Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 18340
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual s'aprova la convocatòria per a l'any 2015 de les ajudes per a la preparació d'Estratègies de Desenvolupament Local, per al període de programació de desenvolupament rural 2014-2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell, defineix “l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu” com un conjunt coherent d'operacions la finalitat del qual és satisfer objectius i necessitats locals , i que contribueixin a la realització de l'estratègia de la Unió per a un creixement intel·ligent, sostenible i integrador, dissenyat i posat en pràctica per un grup d'acció local. 

El Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell, que estableix les normes generals que regulen l'ajuda de la Unió al desenvolupament rural finançada pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), complementant les disposicions comunes per als Fons Estructurals i d'Inversió Europeus, establertes a la segona part del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell regula en els seus articles 42 a 44 tot allò referent a la metodologia LEADER, a través de la qual el FEADER aplicarà les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu.

El Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 aprovat per Decisió d'execució de la Comissió Europea C (2015) 8146 de 18 de novembre de 2015, incorpora la mesura 19, relativa a les ajudes LEADER en què s'estableixen els requisits de les organitzacions que poden ser seleccionades com a Grup d'Acció Local, la convocatòria de les quals ha estat realitzada mitjançant Resolució del president del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria per a la selecció dels Grups d'Acció Local que gestionaran les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu LEADER, per al període de programació de desenvolupament rural 2014-2020 i estableix, entre d'altres, a la mesura 19.1 una ajuda per a la preparació d'Estratègies de Desenvolupament Local. 

En data de 26 de febrer de 2015, es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29 l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, que en el seu article 2 assenyala que seran objecte d'ajuda, entre d'altres, la preparació d'Estratègies de Desenvolupament Local. 

Per altra part, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), en el seu article 2.a ) estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes prevists per la normativa de la Unió Europea. 

D'acord amb el que disposa l'article 15 del Text refós de la Llei de subvenciones, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a l'article 3 de l'Ordre de bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, aprovat mitjançant l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució. 

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, i de conformitat amb l'Autoritat de gestió, dict la següent 

  RESOLUCIÓ 

Primer

Objecte de les subvencions i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria, per a l'any 2015, de les ajudes a la preparació de les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu, d'acord amb el que preveu l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 29, de 26 de febrer de 2015.

2. L'àmbit territorial d'aplicació de les subvencions és la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

Segon

Import màxim de la convocatòria i finançament

1. Per a la present convocatòria es destina un import de cinquanta mil euros (50.000,00€), amb càrrec als pressuposts del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) de l'any 2015. 

2. La distribució del pressupost entre les zones d'elaboració de les estratègies es realitzarà de la següent manera: 

- Per a la zona d'Eivissa i Formentera: 15.000,00€

- Per a la zona de Menorca: 15.000,00€

- Per a la zona de Mallorca: 20.000,00€ 

Si no es presenten sol·licituds o les sol·licituds presentades no poden cobrir la dotació de zona, es distribuirà el pressupost que sobri entre la resta de zones, proporcionalment al seu percentatge d'assignació inicial. 

3. Les subvencions esmentades seran cofinançades pel FEADER en un 80%, per l'Administració general de l'estat en un 13,21% i per la comunitat autònoma de les Illes Balears en un 6,79%. 

Tercer

Requisits dels beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris de les subvencions que es preveuen en aquesta convocatòria, els Grups d'Acció Local (Grups) que en el moment de la proposta de resolució hagin estat seleccionats com a tal a l'empara del que preveu la Resolució del president del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria per a la selecció dels Grups d'Acció Local que gestionaran les Estratègies de Desenvolupament Local Participatiu LEADER, per al període de programació de desenvolupament rural 2014-2020 i que duguin a terme les actuacions que s'esmenten a l'apartat quart d'aquesta Resolució. 

En qualsevol cas, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda hauran d'haver presentat la sol·licitud per a la seva selecció com a grup. 

2. A més dels requisits prevists en el punt anterior, els beneficiaris han de complir, en el moment de dictar-se la proposta de resolució, els requisits prevists a l'article 10 de l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020; així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions. 

3. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no incórrer en les prohibicions esmentades es realitzarà de la manera establerta a l'apartat 6 de l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. 

4. D'acord amb el que disposa l'article 10.1 e) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan s'hagi comprovat el que disposa l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada amb anterioritat a que es dicti la proposta de resolució de concessió de l'ajuda. 

La comprovació del compliment del requisit esmentat es realitzarà per part del FOGAIBA, ja que la presentació de la sol·licitud en suposa l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o documents als quals es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, es podrà acreditar el seu compliment mitjançant declaració responsable.  

5. De conformitat amb el que disposa l'article 27 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, tampoc no podran ser beneficiaris de les subvencions previstes a la present Resolució les persones físiques o jurídiques sancionades o condemnades per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual, per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals. 

Quart

Actuacions subvencionables

1. Podran ser subvencionables les despeses ocasionades per l'elaboració de les Estratègies de Desenvolupament Local (EDL) a desenvolupar en cadascuna de les zones rurals determinades a la selecció del Grup d'Acció Local i derivades de la realització de les actuacions que s'indiquen a continuació.

a) Les accions de formació per als agents locals: despeses derivades de la formació del personal implicat en la preparació i execució de l'estratègia de Desenvolupament Local Participatiu.

b) Les despeses relacionades amb l'elaboració de l'EDL, inclosos els estudis del territori en qüestió, com també les despeses de consultoria i costs de les accions relacionades amb les consultes als agents implicats en vista de la preparació de l'estratègia.

c) Els costs administratius (despeses de personal i de funcionament) de l'organització durant la fase de preparació i elaboració de l'estratègia. En relació a aquestes despeses, seran d'aplicació els límits establerts a l'esmentada Resolució del president del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria per a la selecció dels Grups d'Acció Local. 

2. Només seran subvencionables les despeses realitzades i efectivament pagades pels beneficiaris en el període comprès entre la sol·licitud d'ajuda i la resolució de procediment de la selecció d'EDL, que es convoqui a tals efectes.

Totes les despeses s'hauran de realitzar en el territori vinculat a les estratègies del Grup, encara que excepcionalment es podran subvencionar despeses fora d'aquest territori com ara l'assistència a reunions de treball o similars. 

3. No seran subvencionables les actuacions i despeses següents:

a) Les inversions de qualsevol tipus.

b) La compra d'equipaments o maquinària de segona mà.

c) Qualsevol tipus d'interès bancari, recàrrec o sanció administrativa i penal.

d) L'IVA, excepte quan no sigui recuperable, de conformitat amb la legislació nacional sobre l'IVA.

e) Les despeses de procediments judicials.

f) Altres costs relacionats amb el contracte d'arrendament financer, com ara imposts, marges de l'arrendador, costs de refinançament dels interessos, despeses generals o les despeses d'assegurances.

g) Totes les que no derivin de les actuacions previstes en el punt 1 d'aquest apartat.

h) Totes les que no tenguin la condició de despesa elegible conforme a la normativa vigent. 

4. En qualsevol cas, s'aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que s'estableixen en els articles 40, 41 i 42 del Text refós de la Llei de subvencions i a l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. 

5. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 18.000,00 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan a causa de les especials característiques de les despeses subvencionables no existeixi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o ofereixin.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'haurà d'aportar a la justificació de la subvenció, es durà a terme conforme a criteris d'eficiència i economia, amb una justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. 

6. S'hauran de complir les normes d'informació i publicitat previstes a l'annex III del Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.

    

Cinquè

Estratègies de Desenvolupament Local

1. Les Estratègies de Desenvolupament Local, la preparació de les quals sigui objectiu d'ajuda, s'hauran de dissenyar conforme a les condicions establertes a la convocatòria de selecció d'Estratègies que es dicti a tal efecte a la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

2. En qualsevol cas, s'ha d'elaborar basant-se en els recursos del territori i s'ha de quantificar per objectius i prioritats, comptant amb la participació de totes les organitzacions públiques i privades interessades amb implantació en el territori. L'estratègia ha de comprendre les actuacions i inversions previstes en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020 i per a tot el període d'aplicació. 

Sisè

Intensitat de l'ajuda

L'import de les ajudes serà del 100% de les despeses subvencionables assenyalades a la present Resolució.  

Setè

Sol·licituds

1. Els Grups que reuneixin els requisits prevists a la present Resolució hauran de presentar les sol·licituds, d'acord amb el model de l'annex I que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, adjuntant la documentació que s'indica a l'apartat cinquè de l'esmentada Resolució del president del FOGAIBA per la qual s'aprova la convocatòria per a la selecció dels Grups d'Acció Local. 

No serà necessària l'aportació d'aquesta documentació, sempre que s'hagi presentat la documentació corresponent a la sol·licitud de selecció com a Grup d'Acció Local, a excepció que existeixi variació pel que fa a alguna de les dades o documentació requerides. 

2. En qualsevol cas s'ha d'aportar la següent documentació relativa a la proposta per a l'elaboració de l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu: 

- Metodologia proposada

- Calendari

- Pla de participació per a l'elaboració de l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu

- Estimació detallada de despeses per a l'elaboració de les estratègies

- Acord de l'òrgan decisori de l'entitat pel qual s'acorda presentar la sol·licitud d'ajuda i s'accepten tots els compromisos i obligacions derivats d'aquesta condició. 

3. Les sol·licituds s'han de presentar en els registres del FOGAIBA, de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o a qualsevol dels llocs prevists a l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

4. El termini de presentació de les sol·licituds serà des del dia següent de la publicació de la present Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears fins al 31 de maig de 2016. 

5. En el cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA per a l'obtenció dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, com també de disposar de l'autorització de la conselleria competent en matèria d'agricultura, s'haurà d'aportar el document de denegació i els certificats corresponents. 

6. En cas que durant la tramitació d'altres expedients en el FOGAIBA o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ja s'hagi presentat algun dels documents esmentats anteriorment, no serà necessari aportar-lo novament, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentat o, en el seu cas, emès, i no hagi transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguin. Així mateix, no serà necessari aportar-lo de bell nou si aquest document exigit ha estat incorporat a la base de dades documental del FOGAIBA, prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny, prèvia comprovació de l'autenticitat del document. 

En els casos d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent podrà requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals fa referència el document amb anterioritat a la formulació de la proposta de resolució. 

7. Si la sol·licitud té algun defecte, no s'adjunta tota la documentació esmentada o no compta amb el contingut de la totalitat d'extrems prevists en aquesta convocatòria, es requerirà al peticionari per tal que esmeni el defecte o aporti la documentació en el termini de deu dies, amb l'advertència que si, transcorregut aquest terminis, no s'ha realitzat, s'entendrà com a desistida la seva petició i, prèvia resolució, s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit. 

8. Quan en qualsevol dels documents que sigui necessari presentar durant la tramitació de l'expedient, aquest presenti esmenes o ratllades, serà considerat com a no presentat i es procedirà, en aquest cas, conforme s'indica a l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

 

Vuitè

Selecció dels beneficiaris

1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, seran seleccionats tots els sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació adequada. 

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret d'ajuda superi l'import que es destina a la present convocatòria, es prorratejarà l'import global màxim entre tots els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris. 

Novè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució. 

2. La resolució dels expedients serà dictada pel vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural i previ informe de la secció competent del Servei d'Ajudes al Desenvolupament Rural del FOGAIBA, en el qual s'acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import. A la resolució de concessió de l'ajuda s'hi ha de fer constar el finançament de les diferents administracions i el fons europeu al qual s'imputa la despesa. 

3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, a partir de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat la resolució expressa, s'entendrà com a desestimada la sol·licitud. 

4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, en el termini d'un mes a partir del dia següent de la notificació de resolució, d'acord amb el que s'estableix a l'article 58.4 de la Llei 3/1992, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i en els articles 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 

5. Sense perjudici que la notificació es dugui a terme de la manera establerta en els apartats anteriors i de la publicitat a realitzar, en aplicació del que preveuen els articles 111 i 112 del Reglament (CE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, es publicarà amb caràcter informatiu en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com també a la pàgina web http://www.caib.es, la llista de beneficiaris de les subvencions que es concedeixin en el marc del que preveu la present Resolució, amb expressió de la convocatòria, el programa, la quantitat concedida i la finalitat de la subvenció. 

Desè

Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris de l'ajuda convocada mitjançant la present Resolució tendran les següents obligacions: 

a) Elaborar una Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu prevista en el Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020, conforme a allò que estableix la present convocatòria i presentar-la a la convocatòria de selecció d'Estratègies que es dicti a tal efecte a la comunitat autònoma de les Illes Balears. 

b) Mantenir els requisits tenguts en compte per a la seva selecció com a Grup d'Acció Local i complir les obligacions establertes a tals efectes, com a mínim fins a la presentació de les Estratègies a la corresponent convocatòria de selecció. 

c) Mantenir un llibre d'actes correctament legalitzat, un llibre de socis actualitzat i un llibre inventari de béns inventariables. 

d) Dur una comptabilitat independent per a les accions a desenvolupar en el marc de la mesura 19 del PDR, excepte quan per la seva forma jurídica estiguin obligats a un sistema comptable determinat, s'ajustarà a allò que disposa el Reial decret 776/1998, de 30 d'abril, pel qual s'aproven les normes d'adaptació del Pla General de Comptabilitat a les entitats sense finalitats lucratives i les normes d'informació pressupostària d'aquestes entitats i el Reial decret 1514/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el Pla General de Comptabilitat. 

e) Mantenir i salvaguardar els arxius i els registres de documentació. 

f) Ajustar-se en la seva activitat als principis de col·laboració, objectivitat, imparcialitat, eficàcia, eficiència, transparència, publicitat i lliure concurrència. 

g) Realitzar les actuacions subvencionables durant el termini establert a la present Resolució. 

h) Justificar les despeses subvencionables de la manera i en els terminis determinats a la present Resolució. 

i) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control indicades per part de les administracions autonòmiques, estatal o comunitària, Intervenció General, Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control intern o extern, com també facilitar tota la informació que requereixin aquests organismes amb relació a les ajudes concedides. 

2. A més de les obligacions assenyalades en el punt 1 anterior, constitueixen obligacions dels beneficiaris les que s'estableixen a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de l'Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears, que es va publicar en el BOIB núm. 29, de 26 de febrer, com també la resta que derivi de la normativa estatal i comunitària d'aplicació. 

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents. 

Onzè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per a notificar i justificar la realització de les actuacions objecte d'ajuda serà des del dia següent de la data de concessió de l'ajuda fins a l'1 d'agost de 2016. 

2. Les despeses relacionades amb l'actuació subvencionada s'hauran d'haver realitzat i pagat per part del beneficiari en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud d'ajuda i el 30 de juny de 2016, excepte les despeses corresponents a la retenció a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i a les quotes de la Seguretat Social, que es podran pagar fins a l'1 d'agost de 2016. 

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament que ha d'incloure el compte justificatiu corresponent, que s'ha d'ajustar al model de l'annex II, que figura a la pàgina web http://www.caib.es, adreçada al FOGAIBA. Serà necessari el subministrament de totes les dades citades a l'annex esmentat, com també l'assumpció de compromisos, atorgament d'autoritzacions i declaracions contingudes en aquest annex. 

Aquestes sol·licituds han d'adjuntar la següent documentació: 

a. Memòria explicativa de les actuacions dutes a termes per a l'elaboració de l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu. 

b. Factura/es original/s justificatives de les actuacions realitzades que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012) i que contengui el desplegament de les inversions realitzades, per a la seva validació i estampilla a fi de controlar la possible concurrència de subvencions, per a poder fer còpia compulsada i adjuntar-la a la sol·licitud de pagament. 

c. Documentació justificativa del pagament de l'import de les factures presentades. El pagament de l'import d'aquestes factures quedarà acreditat d'alguna de les següents maneres, presentant: 

1r. Justificant de l'ordre de transferència bancària o document acreditatiu de la transferència, en el que hi figuri: la data de la transferència, l'import a transferir, la identificació del concepte de transferència amb l'objecte que quedi identificat el pagament de la factura o el número de la factura, com també les dades de l'ordenant i del destinatari que hauran de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament. Aquest document haurà d'adjuntar l'extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual hi figuri el càrrec d'aquesta transferència. 

2n. Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, amb el corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual hi aparegui el càrrec d'aquest taló o pagaré. 

3r. Comprovant de l'ordre de pagament a través de targeta de crèdit o de dèbit en el qual hi figuri la data de l'ordre de pagament, l'import a transferir, la identificació del concepte de transferència i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari o representant legal i l'emissor de la factura, respectivament. Aquest document ha d'adjuntar l'extracte bancari del beneficiari de l'ajuda en el qual hi figuri el càrrec corresponent a la transferència esmentada. 

4t. Per a despeses inferiors a 200€, s'admetrà el pagament en efectiu i el justificant consistirà en el comprovant de caixa, amb un límit de 500,00 euros mensuals. 

d. Quant a justificants de les despeses de gestió del beneficiari amb mitjans propis, una certificació del gerent de la imputació de despeses per a tal finalitat i la documentació acreditativa del seu pagament durant el període d'execució (nòmines i quotes de la Seguretat Social), com a mínim de la quantitat per la qual es sol·licita pagament. 

e. En el seu cas, els tres pressuposts que, aplicant l'article 40 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, hagi sol·licitat el beneficiari. 

4. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, un cop hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. 

5. El fet de no presentar la documentació justificativa o de no executar l'actuació objecte de l'ajuda, en el termini i en els termes establerts, suposa un incompliment al qual és aplicable el que estableix el punt 3 de l'apartat desè de la present Resolució. 

6. En qualsevol cas, s'hauran de tenir en compte les reduccions i exclusions previstes en el Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen les disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, i a l'annex IV d'aquesta Resolució. 

Dotzè

Compatibilitat de les subvencions

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb les ajudes que, amb la mateixa finalitat, pugui rebre el beneficiari de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada. En cap cas la totalitat de les ajudes rebudes podrà superar el cost de l'actuació realitzada. 

Tretzè

Règim jurídic

Per al que preveu la present convocatòria, serà d'aplicació: 

- Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006 del Consell. 

- Reglament (CE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1698/2005 del Consell. 

- Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la Política Agrícola Comuna, pel qual es deroguen els Reglaments (CE) núm. 352/78, (CE) núm. 165/94, (CE) núm. 2799/98, (CE) núm. 814/2000, (CE) núm. 1290/2005 i (CE) núm. 485/2008 del Consell. 

- Reglament d'execució (UE) núm. 808/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER). 

- Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, quant al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat. 

- Reglament delegat (UE) núm. 640/2014 de la Comissió, d'11 de març de 2014, pel qual es completa el Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, quant al sistema integrat de gestió i control i a les condicions sobre la denegació o retirada dels pagaments i sobre les sancions administratives aplicables als pagaments directes, a l'ajuda al desenvolupament rural i a la condicionalitat. 

- Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020. 

- Ordre del conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori de 19 de febrer de 2015, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears, que es va publicar en el BOIB núm. 29, de 26 de febrer de 2015. 

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 

- Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol). 

- Text refós de la Llei de subvencions (Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre). 

- Programa de Desenvolupament Rural de les Illes Balears 2014-2020. 

- Resta de normativa de desenvolupament i aplicació. 

Catorzè

Controls

1. Els perceptors de les ajudes regulades a la present Resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control establertes en el Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, quant al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat. 

2. Els controls tenen com a finalitat donar compliment a allò que estableix el Títol III del Reglament d'execució (UE) núm. 809/2014 de la Comissió, de 17 de juliol de 2014, esmentat.

Quinzè

Publicació

La present Resolució s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

     

Palma, 22 de desembre de 2015

     

El president del FOGAIBA 

Vicenç Vidal Matas