Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 174376
Bases reguladores per a la concessió d’ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d’Eivissa entre l’1 d’octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024
De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024, aprovades per acord del Consell Executiu de data 15 de març de 2024, següents:
«Bases reguladores per a la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024
1. Finalitat i justificació
De conformitat amb l'establert a l'article 70.19 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer (modificat per Llei 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia), els consells insulars tenen competències pròpies en les matèries de museus, arxius i biblioteques de titularitat autonòmica, en el seu àmbit territorial, conservatoris de música, serveis de belles arts, hemeroteques i institucions semblants d'àmbit insular, que exerceixen des de l'entrada en vigor de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i esports (BOIB núm. 159, de 29-12-1994). A més, corresponen als consells insulars, en les matèries que l'EAIB els atribueix competència pròpia, l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma (article 73 de l'EAIB).
L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, al seu article 3 disposa que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la CAIB en matèria de promoció sociocultural, entre les quals hi ha les derivades del Reial decret 3040/1983, de 5 d'octubre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l'Estat en matèria de cultura, que comprèn entre altres els «museus, arxius i biblioteques de titularitat autonòmica, en el seu àmbit territorial. Conservatoris de música, serveis de belles arts, hemeroteques i institucions semblants d'àmbit insular».
D'altra banda, la Llei balear 19/2006, de 23 de novembre, del sistema bibliotecari de les Illes Balears, al seu article 23 conté la definició i l'estructura dels sistemes insulars de biblioteques públiques, en establir que:
«1. Els sistemes insulars de biblioteques públiques adscrits al consell insular corresponent són el conjunt organitzat d'òrgans, xarxes, serveis de suport a la lectura pública i biblioteques, reconeguts com a tals d'acord amb aquesta llei, i els que sol·licitin i obtenguin la inclusió en el sistema insular que els correspongui territorialment, amb la finalitat de prestar un servei públic bibliotecari adequat.
2. Els sistemes insulars de biblioteques públiques s'estructuren, territorialment, en:
a) Sistema insular de biblioteques públiques de Mallorca.
b) Sistema insular de biblioteques públiques de Menorca.
c) Sistema insular de biblioteques públiques d'Eivissa.
d) Sistema insular de biblioteques públiques de Formentera».
Altrament, l'article 35 de l'esmentada Llei 19/2006, de 23 de novembre, disposa que correspon als consells insulars, en el seu àmbit d'actuació respectiu, entre d'altres, les següents funcions:
D'altra banda, l'article 26.1.b de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local estableix que els municipis amb població superior a 5.000 habitants hauran de prestar el servei de biblioteca pública. A més, l'article 36.1.a de la mateixa llei estableix que són competències pròpies de la Diputació o entitat equivalent, entre d'altres, la coordinació dels serveis municipals entre si per garantir la prestació integral i adequada, en la totalitat del territori provincial dels serveis de competència municipal.
El Consell Insular d'Eivissa, en l'àmbit de les seus competències, a través del seu Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, vol col·laborar en el manteniment de les biblioteques públiques que estan integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, a través de la convocatòria d'una línia d'ajudes econòmiques.
I en aquest sentit, al Pressupost general del Consell Insular d'Eivissa per a l'any 2024 (BOIB núm. 176, de 30-12-2023) i al Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular d'Eivissa (2023-2025) (BOIB núm. 12, de 26-01-2023), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes.
La finalitat d'aquesta línia d'ajudes econòmiques és col·laborar en el manteniment i la gestió de les biblioteques públiques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa.
Les biblioteques són el primer punt d'accés a la informació i a la cultura del qual disposa la ciutadania, a més de ser un dels seus principals recursos d'esbarjo. Dins de la societat de la informació en què vivim i amb l'expansió de les noves tecnologies, les biblioteques han de ser l'eina indispensable per al foment de la lectura, l'accés a la informació, la millora de la formació, el gaudi de l'oci, etc. És per això que les biblioteques han de comptar amb les condicions òptimes per donar els seus serveis de manera adequada: fons actualitzat, mobiliari adient, mitjans de reproducció per a tots els suports, difusió òptima, promoció...
