Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 58572
Bases rua de carnaval municipal de l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret d'Alcaldia núm. 2024-0355 de data 26.01.2023, s'han aprovat les bases de

la convocatòria per la participació en el concurs de la rua de carnaval municipal de l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia 2024:

BASES PER PARTICIPAR A LA RUA DE CARNAVAL 2024

1. OBJECTE

Amb motiu de la celebració de les festa de carnaval al municipi, l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia organitzarà una rua de carnaval que es celebrarà el dissabte 10 de febrer, a partir de les 11.30 h a la zona de Sant Josep de sa Talaia.

Per tal de promoure la participació i l'interès de les associacions de pares i mares dels centres del municipi, associacions culturals i la ciutadania en general, l'Ajuntament concedirà premis a les diferents categories de participació que s'especifiquen en el punt 3.

Les presents bases tenen per objecte regular el desenvolupament de la rua i la concessió dels premis dels participants.

2. BENEFICIARIS

Podran participar a la rua les entitats sense ànim de lucre, associacions, persones físiques o jurídiques que vulguin, ja sigui aportant carrossa i/o comparsa. També es podrà participar a la categoria individual i/o minigrup amb un màxim 10 persones, mitjançant la representació d'una persona física.

Si un grup de carrossa i/o comparsa de persones físiques que no està representats per una entitat o associació tengués algun premi, el rebrà el representant.

Els participants menors d'edat que participin sols a la rua necessitaran una autorització d'un representant (annex II) que serà el que rebrà el premi en el cas que fos premiat.

3. PREMIS

Enguany l'Ajuntament destinarà un màxim de 6.000 € en premis als participants de la rua de carnaval, amb càrrec a la partida 338 48043 , finançada amb fons propis, que es repartiran en les següents categories:

- ESCOLARS COMPARSA- grup representat per centres escolars o associacions de pares i mares, d'un   mínim de 10 persones, acompanyades d'un vehicle petit ( turismes i altres vehicles de dues o tres rodes), per dur la música, llum, etc. El vehicle no podrà  excedir els 4 m d'alçada.

1r premi: 800 €

2n premi: 500 €

- ESCOLARS CARROSSA- grup representat per centres escolars o associacions de pares i mares amb un conjunt de la plataforma decorada més una comparsa. Les mides no poden excedir de 2,5 m d'amplada, 4 metres d'alçada, i 12 metres de llargada en conjunt.

1r premi: 900 €

2n premi: 600 €

- CATEGORIA GERAL COMPARSA. Grup d'un mínim de 10 persones, acompanyades d'un vehicle petit ( turismes i altres vehicles de dues o tres rodes), per dur la música, llum, etc. El vehicle no podrà  excedir els 4 m d'alçada.

1r premi : 800 €

2n premi:   500 €

- CATEGORIA GENERAL CARROSSA. Conjunt de la plataforma decorada més una comparsa. Les mides no poden excedir de 2,5 m d'amplada,  4 metres d'alçada  i 12 metres de llargada en conjunt.

1r premi: 900 €

2n premi: 600€

- INDIVIDUAL I/O MINIGRUP. Conjunt, com a màxim de 10 persones, que formin un grup homogeni.

1r premi: 250 €

2n premi: 150 €

* Si queden premis deserts a alguna de les categories i s'han quedat participants sense premiar, el jurat podrà decidir si donar-los algun premi. En cap cas es superarà la quantia màxima de 6.000 € destinada a premis.

4. NORMES I ITINERARI DE LA RUA

Per tal d'afavorir l'organització i desenvolupament de la rua s'hauran de seguir en tot moment les indicacions de l'organització i tenir en compte els següents punts:

a) Cada grup ha de tenir un representant, major d'edat, que serà el responsable de tot el que afecti el grup. La persona responsable ho serà també dels menors que hi participen i de comptar amb les autoritzacions pertinents.

b) A partir de les 10.30 h, concentració de carrosses i comparses a l'Avda Diputat Josep Ribas (inici a l'alçada de Materials de construcció s'Arenest). La rua sortirà a les 11.30 h del mateix lloc.

c) Els vehicles de les comparses i carrosses s'han de col·locar per ordre d'arribada.

d) Els vehicles han de deixar un espai mínim entre ells perquè es col·loquin les comparses que els acompanyen.

e) És obligatori portar 1 extintor per carrossa o comparsa i l'assegurança de responsabilitat civil obligatòria de tots els tipus de vehicles de motor (l'organització en demanarà la comprovació).

f) L'organització realitzarà controls abans de la sortida, tant als vehicles que s'usaran a la desfilada com control d'alcoholèmia i drogues als conductors/es.

g) Està prohibit portar animals a la rua, així com usar coets, petards o foc de cap tipus.

h) Els grups participants son responsables dels incidents o  accidents derivats de la seua participació a la rua.

i) L'organització lliurarà abans de la sortida un número de participant que s'haurà de portar a lloc visible en tot moment.

Itinerari de la rua: sortida des de l'av. Diputat Josep Ribas, Avda. Pere Escanelles, Avda. Es Cubells, c/ de Cas Vildu, c/ de la Pau.

El lliurament dels premis es farà al costat de l'Ajuntament, una vegada que el jurat hagi realitzat la valoració.

L'incompliment d'algun dels requisits exigits pot ocasionar l'exclusió de la participació a la rua.

5. SOL·LICITUDS, TERMINI DE PRESENTACIÓ I DOCUMENTACIÓ

Les inscripcions per a participar a la rua de carnaval es podran realitzar via registre d'entrada, fins al  7 de febrer a les 14.00 h a l'Ajuntament de Sant Josep o a les oficines municipals, en el cas de persones físiques. Les inscripcions de persones jurídiques (associacions, APIMA...) es realitzaran de forma telemàtica d'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les inscripcions fora de termini no tendra dret a optar a cap dels premis, encara que podran participar a la rua.

Els sol·licitants hauran d'adjuntar a la sol·licitud (annex I) la següent documentació:

a) CIF/NIF de l'entitat, si és el cas.

b) DNI del representant.

c) Autorització per a la participació de menors, si és el cas (annex II).

d) Fotocòpia del permís de circulació del vehicle, si és el cas.

e) Declaració jurada de compliment dels requisits establerts a les bases de la convocatòria (annex III).

f) Fotocòpia del permís de conduir del conductor i d'un suplent, si és el cas.

g) Imprès de transferència bancària o certificat de titularitat bancària a efectes del pagament del premi concedit. En cas d'haver-lo presentat en altres ocasions no serà necessari tornar-lo a presentar (annex IV).

6. CRITERIS D'ATORGAMENT DELS PREMIS

Es convocarà un jurat format per cinc membres de diferents associacions i entitats socials del municipi de Sant Josep de sa Talaia. Així mateix, la regidora de Festes assistirà el jurat amb veu però   sense vot.

El jurat valorarà tots els grups presentats i que compleixin els requisits segons l'establert a les  bases. Cada membre del jurat puntuarà entre 1 i 5 els següents aspectes:

a) Originalitat

b) Qualitat i vistositat

c) Coreografia

d) Vestuari

e) Als grups amb carrossa també se'n valorarà l'originalitat, qualitat i vistositat.

Serà la regidora de Festes qui, segons proposta del jurat, aprovarà la concessió dels premis.

Si queden premis deserts en alguna de les categories i han quedat participants sense premiar, el jurat podrà decidir concedir-los algun premi. En cap cas no es superarà la quantia màxima de 6.000 € destinada a premis.

La resolució del jurat es inapel·lable i es donarà a conèixer el mateix dia de la rua a través de les xarxes socials de l'Ajuntament i d'una nota de premsa.

El jurat queda facultat per resoldre tots els dubtes que es presentin, i podrà prendre, a més, les resolucions o acords necessaris per al bon ordre i funcionament de la rua.

7. PUBLICACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA

De conformitat amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu, així com amb l'article 6 de l'Ordenança General bases reguladores de les subvencions que concedeix l'Ajuntament de Sant Josep, la convocatòria s'haurà de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de la seva publicació al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

8. ACCEPTACIÓ DE LES BASES

Presentar-se a aquest concurs suposa l'acceptació estricta d'aquestes Bases.

L'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia queda facultat per a resoldre qualsevol

Casuística que no s'hi prevegi.

Així mateix l'Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia queda eximit de tota responsabilitat davant qualsevol reclamació que es pugui presentar pel que fa a la utilització d'imatges de persones, béns, logotips i d'altres tipus a l'obra concursant i deriva aquesta responsabilitat a la persona inscrita com a autor/a. A aquest efecte, per a la inscripció s'ha d'emplenar i signar la declaració responsable (annex III)

 

Sant Josep de sa Talaia, 26 de gener de 2024

El alcalde Vicente Roig Tur

Documents adjunts