Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 18292
Aprovació definitiva de modificació d'Ordenances fiscals

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Adoptats per la Corporació Plenària, en sessió extraordinària celebrada el 21 de desembre de 2015, acords definitius de modificació de diverses Ordenances Fiscals reguladores del Tributs Municipals que posteriorment es relacionaran, es publiquen els citats acords i el text de les seves modificacions, als efectes previstos a l’Art 17.4 del R.D.L 2/2004 (Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals), per a la seva aplicació a partir del dia 1 de gener de 2016.

RELACIÓ ESMENTADA:

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DEL IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES

Acord provisional elevat a definitiu:

1r- Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord d'aprovació provisional de modificació de l'Ordenança reguladora de l'Impost sobre béns immobles, adoptat per la Corporació Plenària en sessió extraordinària de data 20 d'octubre de 2015, han estat presentats dins d'aquest termini quatre escrits d'al·legacions, subscrits per D. Carlos Tarancón Nieto en nom propi i en representació de Ciudadanos Calvià, D. Alejandro López Soria en nom propi i en representació de Podemos, D. Rafel Sedano Porcel i D. Alfonso Rodríguez Sánchez en nom propi i en representació d'Esquerra Oberta Calvià y D. José Manuel Ruíz Rivero en nom propi i en representació de Partido Popular, acordant-se la seva desestimació i l'aprovació del text annex de l'Ordenança que recull aquesta modificació.

2n- El text de la citada Ordenança o de les seves modificacions es publicarà en el BOIB i entrarà en vigor a partir de la data prevista en la seva Disposició final.

3r- De conformitat amb el disposat en el Artº 19.1 del RDL 2/2004, de 5 de Març, contra el present acord i Ordenança annexa, els interessats podran interposar a partir de la seva publicació en el BOIB, recurs contenciós-administratiu en la forma i terminis que estableixen les normes reguladores d'aquesta Jurisdicció.

Text de l'ordenança:

TÍTOL: Impost sobre béns immobles

FONAMENT LEGAL

Article 1.

L’Ajuntament de Calvià, d’acord amb l’article 15.2 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de las hisendes locals, fa ús de la facultat que li atorga aquesta Llei, en ordre a la fixació dels elements necessaris per a la determinació de les quotes tributàries de l’impost sobre béns immobles, previst a l’article 59.1.a) de dita Llei, l’exacció de la qual es farà amb subjecció al que disposa aquesta Ordenança fiscal.

ELEMENTS DE LA RELACIÓ TRIBUTÀRIA FIXATS PER LLEI

Article 2.

La naturalesa del tribut, la configuració del fet imposable, la determinació dels subjectes passius i de la base de tributació, l’aplicació de beneficis tributaris, la concreció del període impositiu i el naixement de l’obligació de contribuir o meritació, així com el règim d’administració o gestió, es regula d’acord amb els preceptes continguts en el RDL 2/2004 (Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals) i per les altres disposicions legals i reglamentàries que la complementen i que siguin d'aplicació al present impost, així com per la present Ordenança fiscal.

  

 

TIPUS IMPOSITIUS I QUOTA

Article 3.

D’acord amb l’article 72 de l’esmentada Llei, el tipus impositiu es fixa:

Percentatge

a) En béns urbans:

  • Tipus de gravamen a aplicar per béns urbans 0,5

b) En béns rústics:

  • Tipus de gravamen a aplicar per béns rústics 0,5

c) En béns immobles de característiques especials:

  • Tipus de gravamen a aplicar per béns de característiques especials 0,455

Article 4.

1. La quota d’aquest impost serà la resultant d’aplicar a la base imposable:

a) En els béns urbans, el tipus de gravamen del 0,5 per cent, segons l’apartat a) de l’article anterior.

b) En els béns rústics, el tipus de gravamen del 0,5 per cent, segons l’apartat b) del mateix article anterior.

c) En els béns de característiques especials, el tipus de gravamen del 0,455 per cent, segons l'apartat c) del mateix article anterior.

2. S'estableix un recàrrec del 50 per cent sobre la quota líquida als immobles d'ús residencial desocupats amb caràcter permanent. Dit recàrrec es reporta el 31 de desembre i es liquidarà anualment per l'Ajuntament. A aquest efecte, les persones titulars dels immobles d'ús residencial que hagin estat desocupats amb caràcter permanent durant l'exercici estan obligats a declarar a l’Ajuntament aquesta circumstància abans del 31 de març de l’any següent.

3. Als efectes de determinar la base liquidable en béns rústics, el coeficient a que es refereix la disposició transitòria divuitena del R.D.L. 2/2004, de 5 de març, queda fixat en el 1,00.

EXEMPCIONS

Article 5.

Estaran exempts de l'impost:

a) Els immobles relacionats a l'article 62, apartats 1 i 2 del RDL 2/2004.

b) Els béns els titulars dels quals siguin els centres sanitaris de Sanitat Pública, sempre que estiguin directament afectats a la finalitat específica dels referits centres. Han de formular prèvia sol·licitud abans del 31 de març del respectiu exercici, acreditant la identificació cadastral de l'immoble i la seva destinació.

c) Els béns urbans la quota líquida dels quals resulti inferior a 5 euros i els béns rústics d'un mateix subjecte passiu la quota líquida del qual resulti inferior a 9 euros ; tot això de conformitat als Art. 62.4 i 77.2 , respectivament , del RDL 2/2004.

BONIFICACIONS

Article 6.

1. Tendran dret a una bonificació del 90 per cent en la quota íntegra de l'impost, sempre que així se sol·liciti per les persones interessades abans de l'inici de les obres, els immobles que constitueixin l'objecte de l'activitat de les empreses d'urbanització, construcció i promoció immobiliària, tant d'obra nova com de rehabilitació equiparable a obra nova, i que no figurin entre els béns del seu immobilitzat.

El termini d'aplicació d'aquesta bonificació comprendrà des del període impositiu següent a aquell que s'iniciïn les obres fins al posterior a la seva finalització, sempre que durant aquest temps es realitzin obres d'urbanització o construcció efectiva, i sense que, en cap cas, pugui excedir tres períodes impositius.

2. Tendran dret a una bonificació del 50 per 100 en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents al de l'atorgament de la qualificació definitiva, els habitatges de protecció oficial i els que resultin equiparables a aquests habitatges, segons la normativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta bonificació es concedirà a petició de la persona interessada, bonificació que es podrà efectuar en qualsevol moment anterior a la finalització dels tres períodes impositius de la seva durada i tendrà efectes, si escau, des del període impositiu següent a aquell que se sol·liciti.

Així mateix, els citats habitatges tendran dret a una bonificació addicional del 50 per 100 en la quota íntegra de l'impost, durant els tres períodes impositius següents, una vegada transcorregut el termini previst en el paràgraf anterior.

3. Tindran dret a una bonificació de la quota íntegra, o en el seu cas, de la resultant d'aplicar la bonificació de l'apartat 2 anterior, els subjectes passius que ostentin la condició de persones titulars de família nombrosa. Aquesta bonificació serà únicament d'aplicació en el cas d'immobles que constitueixin el domicili familiar i sempre que el seu valor cadastral no superi els 268.800 euros. El percentatge d’aquesta bonificació serà:

Valor cadastral de l’habitatge habitual Percentatge de bonificació

  • Fins a 193.900 euros.......................... 90
  • De 193.901 a 268.800 euros............... 25

L'import del valor cadastral s'actualitzarà anualment, a partir del 2010, mitjançant l'aplicació successiva del percentatge de variació que experimentin, amb caràcter general, els valors cadastrals dels immobles conforme a la Llei de pressupostos generals de l'estat.

