Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 67322
Acord del Consell de Govern de 2 de febrer de 2024 pel qual es renova la composició de la Comissió d’Ètica Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
El 13 de maig de 2016, el Consell de Govern va aprovar el primer Codi Ètic del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 62 de 17 de maig) com a manifestació del seu compromís amb la transparència i el bon govern, més enllà de les obligacions legals. Aquest document va ser modificat una única vegada, mitjançant l'Acord del Consell de Govern del 21 de març de 2021, publicat al BOIB núm. 43 de 30 de març.
L'apartat sisè del Codi va crear la Comissió d'Ètica Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CEP) com a òrgan assessor per al compliment de les normes del Codi, adscrit a la conselleria competent en matèria de transparència i bon govern. Les seves funcions principals són impulsar l'aplicació efectiva del Codi ètic, atendre consultes sobre la seva aplicació, fer recomanacions, redactar informes anuals de supervisió, promoure programes de formació i difusió en ètica pública, crear grups de treball per a l'estudi de temes específics, rebre observacions i suggeriments sobre el Codi, formular suggeriments per a les seves reformes i assessorar els òrgans competents en casos d'incompliment.
El 17 de febrer de 2017, el Consell de Govern va nomenar la secretaria i les vocalies de la CEP i el 3 de març d'aquell any, l'òrgan va celebrar la seva reunió de constitució.
Amb els canvis de Govern derivats de les darreres eleccions autonòmiques, es fa necessari actualitzar la composició de la CEP, la qual, d'acord amb el punt sisè del Codi ètic, ha d'estar formada per les persones següents:
a) La persona titular de la direcció general competent en matèria de transparència, que la presideix.
b) Una persona titular d'un càrrec amb rang de director general o assimilat adscrit a la Conselleria de Presidència, de Transparència o d'Administració Pública, que actua com a secretària.
c) Tres persones amb experiència, competència i prestigi professional contrastat en matèries relacionades amb l'ètica, el dret o la governança d'organitzacions, tant del sector públic com del privat, designades pel Govern de les Illes Balears, que actuen com a vocals.
Per als llocs del punt c), el Govern de les Illes Balears ha cregut convenient mantenir els membres inicialment designats en 2017 que n'han mostrat la disponibilitat, tot reconeixent el seu valor en la gestió d'assumptes d'ètica i governança. D'acord amb això, dues vocals romandran en el càrrec i un tercer s'ha de nomenar de bell nou, atès que la tercera vocalia ha quedat vacant.
D'acord amb el Decret 12/2023 de 10 de juliol, la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, a través de la Direcció General de Coordinació i Transparència, gestiona, entre d'altres, les competències en matèria de coordinació interdepartamental de la transparència i el bon govern a l'Administració.
Per tot l'exposat, el Consell de Govern a proposta de la consellera de Presidència i Administracions Públiques, en la sessió de dia 2 de febrer de 2024 adoptà, entre d'altres, l'Acord següent:
Primer. Nomenar secretària de la Comissió d'Ètica Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la senyora Maria José Bauzá Alonso, secretària general de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
Segon. Ratificar els nomenament de les senyores Joana Maria Petrus Bey i Francisca Bennàsar Tous; i nomenar el senyor Joan Manera i Jaume, en substitució del senyor Bernat Riutort Serra, com a vocals de la CEP designats per la seva experiència, competència i reconegut prestigi en camps relacionats amb l'ètica pública o la governança.
Tercer. Informar que, arran d'aquests canvis, la composició de la CEP queda com s'indica:
a) President: Jaume Porsell Alemany, director general de Coordinació i Transparència.
b) Vocals: Francisca Bennàsar Tous, Joana Maria Petrus Bey i Joan Manera i Jaume.
c) Secretària: María José Bauzá Alonso, secretària general de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
Quart. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 2 de febrer de 2024
La secretària del Consell de Govern Antònia Maria Estarellas Torrens