Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS

Núm. 563012
Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 31 d’agost de 2023 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en el director general de Personal Docent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, mitjançant un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

En aquest sentit, l'article 7.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que la consellera competent en matèria de funció pública pot delegar, en els termes que estableix la normativa vigent, les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers i en els presidents de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica.

Per mitjà de la Resolució de 2 d'agost de 2023 de la consellera de Presidència i Administracions Públiques (BOIB núm. 109, de 5 d'agost de 2023), es delegaren competències en matèria de gestió del personal docent en el conseller competent en matèria de funció pública docent. Aquesta Resolució va deixar sense efecte la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer de 2021 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal docent (BOIB núm. 31, de 4 de març).

D'acord amb el paràgraf segon de l'article 7.2 de la Llei 3/2007, els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació poden, al seu torn, delegar-les en òrgans que en depenen jeràrquicament. També poden delegar les competències en òrgans de les entitats autònomes que en depenen. D'acord amb aquest article, en el BOIB núm. 41, de 25 de març de 2021, es va publicar la Resolució de 19 de març de 2021 del conseller d'Educació i Formació Professional de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent.

Atès el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB de 10 de juliol de 2023) modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol (BOIB de 20 de juliol de 2023) i pel Decret 17/2023, de 23 d'agost (BOIB de 24 d'agost de 2023) es considera necessari redactar una nova resolució per adaptar les delegacions a la nova estructura orgànica.

Per tot això, i d'acord amb les atribucions que tenc conferides per la Llei 3/2003, dict la següent

Resolució

1. Delegar en el director general de Personal Docent l'exercici de les competències administratives en matèria de gestió del personal docent delegades per la Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 2 d'agost de 2023 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal docent esmentades, així com altres competències en aquesta matèria, que s'enumeren a continuació:

  1. Convocar i resoldre els processos de selecció derivats de l'oferta pública d'ocupació per a l'ingrés i l'accés a la funció pública docent, establir-ne les bases, nomenar els membres dels òrgans de selecció i de valoració i establir el procediment de la fase de pràctiques.
  2. Convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir-ne les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.
  3. Convocar i resoldre els procediments per ocupar, en comissió de servei, llocs de feina docent.
  4. Convocar i resoldre els procediments de selecció de personal funcionari interí docent i d'adjudicació de destinacions provisionals.
  5. Convocar i resoldre els procediments per seleccionar personal docent especialista i professors experts del sector productiu.
  6. Nomenar el personal funcionari docent interí, els funcionaris en pràctiques i disposar-ne el cessament.
  7. Establir el procediment de tutorització.
  8. Tramitar i formalitzar els contractes de feina del personal docent quan no tenguin caràcter permanent i en els casos en què, segons la disposició addicional tercera de la Llei 3/2007, no té atribuïda aquesta competència.
  9. Concedir o denegar les ajudes sol·licitades d'acord amb el que disposa el Decret 128/2002, de 18 d'octubre, pel qual es regula el sistema de prestacions d'acció social a favor del personal docent no universitari de les Illes Balears.
  10. Establir el procediment sobre els desplaçaments forçosos del personal funcionari docent.
  11. Iniciar i resoldre els procediments de reintegrament de pagaments indeguts.
  12. Iniciar, tramitar i resoldre els procediments per declarar en situació d'excedència el personal laboral docent.
  13. Tramitar i resoldre les sol·licituds de vacances del personal docent.
  14. Fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears.
  15. Declarar les situacions administratives del personal funcionari docent.
  16. Reconèixer el temps de serveis previs del personal docent.
  17. Reconèixer els triennis i els sexennis del personal docent.
  18. Iniciar els procediments disciplinaris del personal docent i resoldre'ls, excepte quan impliquen separació del servei.
  19. Tramitar i resoldre les sol·licituds de reconeixement i d'autorització de compatibilitat del personal docent.
  20. Tramitar i declarar la jubilació forçosa, voluntària i per incapacitat permanent del personal docent.
  21. Instruir i resoldre els procediments de canvi o d'adaptació del lloc de feina del personal docent per motius de salut.
  22. Tramitar i resoldre els permisos i les llicències del personal docent.
  23. Tramitar i resoldre els drets a què tengui dret una funcionària docent per raó de violència de gènere.
  24. Tramitar i resoldre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.
  25. Formalitzar les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el lloc de feina i en el càrrec del personal funcionari docent.
  26. Resoldre els procediments de deducció proporcional de les retribucions per incompliment injustificat de la jornada i/o l'horari de feina del personal docent.

2. Disposar que la delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan que delega i s'entén sens perjudici de les potestats de revocació i avocació del conseller d'Educació i Universitats amb relació al coneixement o la resolució dels assumptes o procediments en què ho consideri oportú, sempre d'acord amb els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.

La delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució dels recursos de reposició i qualsevol tràmit que se'n derivi.

Les resolucions adoptades per delegació de competències han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan que delega i de la publicació oficial d'aquesta delegació.

3. Deixar sense efecte la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de març de 2021 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent.

4. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes des del dia de la publicació.

 

Palma, 31 d'agost de 2023

El conseller d' Educació i Universitats Antoni Vera Alemany