La citada bonificació, que s'atorgarà per termini anual, es concedirà a petició de la persona interessada, i tindrà efectes, si escau, des del període següent a aquell en què se sol·liciti. Per a l'exercici de 2016, les persones interessades poden sol·licitar la bonificació fins al 31 de març de 2016, i haurà d’acreditar el compliment de les condicions per al seu gaudi amb, mitjançant:

-Escrit de sol·licitud, identificant l'immoble mitjançant fotocòpia de l'últim rebut de l'impost sobre béns immobles.

-Certificat de família nombrosa vigent l'any de la sol·licitud.

-Qualsevol altre document que pugui ser-li requerit per l'Administració municipal a fi de comprovar el compliment dels requisits prevists per a la concessió de la bonificació.

4.- S'estableix una bonificació de fins al 95 per cent de la quota íntegra de l'impost a favor dels immobles en els quals es desenvolupin activitats econòmiques que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal per concórrer circumstàncies de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració.

4.1.- Correspondrà aquesta declaració al ple de la Corporació i s'acordarà, prèvia sol·licitud del subjecte passiu, per vot favorable de la majoria simple dels seus membres.

4.2.- Es considerarà que existeix foment de l'ocupació sempre que l'activitat econòmica generi nova ocupació o millori les condicions d'estabilitat o durada del ja existent, de manera que s'afavoreixi i promogui la desestacionalització turística, afavoreixi i promogui l'ocupació estable o existeixi una contratació de major durada en el transcurs de l'any, amb la finalitat d'allargar, d'aquesta manera, els mesos d'obertura. Per a la valoració de les circumstàncies de foment de l'ocupació, es prendrà com a període de referència els dos anys immediatament anteriors al de la sol·licitud.

A l'efecte de la valoració i concessió de les bonificacions sol·licitades, no es considerarà que s'ha produït l'inici de l'exercici d'una nova activitat econòmica quan aquesta s'hagi desenvolupat anteriorment sota una altra titularitat o tipologia anàloga en el municipi de Calvià, circumstància que s'entendrà que concorre, entre altres supòsits, en els casos de fusió, escissió o aportació de branques d'activitat.

4.3.- Per l'Alcaldía es dictaran les instruccions relatives a la documentació a aportar juntament amb la sol·licitud de bonificació, així com la que sigui precisa aportar per a la seva renovació.

4.4.- Per l'Alcaldía es determinaran els criteris generals a tenir en compte per part de la Comissió de Valoració per proposar al Ple l'aprovació de les bonificacions sol·licitades.

4.5.- La bonificació s'atorgarà per un període màxim de 4 anys i els requisits que hagin estat causa per a la seva obtenció hauran de mantenir-se durant el temps que duri la mateixa.

El Ple aprovarà, en cada cas, el percentatge de la bonificació a atorgar, així com el temps de durada de la mateixa, a proposta de la Comissió de Valoració, que estarà composta per un o una representant dels Serveis Econòmics, un representant del Servei d'Urbanisme, un representant del Departament de Comerç i Activitats, un representant dels Serveis Generals, un representant del Servei d'Inspecció i els que l'alcalde designi.

La bonificació haurà de sol·licitar-se entre els mesos d'agost a octubre de l'exercici immediatament anterior al que assorteixi efectes.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança fiscal fou aprovada definitivament el 21 de desembre de 2015, i després de la seva publicació en el BOIB en el termini previst a l'article 17.4 del RDL 2/2004, entrarà en vigor a partir del mateix dia de la seva publicació en el BOIB, i continuarà la seva vigència fins que no sigui derogada o modificada.

  

ORDENANÇA FISCAL  REGULADORA DE LA  TAXA PER PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA DE FEMS

Acord provisional elevat a definitiu:

1r- Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord d'aprovació provisional de modificació de l'Ordenança reguladora de la Taxa per prestació del servei de recollida de fems, adoptat per la Corporació Plenària en sessió ordinària de data 20 d'octubre de 2015, ha estat presentat dins d'aquest termini dos escrits d'al·legacions, subscrits per D. Alejandro López Soria en nom propi i en representació de Podemos i D. José Manuel Ruíz Rivero en nom propi i en representació de Partido Popular, acordant-se la seva desestimació i l'aprovació del text annex de l'Ordenança que recull aquesta modificació.

2n- El text de la citada Ordenança o de les seves modificacions es publicarà en el BOIB i entrarà en vigor a partir de la data prevista en la seva Disposició final.

3r- De conformitat amb el disposat en el Artº 19.1 del RDL 2/2004, de 5 de Març, contra el present acord i Ordenança annexa, els interessats podran interposar a partir de la seva publicació en el BOIB, recurs contenciós-administratiu en la forma i terminis que estableixen les normes reguladores d'aquesta Jurisdicció.

Text de l'ordenança:

TÍTOL: Taxa per prestació del servei de recollida de fems

FONAMENT LEGAL, NATURALESA I OBJECTE

Article 1.

1.1.En ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al disposat als articles 15 a 19 i 20.4.s) del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’Ajuntament de Calvià, continuarà percebent la "Taxa per prestació del Servei de Recollida de Fems", que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 57 amb relació a l’article 20.4.s) de l’esmentat RDL 2/2004.

1.2 Competències locals

  • L'Ajuntament de Calvià és competent per a la recollida dels residus municipals generats i dipositats en el municipi en la forma que s'estableixi en la present Ordenança i en els termes previstos en la legislació de residus estatal i autonòmica i en la legislació de règim local.
  • Correspon a l'Ajuntament de Calvià la potestat de vigilància i inspecció i la potestat sancionadora en l'àmbit de les seves competències.
  • L'Ajuntament de Calvià també és competent per a :
  • Aprovar en el marc de les seves competències i en coordinació amb el pla nacional marc i amb els plans autonòmics de gestió de residus, el seu propi programa de gestió de residus i/o el seu programa de prevenció de residus. En el seu cas, el pla de gestió de residus podrà incloure el programa de prevenció de residus.
  • Recollir els residus comercials no perillosos en els termes que s'estableixen en la present Ordenança.
  • Recollir els residus domèstics industrials en els termes que s'estableixen en la present Ordenança.

1.3 Definicions

a) Residus municipals: seran residus de competència municipal,

a.1. els residus domèstics.

a.2. els residus comercials no perillosos

a.3. els residus domèstics generats en les indústries

b) Residus domèstics: residus generats en les llars com a conseqüència de les activitats domèstiques.

Tindran també la consideració de residus domèstics:

b.1. els similars als anteriors generats en comerços, serveis i indústries.

b.2. els que es generin en les llars d'aparells elèctrics i electrònics, roba, piles, acumuladors, mobles i estris, així com els residus i enderrocs procedents d'obres menors de construcció i reparació domiciliària.

b.3. els procedents de neteja de vies públiques, zones verdes, àrees recreatives i platges, els animals domèstics morts i els vehicles abandonats.

c) Residus comercials: els generats per l'activitat pròpia del comerç, a l'engròs i al detall, dels serveis de restauració i bars, de les oficines i els mercats, així com de la resta del sector serveis.

FET IMPOSABLE

Article 2.

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa la prestació del servei, de recepció obligatòria, de recollida i transport, de fems domiciliaris i residus sòlids urbans d’habitatges, allotjaments, llocs d'amarratge a ports esportius i locals o establiments on s’exerceixen activitats industrials, comercials, professionals, artístiques i de serveis.

2. A aquest efecte, es considerarà fems domiciliaris i residus sòlids urbans les restes o deixalles d’alimentació o detritus procedents de la neteja normal de locals o habitatges, i s’exclouen d’aquest concepte els residus de tipus industrial, enderrocs d’obres, detritus humans, matèries i materials contaminats, corrosius, perillosos o la recollida dels quals o abocament exigeixi l’adopció d’especials mesures higièniques, profilàctiques o de seguretat.

3. Així mateix, constitueix el fet imposable la prestació del servei, de caràcter voluntari i prèvia sol·licitud de les persones interessades, de recollida i transport de mobles, estris i matalassos no procedents d’habitatges particulars, restes de jardineria i poda, a més d’animals morts.

4. No està subjecte a la Taxa la prestació de caràcter voluntari i a instància de part, dels serveis següents:

a) Recollida de fems i residus no qualificats de domiciliàries i urbanes d’indústries i laboratoris.

b) Recollida d’enderrocs d’obres a solars i locals.

c) Descàrrega als abocadors municipals de fems, estris, restes i deixalles no procedents del Servei Municipal de Recollida.

SUBJECTES PASSIUS

Article 3.

1. Són subjectes passius contribuents:

a) Les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003 general tributària, que sol·licitin o resultin beneficiades o afectades pel servei.

b) Les persones físiques o jurídiques sol.licitants dels serveis, de caràcter voluntari, relacionats en l'apartat 3 de l'article 2 d'aquesta Ordenança.

2. Pel que fa al supòsit de l’apartat a) anterior, tindrà la consideració de subjecte passiu substitut del contribuent la persona propietària dels habitatges o locals, que podrà repercutir, en el seu cas, les quotes satisfetes sobre les persones beneficiàries o afectades pel servei.

RESPONSABLES

Article 4.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereix l'article 42 de la Llei 58/2003 general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris les persones i entitats que assenyala l’article 43 de la Llei general tributària.

 

 

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

Article 5.

1. Tindrà caràcter gratuït el servei de recollida de mobles i estris d’habitatges particulars, a sol·licitud de les persones interessades.

2. Gaudiran de bonificació del 50 per 100 de l’import de la Taxa els subjectes passius contribuents que tinguin la condició de caps de família i siguin persones pensionistes o minusvàlides (considerant-se a aquest efecte com a minusvàlids aquells que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100, d’acord amb el barem de la Disposició Addicional Segona de la Llei 26/1990, de 20 de desembre, i els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors, respecte del Salari Mínim Interprofessional (SMI), d’acord amb el següent barem:

Unitat familiar de:

- 6 Persones integrants sense superar 3 vegades el SMI

- 5 Persones integrants sense superar 2,5 vegades el SMI

- 4 Persones integrants sense superar 2 vegades el SMI

- 3 Persones integrants sense superar 1,5 vegades el SMI

- 2 Persones integrants sense superar 1 vegada el SMI

A l’efecte de l’aplicació de l’esmentada bonificació, s’entenen per ingressos familiars els corresponents als membres de la unitat familiar; es computen com a ingressos, i membres integrants aquells que assenyala la Llei reguladora de l’impost sobre la renda de les persones físiques.

Els ingressos familiars es justificaran mitjançant còpia de la declaració o declaracions presentades a efectes de l’Impost sobre la renda de les persones físiques corresponents a l’exercici immediat anterior al de la sol·licitud de bonificació o mitjançant qualssevol altres documents que expressament poguessin interessar-se per l’administració municipal.

L’aplicació de la tarifa bonificada s’efectuarà a instància de les persones interessades i tindrà caràcter anual. La seva vigència cessarà el 31 de desembre de cada exercici, al final del qual s’haurà de renovar la sol·licitud a efectes de la seva aplicació, si escau, per a l’exercici següent.

QUOTA TRIBUTÀRIA

Article 6.

La quota tributària quedarà determinada per l’aplicació del següent

QUADRE DE TARIFES

Tarifa

1.1 Hotels, hostals, pensions i hotels-apartaments, en què es facilitin al públic tant el servei d’allotjament com el de menjars, amb subjecció o no al règim de pensió completa, per plaça, a l’any

37,85

1.1.1. Establiments de l’epígraf 1.1 en què es presti la Recollida Selectiva de residus

30,28

1.2Hotels-Residències, Hostals-Residència i Residències-Apartaments, Motels i Ciutats de Vacances en què no es presti el servei de menjador, per plaça, a l’any

20,98

1.2.1.Establiments de l’ epígraf 1.2 en què es presti la Recollida Selectiva de residus

Les activitats i serveis complementaris distints als d’allotjament i menjars, que es prestin al recinte dels establiments hotelers, seran objecte de liquidació independent i separada, de conformitat a l’epígraf i tarifa de la present Ordenança que els correspongui

16,78

1.3 Restaurants, cellers, barbacoes i cases de menjars, la superfície tributable dels quals no passi de 100 m2, a l’any

700,83

1.3.1.Ídem.amb recollida selectiva(RS)

596,08

1.4. Els mateixos, la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

7,37

1.4.1. Ídem. con RS

6,25

1.4.2 En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.4 i 1.4.1, serà superior a

2.284,29

1.5. Cafeteries, pizzeries i altres establiments en què se serveixin menjars, llevat dels esmentats als epígrafs 1.3. i 1.4., la superfície tributable dels quals no passi de 100 m2, a l’any

581,02

1.5.1. Ídem amb R.S

494,18

1.6. Els mateixos,la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

6,11

1.6.1 Ídem con R.S

5,18

1.6.2.En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.6 i 1.6.1, serà superior a

1.984,69

1.7. Bars, cafès, bodegues, pubs i establiments similars en què no se serveixin menjar, gelateries, chips-hamburgueses, sales de ball o de joc, la superfície tributable dels quals no excedeixi de 100 m2, a l’any

357,02

1.7.1.Ídem amb R.S

303,76

1.8. Els mateixos, la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

3,75

1.8.1. Ídem amb R.S

3,17

1.8.2.En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.8 i 1.8.1 serà superior a

1.755,88

1.9. Locals Comercials i Industrials en general i, en particular, forns, confiteries, ultramarins, comestibles, carnisseries, peixateries, botelleries, venda de roba i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries premsa, articles de pell, sabateries, drogueries, papereries, tendes de bijuteria, benzineres, farmàcies, fontaneries, pintures, oficines, venda ceràmica i porcellana, joieries, ferreteries, rellotgeries, garatges i reparació de vehicles, venda material elèctric i electrodomèstics, material fotogràfic, estancs, venda de souvenirs, artesania i objectes de regal, jugueteries, agències de viatges, lloguer de cotxes, perruqueries d’homes i dones, guarderies infantils, centres d’assistència sanitària, oficines bancàries i d’estalvi, jocs recreatius, clubs i societats recreatives, la superfície tributable dels quals no passi de 60 m2, a l’any

270,54

1.9.1. Ídem amb R.S

230,10

1.9.2.Locals comercials, la superfície tributable del quals sigui de 61 a 100 m2, a l'any

270,98

1.9.3. Ídem amb R.S

230,54

1.10. Els mateixos, la superfície tributable dels quals passi de 100 m2 de superfície útil, por m2, a l’any

2,84

1.10.1Ídem amb R.S

2,41

1.10.2.En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.10 i 1.10.1, serà superior a

1.564,06

1.11. Centres d’ensenyament amb internat o mig pensionat, per plaça, a l’any

4,82

1.11.1Ídem con R.S

4,10

1.12. Centres d’ensenyament sense internat per plaça, a l’any

1,39

1.12.1Ídem con R.S

1,17

1.13. Cines, teatres i espectacles a locals tancats per plaça o localitat a l’any

1,39

1.14. Habitatges particulars en general

1.14.1.Habitatges particulars en general, amb superfície tributable inferior o igual a 69 m2 a l’any

68,00

1.14.2.Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 69 m2 i inferior o igual a 110 m2. a l’any

85,00

1.14.3.Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 110 m2 i inferior o igual a 200 m2. a l’any

135,00

1.14.4.Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 200 m2. a l’any

171,00

1.15. Apartaments turístics, al any

113,53

1.15.1Apartaments turístics en què es presti la Recollida Selectiva de residus

96,54

1.16. Llocs d’amarratge a ports esportius, a l'any

59,71

1.17. Supermercats o autoserveis de fins a 100 m2, a l’ any

1.175,07

1.17.1Ídem amb R.S

999,49

1.18. Els mateixos, amb superfície tributable de mes de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2, a l’ any

12,33

1.18.1Ídem amb R.S

10,46

1.19. .Els mateixos, amb superfície tributable de mes de 250 m2, sense excedir de 500 m2, per m2, a l’ any

12,92

1.19.1Ídem amb R.S

11,00

1.20. Els mateixos amb superfície tributable de m s de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l’ any

13,53

1.20.1Ídem amb R.S

11,51

1.21. Els mateixos, amb superfície tributable de més de 1000 m2, por m2, a l’ any

14,25

1.21.1Ídem amb R.S

12,12

1.22. Discoteques i sales de festa, la superfície tributable de les quals no passi de 100 m2, a l’ any

415,38

1.22.1Ídem amb R.S

353,36

1.23. Las mateixes, amb superfície tributable de més de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2, a l’ any

4,37

1.23.1Ídem amb R.S

3,69

1.24. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 250 m2, sense excedir de 500 m2, per m2, a l’ any

4,47

1.24.1Ídem amb R.S

3,82

1.25. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l’ any

4,71

1.25.1Ídem amb R.S

4,00

1.26. Las mateixes, amb superfície tributable de més de 1000 m2, sense excedir de 3.000 m2, per m2, a l’ any

4,94

1.26.1Ídem amb R.S

4,20

1.27. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 3000 m2, per m2, a l’ any

5,17

1.27.1Ídem. amb R.S

4,40

1.28. Parades Mercat Estiu

148,48

1.29. Parades Mercat periòdic (Mòdul mínim 2,8 x 2,0 = 5,60 m2)

47,51

SERVEIS ESPECIALS DE RECOLLIDA DE L’ÀREA DE MANTENIMENT MEDIAMBIENTAL

Tarifa

2.1.Matalassos no domiciliaris, per unitat

7,69

2.2.Animals domèstics morts , per unitat

49,17

2.3. Restes de jardineria i poda (més de 30 litres) amb recollida normal

8,84 €/m3 o fracció

2.4 Ídem anterior amb recollida amb grua o pinça

10,71 €/m3 o fracció

2.5 Mobiliari i estris de procedència distinta d’habitatges particulars amb recollida normal

8,84 €/m3 o fracció

2.6 Ídem anterior amb recollida amb grua o pinça

10,71 €/m3 o fracció

A les tarifes de la present Ordenança els serà d’aplicació, quan legalment pertoqui, l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).

MERITACIÓ DE LA TAXA I NORMES DE GESTIÓ I COBRAMENT

Article 7.

1. En el supòsit determinat a l’article 2.1, es merita la Taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en què s’iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciada, atesa la seva naturalesa de recepció obligatòria, quan estigui establert i en funcionament el servei municipal de recollida de fems domiciliaris als carrers i llocs on figurin els habitatges o locals utilitzats pels contribuents subjectes a la Taxa. Un cop iniciada la prestació del servei, la meritació es produirà l’1 de gener de cada any, i el període impositiu comprendrà l’any natural, llevat dels següents supòsits:

1.1. Quan s’iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s’abonarà en concepte de Taxa la quota anual íntegra. Si l’inici de la prestació té lloc en el segon semestre de l’exercici, es liquidarà la meitat de la quota anual.

1.2. Si se cessa definitivament en l’ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l’exercici procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc al segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.

Les devolucions es tramitaran amb sol·licitud expressa prèvia de les persones contribuents i, en el seu cas, de les seves substitutes. S’hi adjuntarà el rebut original abonat i s’haurà d’acreditar el cessament definitiu en l’ús de la prestació del servei, en la forma següent:

a) Si es tracta d’una activitat econòmica, mitjançant l’aportació de fotocopia de la Baixa Censal, per cessament definitiu a l’activitat respecte de l’Impost sobre Activitats Econòmiques. Així mateix, la sol·licitud haurà de contenir petició dirigida al Departament de Llicències demanant la conseqüent anul·lació de la llicència d’obertura de l’establiment.

b) Quan es tracti d’habitatges, mitjançant l’aportació de fotocopia d’Escriptura o Document Públic, acreditatius de la transmissió del domini de l’immoble gravat.

2. Anualment es formaran els Padrons en els quals figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació de la present Ordenança, els quals seran exposats al públic per un mes a efectes de notificació a les persones interessades i presentació de reclamacions si escau, amb anunci previ al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis municipal.

3. Transcorregut el termini d’exposició al públic, l’Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament els Padrons, que serviran de base per als documents cobratoris corresponents.

4. Les persones titulars de l’explotació d’establiments hotelers, apartaments turístics i de les restants activitats comercials i industrials afectades per la present Ordenança que vulguin intergrar-se al Programa de Recollida Selectiva de Residus hauran de formular sol·licitud a aquest efecte davant l’administració municipal. Si dita sol·licitud, i l’inici de la prestació efectiva de la referida modalitat de recollida selectiva es produeixen durant el primer quatrimestre de l’any, li serà d’aplicació la tarifa de la taxa prevista a aquest efecte per al respectiu any en curs. En cas contrari dita tarifa s’aplicarà a partir de l’exercici següent.

5. Les baixes s’hauran de cursar abans de la finalització de l’anualitat, mitjançant notificació a l’Ajuntament, i tindran efectes a partir de la següent. Qui incompleixi aquesta obligació, continuaran subjectes al pagament de l’exacció. La durada de la baixa no podrà ser inferior a dotze mesos; en conseqüència, no s’entén com a baixa, la no ocupació o tancament temporal, de qualsevol classe d’habitatges, comerços i indústries per un període inferior a l’abans assenyalat.

Les modificacions d’ordre físic (superfície, esbucament, etc.) jurídic (canvi de titularitat, etc.) o econòmic (canvi d’ús o destinació, de classe o categoria, etc.) hauran d’ésser comunicades a l’Administració Municipal, i sortiran efecte a partir de l’exercici següent al de la comunicació.

6. Els supòsits d’activitats comercials o de tipus d’immobles no recollits de forma específica o genèrica als epígrafs del Quadre de Tarifes de l’art. 6 de l’Ordenança podran ésser objecte de Concert Fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l’Administració Municipal als subjectes passius o als seus substituts; si no se subscriu aquest Concert, es liquidarà la Taxa per l’aplicació de la Tarifa de major analogia de les existents al Quadre de Tarifes.

7. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, d’acord a les normes del Reglament general de recaptació.

8. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de la qual es formalitzarà l’oportú expedient, d’acord amb el previngut al vigent Reglament general de recaptació.

9. Superfície tributable. Als epígrafs on la fixació de quotes tengui com a base la superfície de l’immoble, aquesta es determinarà en la següent forma:

a) En els locals comercials, en general, la superfície tributable, serà la total construïda de l’establiment i sumant, en el seu cas, la superfície de la terrassa ocupada, encara que ho sigui temporalment, per útils, mercaderies o mobiliari que siguin objecte d’exposició al públic o usats per aquest.

b) En els habitatges particulars en general, la superfície tributable serà la total construïda de l’immoble que a aquests efectes figuri al Cadastre immobiliari respecte de l’Impost sobre Béns Immobles. S’exclourà de dit total, en el seu cas, la superfície construïda corresponent a aparcaments que figurin englobats juntament amb l’habitatge en l’esmentat Cadastre.

10. En el supòsit de modificar-se dintre del mateix exercici el Quadre de Tarifes contingut a l’article 6 de la present Ordenança, les quotes es prorratejaran proporcionalment als períodes de vigència de les respectives Tarifes, girant-se les liquidacions parcials a compte i complementàries que escaigui.

Amb aquesta finalitat, s’elaboraran en cada cas els respectius padrons de contribuents, que seran objecte d’exposició pública prèvia a la seva aprovació definitiva, i es determinaran també els terminis de pagament en període voluntari mitjançant el preceptiu Edicte de Cobrament.

11. La tarifa corresponent al tractament i/o eliminació de fems únicament serà d’aplicació a partir de la data d’inici de la presentació efectiva de l’esmentat servei.

LIQUIDACIÓ I RECAPTACIÓ

Article 8.

La liquidació i recaptació de la taxa es durà a terme per l'empresa municipal CALVIÀ 2000 S.A., de conformitat a l'acord d'atribució d'aquestes facultats a la citada Entitat, adoptat per la Corporació Plenària en data 2 de Novembre de 2011.

INFRACCIONS I SANCIONS

Article 9.

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, i de les sancions que els correspongui en cada cas, se sotmetrà al que disposen els articles 191 a 212 de la Llei 58/2003 general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança Fiscal, aprovada definitivament en data 21 de desembre de 2015, i prèvia la seva publicació en el BOIB en els termes prevists a l’art. 17.4 del RDL 2/2004, entrarà en vigor a partir de l'1 de gener de 2016, i continuarà la seva vigència fins que no sigui derogada o modificada.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER SERVEIS DE TRACTAMENT I ELIMINACIÓ DELS RESIDUS SÒLIDS URBANS

Acord provisional elevat a definitiu:

1r- Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord d'aprovació provisional de modificació de l'Ordenança reguladora de la Taxa per serveis de tractament i eliminació dels residus sòlids urbans, adoptat per la Corporació Plenària en sessió extraordinària de data 20 d'octubre de 2015, han estat presentat dins d'aquest termini tres escrits d'al·legacions, subscrits per D. Alejandro López Soria en nom propi i en representació de Podemos, D. Rafel Sedano Porcel y D. Alfonso Rodríguez Sánchez en nom propi i en representació d'Esquerra Oberta Calvià y D. José Manuel Ruíz Rivero en nom propi i en representació de Partido Popular, acordant-se la seva desestimació i l'aprovació del text annex de l'Ordenança que recull aquesta modificació.

2n- El text de la citada Ordenança o de les seves modificacions es publicarà en el BOIB i entrarà en vigor a partir de la data prevista en la seva Disposició final.

3r- De conformitat amb el disposat en el Artº 19.1 del RDL 2/2004, de 5 de Març, contra el present acord i Ordenança annexa, els interessats podran interposar a partir de la seva publicació en el BOIB, recurs contenciós-administratiu en la forma i terminis que estableixen les normes reguladores d'aquesta Jurisdicció.

Text de l'ordenança:

TÍTOL: Taxa per serveis de tractament i eliminació dels residus sòlids urbans.

FONAMENT I NATURALESA

Article 1.

En ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 15 a 19 del Text Refós de la Llei d'hisendes locals aprovat pel Reial Decret 2/2004, de 5 de març, aquest Ajuntament estableix la Taxa per serveis relatius al tractament dels residus sòlids urbans, que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual s'ajusten al que disposa l’article 57 del mencionat Text refós.

 

   

FET IMPOSABLE

Article 2.

1. Constitueix el fet imposable d'aquesta Taxa la prestació dels serveis al fet que es refereix l'Ordenança fiscal de la Taxa per tractament, transferència i transport dels residus sòlids urbans de la Illa de Mallorca, aprovada pel Consell de Mallorca amb caràcter definitiu el dia 23 de desembre de 1996.

SUBJECTES PASSIUS

Article 3.

a) Són subjectes passius contribuents les persones físiques o jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 35.4 de la Llei 58/2003, General Tributària, que es beneficiïn de la prestació del servei, entenent-se beneficiats, en tot cas, tots els subjectes passius contribuents o substituts obligats al pagament de la Taxa per prestació del Servei de Recollida de fems.

b)Tindran la condició de substitus dels contribuents les persones propietàries dels immobles gravats per la Taxa.

RESPONSABLES

Article 4.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 41 i 42 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris les persones responsables de l'administració de les Societats i les persones responsables de la sindicatura, intervenció o liquidació de fallides, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l'abast que assenyala l'article 43 de la Llei general tributària.

QUOTA TRIBUTÀRIA

Article 5.

La quota tributària quedarà determinada per l’aplicació del següent

QUADRE DE TARIFES

Tarifa Tractament i Eliminació

1.1.Hotels, hostals, pensions i hotels-apartaments, en què es facilitin al públic tant el servei d’allotjament com el de menjars, amb subjecció o no al règim de pensió completa, per plaça, a l’any

50,59

1.1.1. Establiments de l’epígraf 1.1 en què es presti la Recollida Selectiva de residus

40,46

1.2.Hotels-Residències, Hostals-Residència i Residències-Apartaments, Motels i Ciutats de Vacances en què no es presti el servei de menjador, per plaça, a l’any

31,26

1.2.1. Establiments de l’ epígraf 1.2 en què es presti la Recollida Selectiva de residus

Les activitats i serveis complementaris distints als d’allotjament i menjars, que es prestin al recinte dels establiments hotelers, seran objecte de liquidació independent i separada, de conformitat a l’epígraf i tarifa de la present Ordenança que els correspongui

25,02

1.3 Restaurants, cellers, barbacoes i cases de menjars, la superfície tributable dels quals no passi de 100 m2, a l’any

587,18

1.3.1.Ídem.amb recollida selectiva(RS)

587,18

1.4. Els mateixos,la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

8,54

1.4.1. Ídem. con RS

8,54

1.4.2 En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.4 i 1.4.1, serà superior a

1.447,57

1.5.Cafeteries, pizzeries i altres establiments en què se serveixin menjars, llevat dels esmentats als epígrafs 1.3. i 1.4., la superfície tributable dels quals no passi de 100 m2, a l’any

489,32

1.5.1.Ídem amb R.S

489,32

1.6.Els mateixos,la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

6,54

1.6.1.Ídem con R.S

6,54

1.6.2.En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.6 i 1.6.1, serà superior a

1.053,73

1.7.Bars, cafès, bodegues, pubs i establiments similars en què no se serveixin menjar, gelateries, chips-hamburgueses, sales de ball o de joc, la superfície tributable dels quals no excedeixi de 100 m2, a l’any

391,46

1.7.1.Ídem amb R.S

391,46

1.8. Els mateixos, la superfície tributable dels quals passi de 100 m2, por m2, a l’any

3,58

1.8.1. Ídem amb R.S

3,58

1.8.2. En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.8 i 1.8.1 serà superior a

876,27

1.9. Locals Comercials i Industrials en general i, en particular, forns, confiteries, ultramarins, comestibles, carnisseries, peixateries, botelleries, venda de roba i confeccions, fusteries, bugaderies, llibreries premsa, articles de pell, sabateries, drogueries, papereries, tendes de bijuteria, benzineres, farmàcies, fontaneries, pintures, oficines, venda ceràmica i porcellana, joieries, ferreteries, rellotgeries, garatges i reparació de vehicles, venda material elèctric i electrodomèstics, material fotogràfic, estancs, venda de souvenirs, artesania i objectes de regal, jugueteries, agències de viatges, lloguer de cotxes, perruqueries d’homes i dones, guarderies infantils, centres d’assistència sanitària, oficines bancàries i d’estalvi, jocs recreatius, clubs i societats recreatives, la superfície tributable dels quals no passi de 60 m2, a l’any

222,62

1.9.1. Ídem amb R.S

222,62

1.9.2. Locals comercials, la superfície tributable del quals sigui de 61 a 100 m2, a l'any

318,04

1.9.3. Ídem amb R.S

318,04

1.10. Els mateixos, la superfície tributable dels quals passi de 100 m2 de superfície útil, por m2, a l’any

2,42

1.10.1Ídem amb R.S

2,42

1.10.2.En cap cas la quantia de la quota que es giri als establiments compresos als epígrafs 1.10 i 1.10.1, serà superior a

905,67

1.11. Centres d’ensenyament amb internat o mig pensionat, per plaça, a l’any

5,50

1.11.1Ídem con R.S

5,50

1.12. Centres d’ensenyament sense internat per plaça, a l’any

1,55

1.12.1Ídem con R.S

1,55

1.13. Cines, teatres i espectacles a locals tancats per plaça o localitat a l’any

1,55

1.14. Habitatges particulars en general

1.14.1.Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de fins a 110 m2. a l’any

42,86

1.14.2Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 110 m2. a l’any

47,82

1.14.3Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 110 m2 i inferior o igual a 200 m2. a l’any

55,37

1.14.4Habitatges particulars en general, amb superfície tributable de més de 200 m2. a l’any

62,86

1.15. Apartaments turístics, al any

148,26

1.15.1Apartaments turístics en què es presti la Recollida Selectiva de residus

126,06

1.16. Llocs d’amarratge a ports esportius, a l'any

64,76

1.17. Supermercats o autoserveis de fins a 100 m2, a l’ any

633,98

1.17.1Ídem amb R.S

633,98

1.18. Els mateixos, amb superfície tributable de mes de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2, a l’ any

5,82

1.18.1Ídem amb R.S

5,82

1.19. Els mateixos, amb superfície tributable de mes de 250 m2, sense excedir de 500 m2, per m2, a l’ any

6,59

1.19.1 Ídem amb R.S

6,59

1.20. Els mateixos amb superfície tributable de m s de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l’ any

7,38

1.20.1Ídem amb R.S

7,38

1.21. Els mateixos, amb superfície tributable de més de 1000 m2, por m2, a l’ any

8,44

1.21.1Ídem amb R.S

8,44

1.22. Discoteques i sales de festa, la superfície tributable de les quals no passi de 100 m2, a l’ any

384,17

1.22.1Ídem amb R.S

384,17

1.23. Las mateixes, amb superfície tributable de més de 100 m2, sense excedir de 250 m2, per m2, a l’ any

3,95

1.23.1Ídem amb R.S

3,95

1.24. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 250 m2, sense excedir de 500 m2, per m2, a l’ any

4,24

1.24.1Ídem amb R.S

4,24

1.25. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 500 m2, sense excedir de 1.000 m2, per m2, a l’ any

4,56

1.25.1Ídem amb R.S

4,56

1.26. Las mateixes, amb superfície tributable de més de 1000 m2, sense excedir de 3.000 m2, per m2, a l’ any

4,86

1.26.1Ídem amb R.S

4,86

1.27. Les mateixes, amb superfície tributable de més de 3000 m2, per m2, a l’ any

5,06

1.27.1Ídem. amb R.S

5,06

1.28. Parades Mercat Estiu

136,68

1.29. Parades Mercat periòdic (Mòdul mínim 2,8 x 2,0 = 5,60 m2)

43,73

A les tarifes de la present Ordenança els serà d’aplicació, quan legalment pertoqui, l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA)

EXEMPCIONS I BONIFICACIONS

Article 6.

Gaudiran de bonificació del 50 per 100 de l’import de la Taxa els subjectes passius contribuents que tinguin la condició de caps de família i siguin pensionistes o persones minusvàlides (considerant-se a aquest efecte com a minusvàlids aquells que tinguin aquesta condició legal en grau igual o superior al 33 per 100, d’acord amb el barem de la Disposició Addicional Segona de la Llei 26/1990, de 20 de desembre, i els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors, respecte del Salari Mínim Interprofessional (SMI), d’acord amb el següent barem:

Unitat familiar de:

- 6 persones integrants sense superar 3 vegades el SMI

- 5 persones integrants sense superar 2,5 vegades el SMI

- 4 persones integrants sense superar 2 vegades el SMI

- 3 persones integrants sense superar 1,5 vegades el SMI

- 2 persones integrants sense superar 1 vegada el SMI

A l’efecte de l’aplicació de l’esmentada bonificació, s’entenen per ingressos familiars els corresponents a les persones integrants de la unitat familiar; es computen com a ingressos, i persones integrants aquells que assenyala la Llei reguladora de l’impost sobre la renda de les persones físiques.

Els ingressos familiars es justificaran mitjançant còpia de la declaració o declaracions presentades a efectes de l’Impost sobre la renda de les persones físiques corresponents a l’exercici immediat anterior al de la sol·licitud de bonificació o mitjançant qualssevol altres documents que expressament poguessin interessar-se per l’administració municipal.

L’aplicació de la tarifa bonificada s’efectuarà a instància de les persones interessades i tindrà caràcter anual. La seva vigència cessarà el 31 de desembre de cada exercici, al final del qual s’haurà de renovar la sol·licitud a efectes de la seva aplicació, si escau, per a l’exercici següent.

MERITACIÓ DE LA TAXA I NORMES DE GESTIÓ I COBRAMENT

Article 7.

1. Es merita la Taxa i neix l’obligació de contribuir des del moment en què s’iniciï la prestació del servei, entenent-se iniciat des que s'efectuiï la prestació del servei de recollida de fems. Una vegada iniciada la prestació del servei, la meritació es produirà l'1 de gener de cada any, i el període impositiu comprendrà l'any natural, llevat dels següents supòsits:

1.1. Quan s’iniciï la prestació del servei en el primer semestre, s’abonarà en concepte de Taxa la quota anual íntegra. Si l’inici de la prestació té lloc en el segon semestre de l’exercici, es liquidarà la meitat de la quota anual.

1.2. Si se cessa definitivament en l’ús de la prestació del servei durant el primer semestre de l’exercici procedirà la devolució de la meitat de la quota anual. Si el cessament definitiu té lloc al segon semestre, no procedirà la devolució de cap quantitat.

Les devolucions es tramitaran amb sol·licitud expressa prèvia dels contribuents i, en el seu cas, dels seus substituts. S’hi adjuntarà el rebut original abonat i s’haurà d’acreditar el cessament definitiu en l’ús de la prestació del servei, en la forma següent:

a) Si es tracta d’una activitat econòmica, mitjançant l’aportació de fotocopia de la Baixa Censal, per cessament definitiu a l’activitat respecte de l’Impost sobre Activitats Econòmiques. La sol·licitud haurà de contenir petició dirigida al Departament de Llicències demanant la conseqüent anul·lació de la llicència d’obertura de l’establiment.

b) Quan es tracti d’habitatges, mitjançant l’aportació de fotocopia d’Escriptura o Document Públic, acreditatius de la transmissió del domini de l’immoble gravat.

2. Anualment es formaran els Padrons en els quals figuraran els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per aplicació de la present Ordenança, els quals seran exposats al públic per un mes a l'efecte de notificació als interessats i presentació de reclamacions si escau, amb anunci previ al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d’anuncis municipal.

3. Transcorregut el termini d’exposició al públic, l’Ajuntament resoldrà sobre les reclamacions presentades i aprovarà definitivament els Padrons, que serviran de base per als documents cobratoris corresponents.

4. Les baixes s’hauran de cursar abans de la finalització de l’anualitat, mitjançant notificació a l’Ajuntament, i tindran efectes a partir de la següent. Qui incompleixi aquesta obligació, continuaran subjectes al pagament de l’exacció. La durada de la baixa no podrà ser inferior a dotze mesos; en conseqüència, no s’entén com a baixa, la no ocupació o tancament temporal, de qualsevol classe d’habitatges, comerços i indústries per un període inferior a l’abans assenyalat.

Les modificacions d’ordre físic (superfície, esbucament, etc.) jurídic (canvi de titularitat, etc.) o econòmic (canvi d’ús o destinació, de classe o categoria, etc.) hauran d’ésser comunicades a l’Administració Municipal, i sortiran efecte a partir de l’exercici següent al de la comunicació.

5. Els supòsits d’activitats comercials o de tipus d’immobles no recollits de forma específica o genèrica en els epígrafs del Quadre de Tarifes de l’art. 6 de l’Ordenança podran ésser objecte de Concert Fiscal per a la determinació de la quota, a requeriment de l’Administració Municipal als subjectes passius o als seus substituts; si no se subscriu aquest Concert, es liquidarà la Taxa per l’aplicació de la Tarifa de major analogia de les existents al Quadre de Tarifes.

6. Les quotes liquidades i no satisfetes en el període voluntari, es faran efectives per la via de constrenyiment, d’acord a les normes del Reglament general de recaptació.

7. Es consideraran partides fallides o crèdits incobrables aquelles quotes que no hagin pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per a la declaració de la qual es formalitzarà l’oportú expedient, d’acord amb el previngut al vigent Reglament general de recaptació.

8. Superfície tributable. Als epígrafs on la fixació de quotes tengui com a base la superfície de l’immoble, aquesta es determinarà en la següent forma:

a) En els locals comercials, en general, la superfície tributable, serà la total construïda de l’establiment i sumant, en el seu cas, la superfície de la terrassa ocupada, encara que ho sigui temporalment, per útils, mercaderies o mobiliari que siguin objecte d’exposició al públic o usats per aquest.

b) En els habitatges particulars en general, la superfície tributable serà la total construïda de l’immoble que a aquests efectes figuri al Cadastre immobiliari respecte de l’Impost sobre Béns Immobles. S’exclourà de dit total, en el seu cas, la superfície construïda corresponent a aparcaments que figurin englobats juntament amb l’habitatge en l’esmentat Cadastre.

9. En el supòsit de modificar-se dintre del mateix exercici el Quadre de Tarifes contingut a l’article 6 de la present Ordenança, les quotes es prorratejaran proporcionalment als períodes de vigència de les respectives Tarifes, girant-se les liquidacions parcials a compte i complementàries que escaigui.

Amb aquesta finalitat, s’elaboraran en cada cas els respectius padrons de persones contribuents, que seran objecte d’exposició pública prèvia a la seva aprovació definitiva, i es determinaran també els terminis de pagament en període voluntari mitjançant el preceptiu Edicte de Cobrament.

10. Per acord de la Corporació Plenària, adoptat el 2 de novembre de 2011, les facultats de liquidació i recaptació de la present Taxa s'atribueixen a la Empresa Municipal Calvià 2000, S.A.

INFRACCIONS I SANCIONS

Article 8.

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries, i de les sancions que els correspongui en cada cas, se sotmetrà al que disposen els articles 191 a 212 de la Llei general tributària i altres disposicions que la desenvolupin i complementin.

Article 9.

En tot el no previst en aquesta Ordenança, regirà l'Ordenança Municipal general de Recaptació i la legislació de Règim local, especialment el Text Refós de la Llei d'Hisendes locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, i altres disposicions que resultin aplicables.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança Fiscal, aprovada definitivament en data 21 de desembre de 2015, i prèvia la seva publicació en el BOIB en els termes prevists a l’art. 17.4 del RDL 2/2004, entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2016 i continuarà la seva vigència fins que no sigui derogada o modificada.

ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS

Acord provisional elevat a definitiu:

1r- Transcorregut el termini d'exposició al públic de l'acord d'aprovació provisional de modificació de l'Ordenança reguladora de la Taxa per expedició de documents administratius, adoptat per la Corporació Plenària en sessió ordinària de data 20 d'octubre de 2015, ha estat presentat dins d'aquest termini un escrit d'al·legacions, subscrit per D. José Manuel Ruíz Rivero en nom propi i en representació de Partido Popular, acordant-se la seva desestimació i l'aprovació del text annex de l'Ordenança que recull aquesta modificació.

2n- El text de la citada Ordenança o de les seves modificacions es publicarà en el BOIB i entrarà en vigor a partir de la data prevista en la seva Disposició final.

3r- De conformitat amb el disposat en el Artº 19.1 del RDL 2/2004, de 5 de Març, contra el present acord i Ordenança annexa, els interessats podran interposar a partir de la seva publicació en el BOIB, recurs contenciós-administratiu en la forma i terminis que estableixen les normes reguladores d'aquesta Jurisdicció.

Text de l'ordenança:

TÍTOL: Taxa per expedició de documents administratius

FONAMENT I NATURALESA

Article 1.

En ús de les facultats atorgades pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l’article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i conformement al que disposen els articles 15 a 19 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament de Calvià, continuarà percebent la “Taxa per l’Expedició de Documents Administratius”, que es regirà per la present Ordenança Fiscal, les normes de la qual atenen el que preveu l’article 57 amb relació a l’article 20.4.s) de l’esmentat R.D.L. 2/2004.

FET IMPOSABLE

Article 2.

1. Constitueix el fet imposable de la Taxa l’activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota mena de documents que expedeixi i d’expedients que entengui l’Administració Municipal , els seus Organismes Autònoms , Empreses Públiques Municipals , Fundacions i Autoritats municipals.

2. A aquests efectes, s’entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada per persona particular o redundi en el seu benefici, encara que no hagi mediat sol·licitud expressa de persona interessada.

SUBJECTE PASSIU

Article 3.

Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l’article 33 de la Llei general tributària que sol·licitin, provoquin o en interès dels quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.

RESPONSABLES

Article 4.

1. Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a què es refereixen els articles 38.1 i 39 de la Llei general tributària.

2. Seran responsables subsidiaris lespersones administradores de les societats i els síndics, interventors o liquidadors de fallida, concursos, societats i entitats en general, en els supòsits i amb l’assoliment que assenyali l’art. 40 de la Llei general tributària.

BASES I TARIFES

Article 5.

Constituirà la base de la present exacció la naturalesa dels expedients a tramitar i documents a expedir.

Article 6.

La tarifa a aplicar per tramitació completa serà la següent;

TARIFA

Concepte

Epígraf 1.

Certificacions

Quota Euros (€)

1.1. Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o Intervenció de l’Ajuntament o Batlia sobre els documents o dades compresos dintre del darrer quinquenni

1,80

1.2. Per cada foli o fracció dels certificats que expedeixi la Secretaria o Intervenció de l’Ajuntament o Batlia sobre els documents o dades la data dels quals sigui de més de cinc anys, fins a deu

6

1.3. Quan els certificats s’expedeixin sobre documents o dades la data dels quals sigui de més de deu anys, per cada quinquenni

A efectes de còmputs de temps, el càlcul es practicarà a partir de la data de sol·licitud del certificat.

12

1.4. Certificats de residència

(En els que s’emetin a través de caixers automàtics d’entitats de crèdit, el sol·licitant haurà d’abonar l’import que tenguin establert les entitats com a costos d’operació)

0

1.5. Certificats històrics de convivència del departament de Població, per certificat. El pagament s'efectuarà mitjançant autoliquidació a efectuar juntament amb la sol·licitud d'emissió del certificat

6,00

1.6. Certificats en general, no compresos als apartats anteriors, pel primer foli útil

0,90

1.7. A la resta de folis

0,30

Epígraf 2.

Còpia de documents o dades

Quota Euros

2.1. Còpies impreses o fotogràfiques d’Ordenances municipals i documents que es facilitin a persones particulars, per full

0,15

2.2. Còpies fotogràfiques de plànols que es faciliten a persones particulars, per unitat

6

2.3. Obtenció de documentació digital de l'arxiu (en format CD), per expedient. Inclou un CD gravable. S'estableix la possibilitat de que la informació requerida es gravi en un pendrive verge que haurà de ser aportat pel sol·licitant, pel mateix import

15

2.4. Impressió de documents digitals o per realització de fotocòpies en grandària DIN A-4, per còpia

0,15

2.5. Impressió de documents digitals o per realització de fotocòpies en grandària DIN A-3, per còpia

0,30

Epígraf 3.

Expedients administratius

Quota Euros

3.1. Per cada informe que emetin els departaments o serveis municipals a expedients administratius o en virtut de manament judicial, a instància de part i en interès particular, sense perjudici dels altres drets que escaiguin, i llevat dels informes que es determinen als apartats posteriors d’aquest epígraf

24

3.2. Informes sobre dades estadístiques, a l’efecte d’autorització d’obertura d’apotecaries, per cada un

120,20

3.3. Informes urbanístics motivats per la sol·licitud de certificats de finalització d’obres i d’infraestructura: la tarifa es determinarà per aplicació dels següents percentatges sobre el Pressupost de l’Obra o infraestructura objecte de l’informe:

3.3.1. Pressuposts fins a 50 milions

0,135 %

3.3.2. Excés de 50 fins a 250 milions

0,130 %

3.3.3. Excés de 250 milions

0,125 %

3.4. Informes urbanístics motivats per la sol·licitud de certificats d’habitabilitat, per habitatge o unitat habitable informada

60,10

3.5. Informes tècnics urbanístics i sobre Edificació per l’emissió dels quals es necessiti la intervenció de tècnics de grau mitjà o superior

120,20

3.6. Validació de poders

12

3.7. Validació de documents

6,60

3.8.Contractes formalitzats per documents administratius

6

Epígraf 4.

Concessions, llicències i permisos

Quota Euros

4.1. Llicències urbanístiques i obertura d’establiments, sobre l’import de la taxa

0,55%

4.2. Llicències o permisos per a ocupació o exercici d’activitats a les vies públiques municipals

6

4.3. Llicències o permisos, de caràcter temporal i amb durada inferior a l’any natural, per a la distribució de publicitat en mà

162,25

4.4. Per a tota classe de llicències o permisos no ressenyats

6

4.5. Carnet municipal per a conductor de cotxes de lloguer:

1ª expedició

Renovació

6,60

3,30

4.6. Carnet municipal y armilla d'agent de publicitat dinàmica i activitats anàlogues

Carnet municipal agent publicitat

Armilla agent publicitat dinàmica

6

21,58

4.7. Permís per a cotxes de lloguer sense xofer, per cada vehicle

6

4.8. Concessió de capelles, criptes, sepultures i nínxols als cementeris municipals

6

4.9. Traspàs i renovació dels títols citats al número precedent

3

4.10. Drets d’examen per a l’obtenció del carnet municipal de conductor d’auto-turisme

6

4.11. Drets per inspecció anual d’autotaxis

0,60

4.12. Drets per inspecció tècnica per substitució vehicle autotaxi

0,60

Article 7.

Quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d’urgència l’expedició d’algun document dels compresos en tarifes, seran incrementades les quotes resultants en un 50 per 100.

EXEMPCIONS

Article 8. Estaran exempts de la Taxa reguladora en aquesta Ordenança:

a) Les persones acollides a la Beneficiència Municipal

b) Els documents expedits a instància d’institucions i autoritats civils, militars o judicials, per sortir efecte en actuacions d’ofici.

c) Les autoritzacions a menors per concertar contractes laborals.

d) No s’inclouen en els supòsits d’exempcions les certificacions o documents que expedeixi l’Administració Municipal en virtut de sol·licitud mitjançant ofici de jutjats o tribunals per a tota classe de plets, les quals no es lliuraran ni trametran sense que prèviament s’hagi satisfet la corresponent quota tributària.

ADMINISTRACIÓ I COBRAMENT

Article 9.

1. Els documents que han d’iniciar un expedient es presentaran a les oficines municipals o a les assenyalades a l’article 66 de la Llei de procediment administratiu.

2. Les quotes se satisfaran mitjançant l’estampació del segell municipal corresponent, a les oficines municipals en el moment de la presentació dels documents que iniciïn l’expedient.

3. Els documents rebuts a través de les oficines assenyalades a l’article 66 de la Llei de procediment administratiu, seran admesos provisionalment, però no se’ls podrà donar curs sense el pagament previ dels drets; amb aquest fi, es requerirà a la persona interessada perquè en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents mitjançant l’aportació dels segells municipals necessaris, amb l’advertiment que, transcorregut dit termini sense efectuar-lo, es tendran per no presentats els escrits i es procedirà al seu arxiu.

Artile 10.

Els drets per cada petició de cerca d’antecedents es meritaran encara que el seu resultat sigui negatiu.

BONIFICACIONS DE LA QUOTA

Article 11.

No s’atorgarà cap bonificació dels imports de les quotes tributàries assenyalades a la tarifa d’aquesta taxa.

MERITACIÓ

Article 12.

1. Es meritarà la taxa i neix l’obligació de contribuir quan es presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.

2. En els casos a què es refereix el número 2 de l’article 2n, la meritació es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que provoquin l’actuació municipal d’ofici quan aquesta s’iniciï sense sol·licitud prèvia de persona interessada però redundi en benefici seu.

INFRACCIONS I SANCIONS

Article 13.

En tot allò relatiu a la qualificació d’infraccions tributàries i de les sancions que en corresponguin en cada cas, s’estarà a allò disposat als articles 77 i següents de la Llei general tributària.

DISPOSICIÓ FINAL

La present Ordenança Fiscal, fou aprovada definitivament en data 21 de desembre de 2015 i entrarà en vigor a partir de la data de la seva publicació al BOIB, i la seva vigència continuarà fins que no sigui derogada o modificada.

Calvià, 21 de desembre de 2015

    

LA TINENT DE BATLE  D'ECONOMIA, OCUPACIÓ I INNOVACIÓ

Mª del Carmen Iglesias Manjón