Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 174362
Bases reguladores de les ajudes econòmiques individuals per la formació tècnica esportiva, els èxits esportius, l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d’alt rendiment i la pràctica de l’esport adaptat de l’illa d’Eivissa per a l'any 2024
De conformitat amb allò establert a l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les bases reguladores d'ajudes econòmiques individuals dirigides a la formació tècnica esportiva, els èxits esportius i l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment i la pràctica de l'esport adaptat de l'illa d'Eivissa per a l'any 2024 aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa de data 15 de març de 2024, següents:
1. Justificació
La importància de l'esport va ser recollida en el conjunt de principis rectors de la política social i econòmica de la Constitució espanyola, i en aquest sentit l'article 43.3 estableix que els poders públics fomentaran l'educació física i l'esport, i facilitaran l'adequada utilització del lleure.
El Consell Insular d'Eivissa, té competències pròpies dins del seu àmbit territorial en matèria de l'esport, el lleure i en concret en el foment i la promoció de les activitats esportives i de lleure, en virtut de l'article 70.9, de l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears (EAIB), aprovat per Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, modificat per Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia, que ve exercint des de l'atribució competencial efectuada per la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als Consells Insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports (BOCAIB núm. 159, de 29-12-94). A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.
L'esmentada Llei 6/1994, de 13 de desembre, preveu al seu article 6 que els consells insulars assumiran totes les competències que havien estat assumides per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d'esports, i entre aquestes, les que determini la llei balear de l'esport.
La legislació específica en matèria d'esport a l'àmbit territorial de les Illes Balears està constituïda per la Llei 2/2023, de 7 de febrer, de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears (BOIB núm. 19, de 11 de febrer de 2023), que en la seua exposició de motius manifesta que l'activitat física i l'esport són una eina bàsica per a la cohesió social, que els seus valors formen part del llenguatge universal i serveixen per al foment de la pau, la unió entre totes les cultures del món i, sobretot, per promoure hàbits sans i saludables per a totes les persones, i que constitueixen en l'actualitat un mitjà important per a la transmissió de valors positius en la societat i també suposen un considerable impuls per a l'economia de les Illes Balears.
L'article 3.2 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que les administracions públiques de les Illes Balears, en compliment del que estableix la Constitució, promouran l'activitat física i l'esport com a elements essencials del desenvolupament de la personalitat, facilitant a totes les persones l'exercici del dret a practicar activitat física i esport, i proporcionant-hi l'accés de la ciutadania en igualtat de condicions i de manera equitativa, tant en l'àmbit de l'alt rendiment o la competició, com amb finalitats recreatives i socials, de millora i manteniment de la salut i de la condició física, i educatives. Aquesta promoció s'haurà de dur a terme en la mesura de les competències de cada administració.
Altrament, l'article 4.1 de l'esmentada Llei 2/2023, de 7 de febrer, disposa que l'activitat física i l'esport tenen una funció social que pot contribuir al desenvolupament i a la formació integral de les persones, a la integració i millora de les relacions humanes i, per tant, a millorar la seva qualitat de vida.
Així mateix, l'article 5 de la mateixa Llei 2/2023, de 7 de febrer, preveu que les administracions de les Illes Balears, en el marc de les seves competències, fomentaran l'activitat física i l'esport i en tutelaran l'exercici, amb la finalitat d'aconseguir la màxima qualitat i excel·lència, i la fidelització de les persones esportistes, practicants i usuàries, així com la iniciació en l'activitat per les persones sedentàries, mitjançant la pràctica compatible amb la salut i la seguretat, d'acord, d'entre altres, de les finalitats següents: a) Promocionar la pràctica de l'activitat física i esportiva com un factor essencial per a la salut, una major qualitat de vida, el benestar físic, social i psicològic, i per al desenvolupament integral de la persona; e) Fomentar l'accés a la pràctica de l'activitat física i esportiva de totes les persones i, en particular, de les persones amb discapacitat, de les persones majors i de les persones amb risc de vulnerabilitat social i econòmica amb l'objectiu de contribuir a la seva integració social; g) Promocionar la formació i el perfeccionament del personal tècnic, directiu i gestor que ofereix els serveis, a més de la qualificació dels professionals de l'educació física, l'activitat física i esportiva en tots els àmbits, a fi d'augmentar la qualitat de l'activitat; j) Fomentar l'esport federat en totes les seves activitats i competicions, i l'establiment de mecanismes de suport a l'esport d'alt nivell i d'alt rendiment de les Illes Balears i especialment a qui tingui reconeguda la condició d'esportista d'alt rendiment; p) Fomentar les ajudes públiques i el patrocini en l'àmbit de l'activitat física i l'esport en els termes que es determinin legalment o reglamentàriament.
L'article 9 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que correspon als consells insulars, a més de l'exercici de les competències establertes a l'article 70.9 de l'EAIB, i a la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports, d'entre altres, les següents: a) Planificar, en col·laboració amb la resta d'administracions públiques, fomentar i executar els programes d'esport en edat escolar i d'activitat física per a totes les persones, d'acord amb els termes expressats en aquesta llei i en els reglaments que la despleguin; b) Promoure l'activitat física, l'exercici físic i l'esport orientat a la salut. Treballar per crear adherència a l'activitat física i esportiva a tota la societat.
A més, l'article 47.3 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, disposa que les administracions públiques de les Illes Balears promouran les mesures necessàries per facilitar la participació de les persones esportistes convocades a les seleccions de les Illes Balears.
En relació amb els ajudes públiques, l'article 112 de la Llei de l'activitat física i l'esport de les Illes Balears disposa que les administracions esportives de les Illes Balears fomentaran l'activitat física i l'esport mitjançant un règim d'ajudes públiques en el marc de les disponibilitats pressupostàries. Els destinataris d'aquestes ajudes seran preferentment les persones esportistes, les federacions esportives autonòmiques, els clubs esportius i les seccions esportives inscrites en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears. A més, s'aplicaran criteris d'acció positiva per fomentar l'accés de la dona a la pràctica de l'activitat física i esportiva.
També l'article 21 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, al seu apartat 1, preveu que les administracions esportives de les Illes Balears, en els àmbits competencials respectius, promouran i fomentaran la pràctica de l'activitat física i l'esport de les persones amb discapacitats psíquiques, sensorials o mixtes, amb la finalitat de servir d'estímul i d'eina d'inclusió social, com també per eliminar tot tipus de barreres i obstacles que n'impedeixin l'accés i el desenvolupament de l'esmentada activitat.
Altrament, l'article 21.6 de la Llei 2/2023, de 7 de febrer, disposa que les administracions esportives de les Illes Balears impulsaran ajudes a les persones esportistes amb discapacitats físiques, psíquiques, sensorials o mixtes, adaptant-les a la seva condició i a la d'aquelles terceres persones imprescindibles per al seu desenvolupament en les activitats físiques i esportives.
Per tot l'anterior, el Consell Insular d'Eivissa, mitjançant el seu Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports , vol donar suport a la formació tècnica esportiva, als èxits esportius, a l'estada d'esportistes en centres de tecnificació o centres d'alt rendiment, i amb aquesta finalitat ha previst una línia d'ajuts al Pla estratègic de subvencions 2023-2025, aprovat per acord de Consell executiu de data 23 de gener de 2023 (publicat al BOIB núm. 12, de 26-01-2023) i modificat per Decret de Presidència núm. 2023000943 de data 29/11/2023 (publicat al BOIB núm.167, de 9 de desembre de 2023), es va preveure la línia d'acció d'aquestes ajudes
2. Objecte i modalitats
2.1. L'objecte d'aquestes bases és la concessió d'ajudes econòmiques individuals per la consecució d'èxits esportius, per l'estada en centres de tecnificació i/o d'alt rendiment de l'illa d'Eivissa, per a la formació tècnica esportiva, i per a l'adquisició de material imprescindible per a la pràctica de l'esport adaptat, durant els anys 2023 i 2024.
2.2. Es preveuen les modalitats d'ajuda següents:
a) Modalitat A:
b) Modalitat B:
c) Modalitat C
2.3. A efectes d'aquestes bases es considera com a personal tècnic esportiu aquelles persones que realitzen funcions d'entrenador/a o de monitor/a o d'àrbitre/a o jutge/jutgessa dins de l'àmbit esportiu.
3. Persones beneficiàries i obligacions d'aquestes
3.1. Podran beneficiar-se de les ajudes establertes en aquestes bases el personal tècnic esportiu i les persones esportistes, nascudes a l'illa d'Eivissa o que tenguin, com a mínim, una antiguitat de residència de sis anys a l'illa d'Eivissa abans del dia de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria al BOIB, i que compleixin, a més de les condicions establertes per a cada modalitat en concret, les següents:
3.2. Obligacions de les persones beneficiàries:
a) Realitzar la activitat subvencionada complint els requisits que fonamenten la concessió de la subvenció.
b) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa qualsevol eventualitat que alteri o dificulti el desenvolupament de l'activitat subvencionada.
c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, de seguiment i d'inspecció que pugui efectuar el Consell Insular d'Eivissa i aportar tota la informació i la documentació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.
d) Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud i/o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.
e) Reintegrar, si és el cas, els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.
f) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
g) Quan les persones beneficiàries d'aquestes ajudes disposen de pàgines webs corporatives o d'altres mitjans que permetin donar publicitat de les subvencions, hauran d'adoptar les mesures de difusió relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de l'ajuda, fent constar que l'activitat està subvencionada pel Consell Insular d'Eivissa. En els supòsits en què la persona beneficiària no disposi de mitjans per donar publicitat, s'entendrà complerta aquesta obligació, quan les subvencions i ajuts públics apareguin publicades en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, de conformitat amb el que disposen l'article 7 del Reial Decret 130/2019, de 8 de març, pel qual es regula la base de dades nacional de subvencions i la publicitat de les subvencions i altres ajuts públics.
h) I, en qualsevol cas, complir amb les obligacions de les persones beneficiàries previstes als articles 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
i) En la modalitat C, la persona sol·licitant ha de tenir reconegut un percentatge de discapacitat igual o superior al 33%.
4. Crèdits pressupostaris i quanties de les subvencions
4.1. La quantitat total màxima destinada per a aquestes ajudes és de 105.000 euros amb càrrec al pressupost general d'aquesta Corporació per a l'exercici 2024, la qual es distribueix de la forma següent:
4.2. En el cas que la concessió de les ajudes de qualsevol modalitat no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat, el sobrant de l'import podrà incorporar-se a l'altra modalitat.
Així mateix, en el cas que la concessió de les ajudes no exhaureixi la quantitat que s'hi ha destinat a la seua aplicació pressupostària, el sobrant d'aquesta aplicació podrà incorporar-se a la resta d'aplicacions pressupostàries.
4.3. El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, podrà ampliar la consignació pressupostaria sempre que existeixi crèdit disponible i es compleixi el que preveu l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Règim de les ajudes i compatibilitat
5.1. Aquestes ajudes són compatibles amb altres ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedent de qualsevol altra administració, ens públic o privat, nacional o de la Unió Europea o d'organismes internacionals. A aquest efecte, la persona beneficiària haurà de comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat.
5.2. En cap cas, l'import de les subvencions no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada en virtut dels articles 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i 19.3 de la LGS, excepte en els supòsits de la modalitat A en els quals es premia els èxits esportius (a tenor de la disposició addicional desena de la LGS).
5.3. En el cas que les persones que resultin beneficiàries d'aquestes ajudes n'hagin rebut ajudes d'altres administracions o d'altres entitats, hauran de tenir en compte si aquelles altres ajudes són compatibles o no amb les del Consell i, en el cas que no siguin compatibles, haurien d'optar per l'ajuda que considerin més convenient i, si escau, renunciar a la del Consell segons el model de l'annex 7.
5.4. Les ajudes no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.
5.5. El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les condicions contingudes en les bases d'aquesta convocatòria.
6. Termini de presentació de sol·licituds i publicitat de la convocatòria
6.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data publicació de l'extracte de la convocatòria de les ajudes regulades en aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
6.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al BOIB. Posteriorment es remetran la convocatòria i el seu extracte a la Base de Dades Nacional de Subvencions, que donarà trasllat al BOIB de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix l'article 20 de la LGS. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.
7. Presentació de sol·licituds
7.1. Les sol·licituds de les ajudes es formalitzaran mitjançant instància, degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant, segons el model normalitzat que figura com a annex 1 d'aquestes bases. Si la persona sol·licitant és menor d'edat, la sol·licitud l'haurà d'emplenar i signar el seu representant legal.
7.2. Les sol·licituds i tota la documentació indicada en aquestes bases es presentaran, dins el termini establert en la convocatòria, en el Registre General del Consell d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa), en seu Electrònica del Consell Insular d'Eivissa a l'adreça seu.conselldeivissa.es, o a la resta de llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. Documentació a presentar
8.1. Les sol·licituds s'acompanyaran, a més de la documentació específica establerta per a cada modalitat, de la següent documentació amb caràcter general:
a. Documentació acreditativa de la identitat de la persona sol·licitant i de la seua persona representant legal, si és el cas. Per a persones estrangeres: NIE i passaport/targeta d'identitat de la persona sol·licitant, i del representat legal, si és el cas.
b. Si la persona esportista és menor d'edat: llibre de família i la documentació acreditativa que la persona sol·licitant ostenta la guarda i custodia del menor o que exerceix la representació legal del menor, en els casos de progenitors/ores divorciats/ades, separats/ades legalment o de fet, o de menors subjectes tutela, acolliment o guarda.
c. Si la persona esportista està sotmesa a mesures de suport a les persones amb discapacitat: documentació acreditativa que la persona sol·licitant ostenta la representació legal.
d. Per al cas que la persona sol·licitant no hagi nascut a l'illa d'Eivissa però tengui una antiguitat de residència de sis anys a l'illa, s'haurà de presentar certificat d'empadronament expedit per l'ajuntament corresponent de l'illa d'Eivissa, en què consti l'antiguitat de residència al municipi corresponent. Per al cas que la persona sol·licitant hagi residit en diferents municipis en els darrers sis anys, s'hauran de presentar els certificats acreditatius respectius de cada ajuntament. No s'admetran a tal efecte els certificats de resident. Els nascuts a Eivissa no necessitaran presentar aquest document ja que el lloc de naixement quedarà reflectit a la documentació acreditativa de la identitat presentada.
e. Si és el cas que a la sol·licitud no s'autoritza el Consell Insular d'Eivissa a consultar si la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social. Si la petició d'ajuda és igual o inferior a 3.000 euros, aquesta documentació acreditativa podrà substituir-se per una declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb l'Estat espanyol i amb la Seguretat Social, segons el model que figura com a Annex 5 d'aquestes bases, tot de conformitat amb els articles 11.f del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 24.4 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de desembre, general de subvencions.
f. Declaració responsable signada per la persona sol·licitant o pel seu representant legal, si és el cas, que reuneix els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert als articles 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes als articles 14 de la LGS, i 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'Annex 3 d'aquestes bases.
g. Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de la persona sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.
8.2. De conformitat amb els articles 53.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 23.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no caldrà presentar els documents esmentats als apartats a, b, c, i g quan aquesta documentació ja consti al Consell Insular d'Eivissa i no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'Annex 4 la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment per al qual es varen presentar, i s'autoritzi expressament al Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria.
9. Esmena i millora de la sol·licitud
9.1. Després que hagi finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports donarà a conèixer una llista en què es requerirà a les persones interessades, si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, que l'esmenin.
9.2. Aquesta llista d'esmenes, que contendrà les dades identificatives de les persones sol·licitants i el detall de les esmenes a realitzar, es publicarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa.
9.3. D'acord amb el que disposa l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones interessades podran esmenar la seua sol·licitud en el termini de deu dies hàbils, comptadors des del dia després d'haver publicat la llista d'esmenes.
9.4. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa, després d'haver pres la resolució pertinent, considerarà que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició. El conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports dictarà aquesta resolució.
9.5. L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.
10. Procediment de concessió de les ajudes
10.1. D'acord amb l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el procediment de concessió d'aquestes ajudes es tramitarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació.
10.2. S'entén per concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza per comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir una prelació entre sí, d'acord amb els criteris de valoració i adjudicar, amb el límit fixat a les bases, el crèdit disponible segons la valoració obtinguda.
10.3. La comissió avaluadora desprès d'examinar la documentació presentada per cada persona sol·licitant adjudicarà les quantitats econòmiques corresponents d'acord als criteris següents:
10.3.1. Modalitat A: a cada persona sol·licitant se li adjudicarà l'ajuda corresponent d'acord als criteris establerts a la base 19.A.4.2.
10.3.2. Modalitat B: a cada persona sol·licitant se li adjudicarà l'ajuda corresponent d'acord als criteris establerts a la base 19.B.4.2.
En el cas que la persona beneficiària demani ajuda per a més d'una acció formativa, l'ajuda concedida no podrà superar la quantitat de 1.200 euros.
En el cas que la persona sol·liciti una ajuda inferior a 1.200 euros la quantitat concedida serà la sol·licitada.
10.3.3. Modalitat C: la quantitat pressupostada es prorratejarà entre tots les persones sol·licitants en relació al pressupost de despesa presentat.
10.3.4. En el cas que la quantia total establerta a la modalitat A i/o B no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de persona beneficiària, es prorratejarà l'import de la modalitat que pertoqui entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de persona beneficiària.
La fórmula de prorrateig a aplicar serà la següent:
DT
A = ------- x QB
QS
On:
A = import de l'ajuda a concedir.
DT = dotació econòmica de la modalitat.
QS = quantia total resultant de totes les sol·licituds amb dret a ser persona beneficiària.
QB = quantitat corresponent a la persona beneficiària segons els criteris de valoració establerts a cadascuna de les modalitats.
10.3.5. La persona beneficiària pot rebre una ajuda per cada una de les modalitats però la suma total no pot superar la quantitat de 14.000 euros.
11. Comissió avaluadora
11.1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual corresponen les funcions següents:
11.2. La comissió avaluadora pot instar l'òrgan instructor perquè requereixi a les persones sol·licitants els informes o els aclariments que es considerin convenients.
11.3. La comissió estarà autoritzada per resoldre els dubtes que es presentin i per adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés previst en aquestes bases.
11.4. La comissió avaluadora estarà constituïda per:
President/a:
Secretari/ària (amb veu i sense vot):
Vocal 1:
Vocal 2:
Vocal 3:
11.5. En tot allò no previst expressament en aquestes bases sobre el funcionament de la comissió, seran d'aplicació les disposicions de la subsecció 1a de la secció 3a del capítol II del títol preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
12. Instrucció, resolució i notificació
12.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució
El Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes de conformitat amb l'establert al número 2 de l'apartat tercer, lletra n, del Decret de Presidència núm. 2023000467. Estructura del Govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de Departaments (BOIB núm. 88, de 29-06-2023). Dins d'aquest Departament correspon al conseller executiu l'ordenació del procediment, en virtut de l'article 72.e) del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 136, de 18/09/10, correcció en BOIB núm. 148, de 14-10-2010, modificació al BOIB núm. 48, de 16-4-2016).
Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i la convocatòria correspon al Consell Executiu, de conformitat amb l'establert a l'article 28.1.m) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
La competència per a la resolució de la convocatòria d'ajuts i subvencions, correspon al conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, de conformitat amb l'article 33.2.k) de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars.
12.2. Amb fonament en l'informe de la comissió avaluadora, i de conformitat amb l'article 24.4 de la LGS, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que expressarà la relació de persones beneficiàries per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la desestimació/denegació, s'indicarà la causa d'exclusió o desestimació/denegació. . Aquesta proposta de resolució provisional s'exposarà en el tauler d'anuncis i edictes electrònics del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions.
Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.
Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex 7 d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional.
Si alguna de les persones sol·licitants presenta al·legacions dins del termini establert, la comissió avaluadora les examinarà i emetrà un nou informe en què, de manera motivada, les estimarà o desestimarà. Basant-se en aquest nou informe es formularà la proposta de resolució definitiva.
Si no hi ha cap al·legació, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució definitiva. Amb fonament en la proposta de resolució definitiva de l'òrgan instructor, les ajudes es concediran mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports en la qual s'expressarà la relació de les persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses i/o desestimades/denegades, s'indicarà la causa d'exclusió i/o de desestimació/denegació, així com les persones que hagin renunciat a l'ajuda concedida
12.3. D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
12.4. La resolució definitiva es notificarà a les persones interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa: www.conselldeivissa.es.
12.5. En compliment de l'establert als articles 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i 20.8.b) de la LGS, s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) les subvencions concedides, amb indicació de la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació de persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 euros.
12.6. La presentació de la sol·licitud de les ajudes d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports, a publicar les dades relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.
12.7. El Consell Insular d'Eivissa podrà utilitzar en qualsevol moment del procediment els mitjans de control escaients (inspeccions, visites, sol·licitud d'aportació de nous documents i/o aclariments, etc.) per a la comprovació de l'aplicació correcta de l'ajuda concedida.
13. Pagament de les ajudes
13.1. Modalitat A:
El pagament de les ajudes concedides es farà juntament amb la concessió.
13.2. Modalitat B:
Abans d'efectuar-se el pagament i una vegada executades les actuacions subvencionades serà necessari presentar un compte justificatiu simplificat amb la següent informació per tal de poder efectuar el pagament:
a) Una memòria d'actuació.
b) Una relació classificada del total de les despeses de l'activitat subvencionada, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'Annex 6.
c) Relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la seua procedència, segons el model de l'Annex 6.
d) Factures per la totalitat de la despesa de l'activitat subvencionada. Es requerirà la justificació del pagament de les despeses realitzades.
e) Certificat d'assistència a l'activitat formativa.
Les factures han d'estar emeses entre l'1 novembre de 2022 i l'1 d'octubre de 2024.
El termini per justificar serà de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la data de notificació de la subvenció concedida. Si l'activitat formativa encara no ha finalitzat, el termini serà de 20 dies hàbils a partir de la seua realització.
13.3. Modalitat C:
Abans d'efectuar-se el pagament serà necessari presentar un compte justificatiu simplificat amb la següent informació per tal de poder efectuar el pagament:
a) Una memòria explicativa del material adquirit.
b) Una relació classificada del total de les despeses del material adquirit, amb identificació del creditor i del document, del concepte, del seu import, de la data d'emissió i de la data de pagament, segons el model de l'Annex 6.
c) Relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'adquisició realitzada, amb indicació de l'import i la seua procedència, segons el model de l'Annex 6.
d) Factures per la totalitat de la despesa del material subvencionat. Es requerirà la justificació del pagament de les despeses realitzades. Dits pagaments no serà necessari que hagin estat efectuats per la persona beneficiària degut a les especials característiques d'aquestes ajudes.
Les factures han d'estar emeses entre l'1 novembre de 2023 i l'1 d'octubre de 2024.
El termini per justificar serà de 20 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de notificació de la subvenció concedida. Si el material objecte de l'ajuda encara no s'ha adquirit, el termini serà de 20 dies hàbils a partir de la seua adquisició.
13.4. El pagament de les depeses ha d'haver-se realitzat abans de finalitzar el corresponent termini de justificació.
13.5 Amb la documentació presentada i amb l'informe tècnic favorable del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports sobre el compliment de l'objecte de la subvenció i els criteris de les bases d'aquesta convocatòria s'emetrà informe proposta i, es farà efectiu el pagament mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports del Consell Insular d'Eivissa.
13.6. L'acreditació del pagament dels justificants de les despeses aportats per les persones beneficiàries s'ha de dur a terme a través de la documentació que tot seguit s'indica, depenent dels mitjans de pagament que s'hagin utilitzat:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en compte bancari:
- Document bancari acreditatiu del pagament en el qual figurin el concepte de la transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, les dades de l'ordenant i del destinatari.
b) Pagament en metàl·lic (fins un màxim de 1.000 €):
- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en metàl·lic”, “pagat” o similar, signada pel proveïdor.
c) Pagament mitjançant xec nominatiu:
- Document justificatiu de la despesa (per exemple, factura) amb l'expressió “rebut en xec nominatiu” o similar, signada pel proveïdor amb la data i amb indicació del nom i del numero d'acreditació d'identitat de la persona que signa.
- Extracte del compte corrent en el qual figuri el càrrec d'aquest xec.
d) Pagament mitjançant bizum, targeta de crèdit o dèbit o altres mitjans electrònics de pagament:
- Extracte del compte bancari en què figuri el càrrec i el detall del pagament (beneficiari del pagament, data, etc.) .
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
- Extracte del compte bancari en què figuri el càrrec i el detall de la domiciliació (beneficiari del pagament, data, etc.).
13.7. Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100% de l'ajuda concedida, aquesta subvenció es reduirà de manera que cobreixi només les despeses correctament justificades.
13.8. El pagament de les ajudes es realitzarà mitjançant transferència bancària al número de compte bancari a nom de la persona beneficiària que consti a la sol·licitud.
13.9. La percepció d'aquestes ajudes estarà subjecta a la normativa fiscal vigent.
13.10. Si la persona beneficiària no presenta la documentació establerta o té deficiències, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat que la presenti o esmeni en el termini improrrogable de 10 dies, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquest requeriment.
13.11. Si amb la documentació presentada no s'arriba a justificar el 100 % de la despesa prevista per a l'activitat objecte del conveni, l'ajuda es reduirà proporcionalment a la despesa efectivament justificada, de manera que l'ajuda cobreixi només les despeses correctament justificades.
Tanmateix, en el cas que el cost final de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat i aquesta reducció no suposi un incompliment de l'objectiu pel qual es va concedir l'ajuda, ni afecti l'adequada realització de les activitats subvencionades, el Consell farà efectiu l'import màxim de la subvenció concedida, sempre que persona beneficiària hagi efectuat despeses, com a mínim, per aquest import.
13.12. L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més de la revocació, la impossibilitat de rebre ajudes del Consell Insular d'Eivissa mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
14. Règim de recursos
14.1. L'acord del Consell Executiu que aprovi les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa, i en contra es pot interposar, davant el Ple, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.2 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
14.2. Les resolucions del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports per a la resolució d'aquesta convocatòria no exhaureixen la via administrativa, i en contra podeu interposar, davant el Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposa l'article 66.4 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (BOIB núm. 88, de 7 de juliol de 2022). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.
15. Règim jurídic
15.1. Aquestes ajudes es regeixen per les presents bases, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
15.2. Respecte amb la protecció i el tractament de dades de caràcter personal per a la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades - DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.
16. Reintegrament de les ajudes
16.1. Les ajudes concedides es podran reintegrar mitjançant resolució del conseller executiu del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports.
16.2. Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interès de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acordi la procedència de reintegrament, o la data en què la persona deutora ingressi el reintegrament, si fos anterior, en els casos establerts als articles 37.1 de la LGS i 44.1 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears. També serà procedent el reintegrament de les subvencions en els supòsits i sota les condicions i els requisits establerts per al cas d'invalidesa de la resolució de concessió que regula l'article 36 de la LGS.
16.3. L'incompliment de l'obligació de justificació de la subvenció en els termes establerts en aquest conveni o la justificació insuficient d'aquesta comportarà la pèrdua total o parcial del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, de conformitat amb els articles 30.8 i 34.3 de la LGS.
No obstant això, si transcorregut el termini establert en aquestes bases per a la justificació de la subvenció aquesta no s'ha presentat davant l'òrgan gestor de la subvenció, aquest requerirà a la persona beneficiària perquè en el termini improrrogable de quinze dies la presenti, de conformitat amb l'establert a l'article 70.3 del RLGS. La no presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat donarà lloc a la pèrdua total del dret al cobrament i, en el seu cas, al reintegrament, i a les altres responsabilitats establertes en la LGS. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximirà a la persona beneficiària de les sancions que corresponguin de conformitat amb la LGS.
16.4. El reintegrament es realitzarà pel procediment regulat per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a l'entitat interessada. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
17. Criteris de graduació dels possibles incompliments de les condicions imposades per a la concessió de les ajudes
17.1. De conformitat amb l'article 17.3.n de la LGS, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen el següents criteris de graduació dels possibles incompliments materials de l'activitat objecte de subvenció, que seran d'aplicació sempre que l'activitat realitzada s'aproximi de manera significativa al compliment total, i que l'entitat beneficiària acrediti una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos, i que responen al principi de proporcionalitat:
GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL |
PERCENTATGE DE REDUCCIÓ O REINTEGRAMENT |
---|---|
70-74 % |
15 % |
75-79 % |
12 % |
80-84 % |
9 % |
90-94 % |
3 % |
95-99 % |
1 % |
L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar la quantitat que finalment haurà de percebre la persona beneficiària, o en el seu cas, l'import a reintegrar.
18. Règim d'infraccions i sancions
El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.
19. Condicions específiques per a cada una de les modalitats
19.1. A més de les condicions generals contingudes a les clàusules anteriors, cada modalitat està subjecta al compliment de les següents condicions específiques:
A. MODALITAT A: ajudes econòmiques individuals per promocionar les persones esportistes destacades de l'illa d'Eivissa i les persones esportistes de l'illa d'Eivissa inscrites en centres de tecnificació esportiva (CTE) o centres d'alt rendiment (CAR) fora d'Eivissa
A.1. Objecte
A.1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és, d'una banda, la concessió d'ajudes econòmiques a les persones esportistes destacades de l'illa d'Eivissa, premiant el seu rendiment i progrés esportiu, obtengut durant l'any 2023, amb l'objectiu d'incentivar la seva pràctica esportiva, facilitar la millora del seu rendiment i optimitzar la seua participació en competicions esportives; i d'una altra, la concessió d'ajudes econòmiques a les persones esportistes de l'illa d'Eivissa que realitzin la seua formació en qualsevol centre oficial, classificat pel Consejo Superior de Deportes (d'ara endavant CSD) com a centre de tecnificació esportiva (d'ara endavant CTE) o centre d'alt rendiment (d'ara endavant CAR), fora d'Eivissa, durant la temporada esportiva 2023-2024, per tal que puguin desenvolupar les seues potencialitats al màxim, aconseguint el més alt nivell esportiu i fomentant la formació integral.
A.2. Persones beneficiàries
A.2.1. Poden ser beneficiàries d'aquestes ajudes les següents persones:
A.2.2. Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir amb els requisits establerts a la base tercera i a més:
A.2.3. Queden exclosos d'aquesta línia d'ajudes:
A.3. Sol·licitud i documentació necessària
A.3.1. En el moment de presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base 8, cal presentar la següent:
A.4. Criteris per determinar l'import de l'adjudicació de les ajudes
A.4.1. Per determinar l'import de les ajudes que correspon a cada persona beneficiària es valorarà només el millor resultat esportiu obtengut d'entre els que s'indiquen a la taula que figura a continuació, a excepció de l'import corresponent a estar inscrit/a en un CTE o en un CAR, i el resultat per haver estat nomenat/ada com a millor persona esportista de l'any 2023, que se sumaran a les quantitats del millor resultat esportiu obtengut, si és el cas.
A.4.2. Barem de les ajudes:
Resultats aconseguits durant l'any 2023 |
Quantitat |
---|---|
1r/1a del món |
5.000 euros |
2n/2a del món |
3.300 euros |
3r/3a del món |
3.100 euros |
4t/4a-8è/8a del món |
2.700 euros |
1r/1a d'Europa sènior i/o absoluta |
4.200 euros |
2n/2a d'Europa sènior i/o absoluta |
3.100 euros |
3r/3a d'Europa sènior i/o absoluta |
2.600 euros |
4t/4a-5è/5a d'Europa sènior i/o absoluta |
2.300 euros |
6è/6a-8è/8a d'Europa sènior i/o absoluta |
1.700 euros |
1r/1a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19, sub18, sub-17, sub 16 i/o cadet |
3.300 euros |
2n/2a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19, sub18, sub-17, sub 16 i/o cadet |
2.600 euros |
3r/3a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19, sub18, sub-17, sub 16 i/o cadet |
2.200 euros |
4t/4a-5è/5a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19, sub18, sub-17, sub 16 i/o cadet |
2.000 euros |
6è/6a-8è/8a d'Europa júnior, juvenil, promesa, sub-19, sub18, sub-17, sub 16 i/o cadet |
1.300 euros |
1r/1a d'Espanya sènior i/o absoluta |
2.700 euros |
2n/2a d'Espanya sènior i/o absoluta |
2.000 euros |
3r/3a d'Espanya sènior i/o absoluta |
1.000 euros |
4t/4a i 8è/8a d'Espanya sènior i/o absoluta |
700 euros |
1r/1a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-23, sub-22, sub 21, sub 20, sub-19, sub 18 i/o sub-17 |
2.000 euros |
2n/2a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-23, sub-22, sub 21, sub 20, sub-19, sub 18 i/o sub-17 |
1.100 euros |
3r/3a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-23, sub-22, sub 21, sub 20, sub-19, sub 18 i/o sub-17 |
800 euros |
4t/4a i 8è/8a d'Espanya júnior, juvenil, promesa, sub-23, sub-22, sub 21, sub 20, sub-19, sub 18 i/o sub-17 |
700 euros |
1r/1a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-16, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11 |
1.000 euros |
2n/2a-3r/3a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-16, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11 |
500 euros |
4t/4a i 8è/8a d'Espanya cadet, infantil, aleví, benjamí, sub-16, sub-15, sub-14, sub-13, sub-12 i/o sub -11 |
300 euros |
Participació a la convocatòria realitzada per la selecció espanyola corresponent durant l'any 2023 |
700 euros |
Millor esportista de l'illa d'Eivissa als Premis de l'Esport del Consell Insular d'Eivissa 2023 |
2.000 euros |
Inscrit/a en un CTE o en un CAR durant el curs 2023-2024 |
700 euros |
Resultats aconseguits durant l'any 2023 per persones esportistes amb discapacitats físiques, psíquiques, sensorials o mixtes dins la seva categoria |
Quantitat |
---|---|
1r/1a del món |
5.000 euros |
2n/2a del món |
3.300 euros |
3r/3a del món |
3.100 euros |
4t/4a-8è/8a del món |
2.700 euros |
1r/1a d'Europa |
4.200 euros |
2n/2a d'Europa |
3.100 euros |
3r/3a d'Europa |
2.600 euros |
4t/4a-5è/5a d'Europa |
2.300 euros |
6è/6a-8è/8a d'Europa |
1.700 euros |
1r/1a d'Espanya |
2.700 euros |
2n/2a d'Espanya |
2.000 euros |
3r/3a d'Espanya |
1.000 euros |
4t/4a i 8è/8a d'Espanya |
700 euros |
Participació a la convocatòria realitzada per la selecció espanyola corresponent durant l'any 2023 |
700 euros |
Inscrit/a en un CTE o en un CAR durant el curs 2023-2024 |
1.200 euros |
Participació lliga nacional d'esport adaptat temporada 2023-2024 |
2.000 euros |
A.4.3. La quantitat adjudicada com a conseqüència de resultats aconseguits per formar part d'una selecció nacional, autonòmica o d'un club tindrà una reducció del 30% sobre el barem anterior.
A.4.4. La quantitat adjudicada com a conseqüència de resultats aconseguits per formar part d'un equip conformat per dues o més persones, tindrà una reducció del 30% sobre el barem anterior.
A.4.5. Els resultats de la categoria elit dels esports de triatló, duatló i/o aquatló seran considerats com a categoria sènior i/o absoluta.
A. 4.6. Les categories que subdivideixen les establertes a la base A.4.2 (grups d'edat) queden fora d'aquesta convocatòria d'ajudes.
A.4.7. No s'han d'avaluar els resultats d'equip que es calculin a partir dels resultats individuals dels seus esportistes components, quan, a més de la classificació per equips, hi hagi una classificació individual.
A.4.8. En el cas de proves internacionals (mundials i europeus) no s'avaluaran els resultats si no hi participen un mínim de quatre països diferents dins de la categoria on la persona sol·licitant ha aconseguit el resultat esportiu. Amés, aquestes proves internacionals han d'estar organitzades per organismes internacionals reconeguts pel Consejo Superior de Deportes
B. MODALITAT B: ajudes econòmiques individuals per al personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa per participar en cursets i/o activitats de formació tècnica esportiva fora de les illes Pitiüses
B.1. Objecte
B.1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió d'ajudes econòmiques al personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa per a la participació en activitats formatives relacionades amb l'esport durant l'any 2023 i/o 2024 fora de les illes Pitiüses, amb la finalitat de fomentar la seua formació contínua i permanent.
B.1.2. La formació inclosa en aquestes ajudes són:
B.1.3 Queda exclosa de l'objecte d'aquestes ajudes la realització de la formació següent:
B.1.4. Es podrà sol·licitar ajuda econòmica per a la participació fins un màxim de quatre activitats formatives.
B.1.5. Queden fora d'aquesta convocatòria les sol·licituds d'ajuda de cursets i/o activitats de formació que hagin estat ja efectivament subvencionades i pagades pel Consell Insular d'Eivissa en la convocatòria d'ajudes corresponent a l'any 2023.
B.1.6. Si l'activitat formativa va començar a l'any 2022 però va ser finalitzada a l'any 2023 s'entén que és una activitat formativa compresa dins d'aquesta convocatòria d'ajudes.
B.2. Persones beneficiàries
B.2.1. Poden ser persones beneficiàries d'aquestes ajudes el personal tècnic esportiu de l'illa d'Eivissa que vulguin realitzar activitats formatives relaciones amb l'esport de les previstes a la base B.1.2, impartida fora de les Illes Pitiüses durant l' any 2023 i/o 2024, i que a més compleixin amb els requisits establerts a la base 3.
B.2.2. No podrà sol·licitar l'ajuda econòmica d'aquesta modalitat el personal funcionari o laboral adscrit al Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica i Esports del Consell d'Eivissa, a la regidoria d'esports de qualsevol ajuntament de l'illa d'Eivissa, a la Conselleria d'Esports o a qualsevol organisme esportiu del Govern de les Illes Balears.
B.3. Sol·licitud i documentació necessària
B.3.1. En el moment de presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base 8, cal presentar la següent:
B.4. Criteris per determinar l'import de l'adjudicació de les ajudes
B.4.2. Barem de les ajudes:
Doctorat en matèria esportiva |
950 euros |
Tècnic/a esportiu/iva de nivell III |
850 euros |
Tècnic/a esportiu/iva de nivell II |
750 euros |
Tècnic/a esportiu/iva de nivell I |
650 euros |
Activitat formativa de més de 100 h |
550 euros |
Activitat formativa entre 51 i 100 h |
450 euros |
Activitat formativa entre 21 i 50 h |
350 euros |
Activitat formativa fins a 20 h |
250 euros |
C. MODALITAT C: ajudes econòmiques individuals dirigides a esportistes de l'illa d'Eivissa per a l'adquisició de material ortoprotètic i/o cadires de rodes que sigui imprescindible per a la pràctica de l'esport adaptat
C.1. Objecte
C.1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és concessió d'ajudes econòmiques a les persones esportistes amb discapacitat de l'illa d'Eivissa per sufragar les despeses per a l'adquisició de material ortoprotètic i/o cadires de rodes realitzada en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i l'1 d'octubre de 2024 i que sigui imprescindible per a la pràctica de l'esport adaptat amb l'objectiu d'incentivar la pràctica de l'esport de les persones amb discapacitat.
C.1.2.Dins aquest objecte també està inclòs els serveis necessaris per a la correcta adaptació del material ortoprotètic adquirit al corp de la persona beneficiària.
C.1.3. De l'objecte d'aquestes ajudes queda exclosa l'adquisició de material ortoprotètic i/o cadires de rodes no específic per a la competició esportiva i sigui destinat a la vida diària de la persona sol·licitant.
C.2. Persones beneficiàries
C.2.1. Poden ser persones beneficiàries d'aquestes ajudes les persones esportistes amb discapacitats físiques, psíquiques, sensorials o mixtes i que necessitin adquirir material ortoprotètic i/o cadires de rodes per a la pràctica de l'esport adaptat.
C.3. Sol·licitud i documentació necessària
C.3.1. En el moment de presentació de la sol·licitud, juntament amb la documentació prevista a la base 8, cal presentar la següent:
Eivissa, 19 de març de 2024
El tècnic superior d'Esports del Departament de Presidència, Hisenda, Gestió Econòmica, i Esports Ricardo Gómez Romero