Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 575277
Resolució del conseller d'Educació i Universitats, a proposta del director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, per la qual es concedeixen o s'exclouen ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (FPU-CAIB 2023) i s'autoritza i disposa la despesa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 26 de juliol de 2023, el director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. El 14 de gener de 2023 es va publicar al BOIB número 6 la Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura de 30 de desembre de 2022 per la qual es convoquen ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (FPU-CAIB 2023).

2. D'acord amb el punt 13.3 de l'annex de la convocatòria esmentada, les sol·licituds presentades s'havien de sotmetre a una avaluació externa a càrrec de l'Agència de Qualitat Universitària de les Illes Balears (AQUIB).

3. El 26 de juny de 2023 es van publicar a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i Recerca els resultats provisionals de puntuació de l'avaluació externa, desglossada per apartats. Amb la publicació d'aquesta diligència es va notificar la puntuació als candidats i se'ls va atorgar un termini de deu dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació a la pàgina web, per formular les al·legacions que considerassin oportunes.

4. El 4 de juliol de 2023 es varen dur a terme les entrevistes personals a què fa referència el punt 13.8 de l'annex de la convocatòria.

5. La Comissió Avaluadora, reunida el 4 de juliol de 2023, va normalitzar els resultats d'avaluació externa per a totes les branques de coneixement de les sol·licituds d'ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat i va establir el llistat provisional dels resultats de l'avaluació interna de les sol·licituds d'ajudes FPU per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, la relació de persones candidates proposades per a les ajudes FPU, la relació de persones candidates en reserva per a les ajudes FPU i la relació de persones excloses amb indicació de les causes d'exclusió.

D'aquesta reunió, s'ha estès una acta, la qual consta a l'expedient.

6. El 7 de juliol de 2023 es van publicar a la pàgina web de la Direcció General els resultats definitius de la puntuació de l'avaluació externa, desglossada per apartats.

7. El 26 de juliol de 2023 la secretària de la Comissió de Selecció va emetre els informes en relació a les al·legacions presentades. Aquests informes consten en l'expedient.

8. El 26 de juliol de 2023 el director general d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors va dictar una Proposta de resolució per la qual es concedeixen o s'exclouen ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (FPU-CAIB 2023) i s'autoritza i disposa la despesa.

Consta a l'expedient l'acceptació de la Proposta de resolució.

9. El 27 de juliol de 2023 es va publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors la Proposta de resolució.

Amb la publicació es va notificar la puntuació als candidats i se'ls va atorgar un termini de set dies naturals, comptadors a partir de l'endemà de la data de publicació a la pàgina web, per formular les al·legacions que considerin oportunes.

 

El termini per presentar les al·legacions va finalitzar el 3 d'agost de 2023.

Dins d'aquest termini no s'ha rebut cap al·legació a la Proposta de resolució.

Fonaments de dret

1. El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre).

3. L'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

4. La Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura de 30 de desembre de 2022 per la qual es convoquen ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (BOIB núm. 6, de 14 de gener).

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Proposta de resolució

Propòs al conseller d'Educació i Universitats que dicti una resolució en els termes següents:

1. Concedir als sol·licitants que figuren a l'annex 1 ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques (FPU-CAIB 2023).

Les sol·licituds d'aquestes persones compleixen els requisits establerts i presenten la documentació completa exigida en la convocatòria.

2. Autoritzar i disposar una despesa pluriennal de 104.006,06 euros, a favor de la Universitat de les Illes Balears amb CIF Q0718001A, per a cada un dels vuit sol·licitants que figuren a l'annex 1, en concepte d'ajuda de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, per atendre les despeses de contractació i assegurança de la persona investigadora en formació, adscrita a aquesta entitat.

La distribució d'anualitats, per a cada un dels vuit sol·licitants que figuren a l'annex 1, és la següent:

- Any 2023; 11.915,17 € amb càrrec a les següents partides del pressupost de l'exercici 2023:

  • 265,00 € a la partida pressupostària 21501 421F08 78000 00
  • 11.650,17 € a la partida pressupostària 21501 421F08 74713 00

- Any 2024; 23.565,33 € amb càrrec a les següents partides, o equivalents, del pressupost de l'exercici 2024, sempre que hi hagi crèdit adequat o suficient:

  • 265,00 € a la partida pressupostària 21501 421F08 78000 00
  • 23.300,33 € a la partida pressupostària 21501 421F08 74713 00

- Any 2025; 24.397,48 € amb càrrec a les següents partides, o equivalents, del pressupost de l'exercici 2025, sempre que hi hagi crèdit adequat o suficient:

  • 265,00 € a la partida pressupostària 21501 421F08 78000 00
  • 24.132,48 € a la partida pressupostària 21501 421F08 74713 00

- Any 2026; 28.350,20 € amb càrrec a les següents partides, o equivalents, del pressupost de l'exercici 2026, sempre que hi hagi crèdit adequat o suficient:

  • 265,00 € a la partida pressupostària 21501 421F08 78000 00
  • 28.085,20 € a la partida pressupostària 21501 421F08 74713 00  
 

- Any 2027; 15.777,88 € amb càrrec a les següents partides, o equivalents, del pressupost de l'exercici 2027, sempre que hi hagi crèdit adequat o suficient:

  • 175,00 € a la partida pressupostària 21501 421F08 78000 00
  • 15.602,88 € a la partida pressupostària 21501 421F08 74713 00 

3. De conformitat amb el que estableix l'article 7 del Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del personal investigador en formació, l'import màxim per a cofinançar els contractes predoctorals en concepte de sou i quota patronal de la Seguretat Social és de:

  • Primer any: 23.300,32 €/any
  • Segon any: 23.300,32 €/any
  • Tercer any: 24.964,63 €/any
  • Quart any: 31.205,65 €/any

Cada any es meriten 12 mensualitats.

4. El període per gaudir de l'ajut és de 48 mesos comptadors a partir de la data d'incorporació.

5. La Universitat de les Illes Balears, com a entitat contractant, ha d'assumir qualsevol cost de contractació que excedeixi de l'ajut concedit, derivat d'increments retributius dels salaris dels investigadors contractats, d'increments de la quota empresarial de la Seguretat Social, d'increments en les taules salarials dels convenis col·lectius d'aplicació corresponents, de l'aplicació de l'article 21.d) de la Llei 14/2011 o de qualsevol altra circumstància.

6. La Universitat de les Illes Balears està obligada a aplicar les retencions fiscals que calgui i a ingressar les quantitats corresponents pels pagaments que facin al personal en formació.

7. El personal investigador en formació ha de formalitzar un contracte laboral amb la UIB. La Universitat de les Illes Balears ha d'acollir el personal investigador en formació i, a més, ha de complir les obligacions establertes en l'apartat 20 de les bases de la convocatòria.

8. El pagament en concepte de despeses de contractació de la primera anualitat es durà a terme anticipadament, una vegada signada la Resolució de concessió.

D'acord amb el que disposa l'art. 25.3.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, s'eximeix a la Universitat de les Illes Balears de prestar aval pel pagament anticipat.

9. El pagament de les anualitats posteriors es durà a terme una vegada que l'òrgan gestor hagi donat la conformitat a la justificació de l'anualitat anterior.

Les quantitats romanents es justificaran en la darrera anualitat.

10. Abans del 31 de març de cada any la Universitat de les Illes Balears ha de justificar les despeses fetes durant l'anualitat anterior, corresponents al sou i la quota patronal de la Seguretat Social, en l'aplicació de cadascun dels ajuts que els han concedit, mitjançant un certificat.

Per justificar les despeses fetes s'ha de presentar la documentació següent:

a) Un certificat de les despeses realitzades signat pel responsable de l'entitat. Aquest certificat ha de contenir un resum de les despeses fetes durant el període que s'ha de justificar amb indicació de la data de pagament.

b) Les nòmines.

c) El model TC1 de la Tresoreria General de la Seguretat Social i el justificant del pagament bancari.

d) El model TC2 de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

e) El model 111 (retencions i ingressos a compte de l'IRPF) amb el justificant compulsat del pagament bancari corresponent al període de justificació.

f) El model 190 compulsat (resum anual de retencions i ingressos a compte de l'IRPF) corresponent al període de justificació. S'ha de presentar el primer full de dades generals i els corresponents a les persones declarades.

11. Juntament amb la justificació de la darrera anualitat, la Universitat de les Illes Balears ha de justificar tot el període de l'ajut, pel que fa al sou i a la quota patronal de la Seguretat Social, mitjançant un compte justificatiu final, que ha de contenir les despeses fetes durant tot el període de l'ajut. Aquest document s'ha de presentar a la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Superiors Artístics, en paper i en format electrònic.

12. De conformitat amb l'article 20.4 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, quan el personal investigador en formació obtingui el títol de doctor, finalitzarà el període de contracte predoctoral. A aquests efectes, es considera que s'ha obtingut el títol de doctor en la data de l'acte de defensa i aprovació de la tesi doctoral.

13. Així mateix, i amb l'objectiu de finançar la contractació laboral, les persones investigadores en formació que defensin la seva tesi abans de la darrera anualitat de l'ajut gaudiran d'un període d'orientació postdoctoral (POP) fins al final de l'ajut, d'acord amb el que estableix l'article 20.4 de la Llei 14/2011. La dotació econòmica del POP ha de ser la mateixa que es destina al personal investigador en formació.

14. L'acceptació de l'ajut per part de la UIB implica el compliment de les condicions que fixen aquesta Resolució i la convocatòria, així com el règim d'obligacions i sancionador prevists pel Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

15. L'alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, dona lloc a la modificació de la Resolució de concessió. Aquesta modificació donarà lloc a la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció i, si n'és el cas, el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament, d'acord amb els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

16. La UIB queda sotmesa a les mesures de comprovació i fiscalització establertes en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel que fa a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, ha de facilitar tota la informació que li requereixi l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern i de l'Administració General de l'Estat.

17. La UIB ha d'informar a les persones investigadores en formació sobre les obligacions dels investigadors en formació establertes a l'apartat 20 i els drets del personal investigador en formació establerts a l'apartat 21, ambdós establerts a la Resolució del conseller de Fons Europeus, Universitat i Cultura.

18. Excloure els sol·licitants que figuren a l'annex 2 de les ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques, per manca de disponibilitat pressupostària.

Les baixes o renúncies que es produeixin entre el personal investigador en formació de nova concessió durant els dotze primers mesos de gaudi de l'ajut, les poden cobrir els candidats consecutius de la llista de l'annex 2.

En aquests casos, el període de gaudi de l'ajut comprendrà el temps restant fins que es completin els quatre anys de la durada prevista inicialment.

19. Excloure els sol·licitants que figuren a l'annex 3 de les ajudes de formació de professorat universitari (FPU) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques, amb indicació del motiu d'exclusió.

20. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors (http://dguni.caib.es).

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s'entén desestimat si no s'ha resolt i la resolució no s'ha notificat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-lo interposat. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

​​​​​​​Contra aquesta Resolució, també es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998.

 

Palma, 5 de setembre de 2023

El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany

Per delegació de competències Resolució del conseller de 7 d'agost de 2023 BOIB 111 de 10-08-2023 La secretària general Maria del Pilar Guasp Bergas

El director general proposant Antonio Luis Alcover Casasnovas

 

ANNEX 1 Relació ordenada per puntuació de persones proposades com a beneficiàries de les ajudes de formació de professorat universitari (FPU- CAIB 2023) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques

NIF

ID expedient

Nom

Primer llinatge

Segon llinatge

Modalitat

***5814**

FPU2023-011-C

Marco

Sánchez

Beeckman

c

***1211**

FPU2023-009-C

Jonatan

Rigo

García

c

***2605**

FPU2023-002-C

Jacoba

Munar

Garau

c

***2918**

FPU2023-007-C

Mateu

Jover

Mulet

c

***1765**

FPU2023-004-C

Iván

Pereira

Sánchez

c

***2474**

FPU2023-003-C

Pedro

Llinàs

Suau

c

***2485**

FPU2023-010-C

Stephanie

Rincón

Ramos

c

***6900**

FPU2023-008-B

Marc

Pila

Valero

b

 

ANNEX 2 Relació ordenada per puntuació de persones a les quals es proposa l'exclusió, per manca de disponibilitat pressupostària

Núm. ordre

NIF

ID expedient

Nom

Primer llinatge

Segon llinatge

Modalitat

Motiu

1

***0356**

FPU2023-006-C

Cristina

Giossi

 

c

Manca de disponibilitat pressupostària (punt 13.15 convocatòria)

2

***4116**

FPU2023-013-C

Jacinto

Vidal

Noguera

c

Manca de disponibilitat pressupostària (punt 13.15 convocatòria)

3

***8558**

FPU2023-012-C

Pere Antoni

Bibiloni

Mulet

c

Manca de disponibilitat pressupostària (punt 13.15 convocatòria)

4

***1614**

FPU2023-005-C

Rosa

Pericàs

Gornals

c

Manca de disponibilitat pressupostària (punt 13.15 convocatòria)

5

***2376**

FPU2023-014-C

Saray

Sierra

Noble

c

Manca de disponibilitat pressupostària (punt 13.15 convocatòria)

 

ANNEX 3 Relació ordenada alfabèticament de persones a les quals es proposa l'exclusió, amb indicació dels motius

NIF

ID expedient

Nom

Primer llinatge

Segon llinatge

Modalitat

Motiu

***6234**

FPU2023-001-B

Damián

González

Beltrán

b

No lliura documentació en termini, renúncia

(punt 13.20 convocatòria)

***6904**

FPU2023-015-C

Moisés Jerome

Moreno

Torres

c

No es presenta a l'entrevista (punt 13.9 convocatòria)