Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

INSTITUT MUNICIPAL DE L'ESPORT

Núm. 57327
Bases generals que han de regir els processos selectius per a cobrir places vacants de la plantilla de personal laboral de l'Institut Municipal de l'Esport (IME) de l'Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El gerent de l'Institut Municipal de l'Esport, per resolució número IME 202400005 de 12 de gener de 2024, va acordar el següent:

PRIMER.- Aprovar les bases generals que han de regir les convocatòries de processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal laboral de l'Institut Municipal de l'Esport de l'Ajuntament de Palma previstes a les ofertes d'ocupació pública i de promoció interna corresponents als exercicis des del 2022, que s'adjunten.

SEGON.- Publicar la present Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

TERCER.- Donar compte al proper Consell Rector que es dugui a terme.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (29 de gener de 2024)

El gerent Miguel Ángel Bennásar Llabrés

 

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'article 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, segons els articles 8, 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

BASES GENERALS QUE HAN DE REGIR ELS PROCESSOS SELECTIUS PER A COBRIR PLACES VACANTS DE LA PLANTILLA DE PERSONAL LABORAL DE l'Institut municipal de l'esport (IME) DE L'AJUNTAMENT DE PALMA

PRIMERA. OBJECTE I NORMES GENERALS

És objecte de les presents Bases generals la regulació dels diferents processos selectius per a la cobertura de les places vacants de personal laboral previstes a les ofertes d'ocupació pública  des de 2022 de torn lliure i/o restringit de l'IME. La vigència d'aquestes bases generals es mantindrà mentre no se n'acordi la modificació o derogació.

Aquestes Bases generals s'ajusten al que s'estableix a la Llei 3/2007, de 27 de març de la funció publica de la CAIB; al Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; a la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de procediment administratiu comú; a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre del règim jurídic del sector públic; a la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes; al Decret 27/1994, d'11 de març, pel que s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; al RD 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i de promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat, en tot allò que no s'entengui derogat per l'esmentada Llei; a l'Ordenança fiscal reguladora de la taxa  per a optar a proves de selecció de personal, modificació publicada al BOIB núm. 163, de 29 de desembre de 2018 i al Conveni col·lectiu de l'Institut Municipal de l'Esport de l'Ajuntament de Palma.

Aquestes bases han estat negociades i pactades amb la representació legal dels treballadors i treballadores de l'IME a la reunió en data 13 de desembre de 2023.

Totes les denominacions que apareixen en aquestes bases en masculí s'han d'entendre també en femení.

SEGONA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS

Per a ser admeses a la realització de les proves selectives, les persones aspirants han de complir els següents requisits, sense perjudici dels que figurin en cada una de les bases específiques. Aquests requisits han de posseir-se en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la pressa de possessió.

a. Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, amb excepció d'aquells llocs de feina que directa o indirectament impliquin una participació en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les administracions públiques.

En les mateixes condicions, també hi podrà participar, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, el/la cònjuge dels nacionals espanyols i dels nacionals dels demés estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i els seus descendents i els dels seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o majors de dita edat dependents.

b. Tenir setze anys complerts i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa. Sols per llei pot establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa per a l'accés a l'ocupació pública, fet que s'ha de concretar a les corresponents bases específiques.

c. Estar en possessió del títol acadèmic, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de candidatures. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'aportar la credencial que acrediti la seva homologació.

d. Estar en possessió dels coneixements de llengua catalana que s'indiquin a la convocatòria específica.

e. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a places reservades per a discapacitats hauran de tenir acreditat el grau de minusvalidesa igual o superior al 33% i ho hauran d'acreditar en el moment de la presentació d'instàncies, també hauran de sol·licitar a la mateixa instància les adaptacions que considerin adients per tal de dur a terme les proves selectives.

f. No haver estat separat o separada, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se amb inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionaris, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas de personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitad/a o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

g. Abans de prendre possessió del lloc, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptadors a partir del dia la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

h. Els/les aspirants que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprengui el coneixement de la llengua castellana, ha d'acreditar-ne el coneixement mitjançant l'aportació del diploma espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre; o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació que estan en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

Cada convocatòria pot exigir el compliment d'altres requisits específics que tinguin relació objectiva i proporcionada amb les funcions i tasques a desenvolupar.

TERCERA. SOL·LICITUDS

Les persones aspirants a les proves selectives han d'emplenar l'imprès establert per l'IME que pot obtenir-se a través d'Internet consultant la pàgina web https://ime.palma.es i presentar-ho a través del registre electrònic, preferentment, al registre general de l'IME de 9,30 a 14 h o a les oficines d'atenció ala ciutadà de l'Ajuntament de Palma, o de qualsevol altra de les formes que estableix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, del procediment comú.

 

S'han de satisfer les taxes per optar a proves de selecció d'acord amb el que preveu l'ordenança fiscal reguladora de l'Ajuntament de Palma. S'ha d'abonar una taxa per cada plaça a la qual la persona interessada es presenti.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A les convocatòries de places per a promoció interna, aquest termini començarà a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les persones que participen en l'oposició poden elegir fer els exercicis en qualsevol de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma. A aquest efecte, s'ha de senyalar a la sol·licitud la llengua en la qual desitgen realitzar les proves selectives. En el cas que no s'indiqui cap opció, s'entendrà que totes les proves es realitzen en català.

Juntament amb la sol·licitud, les candidatures presentaran:

a. Document nacional d'identitat o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat .

b. Fotocòpia  del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificat acadèmic que acrediti haver superat tots els estudis per a obtenir el títol.

c. El resguard del pagament de la taxa realitzat.

d. Còpia autenticada del certificat de coneixements de llengua catalana que s'indiqui en la convocatòria específica. Els coneixements de llengua catalana s'han d'acreditar mitjançant un certificat expedit o reconegut com a equivalent o que estigui homologat per la Direcció General de Política Lingüística, o bé expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

e. En el supòsit d'accés per a la reserva de persones amb discapacitat i d'acord amb el Reial Decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, certificació acreditativa del grau de minusvalidesa igual o superior al 33%. A la mateixa sol·licitud, han de determinar si sol·liciten qualsevol adaptació per a la realització de les proves selectives. Per a les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33%, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per a exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual la persona candidata aspira, el qual ha d'expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del lloc de treball al qual aspira, mitjançant, si corresponen a judici de l'Administració, les adaptacions necessàries d'aquest lloc de treball.

f. Per  a les persones que no posseeixen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprèn el coneixement de la llengua castellana i a l'efecte d'estar exemptes de realitzar la prova específica de coneixements de la llengua castellana, còpia acarada del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedit per les escoles oficials d'idiomes, o d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol.

En el cas de convocatòries que estableixin el concurs-oposició com a sistema d'accés, els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que estaran referits a la data de termini de presentació d'instàncies, s'han de justificar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades adjuntes al model normalitzat establert a tal efecte per l'IME, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició.

En el cas de convocatòries que estableixin el concurs com a sistema d'accés, l'al·legació de mèrits s'ha d'efectuar mitjançant la presentació d'originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l'efecte per l'IME  juntament a la sol·licitud d'admissió. La data límit a l'al·legació dels mèrits i la presentació dels documents relatius a aquests, és la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Únicament es valoraran aquells mèrits que estiguin adequadament i clarament acreditats d'acord amb els barems de la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats per les persones aspirants en la fase indicada no seran valorats. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors.

L'acreditació dels serveis prestats a l'Administració Pública s'ha de fer mitjançant el certificat de serveis prestats.

L'acreditació dels treballs fets a entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses a dret privat), a consorcis, a fundacions del sector públic, a empreses societàries del sector públic i a empreses privades s'ha de fer mitjançant el certificat de la vida laboral i l'acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat d'empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d'una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme.

QUARTA. TRACTAMENT DE DADES

La participació de les persones interessades en els processos selectius implica l'autorització al tractament de les dades de caràcter personal recollides en la sol·licitud i en la tramitació del procés selectiu, així com a la publicació en els butlletins oficials, taulers d'anuncis, Seu Electrònica i, en general, en qualsevol mitjà que s'utilitzi per a la comunicació dels resultats parcials o definitius del procés selectiu, conformement amb les previsions establertes en l'article 8 i la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, ja que els procediments selectius estan regits pels principis de publicitat.

