Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ARTÀ

Núm. 557073
Aprovació definitiva del Reglament de funcionament de la Comissió d’Igualtat d’Artà

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Finalitzat el termini d'exposició pública per a la presentació de reclamacions contra l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament, a la sessió plenària extraordinària i urgent de dia 13 de juliol de 2023, el Reglament de funcionament de la Comissió d'Igualtat d'Artà, publicat en el BOIB núm. 99 de dia 18 de juliol de 2023, sense que s'hagin presentat reclamacions, queda aprovat definitivament el reglament següent, de conformitat amb el que preveu l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

El text íntegre del Reglament és el següent:

<< REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE LA COMISSIÓ D'IGUALTAT D'ARTÀ

1. Definició de la Comissió d'Igualtat

La Comissió d'Igualtat és un òrgan que s'estableix a l'Ajuntament d'Artà perquè, durant les diferents fases del Pla estratègic participatiu d'igualtat (PEPI), els acords i les mesures s'adoptin a partir del consens de totes les parts implicades.

És l'encarregada de vetlar perquè es compleixin els objectius del Pla i es duguin a terme les mesures acordades, amb els terminis i recursos necessaris, així com amb les persones responsables, els indicadors i el cronograma per a la seva avaluació.

La Comissió d'Igualtat ha d'estar formada per les persones amb responsabilitat política i tècnica sobre les polítiques d'igualtat de l'Ajuntament per elaborar el PEPI, de manera col·laborativa i participativa, amb associacions feministes i/o de dones i LGTBI. Els equips que es configurin ha de ser flexibles i participatius, sempre respectant els percentatges de la participació de les dones.

2. Principis reguladors de la Comissió d'Igualtat

Els principis reguladors de la Comissió d'Igualtat són:

  • Assegurar la confidencialitat dels temes tractats en funció de les seves característiques.
  • Mantenir un diàleg fluid i participatiu amb l'objectiu d'aconseguir un espai amb la major representativitat de les persones que treballen a l'Ajuntament i del teixit associatiu i feminista del municipi.
  • Assegurar la transparència en relació amb el procés d'elaboració, implementació i avaluació del PEPI.

3. Funcions de la Comissió d'Igualtat

Les funcions que corresponen a la Comissió d'Igualtat són les següents:

  • Fer el seguiment genèric del desenvolupament del Pla estratègic participatiu d'igualtat.
  • Vetlar per la transparència durant tot el procés del PEPI, informant-ne la població i el personal municipal.
  • Recercar informació a través de fonts secundàries i de la participació ciutadana.
  • Elaborar instruments per incentivar la participació.
  • Coordinar i dinamitzar el procés.
  • Negociar i elaborar el diagnòstic i les mesures que han d'integrar el Pla d'igualtat amb les altres persones implicades en el procés (personal tècnic, Consell d'Igualtat, persones expertes en les diferents àrees, etc.).
  • Elaborar l'informe dels resultats del diagnòstic.
  • Establir els eixos i les línies estratègiques en els quals es vol incidir, així com definir els recursos necessaris per implementar el Pla.
  • Definir els indicadors de mesurament i els instruments de recollida d'informació necessaris per fer el seguiment i l'avaluació del grau de compliment de les mesures del Pla d'igualtat implantades.
  • Determinar les funcions del Consell d'Igualtat.
  • Liderar les reunions del Consell d'Igualtat i informar sobre l'evolució del PEPI. 

4. Composició i funcions del Ple de la Comissió d'Igualtat

La Comissió d'Igualtat ha d'estar composta, de manera paritària, per personal polític i tècnic, i ha de comptar amb la col·laboració d'associacions feministes i/o LGTBI.

Per garantir la representació de les àrees implicades, s'estipula un mínim de cinc membres. Es recomana que les persones components de la Comissió tenguin formació en gènere i igualtat d'oportunitats entre dones i homes.

Així mateix, aquest òrgan pot comptar en les seves reunions amb l'assessorament de persones alienes a la Comissió d'Igualtat i qualificades en les matèries objecte del PEPI.

Les funcions de les persones que han de formar la Comissió d'Igualtat són:

  • President/a (Batlia o Regidoria d'Igualtat):
    • Presidir i moderar els debats de la Comissió.
    • Representar formalment la Comissió.
    • Altres funcions que la Comissió li delegui.
  • Secretari/ària: ha de ser nomenat/ada pel president/a de la Comissió d'Igualtat. Les seves funcions són de caire administratiu i tècnic, concretament les següents:
    • Assistir a les reunions.
    • Gestionar els assumptes derivats de les reunions.
    • Redactar i gestionar les convocatòries, actes de reunió i altres documents derivats.
    • Facilitar la informació de forma periòdica a les persones integrants de la Comissió.
    • Realitzar les tasques associades a la gestió derivades de les accions aprovades a la Comissió.
    • Altres tasques encarregades per la Comissió d'Igualtat.
  • Vocals
    • Assistir a les reunions.
    • Altres funcions que la Comissió els delegui.

En cas d'absència, vacant o malaltia, les persones titulars han de nomenar les que les han de substituir.

Han d'integrar la Comissió d'Igualtat:

  • Presidenta: regidor/ora d'Igualtat
  • Secretària: treballador/a social de l'Ajuntament
  • Vocals:
    • Responsable de participació i comunicació
    • Educador social i responsable de joventut
    • Tècnic d'esports
    • Tècnic de festes i cultura
    • Regidor de Cultura
    • Regidora de Promoció Econòmica i Educació
    • Un membre en representació d'Unió Independents d'Artà
    • Un membre en representació del Partit Popular d'Artà
    • Un/a representant de l'associació Bruixes Feministes
    • Un/a representant de l'associació Madones de sa Festa

5. Periodicitat de les reunions

La periodicitat de convocatòria és de caràcter mensual o segons el calendari proposat a la primera reunió i, en qualsevol cas, davant actuacions i/o situacions de caràcter extraordinari.

La Presidència, amb el suport de la Secretaria, ha d'elaborar l'ordre del dia de les reunions i estendre acta dels comentaris fets per qualsevol de les parts i dels acords adoptats. Les convocatòries a les reunions ordinàries s'han de fer per correu electrònic amb una antelació mínima de set dies.

6. Actes

De cada reunió, se n'ha d'aixecar una acta, signada per totes les persones que integren la Comissió i en la qual s'ha de fer constar la data, l'assistència, l'ordre del dia de la reunió, els temes tractats, els documents presentats, els acords i els desacords i la data de la propera reunió.

7. Sistema d'aprovació d'acords

El sistema d'aprovació pel qual es regeix la Comissió d'Igualtat és per majoria simple, la qual cosa és vinculant per a totes les parts. En cas de coincidència en les votacions, el vot del president/a és el que decideix la votació.

Si qualque persona titular de la Comissió d'Igualtat no pot assistir a la convocatòria, però hi assisteix la suplent, aquesta és qui té dret a vot; mentre que, si no hi assisteixen cap de les dues, la persona titular pot comunicar el seu vot per mitjà d'un/a altre/a component de la Comissió.

I per deixar-ne constància, les parts, en la representació que ostenten, signen aquest document en senyal d'acceptació i compliment fidel del contingut.>>

 

(Signat electrònicament: 4 de setembre de 2023) 

El batle Manuel Galán Massanet