrupació fora dels actes de servei.

No obstant, podrà intervenir amb caràcter estrictament personal, i sense vinculació amb l’Agrupació, en aquells supòsits relacionats amb el seu deure com a ciutadà, usant els coneixements i experiències derivades de la seva activitat voluntària.

ARTICLE 35.

El voluntari de protecció civil haurà de realitzar un número mínim d’hores, compromeses mutu acord amb l’Agrupació, i que no podrà ser inferior a 60 hores anuals, comptant com a tals la suma d’hores de formació i intervenció.

ARTICLE 36.

El voluntari té el deure de conservar i mantenir en perfectes condicions d’ús el material i l’equip que se li hagi confiat.

Els perjudicis causats en els mateixos com a conseqüència del tracte incorrecte o falta d’esment seran responsabilitat del voluntari.

En qualsevol cas, tot el material en poder del voluntari serà retornat a l’Agrupació si es modifiquen les circumstàncies que aconsellaren o habilitaren dit dipòsit.

SECCIÓ SISENA: RECOMPENSES I SANCIONS

ARTICLE 37.

L’activitat altruista, solidària i no lucrativa exclou tota remuneració, però no impedeix el reconeixement dels mèrits del voluntari i, per tant, la constatació dels mateixos a efectes honorífics.

Amb aquesta distinció de conductes meritòries, també seran estudiades les possibles faltes comeses pels voluntaris que duran aparellades les corresponents sancions.

Tant els mèrits i els honor concedits, com les faltes i les seves sancions seran anotades a l’expedient personal de l’interessat.

ARTICLE 38.

La valoració de les conductes meritòries que puguin merèixer una recompensa, sempre de caire no material, correspon al Batle.

La iniciativa d’aquest reconeixement meritori correspon al Cap de servei de Protecció civil o, en el seu defecte, al de l’Agrupació.

ARTICLE 39.

La valoració de les conductes meritòries es realitzarà mitjançant reconeixement públics, diplomes o medalles, a més d’altres distincions que pugui concedir l’Ajuntament o altres administracions públiques.

ARTICLE 40.

La sanció serà conseqüència de la comissió d’una infracció, en allò que disposa en els presents Estatuts.

Les infraccions podran ser considerades lleus, greus o molt greus.

ARTICLE 41.

Es consideren faltes lleus:

a. El descuit en la conservació i manteniment de l’equip material a càrrec del voluntari.

b. El descuit o negligència en l’exercici de les seves funcions, sempre que no suposi una falta més greu.

c. La incorrecció amb el públic o els membres de l’Agrupació

d. L’incompliment dels deures i les obligacions del voluntaris, sempre que no hagin de ser qualificades com a faltes més greus.

e. La desobediència als caps de servei, quan no suposi maltractament de paraula o obra i que no afecti al servei que s’hagi de complir.

f. Les faltes lleus podran sancionar-se amb apercebiment o suspensió de fins a 30 dies.

ARTICLE 42.

Es consideren faltes greus:

a. El no seguir normes orgàniques i funcionals de l'Agrupació, de forma manifesta i/o no justificada.

b. La  notòria desconsideració cap a ciutadans o membres de l'Agrupació.

c. La negligència que causi danys de consideració en els locals, material o documents de l'Agrupació, així com en l'equip al seu càrrec.

d. L'incompliment de l'horari anual quan les faltes superin el 40% del total d'hores fixades.

e. La greu pertorbació de l'activitat de l'Agrupació

f. La utilització injustificada, fora dels actes propis de servei, de l'equip, material o distintius de l'AVPC.

g. L'acumulació de tres faltes lleus.

Les faltes greus podran sancionar-se amb la suspensió de la condició de voluntari, de 30 a 180 dies.

ARTICLE 43.

Es consideren faltes molt greus:

a. Deixar de complir, sense causa justificada, les exigències del servei.

b. La notòria falta de rendiment que comporti inhibició en el compliment de les tasques encomanades.

c. Haver estat condemnat, amb sentència ferma per qualsevol acte considerat delicte.

d. Utilitzar o exhibir indegudament les identificacions del servei.

e. L'agressió a qualsevol membre de l'Agrupació i la desobediència que pugui afectar a l'èxit de la missió encomanada.

f. Negar-se a complir les sancions de suspensió que li fossin imposades.

g. Consum de drogues i abús d'alcohol en actes de servei.

h. Haver estat sancionat per la comissió de dos faltes greus en un període de dos anys.

i. Dues faltes molt greus es sancionaran amb suspensió de 180 dies a dos anys i, en el seu cas, amb l'expulsió definitiva de l'AVPC.

ARTICLE 44.

Les faltes lleus es prescriuran als 6 mesos de la seva comissió, les greus als dos anys.

ARTICLE 45.

El voluntari tindrà dret a un procés just i equànime que garanteixi al màxim la defensa en cas de sancions reglamentades.

SECCIÓ SETENA.: RESCISSIÓ I SUSPENSIÓ DEL VINCLE AMB L'AGRUPACIÓ

ARTICLE 46.

Són causes de suspensió temporal del vincle voluntari amb l'AVPC les següents:

a. L'acompliment de les sancions establertes en els articles 42, 43 i 44.

b. La gestació.

c. L'atenció a nadons o fills menors, a petició de l'interessat.

d. La malaltia perllongada justificada.

e. La realització d'estudis fora del municipi.

f. L'ocupació en una feina que impliqui llargs i freqüents desplaçaments. La reincorporació haurà de sol.licitar-se explícitament.

ARTICLE 47.

La relació voluntària amb l'AVPC podrà ésser rescindida per les següents causes previstes a l'article 33 del Decret 44/2003.

a. Per petició expressa i per escrit de l'interessat.

b. Per pèrdua de les aptituds físiques o psíquiques.

c. Per la pèrdua de la condició de resident a la Illa on s'hagi constituït l'agrupació, en aquest cas, de resident a Sineu.

d. Per expulsió com a conseqüència d'un procediment sancionador. Els motius de baixa per expulsió seran:

- No respectar l'estructura jeràrquica de l'Agrupació.

- Mal ús del material.

- Falta de companyerisme amb els altres Voluntaris.     

ARTICLE 48.

En tots els casos en què es produeixen la rescissió de la relació del voluntari amb l'Agrupació, aquesta tornarà, de forma immediata, els equips i les acreditacions que estiguin en el seu poder.

ARTICLE 49.

En tot cas, s'expedirà, a petició de l'interessat, certificació en què constin els serveis prestats a l'Agrupació, així com la causa per la qual es va acordar la baixa, remetent-se una còpia al Registre d'Agrupacions de Voluntaris de la Direcció General d'Emergències i del Servei de Protecció Civil de la CAIB.

DISPOSICIONS FINALS

1.- Perquè entrin en vigor els presents Estatuts, hauran de ser aprovats pel Ple Municipal, havent estat supervisats prèviament per la Direcció General d'Emergències i del Servei de Protecció Civil de la CAIB.

2.- La direcció General d'Emergències i del Servei de Protecció Civil, col·laborarà amb els Ajuntaments de les següents maneres:

o Normalització i homologació d'equips.

o Elaboració de normes i directrius.

o Constitució d'un Registre d'Agrupacions Locals de Voluntaris.

o Règim disciplinari superior.

3.- Successivament s'aniran adjuntant Annexes als presents Estatuts els quals podran sofrir modificacions, una vegada aprovats, sense que sigui necessària la revisió íntegra del mateix, ni la seva nova aprovació pel Ple Municipal, no essent així quan es proposi l'alteració de l'articulat.

4.- Els diferents Annexes seran aprovats per la Batlia, i inclouran les directrius necessàries per al desenvolupament i aplicació del present Reglament (uniformitat, instruccions de funcionament, designació de responsables, ...)

  

(Sineu, 21/7/2016

  

El batle

Miquel Gelabert Font)