Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 512945
Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia per la qual aprova el projecte i es declara, en concret, d’utilitat pública del projecte «Green Hysland» d’instal·lació de recepció i canalització de transport d’hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l’illa de Mallorca
Fets
1. El 10 de novembre de 2021, Redexis Gas, SA va sol·licitar aprovació de projecte i de reconeixement, en concret de declaració d'utilitat pública per al projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca.
Les característiques principals de la instal·lació, indicades en el projecte signat per l'enginyer de camins, canals i ports Juan Alberto Andrada Barroso (col. núm. 30.048) i visat el 4 de novembre de 2021 pel Col·legi d'Enginyers, Camins, Canals i Ports, amb núm. 2021/04005/01, són les següents:
Objecte del projecte:
Instal·lació de recepció d'hidrogen generat en la planta solar de Lloseta.
Canalització de transport d'hidrogen per a la seva posterior injecció en la xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca consistent en una canalització de 4” de diàmetre i dissenyat per a operar a una pressió de 85 bar relatius.
Gas que s'ha de subministrar:
El fluid a transportar serà hidrogen, les característiques del qual es troben recollides en l'annex 1 del projecte esmentat anteriorment.
Descripció de la instal·lació:
El projecte té el seu origen en la instal·lació de recepció d'hidrogen, localitzada en els voltants de la carretera MA‐10, al costat de les instal·lacions de l'EMT de Palma. La superfície afectada és d'uns 2.000 m2, destinats a la circulació del camions de subministrament d'hidrogen i a la instal·lació dels equips.
La canonada d'acer al carboni API 5L Gr. B Ø 4” i 5,16 mm de gruix discorrerà íntegrament pel terme municipal de Palma amb una longitud aproximada de 2.722 m, una pressió de disseny de 85 bar i uns cabals màxims d'operació inicial de 190 Tm/any i màxim d'operació futura de 575 Tm/any.
El seu punt final està situat a l'interior de les instal·lacions de Redexis a Cas Tresorer (posició SANSON‐01) del gasoducte SANSON Sant Joan de Déu ‐ Cas Tresorer ‐ Son Reus, de Redexis.
Pressupost: 1.524.450,48 euros.
2. El 25 de febrer de 2022, Redexis Gas, SA esmena totalment les deficiències detectades pel Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica i es pot admetre a tràmit.
3. Se sotmet el procediment a informació publica. El 19 de març de 2022 es va publicar en el BOIB l'anunci d'informació pública de la sol·licitud d'aprovació del projecte i de reconeixement, en concret, de declaració d'utilitat pública del projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca. Des del 28 de febrer del 2022 es va publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Es notifica l'obertura de tràmit a tots els afectats que apareixen a la relació concreta i individualitzada del béns i drets afectats de la documentació annexa del 25 de febrer de 2022 presentada per Redexis Gas, SA. A aquest servei sols li consta la presentació d'al·legació per part dels titulars de les finques IB-PM-01 i IB-PM-04.
4. El director general d'Energia i Canvi Climàtic va sol·licitar informes a les administracions i empreses afectades següents:
Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
Direcció General de Política Industrial del Govern de les Illes Balears.
Direcció General d'Emergències i Interior del Govern de les Illes Balears.
Dept. de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
Dept. d'Urbanisme i Territori del Consell Insular de Mallorca.
Dept. de Servidumbres Aeronáuticas de l'Agencia Estatal de Seguridad Aérea.
Compañía Logística de Hidrocarburos, SL.
Emaya, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram, SA.
Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental (ABAQUA).
Edistribución Redes Digitales, SL.
Telefónica de España, SA.
Ajuntament de Palma (Batlia, Gerència Municipal d'Urbanisme i Dept. de Mobilitat Sostenible).
Redexis infraestructura, SL.
Gas y Electricidad Generación, SA.
Red Eléctrica de España, SA.
Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca, SA.
Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic del Govern de les Illes Balears. Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera.
Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural.
Comissió de Catàleg i Centre Històric de l'Ajuntament de Palma.
5. El 13 de juny de 2022, vençuts els terminis de presentació de documentació, i després de la recepció d'al·legacions, informes i condicionants de les diferents administracions i empreses afectades, així com les esmenes corresponents per part de Redexis Gas, SA (excepte els informes de Exolum, Red Eléctrica i la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, pendent de rebre resposta per part de l'administració consultada).
Una vegada examinada aquesta documentació, i en existir la possibilitat d'una modificació substancial del traçat, tant pel que fa a la ubicació de la instal·lació receptora, com pel que fa a les interferències del traçat detectades al voltant del camí de Son Ferriol (Polígon 39-Parcel·la 9002 del TM de Palma), el Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica va notificar el requeriment d'esmena de deficiències al projecte de Redexis Gas, SA i va sol·licitar una addenda on es reflecteixin els acords arribats amb les administracions i empreses afectades. (Emaya, ABAQUA, Ajuntament de Palma i EMT).
6. L'1 de desembre de 2022, Redexis Gas, SA, va presentar una modificació del projecte original, recollida en forma d'addenda núm. 1 al projecte original fruit de les diverses al·legacions realitzades al projecte sotmès a informació pública (BOIB núm. 39, de 19 de març de 2022).
Les característiques principals són les indicades en el projecte signat per l'enginyer de camins, canals i ports, Juan Alberto Andrada Barroso (col. núm. 30.048) i visat el 4 de novembre de 2021 pel Col·legi d'Enginyers, Camins, Canals i Ports, amb núm. de visat 2021/04005/01, i la seva addenda núm. 1 signada per l'enginyer industrial José Roig Gómez, visada el 1 de desembre de 2022 pel Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Madrid amb núm. de visat 202205310, i que són les següents:
Principals modificacions respecte el projecte original:
Canvi d'ubicació de la instal·lació de recepció d'hidrogen.
Variant de traçat entre l'estació receptora i el vèrtex V-04.
Modificació del traçat entre els vèrtex V-29 i V-32.
Mesures correctores al entorn del Torrent Gros.
Gas que s'ha de subministrar:
El fluid a transportar serà hidrogen, les característiques del qual es troben recollides en l'annex 1 del projecte esmentat anteriorment.
Descripció de la instal·lació:
El projecte té el seu origen en la instal·lació de recepció d'hidrogen, localitzada en la parcel·la 22 del polígon 40 de Palma, vora el camí de les Bateries, que connecta la carretera de Manacor i Son Banya. La superfície afectada és d'uns 2.776 m², destinats a la circulació de camions de subministrament d'hidrogen i a la instal·lació dels equips.
Pressupost: 1.524.450,48 euros (projecte) + 90.554,90 euros (diferencial addenda núm. 1) = 1.615.005,38 euros.
7. Se sotmet el procediment a informació pública. El 29 de desembre de 2022 es va publicar en el BOIB l'anunci d'informació pública de la sol·licitud d'aprovació del projecte i de reconeixement, en concret, de declaració d'utilitat pública del projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca motivada per l'addenda núm. 1 al projecte. Des del 14 de desembre del 2022 es va publicar a la pàgina web de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic. Es notifica l'obertura de tràmit a tots els afectats que apareixen a la relació concreta i individualitzada del béns i drets afectats de l'addenda núm. 1 de l'1 de desembre de 2022 presentada per Redexis Gas, SA. A aquest servei sols li consta la presentació d'al·legació per part dels titulars de les finques IB-PM-03V, IB-PM-04, IB-PM-12 i de la Associació Reviure Tofla.
8. El director general d'Energia i Canvi Climàtic va sol·licitar informes a les administracions i empreses afectades següents:
Direcció General de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears.
Direcció General de Política Industrial del Govern de les Illes Balears.
Direcció General d'Emergències i Interior del Govern de les Illes Balears.
Dept. de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
Dept. de Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca.
Dept. de Servidumbres Aeronáuticas de l'Agencia Estatal de Seguridad Aérea.
Compañía Logística de Hidrocarburos, SL (Exolum Corporation, SA).
Emaya, Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram, SA.
Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental (ABAQUA).
Edistribución Redes Digitales, SL.
Telefónica de España, SA.
Ajuntament de Palma (Batlia, Gerència Municipal d'Urbanisme i Dept. de Mobilitat Sostenible).
Redexis infraestructura, SL.
Gas y Electricidad Generación, SA.
Red Eléctrica de España, SA.
Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma de Mallorca, SA.
Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic del Govern de Illes Balears. Servei de Canvi Climàtic i Atmosfera.
Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural.
Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre del Govern de les Illes Balears.
Comissió de Catàleg i Centre Històric de l'Ajuntament de Palma.
9. Degut a les modificacions no substancials realitzades per Redexis Gas, SA per tal d'adequar-se a les condicions proposades per les diferents administracions, empreses i titulars afectats, la relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats proposada s'actualitza.
10. El 25 de maig del 2023, els tècnics del Servei de Transport i Distribució d'Energia i Generació Tèrmica signen l'informe del tràmit d'audiència relatiu a l'aprovació del projecte i de reconeixement, en concret, de declaració d'utilitat pública del projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca i donen per iniciat el tràmit d'audiència.
En aquest informe es responen les al·legacions realitzades durant el tràmit d'informació pública, i s'informa favorablement l'aprovació del projecte i de reconeixement, en concret, de declaració d'utilitat pública del projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes a l'illa de Mallorca.
I es proposen condicionants derivats dels escrits de les diferents administracions i empreses afectades, així com de les al·legacions estudiades.
11. Es notifica als interessats perquè en un termini de deu dies comptadors des de la recepció del escrit es presentin documents o informació que consideren convenients respecte al contingut d'aprovació i declaració, en concret, d'utilitat pública.
Amb aquesta notificació s'adjunta l'annex núm. 3 del estudi d'afecció de béns i drets afectats definitiu després de les modificacions no substancials proposades per les diverses administracions, al·legadors i empreses afectades.
12. Els interessats dels béns afectats IB-PM-03V i IB-PM-12 presenten al·legacions en el tràmit d'audiència.
13. L'1 de juny del 2023, Redexis Gas, SA accepta l'informe del tràmit d'audiència.
14. Els serveis tècnics de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic varen examinar la documentació aportada i varen informar favorablement amb condicionants a l'aprovació del projecte i de reconeixement, en concret, de declaració d'utilitat pública del projecte «Green Hysland» d'instal·lació de recepció i canalització de transport d'hidrogen per injecció en xarxa de gasoductes en l'illa de Mallorca.
Fonaments de dret
1. Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries.
2. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Decret 96/2005, de 23 de setembre, d'aprovació definitiva de la revisió del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears (BOIB núm. 143, de 27 de setembre de 2005).
4. Decret legislatiu 1/2020, de 28 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'avaluació ambiental de les Illes Balears.
5. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental.
6. Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Resolució del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia de 20 de juliol de 2023 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar i declarar la utilitat pública com a xarxa de distribució energètica segons l'article 2 de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, el projecte signat per l'enginyer de camins, canals i ports, Juan Alberto Andrada Barroso (col. núm. 30.048) i visat el 4 de novembre de 2021 pel Col·legi d'Enginyers, Camins, Canals i Ports, amb núm. de visat 2021/04005/01, i la seva addenda núm. 1 signada per l'enginyer industrial José Roig Gómez, visada l'1 de desembre de 2022 pel Col·legi Oficial d'Enginyers Industrials de Madrid amb núm. de visat 202205310 amb els condicionants següents:
A més dels condicionants exposats a continuació, s'han de complir totes les consideracions tècniques realitzades al projecte i l'addenda núm. 1 presentades per Redexis Gas, SA, així com tots els compromisos i les consideracions realitzats per Redexis Gas, SA a les respostes a les diferents administracions, empreses i titulars afectats.
El promotor ha de complir amb la normativa vigent i especialment en tot el relacionat amb la seguretat. L'execució de l'obra, s'ha de dur a terme de conformitat amb els condicionants imposats, així com amb la solució tècnica contemplada en el projecte.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències del Dept. de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca
1r. Les obres de construcció de la canonada d'hidrogen a la carretera Ma-30 PK 1+300 s'han d'ajustar a les les condicions imposades en la Resolució del conseller executiu del Departament de Mobilitat i Infraestructures per la qual es resol l'expedient d'autorització d'obres en matèria de carreteres (exp. 875470F).
D'aquestes condicions en destacam les següents:
L'autorització s'entén llevat del dret de propietat i sense perjudici de tercers. En cap cas el peticionari adquireix dret de propietat ni de possessió sobre els terrenys del Consell de Mallorca que s'ocupin amb l'obra. Aquesta autorització no suposa l'assumpció per part d'aquesta Administració pública de cap mena de responsabilitat respecte del titular o de tercers.
Les obres s'han de dur a terme sota vigilància del personal encarregat de la carretera, el qual, en qualsevol moment, pot exigir la presentació de l'autorització. Per poder complir aquest requisit, l'autorització ha d'estar a l'obra durant tota la seva durada.
Aquesta autorització s'atorga a títol de precari en la part que afecti a terrenys titularitat del Consell de Mallorca, sense perjudici de tercers i salvant els drets preexistents damunt els terrenys o els béns.
El titular d'aquesta autorització està obligat a mantenir en bon estat d'ús i neteja les instal·lacions autoritzades. El personal al servei d'aquest Departament pot inspeccionar-les per comprovar el manteniment correcte.
No es permet l'acumulació de materials ni d'escombraries sobre la calçada, vorals, cunetes i voravies, ni dificultar amb l'execució de les obres el trànsit.
El pla de treball ha d'incloure les fases d'execució necessàries per a l'ús del trànsit rodat i no s'autoritza en cap cas la interrupció.
Si amb motiu de les obres el trànsit s'ha de veure afectat, abans del començament de les obres s'ha de recaptar la conformitat de l'organisme gestor del trànsit (prèvia sol·licitud de registre a l'adreça electrònica cau.traza@dgt.es de la plataforma Traza-Obras de DGT) en l'enllaç:https://sede.dgt.gob.es/es/movilidad/comunicacion-obras-en-vias-publicas/#.
D'acord amb l'article 30.1 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, a la zona de reserva es prohibeix l'execució de qualsevol tipus d'obra o instal·lacions que no sigui de mera conservació de les existents i també qualsevol altra classe d'activitats que puguin elevar el valor del sòl, excepte les de cultius agrícoles. Per tant, segons l'addenda núm. 1 amb la modificació del Consell de Mallorca de març de 2023, amb l'estudi d'alternatives plantejat i la solució adoptada, tenim:
a) Desapareix el paral·lelisme dins la zona de reserva (anterior tram V-07A a V-06A).
b) El creuament presenta certa obliqüitat sota la carretera Ma-30 pel tram V-06A a V-03/1 degut, segons estableix l'apartat 3.2 de l'addenda núm. 1 de març de 2023, a que gran quantitat d'infraestructures i serveis existents a la parcel·la de la EMT, incloses les pròpies del proveïment d'autobusos, així com per les interferències i limitacions que ocasionaria en l'accés i sortida de vehicles municipals a les instal·lacions esmentades, impedeixen que sigui totalment perpendicular.
c) La solució plantejada és l'opció 4, identificada en color negre, consistent en realitzar el creuament amb perforació horitzontal dirigida entre els vèrtex V-06A i V-03/1, per evitar el paral·lelisme amb la Ma-30 dins la zona de reserva i minimitzar les afeccions a parcel·les particulars, és compatible amb el planejament urbanístic i a més no afecta a l'operativa e instal·lacions existents a la parcel·la de la EMT.
