Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 175596
Resolució de la directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’adjudica i es publica la llista definitiva de puntuació total de la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria grup de gestió de la funció administrativa (A2) adscrita als Serveis Corporatius del Servei de Salut de les Illes Balears, dins el Departament de Facturació i Cobraments
Fets
1. En el BOIB núm. 57, de 4 de maig de 2023, es publicà la Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s'aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, una plaça vacant de la categoria grup de gestió de la funció administrativa (A2) dels Serveis Centrals del Servei de Salut, en el Departament de Facturació i Cobraments.
2. El 7 de setembre de 2023, una vegada finalitzat el termini per presentar sol·licituds, la Comissió de Selecció es va reunir per revisar les sol·licituds presentades i els mèrits aportats, i va comprovar que totes s'havien presentat dins el termini establert i que tots els aspirants complien els requisits que estableix la convocatòria, excepte el senyor Antoni Àngel Seda Rosselló, atès que pertany a la Gerència de l'Hospital Universitari Son Espases.
3. El 10 d'octubre de 2023 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos i la puntuació provisional dels mèrits al·legats.
4. En data 10 d'octubre de 2023, va tenir entrada per registre un escrit d'al·legacions presentat per la senyora María Esperanza Perelló Cladera, pel qual al·legava la seva disconformitat amb la puntuació provisional publicada en el web del Servei Salut. Atesos els arguments de la senyora Perelló, es van detectar errades en el càlcul i còmput de dies de serveis prestats de la interessada. Per això, el tribunal avaluador es va reunir el 9 de novembre de 2023 i va decidir tornar a computar els serveis prestats a la resta d'aspirants i elevar a la directora de Recursos Humans la nova llista provisional amb les correccions pertinents.
5. El 30 de novembre de 2023 es va publicar en el web del Servei de Salut la Resolució de correcció d'errades del director general del Servei de Salut per la qual s'aprova la llista provisional d'admesos i exclosos i la puntuació provisional dels mèrits al·legats. Dins del termini per presentar al·legacions va entrar per registre un escrit d'al·legacions presentat per la senyora Cristina Bauzá Vives, pel qual al·legava la seva disconformitat amb la puntuació provisional.
6. El dia 24 de gener de 2024 la Comissió de Selecció va concedir tràmit d'audiència a la senyora Cristina Bauzá Vives per comunicar-li que les seves al·legacions no podien ser estimades, pel fet que no és possible aportar documentació nova fora del termini inicialment establert, d'acord amb l'apartat 4.2 de les bases de la convocatòria.
7. El dia 22 de febrer de 2024 la Comissió de Selecció es va reunir per elevar a la directora de Recursos Humans la publicació de la llista amb la puntuació total dels mèrits del aspirants, d'acord amb l'apartat 8.2 de les bases de la convocatòria. En aquesta mateixa data, la Comissió de Selecció, va dictaminar que d'acord amb l'apartat 3.2 de l'annex 4 de les bases de la convocatòria el dia 8 de març de 2024 a les 10.00 hores es duria a terme una entrevista personal amb quinze qüestions sobre les tasques que cal desenvolupar, la resolució de problemes i la capacitat d'organització de l'equip.
8. El dia 8 de març de 2024 la Comissió de Selecció es va reunir amb les candidates convocades per dur a terme l'entrevista personal. De l'acta de la reunió es desprèn que la Comissió de Selecció havia elaborat un qüestionari de quinze preguntes adreçades a determinar el nivell de coneixements sobre les funcions a desenvolupar en el lloc convocat, i la capacitat per resoldre problemes i d'organització de l'equip. A les 10.00 hores, el tribunal va fer la la crida de les aspirants per ordre alfabètic i va començar sense incidències les entrevistes. De les tres candidates només es varen presentar la senyora Cristina Bauzá Vives i la senyora Esperanza Perelló Cladera, mentre que la senyora Maria Lluch Lliteras Riutort no es va presentar.
Finalment, les entrevistes acabaren sense incidències i amb la puntuació següent: la senyora Bauzá Vives, 15 punts; la senyora Perelló Cladera, 14 punts. La senyora Lliteras Riutort no va rebre cap punt pel fet que no es presentà.
Fonaments de dret
1. L'apartat 8.3 de l'annex 1 «Bases de la convocatòria» per cobrir pel sistema de promoció interna temporal una plaça vacant de la categoria tècnic/tècnica de gestió de la funció administrativa de la plantilla orgànica autoritzada dels Serveis Corporatius del Servei de Salut estableix el següent: «El nomenament s'oferirà al candidat proposat per la Comissió de Selecció que figuri amb la puntuació més alta».
2. L'apartat 8.4 de l'annex 1 «Bases de la convocatòria» estableix el següent: «La resolució d'adjudicació definitiva es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears».
3. L'apartat 9 de l'annex 1 «Bases de la convocatòria» estableix el següent: «La persona seleccionada disposarà d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la resolució d'adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per prendre possessió de la plaça».
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Adjudicar a la senyora Esperanza Perelló Cladera, pel fet d'obtenir la puntuació més alta, una plaça vacant de la plantilla autoritzada dels Serveis Corporatius en la categoria tècnic/tècnica de gestió de la funció administrativa, pel sistema de promoció interna temporal, en el Servei de Facturació i Compres, d'acord amb l'apartat 8.3 de l'annex 1 de les bases de la convocatòria.
2. Publicar, d'acord amb l'apartat 8.4 de l'annex 1 de les bases de convocatòria, aquesta resolució així com la llista de puntuació total, que figura en l'annex d'aquesta resolució, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears (www.ibsalut.es), i que es pot consultar seguint la ruta «Professionals > Recursos Humans > Treballa amb nosaltres > Llocs de comandament intermedi».
3. Finalment i d'acord amb l'apartat 9 de l'annex 1 de les bases de la convocatòria, la persona designada ha de prendre possessió del lloc adjudicat dins del termini màxim de tres dies a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, (signat electrònicament: 18 de març de 2024)
La directora de Recursos Humans del Servei de Salut de les Illes Balears Margarita Bujosa Pocoví Por delegació del director general del Servei de Salut (BOIB núm. 112, de 12/08/2023)