Tal com diu l'exposició de motius del Reglament de la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa (aleshores Consell Insular d'Eivissa i Formentera), publicat al BOIB núm. 92 d'1-08-2002, amb aquesta línia d'ajudes convocada des del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa es vol contribuir al funcionament i la millora dels serveis bibliotecaris de l'illa d'Eivissa, col·laborant en les despeses ocasionades pel seu funcionament.
2. Objecte
2.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques per al manteniment i la gestió de les biblioteques integrades a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024 amb la intenció d'assolir els següents objectius:
2.2. Són subvencionables les despeses directament relacionades amb l'activitat subvencionada:
2.3. No són despeses subvencionables:
3. Règim de les ajudes i compatibilitat
3.1. Aquestes ajudes són compatibles amb la percepció d'altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europa o d'organismes internacionals, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, no superi el cost total de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'establert als articles 19 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
3.2. Serà obligació de les beneficiàries de les ajudes informar, en la liquidació d'ingressos i despeses prevista a la base 13a de la convocatòria, de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció.
3.3. Les entitats beneficiàries podran subcontractar amb tercers, totalment o parcialment, les activitats objecte d'aquestes ajudes, sempre que es compleixin les prescripcions contengudes a l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 29.2 de l'esmentada llei, l'entitat beneficiària de l'ajuda podrà arribar a subcontractar fins al 100% de l'activitat subvencionada.
3.4. Les ajudes concedides en aquesta convocatòria no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
4. Entitats beneficiàries
Podran sol·licitar aquestes ajudes econòmiques les entitats locals de l'illa d'Eivissa i les entitats sense ànim de lucre legalment constituïdes a Eivissa, bé siguin de mares i pares d'alumnes, de vesins o culturals, que hagin gestionat o gestionin una biblioteca integrada a la Xarxa de Biblioteques del Consell Insular d'Eivissa, entre l'1 d'octubre de 2023 i el 30 de setembre de 2024, que compleixin els requisits per obtenir la condició de beneficiari previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica i amb la Seguretat Social i no tenguin deutes amb el Consell Insular d'Eivissa.
5. Crèdits pressupostaris i quantia de les ajudes
5.1. Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost general d'aquesta corporació per a l'exercici 2024 amb una quantitat màxima de 130.000,00 €: 115.000,00 (de l'aplicació pressupostària 3321 4890000) destinats a subvencionar despeses corrents i 15.000,00 € (de l'aplicació pressupostària 3321 78900) destinats a subvencionar les despeses inventariables.
L'import màxim de les ajudes a cada biblioteca serà de 20.000,00 €
5.2. En el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinant a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.
5.3. El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6. Presentació de les sol·licituds i documentació necessària
Les sol·licituds de subvenció, les formularà la persona representat legal de l'entitat local o de l'associació i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex 1 d'aquestes bases.
Les sol·licituds i tota la documentació indicada a continuació s'hauran de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, per mitjans electrònics en la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es), d'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i les hauran d'acompanyar els següents documents:
a) Pel que fa a les entitats locals:
b) Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre:
En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requeririen la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
7. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria
7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que en donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
8. Selecció de les beneficiàries
El procediment de concessió d'aquests ajust s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no discriminació.
S'estableix el règim de concurrència competitiva com a procediment de selecció de les beneficiàries i de concessió de les ajudes, d'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre si d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base 10 d'aquesta convocatòria i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtenguda, de manera que la sol·licitud que més puntuació obtengui més quantia d'ajuda rebrà.
El càlcul de l'import de l'ajuda a concedir s'obtendrà de l'aplicació de la següents fórmula:
A = DT / PT X PI
On:
A = Import de l'ajuda a concedir
DT = Dotació econòmica
PT = Suma del total de les puntuacions individuals
PI = Puntuació individual de cada sol·licitud
De conformitat amb els criteris de valoració establerts a la base 10 d'aquesta convocatòria, no podran obtenir subvenció aquelles sol·licitud que, reunint els requisits exigits a la present convocatòria, obtenguin una puntuació inferior a 10 punts.
Una vegada adjudicades les ajudes a partir de la primera prelació, si hi hagués crèdit sobrant, es faria una segona prelació amb aquelles sol·licituds que amb la primera adjudicació no han arribat a cobrir el pressupost sol·licitat. Sobre aquesta segona prelació, que respectaria igualment la valoració obtenguda d'acord amb els criteris de valoració fixats a la base d'aquesta convocatòria, es faria una nova adjudicació i així successivament fins exhaurir el crèdit disponible a la convocatòria (sempre amb el límit màxim establert a la base 5 o a la quantitat de l'ajuda sol·licitada, quan aquesta no arribi al límit màxim). D'aquesta manera es justifica que entitats amb la mateixa puntuació obtenguin diferent ajuda.
9. Obligacions de les entitats beneficiàries
El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les bases d'aquesta convocatòria i el compliment de les següents obligacions:
10. Criteris que han de servir de base per a l'adjudicació de les ajudes
Els ajuts es concediran d'acord amb els següents criteris a qualificar per la comissió avaluadora:
a) Quant al local on s'ubica la biblioteca (segons el m2):
b) Quant al número de llocs de lectura:
c) Segons la ubicació de la biblioteca dins del poble o barri:
d) Segons l'accessibilitat de la biblioteca:
e) Quant a les activitats realitzades per a promoció i millora del servei de la biblioteca durant l'any 2023 (visites guiades, animació lectora, exposicions, formació...) i que han d'estar documentades (cartells, promoció xarxes socials, etc.):
f) Pel seu públic potencial: segons població del barri o poble:
g) Per la distància a la biblioteca municipal més propera:
h) Per la mitjana d'ús de la biblioteca durant l'any 2023, respecta al públic potencial:
i) Pel percentatge de circulació de la col·lecció durant l'any 2023.
11. Instrucció i resolució
11.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució.
El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert a l'apartat tercer punt 6 del Decret de Presidència núm. 2023000467, de 28 de juny de 2023, d'estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88 de 29-06-2023). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut del Decret de Presidència núm. 2023000472, de 28 de juny de 2023, de nomenament de les persones membres del Consell Executiu i de les vicepresidències del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 88 de 29-06-2023) i de conformitat amb les atribucions dels consellers executius com a titulars dels seus departaments, regulades a l'article 33.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88 de 07-07-2022).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88 de 07-07-2022), correspon al Consell Executiu «Aprovar les convocatòries d'ajudes i subvencions», i pel que fa a la resolució de la convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article 33.2.k, de la mateixa Llei, correspon a la consellera executiva «Resoldre les convocatòries d'ajudes i subvencions».
11.2. Amb fonament en l'informe de la comissió d'avaluació i de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de entitats beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació, que es notificarà a les entitats i institucions interessades, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Examinades les al·legacions presentades, si és el cas per les entitats i institucions interessades, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva.
Les associacions o institucions que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
Així mateix, en el cas que vulguin renunciar a aquesta ajuda, hauran de presentar l'annex 8 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.
Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran i pagaran, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni que expressarà la relació d'associacions o institucions subvencionades i la quantia de l'ajuda. Igualment, si és el cas, les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, amb indicació de la causa d'exclusió o desestimació/denegació. La resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades.
11.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de convocatòria en el BOIB.
11.4. La notificació de resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma prevista en els articles 40 i 46 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
11.5. En compliment del article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre i de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS), les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació d'associacions o entitats subvencionades i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.
11.6. La presentació de la sol·licitud de les ajudes d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les entitats sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.
12. Comissió d'avaluació
12.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
12.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
12.3. La comissió d'avaluació estarà integrada per:
President: José V. Garibo Redolat, tècnic de biblioteques; president suplent: Joan-Albert Ribas Fuentes, tècnic de normalització lingüística.
Secretària: José Pareja López, auxiliar administratiu; suplent: Azucena García Alonso, auxiliar administrativa
Vocals titulars:
Vocals suplents:
12.4. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
13. Forma de pagament
13.1. El pagament de l'ajuda es realitzarà mitjançant transferència bancària i al número de compte bancari que consti a la sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell a efectes econòmics.
13.2. El pagament de les ajudes es realitzarà:
a) Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes, el pagament de la subvenció es farà de manera fraccionada en dos pagaments:
La justificació del primer pagament avançat (75% de la concessió) es farà davant el Consell Insular d'Eivissa en un termini no superior a tres mesos des de la data de pagament, i sempre sense superar la data màxima per a la justificació definitiva establerta a la base 13.3, mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que contendrà:
b) Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes el pagament es farà una vegada justificada correctament el 100% de l'ajuda concedida.
13.3. El termini màxim de temps previst per a la justificació definitiva de l'ajuda concedida serà el 15 d'octubre de 2024, data límit per a la presentació del compte justificatiu simplificat, que ha d'abastar la realització completa de l'activitat i del seu cost total (en relació amb el pressupost de despeses presentat amb la sol·licitud), amb independència de la quantitat subvencionada. Només els justificants de les despeses provocades pel pagament de la Seguretat Social del mes de setembre de 2024 del personal responsable de les biblioteques podran presentar-se fins al 5 de novembre de 2024.
Amb aquesta documentació i amb l'informe tècnic favorable sobre el compliment de les bases i de l'objecte de la subvenció, s'emetrà informe proposta, per fer efectiu el pagament del 100% la subvenció concedida, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100% de l'actuació per a la qual es va sol·licitar l'ajuda, la quantitat d'ajuda concedida es reduirà proporcionalment a la despesa justificada, de manera que les ajudes cobriran només les despeses correctament justificades.
Tanmateix, en el cas que el cost final de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat i aquesta reducció no suposi un incompliment de l'objectiu pel qual es va concedir l'ajuda, ni afecti l'adequada realització de l'activitat subvencionada, el Consell farà efectiu l'import de l'ajuda concedida, sempre que s'hagin efectuat despeses, com a mínim, per aquest import.
13.4. La presentació del compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, de la realització 100% de l'activitat subvencionada es farà davant el Consell abans de la data 15 d'octubre de 2024 i constarà de:
a) Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre beneficiàries de les ajudes:
b) Pel que fa a les entitats locals beneficiàries de les ajudes:
El pagament de les despeses efectuades haurà de realitzar-se abans de finalitzar el corresponent termini de justificació de les ajudes.
13.5. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats pels beneficiaris s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
b) Pagament en metàl·lic (fins a un màxim de 1.000 euros per factura):
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
d) Pagament mitjançant BIZUM, targeta de crèdit o dèbit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació.
14. Revocació i reintegrament de l'ajuda
Les ajudes concedides es podran revocar mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.
D'acord amb el que disposa l'article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret Llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó del incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.
El reintegrament es realitzarà pel procediment establert al Títol II de la Llei general de subvencions, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes del Consell Insular d'Eivissa, mentre no es faci, si és el cas, la devolució de l'import reclamat.
Si amb posterioritat a la concessió de les ajudes s'observen incompliments parcial o totals de les activitats objecte de les ajudes aquestes poden ser sotmeses a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE A REDUIR |
70-74 % |
15% |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
85-89 % |
6 % |
90-94% |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquest criteris per determinar l'import a reintegrar.
15. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
16. Control
El Consell podrà utilitzar qualsevol mitjà de control com inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc. per a l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
17. Règim de recursos
L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes i les posteriors resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni no exhaureixen la via administrativa.
Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes es pot interposar recurs d'alçada davant el Ple, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
Contra les resolucions de concessió i de revocació de les ajudes de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell Executiu, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
El recurs d'alçada haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això de conformitat amb el previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
18. Legislació aplicable
La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, per la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui d'aplicació.
Respecte de la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contengudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (RGPD, Reglament general de protecció de dades) (DOUE núm. 119, 4-5-2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.»
Eivissa, 18 de març de 2024
El cap de Secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa José V. Garibo Redolat