Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 164017
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual s’estableix el procediment relatiu a la prestació de determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d’adhesió d’associacions i/o establiments dispensadors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Govern de les Illes Balears té atribuïdes les competències en matèria de sanitat i consum en el marc de la Constitució espanyola de 1978 i de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. El 1r de gener de 2002, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va assumir les competències de la gestió sanitària i, amb això, l'oportunitat de dur a terme una gestió més propera a la realitat social.

2. El Servei de Salut té entre els seus objectius fonamentals participar en la definició de les prioritats de l'atenció sanitària a partir de les necessitats de salut de la població, donar efectivitat al catàleg de prestacions i serveis que es posa al servei de la població a fi de protegir la salut, millorar la qualitat del servei a la ciutadania i garantir que les prestacions es gestionen de manera eficient.

3. Per garantir els principis d'igualtat, accessibilitat i mobilitat que exigeixen la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, i altres disposicions aplicables, el Servei de Salut ha d'establir els mitjans necessaris per poder accedir a la prestació ortoprotètica que forma part de la cartera de serveis.

4. En l'annex VI del Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre, pel qual s'estableix la cartera de serveis comuns del Sistema Nacional de Salut i el procediment per actualitzar-la, es regula la cartera de serveis comuns de la prestació ortoprotètica.

5. Per mitjà del Decret 41/2009, de 26 de juny, es va aprovar el Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears, que inclou els articles, el finançament a càrrec de l'administració sanitària, l'aportació de l'usuari, etc., i regula la manera en què el Servei de Salut de les Illes Balears ha de facilitar el material als pacients inclosos en el seu àmbit de cobertura.

6. Atesa la gran demanda per poder accedir a la prestació d'una manera més fàcil i considerant que haver d'atendre la càrrega econòmica que genera adquirir el material ortoprotètic prescrit crea un desequilibri important en l'economia domèstica, el Servei de Salut —sensible a la problemàtica plantejada— va establir un procediment que permeti als usuaris obtenir el material necessari sense haver de fer cap desemborsament que, en qualsevol cas, el Servei de Salut els reintegra. Per aquest motiu, en data 2 de novembre de 2017 es va dictar Resolució del director general per la qual s'estableix el procediment relatiu a la prestació de determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d'adhesió d'associacions i/o establiments dispensadors. Per mitjà de diferents resolucions del director general del Servei de Salut es va ampliar l'àmbit d'aplicació del procediment establert per la Resolució de 2 de novembre de 2017 fins al 31 de desembre de 2023.

7. Mitjançant la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 30 de setembre de 2022 es va actualitzar el contingut del catàleg de material ortoprotètic extern regulat en el Decret 41/2009, de 26 de juny, en aplicació de l'Ordre ministerial SND/44/2022, de 27 de gener, que entre d'altres actualitzacions i adaptacions, modifica la codificació d'alguns productes així com els imports màxims de finançament.

8. L'11 de gener de 2024 el cap del Servei de Prestacions i Cartera de Serveis va emetre una memòria sobre la necessitat d'establir un nou procediment per dispensar als usuaris autoritzats pel Servei de Salut de les Illes Balears els productes inclosos en el Catàleg de material ortoprotètic vigent sense haver de desemborsar prèviament l'import corresponent, del qual se'n farà càrrec el Servei de Salut mitjançant els establiments adherits.

9. L'11 de gener de 2024 el director de Gestió i Pressuposts del Servei de Salut de les Illes Balears va emetre una memòria econòmica sobre el procediment relatiu a la prestació de determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d'adhesió d'associacions i/o establiments dispensadors.

10. En data 11 de gener de 2024 es va ordenar l'inici d'un expedient per establir un procediment relatiu a la prestació de determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d'adhesió d'associacions i/o establiments dispensadors, per a l'any 2024.

11. En data 19 de gener de 2024 el Consell de Govern va atorgar l'autorització prèvia al director general del Servei de Salut de Illes Balears per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa derivada de l'expedient per la qual s'estableix el procediment relatiu a la prestació de determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears per a l'exercici 2024, per l'import de 2.400.000,00 €.

12. En data 5 de febrer de 2024 es modifiquen els annexos adjunts a la memòria de la necessitat emesa pel cap del Servei de Prestacions i Cartera de Serveis, per ajustar el procediment d'adhesió de nous centres, incloent a la sol·licitud una declaració responsable de que l'empresa i els seus treballadors no incorren en cap de les incompatibilitats previstes per la Llei 3/2015, de 30 de març, així com una previsió per a la continuïtat dels establiments adherits per procediments anteriors per mitjà d'una declaració responsable de la vigència dels requisits acreditats en el moment de l'adhesió i es manifesti la voluntat de continuació. També es fa un aclariment respecte dels codis dels Accessoris per a cadires de rodes de l'annex 2 i es remarca la prevalença del codi de l'article sobre la descripció en cas de discrepàncies entre la prescripció, l'autorització administrativa i l'article dispensat.

13. En data 9 de febrer de 2024 el cap del Servei de Prestacions Sanitàries i Cartera de Serveis va emetre proposta de Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per tal d'establir el procediment per dispensar als usuaris autoritzats pel Servei de Salut determinats productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d'adhesió d'associacions i/o establiments dispensadors.

14. En data 12 de febrer de 2024 la Intervenció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears fiscalitza de conformitat l'expedient per establir el procediment relatiu a la prestació de determinats productes del catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears i el procediment d'adhesió d'associacions i/o establiments dispensadors.

En virtut de les consideracions anteriors i fent ús de les atribucions que em confereix el Decret 39/2006, de 21 d'abril, pel qual s'aproven els estatuts de l'ens públic Servei de Salut de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Aprovar el procediment que s'estableix en l'annex 1 per dispensar als usuaris autoritzats pel Servei de Salut de les Illes Balears els productes del Catàleg de material ortoprotètic vigent que figuren en l'annex 2.

2. Aprovar els annexos de l'1 al 6.

3. Aprovar una despesa màxima amb càrrec al pressupost de l'any 2024 en les quanties i les partides que s'indiquen a continuació 

Any

Partida pressupostària

Import

2024

G/60001/412B01/48606/00

1.600.000,00 €

2024

G/60001/412B01/48607/00

800.000,00 €

Total

2.400.000,00€

4. Determinar que aquesta resolució té efecte des de l'endemà d'haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, fins al 31 de desembre de 2024.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurscontenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També s'hi pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, les persones interessades poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: Palma, 11 de març de 2024)

El director general del Servei de Salut Javier Ureña Morales

 

ANNEX 1

1. Destinataris

Els destinataris d'aquest servei són els ciutadans i les empreses que compleixin amb els requisits que es detallen en l'apartat 2.

2. Requisits

2.1 Ciutadans

Els usuaris del Servei de Salut de les Illes Balears que tenguin dret a percebre l'ajut estipulat en el Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears que es va aprovar per mitjà del Decret 41/2009, de 26 de juny, pel qual es regula la prestació ortoprotètica.

2.2 Establiments dispensadors

a) Els establiments dispensadors han de complir amb caràcter general els requisits exigits per la normativa vigent aplicable en cada moment; concretament, s'han d'ajustar al Reial decret 1591/2009, de 16 d'octubre; al Reial decret 437/2002, de 10 de maig; al Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre; al Decret 100/2010, de 27 d'agost, i a altres normes que els siguin aplicables.

b) Procediment d'adhesió: els establiments que, amb caràcter voluntari, es vulguin adherir a aquest procediment per dispensar productes del Catàleg de material ortoprotètic del Servei de Salut de les Illes Balears ho poden fer en qualsevol moment durant la vigència d'aquesta Resolució presentant la seva sol·licitud segons el model normalitzat (vegeu l'annex 5), i han d'acreditar el següent:

- Autorització o comunicació sanitària de funcionament —segons cada cas— i llicència de fabricació corresponent en el cas dels establiments que hagin de fabricar productes a mida. En aquest cas, l'empresa ha d'aportar una relació de cada establiment dispensador en la qual ha de figurar la identitat i la signatura del personal tècnic responsable, la identitat dels responsables de fer la diligència de dispensació en el document de prescripció i el càrrec que aquests ocupen (vegeu l'annex 4).

- Declaració responsable de que l'empresa i els seus treballadors no incorren en cap de les incompatibilitats que s'indiquen en la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici d'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat; en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i en el Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, els organismes i les empreses dependents, i per altres normes que hi siguin aplicables.

c) Els establiments que es trobin adherits en virtut de procediments d'adhesió anteriors a aquesta Resolució s'entenen automàticament prorrogats en la seva condició, amb efectes del 1r de gener de 2024 sempre i quan continuïn vigents els requisits que van acreditar en el moment de l'adhesió i manifestin la seva voluntat de continuar adherits presentant una declaració responsable en el termini d'un mes comptador des de la publicació de la Resolució en el BOIB (model a l'annex 6).

3. Resolució de les sol·licituds dels establiments d'adhesió

En el termini màxim de sis mesos comptadors des de la data d'entrada de la sol·licitud d'adhesió a aquest procediment en el Registre dels Serveis Centrals del Servei de Salut, el director general ha de dictar i notificar una resolució motivada per la qual concedeixi o denegui la sol·licitud d'habilitació. La falta de resposta dins aquest termini suposa que la sol·licitud s'ha d'entendre estimada per silenci administratiu. El procediment d'adhesió ha de seguir els tràmits que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Dispensació

4.1 El procés de dispensació comença quan l'usuari presenta a l'establiment que hagi triat —entre les entitats que s'adhereixin al procediment— la documentació que es descriu a continuació, que li permet accedir a la prestació ortoprotètica sense haver de desemborsar prèviament l'import dels articles, excepte les aportacions que estableixi la normativa estatal:

- Document d'identificació de l'usuari o de la persona autoritzada.

- Prescripció emesa pel facultatiu especialista (exemplar destinat al Servei de Salut) i document d'autorització administrativa.

- Targeta sanitària.

En casos excepcionals, el Servei de Salut pot autoritzar articles que, encara que no figurin en aquest annex, tenguin una repercussió greu sobre l'usuari. El Servei de Salut pot sol·licitar la informació que consideri convenient per donar una resposta a aquests casos. Aquesta autorització sempre ha de ser prèvia i s'ha de gestionar des dels Serveis Corporatius del Servei de Salut.

4.2 Els establiments adherits poden dispensar els productes inclosos en l'annex 2 que hagin estat prescrits en el document establert oficialment per algun dels professionals següents:

- Facultatius especialistes del Servei de Salut.

- Facultatius especialistes de centres concertats autoritzats, en els casos en què el pacient hi hagi estat derivat pel Servei de Salut;

- Inspectors mèdics del Servei de Salut.

4.3 Així mateix, l'establiment ha de verificar l'adequació entre la prescripció, l'autorització administrativa i l'article prescrit. Si hi ha discrepàncies entre el codi de l'article i la seva descripció, el primer té preferència sobre el segon.

4.4 La fabricació a mida, l'adaptació i la dispensació dels productes s'han d'ajustar estrictament a la prescripció del facultatiu segons el document oficial de prescripció; les rectificacions i els ajusts consignats per l'especialista són a càrrec de l'establiment dispensador. Les discrepàncies que puguin sorgir entre l'establiment dispensador i l'especialista prescriptor amb relació a les rectificacions dels productes sanitaris les ha de resoldre l'òrgan de gestió de la prestació ortoprotètica, amb un informe previ dels serveis d'inspecció encarregats de supervisar aquesta prestació.

4.5 Els documents de prescripció tenen un termini de validesa de noranta (90) dies, corresponents al període entre la data de prescripció o autorització d'inspecció, si s'escau, i la dispensació de l'article.

4.6 A l'efecte de la dispensació, es consideren nuls els documents de prescripció següents:

- Els documents el període de validesa dels quals hagi vençut.

- Els documents en els quals falti alguna de les dades o alguna de les signatures que s'han de consignar en l'espai de prescripció, en el del facultatiu prescriptor, en el de la identificació del pacient i en el de visat quan el producte en requerieixi preceptivament.

- Els documents que no vagin acompanyats de l'autorització administrativa i dels documents establerts en aquest acord.

- Els documents que presentin esmenes o guixades no autoritzades per una signatura ad hoc del prescriptor.

4.7 Una vegada dispensat l'article prescrit, l'establiment ha de consignar les dades incloses en l'apartat «Dades del centre dispensador» del model de prescripció, ja que són necessàries per acreditar i justificar la dispensació de l'article.

4.8 L'usuari —o la persona autoritzada— que rebi la prestació ha de signar l'apartat corresponent de la prescripció i del document d'autorització per acreditar que ha rebut l'article i consignar-hi el nom, els llinatges i el número del document d'identitat; a més, ha d'abonar a l'establiment dispensador l'aportació corresponent a l'usuari en els casos en què ho estableixi la norma reguladora de la prestació.

5. Productes fets a mida

5.1 Si es tracta d'un producte fabricat a mida, l'entrega de l'article ha d'anar acompanyada de les instruccions d'ús, i l'etiqueta ha de consignar «producte fabricat a mida». Quan es tracti d'adaptacions de productes sanitaris fets en sèrie, els productes han de dur el símbol «CE», obligatori d'acord amb el Reial decret 1591/2009.

5.2 Quan es tracti de productes sanitaris a mida o productes que requereixin una adaptació específica per a l'usuari o bé quan s'hagi indicat així en l'apartat d'observacions de la prescripció, el prescriptor ha de comprovar que els articles s'ajusten amb rigor a les indicacions que havia fet i que s'adapten perfectament a l'usuari.

5.3 En aquests supòsits, l'establiment ha d'entregar a l'usuari l'article juntament amb el document de la prescripció (exemplar per al Servei de Salut) i li ha d'indicar que, una vegada que el metge prescriptor hagi revisat l'article, l'usuari ha de tornar amb la prescripció signada i amb el vistiplau de l'especialista. En aquest cas, l'usuari ha de signar en l'apartat corresponent del document d'autorització per al subministrament de la prestació sense desemborsament previ; aquest document ha de quedar en poder de l'establiment dispensador.

5.4 Si el producte s'ajusta a la prescripció, als criteris mèdics i als requisits establerts en el Catàleg, el facultatiu ha de signar la prescripció en l'apartat del vistiplau. Si l'article no s'ajusta als criteris o als requisits, ha de derivar el pacient al proveïdor perquè aquest hi faci les modificacions pertinents.

5.5 El procés d'adaptació —i, en conseqüència, la dispensació— acaba quan el facultatiu prescriptor expressa el vistiplau al document de prescripció. Una vegada formalitzat el vistiplau del metge, l'usuari ha de tornar a l'establiment dispensador i entregar-hi la prescripció amb el vistiplau, a més de signar en aquest document la recepció de l'article.

6. Dispensació a pacients hospitalitzats

6.1. L'establiment ha de disposar tot allò necessari per fer possibles i efectives l'elaboració, l'adaptació i la dispensació a pacients hospitalitzats als quals es prescrigui algun dels productes que figuren en l'annex 2 quan, per raons assistencials, sigui imprescindible dispensar-los-el abans de l'alta hospitalària.

6.2. A l'efecte, l'hospital ha d'establir un sistema de torns rotatoris amb els establiments dispensadors adherits i que ho sol·licitin expressament. Aquesta sol·licitud l'ha de formalitzar l'establiment dispensador o bé l'empresa, especificant per a quins dels establiments dispensadors que representa sol·licita la participació. La sol·licitud suposa acceptar els terminis i les condicions d'entrega que l'hospital estableixi; per tant, l'incompliment reiterat exclourà tots els establiments dispensadors representats per l'empresa de participar en el sistema de torns durant un període de sis mesos. L'exclusió es farà efectiva per mitjà d'una resolució motivada de la direcció de l'hospital o del Servei de Salut.

6.3. Així mateix, l'empresa adherida a aquest procediment que representi diversos establiments pot excloure per raons d'interès propi algun dels seus establiments dispensadors (o tots) de participar en el sistema de torns rotatoris. En aquest cas, n'ha d'informar per escrit la direcció de l'hospital. Aquesta decisió tindrà efecte a partir de la data en què es notifiqui el justificant de recepció.

6.4. Per als articles que no estan inclosos en l'annex 2 és aplicable aquesta mateixa norma sobre pacients hospitalitzats.

7. Termini d'entrega i garantia dels articles

7.1 Els terminis d'entrega i de garantia dels articles a l'usuari són els que s'estableixen per a cada article en el Catàleg de material ortoprotètic. S'entén per termini d'entrega immediat un màxim de 48 hores.

7.2 L'entrega del producte s'ha de completar amb un certificat de garantia i composició del producte sanitari dispensat i un full d'instruccions d'ús i conservació i d'advertiments per evitar-ne el mal ús.

7.3 Durant el període de garantia, són a càrrec de l'establiment dispensador les rectificacions necessàries per mantenir l'efectivitat terapèutica del producte que tinguin relació amb defectes dels materials emprats o amb l'elaboració i/o l'adaptació d'aquest a les necessitats del pacient.

7.4 El període de garantia es computa des de la data de dispensació, excepte quan es tracti de productes fets a mida, de productes que requereixin una adaptació individualitzada o de rectificacions que s'hi hagin de fer; en aquests casos es computa des de la data del vistiplau del facultatiu prescriptor.

8. Pagaments

​​​​​​​8.1 El Servei de Salut abonarà a l'empresa adherida l'import de l'article ortoprotètic subministrat al pacient d'acord amb l'autorització emesa, tenint en compte les quantitats màximes establides en el Catàleg de material ortoprotètic.

8.2 L'import màxim que s'ha d'abonar és el que figura en el Catàleg de material ortoprotètic com a «aportació màxima del Servei de Salut». Quan hi escaigui, l'usuari ha d'abonar a l'establiment dispensador l'import que figura en el Catàleg com a «aportació de l'usuari». La suma d'ambdues quanties no pot superar la quantitat que figura en la columna «Import» del Catàleg.

8.3 La dispensació de productes amb un import establert segons un pressupost (s/p) a causa de no tenir fixat un import màxim en el Catàleg ha d'estar precedida inexcusablement de l'aprovació del pressupost emès per l'establiment dispensador, de la qual cosa s'ocupa el responsable designat pel Servei de Salut. En aquest document de conformitat han de figurar el nom i la signatura del responsable, la data en què s'emet i el segell de l'organisme.

8.4 Si la Conselleria de Salut aprova unes altres tarifes, els preus màxims que el Servei de Salut haurà de satisfer són els que s'estableixin en la disposició corresponent.

8.5 La quantia màxima estimada per un període de vigència des de l'1 de gener de 2024 fins a 31 de desembre de 2024 i les partides pressupostàries corresponents són les que es detallen a continuació:

Concepte  

Partida pressupostària   

Exercici de 2024

Pròtesis  

G/60001/412B01/48606/00  

1.600.000 €

Cadires de rodes   

 G/60001/412B01/48607/00  

800.000 €

​​​​​​​8.6 L'empresa i/o associació col·laboradora a efectes de cobrar les prestacions ha de remetre al Servei de Salut cada mes una relació de les factures emeses als usuaris (vegeu l'annex 3) adjuntant-hi els documents següents:

- Documents originals de prescripció, en els quals han de figurar les dades corresponents a l'establiment dispensador i la signatura de l'usuari com a justificant de l'entrega del producte.

- Autorització del Servei de Salut per al subministrament d'articles sense desemborsament de l'usuari (signada per l'usuari com a conformitat d'haver rebut l'article)

- Pressupost autoritzat, si n'ha fet falta.

- Còpia de la factura emesa a nom de l'usuari (assegurat o beneficiari). En la factura original s'ha de consignar la llegenda «Segons la Resolució d'adhesió» a un segell que inclogui nom i NIF de l'empresa.

​​​​​​​8.7 La relació de les prestacions s'ha d'ordenar segons el número d'expedient del document d'autorització administrativa del Servei de Salut o pel nom de l'usuari.

8.8 Si es detecten errors en el contingut de les dades, cal comunicar-los a l'establiment pertinent perquè les corregeixi.

​​​​​​​8.9 No seran vàlids els documents de prescripció en els quals s'apreciï alguna de les circumstàncies següents:

- Que presentin alguna de les causes d'invalidesa per a la dispensació que es descriuen en l'apartat 4.6.

- Falta del vistiplau del facultatiu prescriptor en els casos en què aquest tràmit sigui obligatori.

- Quan l'establiment dispensador hagi fet de manera incorrecta o incompleta la diligència de dispensació.

- En general, quan no s'hagi respectat el procés que s'estableix en el punt 4 i d'això es derivi la falta d'algun tràmit del qual hagi de quedar constància en el document de prescripció o d'algun document que l'hagi d'acompanyar inseparablement.

​​​​​​​8.10 ​​​​​​​Per mitjà d'una resolució del director general del Servei de Salut es reconeixeran les prestacions de material ortoprotètic subministrat als usuaris que es detallen en la relació presentada per l'establiment adherit, una vegada comprovat que s'ajusta als criteris establerts i als preus fixats en el Catàleg.

9. Inspeccions

9.1 El Servei de Salut es reserva el dret de dur a terme les inspeccions i les comprovacions que consideri oportunes sobre el bon funcionament i el compliment del servei que és l'objecte d'aquest acord.

9.2 Així mateix, les empreses dispensadores han de tenir a disposició dels usuaris fulls de reclamacions, queixes o suggeriments i han d'enviar al Servei de Salut una còpia dels fulls que hagin presentat els usuaris i la resposta que els hagin donat.

10. Protecció de dades

10.1 Les parts estan obligades a respectar les disposicions i les exigències que s'estableixen en la normativa reguladora de la protecció de dades de caràcter personal (Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre; Llei 41/2002, de 14 de novembre, bàsica reguladora de l'autonomia del pacient i de drets i deures en matèria d'informació i documentació clínica), a més dels criteris sobre aquesta matèria que s'indiquen en la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, i per la resta de la normativa de desplegament.

10.2 Així mateix, les parts manifesten que coneixen el caràcter estrictament confidencial i el conjunt de deures que la protecció legal atorga a les dades de tipus personal a les quals tindran accés per raó de l'activitat que és l'objecte d'aquest procediment, i per això es comprometen a aplicar les mesures de seguretat i altres requeriments legals inherents al nivell de seguretat alt, exigit per a aquest tipus de dades de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre.

 

 

​​​​​​​ANNEX 2

Els articles que són l'objecte d'aquesta resolució es relacionen a continuació; estan especificats amb el codi troncal, però els 4 dígits finals seran determinats per la prescripció específica o bé pel codi complet de l'article.

Pròtesis externes

06 18 Pròtesis de membre superior Articles el codi dels quals comenci per:

PSM_ _ _ _ Pròtesis parcials de mà, incloent les pròtesis de dit

PSN_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació de canell

PSA_ _ _ _ Pròtesis transradials (per davall del colze)

PSC_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació de colze

PSB_ _ _ _ Pròtesis transhumerals (per damunt del colze)

PSH_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació de l'espatla

PST_ _ _ _Pròtesis d'amputació del quart superior (interescapulotoràciques) (PAQS)

PSO_ _ _ _ Pròtesis de mà (terminals)

PSZ_ _ _ _ Pinces i dispositius funcionals (terminals)

PSU_ _ _ _ Articulacions de canell

PSD_ _ _ _ Articulacions de colze

PSR_ _ _ _ Articulacions d'espatla

PSG_ _ _ _ Components generals de pròtesi de membre superior

06 24 Pròtesis de membre inferior Articles el codi dels quals comenci per:

PIP_ _ _ _ Pròtesis parcials de peu, incloent pròtesis de dits

PIB_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació del turmell

PIT_ _ _ _ Pròtesis transtibials (per davall del genoll)

PIR_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació de genoll

PIF_ _ _ _ Pròtesis transfemorals (per damunt del genoll)

PIC_ _ _ _ Pròtesis de desarticulació de maluc

PIV_ _ _ _ Pròtesis d'hemipelvectomia

PIE_ _ _ _ Peus protètics

PIO_ _ _ _ Rotatoris

PIL_ _ _ _ Articulacions de genoll

PID_ _ _ _ Articulacions de maluc

PIM_ _ _ _ Pròtesis provisionals per a mobilització primerenca en amputació de membre inferior

PIG_ _ _ _ Components generals de pròtesis de membre inferior

06 90 Ortopròtesis per agènesi Articles el codi dels quals comenci per:

PPA_ _ _ _ Ortopròtesis per a agènesi

06 30 Pròtesis diferents a les pròtesis de membres Articles el codi dels quals comenci per:

PDM_ _ _ _ Pròtesis de mama

PDC_ _ _ _ Pròtesis de restauració facial

PDP_ _ _ _ Pròtesis de maxil·lars

22 06 Pròtesis auditives Articles el codi dels quals comenci per:

PAA_ _ _ _ Audiòfons

PAM_ _ _ _ Motle adaptadors i altres components d'audiòfons

12 22 Cadires de rodes manuals (exclusivament el codis indicats):

SRM 050_ Xassís i cadira basculant per a alteracions neurològiques greus.

12 23 Cadires de rodes motoritzades Articles el codi dels quals comenci per:

SRE_ _ _ _ Cadires de rodes elèctriques

12 24 Accessoris per a cadires de rodes (exclusivament els codis indicats):

SRC 020A Seient-respatler postural amb carcassa, a mida previ motle

SRC 020B Seient postural amb carcassa, a mida previ motle

SRC 020C Respatler postural amb carcassa, a mida previ motle

SRA 030Z Dispositiu de propulsió elèctric per a cadira de rodes manual

 

 

​​​​​​​ANNEX 3

Informació que han de recollir els diferents camps de les relacions:

- Identificació fiscal de l'entitat adherida (denominació, NIF), número de la relació i data, a més del període dels articles facturats.

- Detall de la relació:

o Codi de l'article subministrat.

o Descripció segons el Catàleg de material ortoprotètic.

o Quantitat.

o Llinatges i nom de l'usuari (assegurat o beneficiari).

o Número de la factura emesa a l'usuari.

o Import de l'ajut màxim que ha de satisfer el Servei de Salut (imposts inclosos), detallant el preu total de l'article i, si hi escau, la quantia corresponent a l'aportació de l'usuari.

o Import total de la relació.

o Referència del compte bancari de l'establiment subministrador.

 

ANNEX 4

Empresa dispensadora adherida

Nom de l'empresa:..............................................................................................................

Domicili ......................................................................  Núm., pis i porta............................

Codi postal:.................... Localitat :.....................................................................................

Municipi:........................................................ Província:.....................................................

Telèfon:............................................................. Fax:..........................................................

Adreça electrònica:..............................................................................................................

Establiments dispensadors inclosos

Denominació comercial:.....................................................................................................

Domicili ......................................................................  Núm., pis i porta............................

Codi postal:.................... Localitat :....................................................................................

Municipi:........................................................ Província:.....................................................

Telèfon:............................................................. Fax:..........................................................

 

ANNEX 5

Model de sol·licitud d'adhesió al procediment per dispensar productes del Catàleg de material ortoprotètic del Servei de Salut de les Illes Balears

Nom de l'empresa:...................................................................................... NIF:.............................

Nom i llinatges del representant:....................................................................................................

Número de document d'identitat del representant: ...................................................................

Data de l'acreditació de representació per mitjà de poder notarial:............................................

EXPÒS:

1. Que l'empresa que represent, i els seus treballadors, no incorren en cap de les incompatibilitats que s'estableixen en la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici d'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat; per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i en el Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, els organismes i les empreses dependents, i per altres normes que hi siguin aplicables.

2. Que, en relació a la dispensació de productes ortoprotètics, l'empresa que represent compleix els requisits establerts en el Reial decret 1591/2009, el Reial decret 437/2002, el Reial decret 1277/2003 i el Decret 100/2010.

3. Que l'empresa que represent es responsabilitza de la confidencialitat de la informació a la qual pugui tenir accés a causa de les actuacions previstes en aquest acord, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018. Aquesta responsabilitat inclou tant la persona responsable dels fitxers com el personal d'aquesta empresa que intervingui en qualsevol fase del tractament de les dades.

SOL·LICIT:

Que l'empresa que represent sigui inclosa en el procediment de facturació de productes ortoprotètics adherint-se com a establiment homologat per a la dispensació de productes del Catàleg de material ortoprotètic de les Illes Balears a pacients inclosos en l'àmbit de cobertura de la Resolució, amb la qual cosa accept expressament les condicions que s'hi estableixen.

DECLARACIÓ RESPONSABLE: Declar que són certes les dades d'aquesta sol·licitud i que els documents aportats són autèntics. Conec que la inexactitud, la falsedat o l'omissió de qualsevol dada o document pot produir els efectes que s'estableixen en l'article 69.4 de la Llei 39/2015.

........................................... ,......... d  .................................................  de 20..........

[rúbrica]

Dades de l'empresa

1. Denominació

Nom de l'empresa:........................................................................... CIF: ..............................

Domicili .......................................................................  Núm., pis i porta...............................

Codi postal:..................... Localitat :.....................................................................................

Municipi:......................................................... Província:......................................................

Telèfon:............................................................... Fax:...........................................................

2. Personal

Llinatges del gerent:...............................................................................................................

Nom: ...................................................... Núm. doc. identitat: ...............................................

Tècnic i titulació (en els casos en què es requereixi):

3. Tipus d'establiment i documentació requerida

(   )  Ortopèdia.............................................................................. autorització de funcionament

(   )  Establiment d'audiopròtesis.................................................... autorització de funcionament

(   )  Òptica................................................................................... autorització de funcionament

(   ) Farmàcia.............................................................................. autorització de funcionament

(   )  Fabricació de productes a mida........................................................ llicència de fabricació

(   )  Venda de productes sanitaris................................................ comunicació de funcionament

(   )  Distribuïdor de productes sanitaris........................................ comunicació de funcionament

 

ANNEX 6

Model de declaració responsable per a manifestar la voluntat de continuar en la condició d'adherit al procediment per dispensar productes del Catàleg de material ortoprotètic del Servei de Salut de les Illes Balears

DECLARACIÓ RESPONSABLE

Nom de l'empresa:...................................................................................... NIF:.............................

Nom i llinatges del representant:.............................................................................................

Número de document d'identitat del representant: ...............................................................

Data de l'acreditació de representació per mitjà de poder notarial:........................................

DECLAR:

Que l'empresa que represent vol continuar en la condició d'adherit al procediment per dispensar productes del Catàleg de material ortoprotètic del Servei de Salut de les Illes Baleares.

Que continuen vigents els requisits que es van acreditar en el moment de sol·licitar l'adhesió atès que:

- L'autorització o comunicació sanitària de funcionament —segons cada cas— i llicència de fabricació corresponent en el cas dels establiments que hagin de fabricar productes a mida segueixen vigents.

- Els seus treballadors no incorren en cap de les incompatibilitats previstes per la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici d'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat; per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i pel Reial decret 598/1985, de 30 d'abril, sobre incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de l'Estat, de la Seguretat Social i dels ens, els organismes i les empreses dependents, i per altres normes que hi siguin aplicables.

- En relació a la dispensació de productes ortoprotètics, l'empresa que represent compleix els requisits exigits al Reial decret 1591/2009, de 16 d'octubre, al Reial decret 437/2002, de 10 de maig, al Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre i al Decret 100/2010, de 27 d'agost i altres normes que siguin aplicables.

Que són certes les dades manifestades i conec que la inexactitud, la falsedat o l'omissió de qualsevol dada o document pot produir els efectes prevists a l'article 69.4 de la Llei 39/2015.

................................ ,...... d  ....................................  de 20...... ​​​​​​​