Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 78178
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 5 de febrer de 2024 de correcció de les Bases generals i Bases específiques del concurs oposició per a l’Oferta Pública d’Ocupació 2021, 2022 i 2023 del Consell Insular de Menorca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu, en sessió de caràcter ordinari d'11 de desembre de 2023, aprovà les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d'ocupació del Consell Insular de Menorca, de 2021, 2022 i 2023, modificades per acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 8 de gener de 2024, publicat en el BOIB num. 11 de data 23 de gener de 2024.

El Consell Executiu, en sessió de caràcter ordinari de 22 de desembre de 2023,aprovà les bases específiques i la convocatòria de les proves selectives de provisió de places de la plantilla del Consell Insular de Menorca (psicòleg i educador social) de l'oferta pública d'ocupació 2021, 2022 i 2023, modificades per acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de dia 15 de gener de 2024. Publicades al BOIB núm. 11 de data 23 de gener de 2024.

S'han detectat alguns errors materials i, d'acord amb l'art. 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Economia i Serveis Generals,

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Corregir els errors materials de les Bases generals del concurs oposició per a l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca de 2021, 2022 i 2023, en el sentit següent:

On diu:

3. Drets d'examen

Resten exempts del pagament de la taxa:

  • Les persones que es trobin en situació d'atur en el moment de presentar la sol·licitud. S'ha d'acreditar aquesta circumstància amb un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes.
  • Les persones que tenguin la condició de membre de família nombrosa o de família monoparental en el moment de presentar la sol·licitud. Cal acreditar aquesta circumstància amb el títol de família nombrosa o monoparental, segons correspongui.

3.2. Queden exemptes del pagament de la taxa les persones que es troben en situació d'atur o són membres d'una família nombrosa.

L'acreditació d'aquestes circumstàncies s'ha de fer mitjançant un informe del SOIB o oficina corresponent de les comunitats autònomes en què consti la situació d'aturat en el moment de presentar la sol·licitud o mitjançant el títol de família nombrosa.

Té una bonificació del 50 % el personal funcionari o laboral al servei del Consell Insular de Menorca que participi en les convocatòries de promoció interna.

3.3. En el cas de sol·licituds telemàtiques o d'avançament telemàtic, el pagament es fa per mitjans electrònics a través de la plataforma. Si el pagament no es fes per mitjans electrònics, cal presentar còpia del resguard acreditatiu del pagament en el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

Ha de dir:

3. Drets d'examen

Resten exempts del pagament de la taxa:

  • Les persones que es trobin en situació d'atur en el moment de presentar la sol·licitud. S'ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant un informe del SOIB (Informe de període ininterromput inscrit en situació d'atur) o oficina corresponent de les comunitats autònomes, actualitzat a la data de presentació de sol·licituds.
  • Les persones que tenguin la condició de membre de família nombrosa o de família monoparental en el moment de presentar la sol·licitud. Cal acreditar aquesta circumstància amb el títol de família nombrosa o monoparental, segons correspongui.

3.2. Té una bonificació del 50 % el personal funcionari o laboral al servei del Consell Insular de Menorca que participi en les convocatòries de promoció interna.

3.3. En el cas de sol·licituds telemàtiques o d'avançament telemàtic, el pagament es fa per mitjans electrònics a través de la plataforma.

L'aspirant pot abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank).

Si el pagament no es fes per mitjans electrònics, cal presentar còpia del resguard acreditatiu del pagament en el termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu.

On diu:

4.1. Terminis

El termini per lliurar la sol·licitud és de vint dies naturals comptadors (...).

Ha de dir:

4.1. Terminis

El termini per lliurar la sol·licitud és de vint dies hàbils comptadors (...).

On diu:

4.4. Presentació de sol·licituds

b) Telemàtica mitjançant Cl@ve:

Els aspirants que ho facin per aquest procediment hauran d'adjuntar una declaració responsable per verificar que les dades aportades sense signar són veritables.

Declaració responsable signada durant el procés de sol·licitud, d'acord amb el model que consta en l'annex III d'aquestes bases, en el qual es declara, sota la seva resonsabilitat, que són certes les dades que ha consignat en el procés de sol·licitud.

Ha de dir:

4.4. Presentació de sol·licituds

b) Telemàtica mitjançant Cl@ve o Pin ciutadà:

Els aspirants que ho facin per aquest procediment hauran d'adjuntar una declaració responsable per verificar que les dades aportades sense signar són veritables.

Declaració responsable signada durant el procés de sol·licitud, d'acord amb el model que consta en l'annex III (que es troba al portal de l'opositor https://oposicions.cime.es.), en el qual es declara, sota la seva responsabilitat, que són certes les dades que ha consignat en el procés de sol·licitud

Eliminar «autobarem dels mèrits al·legats signat» de la base 4.4. Presentació de sol·licituds, apartats: Documentació que cal aportar.

On diu:

8.7.1. Consideracions generals

El tribunal ha de posar els mitjans per adaptar la realització dels exercicis als aspirants amb discapacitats, sempre que ho hagin indicat en la sol·licitud per prendre part en els corresponents processos selectius i se n'hagi acreditat la necessitat mitjançant un certificat emès per l'equip oficial de valoració indicat en la base 4.5.

Ha de dir:

8.7.1. Consideracions generals

El tribunal ha de posar els mitjans per adaptar la realització dels exercicis als aspirants amb discapacitats, sempre que ho hagin indicat en la sol·licitud per prendre part en els corresponents processos selectius i se n'hagi acreditat la necessitat mitjançant un certificat emès per l'equip oficial de valoració indicat en la base 4.4

On diu:

8.7.2 Fase d'oposició (fins a 28 punts)

b) Segon exercici (18 punts)

Consisteix a realitzar una prova teòrico-pràctica relativa a les funcions de la plaça que es vol cobrir i que proposarà el tribunal de cadascuna de les places convocades.

La prova pràctica consistirà a resoldre per escrit un cas pràctic proposat pel tribunal. Aquesta prova tindrà un valor de 12 punts.

La part teòrica d'aquest segon exercici consistirà a respondre per escrit tres preguntes curtes teòriques referides al temari específic, en un espai màxim d'una pàgina. Cada pregunta tindrà en valor de 2 punts.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 18 punts.

El termini total d'aquest segon exercici serà de 120 minuts.

El tribunal podrà establir la possibilitat de disposar de material de consulta. Aquesta circumstància s'haurà d'establir en l'edicte de la convocatòria de la prova pràctica.

Ha de dir:

8.7.2 Fase d'oposició (fins a 28 punts)

b) Segon exercici (18 punts)

Consisteix a realitzar una prova teoricopràctica relativa a les funcions de la plaça que es vol cobrir i que proposarà el tribunal de cadascuna de les places convocades.

La prova pràctica consistirà a resoldre per escrit un cas pràctic proposat pel tribunal. Aquesta prova tindrà un valor de 12 punts.

Les proves es basaran en la normativa vigent en el moment de la publicació del temari, o dels canvis normatius que s'hagin produït.

La part teòrica d'aquest segon exercici consistirà a respondre per escrit tres preguntes curtes teòriques referides al temari específic, en un espai màxim d'una pàgina. Cada pregunta tindrà un valor de 2 punts.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 18 punts.

El temps total per fer aquest segon exercici serà de 120 minuts.

Els candidats podran dur tot el material que considerin necessari per al desenvolupament de la prova específica, únicament en format PAPER.

On diu:

8.7.3. Fase de concurs (fins a 22 punts)

Els aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'aportar, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la llista provisional, la documentació relativa als mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs.

Ha de dir:

8.7.3. Fase de concurs (fins a 22 punts)

Els aspirants que hagin superat la fase d'oposició han d'aportar, en el termini de 10 dies hàbils comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la llista provisional, l'autobarem dels mèrits al·legats signat i la documentació relativa als mèrits que s'han de valorar en la fase de concurs.

On diu:

9.3 Els aspirants proposats han de presentar en el Registre General, en el termini de deu dies naturals a partir de l'endemà de l'haver-se exposat la llista de persones aprovades i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen en la base 2a i que són, com a mínim, els següents:

Ha de dir:

9.3 Els aspirants proposats han de presentar en el Registre General, en el termini de vint dies naturals a partir de l'endemà de l'haver-se exposat la llista de persones aprovades i sense requeriment previ, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen en la base 2a i que són, com a mínim, els següents:

On diu:

11.3. Les persones incloses en la borsa de treball han de presentar al Registre General, en el termini de deu vint dies naturals a partir de l'endemà de l'exposició de la llista de persones aprovades i sense requeriment previ, la documentació acreditativa de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen en la base 9.3.

Ha de dir:

11.3. Les persones incloses en la borsa de treball han de presentar al Registre General, en el termini de vint dies naturals a partir de l'endemà de l'exposició de la llista de persones aprovades i sense requeriment previ, la documentació acreditativa de les condicions de capacitat i dels requisits exigits que es detallen en la base 9.3.

On diu:

12. Incompatibilitats i règim del servei

A tot el personal de nou ingrés li és aplicable al funcionari la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats en el sector públic,.....

Ha de dir:

A tot el personal de nou ingrés li és aplicable la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats en el sector públic,....

On diu:

13.1. Les llistes definitives de persones admeses i excloses, els nomenaments com a funcionaris o funcionàries en pràctiques i de carrera i les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques poden ser impugnats per les persones interessades, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se notificat o publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sens perjudici del recurs d'alçada que es pot interposar en el termini d'un mes des de la data de notificació o publicació de l'acte o resolució davant la presidència de la corporació o de l'autoritat en qui hagi delegat.

Ha de dir:

13.1. Les llistes definitives de persones admeses i excloses, els nomenaments com a funcionaris o funcionàries en pràctiques i de carrera i les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques, poden ser impugnats per les persones interessades, mitjançant la interposició de recurs d'alçada davant l'òrgan competent de la corporació o de l'autoritat en qui s'hagi delegat, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se notificat o publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sens perjudici de poder utilitzar qualsevol altre recurs que es consideri procedent en dret.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat si no s'ha notificat la resolució quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma.

 

On diu:

ANNEX II. Barem de mèrits.

1.1.2. Experiència professional per a places d'administració especial:

Experiència professional en l'exercici de funcions coincidents, en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a la qual s'opta.

  • A l'Administració pública .................... 0,1 punts/mes
  • A la resta del sector públic ................. 0,04 punts/mes
  • En empreses privades ....................... 0,03 punts/mes

(S'entén per «resta del sector públic», d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015, qualssevol organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents de les administracions públiques; les entitats de dret privat vinculades o dependents de les administracions públiques, que estan subjectes al que disposen les normes d'aquesta Llei que s'hi refereixin específicament, i en tot cas, quan exerceixin potestats administratives, i les universitats públiques, que es regeixen per la seva normativa específica i, supletòriament, per les previsions d'aquesta llei.)

Ha de dir:

ANNEX II. Barem de mèrits.

1.1.2. Experiència professional per a places d'administració especial:

Experiència professional en l'exercici de funcions coincidents, en contingut professional i nivell tècnic, amb la plaça a la qual s'opta.

  • A l'Administració pública .................... 0,1 punts/mes
  • A la resta del sector públic ................. 0,04 punts/mes
  • En empreses privades ....................... 0,03 punts/mes

(S'entén per «resta del sector públic», d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015, les entitats de dret privat vinculades o dependents de les administracions públiques, que estan subjectes al que disposen les normes d'aquesta llei que s'hi refereixin específicament, i en tot cas, quan exerceixin potestats administratives, i les universitats públiques, que es regeixen per la seva normativa específica i, supletòriament, per les previsions d'aquesta llei.)

Segon. Corregir els errors materials de les Bases específiques del concurs oposició per a l'Oferta Pública d'Ocupació del Consell Insular de Menorca de 2021, 2022 i 2023, en el sentit següent:

a) BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA, PER PROVEIR SET PLACES D'EDUCADOR SOCIAL DE LES OFERTES PÚBLIQUES D'OCUPACIÓ 2021 I 2022

s'ha d'incorporar:

Altres requisits: Certificació negativa del Registre Central de delictes sexual.

b) BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L'INGRÉS PEL TORN LLIURE, PER PROVEIR DUES PLACES DE PSICÒLEG DE L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2023

s'ha d'incorporar:

Altres requisits: Certificació negativa del Registre Central de delictes sexual.

c) En totes les Bases específiques:

On diu:

4. Drets d'examen

L'aspirant pot abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank), o bé al Servei d'Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella al portal de l'opositor per mitjans electrònics. Si es realitza l'abonament directament a l'entitat bancària, s'haurà d'incorporar a la corresponent sol·licitud de participació el resguard de l'abonament.

Ha de dir:

4. Drets d'examen

L'aspirant pot abonar els drets d'examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES33 2100 6078 4013 0004 0330 (CaixaBank), o bé al portal de l'opositor per mitjans electrònics. Si es realitza l'abonament directament a l'entitat bancària, s'haurà d'incorporar a la corresponent sol·licitud de participació el resguard de l'abonament.

Tercer. Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en la pàgina web d'oposicions del Consell Insular de Menorca.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada en el termini d'un mes a partir de l'endemà d'haver-se publicat. El recurs es pot interposar formalment davant el mateix Consell Executiu o davant la Comissió de Govern, que és l'òrgan competent per resoldre'l.

Contra la desestimació expressa d'aquest recurs d'alçada es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de rebre la notificació de la desestimació d'aquest recurs d'alçada.

Si han transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs d'alçada i no s'ha rebut la notificació expressa, s'entén desestimat per silenci i es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma que correspongui, sense limitació de temps.

No obstant això, si escau, es pot interposar qualsevol altre recurs que consideri oportú. Tot això, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Maó, 7 de febrer de 2024

Per delegació del president, El secretari del Consell Executiu Octavi Pons Castejón (DP 129/2023, de 27 de juliol) (BOIB núm. 106 de 29-7-2023)