Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 18299
Aprovació definitiva modificació ordenança fiscal número 17, reguladora de la taxa per la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
El Ple de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca en data 17.12.15 ha aprovat definitivament la modificació de l’ordenança fiscal número 17, reguladora de la taxa per la prestació del servei de subministrament d’aigua potable, que va ser aprovada provisionalment per l’Ajuntament Ple en data 15.10.15.
Les modificacions introduïdes en el text actualment en vigor, són les següents:
TAXA PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE SUBMINISTRAMENT D’AIGUA POTABLE A DOMICILI
Article 1r - FONAMENT I NATURALESA
En ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució Espanyola, i per l’article 106 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les Bases de Règim Local, i conformement amb el que disposen els articles que van del 15 al 19, i també el 20, apartats 1b) i 4t) del RD 2/2004, reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament imposa la taxa per la prestació de determinats serveis annexos o complementaris al de subministrament d’aigua potable, que es regirà per aquesta ordenança fiscal, les normes de la qual s’atenen al que disposa l’article 59, del RD 2/2004.
Aquesta ordenança substitueix l’actualment vigent.
Article 2n - FET IMPOSABLE
La utilització del servei al qual es fa referència en aquesta ordenança constitueix el fet imposable de la taxa.
Article 3r - SUBJECTE PASSIU
1.- Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que, per qualsevol títol jurídic, utilitzin els serveis o les instal·lacions esmentades en la aquesta Ordenança.
2.- D’acord amb el que disposa l’article 23.2a) de la Llei RD 2/2004, seran substituts del contribuent els propietaris dels immobles afectats, els quals podran repercutir en les quotes sobre els usuaris reals del servei.
Article 4t - RESPONSABLES
1.- Les persones físiques i jurídiques a les quals es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària hauran de respondre solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu
2.- En seran responsables subsidiàries les persones administradores de les societats i síndiques, les interventores o liquidadores de fallides, concursos, societats i entitats en general, amb els supòsits i l’abast que assenyala l’article 40 de la Llei General Tributària.
Article 5è – EXEMPCIONS I BONIFICACIONS
En virtut del que disposa l’article 24.3) del RD 2/2004, es podran concedir bonificacions o exempcions de la quota tributària a qui acrediti una capacitat econòmica insuficient. La competència sobre aquesta matèria correspondrà a la Comissió Municipal de Govern, que adoptarà els acords pertinents, prèviament als informes i a les proves oportunes.
Article 6è. QUOTES TRIBUTÀRIES
La quota a exigir per la utilització del servei i de les instal·lacions esmentades en la aquesta ordenança serà la resultant de l’aplicació de les tarifes següents, a les quals s’haurà d’afegir l’import de l’IVA:
A) SUBMINISTRE D’AIGUA:
QUOTA DE SERVEI |
|
Habitatge |
3,72€/trimestre |
Indústries, bars, comerços, restaurants, etc |
7,44€/trimestre |
Plaça hotelera |
1,88€/trimestre |
Comptadors d’obra |
14,89€/trimestre |
De 0,000m3/dia a 0,1000m3/dia |
0,20€/m3 |
De 0,100m3/dia a 0,4000m3/dia |
0,35€/m3 |
De 0,400m3/dia a 0,8000m3/dia |
0,71€/m3 |
Més de 0,8000m3/dia |
0,91€/m3 |
Comptadors d’obres |
0,91€/m3 |
B) LLOGUER, CONSERVACIÓ I MANTENIMENT DE COMPTADORS
Comptadors fins a 13 mm de diàmetre |
2,40€/trimestre |
Comptadors de 15 mm de diàmetre |
2,62€/trimestre |
Comptadors de 20 mm |
3,14€/trimestre |
Comptadors de 25 mm |
4,89€/trimestre |
Comptadors de 30 mm |
6,51€/trimestre |
Comptador de més de 30 mm |
9,97€/trimestre |
«Excepcionalment, en el cas de fuites d'aigua, el consum a tenir en compte a efectes d'aplicació de la quota de consum serà la mitjana del consum corresponent al mateix període (trimestre) de l'any anterior. La diferencia entre el consum efectiu i la mitjana del consum corresponent al mateix període de l'any anterior (trimestre), quedarà sotmesa a la quota de 0,50€/m3. Per poder tenir en compte aquesta excepció s'haurà d'acreditar que s'ha reparat la fuïta d'aigua adjuntant la corresponent factura de reparació o qualsevol altra documenta que així ho acrediti.»
C) SOL·LICITUD D’ESCOMESA
Despeses fixes |
133,67 € |
Despeses variables (per ml. longitud escomesa) |
21,75 € |
D) INSTAL·LACIÓ I TRASLLAT DE COMPTADORS
Comptador fins 20 mm |
87,11 € |
Comptador de 25 mm i 30 mm |
91,23 € |
Comptador de més de 30 mm |
128,82 € |
E) DRETS D’ESCOMESA
Habitatges |
14,89 € |
Indústries, bars, comerços, restaurant, etc. |
29,76 € |
Places hoteleres |
7,44 € |
Comptador d’obres |
59,53 € |
Article 7è - ACREDITAMENT DE LA TAXA
L’obligació de pagar les quotes relatives a la utilització dels serveis naixerà quan es produeixi la utilització esmentada.
Article 8è - LIQUIDACIÓ I INGRÉS
1.- Les quanties relatives a la taxa de subministrament d’aigua potable es liquidaran i ingressaran juntament amb les quotes corresponents a la taxa de clavegueram i cànon de sanejament, i es confeccionarà un únic rebut pels conceptes assenyalats, amb especificació interior del que pertoqui a cadascun.
2.- Les liquidacions s’efectuaran trimestralment i s’incorporaran en el padró corresponent, que aprovarà l’Alcaldia o, per delegació d’aquesta, la Junta Municipal de Govern; i s’exposarà al públic durant un mes, mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en el Tauler Municipal d’anuncis.
3.- El període de cobrament en via voluntària serà de dos mesos, passats els quals s’incoarà la via de constrenyiment.
4.- Les liquidacions relatives a permisos d’escomesa es notificaran individualment i es podran ingressar en els terminis que, pels ingressos directes, assenyala el Reglament General de Recaptació de 20/07.05.
Article 9è - NORMES DE GESTIÓ DEL SERVEI
1.- Tota persona interessada a obtenir la prestació del servei ho haurà de sol·licitar prèviament a l’Ajuntament.
2.- El personal designat per l’Ajuntament s’encarregarà d’instal·lar totes les escomeses i els comptadors.
3- Queda suprimit el subministrament d’aigua a tant alçat, i tan sols es respectaran els que en l’actualitat gaudeixin d’aquesta modalitat, mentre l’Ajuntament no n’acordi l’adaptació al sistema per comptador, la qual cosa es veuran obligats a realitzar, en el termini que a aquest efecte se’ls concedeixi.
4.- Els comptadors seran propietat de l'Ajuntament.
5.- Si algun comptador no funcionés, per qualsevol causa no imputable a l’abonat, amb vista a la facturació es calcularà la mitjana del consum que resultés en el mateix període de l’any anterior, llevat que es produeixin circumstàncies especials, que seran analitzades en cada cas concret, i s’adoptarà la resolució que s’estimi pertinent.
6.- Les escomeses i comptadors estaran subjectes a les inspeccions i verificacions que l’Ajuntament estimi oportú realitzar.
7.- L’Ajuntament durà a terme les reparacions que s’hagin d’efectuar, i cobrarà de totes les persones abonades, la quantia que estableix la normativa per la conservació de comptador.
En el cas que l’avaria sigui ocasionada per maltractaments o utilització indeguda, es cobrarà a la persona usuària la totalitat de les despeses ocasionades, que haurà d’abonar amb independència de la quantia normal de conservació.
8.- Cap abonat no podrà cedir o subministrar, per qualsevol mitjà, aigua a altres veïns. En cas que existeixin immobles amb diversos habitatges o locals, encara que siguin d’una mateixa persona propietària, s’hi haurà d’instal·lar forçosament un comptador per a cada habitatge o local, amb la finalitat d’obtenir un control individualitzat perfecte.
9.- L’Ajuntament no abonarà cap indemnització en cas d’escassesa o esgotament de les fonts, per causa que no se li pot imputar. En cas de produir-se aquests esdeveniments, tindrà preferència el proveïment mitjançant les fonts públiques.
10.- Quan procedeixin a la suspensió o baixa de la persona abonada, l’Ajuntament tindrà dret a tancar els orificis de sortida de l’aigua, de la forma que consideri més adequada. En cas que es pretengui reprendre la prestació del servei, s’haurà de tramitar un nou expedient d’alta.
11.- L’existència de dos rebuts impagats facultarà l’Ajuntament per procedir, prèviament amb les formalitats legals, al tancament del subministrament. Amb aquesta finalitat es practicarà prèviament la notificació oportuna a la persona interessada, i se li donarà un darrer termini d’un mes per procedir al pagament de les quanties que degui.
12.- En cas d’instal·lació de xarxa d’aigua en qualsevol via pública, l’Ajuntament podrà obligar els propietaris de finques confrontants a instal·lar l’escomesa corresponent, que realitzarà l’Ajuntament mateix, en la forma que estimi més correcta, i les despeses aniran a càrrec dels propietaris.
13.- Els abonats queden obligats a permetre als funcionaris adscrits al Servei d’Aigües l’entrada en el domicili o local, per inspeccionar-ne totes les instal·lacions, amb la finalitat de comprovar-ne l’estat i el funcionament.
Article 10è. INFRACCIONS I SANCIONS
Per les infraccions que es produeixin en la utilització del servei, l’Alcaldia o, per delegació d’aquesta, la Junta Municipal de Govern podrà imposar les sancions governatives que estimi adequades, d’acord amb la legalitat vigent.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta Ordenança començarà a regir, un cop publicada l’aprovació definitiva i es mantindrà en vigor mentre no sigui modificada o derogada pel Ple municipal.
Tot el que es publica de conformitat amb el disposat a l’article 17.4 del RD 2/2004, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora d’Hisendes Locals.
Ciutadella de Menorca, a 21 de desembre de 2015
L’Alcaldessa,
Joana Gomila LLuch