Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 18295
Aprovació definitiva modificació ordenança fiscal núm. 14 reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram
El Ple de l'Ajuntament de Ciutadella en data 17.12.15 ha aprovat definitivament la modificació de l’ordenança fiscal número 14 reguladora de la taxa per la prestació del servei de clavegueram, que va ser aprovada provisionalment per l’Ajuntament Ple en data 15.10.15.
Les modificacions introduïdes en el text actualment en vigor, són les següents:
TAXA PER PRESTACIÓ DEL SERVEI DE CLAVEGUERAM
Art.1r - FONAMENT I NATURALESA
En ús de les facultats concedides pels articles 133.3 i 142 de la Constitució Espanyola, i per l’article 106 de la Llei 7/85, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim Local, i de conformitat amb el disposat en els articles que van del 15 al 19.20.4 r) del RD 2/2004, aquest Ajuntament mantén la taxa per prestació del servei de clavegueram, que ha estat declarada de recepció obligatòria, mitjançant acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament, en sessió celebrada el 12 de juny de 1986 (punt 14), que es regirà per aquesta Ordenança fiscal, les normes de la qual obeeixen al que preveu l’article 59 de l’esmentat RD 2/2004.
Art.2n - FET IMPOSABLE
Constitueix el fet imposable, pel qual neix l’obligació a contribuir, la utilització del servei de clavegueram municipal que, per raons de salubritat pública i d’acord amb el que disposa l’article 34 del Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1995, s’ha declarat de recepció obligatòria en tot el terme municipal.
Art.3r - SUBJECTE PASSIU
1. Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques, i les entitats a les quals es refereix l’article 33 de la Llei General Tributària que, en virtut de qualsevol títol jurídic, tenguin, ocupin o gaudeixin immobles localitzats en vials en els quals es presti, per part de l’Ajuntament, el servei de clavegueram.
2. En virtut del que disposa l’article 23.2 a del RD 2/2004, tindrà la condició de substitut del contribuent el propietari de l’immoble afectat pel servei.
Art.4t - RESPONSABLES
1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei General Tributària.
2.- Seran responsables subsidiàries les persones administradores de les societats i síndiques, les interventores o liquidadores de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’abast que assenyala l’article 40 de la Llei General Tributària.
Art.5è - EXEMPCIONS I BONIFICACIONS
En virtut del que disposa l’article 24.3) del RD 2/2004, es podran concedir bonificacions o exempcions de la quota tributària a qui acrediti una capacitat econòmica insuficient. La competència sobre aquesta matèria correspondrà a la Comissió Municipal de Govern, que adoptarà els acords pertinents, prèviament als informes i a les proves oportunes.
Art.6è - QUOTES TRIBUTÀRIES
La quota tributària a exigir per la prestació del servei es determinarà en funció de la quantitat d’aigua potable consumida en cada finca, obtinguda per l’aplicació de les següents tarifes.
A) CLAVEGUERAM:
QUOTA DE SERVEI
Habitatge |
2,00€/trimestre |
Indústries, bars, comerços, restaurants, etc |
4,01€/trimestre |
Plaça hotelera |
1,00€/trimestre |
QUOTA CONSUM
De 0,000m3/día a 0,1000m3/día |
0,07€/m3 |
De 0,100,3/día a 0,4000m3/día |
0,14€/m3 |
De 0,400m3/día a 0,8000m3/día |
0,28€/m3 |
Més de 0,8000m3/día |
0,35€/m3 |
Excepcionalment, en cas de fuites d'aigua, el consum a tenir en compte a efectes d'aplicació de la quota de consum serà la mitjana del consum corresponent al mateix període (trimestre) de l'any anterior. La diferencia entre el consum efectiu i la mitjana del consum corresponent al mateix període de l'any anterior (trimestre), quedarà sotmesa a la quota de 0,22€/m3. Per poder tenir en compte aquesta excepció s'haurà d'acreditar que s'ha reparat la fuita d'aigua adjuntant la corresponent factura de reparació o qualsevol altre document que així ho acrediti.
B) SOL.LICITUTS D’ESCOMESA DE CLAVEGUERAM
Despeses fixes |
184,83 € |
Despeses variables (per ml. longitud escomesa) |
65,02 € |
C) DRETS D’ESCOMESA
Habitatges |
8,03 € |
Indústries, bars, comerços, restaurant, etc. |
16,04 € |
Places hoteleres |
4,01 € |
Art.7è - ACREDITAMENT DE LA TAXA
L’obligació de pagar, pel que es refereix a la instal·lació d’escomeses es produirà en ocasió de l’adopció de la resolució o l’acord de concessió del permís corresponent.
L’obligació de pagar, pel que fa a la utilització del servei, es produirà quan se n’iniciï la prestació.
Art.8è - LIQUIDACIÓ I INGRÉS
1.- Les quotes relatives a la taxa de clavegueram es liquidaran i ingressaran juntament amb les corresponents a la taxa referent al proveïment d’aigua potable, i s’estendrà un rebut únic per ambdós conceptes, amb especificació interior pel que fa a cada un d’aquests.
2.- La liquidació de les quotes s’efectuarà trimestralment, i s’incorporarà en el corresponent padró fiscal, que haurà d’aprovar l’Alcaldia o, per delegació d’aquesta, la Junta de Govern i s’exposarà al públic durant un mes, mitjançant un edicte publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en el Tauló d’anuncis municipals.
3.- El període de cobrament en via voluntària serà de dos mesos, passats els quals s’incoarà la via de constrenyiment, conformement amb les prescripcions del Reglament general de recaptació, de 29.07.05, al qual així mateix s’adoptarà la tramitació dels expedients per la declaració de partides fallides.
4.- L’inici del període de cobrament es produirà en el dia hàbil següent a la data en què es procedeixi a anunciar en el tauló municipal; data en la qual, així mateix, es procedirà a la tramesa de l’anunci per publicar-lo en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5.- Les liquidacions relatives a permisos d’escomesa s’hauran de notificar individualment, i es podran ingressar en els terminis que, per als ingressos directes, assenyala el Reglament general de recaptació.
Art.9è - NORMES DE GESTIÓ
1. - Tota persona interessada a obtenir la prestació del servei ho haurà de sol·licitar prèviament a l’Ajuntament.
2.- El personal designat per l’Ajuntament s’encarregarà d’instal·lar totes les escomeses.
Art.10è - INFRACCIONS I SANCIONS
Quant a la qualificació d’infraccions tributàries, així com les sancions que els corresponguin en cada cas, s’haurà de tenir en compte el que disposen els articles 178 i següents de la Llei General Tributària.
DISPOSICIÓ FINAL
Aquesta Ordenança començarà a regir un cop publicada l’aprovació definitiva, i es mantindrà en vigor mentre no sigui modificada o derogada pel Ple municipal.
Tot el que es publica de conformitat amb el disposat a l’article 17.4 del RD 2/2004, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora d’Hisendes Locals.
Ciutadella de Menorca, a 21 de desembre de 2015
L’Alcaldessa
Joana Gomila LLuch