Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 611997
Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a associacions de gent gran del municipi de Llucmajor de l'any 2023
La Junta de Govern, en sessió de 27 de setembre de 2023, va adoptar els següents acords:
Primer.- Aprovar les bases i convocatòria per la concessió d'ajudes a associacions de gent gran del municipi de Llucmajor de l'any 2023 en els mateixos termes que consten, signades per la Sra. Maria Cristina Pomar Bonnin el 22.09.2023, a l'expedient 2023/8616L .
Segon.- Aprovar una despesa per l'import de 10.000 € amb càrrec a l'aplicació pressupostària 070002-231-48001-1002 del vigent pressupost municipal.
Tercer.- Registrar la informació a la Base de Dades Nacional de Subvencions i publicar les bases i convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web institucional.
Bases i convocatòria per a la concessió d'ajudes a associacions de gent gran del municipi de Llucmajor de l'any 2023
Preàmbul
L'Ajuntament de Llucmajor ha decidit realitzar una convocatòria d'ajudes a associacions de gent gran del municipi de Llucmajor amb l'objectiu de garantir la continuïtat i el desenvolupament de les activitats que les associacions de gent gran duen a terme.
L'article 72 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, estableix que les Corporacions locals afavoreixen el desenvolupament de les associacions per a la defensa dels interessos generals o sectorials dels veïns, els faciliten la més àmplia informació sobre les seves activitats i, dins de les seves possibilitats, l'ús dels mitjans públics i l'accés a les ajudes econòmiques per a la realització de les seves activitats i impulsen la seva participació en la gestió de la Corporació en els termes del número 2 de l'article 69.
Així doncs, en compliment de l'article anterior i d'acord amb l'article 232 del Reial Decret 2568/1986, de 28 novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, es pretén contribuir mitjançant ajudes per finançar despeses de caràcter general com a les activitats que es desenvolupin per a promoure la participació de la gent gran del municipi amb l'objectiu de millorar-ne el benestar i la integració social.
Les presents bases i convocatòria s'emmarquen en el Pla Estratègic de Subvencions 2023 de l'Ajuntament de Llucmajor, publicades al BOIB núm. 76 el 8 de juny de 2023 per fomentar l'associacionisme de gent major.
D'acord amb el que preveu l'article 8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació, així com pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics
1. Règim jurídic
En tot el que no regulen aquestes bases i aquesta convocatòria serà d'aplicació:
La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
El Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.
El Reglament de serveis de les corporacions locals, de 17 de juny de 1955.
El Reial decret legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
La Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.
La Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Les Bases d'execució del Pressupost Municipal de l'any en curs.
Reglament Participació Ciutadana (BOIB núm. 82 de 15 de desembre de 2015)
2. Objecte i finalitat
2.1 L'objecte d'aquestes bases i aquesta convocatòria és regular i fixar els criteris i el procediment de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de les subvenciones que atorgui l'Ajuntament de Llucmajor destinades a associacions de gent gran, sense ànim de lucre, per tal de garantir la continuïtat de les activitats i d'impulsar la promoció integral de la gent gran.
2.2.- Constitueixen activitats o conceptes subvencionables els següents:
- Activitats socioculturals, formatives, d'oci i temps lliure, esportives i formació online.
- Subministres o serveis de naturalesa corrent (despeses de funcionament dels serveis (personal i despeses en bens corrents i serveis).
- Adquisició de material fungible i inventariable.
- Esdeveniments específics dirigits al col·lectiu de gent gran.
- Adquisició de material informàtic, programes informàtics, subscripcions.
2.3- Les activitats o conceptes subvencionables han de tenir per finalitat:
- Promoure i facilitar el desenvolupament d'accions dirigides al desenvolupament d'un envelliment actiu, saludable i satisfactori.
- Estimular, promoure i fomentar l'associacionisme, la integració i la participació en l'àmbit comunitari.
- Propiciar un espai d'oci i temps lliure adequat als seus interessos i expectatives.
- Millorar la qualitat de vida i potenciar la capacitat creativa de la gent gran.
- Permetre que les associacions tinguin un local en condicions, adequat a les dimensions i a les necessitats, on pugin dur a terme iniciatives, els projectes i els programes destinats a millorar la qualitat de vida de la gent gran.
3. Dotació econòmica i crèdit pressupostari
El crèdit pressupostari destinat a atendre aquestes subvencions és de 10.000 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 070002-231-48001-1002 (BOIB núm 76 d'8 de juny de 2023)
4. Règim de la concessió
Les subvencions concedides d'acord amb aquesta convocatòria seguiran el procediment de concurrència no competitiva.
5. Requisits per sol·licitar la subvenció
5.1- Poden obtenir la condició de persona beneficiària de les subvencions les associacions de gent gran, sense ànim de lucre, sempre que:
a) Estiguin legalment constituïdes, adaptades a la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació, i inscrites de forma definitiva en el registre pertinent, el dia que acabi el termini de presentació de les sol·licituds.
b) L'àmbit d'actuació sigui en el terme municipal de Llucmajor.
c) Incloguin entre les seves finalitats actuacions adreçades a la gent gran.
5.2- No poden obtenir la condició de beneficiària les persones en els quals s'esdevingui alguna de les circumstàncies següents:
a) Quan, entre elles, concorre alguna de les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS.
b) Les entitats associatives amb finalitat lucrativa, comercial, mercantil o similar, els col·legis professionals i associacions professionals, les cooperatives i les fundacions.
c) Les associacions que no es trobin constituïdes legalment
5.3- L'acreditació de no incórrer en les prohibicions establertes en l'article 13 de la LGS es farà mitjançant declaració responsable (annex 5).
El compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social s'acredita mitjançant les certificacions acreditatives expedides per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, de l'Agència Tributària de les Illes Balears, i amb la Seguretat Social. Les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Llucmajor es comprovaran d'ofici.
I l'acreditació d'estar inscrit al Registre d'Associacions d'Interès Municipal d'aquest Ajuntament es comprovarà d'ofici.
Els requisits fixats al punt 5 s'han de complir des del moment de la presentació de la sol·licitud.
6. Obligacions de les persones beneficiàries
Són obligacions de les persones beneficiàries:
Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
Justificar el compliment dels requisits i les condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determini la concessió de la subvenció.
Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Llucmajor.
Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud de l'ajut, autoritzen expressament l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions a fi de realitzar les tasques de comprovació i control d'aquesta en qualsevol de les seves fases.
Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.
Fer constar, en un lloc visible de la seu de l'associació, que l'activitat es desenvolupa amb el suport de l'Ajuntament de Llucmajor incloent el logotip institucional, havent-se d'acreditar aquest extrem en el moment de la justificació, fet que s'haurà de justificar com a publicitat de la subvenció.
7. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Procediment de concessió. Termini de resolució i notificació
7.1- L'òrgan competent per a l'ordenació i la instrucció del procediment de concessió de la subvenció prevista en aquesta convocatòria és l'àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Llucmajor, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a instruir i tramitar el procediment en els termes establerts a l'article 24 de la LGS.
7.2- L'òrgan competent per a resoldre aquesta convocatòria és la batlessa de l'Ajuntament de Llucmajor. El termini màxim per resoldre i notificar serà d' 1 mes a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut resolució expressa en el termini establert per a resoldre i publicar s'entendran desestimades, sense perjudici que subsisteixi l'obligació de l'Administració de resoldre expressament. La resolució de concessió o denegació posarà fi a la via administrativa.
8. Sol·licituds
- El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 15 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases i convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
- Atesa la naturalesa dels beneficiaris i l'obligació de relacionar-se electrònicament de l'article 14.2 la LPAC, les sol·licituds s'han de presentar a la seu electrònica de l'Ajuntament de Llucmajor o al Registre Electrònic General de la Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do).
- Si la sol·licitud i la resta de documentació que s'ha de presentar no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, és incompleta o incorrecta, es requerirà a l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies esmeni les deficiències, advertint-lo que si no ho fa se'l tindrà per desistit de la seva petició.
- La mera presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les presents bases i convocatòria, i el compromís del sol·licitant de complir amb les obligacions i deures derivats d'aquestes.
9. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
9.1 Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant els models annexos i han de contenir les dades necessàries per identificar l'entitat sol·licitant i la persona que la representa. Aquests models es troben annexos a aquestes bases i convocatòria i a la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor (https://www.llucmajor.org/ca).
La documentació que s'ha de presentar amb la sol·licitud és la següent:
Model de sol·licitud-Declaració responsable (annex 1).
Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE del representant legal que la signa.
Documentació acreditativa de la representació en virtut de la qual actua la persona que signa la sol·licitud. Es por acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria. Nombre actualitzat de persones associades mitjançant la certificació de la secretaria de l'associació i en la qual s'ha d'indicar quantes són majors de seixanta anys. (Annex 2).
) Estatuts vigents de l'associació amb la resolució de la inscripció en el Registre d'Entitats jurídiques del Govern de les Illes Balears i/o en altres registres d'administracions públiques, quan correspongui i, si escau, modificats, segons s'estableix en la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari (annex 3).
Memòria d'activitats i relació de despeses (Annex 4)
Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.
10. Forma i termini de justificació per part del beneficiari i pagament
1. El termini per justificar la realització de les activitats subvencionades acaba el 14 de novembre de 2023.
2. La justificació, sota la responsabilitat del declarant, s'ha de fer per la modalitat de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa:
a) Declaració responsable (annex 5):
- Sobre la realització de l'activitat subvencionada, dels ingressos i de les despeses.
- Que les factures presentades per justificar l'activitat no superen el valor de mercat i que no es recuperarà ni es compensarà l'IVA. Si l'IVA és recuperable no tendrà la consideració de despesa subvencionable i s'hauran de descomptar de les factures presentades per justificar.
- De no ser deutor per una resolució de reintegrament de subvencions.
- Documentació acreditativa de la difusió per part de la persona beneficiària.
b) Memòria econòmica (annex 6) justificativa de les despeses fetes, amb indicació de les despeses i inversions del projecte/activitats, amb indicació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i, si s'escau, la data de pagament.
c) Factures expedides de conformitat amb la legislació fiscal vigent .
3. Els justificants de les activitats subvencionades, és a dir, les factures i els seus pagaments, han d'estar inclosos dins el període d'elegibilitat comprès entre l'1 de setembre de 2022 i el de 14 de novembre de 2023.
4. En atenció a la naturalesa de las subvenció es farà la bestreta en caràcter previ a la justificació, es realitzarà un pagament de manera anticipada, amb caràcter prepagable, en el compte corrent indicat a aquest efecte, la qual cosa suposarà el lliurament de fons prèvia a la justificació, i sempre que hagin estat degudament justificades les subvencions concedides amb anterioritat.
5. En el supòsit que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
7. La falta de justificació en els termes i dins els terminis que estableixen la convocatòria i la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat, a excepció del canvi de proveïdor que no suposi un canvi en l'execució i instal·lació de les accions subvencionables, sense que aquest Ajuntament l'hagi aprovada prèviament, i també la desviació de les subvencions o l'aplicació diferent de la que estableix la norma, determinen la revocació de la subvenció.
11. Import de les subvencions i criteris de valoració de les sol·licituds.
Amb caràcter general, i sempre que sigui possible atendre totes les peticions que reuneixin els requisits per a ser beneficiàries, es concedeix cada sol·licitant la quantia sol·licitada, tenint en compte el límit que s'estableix per a cada beneficiari: 2.500 € per sol·licitant.
Si no fos possible atendre totes les peticions, es determinarà l'import de la subvenció per cada sol·licitant proporcionalment al nombre de membres de les associacions majors de 60 anys.
Si una vegada calculats els imports de les ajudes es produeix un romanent, la comissió avaluadora pot proposar a l'òrgan instructor que el crèdit sobrant es reparteixi als altres beneficiaris amb el límit de 4.000 € per sol·licitant. Si no fos suficient el romanent per atendre a les sol·licituds, es repartirà proporcionalment al nombre de membres de les associacions majors de 60 anys.
L'import de les subvencions concedides en cap cas pot ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'entitats privades, superi el cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.
12. La comissió avaluadora
La comissió avaluadora estarà composta, com a mínim, pels membres següents:
1.- President/a: el regidor o regidora de l'àrea.
2.- Secretari/ària: un o una representant de l'àrea de Serveis Socials
3.- Vocals: un o una representant de l'àrea d'Intervenció, un o una representant de l'àrea de Serveis Socials i un o una representant de l'àrea de Secretaria.
13. Documentació acreditativa del pagament de les despeses
La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:
a) Pa¡agament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
Copia del justificant de l'ordre de transferència bancària o del document bancari acreditatiu del pagament en el qual figuren el concepte de transferència o l'ingrés, la data del document, l'import, la identificació del concepte, a fi que quedi identificat el pagament de la factura i les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb la persona beneficiària i amb l'emissora de la factura, respectivament, i
Extracte del compte bancari de la persona beneficiària de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquesta transferència, quan no quedin acreditats els requisits assenyalats en el paràgraf anterior.
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
Còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu emès a nom del proveïdor que expedeix la factura o document equivalent, sempre que estigui vençut i
Extracte del compte corrent del beneficiari de l'ajuda en el qual figuri el càrrec d'aquest xec o pagaré, o
Certificat de l'entitat bancària en què consti el número de xec, l'import i la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l'extracte del compte corrent si el certificat de l'entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en el qual s'ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de l'ajuda).
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
Document acreditatiu del càrrec en compte de l'efecte mercantil i
Extracte del compte en què figuri el càrrec de l'efecte mercantil. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contingui: el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el deslliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
Tiquet de compra en el qual figuri el pagament amb targeta en cas que no s'indiqui en la factura i
Extracte del compte en el qual figuri el càrrec del pagament amb targeta. L'extracte del compte pot substituir-se per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual, com a mínim, consti el titular i el número del compte corrent en el qual es carrega el pagament de la targeta, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa la transferència i l'import i la data de l'operació.
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
Notificació bancària del càrrec i,
Extracte bancari en què figuri el càrrec de la domiciliació. Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària, en el qual consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es realitza el càrrec i l'import i la data de l'operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual ha d'especificar-se la despesa a la qual correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura ha de figurar el nom, els cognoms i el número de DNI de la persona que signa. Només es poden justificar en efectiu els pagaments de factures per un import no superior a 250 €, incloent-hi l'IVA, amb un màxim de 1.000 € per subvenció concedida.
Si es tracta de pagaments en efectiu de factures simplificades, serà suficient la presentació d'aquest document per acreditar el seu pagament, si hi consta l'expressió «Pagat en efectiu», «Rebut» o similar.
14. Protecció de dades
La informació i les dades declarades en les sol·licituds de subvenció d'aquesta convocatòria estan emparades pel que preveu el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, general de protecció de dades (RGPD).
15. Compatibilitat amb altres subvencions
Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sempre que no es percebi més subvenció que l'import de les despeses presentades per a la seva subvenció.
La persona sol·licitant de la subvenció ha de declarar mitjançant l'annex 7 que no ha demanat cap altre ajut o subvenció pel mateix concepte i, si escau, una relació de les subvencions i ajudes sol·licitades o concedides, amb la indicació dels imports i de les entitats subvencionadores.
16. Règim de recursos
Contra aquestes bases i convocatòria, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, un recurs de reposició al batle de l'Ajuntament de Llucmajor en el termini d'un mes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé un recurs contenciós administratiu davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les llles Balears, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
La resolució de concessió o denegació posa fi a la via administrativa. Es pot interposar contra aquesta un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, al batle de l'Ajuntament de Llucmajor, o bé es pot recórrer directament a l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució, d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa-administrativa.
17. Mitjà de publicació
Les bases que regeixen aquesta convocatòria de subvencions es publicaran en el BOIB, en la pàgina web de l'Ajuntament de Llucmajor i en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).També seran objecte de publicació en la BDNS les subvencions i ajudes concedides.
Tota la informació, els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran en la pàgina web municipal (https://www.llucmajor.org/ca).
Llucmajor, 27 de setembre de 2023
La batlessa Mª Francisca Lascolcas Rossellò
ANNEX1
SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ DESTINADES A LES ASSOCIACIONS DE GENT GRAN DEL MUNICIPI DE LLUCMAJOR-ANY 2023
(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)
DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
Nom de l'entitat______________________________________________ C.I.F_________________ Adreça postal_________________________________ CP___________ Població__________________
Adreça electrònica per a notificacions ________________________________________
Persona de contacte___________________________ Càrrec___________
Telèfons de contacte_______________________________
Exposa
Que està assabentat/da de la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a associacions de gent gran, sense ànim de lucre, per tal de garantir la continuïtat de les activitats i d'impulsar la promoció integral de la gent gran.
Sol·licita
Que li concedeixin una subvenció econòmica pel següent:
NOM DEL PROJECTE O ACTIVITATS: ________________________________________________ Pressupost de despeses:____________________
Ingressos prevists o obtinguts: _________________________
Diferència pressupost d'ingressos i despeses: _______________________
Quantia sol·licitada: ________________________________
DECLARACIÓ RESPONSABLE
La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:
- Que no incorre en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Que no incorre en cap de les prohibicions que es recullen a l'art. 10.2 de l'Ordenança Municipal de Subvencions de l'Ajuntament de Llucmajor (BOIB núm. 154 de 26 de novembre de 2022).
- Que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere mitjançant resolució administrativa o sentència judicial ferma. Art 11 Llei 11/2016, de 28 de juliol d'igualtat de gènere entre dones i homes).
- Que l'entitat es troba al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'AEAT i l'Ajuntament de Llucmajor, així com de les obligacions amb la TGSS.
- Que l'entitat a la qual represento no és deutora/que no soc deutor per resolució de reintegrament de cap subvenció. Així mateix declar que aquesta entitat es compromet / em compromet expressament a mantenir el compliment del que s'estableix en aquesta declaració durant el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció.
- Que l'entitat té totes i cada una de les còpies dels certificats que emet el Registre Central de Delinqüents Sexuals del Ministeri de Justícia, on s'indica que el personal tècnic de l'entitat que desenvolupa activitats amb menors no consta inscrit en la Base de Dades del Registre de Delinqüents Sexuals.
- Que totes les dades contingudes en aquesta sol·licitud i en la documentació que s'adjunta són certes i que accepta les normes de la convocatòria, per la qual cosa facilitarà tota la informació i documentació necessària per afavorir-ne la tramitació.
- Que es publicitarà, en un lloc visible de la seu de l'associació, que l'activitat es desenvolupa amb el suport de l'Ajuntament de Llucmajor incloent el logotip de l'Ajuntament de Llucmajor.
Altres suport, ajudes o subvencions:
( ) Que no s'ha demanat ni rebut cap altre suport, ajudes o subvencions.
( ) Que sí s'ha demanat i rebut altre suport, ajudes o subvencions
Entitat subvencionadora:
Import de l'ajut o de la subvenció:
No resolta ( ) Denegada ( ) Concedida i no rebuda ( ) Rebuda ( )
Llucmajor,________ de ___________________ de 2023
[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]
Juntament amb el document de sol·licitud s'adjunta la documentació següent (marcar el que correspongui):
( ) Fotocòpia del CIF de l'entitat sol·licitadora.
( ) Fotocòpia del NIF, NIE ,o passaport del/ de la president/a que firma la sol·licitud.
( ) Documentació acreditativa de la representació (còpia de l'acta) o Es por acreditar amb un certificat de nomenament i de vigència del càrrec, de data posterior a la data de publicació de la convocatòria i Socis Censats (Model -Annex 2).
( ) (Annex 3) Sol·licitud d'alta de la titularitat del compte bancari.
( ) Estatuts vigents de l'associació amb la resolució de la inscripció en el Registre d'Entitats jurídiques del Govern de les Illes Balears i/o en altres registres d'administracions públiques, quan correspongui i, si escau, modificats, segons s'estableix en la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.
( ) Memòria d'activitats i relació de despeses (Annex 4).
( ) Certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries de l'Agència Estatal d'Administració Tributària i amb la Seguretat Social.
(Aquests annexxos i documentació s'han de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)
___________________________________________________________________________________
( ) Memòria econòmica-Declaració responsable justificativa de despeses (Annex 5).
( ) Memòria econòmica-Relació justificativa de despeses (Annex 6).
( ) Documentació acreditativa del pagament de despeses.
(Aquests annexxos i documentació s'han de presentar amb la justificació de la subvenció)
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
D'acord amb la normativa vigent, s'informa que les dades facilitades tenen la finalitat única de gestió i tramitació de l'expedient de subvenció (art. 6.1.a, c, RGPD/2016/679), i que no es traspassaran a terceres persones o altres entitats.
ANNEX 2 CERTIFICAT DE NOMENAMENT I DE VIGÈNCIA DEL CÀRREC- SOCIS CENSATS
(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)
Sr./Sra.________________________________________________ secretari/-a de l'Associació de Persones Majors de_________________________
CERTIFICA QUÈ:
D'acord amb l'acta de l'Assemblea General Extraordinària celebrada el passat dia _______________, amb l'únic punt de l'ordre del dia: ELECCIONS NOVA JUNTA DIRECTIVA. El president/-a de l'associació és ____________________________________________ i la vigència del càrrec és fins el dia ___________ .
El Sr./Sra. _________________________________ actuarà en qualitat de ________________________ i serà el representant de l'associació per tramitar la convocatòria de subvencions de persones grans de l'ajuntament de Llucmajor any 2023.
D'altra banda consultat el llibre de registre dels socis censats a l'associació, hi ha un total de _______ socis, dels quals _____ són majors de seixanta anys.
Perquè consti als efectes oportuns, amb el vist-i-plau del President
El/la Secretàri/-a El/la President/-a
ANNEX 3 SOL·LICITUD D'ALTA DE LA TITULARITAT DEL COMPTE BANCARI
(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)
Dades del perceptor
Nom o raó social: CIF o NIF:
Adreça: Població:
Codi postal: Adreça electrònica:
Telèfon: Fax:
Dades bancàries del titular
ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL
IBAN |
ENTITAT |
OFICINA |
DC |
NÚMERO DE COMPTE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta d'estalvis oberts a nom meu o a nom de l'entitat que represent.
Diligència de conformitat de l'entitat bancària:
Llucmajor, d de 2023
El director:
El perceptor:
[Segell] [Signatura]
[Nota: La signatura de l'entitat bancària es pot substituir pel certificat bancari telemàtic]
ANNEX 4. MEMÒRIA D'ACTIVITATS I RELACIÓ DESPESES
(Aquest annex s'ha de presentar amb la sol·licitud de la subvenció)
Nom Entitat:_________________________________________CIF:_____________________________
Nom i llinatges representant: ____________________________ DNI:___________________________
La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:
1. Relació d'activitats que ha realitzat l'entitat.
- Títol:
Descripció breu del projecte:
Necessitat
Data prevista d'inici del projecte/activitat:
- Data prevista de finalització del projecte/activitat:
- Pressupost:
|
Activitat subvencionables (1 de setembre de 2022 a 14 de novembre de 2023)
S'ha d'explicar la correlació de les despeses que es presenten per ser subvencionades amb les activitats presentades, aportant tots els documents o proves que es considerin procedents: fotografies, publicacions en premsa...
Import de la subvenció que sol·licita: _______________€
2. ALTRES SUBVENCIONS REBUDES O INGRESSOS PER A LES MATEIXES DESPESES PER A LES QUALS SE SOL·LICITA AQUESTA SUBVENCIÓ
a) Ha percebut una subvenció per a les despeses presentats següents o he obtingut ingrés o benefici de les activitats de les quals es sol·licita subvenció:( ) |
Administració subvencionadora: TOTAL: Altres ingressos:
TOTAL: |
Import subvenció: |
b) No ha percebut cap subvenció: (Marcar amb una creu ,en el seu cas).En nom de l'entitat que represento, declaro que no s'ha percebut cap subvenció o ingrés per a les despeses que es presenten ara per ser subvencionats. ( ) |
Llucmajor, d de 2023
[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
ANNEX 5. DECLARACIÓ RESPONSABLE
(Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció)
Nom de l'entitat______________________________________________ C.I.F_________________
Persona de contacte___________________________ DNI _______________ Càrrec___________
La persona sota-signant, en nom de l'entitat sol·licitant de subvenció, DECLARA:
- Que el projecte subvencionat/activitats s'han fet.
- Que les despeses detallades per a la concessió de la subvenció (detallats a l'annex 6) s'han realitzat.
- Que la subvenció s'aplica a les despeses amb la finalitat per a la qual es van concedir i que no superen (amb les subvencions i altres ingressos concurrents) el cost del projecte subvencionat.
- Que adjunto la relació de despeses i ingressos que integren el projecte presentat.
- Que adjunto una relació de totes les factures i/o documents justificatius, així com dels justificants dels seus pagaments per import total de ____________ €, que corresponen sens dubte a l'activitat subvencionada. Que aquest memòria econòmica inclou la realització completa de les despeses subvencionades i conté la totalitat dels justificants imputables al projecte subvencionat, i s'adjunten els justificants de la despesa de l'activitat subvencionada.
- Que totes les dades contingudes en la memòria econòmica són certes i correctes.
- Que s'adjunten les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació de la memòria econòmica.
- Que l'entitat que represento es troba al corrent de les seves obligacions amb la seguretat social, de les obligacions tributàries amb l'AEAT i amb l'ajuntament de Llucmajor.
- Que les factures presentades per justificar la subvenció no superen el valor de mercat.
- Que, d'acord amb el que estableix l'article 34.5 de la Llei general de subvencions, la persona o entitat sol·licitant no és deutora per una resolució de reintegrament de subvencions.
- Que s'ha publicitat, en un lloc visible de la seu de l'associació, que l'activitat es desenvolupa amb el suport de l'Ajuntament de Llucmajor incloent el logotip de l'Ajuntament de Llucmajor (s'adjunten fotografies).
- Que l'entitat que represento en relació amb l'IVA suportat de la despesa subvencionable:
( ) No recupera ni compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable.
( ) Sí recupera i compensa l'IVA suportat de la despesa subvencionable
Llucmajor, ____ de _______________ de 2023
[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
ANNEX 6 MEMÒRIA ECONÒMICA
(Aquest annex s'ha de presentar amb la justificació de la subvenció)
DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
Nom de l'entitat______________________________________________ C.I.F_________________
Nom i llinatges representant:___________________________________ DNI __________________
En qualitat de:
Declar sota la meva responsabilitat
- Que el cost per dur a terme el projecte (IVA exclòs) ha estat el següent: .................. €
Relació de justificants de despes
Núm |
Concepte de despesa |
Proveïdor |
Núm. factura |
Data de factura |
Data de pagament |
Import base imposable |
IVA |
Total |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
|
|
|
|
Relació d'ingressos d'execució del projecte (ajudes, subvencions o altres ingressos econòmics)
Procedència |
Import |
Ajuntament de Llucmajor |
|
|
|
TOTAL |
|
Desviacions del pressupost
Pressupost inicial (el presentat amb la sol·licitud) |
Pressupost final (el justificat) |
||
Concepte |
Import |
Concepte |
Import |
|
|
|
|
|
|
|
|
Explicació de les desviacions entre pressupost inicial i final
Llucmajor, _____ d ___________________ de 2023
[Signatura de la persona sol·licitant o representant legal de l'entitat sol·licitant]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR