Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 171964
Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial (CCEE) Quatre per Quatre, del municipi de Palma, amb l'augment de tres unitats d'educació especial bàsica (EEB)
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 23 d'agost de 2021, (BOIB núm. 116, de 28 d'agost), s'autoritzà la modificació de la configuració del Centre Privat Concertat d'Educació Especial Quatre per Quatre, de Palma, i s'amplià amb dues unitats d'educació bàsica especial i dues unitats del Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta en unes noves instal·lacions. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca Na Tavernera, 2:
- Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat i 3-5 alumnes.
Modalitat: Trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
- Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 1 unitat i 5-8 alumnes.
Modalitat: Trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca Na Vinagre, 11, en horari de matí:
- Educació especial bàsica (EEB): 2 unitats i 3-5 alumnes per unitat autoritzada.
Modalitat: Trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
- Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 2 unitats i 5-8 alumnes per unitat autoritzada.
Modalitat: Trastorn de l'espectre Autista i/o trastorns greus de la personalitat.
2. El 2 de novembre de 2023 (GOIBE683872/2023), la presidenta de l'Associació de Mares i Pares de Persones amb Discapacitat de las Illes Balears (AMADIBA) com a titular del centre privat concertat d'educació especial Quatre per Quatre, de Palma, va presentar una sol·licitud per a la modificació de la configuració del centre, amb l'ampliació de tres unitats d'educació especial bàsica (EEB), modalitat trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat. Amb la sol·licitud presentà plànols de la planta del centre, memòria justificativa del compliment de les condicions higièniques, acústiques, d'habitabilitat i de seguretat, i memòria justificativa del compliment de les condicions d'accessibilitat.
3. El 14 de febrer de 2024, l'arquitecte del Servei de Centres Educatius va emetre un informe conjunt de plànols i de la visita realitzada el 29 de gener de 2024, en la qual s'especificava que les instal·lacions del c/ Ca Na Vinagre del CCEE Quatre per Quatre, de Palma, complien amb els requeriments d'espais de la normativa docent vigent i justificava el compliment de la normativa tècnica a la documentació presentada, indicant que les activitats lectives eren en horari de matí, ja que aquestes mateixes instal·lacions es compartien en horari d'horabaixa amb el CCFP Toth Educatiu.
4. El 11 de març de 2024, la cap del Departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la modificació de la configuració sol·licitada pel centre, informada favorablement pel Servei de Centres.
5. El 14 de març de 2024, la directora general de Planificació i Gestió Educatives, va proposar l'autorització de la modificació de la configuració del CCEE Quatre per Quatre, de Palma, amb l'ampliació de tres unitats d'educació especial bàsica (EEB), modalitat trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat, a les instal·lacions del c/ de Ca Na Vinagre, núm. 11, en horari de matí.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es va modificar la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102 de creació de centres, que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'han de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent (BOIB núm. 38, de 17 de març).
5. El Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics (BOIB núm. 67, de 5 de maig). En l'article 40, en el capítol X, assenyala que s'han d'establir les directrius d'intervenció adients per fomentar models de suport inclusius que afavoreixin una atenció educativa de qualitat per a tots els alumnes.
6. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 2 de maig de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats, de 25 de març de 2015 per la qual es regulen les ràtios als centres específics d'educació especial, i s'estableixen les ràtios dels programes de formació per a la transició de la vida adulta (TVA) per als alumnes escolaritzats als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules ASCE (aules substitutòries de centre especial) (BOIB núm. 61, de 17 de maig).
7. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 5 de juliol de 2018 per la qual es modifica la Resolució de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 13 de maig de 2015, per la qual s'estableixen amb caràcter provisional els requisits mínims d'espai als centres específics d'educació especial (CEE) i a les aules substitutòries de centre específic (ASCE) ubicades a centres ordinaris (BOIB núm. 95, de 2 d'agost).
8. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de 19 d'octubre de 2017 per la qual s'estableixen els tipus d'unitats de cada una de les etapes de l'educació especial per als centres sostinguts totalment o parcialment amb fons públics al nivell de l'educació especial (BOIB núm. 133, de 31 d'octubre).
9. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
10. El Decret 1/2024, de 4 de gener, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB núm. 3, de 5 de gener).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació i Gestió Educatives, amb data 14 de març de 2024, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes des de l'inici del curs escolar 2024-2025, la modificació de la configuració del centre privat concertat d'educació especial (CCEE) Quatre per Quatre, de Palma, amb l'ampliació de tres unitats d'educació especial bàsica (EEB), modalitat trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat, a les instal·lacions del c/ de Ca Na Vinagre, núm. 11.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta autorització, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07015525
Denominació genèrica: centre privat concertat d'educació especial
Denominació específica: Quatre per Quatre
Titular: Amadiba (Associació de Pares i Mares de Persones amb Discapacitat de les Illes Balears)
Domicili: c/ de Ca na Tavernera, 2 (Barri de son Gibert) i c/ de Ca na Vinagre, 11 Municipi: Palma
CP: 07007
Ensenyaments autoritzats:
Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca Na Tavernera, 2:
- Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat i 3-5 alumnes en la modalitat de trastorn de l'espectre Autista i/o trastorns greus de la personalitat.
- Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 1 unitat i 5-8 alumnes en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
Ensenyaments autoritzats a les instal·lacions del carrer de Ca Na Vinagre, 11, en horari de matí:
- Educació especial bàsica (EEB): 5 unitats i 3-5 alumnes per unitat autoritzada en la modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
- Programa de Formació per a la Transició a la Vida Adulta (TVA): 2 unitats i 5-8 alumnes per unitat autoritzada en modalitat de trastorn de l'espectre autista i/o trastorns greus de la personalitat.
3. Fer avinent al centre que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució. En cas contrari, es revocarà l'autorització atorgada.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, en data de la signatura electrònica (18 de març de 2024)
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany