Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 175252
Aprovació definitiva del Reglament de prestacions econòmiques d’urgència social de l’ajuntament d’Artà

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Finalitzat el termini d'exposició pública per a la presentació de reclamacions contra l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament, a la sessió plenària ordinària de dia 29 de gener de 2024, del Reglament de prestacions econòmiques d'urgència social de l'Ajuntament d'Artà, publicat en el BOIB núm. 16, de dia 1 de febrer de 2024, sense que s'hagin presentat reclamacions, queda aprovat definitivament el reglament següent, de conformitat amb el que preveu l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

El text íntegre del Reglament és el següent:

<< REGLAMENT DE PRESTACIONS ECONÒMIQUES D'URGÈNCIA SOCIAL  DE L'AJUNTAMENT D'ARTÀ

Article 1. Objecte

Aquest Reglament té per objecte regular les prestacions econòmiques d'urgència social que s'emmarquen en l'àmbit dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics de l'Ajuntament d'Artà.

Article 2. Naturalesa de les prestacions i àmbit d'aplicació

1. Són prestacions econòmiques d'urgència social les aportacions dineràries de l'Ajuntament d'Artà amb la finalitat d'atendre determinades situacions de necessitat en les quals es troben les persones que no disposen de recursos suficients per afrontar-les.

2. Aquestes prestacions són conseqüència d'una valoració prèvia dels treballadors o treballadores socials dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

3. Les prestacions socials de caràcter econòmic no tenen caràcter de subvenció, d'acord amb el que disposa l'article 22.3 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

4. Aquestes prestacions estan subjectes a disponibilitat pressupostària.

Article 3. Característiques

1. Les prestacions econòmiques municipals d'urgència social són finalistes i no periòdiques, de manera que es troben acotades per concepte i temporalment.

2. Aquestes prestacions tenen per finalitat resoldre situacions que requereixen una resposta ràpida en el suport econòmic i que afecten persones o unitats de convivència que, per situacions sobrevingudes, despeses imprevistes, dèficit temporal d'ingressos econòmics o emergències naturals o socials, donin lloc a una situació de necessitat d'accés a recursos de primera necessitat, com ara l'alimentació, el vestit i l'allotjament.

3. Aquestes prestacions són complementàries del treball social, de manera que han d'actuar sempre com a complement d'un pla de feina que s'ha de desenvolupar amb les persones o famílies beneficiàries per aconseguir una millora del seu benestar en relació amb l'autonomia personal i social.

Article 4. Tipologia de les prestacions

1. La finalitat de les ajudes d'urgència social és cobrir les necessitats socials bàsiques que permeten la subsistència de les unitats de convivència i, prioritàriament, de les definides en els supòsits següents:

a) Alimentació, cures personals essencials i higiene:

- Adquisició d'aliments per cobrir les necessitats bàsiques de subsistència.

- Dietes especials establertes per prescripció facultativa del sistema públic de salut.

- Alimentació infantil.

- Adquisició de productes bàsics per a la higiene personal i neteja de la llar.

b) Vestit:

- Roba i calçat.

c) Accés o manteniment de l'habitatge habitual i/o despeses que se'n deriven:

- Lloguer d'habitatge habitual o pagament puntual de la quota d'hipoteca quan existeixi garantia de continuïtat.

- Subministraments bàsics (aigua, gas i electricitat).

- Adquisició d'equipament bàsic de primera necessitat per a l'habitatge habitual.

- Manteniment de les condicions mínimes d'higiene de l'habitatge habitual.

- Despeses per fer front a la pèrdua temporal o permanent d'habitatge per desnonament, llançament, ruïna, catàstrofe o altres causes de força major acreditades per informes tècnics de les autoritats competents.

d) Medicació i/o altres cures sanitàries prescrites per personal facultatiu sanitari del sistema públic de salut, quan no s'hagin pogut cobrir per cap altre sistema de protecció social:

- Medicaments.

- Pròtesis i ortesis.

- Ulleres i similars.

- Altres ajudes tècniques.

e) Serveis educatius, d'oci i temps lliure per a infants i joves, quan no s'hagin pogut cobrir per cap altre sistema:

- Escolarització a educació infantil de 0-3 anys.

- Material escolar i llibres.

- Menjador escolar, complementari a la convocatòria de beques del sistema educatiu.

- Activitats extraescolars i de lleure.

- Escola d'estiu.

- Altres formacions dirigides a la millora de la inserció laboral.

f) Transport en casos que garanteixin processos d'inserció laboral o formativa, quan no s'hagi pogut cobrir per cap altre sistema:

- Transport públic.

- Bitllets fora de l'illa, en casos excepcionals.

g) Situacions d'emergència que posin en perill la convivència en la unitat familiar, de risc d'exclusió de la unitat de convivència o d'alguns dels seus membres, que no estiguin previstes en aquest article ni per altres prestacions del sistema públic de serveis socials:

- Enterraments de beneficència, sempre que aquest servei no estigui cobert per altres mitjans.

- Trasllat en cas de circumstàncies greus.

h) Altres conceptes justificats degudament pel treballador o la treballadora social que tramita l'ajuda econòmica.

2. Atès que no són prestacions garantides de dret subjectiu, sinó que són conseqüència d'una valoració tècnica, abans de fer la proposta de concessió de la prestació, els Serveis Socials Comunitaris Bàsics han d'establir compromisos o obligacions específics que assegurin el compliment de la finalitat i l'objecte de la concessió de les prestacions que es recullen en aquest article, així com la justificació corresponent.

3. L'annex 1 d'aquest Reglament recull el Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social i concreta la tipologia d'ajudes, la periodicitat i la quantia màxima anual de cada una d'aquestes.

Article 5. Finançament i quantia de les prestacions

1. Aquestes prestacions s'han de finançar a càrrec dels crèdits anuals que, per a aquest fi, es consignin en els pressupostos municipals per a cada exercici econòmic.

2. La concessió de prestacions econòmiques té com a límit la disponibilitat pressupostària existent en les partides pressupostàries corresponents.

3. La persona beneficiària pot haver de participar en el pagament del cost de les prestacions d'acord amb el que preveu l'article 24.6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.

4. Els imports màxims pels distints conceptes d'ajudes a concedir són els que es determinen en l'annex 1 d'aquest Reglament.

5. L'import de les ajudes concedides en cap cas no pot superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes destinades a la mateixa finalitat, el cost de les necessitats a cobrir.

Article 6. Persones beneficiàries i requisits

1. Poden ser beneficiàries de les prestacions econòmiques d'urgència social les persones que constitueixin una unitat de convivència independent, que siguin ateses pels Serveis Socials Comunitaris Bàsics del municipi d'Artà i que compleixin els requisits següents:

a) Ser majors de 18 anys o estar emancipades legalment.

b) Estar empadronades i residir de manera efectiva en el municipi d'Artà amb una antelació mínima de 3 mesos comptadors des de la data de la sol·licitud.

c) Haver presentat la sol·licitud de la prestació en els Serveis Socials Comunitaris Bàsics (annex 3).

d) Tenir expedient obert en els Serveis Socials Comunitaris Bàsics de l'Ajuntament d'Artà.

e) Estar en situació de necessitat social provocada per una situació de dèficit d'ingressos econòmics. Aquesta situació ha de ser valorada per un treballador o  treballadora social dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

f) No tenir dret a accedir a prestacions econòmiques atorgades per altres administracions que puguin cobrir la totalitat de la necessitat sorgida.

g) No ser persones beneficiàries d'ajudes o subvencions pel mateix concepte, naturalesa i finalitat. En cas que aquestes ajudes o subvencions no s'hagin concedit pel total de la despesa, l'import de les ajudes concedides en cap cas no pot superar, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes per al mateix fi, el cost de la necessitat a cobrir.

h) No disposar de béns mobles o immobles diferents a l'habitatge habitual, sobre els quals es disposi de dret de propietat, possessió o usdefruit i que, per les seves característiques, valoració, possibilitats de venda o explotació, permetin apreciar l'existència de mitjans econòmics suficients per fer front a les despeses objecte de la sol·licitud.

