Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS

Núm. 175300
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials per la qual s’obre un nou termini del tràmit d’informació pública el Projecte de decret del Consell de Cooperació de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. En data 8 de febrer de 2024, la consellera de Famílies i Afers Socials va dictar la Resolució per la qual s'inicia el procediment d'elaboració del Projecte de decret del Consell de Cooperació de les Illes Balears.

2. Elaborat el Projecte de decret del Consell de Cooperació de les Illes Balears, en data 15 de febrer de 2024 la consellera va dictar resolució per la qual es sometia al tràmit d'informació pública el projecte de decret de referència i el posava a disposició de les persones interessades a la pàgina web de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears i fixava un termini d'informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de dia 22 de febrer.

3. No obstant haver-se notificat la resolució d'informació pública a les entitats directament interessades, i de publicar-se en el portal de transparència del Govern de les Illes Balears, s'ha comprovat que no es va publicar el Portal de Participació Ciutadana, tal i com s'anunciava a dita resolució.

Fonaments de dret

La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, en l'article 58.1.e), estableix que els projectes de reglament s'han de sotmetre al tràmit d'informació pública, quan resulti preceptiva o sigui convenient a criteri de l'òrgan responsable de la tramitació. A aquest efecte, s'ha de publicar un anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears que indiqui el termini per fer suggeriments i el lloc web on es pot accedir al projecte normatiu.

L'apartat 2 del mateix article estableix que el termini dels tràmits d'audiència i d'informació pública, que es poden impulsar de forma simultània, ha de ser adequat a la naturalesa de la disposició i, en tot cas, no inferior a deu dies.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Sotmetre novament al tràmit d'informació pública el Projecte de decret del Consell de Cooperació de les Illes Balears i posar-lo a disposició de les persones interessades a la pàgina web de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears.

2. Fixar el termini d'informació pública en quinze dies hàbils des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Disposar que les al·legacions s'han de presentar a la seu de la Secretaria General de la Conselleria de Famílies i Afers Socials (plaça de la Drassana, 4, 07012, Palma) o a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Respecte d'això, l'article 14.1 de la Llei 39/2015 estableix que les persones físiques poden escollir en tot moment si es comuniquen amb les administracions públiques per exercir els seus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques. El mitjà escollit per la persona per comunicar-se amb les administracions públiques pot ser modificat per aquella en qualsevol moment. L'apartat 2 del mateix article estableix que, en tot cas, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu els subjectes següents, entre d'altres: les persones jurídiques; les entitats sense personalitat jurídica, i les persones que representin una persona interessada que estigui obligada a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

4. Habilitar la possibilitat de presentar al·legacions al projecte per mitjans telemàtics, mitjançant l'apartat relatiu a l'audiència i informació pública en l'elaboració normativa, de la pàgina web de participació ciutadana (http://participaciociutadana.caib.es) del Govern de les Illes Balears, dins el termini que estableix l'apartat 2 d'aquesta Resolució, d'acord amb l'article 34.2.f) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Sempre que les al·legacions presentades mitjançant la web incloguin la identificació de la persona o l'entitat que les formula, s'inclouran en l'expedient d'elaboració normativa, tot i que no constin en el registre d'entrada electrònic de l'Administració de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, el funcionari o funcionària de l'òrgan competent per a la tramitació del procediment normatiu que les rebi electrònicament ha d'emetre una diligència relativa a les al·legacions presentades.

5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 18 de març de 2024

La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover