Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ

Núm. 14312
Resolució del conseller d’Economia, Hisenda i Innovació per la qual s’aprova la convocatòria d’ajuts per incorporar personal investigador al sistema de ciència de les Illes Balears (contractes postdoctorals 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets i fonaments de dret

1. L'article 30 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix que, en matèria de recerca, innovació i desenvolupament científic i tècnic, la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té competència exclusiva.

2. La Llei 7/2022, de 5 d'agost, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOIB núm. 105, de 9 d'agost), té per objecte el foment de l'activitat d'investigació, de desenvolupament tecnològic i d'innovació, entesa com a bé comú en l'àmbit de les Illes Balears, i la coordinació i la planificació de l'Ecosistema de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears (ECTIB). Es pretén, a més, impulsar la transparència, la difusió i la transferència de coneixement en l'àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Així mateix, l'article 12 d'aquesta Llei defineix el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears com l'instrument per aconseguir els objectius establerts per aquesta Llei en matèria de recerca, desenvolupament i innovació.

3. El Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022, aprovat el 29 de març de 2019, té com a fi últim la contribució i l'impuls del lideratge científic i tecnològic de la regió i les capacitats d'innovació com a elements essencials per a la creació d'ocupació de qualitat, la millora de la productivitat i la competitivitat empresarial, la millora en la prestació dels serveis públics i, finalment, el desenvolupament i el benestar dels ciutadans.

4. Els recursos humans són el factor limitador més important per a la creació, l'absorció i la transformació del coneixement. Per aquest motiu, una de les línies d'actuació que articula el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 és la del capital humà, que inclou el Programa d'Incorporació de Personal d'R+D+I, amb mesures com els promotors tecnològics, la incorporació de personal tècnic de suport a la recerca i la incorporació de personal investigador doctor (contractes postdoctorals). Tan important és promoure la formació de nou personal investigador, un procés llarg i complex, com facilitar la incorporació als diversos elements del sistema de ciència i tecnologia de personal ja format en diferents àmbits.

5. La incorporació de personal investigador qualificat al sistema de ciència i tecnologia objecte d'aquesta convocatòria és una mesura de foment de la recerca científica i tecnològica per enfortir la capacitat de recerca dels grups d'R+D i permetre que assoleixin la condició de grups de recerca competitius.

6. El 20 de desembre de 2021 es va publicar l'Acord del Consell de Govern pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023. Entre les subvencions previstes en el Pla es troba, sota la línia I.3.2, la convocatòria de contractes postdoctorals.

7. Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria de recerca, desenvolupament tecnològic i innovació (BOIB núm. 25, de 13 de febrer).

8. Les ajudes concedides en el marc d'aquesta convocatòria es consideren ajudes d'Estat i estan subjectes al que es disposa en el Reglament (UE) Núm. 651/2014 de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual queden exemptes de l'obligació de notificació prevista en l'article 108, apartat 3, del Tractat (DO L 187 de 26.6.2014, pp. 1–78), i s'aplica a la exempció per categoria d'ajut de recerca i desenvolupament, secció 4 del reglament esmentat.

9. A més, s'han de tenir en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2023 i els informes previs de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com les facultats per dictar resolucions establertes en la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, en la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de trenta ajuts per incorporar, en règim de concurrència competitiva, personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats a les Illes Balears, amb les especificacions i els requisits que estableixen els annexos d'aquesta Resolució i per un import màxim de 3.347.400,00 euros.

2. Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, que consten en els annexos següents:

— Annex 1: disposicions comunes.

— Annex 2: Programa Margalida Comas, per a joves investigadors que hagin obtingut el doctorat entre l'1 de gener de 2021 i la data de tancament del període de sol·licituds d'aquesta convocatòria, i s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts segon.2.a) i segon.2.b) de l'annex 1.

— Annex 3: Programa Vicenç Mut, per a investigadors amb experiència que hagin obtingut el doctorat entre l'1 de gener de 2011 i el 31 de desembre de 2020, ambdós inclosos, i s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts segon.2.a) i segon.2.b) de l'annex 1.

— Annex 4: Programa Felip Bauçà, per a empreses. Els investigadors han d'haver obtingut el doctorat abans del 31 de desembre de 2020, i s'han d'incorporar a les entitats a què fa referència el punt segon.2.c) de l'annex 1.

3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici d'interposar-ne qualsevol altre que es consideri oportú.

 

Palma, en data de la signatura electrònica (29 de desembre de 2023)

La secretaria general Catalina Mir Ferrer Por delegación del consejero de Economía, Hacienda e innovación (BOIB Núm.106, de 29/07/2023)

 

ANNEX 1 Disposicions comunes

Primer Objecte

1. L'objecte de la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, és la incorporació de personal investigador al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears a centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, públics o privats, ubicats a les Illes Balears. Aquesta convocatòria està sotmesa a la condició suspensiva de l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de comptabilitzar-la per finançar el compliment de l'obligació en els pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears corresponents a l'exercici següent a aquell en què es tramiti l'expedient.

2. S'ofereixen trenta ajuts per contractar personal investigador i incorporar-lo al sistema de ciència i tecnologia de les Illes Balears en grups de recerca, centres o unitats de recerca i desenvolupament tecnològic, empreses públiques sense finalitat de lucre i empreses privades amb activitat d'R+D ubicades a les Illes Balears.

Els ajuts es distribueixen de la manera següent:

— Un mínim de tretze ajuts per al Programa Margalida Comas, per a joves investigadors que s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts segon.2.a) i segon.2.b) d'aquest annex.

— Un mínim de setze ajuts per al Programa Vicenç Mut, per a investigadors amb experiència que s'incorporin a les entitats a què fan referència els punts segon.2.a) i segon.2.b) d'aquest annex.

— Un màxim d'un ajut per al Programa Felip Bauçà, per a empreses privades d'R+D, entitats que figuren en el punt segon.2.c) d'aquest annex.

3. A l'efecte de l'avaluació, en aquesta convocatòria s'utilitzaran les àrees temàtiques establertes per l'Agència Estatal d'Investigació (codi ANEP).

Segon Entitats beneficiàries

1. Poden ser sol·licitants i beneficiaris dels ajuts els centres d'R+D que estiguin vàlidament constituïts i que tenguin capacitat de contractació laboral, als quals es refereix l'apartat següent.

Addicionalment, els centres d'R+D han de complir les condicions establertes en l'article 4.3 de l'Ordre de bases.

2. Als efectes d'aquests ajuts poden ser beneficiaris els centres d'R+D, ubicats a les Illes Balears, següents:

a) Centres públics d'R+D: les universitats públiques, els organismes públics de recerca reconeguts per la Llei 14/2011, els centres d'R+D amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada vinculats a l'Administració General de l'Estat o que en depenen i els centres d'R+D vinculats a administracions públiques territorials o que en depenen, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada.

b) Centres públics i privats d'R+D sense finalitat de lucre: universitats privades i entitats públiques i privades sense finalitat de lucre amb capacitat i activitat demostrades en R+D. S'hi inclouen els centres tecnològics, la propietat i la gestió dels quals corresponen majoritàriament a les administracions públiques.

c) Empreses privades d'R+D i/o innovació: entitats privades amb capacitat i activitat demostrades en R+D i/o innovació.

3. Les persones jurídiques privades han d'estar vàlidament constituïdes de conformitat amb la normativa vigent, han d'estar inscrites en el registre corresponent i han de disposar de l'organització, l'estructura tècnica i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció.

4. No poden ser beneficiaris de les subvencions les persones, entitats o agrupacions en què concorri alguna causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció, d'acord amb la legislació de subvencions vigent.

Tercer Requisits dels investigadors

1. Els investigadors candidats interessats en aquests ajuts poden presentar propostes al centre o a la unitat de recerca amb el vistiplau d'un investigador o investigadora que actuarà com a responsable del seguiment científic de la proposta, que ha de ser doctor o doctora i que ha d'estar vinculat estatutàriament, funcionarialment (pot ser funcionari o funcionària de carrera o interí) o amb un contracte laboral a les entitats esmentades en el punt anterior. En el cas que la vinculació amb l'entitat sol·licitant no sigui de caràcter permanent, la relació o contracte temporal ha de tenir, com a mínim, una duració igual a la del contracte postdoctoral. La relació s'ha d'haver iniciat abans de la finalització del període de sol·licituds d'aquesta convocatòria i ha de finalitzar en data posterior a la data de finalització del contracte postdoctoral. En cap cas s'acceptaran manifestacions d'intencions per part de l'entitat sol·licitant.

2. En els annexos 2, 3, 4 i 5 es troben els requisits particulars que han de complir els investigadors en funció del programa al qual es volen presentar.

Quart Finançament dels ajuts

L'import global màxim dels ajuts, de caràcter pluriennal, és de 3.347.400,00 €. Atès que aquesta subvenció s'imputa a més d'una partida pressupostària, l'assignació és vinculant per l'import total i no per cada partida.

La distribució màxima de les anualitats és la següent:

Any 2023: 0,00 €

Any 2024: 0,00 €

Any 2025: 1.237.150,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

537.150,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

40.000,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

Any 2026: 1.298.250,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

598.250,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

165.000,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

40.000,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

Any 2027: 812.000,00 €, amb càrrec a les partides pressupostàries que s'indiquen a continuació o partides equivalents de l'exercici de 2027, sempre que hi hagi crèdit adequat i suficient:

412.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74700 00

100.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74900 00

100.000,00 €, a la partida 21501 541A01 70100 00

100.000,00 €, a la partida 21501 541A01 74800 00

100.000,00 €, a la partida 21501 541A01 78000 00

0,00 €, a la partida 21501 541A01 77000 00

Cinquè Naturalesa i durada de l'ajut

1. La durada de l'ajut depèn del programa (vegeu els annexos, 2, 3 i 4) i comença a comptar des del moment en què l'investigador s'incorpora al seu lloc de feina.

2. L'ajut atorgat s'ha de destinar a cofinançar el salari brut (el salari més la quota de la Seguretat Social del treballador), la quota empresarial de la Seguretat Social dels investigadors contractats i la indemnització per final de contracte si escau. Els centres d'R+D han d'assumir qualsevol increment retributiu dels investigadors contractats que es produeixi durant anys posteriors, i també les repercussions dels increments de la quota empresarial de la Seguretat Social o qualsevol altra incidència.

Sisè Règim de compatibilitats

1. Els contractes finançats amb càrrec als ajuts objecte d'aquesta Resolució són incompatibles amb la vigència de qualsevol altre contracte laboral del personal contractat.

2. Els ajuts concedits són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que conjuntament no superin el cost total de l'acció i no provenguin de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació. Els sol·licitants han de declarar els ajuts que hagin obtingut o sol·licitat amb relació als contractes per als quals se sol·licita finançament, tant en el moment de presentar la sol·licitud, com en qualsevol altre moment posterior en què aquesta circumstància es produeixi.

3. Els investigadors que es contractin a l'empara d'aquest programa poden realitzar, a petició pròpia, col·laboracions complementàries en tasques docents relacionades amb l'activitat de recerca proposada fins a un màxim de 80 hores anuals (s'entén anual com a “curs escolar”), amb l'acord previ, si escau, del departament implicat, amb l'aprovació del centre d'R+D i de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i amb el respecte a la normativa vigent d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Setè Òrgans competents per a la instrucció i la resolució del procediment

1. La Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital és l'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió d'ajuts d'aquesta convocatòria.

2. El conseller d'Economia, Hisenda i Innovació és l'òrgan competent per dictar la resolució de concessió o denegació de la subvenció o, si escau, d'inadmissió de les sol·licituds. També és l'òrgan competent per dictar les resolucions de modificació i revocació a què es refereixen els articles 23 i 24 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

3. El termini màxim per resoldre els procediments i notificar-ne la resolució és de sis mesos comptadors des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. El termini per resoldre podrà ser interromput, d'acord amb l'article 24.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, durant el període que duri l'avaluació per part de l'entitat col·laboradora a què fa referència el punt dotzè d'aquest annex.

Vuitè Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

2. La sol·licitud s'ha d'emplenar i enregistrar en línia en l'adreça http://dgrdi.caib.es.

3. El responsable de l'entitat sol·licitant ha de signar electrònicament la sol·licitud d'ajut.

4. La presentació de la sol·licitud implica suposa l'acceptació de les bases i la convocatòria per part de l'interessat.

5. D'altra banda, la presentació de la sol·licitud implica de la que el sol·licitant autoritza l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a consultar les dades de l'entitat a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a la hisenda estatal.

En tots els casos, s'han de respectar els aspectes següents:

a) Un mateix investigador només es pot incloure com a candidat en una sol·licitud. En cas que s'inclogui en més d'una sol·licitud, s'han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi l'investigador candidat.

b) Un mateix investigador responsable només pot figurar com a tal en una sol·licitud. En el cas que s'inclogui en més d'una sol·licitud, s'han de desestimar totes les sol·licituds presentades en les quals es repeteixi l'investigador responsable.

c) Les sol·licituds es poden presentar en català, castellà o anglès.

6. Juntament amb la sol·licitud, s'ha de presentar obligatòriament la documentació que s'enumera a continuació (a través de l'aplicació i en format PDF):

a) Pel que fa a l'entitat sol·licitant:

a.1) El formulari de declaracions responsables (Imprès 1). Ha de signar aquest formulari el representant legal de l'entitat participant.

La signatura d'aquest formulari implica la signatura de les següents declaracions responsables que contenen la declaració expressa que l'entitat que representen compleix amb els requisits establerts en la normativa vigent per a obtenir el reconeixement d'un dret, i indiquen, a més, el compromís de l'entitat de mantenir el compliment d'aquests durant el procediment de concessió i el període d'execució de l'ajut i el compromís de comunicar les possibles alteracions de les circumstàncies recollides en les declaracions en el moment en què aquestes es produeixin:

 

1r. Que l'entitat a la qual representa no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per rebre la subvenció, d'acord amb la legislació de subvencions vigent.

2n. Que es compleixen les obligacions que estableix l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, i també les que estableix el punt vintè de les bases d'aquesta convocatòria.

3r. Que l'entitat sol·licitant es troba al corrent del pagament amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb les hisendes públiques estatal i autonòmica i, així mateix, autoritza l'òrgan instructor a consultar les dades de l'entitat sol·licitant a la Tresoreria General de la Seguretat Social i a les hisendes públiques estatal i autonòmica. Si no autoritza que es faci la consulta, s'ha de presentar la corresponent documentació d'acreditació.

4t. Que s'adquireix el compromís de comunicar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital qualsevol circumstància que afecti qualcun dels requisits exigits i considerats per a la concessió de la subvenció.

5è. Que aporta dades vertaderes tant en el formulari de sol·licitud com en els documents que l'acompanyen, assumeix les responsabilitats que poguessin derivar-se de les inexactituds que constin en els esmentats documents, i és coneixedor i responsable de tota la informació de la sol·licitud.

6è. Que compleix amb tots els requisits per obtenir la condició de beneficiària detallats en el punt segon d'aquestes bases (ubicació i objectius de l'entitat, tipus d'entitat, etc.).

7è. Que el candidat desenvoluparà un projecte de recerca que compleix amb tots els principis bioètics.

 

a.2) En el cas de les entitats privades amb finalitat de lucre, un informe de viabilitat financera per a l'execució del projecte, els comptes anuals i un informe de les activitats d'R+D i/o d'innovació que realitza.

b) Pel que fa al projecte i al grup de recerca:

b.1) Un document acreditatiu de la vinculació de l'investigador responsable amb l'entitat sol·licitant, en format PDF signat electrònicament.

b.2) L'historial cientificotècnic dels darrers cinc anys de l'equip de recerca en el qual s'ha d'integrar el candidat, en format PDF.

b.3) Un informe de l'activitat de recerca que ha de dur a terme l'investigador candidat en l'equip de recerca, en format PDF, signat electrònicament pel candidat i per l'investigador responsable.

b.4) Una declaració expressa en la qual es facin constar totes les subvencions i els ajuts sol·licitats o concedits per qualsevol institució pública o privada relacionats amb la candidat presentat (Imprès 2, en format PDF signat electrònicament per l'investigador responsable que presenta al candidat).

c) Pel que fa a l'investigador candidat que s'ha de contractar:

c.1) Un currículum de la Comissió Interministerial de Ciència i Tecnologia o un currículum normalitzat (CVN), disponible en la pàgina https://cvn.fecyt.es.

c.2) Una còpia del certificat acadèmic del grau de doctor de l'investigador candidat, amb indicació expressa i clara de la data en la qual es va obtenir aquest grau.

c.3) Els documents necessaris per acreditar les estades als centres d'R+D (Imprès 3, en format PDF signat electrònicament).

c.4) Un informe de l'activitat de recerca (publicacions, pòsters, congressos, etc.) realitzada durant el Programa Margalida Comas (només en el cas de candidats del Programa Vicenç Mut estabilitat que provenguin de programes Margalida Comas de convocatòries anteriors), en format PDF signat electrònicament per l'investigador candidat i per l'investigador responsable.

c.5) Documentació opcional: documentació justificativa per l'ampliació del requisit relatiu al límit inferior en la data d'obtenció del grau de doctor (Programes Margalida Comas i Vicenç Mut, veure annex 2 i/o annex 4).

Novè Esmena de les sol·licituds

En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 o no compleixin els requisits que exigeix aquesta convocatòria, s'ha de requerir a la persona o l'entitat interessades que esmenin el defecte o que aportin la documentació preceptiva en el termini de deu dies. Si, transcorregut aquest termini, no han esmenat el defecte o no han presentat la documentació requerida, s'ha de considerar que desisteixen de la sol·licitud i s'ha d'arxivar l'expedient sense fer més tràmits, després de dictar la resolució corresponent, d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

Desè Avaluació i selecció de les propostes

1. Les subvencions regulades en aquesta Resolució es concedeixen amb subjecció als principis d'objectivitat, de transparència, de publicitat i de concurrència.

2. Se sotmeten a una avaluació externa a càrrec d'un organisme avaluador independent o d'un panell d'experts designats per la direcció general amb competències en recerca.

3. L'avaluació cientificotècnica externa per seleccionar propostes s'ha de basar en els criteris següents, que s'han de valorar de la manera que s'indica:

1r. Contribució cientificotècnica del candidat al seu camp de recerca. La valoració es fa sobre la base dels diferents apartats que es recullen en el currículum (màxim 45 punts): aportacions científiques del candidat, estades internacionals, participació en projectes d'R+D.

2n. Historial cientificotècnic de l'equip de recerca en el qual s'ha d'integrar el candidat. Es valora especialment que l'equip disposi de projectes d'R+D finançats en les convocatòries competitives del Pla CTI, del Pla Nacional d'R+D+I o mitjançant algun dels instruments del Programa Marc de la Unió Europea (màxim 30 punts): aportacions científiques de l'equip de recerca, transferència del coneixement, estades internacionals i participació en projectes d'R+D.

3r. Informe de l'activitat que ha de dur a terme el candidat i adequaciód'aquesta activitat al candidat prenent com a base la seva formació i experiència (màxim 25 punts): activitat que ha de dur a terme el candidat, adequació del currículum del candidat a l'activitat i transferibilitat del projecte.

4. S'estableix una Comissió de Selecció que està integrada pels membres següents:

1. El director general amb competències en recerca, que hi actua com a president.

1. Suplent: la cap del servei de Recerca i Desenvolupament

2. La cap del servei de Recerca i Desenvolupament, que hi actua de secretària.

1. Suplent: un cap de secció de recerca

3. Tres persones de la direcció general amb competències en recerca, que actuen de vocals.

5. Les funcions de la Comissió de Selecció són:

1. Examinar les sol·licituds presentades

2. Examinar els informes elaborats per l'organisme extern d'avaluació cientificotècnica

3. Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

6. La metodologia que ha de seguir la Comissió per emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar les propostes és la següent:

a) S'ha d'establir un ordre de prelació per a cada programa (Programa Margalida Comas, Programa Vicenç Mut i Programa Felip Bauçà) amb les sol·licituds presentades i valorades a l'avaluació externa.

b) S'ha d'assignar plaça als expedients amb més puntuació fins que s'hagin fixat els ajuts assignats a cada programa, tenint en compte el següent:

1r. En el cas del Programa Vicenç Mut, si no s'assignen totes les places, les sobrants s'afegiran al nombre de places que s'han d'assignar al Programa Margalida Comas, fins exhaurir el crèdit disponible.

2n. Si la plaça del Programa Felip Bauçà no és assignada, s'afegirà al nombre de places que s'han d'assignar al Programa Margalida Comas.

c) Els expedients que no hagin obtingut plaça han de formar part de les llistes de reserva. La Comissió ha d'establir una llista de reserva per a cada programa.

En cas d'empat, s'han de tenir en compte les puntuacions de cada candidat en cadascun dels apartats de l'informe d'avaluació externa. En tots els casos el candidat amb més puntuació ha d'ocupar el primer lloc en la llista de prelació, d'acord amb l'ordre següent:

  1. Contribució cientificotècnica.
  2. Historial del grup.
  3. Informe de l'activitat que s'ha de dur a terme.
  4. Data de presentació de la sol·licitud (registre d'entrada de la sol·licitud).

7. Una vegada revisades les sol·licituds i els informes d'avaluació externa, la Comissió ha d'emetre l'informe que ha de servir de base al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital, com a òrgan instructor del procediment, per elaborar la proposta de resolució.

8. La proposta de resolució inclourà la llista dels candidats proposats ordenats segons la puntuació obtinguda, seguits dels candidats en reserva. En aquestes llistes ha de figurar la puntuació obtinguda i la quantia de la subvenció. La proposta de resolució s'ha de publicar en la pàgina web http://dgrdi.caib.es.

9. Els interessats disposen d'un termini de deu dies des de la publicació per formular les al·legacions que considerin necessàries.

10. Així mateix, en el termini de deu dies naturals comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la proposta de resolució, les entitats seleccionades han de presentar un escrit d'acceptació de l'ajut, adreçat al director general de Recerca, Innovació i Transformació Digital. Si l'entitat seleccionada no lliura aquesta documentació en el termini establert, s'ha de considerar que renuncia a l'ajut.

11. Els ajuts objecte d'aquesta convocatòria poden quedar totalment o parcialment vacants.

Onzè Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació

1. Una vegada que s'hagin analitzat les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, que ha de resoldre motivadament el procediment en un termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds.

La resolució del conseller ha d'incloure la llista dels beneficiaris a qui s'atorga la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la llista de les sol·licituds no seleccionades i les excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

2. La Resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital(http://dgrdi.caib.es).

3. Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Dotzè Entitats col·laboradores

De conformitat amb el que disposen els articles 26 i 27 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 9 de l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010, en la fase d'avaluació externa es pot designar com a entitat col·laboradora un organisme avaluador independent, de prestigi reconegut (AGAUR, AVAP, AQUIB, AEI o una entitat pública avaluadora similar), amb el qual s'ha de formalitzar un conveni o un contracte per concretar els termes de la col·laboració.

Tretzè Forma de pagament

La forma de pagament d'aquests ajuts s'estableix en funció del programa (vegeu els annexos 2, 3 i 4).

Catorzè Obligacions de les entitats beneficiàries

1. Les entitats beneficiàries dels ajuts tenen l'obligació de dur a terme l'activitat objecte de la subvenció en els termes pels quals ha estat concedida.

2. Les entitats beneficiares estan obligades a comunicar a l'òrgan concedent qualsevol eventualitat en l'activitat subvencionada que n'afecti el compliment segons els termes de la concessió de l'ajut. L'entitat beneficiària disposa de quinze dies naturals comptadors des del moment en què tengui coneixement del fet per comunicar-ho.

3. A més de les obligacions que s'inclouen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i de l'article 15 de l'Ordre de bases, les entitats beneficiàries han de complir les obligacions següents:

a) Formalitzar un contracte de feina amb l'investigador candidat, la durada del qual ha de ser com a mínim del període per al qual es concedeix l'ajut establert en la resolució de concessió. La modalitat contractual s'ha d'ajustar a la legislació vigent en el moment en què se subscrigui el contracte.

b) Justificar la despesa d'acord amb el que estableix aquesta convocatòria.

c) Conservar tots els justificants de pagament i col·laborar amb les institucions de control.

d) Fer constar en totes les publicacions, els informes o les memòries que es puguin derivar del treball fet que aquest ha estat possible gràcies a la concessió d'un ajut de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears, mitjançant la col·locació dels logotips corresponents, disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

e) En tots els articles, publicacions o comunicacions l'afiliació del candidat serà segons les normes publicades en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

f) Atendre el personal de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital i de la Intervenció Adjunta d'Auditories.

4. La concessió de l'ajut implica que l'entitat beneficiària ha de complir les normes que fixa aquesta convocatòria, i també qualsevol altra norma que s'estableixi per fer el seguiment científic del treball i per justificar els fons públics rebuts. Concretament, s'ha de sotmetre al règim d'obligacions i sancionador dels articles 50 i següents del Text refós de la Llei de subvencions.

5. A l'efecte de dur a terme un seguiment millor de la feina feta, la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital pot requerir que es presenti la informació complementària que consideri adient.

6. L'incompliment de les obligacions esmentades implica revocar els ajuts concedits, d'acord amb els articles 43, 44 i 45 del Text refós de la Llei de subvencions.

7. El manteniment dels ajuts està condicionat al compliment de tots els requisits que exigeix aquesta convocatòria.

 

Quinzè Seguiment i obligacions dels investigadors contractats

El seguiment de la feina feta pels investigadors contractats amb els ajuts correspon a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital, que ha d'establir els procediments adequats i que pot designar els òrgans, les comissions o els experts que consideri necessaris per dur a terme les actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació dels ajuts. A fi que es pugui fer aquest seguiment, els investigadors contractats tenen les obligacions següents:

a) Han de lliurar al departament de personal o de nòmines del centre un extracte bancari mensual, semestral o anual que indiqui que han rebut la nòmina, en el qual han de figurar el DNI o el NIE i la rúbrica de l'investigador contractat.

b) Han de presentar una memòria d'actuació cientificotècnica del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. Aquesta memòria d'actuació cientificotècnica s'ha de presentar conjuntament amb cadascuna de les memòries econòmiques.

c) En tots els articles, publicacions o comunicacions indicaran com a afiliació: «PostDoc (Margalida Comas)», etc., o bé seguiran les normes publicades en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital.

Setzè Contractació i incorporació dels investigadors

1. Les entitats beneficiàries han de formalitzar els contractes amb els investigadors candidats i els han de trametre a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital en el termini de dos mesos comptadors des de la data de signatura del contracte entre l'entitat beneficiària i l'investigador. Els contractes han de ser a temps complet i han de tenir una durada mínima de dos o tres anys (en funció del programa) a partir de la data d'incorporació de l'investigador al seu lloc de feina. En casos excepcionals i degudament acreditats, es pot sol·licitar una ampliació del termini, d'acord amb el que disposa l'article 32 de la Llei 39/2015. En tot cas, la data màxima d'incorporació de l'investigador al seu lloc de feina serà el 30 octubre 2024.

2. En el cas que la publicació de la resolució del conseller de concessió de les ajudes PD2023 sigui posterior a aquesta data, el termini per a la incorporació finalitza als quinze dies naturals, comptadors des de l'endemà de la data de publicació de la resolució de concessió al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. En el contracte s'ha d'indicar la durada d'aquest, la retribució que rebrà l'investigador i la data d'incorporació efectiva al lloc de feina, i s'ha de fer referència expressa al finançament amb càrrec a aquesta convocatòria. La referència ha de ser la següent:

«Contracte finançat gràcies a la convocatòria de contractes postdoctorals del Govern de les Illes Balears».

Dissetè Afiliació de l'investigador contractat

1. En tota la documentació que generi l'investigador contractat (articles, pòsters, etc.) ha d'aparèixer l'afiliació segons les directrius que figuren en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital. (http://dgrdi.caib.es).

2. En el cas que no aparegui l'afiliació de l'investigador contractat tal com s'especifica en el punt 17.1, no es tindran en compte els mèrits en properes sol·licituds en convocatòries d'aquesta Direcció General.

Divuitè Justificació de les ajudes

1. El centre d'R+D ha de justificar les despeses fetes en l'aplicació de cadascun dels ajuts que li han concedit mitjançant un certificat. Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital en format electrònic, com a màxim abans del 30 de novembre de cada una de les anualitats del contracte.