i) No haver renunciat, en els tres anys previs a la sol·licitud, a prestacions municipals no econòmiques que tenen com a finalitat la cobertura de les mateixes necessitats bàsiques per a les quals se sol·liciten les prestacions econòmiques.

j) Acreditar, els nuclis familiars amb menors en edat d'escolarització obligatòria, l'assistència d'aquests als centres escolars, o autoritzar la seva comprovació per part del personal tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

k) Tenir valorada la situació personal o familiar de necessitat social i insuficiència de recursos econòmics.

l) Haver fet un ús adequat i haver justificat les ajudes anteriors concedides pels Serveis Socials Comunitaris Bàsics en els termes que preveu l'article 15 d'aquest Reglament.

2. A l'efecte de ponderar la insuficiència de recursos econòmics, cal atenir-se a allò que estableix el barem resultant de multiplicar l'IPREM vigent en el moment de la sol·licitud i un coeficient segons el nombre de membres de la unitat familiar, definit en l'annex 1 (Catàleg de prestacions econòmiques d'urgència social), el qual s'ha d'actualitzar periòdicament, si escau, i ha de fixar també les quanties per concepte i la temporalització per a cada tipus de prestació.

3. Excepcionalment, l'equip tècnic pot autoritzar ajudes per a persones o nuclis familiars que superin el barem establert quan es donin les circumstàncies següents:

a) Quan el nucli familiar o unipersonal pot acreditar que, a pesar de superar els barems, presenta despeses per necessitats bàsiques extraordinàries a les quals no pot fer front amb els seus ingressos.

b) Quan el nucli familiar o unipersonal, tot i no haver acreditat la insuficiència d'ingressos de conformitat amb el barem econòmic, es nega explícitament a cobrir necessitats bàsiques de tots o alguns dels seus membres. En aquest cas, la concessió de l'ajuda econòmica està condicionada i és complementària a les actuacions juridicoadministratives corresponents dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

4. Per valorar la situació econòmica, s'han de tenir en compte els ingressos de la unitat familiar dels darrers 6 mesos:

a) Ingressos de treball nets per compte d'altri o compte propi.

b) Pensions i/o prestacions del règim general de la Seguretat Social.

c) Prestacions i/o ajudes econòmiques d'institucions públiques o privades.

d) Prestacions regulades en aquest Reglament.

e) Interessos de capital i saldos bancaris.

f) Rendes de capital moble i immoble.

g) Ingressos percebuts per infants a càrrec.

h) Altres ingressos.

5. A més, les despeses derivades d'habitatge (lloguer o hipoteca) s'han de descomptar, fins un màxim de 750 €, del total d'ingressos de la unitat familiar.

Article 7. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Col·laborar amb el personal tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics, aportant tota la informació necessària, facilitant l'accés al domicili i cercant solucions conjuntes a la situació de necessitat.

b) Acreditar els requisits exigits per accedir a les prestacions aportant la documentació justificativa, d'acord amb allò que preveu l'article 10.

c) Comprometre's amb el pla individualitzat d'atenció personal o familiar consensuat amb la persona professional de referència, que ha d'incloure itineraris d'orientació laboral, recerca de feina, tractament terapèutic i mesures formatives i ocupacionals segons les circumstàncies del cas.

d) Acceptar les ofertes de treball formulades pels serveis públics d'ocupació o altres institucions competents, sempre que no s'acrediti impediment.

e) Comunicar als Serveis Socials Comunitaris Bàsics els canvis en la situació social i econòmica de la persona o nucli de convivència que puguin afectar les circumstàncies que varen provocar la sol·licitud de la prestació.

f) Destinar la prestació a la finalitat per a la qual es concedeix.

g) En cas que la prestació només prevegi una part del cost total, fer-se càrrec de la despesa del percentatge restant.

h) Mantenir l'empadronament i la residència efectiva en el municipi d'Artà durant el temps de percepció de l'ajuda.

i) Qualsevol altra obligació relacionada directament amb l'objecte de la prestació i que s'estableixi específicament de conformitat amb el criteri del personal tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics.

Article 8. Tramitació

La incoació, ordenació i instrucció de l'expedient de tramitació per a la concessió de les prestacions municipals correspon al personal tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics a través de les unitats administratives i tècniques amb atribucions de funcions en aquesta matèria.

Article 9. Òrgan competent per resoldre

L'òrgan competent per resoldre sobre la concessió o denegació de les ajudes és la Batlia o la Regidoria de Benestar Social per delegació de la Batlia.

Article 10. Documentació

1. En relació amb la valoració necessària en cada cas, els Serveis Socials Comunitaris Bàsics poden requerir la documentació següent:

a) DNI, TIE o passaport, o altres documents oficials que acreditin la identitat de la persona.

b) Llibre de família.

c) Títol de família nombrosa o família monoparental.

d) Conveni regulador, sentència de separació o divorci, reclamació de pensió d'aliments.

e) Certificat de discapacitat.

f) Resolució de reconeixement de la situació de dependència.

g) Informes mèdics en cas de malaltia greu o per justificar prescripció mèdica.

h) Comprovant d'inscripció com a demandant de feina (SOIB).

i) Justificant d'ingressos econòmics de cadascun dels membres del nucli de convivència, que inclogui els actius i saldos bancaris.

j) Certificat acreditatiu de la pensió o prestació de la Seguretat Social o certificat negatiu.

k) Certificat acreditatiu de la prestació o el subsidi del SEPE o certificat negatiu.

l) Contractes de treball i/o nòmines.

m) Darrera liquidació trimestral d'IRPF i/o butlletí de cotització a la Seguretat Social, en cas de persones treballadores autònomes.

n) Certificat de vida laboral.

o) Declaració de renda del darrer exercici fiscal o certificat negatiu.

p) Declaració jurada d'ingressos.

q) Justificant de capital mobiliari en el qual constin els rendiments i saldos de tots els comptes oberts.

r) Justificació de despeses fixes: contracte de lloguer i rebuts, rebuts d'hipoteca, rebuts de préstecs bancaris.

s) Pressupost o factura proforma de la despesa que motiva la petició de l'ajuda en els casos que procedeixi o factura si la despesa ja s'ha realitzat.

t) Certificat de titularitat bancària.

u) Extracte de moviments bancaris.

v) Documentació acreditativa de la representació legal, en el cas de persones amb mesures de suport.

w) Qualsevol altra documentació que es consideri necessària per justificar la situació de necessitat.

2. La documentació presentada s'ha d'incloure en l'expedient social.

Article 11. Criteris de concessió

1. L'accés a les prestacions previstes en aquest Reglament s'ha de fonamentar en la valoració i el diagnòstic de la situació de necessitat per part del treballador o la treballadora social. A aquest efecte, s'han de dur a terme les entrevistes individuals o familiars necessàries, les visites domiciliàries o altres actuacions tècniques. A més, s'han d'aplicar criteris de valoració social i econòmica, d'acord amb el barem estipulat en l'annex 2 (Barem de la situació socioeconòmica de la persona o família) i en relació amb la documentació aportada.

2. En el cas que els ingressos acreditats dels darrers mesos siguin variables, s'ha de treure una mitjana dels ingressos dels darrers 6 mesos, que ha de servir per determinar la valoració tècnica econòmica.

3. En tots els casos, tal com disposa l'article 2 d'aquest Reglament, les prestacions estan subjectes a disponibilitat pressupostària.

Article 12. Règim de  compatibilitat de les prestacions econòmiques municipals

1. Les prestacions que estableix aquest Reglament són compatibles amb les prestacions de dret subjectiu i tenen la consideració de subsidiàries i complementàries d'aquestes.

2. La compatibilitat amb ajudes d'altres organismes públics o entitats s'ha de valorar en cada cas i sempre d'acord amb el que preveu aquest Reglament.

3. No s'ha de concedir una prestació econòmica municipal per un mateix concepte que subvencioni un altre organisme públic o entitat i que cobreixi la totalitat de la despesa.

Article 13. Procediment ordinari

El procediment s'ha d'iniciar a instància de la persona interessada o a instància del personal tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics i consisteix en el següent: 

a) S'ha de presentar, per registre d'entrada, la sol·licitud de prestació social signada, si escau (annex 3).

b) Segons l'article 10 d'aquest Reglament, s'ha de presentar la documentació complementària que el treballador o la treballadora social indiqui, segons cada cas.

c) S'ha de requerir les persones interessades que hagin presentat sol·licituds defectuoses o documentació incompleta perquè, en el termini de 10 dies, esmenin els errors o defectes i presentin la documentació que se'ls demani. En tots els casos, l'incompliment del requeriment suposa l'arxivament de l'expedient sense més tràmits.

d) Les sol·licituds s'han d'atendre per ordre d'entrada, excepte que, a judici del treballador o la treballadora social, existeixin sol·licituds que requereixin una atenció d'urgència.

e) L'accés a les prestacions està subjecte a la valoració i el diagnòstic del treballador o la treballadora social, de manera que s'han de dur a terme les entrevistes, visites domiciliàries i/o altres actuacions tècniques que es considerin oportunes.

f) Un cop efectuats la valoració i el diagnòstic, s'ha d'acordar amb la persona sol·licitant el concepte i la quantia de la prestació concedida, el termini de concessió, la forma de justificació i els acords que han de complir la persona sol·licitant i els membres de la unitat de convivència, signant el document d'acord corresponent, si escau.

g) En el termini màxim de 15 dies des de la recepció completa de la documentació, el treballador o la treballadora social ha d'emetre un informe en el qual s'ha de proposar la concessió o denegació de l'ajuda sol·licitada.

h) Una vegada elaborat l'informe tècnic, aquest s'ha d'elevar a la Batlia, o a la Regidoria de Benestar Social per delegació de la Batlia, perquè dicti la resolució corresponent.

i) La resolució que es dicti s'ha de notificar a la persona interessada, amb indicació de la quantia i les condicions de l'ajuda, la forma de pagament i la informació dels recursos administratius i jurídics que sigui procedent interposar, si s'escau.

j) Posteriorment, s'ha de comunicar al Departament d'Intervenció municipal la resolució mitjançant la qual es concedeix la prestació econòmica d'urgència social per poder fer efectiu el pagament de la quantia concedida, d'acord amb les condicions que s'hi estableixin.

Article 14. Procediment d'urgència

En el cas que sorgeixin situacions de caràcter prioritari i extraordinàriament urgent, l'equip tècnic dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics pot concedir, excepcionalment, l'ajut necessari reduint els terminis del procediment. En aquest cas, el treballador o la treballadora social han de proposar el que estimin pertinent mitjançant el procediment que considerin oportú i fent-ho constar en l'expedient administratiu mitjançant l'informe tècnic justificatiu corresponent. Posteriorment, aquest s'ha d'elevar a la Batlia, o a la Regidoria de Benestar Social per delegació de la Batlia, perquè dicti la resolució corresponent.

Article 15. Pagament de les prestacions

1. Una vegada formalitzada la resolució, s'ha d'efectuar el pagament de la prestació segons la forma que s'hagi determinat:

a) Pagament directe: abonament a la persona beneficiària o a la representant legal.

b) Pagament indirecte: abonament a la persona proveïdora, institució o entitat que presti el servei o subministrament al qual es destina l'ajuda.

2. El mitjà preferent de pagament de les prestacions ha de ser la transferència bancària. En el cas que no sigui possible, de manera excepcional es poden habilitar altres sistemes de pagament que permetin acreditar la recepció efectiva de la prestació per la persona beneficiària.

3. El termini de pagament no ha de ser superior als deu (10) dies des de la resolució.

Article 16. Seguiment i justificació

1. El treballador o la treballadora social de referència del cas ha d'efectuar el seguiment i la comprovació de la justificació pertinent de la prestació concedida.

2. La justificació de la despesa s'ha d'acreditar mitjançant les factures dels pagaments en el termini màxim d'un (1) mes, comptador a partir de la data de la concessió, tret de determinades situacions, les quals han de quedar definides i motivades en l'expedient corresponent.

3. En el cas que la prestació no es justifiqui degudament en el termini establert, s'han d'iniciar els tràmits necessaris per al reintegrament de la quantitat rebuda. Així mateix, aquest fet pot ser motiu de denegació d'ajudes posteriors.

