Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

Núm. 176404
Convocatòria i bases per a la subvenció de transport escolar per a nivells no obligatoris del curs 2023-2024 (CODI BDNS: 750127)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La sra. Batlessa ha dictat el següent:

DECRET DE BATLIA (194/2024 de 19/03/2024)

1. Atès que l'Ajuntament d'Algaida vol ajudar a les famílies a suportar el cost afegit que implica la inexistència d'Institut d'educació secundària (IES) al municipi, i atès que els alumnes dels trams d'educació secundària no obligatòria no gaudeixen de transport públic gratuït entre els nuclis del municipi i l'IES Llucmajor.

2. Atès que en el vigent pressupost de despeses municipal s'ha previst la consignació pressupostària adequada per tal de poder dur a terme l'activitat de foment abans referida.

3. Vist el previst al Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament d'Algaida, aprovat mitjançant Decret de Batlia de data 2024-0030, de 15 de gener, així com a l'Ordenança General reguladora de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament d'Algaida (BOIB nº 88 de 03/07/2021).

4. D'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial decret 887/2006, que la desenvolupa i en exercici de les competències que m'atribueix la Llei de Bases de règim local,

HE RESOLT

1. Convocar les subvencions de transport escolar del curs 2023-2024, destinada als alumnes residents a Algaida que assisteixen a l'IES Llucmajor per a cursar nivells educatius no obligatoris.

2. Aprovar les Bases que regiran la concessió de subvencions de transport escolar del curs 2023-2024, destinada als alumnes residents a Algaida que assisteixen al l'IES Llucmajor per a cursar nivells educatius no obligatoris.

3. Autoritzar la despesa màxima prevista per aquesta convocatòria.

4. Publicar aquesta resolució a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Batlessa, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver publicat la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Algaida, document signat electrònicament (20 de març de 2024

La batlessa Margarita Fullana Arrom)

 

BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS DESTINADES A TRANSPORT ESCOLAR PER A NIVELLS NO OBLIGATORIS PER AL CURS ESCOLAR 2023-2024

1. OBJECTE DE LES SUBVENCIONS

1.- L'Ajuntament d'Algaida vol ajudar a les famílies a suportar el cost afegit que implica la inexistència de Institut al municipi, per quan els alumnes dels trams d'educació secundària no obligatòria no gaudeixen de transport públic gratuït entre els nuclis del municipi i l'IES Llucmajor.

A més, cal tenir en compte que a tals efectes, es va signar en data 04/12/2023 el Conveni de col·laboració entre la Conselleria d'Educació i Universitats i l'Ajuntament d'Algaida per a la gestió del servei de transport escolar, per tal que la Conselleria aporti a l'Ajuntament d'Algaida el 80% del cost de subvencionar el transport escolar als alumnes del municipi, ja sigui mitjançant ajuts (com és el present cas), com mitjançant la dotació de places de transport escolar mitjançant una contractació.

2.- S'entén per subvenció tota disposició dinerària realitzada per l'Ajuntament d'Algaida, a favor de persones públiques o privades, i que compleixi els següents requisits:

a) Que el lliurament es realitzi sense contraprestació directa dels beneficiaris.

b) Que el lliurament estigui subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat, l'adopció d'un comportament singular, ja realitzats o per desenvolupar, o la concurrència d'una situació, havent el beneficiari de complir les obligacions materials i formals que s'haguessin establert.

c) Que el projecte, l'acció, conducta o situació finançada tingui per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social o de promoció d'una finalitat pública.

2. REQUISITS QUE HAURAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS

Podran ser beneficiaris de la convocatòria els pares, mares, tutors/es legals de l'alumnat o l'alumnat majors d'edat matriculats a algun nivell d'educació no obligatòria de l'IES Llucmajor, sempre que siguin veïns/es d'Algaida i que facin ús del servei de transport escolar organitzat mitjançant pares, mares o alumnes de l'Institut.

3. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones interessades, han de presentar la seva sol·licitud d'acord amb el model 1, que s'haurà de presentar acompanyat necessàriament de la següent documentació:

  1. Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o targeta de resident del sol·licitant
  2. Fotocòpia del Document Nacional d'Identitat o targeta de resident de l'estudiant
  3. Documentació acreditativa d'estar matriculat al curs 2023-2024 en estudis d'educació no obligatòria emesa per l'IES Llucmajor o el CIFP Pere Son Gall.
  4. Declaració responsable del sol·licitant (pare, mare, tutor/a legal de l'alumnat, o l'alumnat en el cas de que sigui major d'edat) de no trobar-se inhabilitat per a obtenir subvencions de les Administracions públiques, de no ser deutor de la Hisenda pública i d'estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social (model 2)
  5. Dades del compte bancari al qual s'ha de transferir l'import de la subvenció que eventualment es pogués concedir (model 3)
  6. Certificació acreditativa d'empadronament de l'estudiant, que els serveis municipals uniran d'ofici a la sol·licitud presentada
  7. La presentació de factures o altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa al tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, així com el seu justificant de pagament, en els termes establerts reglamentàriament acreditatius del pagament del servei de transport escolar corresponent a cadascun dels trimestres acadèmics mitjançant la presentació al Registre General de l'ajuntament del (model 4).

El termini per la presentació de les sol·licituds serà de 20 dies naturals, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB.

Els models 1 a 4 es troben a disposició de tots els interessats en el Registre General de l'Ajuntament i a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (https://ajalgaida.sedelectronica.es).

El lloc de presentació de sol·licituds serà el Registre General de l'Ajuntament d'Algaida. No obstant, les sol·licitud també es podran presentar a qualsevol dels llocs previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

a. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

1. En el cas de que, conclòs el termini de presentació de sol·licituds, aquesta no reuneixi els requisits necessaris per a la seva tramitació, se requerirà al sol·licitant perquè esmeni les deficiències advertides en el termini màxim i improrrogable de 3 dies hàbils, quedant advertit que de no fer-ho així, se'l tindrà per desistit a la seva sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El procediment de concessió de la subvenció s'ajustarà al que preceptua la Ordenança reguladora de la concessió de Subvencions de l'Ajuntament d'Algaida, el procediment de tramitació de subvencions de la Llei General de Subvencions 38/2003, i al procediment administratiu comú previst a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió de valoració que estarà composta per:

President: La Batlessa o regidor o persona en qui delegui.

Vocals:

1. Jerònima Miralles Xamena, tercera Tinent de Batlessa, regidora d'Educació, Salut, Serveis Socials, Cooperació i Igualtat, o persona en qui delegui

2. Joan Obrador Esteva, Interventor de la Corporació, o persona en qui delegui

Secretària amb veu i vot: Maria Antònia Palou Rosselló, TAG jurídica de la Corporació, o persona en qui delegui.

4. Correspon a la comissió de valoració formular la proposta de resolució. La proposta, que no tindrà caràcter vinculant, haurà d'expressar el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de la subvenció, i la seva quantia, expressant els criteris de valoració seguits para efectuar-la.

5. CRITERIS OBJECTIUS PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS I PONDERACIÓ DELS MATEIXOS

Tindran dret a la subvenció les persones que reuneixin els requisits per ser beneficiaris de la subvenció d'acord amb el que disposa l'apartat 2 de la convocatòria.

6. QUANTIA INDIVIDUALITZADA DE LES SUBVENCIONS O CRITERIS PER A LA SEVA DETERMINACIÓ

1. L'Ajuntament es compromet a dotar crèdit suficient per fer front a la subvenció de transport escolar corresponent al curs 2023-2024.

2. L'import de les subvencions regulades a la present convocatòria, en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el pressupost del projecte per al que es sol·licita.

3. L'ajuda màxima que l'Ajuntament té previst destinar a aquesta línia de subvenció es del 100% del cost del servei pressupostat per cada usuari.

Tenint en compte que per al curs escolar 2023-2024 hi ha un total de 59 usuaris, amb un cost plaça/alumne dia de 4,48€, i un total de 140 dies lectius, es calcula un import total de la subvenció de 37.004,80 euros (627,20€ per alumne).

7. ÒRGAN COMPETENT PER A LA INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT I TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ

1. L'òrgan competent per iniciar i resoldre el procediment és la Batlia de l'Ajuntament d'Algaida.

2. L'òrgan competent per instruir el procediment és la Regidoria d'Educació i Joventut.

3. El termini per a la resolució i notificació a les persones interessades serà de dos mesos comptadors des de la publicació de la present convocatòria al BOIB.

8. FACULTATS DE LA INTERVENCIÓ MUNICIPAL PER A GARANTIR L'ADEQUADA JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

1. Per a exercir el control, la Intervenció municipal tindrà les següents facultats:

A) El lliure accés a la documentació objecte de comprovació.

B) La obtenció de còpia o la retenció de les factures, documents equivalents o substitutius i de qualssevol altre document relatiu a les operacions a les que es dedueixin indicis de la incorrecta obtenció, gaudi o destí de la subvenció.

2. La negativa al compliment d'aquesta obligació es considerarà resistència, excusa, obstrucció o negativa als efectes previstos a l'article 37 de la Llei general de subvencions, sense perjudici de les sancions que poguessin correspondre.

9. COMPATIBILITAT O INCOMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS AJUDES O INGRESSOS

Les subvencions objecte de la present convocatòria seran compatibles amb qualsevol altra concedida per entitats públiques o privades pel mateix objecte.

No obstant, en aquest cas, les persones interessades no podran presentar com a despesa, qualsevol de les despeses ja presentades per justificar l'altra ajuda o subvenció. D'acord amb el que disposa l'article 73 de la Llei General de Subvencions, per tal d'evitar qualsevol duplicitat de subvencions o ajudes, l'Ajuntament estampillarà les factures originals presentades amb el compte justificatiu, indicant la subvenció per a la justificació de la quan han estat presentades i si l'import del justificant s'imputa total o parcialment a la subvenció. En aquest cas s'indicarà la quantia exacta que resulti afectada per la subvenció.

10. RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT

L'òrgan competent per resoldre el procediment és la Batlessa de l'Ajuntament d'Algaida, que haurà de dictar i notificar als interessats la resolució del procediment en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de la publicació de la present convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Els actes de tràmit del present procediment, així com la resolució d'aquest, es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida (https://ajalgaida.sedelectronica.es)

 

Algaida, document signat electrònicament (20 de març de 2024

La batlessa Margarita Fullana Arrom)