2. El justificant de les despeses realitzades ha de contenir la documentació següent:

— Per a la primera justificació parcial:

a) Memòria cientificotècnica anual.

b) Un certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l'entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses realitzades durant el període a justificar (annex 11).

c) Les nòmines.

d) Un justificant del pagament de la nòmina emès per l'entitat bancària (o justificant bancari) o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent del perceptor i, en el cas d'un pagament conjunt de diferents persones, un document compulsat desglossat per perceptors, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats (document entitat).

e) Un justificant de pagament de la nòmina emès per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària (document persona contractada).

f) Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.

g) Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

h) Un model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb una còpia del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.

i) Una còpia del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

j) En tots els documents presentats en l'expedient han de constar els logotips de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears.

— Per a la darrera justificació:

a) Memòria cientificotècnica final.

b) Un certificat de les despeses fetes. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període a justificar.

c) Les nòmines.

d) Un justificant del pagament de la nòmina emès per l'entitat bancària (o justificant bancari) o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent del perceptor i, en el cas d'un pagament conjunt de diferents persones, un document compulsat desglossat per perceptors, que ha de coincidir amb l'import total de l'ingrés dels certificats bancaris presentats (document entitat).

e) Un justificant de pagament de la nòmina emès per l'entitat bancària o bé un certificat o un extracte mensual bancari que acrediti l'ingrés de la nòmina en el compte corrent de la persona beneficiària (document persona contractada).

f) Un model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el justificant de pagament bancari corresponent.

g) Un model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

h) Un model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb una còpia del justificant del pagament bancari corresponent al període de justificació.

i) Una còpia del model 190 (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

j) En tots els documents presentats en l'expedient han de constar els logotips de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears.

k) Amb la darrera justificació s'ha de presentar, a més, el compte justificatiu final amb les despeses de tot el període de contractació.

3. En el cas que l'òrgan gestor consideri que la justificació presentada és insuficient o inadequada, s'ha d'obrir un termini de deu dies per esmenar-la, d'acord amb l'article 14.1.h) de l'Ordre de bases de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010.

4. En el cas d'entitats no subjectes a la jurisdicció del Tribunal de Comptes o a l'òrgan corresponent de control extern de la Comunitat Autònoma, s'ha de presentar la memòria de les activitats i una relació dels justificants de les despeses, juntament amb els justificants originals.

5. També s'ha de presentar una relació detallada d'altres ingressos o ajuts percebuts, si n'hi ha, que hagin finançat la contractació amb indicació de l'import i la procedència.

6. Si s'escau, s'ha d'acreditar el reintegrament dels romanents no aplicats.

7. La justificació econòmica s'ha de fer segons les dates que es detallen en les disposicions per a cada programa i s'ha de presentar, juntament amb la memòria cientificotècnica, en suport informàtic d'acord amb els models disponibles en la pàgina web de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital (http://dgrdi.caib.es).

8. En tots els actes públics de difusió dels resultats obtenguts hi ha d'aparèixer la imatge corporativa de la Direcció General de Recerca, Innovació i Transformació Digital de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.

Dinovè Conservació de document

D'acord amb l'article 140 del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, les entitats beneficiàries estan obligades a conservar els documents justificatius de les despeses, a disposició de la Comissió i del Tribunal de Comptes Europeu, durant un període de tres anys comptadors a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en què estiguin incloses les despeses de l'operació.

Aquesta obligació afecta els documents originals o les còpies compulsades d'aquests documents.

Vintè Renúncies, revocacions i reintegrament dels ajuts

1. El fet de no complir les normes d'aquesta convocatòria, d'ocultar dades o presentar-ne de falses o inexactes, de no formalitzar el contracte en els termes establerts en aquesta convocatòria o de no justificar l'acció pot comportar que es revoqui la concessió de l'ajut i que s'hagin de reintegrar les quantitats rebudes, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, sens perjudici de l'aplicació del règim sancionador establert en el títol cinquè d'aquesta norma.

2. Si algun dels beneficiaris renuncia a la subvenció o incompleix les seves obligacions amb la consegüent pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció, l'òrgan concedent ha d'acordar, sense necessitat de fer una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a la persona sol·licitant o sol·licitants següents a aquesta per ordre de puntuació seguint la llista de reserva, sempre que amb la renúncia o l'incompliment per part d'algun dels beneficiaris, s'hagi alliberat prou crèdit per atendre com a mínim una de les sol·licituds denegades. L'òrgan concedent de la subvenció ha de comunicar aquesta opció als interessats, a fi que accedeixin a la proposta de subvenció en el termini de deu dies. Una vegada acceptada la proposta per part de la persona sol·licitant o sol·licitants, s'ha de dictar l'acte de concessió i s'ha de notificar.

Vint-i-unè Fiscalització i control

Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.

Vint-i-dosè Modificacions

1. El beneficiari por sol·licitar, d'acord amb l'article 23 de l'Ordre de bases, amb posterioritat a la resolució de concessió i prèviament a l'acabament del termini màxim d'execució o justificació de l'activitat, la modificació del contingut de la resolució per raó de la concurrència de circumstàncies noves i imprevisibles que justifiquin l'alteració de les condicions d'execució de l'activitat subvencionada.

2. La modificació de les condicions inicials de concessió dels ajuts i dels terminis per executar-los ha de ser autoritzada per l'òrgan concedent.

Vint-i-tresè Interrupció dels ajuts

1. Les entitats beneficiàries, en el cas que en els contractes formalitzats a l'empara d'aquesta actuació es produeixin suspensions dels contractes per la concurrència de situacions de maternitat o paternitat, risc en l'embaràs, risc en la lactància natural d'un menor de nou mesos, adopció o acolliment en el període que dura aquest o incapacitat temporal per un període, com a mínim, de tres mesos consecutius, poden sol·licitar la interrupció i la pròrroga del termini d'execució de l'ajut corresponent al temps de la suspensió.

2. La interrupció i la pròrroga a les quals fa referència l'apartat anterior han de ser autoritzades per l'òrgan competent per a la concessió, que pot sol·licitar els informes que consideri oportuns i donar lloc a la modificació de les condicions de la concessió mitjançant una nova resolució.

3. L'anualitat en la qual s'hagi produït la interrupció s'ha de veure ampliada per un període idèntic al de la duració de la interrupció, als efectes prevists en aquesta actuació.

4. Aquesta autorització en cap cas no significa un increment en la quantia de l'ajut concedit inicialment. Qualsevol increment en el pagament de la quota patronal de la Seguretat Social com a conseqüència del període ampliat ha de ser a compte del centre d'R+D contractant.

Vint-i-quatrè Normativa aplicable

Tot allò que no s'especifica en aquesta Resolució s'ha d'ajustar al Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, a l'Ordre de la consellera d'Innovació, Interior i Justícia de 26 de gener de 2010 i a la resta de normativa que li sigui d'aplicació.

 

ANNEX 2 Disposicions específiques del Programa Margalida Comas per a joves investigadors

Primer Quantia dels ajuts

La quantitat total destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 80.450,00 euros. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 29.000,00 € bruts anuals, la qual cosa s'ha d'indicar en cada contracte. La distribució per anualitats és la següent:

Anualitats

Quantitat, en euros

2025

 38.150,00

 2026

42.300,00

Total de la subvenció

80.450,00

Segon Requisits dels investigadors

1. Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor entre l'1 de gener de 2021 i la data de tancament del període de sol·licituds d'aquesta convocatòria (ambdues dates incloses).

b) Han d'haver fet la tesi doctoral fora de les Illes Balears o, en el cas d'haver-la feta a les Illes Balears, han d'haver realitzat estades de recerca de tres mesos com a mínim (per a aquesta convocatòria només es tindran en compte les estades realitzades durant el període postdoctoral, és a dir, estades fetes íntegrament en data posterior a la data de lectura de la tesis doctoral) a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) No han d'haver gaudit de cap ajut postdoctoral convocat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte els ajuts derivats de la convocatòria ForInDoc (BOIB núm. 78, de 12 de juny de 2021).

2. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

3. Ampliació del requisit relatiu al límit inferior en la data d'obtenció del grau de doctor.

La data per al límit inferior establert en l'annex 2 apartat Segon punt 1.a), 1 de gener de 2021, podrà ampliar-se quan entre la data d'obtenció del grau de doctor i la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds concorri alguna de les següents situacions:

1. Naixement de fill/a, o cura de fill/a en els casos d'adopció o en els supòsits de guarda amb finalitat d'adopció o acolliment permanent, sempre i quan la data de naixement o, en el seu cas, de la resolució judicial o administrativa s'hagi produït entre la data d'obtenció del grau de doctor i la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds. S'aplicarà una ampliació màxima d'1 any.

2. Incapacitat temporal durant l'embaràs per causes vinculades amb el mateix, suspensió del contracte per risc durant l'embaràs o per risc durant la lactància natural d'un/a menor de nou mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

3. Incapacitat temporal per causes distintes a les del punt anterior per un període de, al menys, tres mesos consecutius. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

4. Excedències per cura de fill/a, per cura de familiar, per raó de violència de gènere i per raó de violència terrorista, per un període mínim de tres mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

5. Reducció de jornada per guarda legal, per cura directa de familiar, o per a cura de menor afectat de malaltia greu, per un període mínim de tres mesos, calculat en jornades completes. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

6. Atenció a persones en situació de dependència, d'acord amb el que diu la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de la Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència, per un període mínim de tres mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

Aquests períodes s'indicaran i acreditaran degudament en el moment de presentar la sol·licitud. Serà compatible l'aplicació de més d'una de les situacions previstes en aquest apartat, podent-se acumular diferents períodes, sempre que els períodes justificats no concorrin en idèntic període de temps. El còmput de l'ampliació a aplicar es realitzarà arrodonint a l'alça a mesos complets el període justificat o, si resulten d'aplicació períodes, la suma dels períodes justificats. A aquests efectes, el període justificat per naixement o dura de fill/a serà d'un anys per a cada fill/a, a comptar des de la data de naixement o de la resolució judicial o administrativa.

En el cas del Programa Margalida Comas l'ampliació màxima de termini serà d'un any, és a dir, fins a 1 de gener de 2020.

Tercer Pagament dels ajuts

1. En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2. El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

Pagament del Programa Margalida Comas

Pagament

 Tramitació del pagament

 Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2025

38.150,00

Segon pagament

Quart trimestre de 2026

42.300,00

Total de la subvenció

80.450,00

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Margalida Comas per a joves investigadors s'establiran en la resolució definitiva de concessió, en funció de la data màxima de contractació, respectant el que estableix l'apartat divuitè.1 de l'annex 1.

 

ANNEX 3 Disposicions específiques del Programa Vicenç Mut per a investigadors sèniors

Primer Quantia dels ajuts

La quantitat total destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és 137.950,00 euros. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 33.500,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte. La distribució per anualitats és la següent:

Anualitats

 Quantitat, en euros

2025

43.600,00

2026

43.600,00

2027

50.750,00

 Total subvenció

137.950,00

Segon Requisits dels investigadors

1. Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor entre l'1 de gener de 2011 i el 31 de desembre de 2020, ambdós inclosos.

b) Han d'haver fet estades a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears de sis mesos com a mínim (per a aquesta convocatòria només es tindran en compte les estades realitzades durant el període postdoctoral, és a dir, estades fetes íntegrament en data posterior a la data de lectura de la tesis doctoral).

c) No han d'haver gaudit de cap ajut postdoctoral convocat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte els ajuts derivats de la convocatòria ForInDoc (BOIB núm. 78, de 12 de juny de 2021) o dels ajuts derivats de les convocatòries Margalida Comas anteriors.

2. Un mateix investigador candidat no pot acumular més de 5 anys en contractes postdoctorals finançats per la CAIB. En el còmput d'aquests 5 anys es tindran en compte les regles següents:

1. No es tindran en compte els ajuts derivats de la convocatòria ForInDoc (BOIB núm. 78, de 12 de juny de 2021)

2. Els contractes concedits i no finalitzats per renúncia de l'investigador candidat computaran com si haguessin finalitzat el contracte (per exemple els contractes Margalida Comas sempre computaran com a dos anys).

3. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

4. Ampliació del requisit relatiu al límit inferior en la data d'obtenció del grau de doctor.

La data per al límit inferior establert en l'annex 4, apartat Segon, punt 1.a), 1 de gener de 2011, podrà ampliar-se quan entre la data d'obtenció del grau de doctor i la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds concorri alguna de les següents situacions:

1. Naixement de fill/a, o cura de fill/a en els casos d'adopció o en els supòsits de guarda amb finalitat d'adopció o acolliment permanent, sempre i quan la data de naixement o, en el seu cas, de la resolució judicial o administrativa s'hagi produït entre la data d'obtenció del grau de doctor i la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds. S'aplicarà una ampliació d'1 any per a cada fill/a.

2. Incapacitat temporal durant l'embaràs per causes vinculades amb el mateix, suspensió del contracte per risc durant l'embaràs o per risc durant la lactància natural d'un/a menor de nou mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

3. Incapacitat temporal per causes distintes a les del punt anterior per un període de, almenys, tres mesos consecutius. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

4. Excedències per cura de fill/a, per cura de familiar, per raó de violència de gènere i per raó de violència terrorista, per un període mínim de tres mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

5. Reducció de jornada per guarda legal, per cura directa de familiar, o per a cura de menor afectat de malaltia greu, per un període mínim de tres mesos, calculat en jornades completes. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

6. Atenció a persones en situació de dependència, d'acord amb el que diu la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de la Autonomia Personal i Atenció a les persones en situació de dependència, per un període mínim de tres mesos. S'aplicarà una ampliació igual al període justificat.

Aquests períodes s'indicaran i acreditaran degudament en el moment de presentar la sol·licitud. Serà compatible l'aplicació de més d'una de les situacions previstes en aquest apartat, podent-se acumular diferents períodes, sempre que els períodes justificats no concorrin en idèntic període de temps. El còmput de l'ampliació a aplicar es realitzarà arrodonint a l'alça a mesos complets el període justificat o, si resulten d'aplicació períodes, la suma dels períodes justificats. A aquests efectes, el període justificat per naixement o cura de fill/a serà d'un any per a cada fill/a, a comptar des de la data de naixement o de la resolució judicial o administrativa.

Tercer Pagament dels ajuts

1. En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2. El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

Pagament del Programa Vicenç Mut

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat, en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2025

43.600,00

Segon pagament

Quart trimestre de 2026

43.600,00

Tercer pagament

Quart trimestre de 2027

50.750,00

Total de la subvenció

137.950,00

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Vicenç Mut per a investigadors sèniors s'establiran en la resolució definitiva de concessió, en funció de la data màxima de contractació, respectant el que estableix l'apartat divuitè.1 de l'annex 1.

 

ANNEX 4 Disposicions específiques del Programa Felip Bauçà per a investigadors en empreses

Primer Quantia dels ajuts

La quantitat total destinada a cadascun dels contractes que es formalitzin a l'empara d'aquest subprograma és de 94.350,00 euros. La retribució mínima que han de rebre els investigadors és de 33.500,00 € bruts anuals, la qual s'ha d'indicar en cada contracte. La distribució per anualitats és la següent:

Anualitats

Quantitat, en euros

2025

43.600,00

2026

50.750,00

Total subvenció

94.350,00

Segon Requisits dels investigador

1. Per optar a aquests ajuts, els investigadors que siguin presentats com a candidats pels centres d'R+D han de complir els requisits addicionals següents:

a) Han d'haver obtingut el grau de doctor abans del 31 de desembre de 2020.

b) Han d'haver fet estades postdoctorals a centres d'R+D ubicats fora de la comunitat autònoma de les Illes Balears de sis mesos com a mínim (per a aquesta convocatòria només es tindran en compte les estades realitzades durant el període postdoctoral, és a dir, estades realitzades íntegrament en data posterior a la data de lectura de la tesis doctoral).

c) No han d'haver gaudit de cap ajut postdoctoral convocat per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, excepte els ajuts derivats de la convocatòria ForInDoc (BOIB núm. 78, de 12 de juny de 2021) o dels ajuts derivats de les convocatòries Margalida Comas anteriors.

2. Un mateix investigador candidat no pot acumular més de 5 anys en contractes postdoctorals finançats per la CAIB. En el còmput d'aquests 5 anys es tindran en compte les següents regles:

1. No es tindran en compte els ajuts derivats de la convocatòria ForInDoc (BOIB núm. 78, de 12 de juny de 2021)

2. Els contractes concedits i no finalitzats per renúncia de l'investigador candidat computaran com si haguessin finalitzat el contracte (per exemple, els contractes Margalida Comas sempre computaran com a dos anys).

3. En el cas d'investigadors candidats que tenguin més d'un títol de doctor, els requisits anteriors es refereixen al primer dels títols obtinguts.

Tercer Pagament dels ajuts

1. En tots els casos en què sigui legalment exigible, els centres beneficiaris han d'acreditar que estan al corrent de les seves obligacions tributàries i de la Seguretat Social mitjançant els certificats corresponents.

2. El pagament de cadascun dels ajuts concedits a les entitats privades beneficiàries s'ha de tramitar d'acord amb el quadre següent:

Pagament del Programa Felip Bauçà

Pagament

Tramitació del pagament

Quantitat en euros

Primer pagament

Quart trimestre de 2025

43.600,00

Segon pagament

Quart trimestre de 2026

50.750,00

Total de la subvenció

 94.350,00

Quart Justificació dels ajuts

Les dates de justificació dels ajuts del Programa Felip Bauçà per a empreses privades d'R+D s'establiran en la resolució definitiva de concessió, en funció de la data màxima de contractació, respectant el que estableix l'apartat divuitè.1 de l'annex 1.