Article 17. Denegació de la prestació

1. La prestació sol·licitada s'ha de denegar en el cas d'incomplir els requisits que preveu l'article 6 o si així es desprèn de la valoració tècnica d'acord amb els criteris que s'allisten a l'article 11.

2. L'incompliment de les obligacions relacionades amb l'aportació de la documentació acreditativa de la despesa és motiu de denegació de futures sol·licituds d'ajudes.

 

Article 18. Suspensió de la prestació

1. La suspensió del pagament de la prestació ha d'anar lligada a la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:

a) Defunció de la persona beneficiària.

b) Desaparició dels requisits que motivaren la concessió.

c) Incompliment de les obligacions que estableix l'article 6 d'aquest Reglament.

d) Renúncia voluntària de la persona beneficiària.

e) Actuació fraudulenta de la persona beneficiària per obtenir la prestació.

f) Qualsevol altre supòsit de suspensió que impedeixi o desnaturalitzi l'objecte de la prestació sol·licitada abans de procedir al seu pagament.

g) Qualsevol altra causa o circumstància prevista en la normativa general que hi sigui d'aplicació.

2. En tots els casos, la suspensió de la prestació s'ha de notificar la persona interessada mitjançant una resolució motivada.

Article 19. Infraccions i reintegrament de la prestació

1. Es tipifiquen com a infraccions les següents:

a) Obtenció de la prestació sense reunir els requisits per a la seva concessió.

b) Falsejament de qualsevol dada declarada o ocultació de dades.

c) Incompliment de la finalitat o condicions imposades en la concessió.

d) Percepció, amb posterioritat, d'una ajuda idèntica concedida per un altre organisme o administració.

e) Incompliment de les obligacions que estableix l'article 7 d'aquest Reglament.

f) Qualsevol altra causa o circumstància prevista en la normativa general que hi sigui d'aplicació.

2. La comissió d'aquestes infraccions es pot sancionar amb el reintegrament de les quantitats percebudes.

Disposició addicional primera. Règim jurídic

1. Pel que fa al procediment, és d'aplicació la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La concessió o denegació de les prestacions s'ha d'ajustar a allò que disposa l'article 11 del Reglament.

Disposició addicional segona. Protecció de dades

Les dades de caràcter personal que es recullin durant la valoració, la tramitació i el seguiment de les prestacions que regula aquest Reglament han de passar a formar part dels fitxers municipals, els quals estan sotmesos a allò que preveu el Reglament (UE) 2016/649 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

Disposició addicional tercera. Desenvolupament

Correspon a la Batlia, o a la Regidoria de Benestar Social per delegació de la Batlia, aprovar els documents normalitzats necessaris per a una gestió adequada i dictar les instruccions necessàries per al seu desenvolupament i aplicació correctes.

Disposició addicional quarta. Concessió d'ajudes excepcionals

Per raons d'interès social, humanitari o de reconegut interès públic, es poden atorgar les ajudes previstes en aquest Reglament quan manqui algun dels requisits que preveu l'article 6 o quan no sigui possible aportar la documentació que estableix l'article 10. En aquest cas, s'ha de fer constar, mitjançant un informe d'excepcionalitat dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics, l'acreditació corresponent sobre les circumstàncies excepcionals que hi concorren i la motivació de l'exempció dels requisits o de la documentació a obviar.

Disposició addicional cinquena. Revisió de quanties

Les quanties màximes i els conceptes per tipologia que s'estableixen en l'annex 1 es poden actualitzar, mitjançant un acord del Ple que modifiqui aquest Reglament, per adequar-los a les necessitats sorgides, als valors de mercat, a la finalitat i eficiència d'aquestes o a d'altres raons que ho aconsellin.

 

Disposició final. Entrada en vigor

Aquesta Ordenança entra en vigor al cap de quinze (15) dies d'haver estat publicada íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i ha de romandre en vigor fins que es modifiqui o es derogui expressament.

 

(Signat electrònicament; 19 de març de 2024

El batle Manuel Galán Massanet)

Documents adjunts