CINQUENA. PERSONES AMB DISCAPACITAT

D'acord amb l'article 59 del Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre, així com del Reial Decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, les convocatòries de processos selectius podran preveure la reserva d'una quota de les places convocades, per a ser cobertes per persones amb discapacitat degudament acreditada; tot considerant  com a persones amb discapacitat les que defineix l'article 4.2 del Reial decret legislatiu 1/2013 de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós  de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, sempre que superin els processos selectius i acreditin la discapacitat i la compatibilitat amb l'exercici de les tasques.

Cada convocatòria ha d'especificar, si es cau, el nombre de places reservades per aquest torn.

A les convocatòries d'ingrés a l'IME on hi figuri aquesta reserva, les persones interessades en participar-hi ho manifestaran expressament en les seves sol·licituds. Les persones aspirants seran admeses en igualtat de condicions que la resta d'aspirants.

L'adaptació de les proves, en cas de que s'hagi sol·licitat a la instància, consistirà en la concessió d‘un temps addicional per a la realització dels exercicis. L'adaptació de mitjans i les ajudes raonables consisteix en la posada a disposició de l'aspirant dels mitjans materials i humans, de les assistències i suports i de les ajudes tècniques i/o tecnològiques assistides que precisi per a la realització de les proves a les quals participi, així com en la garantia de l'accessibilitat de la informació i la comunicació dels processos i la del recinte o espai físic on aquestes tinguin lloc.

Les proves selectives tindran idèntic contingut per a tots els aspirants, independentment del torn pel qual s'opti, sense perjudici de les adaptacions i els ajustaments raonables necessaris de temps i mitjans per a la seva realització.

Les places reservades a persones amb discapacitats que no siguin cobertes, s'afegiran a la reserva de l'Oferta Pública d'Ocupació de l'any següent.

SISENA. ADMISIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS

En el termini màxim d'1 mes comptadors des que acabi el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan convocant publicarà la llista de candidatures admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió, si s'escau. Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis i a la plana web de IME, amb advertiment dels recursos escaients contra la mateixa.

Les candidatures excloses o admeses disposen d'un termini de 10 dies hàbils, - manco que a les bases específiques s'indiqui altre termini- des de l'endemà de la publicació de la resolució per esmenar el defecte o presentar la documentació preceptiva. Igualment dins del mateix termini es podran presentar sol·licituds d'esmena d'errades –si s'han produït-  per dades personals incorrectes. Si no es presenten esmenes la llista esdevindrà definitiva.

En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren a la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.

Finalitzat el termini s'estudiaran les al·legacions presentades i se publicarà la llista definitiva i s'indicarà el lloc i data de realització del primer exercici i l'ordre d'actuació de les persones aspirants, donat el cas.

Si algun aspirant no figura a la llista definitiva d'admesos ni a la d'exclosos, ha d'exhibir davant el tribunal una còpia de la sol·licitud segellada per l'oficina receptora, per a que aquest s'admeti provisionalment per a la realització dels exercicis. A tal fi, el tribunal es constituirà en sessió especial abans de començar el primer exercici, al lloc on aquest s'ha de realitzar, i resoldrà provisionalment les peticions que, mitjançant compareixença, puguin presentar els/les aspirants que es trobin en les circumstàncies esmentades. Les actes corresponents a aquestes sessions es trametran, en el termini més breu possible, a l'òrgan competent, el qual resoldrà l'admissió o exclusió de la persona aspirant afectada i ho comunicarà al tribunal perquè en prengui coneixement i tingui efectes i, si escau, ho notifiqui a la persona interessada.

SETENA. PROMOCIÓ INTERNA

Amb la finalitat de facilitar la promoció interna del personal laboral, es reservarà per a la promoció interna un percentatge acordat en el Conveni col·lectiu.

Les convocatòries específiques han d'establir els requisits per poder accedir pel torn de promoció interna, així com el sistema selectiu (concurs-oposició o concurs de mèrits). 

VUITENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal és l'òrgan de selecció encarregat de dur a terme aquest procés selectiu. Estarà constituït per un president i quatre vocals, un dels quals farà les funcions de secretari i cinc membres suplents.

Els òrgans de selecció actuen amb autonomia funcional i els acords que adoptin vinculen l'òrgan del qual depenen, sens perjudici de les facultats de revisió que s'estableixen legalment.

Les funcions bàsiques dels Tribunals d'aquest procés selectiu són les següents:

1. Validar les preguntes dels models de prova que s'han de  sortejar, en el cas d'oposició.

2. Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants i acreditats en la forma que estableixen les bases de la convocatòria.

3. Revisar les preguntes de les proves i la valoració dels mèrits d'acord amb les al·legacions que presentin les persones interessades. El Tribunal ha de fer constar en acta els fets i els resultats dels actes de revisió que hagi dut a terme.

4. Requerir les persones aspirants perquè aclareixin o esmenin els defectes de forma en l'acreditació dels mèrits, sempre que s'hagin acreditat dins termini (defectes de compulsa, d'indicació d'hores o de contingut d'una acció formativa, o altres defectes similars).

5. Elaborar i aprovar la llista provisional i definitiva de mèrits comprovats dels aspirants ordenats d'acord amb la puntuació per mèrits que hagin obtingut.

6. Elevar la llista definitiva de persones que han superat el procés selectiu d'acord amb la puntuació que han obtingut a l'òrgan competent, per a que dicti una resolució per la qual aprova les persones que han superat el procediment de l'oposició, concurs o concurs oposició.

7. La resta de funcions determinades en aquestes bases i en la normativa d'aplicació.

El tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessari per a les fases del procés selectiu. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin.

Durant el desenvolupament del procés el Tribunal ha de resoldre tots els dubtes que puguin sorgir en l'aplicació de les bases de la convocatòria i, també, com s'hagi d'actuar en els casos no prevists.

NOVENA. INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

Els exercicis dels processos selectius són els que s'indiquen a les respectives bases específiques.

L'ordre d'actuació dels opositors i opositores serà alfabètic i començarà per la lletra que resulti del sorteig que es realitzarà a l'efecte.

Els/les aspirants seran convocats per a cada exercici en crida única. Seran exclosos o excloses de les proves selectives els o les qui no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats, lliurement apreciats pel tribunal.

En qualsevol moment el tribunal podrà requerir als opositors i opositores  que acreditin la seva personalitat.

El tribunal haurà de fer públics els anuncis de la realització de les proves als locals on s'hagin realitzat i al web.

Els exercicis es podran desenvolupar en qualsevol dels dos idiomes oficials d'aquesta Comunitat Autònoma, a elecció de cada aspirant.

En el supòsit que amb posterioritat a l'aprovació d'aquestes bases es modifiqui la normativa inclosa al programa, les referències que s'hi contenen s'entenen d'acord amb les que a cada moment resultin d'aplicació.

El Tribunal ha de respectar els principis d'imparcialitat, professionalitat, independència, igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per la qual cosa ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir que els exercicis escrits de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.

El tribunal exclourà les persones les quals en els seus fulls d'examen hi figurin noms, traços, marques o signes que puguin servir per a conèixer la identitat.

Així mateix, el tribunal adoptarà les mesures necessàries per a evitar que els aspirants utilitzin qualsevol mitjà, inclosos els electrònics, en la realització de les proves, que puguin desvirtuar l'aplicació dels principis d'igualtat, mèrit i capacitat, així com per garantir la transparència de les proves selectives.

Quan es tracti d'exàmens de desenvolupament es permet a l'aspirant tenir el programa de temes de la convocatòria corresponent, sempre que aquest no tingui cap anotació.

DESENA. QUALIFICACIÓ DELS EXERCICIS

Exercicis obligatoris. Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es tindrà cura especialment en què hi hagi connexió entre el tipus de proves per superar i les tasques que s'hagin de desenvolupar als llocs de feina convocats. Aquests exercicis es qualificaran fins a un màxim de deu punts, i els qui no arribin a un mínim de cinc punts a cada un dels exercicis seran eliminats, llevat que a les respectives bases específiques hi figuri una altra qualificació específica.

La qualificació els exercicis s'ha de fer d'acord amb els criteris que es determinin per a cada cas en les convocatòries específiques. D'altra banda, els tribunals han d'acordar els criteris específics de correcció de cada un dels exercicis, en funció de l'especificitat dels seus continguts, amb caràcter previ a la seva realització.

Els exercicis de llengües i la prova psicotècnica, si n'hi ha,  es valoren com a apte o no apte.

Exercicis voluntaris. Els exercicis voluntaris, si n'hi ha,  es qualificaran segons la puntuació que figuri a les respectives bases específiques i, en el seu defecte, amb un màxim d'un punt. Si un exercici voluntari tingues varies especialitats, es dividirà la puntuació esmentada pel número d'aquestes.

Els exercicis voluntaris no suposaran l'eliminació de l'opositor de les proves selectives, però determinaran la puntuació final i, en conseqüència, l'ordre dels opositors i la relació d'aprovats amb plaça.

Qualificació de tots els exercicis (obligatoris i voluntaris). Les qualificacions de tots els exercicis s'obtindran sumant les puntuacions atorgades sempre amb tres decimals, per cada membre del tribunal i dividint el total pel número d'assistents. S'eliminarà la nota més alta i la més baixa de les atorgades quan la diferència entre elles sigui superior a tres punts. El quocient obtingut serà la qualificació definitiva.

Publicació de les notes dels exercicis

Cada tribunal publicarà en el lloc de realització de l'exercici, en els taulers d'anuncis de l'IME i al seu web la llista provisional de persones que l'hagin superat i la puntuació obtinguda. A la mateixa publicació s'anunciarà la data de l'exercici següent, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, manco que a les bases específiques s'estableixi altre termini mínim. 

Per efectuar una reclamació o sol·licitar la revisió de l'exercici, les persones interessades disposen d'un termini de tres dies hàbils des que es publiqui la llista provisional, manco que a les bases específiques se n'estableixi d'altre. El tribunal disposa d'un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions i publicar la llista definitiva de les persones aspirants que han superat l'exercici.

ONZENA. AVALUACIÓ DE LA FASE DE CONCURS I PUNTUACIÓ FINAL

En cas de concurs oposició el percentatge de puntuació de la fase de concurs respecte de la puntuació total del concurs oposició es determinarà a cada base específica, sense que, en cap cas, determini per sí mateixa el resultat del procés selectiu.

Aquesta fase es realitzarà un cop finalitzada la fase d'oposició i no serà eliminatòria ni es tindrà en compte per a superar les proves de la fase d'oposició. Els mèrits es presentaran dins el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista definitiva d'aspirants que han superat la fase d'oposició. En aquesta fase el tribunal avaluarà els mèrits al·legats per les persones aspirants en la forma que determinin les respectives bases específiques i exposarà el resultat al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'IME. A partir de l'endemà i durant un termini de tres dies hàbils els/les aspirants podran presentar per escrit al Registre General observacions i reclamacions.

El tribunal ha de procedir a valorar els mèrits acreditats per les persones aspirants així com els que hagin al·legat en el termini previst, en la forma indicada a les bases generals, d'acord amb el barem de mèrits establert a la convocatòria específica.

El tribunal no valorarà cap mèrit que no hagi estat acreditat en el termini indicat i en la forma establerta a les bases generals.

En cas de concurs el tribunal valorarà els mèrits al·legats per les persones aspirants en la forma que determinin les respectives bases específiques i els terminis seran els mateixos que en la fase de concurs del sistema concurs-oposició.

En cap cas es valoraran com a mèrits les assignatures de titulacions acadèmiques, els cursos que hagin format part com a exercicis d'un procés selectiu, els cursos específics de capacitació per a accés a lloc de feina, ni els cursos de doctorat.

Es poden valorar els cursos impartits com a professor associat a la universitat.

L'ordre de classificació definitiva dels/ de les aspirants serà determinat per la suma de les puntuacions obtingudes en tots els exercici i, si escau, pels punts del barem de mèrits atorgats a la fase de concurs, o, per la puntuació resultant dels mèrits valorats en el cas de concurs.

DOTZENA. LLISTA D'APROVATS I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Finalitzat el procés selectiu, i dirimits els empats, si s'escau, cada tribunal farà pública, en el tauler d'anuncis de l'IME i al seu web, la relació d'aspirants que hagin superat les proves i hagin resultat seleccionats o – al seu cas- que integren la borsa de treball, amb indicació del DNI i la puntuació obtinguda.

La llista d'aspirants seleccionats contindrà com a màxim tantes persones com places es convoquen. El tribunal elevarà aquesta relació a la Gerència de l'Institut i aquesta informarà al Consell Rector perquè es formuli la corresponent proposta de nomenament.

Si s'escau, i queden places vacants en el torn de promoció interna, s'incrementaran les del torn lliure.

A la llista d'aprovats i aprovades amb plaça, el tribunal hi haurà d'incloure una diligència que faci constar la data de publicació d'aquella, amb la menció expressa que aquesta data inicia el termini per a la presentació de documents.

Un cop publicada la llista d'aprovats i aprovades amb plaça els/les aspirants que hi figurin hauran de presentar en el Registre de l'Institut, dins el termini de vint dies naturals a partir del dia de la publicació de la llista, els següents documents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, així com els que figurin a les respectives bases específiques:

1. Informe mèdic acreditatiu de tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions corresponents, expedit pel metge especialista en medicina del treball del Servei de Prevenció de l'Institut Municipal de l'Esport.

2. Declaració responsable de que no han estat separats o separades mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què haguessin estat separats/separades o inhabilitats/inhabilitades. En el cas de ser nacional d'altres estats, no trobar-se inhabilitats/inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmesos/sotmeses a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, al seu estat en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

3. Declaració responsable de no estar afectat o afectada a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

4. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de feina ni realitza cap activitat al sector públic, segons la delimitació de l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, incloent-hi la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació en Ple acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

5. Una fotografia mida carnet.

No es poden nomenar els/les aspirants que no presentin la documentació en el termini indicat, llevat dels casos de força major. Tampoc es nomenen els que no comptin amb alguns dels requisits. En ambdós casos totes les seves actuacions queden anul·lades, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat a la seva instància. En aquest cas es proposa en el seu lloc, l'aspirant que segueixi per ordre de puntuació. De la mateixa manera s'actuarà en el cas de renúncies.

Els que tinguin la condició de personal laboral de l'Institut Municipal de l'Esport estaran exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir el seu anterior nomenament.

Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera haurà d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada.

En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:

a. Tenir nota més alta en el primer exercici.

b. Ser una dona víctima de la violència de gènere.

c. Acreditar més temps de serveis prestats com a personal de l'IME.

d. Ser major de 45 anys.

e. Tenir càrregues familiars.

f. Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en el grup professional què es tracti, d'acord amb l'art. 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

g. No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix grup professional.

Si persisteix finalment l'empat, es farà un sorteig.

TRETZENA. NOMENAMENT 

Conclòs el procés selectiu, els/les aspirants que l'hagin superat, seran nomenats i nomenades en els seus nous llocs fins el límit de les places convocades i dotades pressupostàriament. Aquests nomenaments es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

CATORZENA. PRESA DE POSSESSIÓ 

Un cop efectuats els nomenaments, els/les aspirants nomenats/nomenades hauran de prendre possessió en el termini de quinze dies hàbil comptats a partir de l'endemà de la notificació del nomenament, llevat que s'estableixi un altre termini a les respectives bases específiques. Els/les qui no prenguin possessió de la plaça en el termini indicat sense causa justificada quedaran en situació de cessament.

QUINZENA. BORSINS

Una vegada finalitzat el procés selectiu, el tribunal procedirà a proposar la composició del borsí, integrada per les persones aspirants que han superat el procés selectiu i aprovat, com a mínim, un exercici, en els casos  d'oposició o concurs-oposició, i per ordre de prelació.

SETZENA.INCIDÈNCIES

El tribunal queda acreditat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés  selectiu en tot el que no preveuen aquestes bases.