desc_4_logos_PROA+,_FSE+_24-28.png

Informació general del programa per al període 2024-2028

desc_AA_ESPAI_MICROSITES.png

desc_Boto_Novetats.png        desc_Boto_Normativa_i_documentacio.png      desc_Boto_Preguntes_frequents.png        desc_Boto_Mapa_dels_centres.png

 desc_Boto_Curs_2024-2025.png

desc_AA_ESPAI_MICROSITES.png

Principis pedagògics del programa

Es consideren com a nucli fonamental del programa els principis pedagògics següents:

  1. L’equitat, que garanteix la igualtat d’oportunitats en l’accés, el procés i els resultats educatius, i la no segregació dins dels centres.
  2. L’educació inclusiva com a principi fonamental, en què tots els joves aprenen junts i s’atén la diversitat de tot l’alumnat.
  3. Les expectatives positives de la comunitat educativa sobre les possibilitats d’èxit de tot l’alumnat.
  4. L’acompanyament i l’orientació, la prevenció i la detecció primerenca de les dificultats d’aprenentatge, així com la posada en marxa de mecanismes de reforç tan aviat com es detectin les dificultats.
  5. Rellevància de l’educació no cognitiva (socioemocional) per als aprenentatges i el benestar futur.
  6. Ús del coneixement acumulat per a la millora continua en el procés d’ensenyament-aprenentatge i la gestió pedagògica dels centres.

desc_AA_ESPAI_MICROSITES.png

Objectius del programa

Els objectius generals són millorar l’èxit escolar i garantir la permanència de l’alumnat als centres educatius, reduint l’abandonament escolar primerenc. Les actuacions afavoreixen processos d’ensenyament-aprenentatge efectius que generen satisfacció a totes les parts implicades, per originar expectatives positives per a tot l’alumnat, i potenciar un clima inclusiu en el centre.

Per a la consecució d’aquestes actuacions s’han d’assolir:

a) Objectius intermedis:

  • Millorar els resultats escolars d’aprenentatges cognitius i socioemocionals.
  • Reduir el nombre d’alumnes que repeteixen curs.
  • Reduir el nombre d’alumnes que presenten dificultats per a l’aprenentatge.
  • Reduir l’absentisme escolar, millorant les fases del procés d’aprenentatge.
  • Millorar la comprensió lectora i la competència matemàtica de tot l’alumnat, especialment del més vulnerable.

b) Objectius vinculats amb les actituds:

  • Aconseguir i mantenir un bon clima inclusiu de tota la comunitat educativa.
  • Aconseguir i mantenir un bon nivell de satisfacció en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Aconseguir i mantenir expectatives positives de la comunitat educativa respecte a tot l’alumnat.
  • Avançar cap a una escola inclusiva i sense segregació en el centre.

c) Objectius de desenvolupament d’estratègies i d’activitats palanca:

  • Aplicar estratègies i activitats palanca facilitadores dels objectius intermedis i vinculats a les actituds.

d) Objectius de recursos:

  • Optimitzar els recursos disponibles per a la consecució dels objectius del programa de forma eficient i eficaç.

e) Objectius d’entorn:

  • Col·laborar en la consolidació d’unes condicions d’educabilitat adequades per a tot l’alumnat.
  • Contribuir a reduir la segregació entre els centres educatius.

desc_AA_ESPAI_MICROSITES.png

Línies estratègiques

El programa PROA+, FSE+ s’estructura al voltant de cinc línies estratègiques, inspirades en els principis pedagògics PROA+, a partir de les quals els centres hauran de dirigir les seves activitats palanca.

Les línies estratègiques són:

a) Línia estratègica 1: assegurar les condicions mínimes d’educabilitat de l’alumnat.
b) Línia estratègica 2: donar suport a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge.
c) Línia estratègica 3: desenvolupar actituds positives dins el centre.
d) Línia estratègica 4: millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge d’aquells aspectes clau de les competències on l’alumnat presenta dificultats d’aprenentatge.
e) Línia estratègica 5: aplicar noves formes d’organització i gestió de centre orientades a millorar l’èxit educatiu de tot l’alumnat.

D’aquestes línies es deriven les següents línies de treball:

a) Identificació, derivació i seguiment de les barreres d’aprenentatge de l’alumnat. Accessibilitat universal.
b) Orientació, acompanyament i absentisme.
c) Reforç educatiu.
d) Competència lectora.
e) Competència matemàtica.
f) Educació inclusiva.
g) Procés d’ensenyament-aprenentatge.
h) Qualitat i formació docent.
i) Gestió pedagògica i gestió del canvi.

Les línies estratègiques s’executaran mitjançant les Activitats Palanca (AP) que componen el Catàleg d’Activitats Palanca PROA+, FSE+ de cada curs escolar.