Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 55418
Convocatòria i bases premis Rua Andratx i s’Arracó 2024

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Codi de BDNS 741476

La Junta de Govern Local d'aquesta Corporació municipal en sessió ordinària celebrada dia 26 de gener de 2024, ha aprovat les bases que regularan la convocatòria dels premis de la Rua d'Andratx i s'Arracó 2024 que es transcriuen literalment a continuació:

CONVOCATÒRIA I BASES DELS PREMIS DE LA RUA 2024 ANDRATX I S'ARRACÓ

1. OBJECTE I FINALITAT

L'objecte d'aquesta convocatòria pública te com a finalitat fomentar la participació ciutadana i mantenir la tradició de la celebració de la Rua a Andratx i a s'Arracó.

Per aquest motiu, es convoca l'entrega de premis de la Rua d'Andratx i s'Arracó per a l'any 2024.

2. DESTINATARIS

Poden ser persones beneficiàries totes aquelles persones interessades que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria i la resta de normativa aplicable.

3. BASES REGULADORES

Per a tots els casos no prevists en aquesta convocatòria serà aplicable:

Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOIB 276, de 18 de novembre de 2003).

Reial Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions (BOIB 176, de 25 de juliol de 2006).

Llei 39/2015, d'1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE 236, de 2 d'octubre de 2015).

Ordenança general de subvencions d'Andratx 2017 (BOIB núm 47, de 20 d'abril de 2017). La resta de normativa que resulti d'aplicació.

4. CRÈDIT PRESSUPOSTARI

Durant l'exercici pressupostari 2024, es destina la quantitat de 4650,00 euros (€) a les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 330.48000.

5. ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjectarà als principis enumerats en l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

La Junta de Govern Local serà l'òrgan encarregat d'aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la, d'acord amb el Decret número 2023-1625, de data 19 de juny de 2023, pel qual la Batlia de l'Ajuntament d'Andratx, delega un conjunt de competències a la Junta de Govern Local, entre les quals es troba la de concessió d'ajudes, subvencions i beques econòmiques.

Rebuda la proposta del Jurat dels premis per l'òrgan instructor que gestioni les sol·licituds per participar a la convocatòria i comprovat que els sol·licitants compleixen amb els requisits exigits, es dictarà la proposta de resolució corresponent. I posteriorment, la Junta de Govern Local resoldrà la convocatòria amb indicació dels extrems continguts a la proposta de resolució definitiva.

6. REQUISITS I CONDICIONS

A. RUA ANDRATX

A.1. CONCENTRACIÓ

Dissabte, dia 10 de febrer, a les 16.30h, la concentració es realitzarà al Passeig de Son Mas amb sortida a les 17:00h.

A.2. ITINERARI

L'itinerari tindrà sortida a l'avinguda Son Mas i passarà per Plaça Espanya; determinant-se els altres punts de l'itinerari posteriorment atenent a les circumstàncies del municipi i fent-se públic a la pàgina web de la corporació. 

A.3. TERMINI, LLOC DE PRESENTACIÓ I CONTINGUT DE LES SOL·LICITUDS

Termini:

Comença el dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (s'anunciarà a les xarxes socials de l'Ajuntament d'Andratx) i finalitza el 8 de febrer de 2024, ambdós inclosos.

Lloc:

De manera TELEMÀTICA per la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx https://andratx.sedelectronica.es/ a través d'INSTÀNCIA GENERAL.

De manera PRESENCIAL en el Servei d'Atenció a la Ciutadania (SAC) (Av. de la Cúria, 1) amb cita prèvia obligatòria (a través de la web www.andratx.es o por telf. 971628000) de 08.30h a 13.30h presentant INSTÀNCIA GENERAL.

Contingut:

Hauran d'indicar nom de la comparsa, nombre de participants i si van acompanyats de vehicles i/o animals. En el cas dels vehicles, hauran d'aportar la matrícula i les dades del conductor el dia de l'esdeveniment.

La sol·licitud haurà de subscriure's per la persona física o jurídica que sol·licita la concessió del premi i serà considerat el responsable del grup, que assistirà a Sa Rua i haurà d'estar localitzable en tot moment per part de l'organització. En el supòsit que el sol·licitant sigui persona jurídica s'haurà de nomenar un responsable del grup.

Els participants hauran de dur la seva pròpia música per tot el recorregut.

A.4.- CATEGORIES

Premi comparsa de més de 10 components

Premi comparsa entre 3 i 10 components

Premi a la millor animació en comparsa

Premi individual adult

Premi parella (podrà estar formada per dos adults o un adult i un menor)

Premio individual Infantil

Premi parella infantil

A.5.- JURAT

El jurat per qualificar als participants de la Rua d'Andratx 2023, estarà integrat per 5 membres representants de les Associacions i Clubs inscrits al Registre Municipal d'Associacions.

El jurat emetrà proposta de la valoració dels criteris que serà instruida pel Regidor de Festes.

Actuarà com a President el membre de més edat i de Secretari el més jove.

El jurat estarà situat sobre l'escenari situat a la Plaça d'Espanya i puntuaran segons el criteris valoratius d'aquestes bases reguladores.

 

A.6.- CRITERIS DE VALORACIÓ

El jurat premiarà als participants tenint en compte els següents criteris valoratius:

a) Originalitat

b) Confecció

c) Animació

Totes les votacions es realitzaran puntuant  de l'1 al 5, essent 1 el mínim i 5 el màxim. En cas d'empat, el jurat tindrà la potestat d'ampliar criteris i donar punts de més degudament motivats.

A.7.- PREMIS

Els premis de la Rua 2023 seran el següents:

Premi comparsa de més de 10 components:

Primer Premi: 700 €, Segon Premi: 500 €,Tercer Premi: 300 €

Premi comparsa entre 3 i 10 components:

Primer Premi: 400.- €, Segon Premi: 300 €,Tercer Premi: 200 €

Premi a la millor animació: Primer Premi 250 €

Premi individual adult: Primer Premi: 100 €, Segon Premi: 50 €.

Premi parella adults: Primer Premi: 150 €

Premi individual Infantil: Primer Premi: 100 € Segon Premi: 50 €

Premi parella infantil: Primer Premi: 150 €

A.8.- LLIURAMENT DE PREMIS

El premi només es farà efectiu per transferència bancària. Per a la seva efectivitat, els premiats hauran de presentar la “Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments” de cadascun dels premiats, telemàticament per la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx o presencialment en el SAC de 08.30h a 13.30h amb cita prèvia en el registre general.

El termini de presentació de la sol·licitud serà de 90 dies naturals des de la comunicació de la concessió del premi. 

A.9.-NORMES DE DESFILADA DE LA RUA I OBLIGACIONS DELS PARTICIPANTS

A.9.1 IDENTIFICACIÓ

Al moment de la inscripció es farà entrega als participants de números identificatius de diferents colors segons la categoria en la qual participi. 

Els participants hauran de dur el número identificatiu a un lloc visible que possibiliti la identificació.

A.9.2 VEHICLES

Es permet la participació amb qualsevol tipus de vehicles; sempre que tinguin com a màxim 8 metres de llargada, i que la documentació i l'assegurança estiguin al corrent.

A.9.3 DESFILADA

- L'ordre de desfilada el marcaran els organitzadors segons l'ordre d'entrada de les inscripcions. Començaran els individual infantil i parella infantil, individual adult i parella adult, comparsa de 3 a 10 components, comparsa de més de 10 components, comparses amb animals (cavalls, i altres).

- Per tal d'afavorir la fluïdesa de la rua, la distància màxima entre comparsa i comparsa serà de 3 metres.

- Les comparses efectuaran coreografies o figures en moviment durant el recorregut. Quan passin per davant del jurat podran efectuar coreografies aturades amb una durada màxima d'un minut.

- El jurat estarà situat sobre l'escenari situat a la Plaça d'Espanya i puntuaran segons el criteris valoratius d'aquestes bases reguladores.

- L'ús de pirotècnia està prohibida i, per tant, podrà ser confiscada per l'organització.

- Queda restringit l'accés al recinte de la plaça d'Espanya dels animals per la seva seguretat i la dels assistents.

A.10.-ALTRES CONSIDERACIONS. 

1. El no seguiment de les pautes descrites en aquestes bases reguladores, suposaran la desqualificació del grup o la persona participant.

2. La participació a la rua d'Andratx comporta l'acceptació plena d'aquestes bases. 

3. Aquests premis es regiran per aquesta convocatòria i la resta de normativa aplicable en matèria de subvencions llevat d'allò que no resulti aplicable per l'especialitat dels premis d'acord amb la disposició addicional 10 de la LGS.

B) RUA S'ARRACÓ

B.1.- CONCENTRACIÓ

Diumenge, 11 de febrer de 2024, a les 12:00h, la concentració es farà a l'inici del carrer França  (Henriettas) amb sortida a les 12:30h.

B.2. - ITINERARI

Sortida des de Henriettas seguint per: - c/ França – plaça Toledo - plaça Weyler.

B.3.- INSCRIPCIONS

Termini:

Comença el dia següent al de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (s'anunciarà a les xarxes socials de l'Ajuntament d'Andratx) i finalitza 8 febrer de 2024, ambdós inclosos.

Lloc:

De manera TELEMÀTICA per la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx https://andratx.sedelectronica.es/ a través d'INSTÀNCIA GENERAL.

De manera PRESENCIAL en el Servei d'Atenció a la Ciutadania (SAC) (Av. de la Cúria, 1) amb cita prèvia obligatòria (a través de la web www.andratx.es o por telf. 971628000) de 08.30h a 13.30h presentant INSTÀNCIA GENERAL.

Contingut:

Hauran d'indicar nom de la comparsa, nombre de participants i si van acompanyats de vehicles i/o animals. En el cas dels vehicles, hauran d'aportar la matrícula i les dades del conductor el dia de l'esdeveniment.

A la inscripció s'anomenarà un responsable del grup, que assistirà a Sa Rua i haurà d'estar localitzable en tot moment per part de l'organització.

Els participants hauran de dur la seva pròpia música per tot el recorregut.

B.4.- CATEGORIES

- Premi comparsa (a partir de 3 components)

- Premi millor disfressa adults (individual o parelles)

- Premi millor disfressa Infantil (individual o parelles)

B.5.- JURAT

El jurat per qualificar als participants de la Rua 2024, estarà integrat per 3 membres representants de les Associacions i Clubs inscrits al Registre Municipal d'Associacions.

El jurat emetrà proposta de la valoració dels criteris dels premiats que serà instruida pel Regidor de Festes.

Actuarà com a President el membre de més edat i de Secretari el més jove.

El jurat estarà situat sobre l'escenari ubicat a la Plaça Weyler i puntuaran segons el criteris valoratius d'aquestes bases reguladores.

B.6.- CRITERIS DE VALORACIÓ

El jurat premiarà als participants tenint en compte els següents criteris valoratius:

a) Originalitat

b) Confecció

c) Animació

Totes les votacions es realitzaran puntuant de l'1 al 5, essent 1 el mínim i 5 el màxim, en cas d'empat el jurat tindrà la potestat d'ampliar criteris i donar punts de més degudament motivats.

B.7.- PREMIS

Els premis de la Rua 2024 seran el següents:

Premi comparsa (a partir de 3 components):

Primer Premi: 400 €, Segon Premi: 300 €, Tercer Premi: 200 €

Premi millor disfressa adult:

Primer premi: 150 € Segon Premi: 100 €

Premi millor disfressa infantil: 150 € Segon Premi: 100 €

B.8.- LLIURAMENT DE PREMIS

El premi només es farà efectiu per transferència bancària. Per a la seva efectivitat els premiats hauran de presentar “Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments” de cadascun dels premiats, per escrit telemàticament per la seu electrònica de l'Ajuntament d'Andratx o presencialment en el SAC de 08.30h a 13.30h amb cita prèvia en el registre general.

El termini de presentació de la sol·licitud serà de 90 dies naturals des de la comunicació de la concessió del premi. 

B.9.-NORMES DE DESFILADA DE LA RUA I OBLIGACIONS DELS PARTICIPANTS

9.1 IDENTIFICACIÓ

Al moment de la inscripció es farà entrega als participants de números identificatius de diferents colors segons la categoria en la qual participi. Els participants hauran de dur el número identificatiu a un lloc visible que possibiliti la identificació.

9.2 VEHICLES

Es permet la participació amb qualsevol tipus de vehicles; sempre que tinguin com a màxim 8 metres de llargada, i que la documentació i l'assegurança estiguin al corrent.

9.3 DESFILADA

- L'ordre de desfilada el marcaran els organitzadors segons l'ordre d'entrada de les inscripcions. Començaran els infantil, adult i en darrer lloc comparses.

- Per tal d'afavorir la fluïdesa de la rua, la distància màxima entre comparsa i comparsa serà de 3 metres.

- Les comparses efectuaran coreografies o figures en moviment durant el recorregut. Quan passin per davant del jurat podran efectuar coreografies aturades amb una durada màxima d'un minut.

- El jurat estarà situat sobre l'escenari situat a la Plaça Weyler i puntuaran segons el criteris valoratius d'aquestes bases reguladores. 

- L'ús de pirotècnia està prohibida i, per tant, podrà ser confiscada per l'organització.

B. 10.-ALTRES CONSIDERACIONS.

1. El no seguiment de les pautes descrites en aquestes bases reguladores, suposaran la desqualificació del grup o la persona participant.

2. La participació a la rua d'Andratx comporta l'acceptació plena d'aquestes bases. 

3. Aquests premis es regiran per aquesta convocatòria i la resta de normativa aplicable en matèria de subvencions llevat d'allò que no resulti aplicable per l'especialitat dels premis d'acord amb la disposició addicional 10 de la LGS.

7. PROCEDIMENT I NOTIFICACIÓ DEL PREMIS

La convocatòria, amb les bases que la regeixen, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), a la pàgina Web i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx. Les resolucions de concessió dels premis de la Rua d'Andratx i de S'Arracó es publicaran en el BOIB, a la pàgina web i el tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, en els termes de la disposició addicional setena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar-lo és de sis mesos des de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si no es resolgués en termini el procediment de concessió dels premis, hem d'assenyalar que, segons allò que s'ha fixat en l'article 25.4 i 5 LGS, transcorregut el termini de sis mesos des de la iniciació sense resoldre i notificar resolució, els interessats podran entendre desestimada la seva sol·licitud. A partir d'aquest moment podran interposar el recurs potestatiu de reposició (en un mes des que es produeixen els efectes de silenci administratiu) o, directament, el contenciós-administratiu davant el Jutjat Contenciós

8. REINTEGRAMENT I PÈRDUA DEL DRET AL COBRAMENT DE LA SUBVENCIÓ

Per a l'aplicació del reintegrament s'ajustarà a les causes i el procediment establerts a la present convocatòria, en els articles 36 i següents de la Llei 38/2003 General de Subvencions, 96 i següents del Reglament General de Subvencions, i 49 i següents de l'Ordenança reguladora de Subvencions d'Andratx.

9. ACCEPTACIÓ DE LES BASES, DRETS I OBLIGACIONS

La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven.

10. RENÚNCIA

En qualsevol moment del procediment, els interessats podran desistir de la seva sol·licitud o renunciar al dret de percebre els premis concedits de conformitat amb allò que disposa l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La renúncia s'haurà de presentar mitjançant instància general d'acord amb els articles 14.2, 14.3 i 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11. INFRACCIONS I SANCIONS

L'incompliment dels requisits establerts en aquestes bases o en la normativa d'aplicació, podrà donar lloc a l'aplicació del règim de sancions establert en la Llei General de Subvencions

12. PRESENTACIÓ DE RECURSOS

Contra la resolució per la qual s'aproven les presents bases i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podrà interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte recorregut (tret que es tracti d'un acte dictat per delegació en aquest cas correspondrà la resolució a l'òrgan que ha fet la delegació), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases. La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició estableixi el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. Si transcorregués un mes des de l'endemà al de la interposició del recurs de reposició sense que aquest hagi estat resolt, podrà entendre que ha estat desestimat i interposar recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà al de la desestimació presumpta.

b) Recurs contenciós-administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases. En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci administratiu. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que estimi procedent.

 

Andratx, document signat electrònicament (29 de gener de 2024

La batle presidenta Estefanía Gonzalvo Guriado)