Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HABITATGE, TERRITORI I MOBILITAT

Núm. 56059
Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears per la qual es formula l’informe d’impacte ambiental sobre el Projecte de Reforma d’edificacions per a bodega, polígon 2, parcel·la 5, al TM Binissalem, Mallorca (Exp. 87a/2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vist l'informe tècnic amb proposta de resolució de dia 8 d'agost de 2023, i d'acord amb l'article 8.1.a) del Decret 3/2022, de 28 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears (CMAIB) (BOIB núm. 31 d'1 de març de 2022),

RESOLC FORMULAR

L'informe d'impacte ambiental sobre el Projecte de Reforma d'edificacions per a bodega, polígon 2, parcel·la 5, al TM Binissalem, Mallorca, en els termes següents:

a.i.1. Determinació de subjecció a avaluació ambiental i tramitació

El projecte segueix el procediment simplificat d'avaluació d'impacte ambiental de la secció 2a del Capítol II d'avaluació d'impacte ambiental de projectes del Títol II d'avaluació ambiental de la llei estatal, Llei 21/2013, de 9 de novembre, d'avaluació ambiental per a l'emissió de l'informe d'impacte ambiental que ens ocupa amb caràcter previ a la seva autorització administrativa. Atès que, aquest projecte s'inclou en l'annex 2 de Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears com a projecte del tipus “Instal·lacions industrials situades en sòl rústic”, en el grup 5 (apartat 1) i «Indústries de qualsevol classe, quan produeixin residus líquids que no s'evacuïn a través de la xarxa de clavegueram» (apartat 2).

a.i.2. Descripció i ubicació del projecte

El projecte té com a objecte la reforma de les edificacions agrícoles existents per a canvi d'ús a bodega, s'ubica en la parcel·la 5 del polígon 2 del T.M. de Binissalem. La parcel·la té d'una superfície, segons cadastre, de 241.206 m² dins el terme municipal de Binissalem, de la qual s'utilitzen segons projecte 979,09 m² per edificacions destinades a bodega (nau principal i sala de tast). L'explotació agrària està inscrita en el Registre Insular Agrari de Mallorca, amb núm. 22360. L'accés a la parcel·la és a través del camí de Son Roig, sortint de Binissalem, a uns 770 m. La parcel·la està qualificada de sòl rústic comú de tipus Àrea d'Interès Agrícola  Extensiva Vinya (AIA-Extensiva Vinya) i Sòl Rústic de Règim General (SRG). Està afectada per Sòl Rústic Protegit (SRP)  del tipus APT de Carreteres pel fet de llindar amb l'autopista Ma-13. L'àmbit del projecte està situat a la Unitat de Paisatge UP-8 Plans del Raiguer de protecció menor. La parcel·la fa partió amb la zona humida MAZHA03 formada per basses artificials a la Finca de can Figuera propietat de l'Ajuntament de Binissalem a on aboca les aigües la depuradora gestionada per ABAQUA. Hi ha una concessió per a l'ús de l'aigua depurada per al reg del camp de golf de Son Saletes amb 231.000 m3/any i també per a servei de la planta de transferència adjacent de TIRME. A 1 km té l'aeròdrom de Binissalem. La nau agrícola es reforma íntegrament per destinar-la a bodega. Comptarà amb una sala principal que acollirà una àmplia zona de recepció destinada a la selecció del raïm, desrapament, premsat i embotellat; la sala de màquines i bany per al personal, una zona de rentatge de botes i una plataforma elevada de treball sobre els dipòsits. A la zona posterior s'habilitaran dues sales climatitzades i un magatzem general. La zona annexa a l'entrada principal albergarà una oficina i un laboratori. El rafal es reformarà per habilitar una zona de tast.

a.i.3. Avaluació dels efectes previsibles

D'acord amb la documentació aportada, s'aprofitaran les construccions existents que es remodelaran per a la instal·lació. A la valoració de l'impacte en la fase de construcció es tracta d'una afecció temporal que desapareixerà una vegada finalitzades les obres, de poca magnitud, i que quedarà minimitzada amb l'aplicació de mesures cautelars. Es tracta d'un impacte no acumulatiu i compatible amb el medi. A la fase de construcció, s'ha de destacar que respecte a la fauna protegida el projecte podria suposar un efecte negatiu sobre el milà reial i sobre l'àguila calçada, per la qual cosa és necessari aplicar mesures preventives per garantir la tranquil·litat als voltants dels nius d'aquestes espècies durant l'època de reproducció, segons s'estableix al Pla Terrasse de Recuperació, Conservació i Seguiment dels Rapinyaires Diürns de les Balears. L'administració competent informa favorablement supeditat al compliment d'un condicionant sobre el fet de no dur a terme les tasques generadores de més renou entre els mesos de febrer a juliol, ambdós inclosos. Respecte de la contaminació atmosfèrica destacar que l'activitat de la instal·lació de producció de vi és una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) i que està subjecte a un control per part de l'administració pública. Dins l'àmbit d'actuació del projecte es troba la massa d'aigua 1811M3 Inca, en bon estat i segons l'administració competent no es preveu cap impediment per informar i tramitar favorablement el canvi d'ús dels aprofitaments que s'haurà de sol·licitar i tramitar el canvi amb informe de compatibilitat amb el Pla Hidrològic.

a.i.4. Consultes a les administracions públiques afectades i persones interessades

S'han efectuat consultes al  Servei d'Estudis i Planificació, al Servei de Gestió del Domini Públic Hidràulic, al Servei d'Aigües Subterrànies, al Servei de Protecció d'Espècies, al Servei de Residus i Sòls Contaminats de la Conselleria de Medi Ambient i Territori. Al Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera de la Conselleria de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica. Al Servei de Salut Ambiental de la Conselleria de Salut i Consum.  Al Servei d'Agricultura i al Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació. A la  Direcció Insular de Territori i Paisatge, a la  Direcció Insular d'Urbanisme, a la Direcció Insular de Patrimoni i a la DI d'Infraestructures del Consell de Mallorca. Així com a AENA, el GOB i Amics de la Terra.

El dia d'avui, de les consultes realitzades, s'ha rebut resposta de:

Servei de Protecció d'Espècies (data entrada 07/07/2023). Aquest informe conclou que el projecte esmentat podria suposar un efecte negatiu sobre el milà reial, i sobre l'àguila calçada, per la qual cosa és necessari aplicar mesures preventives per garantir la tranquil·litat als voltants dels nius durant l'època de reproducció, segons s'estableix al Pla Terrasse de Recuperació, Conservació i Seguiment dels Rapinyaires Diürns de les Balears. L'informe conclou informar favorablement el projecte sempre que es compleixin les mesures preventives, correctores i compensatòries previstes, i un condicionant sobre la no realització de les feines generadores de renou entre els mesos de febrer a juliol, ambdós inclosos.

Servei d'Explotació i Conservació del Consell de Mallorca (data entrada 04/07/2023). Aquest informe indica que d'acord amb l'article 31.2 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, no és preceptiu informar sobre les edificacions i instal·lacions situades més enllà d'aquesta distància. També indica que d'acord amb l'article 31.1 de la mateixa llei es defineix com a zona de protecció de la carretera la compresa entre dues línies longitudinals paral·leles a les arestes d'esplanació i a una distància d'aquestes de vint-i-cinc (25) metres en carreteres de quatre (4) o més carrils. Per tant, s'informa favorablement les actuacions sobre les edificacions agrícoles per ser més enllà d'aquesta distància. Finalment, indica que prèviament a l'inici de les obres hauran de recaptar la pertinent autorització del Departament de Mobilitat i Infraestructures i hauran de presentar el corresponent projecte constructiu.

Servei de Canvi Climàtic (data entrada 27/06/2023). Aquest informe  fa una sèrie de consideracions tècniques sobre l'activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera i la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera, així com de la Llei de Canvi Climàtic. L'informe conclou que l'activitat de la instal·lació de producció de vi és una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA). A més diu que pel fet que la nova bodega preveu una producció superior a 50.000 l/any la bodega estarà sotmesa a notificació administrativa per ser una activitat del grup C. El titular haurà de realitzar la notificació a l'òrgan competent, que és la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Finalitza que es considera adequada la instal·lació de plaques fotovoltaiques, ja que va en concordança amb la Llei de Canvi Climàtic en la que s'estableix que en totes les edificacions s'ha d'implementar el consum d'energia renovable.

Divisió de Servituds Aeronàutiques i Coordinació de Desenvolupament Urbanístic d'AENA (data entrada 23/06/2023). Emet una NOTA TÈCNICA de la Direcció de Planificació Aeroportuària i Control Regulatori (AENA) en la qual indica que l'àmbit del projecte se situa dins de la projecció en planta de les Servituds Aeronàutiques de l'Aeroport de Palma. A continuació indica que d'acord amb la normativa vigent de la matèria s'haurà de contar, prèviament a l'execució del projecte, amb l'acord favorable de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), i per això les administracions públiques no podran autoritzar-los mentre no s'obtengui l'autorització corresponent emesa per l'Organisme dependent del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana.

Servei d'Aigües Subterrànies SAS (data entrada 15/06/2023). Aquest servei  indica que una vegada revisada la documentació, l'EIA preveu que la dotació d'aigua potable es farà a través d'un pou existent i assegura que en aquests moments està en procés de canvi d'ús. Dins l'àmbit d'actuació del projecte hi ha dos aprofitaments CAT_12287 i CAT_ 12290 que exploten la massa d'aigua 1811M3 Inca, en bon estat, amb uns cabals autoritzats de 54.000 lts/hora el primer i de 57.600 lts/hora el segon i un volum màxim autoritzat entre els dos de 270.000,00 m3/any. Afirma que, no consta dins l'expedient cap sol·licitud de canvi d'ús de cap dels aprofitaments. Finalment, indica que, si es vol utilitzar l'aigua dels pous per ús de la bodega, s'haurà de sol·licitar i tramitar el canvi passant l'aprofitament a aigües públiques amb informe de compatibilitat amb el Pla Hidrològic. Atès que la massa està en bon estat no es preveu cap impediment per informar i tramitar favorablement el canvi d'ús.

Servei de Reforma i Desenvolupament Agrari (data entrada 13/06/2023). Aquest servei informa favorablement el projecte des del punt de vista agrari. Indica que les parcel·les formen part d'una explotació agrària inscrita en el Registre Insular Agrari Preferent amb el nº22.360, i que es va informar favorablement per aquest servei en data 27 de febrer de 2023 (exp. SR 36/2022) en complir amb la Llei agrària 3/2019, de 31 de gener.

Servei de Salut Ambiental (data entrada 08/06/2023). Aquest servei informa favorablement condicionat al compliment de les mesures establertes a la documentació de referència i a la normativa vigent referent a l'aigua de consum i la prevenció i control de la legionel·losi, especificant la normativa.

a.i.5. Anàlisi dels criteris de l'annex III de la Llei 21/2013

S'han analitzat els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, d'avaluació ambiental, i no es preveu que el projecte pugui tenir efectes significatius sobre el medi ambient, en concret:

Les dimensions i el disseny del conjunt del projecte no són significatius, pel fet que no es preveu cap nova ocupació de territori i que es tracta de la reforma d'una estructura existent. La utilització de recursos naturals, en particular l'aigua, segons les consultes a les administracions públiques afectades no suposarà un inconvenient tenint en compte la massa en la qual es troba el projecte. L'aspecte més important serà el control de l'activitat com a potencial contaminadora de l'atmosfera així com per la possible afecció als rapinyaires diürns que crien per la zona i les possibles molèsties a les espècies de les basses artificials de la zona humida MAZHA03 a la Finca de can Figuera on aboca les aigües la depuradora gestionada per ABAQUA.

5.1. Característiques del projecte:

L'objecte del projecte és la reforma íntegra de la nau agrícola per destinar-la a bodega. Comptarà amb una sala principal que acollirà una àmplia zona de recepció destinada a la selecció del raïm, desrapament, premsat i embotellat; la sala de màquines i bany per al personal, una zona de rentatge de botes i una plataforma elevada de treball sobre els dipòsits. A la zona posterior s'habilitaran dues sales climatitzades i un magatzem general. La zona annexa a l'entrada principal albergarà una oficina i un laboratori. El rafal (cobertizo) es reformarà per habilitar una zona de tast. Es preveu realitzar una solera al voltant de la bodega i de la sala de tast que unifiqui les circulacions exteriors entre ambdues edificacions i que permeti disposar d'una zona de treball exterior tant a l'accés principal com a la zona posterior de l'edificació. Respecte de la producció es preveu una producció de vi jove d'aproximadament 50.000 litres (25.000 litres de blanc i 25.000 litres de negre i rosat) i una producció de vi envellit: uns 20.000 litres en diferents percentatges de criança i de reserva. Respecte de l'energia elèctrica segons la documentació, el subministrament elèctric es farà a través d'una derivació individual de la xarxa general de distribució i subministrament elèctric d'ENDESA existent. S'estima que la potència contractada serà suficient, actualment es disposa de fins a 66 kw. Es preveu que la bodega cobreixi part del seu consum amb la utilització d'energies renovables: Producció d'ACS mitjançant captadors solars i acumuladors tèrmics. Producció d'energia elèctrica mitjançant plaques, bateries d'acumulació i inversors.

5.2. Ubicació del projecte:

L'àmbit del projecte està situat a la Unitat de Paisatge UP-8 Plans del Raiguer de protecció menor. El projecte es realitzarà a la parcel·la 5 del polígon 2 del TM de Binissalem, en sòl rústic comú de tipus Àrea d'Interès Agrícola  Extensiva Vinya (AIA-Extensiva Vinya) i Sòl Rústic de Règim general (SRG). A més, pel fet de llindar amb l'autopista Ma-13 està afectada per Sòl Rústic Protegit (SRP) consistent en una Àrea de Protecció Territorial de Carreteres (APT-C).  La parcel·la fa partió amb la zona humida MAZHA03 formada per basses artificials a la Finca de can Figuera propietat de l'Ajuntament de Binissalem a on aboca les aigües la depuradora gestionada per ABAQUA. Hi ha una  planta de transferència de TIRME adjacent a la depuradora i a 1 km té l'aeròdrom de Binissalem.

5.3. Característiques del potencial impacte

En relació amb els impactes sobre l'aire, durant la fase de construcció es preveu una pèrdua temporal de la qualitat atmosfèrica, l'alteració de la qualitat de l'aire pot produir-se per contaminants químics: Gasos despresos de vehicles amb motors d'explosió (NOx, CH, CO, CO2, SO2 i partícules en suspensió). A més, l'alteració de la qualitat de l'aire pot produir-se per pols generada per: moviments i magatzem de materials. Les emissions (bàsicament de monòxid de carbono (CO), hidrocarburs no cremats (HC), òxids de nitrogen (NOx) i diòxid de sobre (SO2) produïdes generaran un canvi local a la qualitat de l'aire, la seva magnitud dependrà del volum d'aquestes emissions així com d'altres paràmetres com el vent, la presència de precipitacions i l'adopció de mesures preventives o correctores. La principal acció que provocarà alteracions en aquest sentit és la presència de maquinària d'obra a la zona. Les alteracions de la qualitat de l'aire per l'emissió de contaminants atmosfèrics fruit de la combustió de la maquinària, seran pràcticament irrellevants si aquesta funciona correctament. Per això s'haurà de supervisar el seu correcte estat de manteniment.

La generació de partícules en suspensió depèn de diversos factors: nombre i característiques de la maquinària i vehicles que s'utilitzaran, característiques del substrat i del ferm dels vials, distància  recorreguda pels vehicles i maquinària, velocitat de desplaçament i grau d'humitat del sol. Pel fet que no hi ha moviments de terra no es preveu una elevada generació de partícules de pols. No obstant això, en cas de produir-se un increment d'aquestes partícules s'aplicaran les oportunes mesures cautelars del projecte com ara reg de camins i zona d'obres i control de la velocitat de la maquinària. Al voltant de la finca no existeixen habitatges prou pròxims per veure's afectats per la pols produïda pel magatzem de materials dispersables (terres, ciments, àrids fins...) Les edificacions d'ús residencial més pròximes, segons fotograma d'IDEIB de 2018, es troben a més de 350 metres aproximadament de l'emplaçament de la zona d'obres. La distància és suficient per garantir que l'obra no provocarà molèsties, sempre que es prenguin les mesures correctores adequades.

Ateses les característiques del projecte es considera que no té efectes transfronterers. Amb relació amb els impactes sobre l'aire, durant la fase de funcionament, l'activitat de producció de vi és considerada una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) per les possibles emissions a l'atmosfera de composts orgànics volàtils (COV) produïts a la fermentació del vi i per les olors. La producció del vi és una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) inclosa dins l'àmbit d'aplicació de la Llei 34/2007, de 15 de novembre, de qualitat de l'aire i protecció de l'atmosfera i del  Reial decret 100/2011, de 28 de gener, pel qual s'actualitza el catàleg d'activitats potencialment contaminant de l'atmosfera i s'estableixen les disposicions bàsiques per a la seva aplicació. En concret, dins l'epígraf Producció de vi (capacitat de producció > 50.000 l/any) amb el codi 04060601 i amb el grup C assignat.

Segons s'estableix al Pla Terrasse de Recuperació, Conservació i Seguiment dels Rapinyaires Diürns de les Balears i pel fet de la presència propera de nius de dues espècies protegides, Milvus milvus i Hieraaetus pennatus és necessari aplicar mesures preventives per garantir la tranquil·litat als voltants dels nius durant l'època de reproducció.

Conclusions de l'informe d'impacte ambiental

Primer: No subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte de Reforma d'edificacions per a bodega, polígon 2, parcel·la 5, al Terme Municipal de Binissalem a l'illa de Mallorca tenint en compte que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de l'annex III de la Llei 21/2013, sempre que es compleixin les mesures preventives, correctores i compensatòries i el Seguiment Ambiental del Document Ambiental del projecte de reforma d'edificacions agrícoles per a bodega, parcel·la 5, polígon 2, redactat per la biòloga Maria del Mar Janer Mulet d'estudi 44 Serveis Ambientals, en data gener de 2021. Així mateix, haurà de complir els següents condicionants de les consultes realitzades a les administracions competents:

1.- S'evitarà la generació de renous forts o estridents, que no siguin estrictament necessaris, per no alterar les condicions de tranquil·litat del seu entorn. Per tal de respectar la tranquil·litat al voltant dels nius de milà i d'àguila calçada durant l'època de reproducció, no es poden portar a terme les tasques generadores de més renou entre els mesos de febrer a juliol, ambdós inclosos.

2.- No es podran utilitzar els pous mentre no estiguin degudament autoritzats per la D.G. de Recursos Hídrics. Només es podrà fer servir el recurs per a l'ús pel qual s'hagi autoritzat. S'ha d'obtenir l'autorització de la D.G.R.H. per a l'ús i el volum d'aigua. Dins l'àmbit d'actuació del projecte hi ha dos aprofitaments CAT_12287 i CAT_ 12290 que exploten la massa d'aigua 1811M3 Inca, en bon estat, amb uns cabals autoritzats de 54.000 lts/hora el primer i de 57.600 lts/hora el segon i un volum màxim autoritzat entre els dos de 270.000,00 m3/any. Si es vol emprar l'aigua dels pous per ús de la bodega, s'haurà de sol·licitar i tramitar el canvi passant l'aprofitament a aigües públiques amb informe de compatibilitat amb el Pla Hidrològic.

3.- En la fase d'obres s'hauran de tenir en compte bones pràctiques per tal de minimitzar la contaminació atmosfèrica:

https://www.caib.es/sites/atmosfera/ca/l/documents_dinteres_qualitat_de_laire-780/?mcont=3180

4.- Es tendrà especial esment amb els elements catalogats presents a la parcel·la on es durà a terme la reforma de les edificacions per a la bodega. Es protegirà el patrimoni històric, arquitectònic i cultural del Pou d'en Torrens (R 35) i sa Cabana de Son Espanya (R33) mitjançant mesures preventives per tal d'evitar qualsevol acció que pugui comprometre els elements protegits.

Es recorda que, pel que fa a l'activitat de producció de vi com a una activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA), el titular de la instal·lació ha de sol·licitar a la DG d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic la seva inscripció com activitat potencialment contaminadora de l'atmosfera (APCA) del grup C. El titular haurà d'incloure una memòria sobre contaminació atmosfèrica on identifiqui tots els focus d'emissions, així com les mesures correctores i preventives a aplicar per minimitzar les emissions a l'atmosfera. S'ha d'utilitzar la maquinària energèticament més eficient i amb emissions específiques de contaminants mínimes. A més a més,  la resolució d'inscripció APCA o, en el cas, d'autorització, fixarà la periodicitat de les comprovacions a realitzar per part d'un Organisme de control autoritzat per a l'atmosfera (OCA), tant les corresponents al manteniment i eficàcia de les mesures correctores i preventives implantades per disminuir les emissions de les partícules, com de les mesures de gasos i partícules dels possibles equips de combustió existents.

Es recorda que, haurà de complir la normativa vigent referent a l'aigua de consum i la prevenció i control de la legionel·losi:

- Reial decret 487/2022, de 21 de juny, pel qual s'estableixen els criteris higiènics i sanitaris per a la prevenció i control de la legionel·losi.

- Reial decret 3/2013, de 10 de gener, pel qual s'estableixen els criteris tècnic-sanitaris de la qualitat de l'aigua de consum, el seu control i subministrament.

- Reial decret 53/2012, de 6 de juliol, sobre vigilància sanitària de les aigües de consum humà de les Illes Balears.

Es recorda que prèviament a l'inici de les obres:

S'ha de comptar amb l'informe favorable de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) pel fet de situar-se dins de la projecció en planta de les Servituds Aeronàutiques de l'Aeroport de Palma.

S'ha de disposar de la pertinent autorització del Departament de Mobilitat i Infraestructures, d'acord amb les consideracions tècniques de l'informe del Servei d'Explotació i Conservació del Consell de Mallorca (exp. 486/2023) signat el 29/06/2023, i que, hauran de presentar el corresponent projecte constructiu.

Aquesta resolució d'impacte ambiental s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'obtenció de l'autorització.

Segon. Es publicarà el present informe ambiental al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb el que disposa l'article 47.3 de la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental. A més, es donarà compte al Ple de la CMAIB i al comitè tècnic d'Avaluació d'Impacte Ambiental (AIA).

Tercer. L'informe d'impacte ambiental perdrà la seva vigència i cessarà en la producció dels efectes que li són propis si, una vegada publicat en el BOIB, no s'hagués procedit a l'aprovació del projecte en el termini màxim de quatre anys des de la publicació, d'acord amb el que disposa l'article 47.4 de la Llei 21/2013.

Quart. L'informe d'impacte ambiental no ha de ser objecte de cap recurs, sense perjudici dels que, si s'escau, siguin procedents en la via administrativa o judicial davant de l'acte, si s'escau, d'autorització del projecte, d'acord amb el que disposa l'article 47.5 de la Llei 21/2013.

Cinquè. Aquesta  resolució s'emet sense perjudici de les competències urbanístiques, de gestió o territorials de les administracions competents i de les autoritzacions o informes necessaris per a l'aprovació.

 

(Signat electrònicament: 25 de gener de 2024)

La directora general de Coordinació i Harmonització Urbanística Maria Paz Andrade Barberá Per suplència de la presidència de la CMAIB (BOIB núm. 106 de 29 de juliol 2023)