Per tant, queda justificada l'opció 4 de traçat i s'informa favorablement autoritzar l'esmentada actuació. Per als creuaments dins zones de reserva, el sentit dels informes emesos per aquesta Direcció Insular va condicionat a que l'entitat promotora de les obres assumeixi el compromís de què arribat el moment de fer l'actuació prevista en aquest tram de la carretera es fa càrrec de totes les despeses necessàries per dur a terme el desplaçament de les instal·lacions i obres construïdes a la zona de reserva esmentada.
D'acord amb l'article 30.2 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, realitzades les obres que motiven la definició de la zona de reserva, aquesta deixarà de ser vigent essent d'aplicació a la carretera les zones de protecció descrites a aquesta Llei. Per tant, a la data de redacció d'aquest informe la reserva amb clau d'actuació 1.DUP.03 Ma-30. Desdoblament Ma-30: Tram I i Tram II: Ma-19-Ma-13, no ha sigut executada.
D'acord amb l'article 31.2 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, és preceptiu l'informe de l'organisme titular de la carretera per a la posada en servei de qualsevol activitat nova o modificació de l'existent que sorgeixi a l'entorn de la carretera i que la pugui afectar directament o indirecta a les zones limitades per unes línies longitudinals paral·leles a les arestes exteriors de l'explanació i a una distància de cent (100) metres en carreteres de quatre (4) o més carrils. Per tant, segons l'addenda núm. 1 amb la modificació del Consell de Mallorca de març de 2023, la totalitat de la instal·lació de recepció i tractament d'hidrogen, així com la barrera vegetal i el sistema de reg associat, que és fora de la franja de reserva amb clau d'actuació 1.DUP.03 Ma-30. Desdoblament Ma-30: Tram I i Tram II: Ma-19-Ma-13, és més enllà d'aquesta distància i no és preceptiu informar. Així mateix succeeix amb tot el tram de l'hidroducte més enllà d'aquesta distància.
D'acord amb l'article 31.1 de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, es defineix com a zona de protecció de la carretera la compresa entre dues línies longitudinals paral·leles a les arestes d'esplanació i a una distància d'aquestes de vint-i-cinc (25) metres en carreteres de quatre (4) o més carrils o devuit (18) metres a les carreteres de dos (2) carrils de les xarxes primària i secundària. Per tant, la Ma-19 i Ma-30 tenen 25 metres de franja de protecció i la Ma-5011 té 18 metres de la franja esmentada.
D'acord amb l'article 33.3.e de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, per a la implantació o la construcció de les infraestructures imprescindibles per a la prestació de serveis d'interès públic com a xarxes de transport i/o distribució de gas, energia elèctrica, hidràuliques, telecomunicacions i similars, es poden autoritzar a una distància no inferior als tres (3) metres de l'aresta d'esplanació de la carretera, fora de la zona de domini públic. Per tant, per a carreteres de dos carrils, atès que el domini públic viari establert, tota la canalització soterrada paral·lela a aquesta carretera, les fites de senyalització i les arquetes s'han de situar més enllà de tres (3) metres de l'aresta d'esplanació de la carretera (és l'aresta exterior de l'esplanació) i sense afectar al possible talús existent, en cap cas. En tot cas, hi ha d'haver una franja de tres (3) metres mesurada des del final de l'aglomerat lliure i expedita de qualsevol canalització. Per tant, s'informa favorablement de la connexió posició injecció gasoducte per ser més enllà d'aquesta distància.
Segons l'article 33.3.e de la Llei 5/1990 de Carreteres de la CAIB, sota la calçada, els encreuaments s'han de fer per la solera de les obres de fàbrica existents, en galeries o tubs disposats prèviament a aquest efecte o construïdes amb mitjans que no alterin el paviment; excepcionalment, es podran autoritzar rases en la calçada per raons d'urgència o necessitat, o prèviament a una obra de renovació del paviment existent. Per tant, el creuament sota la carretera Ma-30 entre les fites V-06A i V-03/1 s'ha d'executar amb perforació horitzontal dirigida complint les condicions següents:
a) Atès que el traçat en planta no es pot executar de forma perpendicular, pels motius exposats en aquest document, el creuament ha de presentar certa obliqüitat sota la carretera Ma -30 conforme als plànols de la separata addenda núm. 1 de març de 2023. Aquest traçat ha d'estar correctament senyalitzat amb les fites delimitadores corresponents i degudament documentat en plànols de l'obra ja acabada (as built), que s'han de comunicar al personal del CIM.
b) El gàlib mínim vertical baix qualsevol punt de les diferents zones de la plataforma ha de ser de tres (3) metres mesurats des de la clau de la baina de protecció que asseguri mantenir l'estat tensional del terreny.
c) Els pous d'atac i recepció, així com arquetes de canvi de direcció, sent totes elles no enregistrables, o fites delimitadores, s'han de situar conforme al projecte presentat, és a dir, el pou d'atac/recepció V-06A dins la zona de reserva perquè no inclou cap tipus d'instal·lació i el pou de recepció/atac V-03/1 fora de la zona de reserva. En cas que en el punt V-06A s'hagi d'executar arqueta o tindre qualsevol tipus d'instal·lació (vàlvules, sistemes de mesures i control o altres elements anàlegs) que no sigui únicament el propi conducte, s'ha d'executar fora de la zona de reserva.
d) Per a profunditats superiors a tres (3) metres s'ha d'allunyar els pous d'atac i recepció de l'aresta exterior de l'esplanació, la mateixa profunditat excavada o establir un sistema de contenció del terreny.
e) En cap cas s'ha d'afectar altres estructures i instal·lacions existents, sent la seva reposició a càrrec del sol·licitant.
f) Finalitzats el treballs, s'ha de restablir el terreny al seu estat original.
g) Malgrat l'assenyalat en els punts anteriors, en cas de produir-se un flonjall o un esglaó el Departament es reserva la potestat durant un termini de cinc anys d'exigir l'esmena de l'anomalia i que es fressi un tram no inferior a 15 metres per estendre una nova capa d'aglomerat asfàltic a tota l'amplada de la carretera de les mateixes característiques que l'existent.
En cap cas es pot perjudicar el nivell de servei de les carreteres afectades pel moviment dels tràilers de tubs segons la freqüència de viatges per a la generació i demanda d'hidrogen. Prèviament a l'inici de les obres, s'ha de presentar l'estudi de mobilitat corresponent.
Les obres no es poden executar si el promotor no ha fet efectiva la liquidació de la taxa que depèn del Dept. de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca.
Cal atenir-se al que estableix la norma 8.3 IC Senyalització d'obres, i al Manual d'exemples d'obres fixes del Ministeri de Foment, per a la senyalització i abalisament de les obres. Aquesta ha de ser tant diürna com nocturna i ha de garantir la seguretat de la circulació.
En cas que amb obres de manteniment o implantació de senyals o d'altres s'afectés la xarxa no es pot exigir a aquest Departament cap tipus d'indemnització i anirà a càrrec del titular de la canalització la seva reposició.
Les obres s'han de fer sense minvar l'amplària de la calçada.
Les obres no han de modificar el drenatge de la carretera.
Només s'autoritzen les obres ressenyades a l'assumpte, d'acord amb la sol·licitud presentada i ajustant-se al pla d'alineacions aprovat, sense afectar la calçada amb qualsevol altre element auxiliar.
Prèviament a l'inici de les obres s'ha de comptar amb el corresponent nomenament del director de les obres i del coordinador de seguretat i salut durant l'execució.
Prèviament a l'inici de les obres han de contactar amb el personal de topografia al telèfon indicat pel CIM per realitzar el replanteig corresponent de l'actuació. S'ha de personar també el vigilant d'explotació.
Prèviament a l'inici de les obres han de contactar amb el personal de la nostra Secció d'Explotació per al seu replanteig.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències del servei de Servidumbres Aeronáuticas de l'Agencia Estatal de Seguridad Aérea
2n. No superar els valors d'altura i elevació presentats a AESA per al recinte de recepció i tractament d'hidrogen del projecte «Green Hysland» i per als mitjans auxiliars (camió de transport de mercaderies, retroexcavadora), inclosos tots els seus elements o qualsevol afegit sobre aquests.
3r. Si és necessària la utilització d'altres mitjans auxiliars que superin l'altura i elevació autoritzades, s'ha de sol·licitar l'autorització corresponent de manera prèvia i preceptiva a la seva instal·lació, fent referència a aquest expedient.
4t. L'incompliment dels punts anteriors del condicionat que comprometi la seguretat i/o afecti la regularitat de les operacions de l'aeroport de Palma - Base Aèria de Son Sant Joan i/o de l'aeroport de Son Bonet suposa la revocació i la pèrdua de validesa i legitimitat d'aquesta autorització i reporta la corresponent responsabilitat continguda en la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de seguretat aèria, podent-se incoar, en el seu cas, l'oportú expedient sancionador.
5è. D'acord amb l'article 22 de la Llei 21/2003, de 7 de juliol, de seguretat aèria, es comunica que l'Agència Estatal de Seguretat Aèria tindrà a més les facultats d'inspecció i vigilància en relació exclusiva al compliment dels acords que en cada cas específic s'hagin adoptat en virtut de l'aplicació del Decret 584/1972, de 24 de febrer, de servituds aeronàutiques, modificat pel Reial decret 297/2013, de 26 d'abril.
Condicionants de les instal·lacions que pertanyen a l'empresa «Exolum Compañía Logística de Hidrocarburos» poliductes «Porto Pi-Son Banya» i «Son Banya-Aeroport»
6è. S'ha de complir la servitud perpètua de pas en una franja de 5 m d'amplària al llarg de tota la traça del Poliducte Porto Pi – Son Banya, subjecta a les limitacions següents:
Prohibició d'efectuar treballs de llaurada, cava o similars a una profunditat superior a 50 cm.
Prohibició de plantar arbres o arbustos de tija alta i efectuar moviment de terres a una distància inferior a 4 m de l'eix de la canonada a un costat i a l'altre d'aquesta si discorre per zona edificada i de 5 m a cada costat de l'eix de la canonada si el terreny és obert.
Prohibició d'aixecar edificacions o construccions de qualsevol tipus, encara que tenguin caràcter provisional o temporal, ni efectuar cap acte que pugui danyar o pertorbar el bon funcionament del poliducte i els seus elements annexos, a una distància inferior a 4 m de l'eix de la canonada a un costat i a l'altre d'aquesta, si aquesta discorre per zona edificada, i de 10,50 m a cada costat de l'eix de la canonada si el terreny és obert.
Lliure accés del personal i elements necessaris per poder vigilar, mantenir o renovar les instal·lacions.
7è. S'imposen les limitacions següents de domini al Poliducte Son Banya – Aeroport:
Prohibició de plantar arbres o arbustos de tija alta i efectuar moviment de terres a una distància inferior a 4 m de l'eix de la canonada a un costat i a l'altre de la mateixa si aquesta discorre per zona edificada i de 5 m a cada costat de l'eix de la canonada si el terreny és obert.
Prohibició d'aixecar edificacions o construccions de qualsevol tipus, encara que tinguin caràcter provisional o temporal, ni efectuar cap acte que pugui danyar o pertorbar el bon funcionament del poliducte i els seus elements annexos, a una distància inferior a 4 m de l'eix de la canonada a un costat i a l'altre d'aquesta, si aquesta discorre per zona edificada, i de 10,50 m a cada costat de l'eix de la canonada si el terreny és obert.
8è. A més també s'imposen les limitacions següents d'ús al Poliducte Son Banya – Aeroport:
Prohibició de fer treballs de llaurada o cava a una profunditat superior a 40 cm.
Prohibició d'efectuar obres sense l'autorització i coneixement de CLH (Exolum Compañía Logística de Hidrocarburos).
Prohibició de realitzar edificacions, encara que siguin provisionals.
Prohibició de plantar arbres o arbustos de tija alta.
Prohibició de modificar la cota del terreny.
Obligació de permetre el pas del personal de manteniment del poliducte les 24 hores del dia.
9è. Per a la realització de treballs a la zona de seguretat el promotor ha de sol·licitar autorització per escrit a la companyia Exolum.
10è. Durant l'execució de les obres en la zona de seguretat dels oleoductes ha d'estar present el personal de Exolum/CLH. Per tant cal posar-se en contacte amb el cap d'explotació de la zona.
11è. Qualsevol mal que amb motiu de les obres es pogués produir en els oleoductes ha de ser reparat per personal de CLH, qui passarà el càrrec al promotor.
12è. Els costos derivats d'aquesta mena de treballs per conservar la integritat dels oleoductes ha d'anar per compte del promotor.
13è. Tota la informació geogràfica lliurada per part de CLH (Exolum Compañía Logística de Hidrocarburos) en la contestació dels informes sol·licitats és aproximada i ha estat confeccionada amb les dades i les eines tecnològiques disponibles avui dia. El traçat real de la conducció pot sofrir alguna variació pel marge d'error inherent a qualsevol mena de mesurament. Per això, quan es prevegi la realització de treballs en les proximitats dels oleoductes, han de sol·licitar, en cas que els treballs ho requereixin, una delimitació exacta en la zona, que ha de ser realitzada per personal de CLH, abstenint-se fins llavors de realitzar qualsevol tipus de moviment de terres o ús de maquinària pesant. La inobservança d'aquesta instrucció particular podria derivar en responsabilitat per danys als oleoductes, a tercers o al medi ambient. CLH declina tota responsabilitat pels fets que se'n poguessin derivar de l'incompliment o inobservança de l'especificat anteriorment (si desitja una delimitació precisa dels oleoductes en camp o rebre informació sobre el mateix seria necessari contactar amb el telèfon d'atenció les 24 hores els 365 dies de l'any).
Condicionants de les instal·lacions que pertanyen a l'empresa Empresa Municipal d'Aigües i Clavegueram, SA (Emaya)
14è. Abans de l'execució de les obres s'ha de realitzar un replanteig del projecte amb tècnics d'Emaya i adequar el traçat de l'encreuament del Torrent Gros a la secció definitiva de la canalització, actualment en redacció dins del projecte constructiu de l'EDAR2 per part d'ACUAES.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències de l'Agència Balear de l'Aigua i la Qualitat Ambiental (ABAQUA)
15è. Abans d'iniciar la instal·lació cal que es posin en contacte amb personal d'ABAQUA de l'Àrea de Construcció i Gestió d'Abastiment i Dessaladores.
16è. ABAQUA ha de designar un tècnic en el seguiment dels treballs en coordinació amb tècnics de Redexis i ha d'aprovar un procediment i condicions de creuament i paral·lelisme entre l'hidroducte i els serveis d'ABAQUA.
Condicionants de les instal·lacions que pertanyen a l'empresa Edistribución Redes Digitales, SL
17è. Si fos necessari desplaçar o modificar alguna de les instal·lacions de mitjana i baixa tensió, el promotor ho ha de sol·licitar formalment a Edistribución Redes Digitales, SLU, que ha de fer l'estudi de viabilitat i el pressupost d'aquesta modificació.
18è. Abans de l'inici de les obres s'ha de sol·licitar a Edistribución Redes Digitales, SLU els plànols de possibles cables afectats dirigint un correu electrònic a la bústia.
Condicionants de les instal·lacions que pertanyen a l'empresa Telefónica de España, SAU
19è. El compliment de la normativa vigent tant en el disseny com en l'execució és responsabilitat de l'empresa que promou les feines contingudes en el projecte.
20è. Telefónica de España, SAU es reserva l'actuació que sigui procedent en cas que es produeixin danys a les seves instal·lacions o pertorbacions en les comunicacions electròniques de la companyia com a conseqüència de les feines dutes a terme en el projecte esmentat.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències de la Comissió de Catàleg i Centre Històric
21è. Complir les actuacions previstes a l'entorn d'edificacions protegides (setembre 2022) indicades a la documentació complementaria aportada per Redexis Gas, SA el 30 de setembre de 2022.
Condicionants de les instal·lacions que pertanyen a l'empresa Red Eléctrica de España, SA
22è. Poden resultar afectades les següents instal·lacions de propietat de Red Eléctrica de España, SA:
L/E subterrània 66 kV C'as Tresorer - San Juan Baleares 1.
L/E subterrània 66 kV C'as Tresorer - San Juan Baleares 2.
L/E subterrània 66 kV C'as Tresorer - San Juan Baleares 3.
La localització exacta només es pot garantir mitjançant la realització de cates que han de ser supervisades en tot moment per personal de Red Eléctrica de España, SA. La finalitat d'aquesta supervisió és prevenir possibles accidents de conseqüències generalment greus i fins i tot mortals, i garantir la fiabilitat del subministrament elèctric pel que fa a la explotació del Sistema Elèctric Nacional, ja que les línies afectades formen part de la xarxa de transport.
23è. En relació amb els treballs que tenen previst fer en els voltants de les línies indicades, l'obertura del terreny s'ha de dur a terme mitjançant cates manuals i no es pot emprar cap tipus de maquinària pesada (excavadora, etc.).
24è. A més, per a l'execució dels treballs cal complir, quant a distàncies es refereix, amb el que disposa l'apartat 5 «Creuaments, proximitats i paral·lelismes» de la ITC-LAT 06 inclosa en el Reglament sobre Condicions Tècniques i Garanties de Seguretat en Línies Elèctriques d'Alta Tensió, aprovat en el Reial decret 223/2008.
25è. Independentment d'aquestes indicacions s'ha de complir la normativa municipal, autonòmica, estatal i comunitària vigent relativa a aquesta matèria.
26è. Abans del començament dels treballs i almenys amb un mes d'antelació s'han de posar en contacte amb Red Eléctrica de España, SA per coordinar l'actuació amb els nostres tècnics.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències de la Direcció General d'Emergències i Interior
27è. El titular del projecte ha d'elaborar un Pla d'Autoprotecció segons el Reial decret 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que puguin donar origen a situacions d'emergències, i s'ha de presentar telemàticament a l'autoritat competent.
Condicionants de les instal·lacions que afecten les competències de la Comissió Insular d'Ordenació del Territori i Urbanisme
28è. Complir les mesures correctores i paisatgístiques per tal de complir les directrius de la fitxa de l'AIP III: restituir l'acabat superficial del traçat paral·lel al Torrent Gros per balast calcari (zahorras calizas) natural i permeable compactat, amb una amplada de 2 m i revegetació amb hidrosembra de les voreres on s'hagi produït un moviment de terres.
29è. Es restituiran els acabats dels camins per on ha de passar el conducte de l'hidroducte i no s'utilitzaran paviments impermeables en aquells vials que no tenguin actualment paviments impermeables.
30è. s'ha de fer la plantació d'una barrera vegetal perimetral al voltant de la instal·lació de recepció d'hidrogen, ubicat a la parcel·la 22 del polígon 40, de 3 m d'amplada. La barrera ha de ser d'espècies autòctones; en concret sempreverd, espècie arbustiva de creixement ràpid.
31è. El tram 5 de l'hidroducte ha d'anar per un corredor soterrat a 1,5 m de profunditat, que envoltarà la nova depuradora. Per tant, el traçat no ha d'afectar la depuradora i així es minimitza l'afecció a terrenys agrícoles. A més, les servituds produïdes per la ubicació de la canonada són compatibles amb les tècniques agrícoles actuals i que el traçat no afecti a cap arbre.
32è. Restituir l'acabat superficial del traçat paral·lel al Torrent Gros per balast calcari (zahorra caliza) natural i permeable compactat, amb una amplada de 2 m, igual que la servitud establerta. A més, com a mesura correctora, cal revegetar amb hidrosembra amb l'espècie Festuca Arundinacea (gramínia).
Condicionants derivats de la Gerència d'Urbanisme de l'Ajuntament de Palma
33è. En les casetes prefabricades s'han d'adequar els acabats a la norma 22 del PTIM i a l'article 214 del PGOU, similar al 6.1.6. del POD. El color de la façana ha de ser de color terra en lloc del color blanc proposat.
Condicionants derivats de les diferents al·legacions en el tràmit d'exposició pública
34è. El promotor ha de complir, a més de la normativa que empara el projecte:
El Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre sobre disposicions mínimes en matèria de seguretat i salut en obres de construcció.
UNE 181001:2010: Tecnologies de l'hidrogen. Terminologia.
UNE-ISO/TR 15916:2015 IN: Consideracions bàsiques de seguretat dels sistemes d'hidrogen. (ISO/TR 15916:2004).
UNE EN 12186: Estacions de regulació de pressió de gas per al transport i la distribució. Requisits de funcionament.
UNE-ISO 14687:2019: Hydrogen fuel quality – Product specification.
Entre d'altres aspectes tècnics de la instal·lació, s'ha de mantenir en tot cas la pressió de l'hidroducte per davall de la pressió de disseny. A més, s'ha de protegir la canonada contra la corrosió amb la instal·lació de sistemes de protecció catòdica.
Normas de Gestión Técnica del Sistema de ENAGAS i PD-1.
Respectar les prescripcions contingudes en el Reial decret 919/2006, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament Tècnic de Distribució i Utilització de combustibles gasosos i les seves instruccions tècniques complementàries ICG 01 a 11, i especialment, la classificació de les zones travessades per la conducció (categories d'emplaçament), la descripció de la posició i l'Estació de Regulació i Mesura segons l'article 12 de la Instrucció Tècnica Complementària ITC 3993/2006, el material de la conducció, les homologacions dels procediments de soldadura i dels soldadors/operadors, la prova hidràulica i d'estanquitat de la conducció i el revestiment extern.
35è. La canonada de l'hidroducte s'ha d'enterrar a una profunditat mínima de 1,20 ml des de la generatriu superior de la canonada i mantenir una separació de com a mínim 1 ml amb altres serveis, sempre que això sigui tècnicament factible, establint proteccions adequades en funció de la naturalesa de l'altre servei, en cas que puntualment no es poguessin complir aquestes distàncies.
36è. Així mateix, la canalització de l'hidroducte ha de quedar protegida mitjançant la instal·lació d'una llosa de formigó armat, a fi de garantir la integritat del tub en tot moment, enfront d'actuacions de tercers o la circulació i estacionament de vehicles pesants sobre aquest.
37è. Aniran a càrrec del promotor les operacions i les conseqüències de les accions habituals d'explotació i manteniment de la infraestructura, sobretot pel que fa a mantenir la integritat de la instal·lació, la protecció de les instal·lacions, la detecció de situacions de funcionament anòmal, la ràpida actuació en cas d'incidents i la continuïtat del subministrament d'hidrogen.
38è. Redexis, SA, abans del començament dels treballs, ha de realitzar un replanteig del projecte amb les empreses propietàries del polígon sa Tàpia per tal de coordinar les actuacions referents als serveis existents afectats.
39è. Per tal de coordinar aquestes actuacions de les empreses propietàries del polígon Sa Tàpia cal designar una persona de contacte que ha d'actuar com a interlocutor vàlid per tal de coordinar les tasques esmentades.
40è. Respecte a la instal·lació de reg que dona servei a les finques Son Net Vell i Son Codony, així com tota la distribució de reg de la zona que es pugui veure afectada per la interferència de la traça de l'hidroducte, de la mateixa manera que es realitzarà amb les altres instal·lacions existents Redexis, SA, abans del començament dels treballs, ha de fer un replanteig del projecte amb els propietaris de les instal·lacions afectades per tal de coordinar les actuacions.
41è. Els costos derivats dels treballs per conservar la integritat de les instal·lacions existents van per compte del promotor.
42è. El terreny serà restituït al seu estat inicial.
Condicionants derivats de les diferents al·legacions en tràmit d'audiència
43è. Informar, als efectes expropiatoris, que la empresa Transunion Mallorca, SL és inquilí de la parcel·la S-7 propietat de Europark Madrid, SL (IB-PM-03V).
44è. Corregir l'error material sobre la propietat del bé afectat IB-PM-12. Emaya no és propietària en cap percentatge d'aquest bé afectat.
2. Aquesta declaració d'utilitat pública habilita el titular per a la construcció de la instal·lació, sense perjudici d'altres autoritzacions, llicències o permisos si són necessaris per a la seva execució.
3. Determinar que segons l'article 2 de la Llei 13/2012, de 20 de novembre, de mesures urgents per a l'activació econòmica en matèria d'indústria i energia, noves tecnologies, residus, aigües, altres activitats i mesures tributàries, la declaració d'utilitat pública té els mateixos efectes que els que regulen els articles 25, 26.5 i 26.6 del Pla Director Sectorial Energètic de les Illes Balears, aprovat pel Decret 96/2005, de 23 de setembre, i implica l'ocupació urgent dels béns i drets inclosos en l'annex d'aquesta Resolució, a l'efecte de l'article 52 de la Llei de 16 de desembre de 1954, sobre expropiació forçosa.
4. Desestimar les al·legacions presentades al tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-03 V Transportes Salas Simó, SL, menys l'al·legació núm. 3, estimada parcialment i reflectida en els condicionants, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
5. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-03 V Europark Madrid, SL, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
6. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-03 V Jujais, SA, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
7. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-03 V Serco, SL, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
8. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-04, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
9. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública pel titular del bé IB-PM-12, menys les al·legacions núm. 1 i 3 estimades parcialment i reflectides en els condicionants, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
10. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'exposició pública per l'Associació Reviure Tofla, tal com proposa l'informe del tràmit d'audiència.
11. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Transportes Salas Simó, SL, tal com proposa l'informe de la resolució.
12. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Europark Madrid, SL, menys l'al·legació núm 2, estimada parcialment i reflectida en els condicionants, tal com proposa l'informe de la resolució.
13. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Jujais, SA, tal com proposa l'informe de la resolució.
14. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Miguel Suñer Serra, tal com proposa l'informe de la resolució.
15. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Salas Holdfin, SL, tal com proposa l'informe de la resolució.
16. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03V José Tortosa Carayol i Manuela Merino Navas, tal com proposa l'informe de la resolució.
17. Desestimar les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-03 V Excavaciones Bordoy, SA, tal com proposa l'informe de la resolució.
18. Pel que fa a les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència pel titular del bé IB-PM-12, estimar l'al·legació núm. 1, estimar parcialment l'al·legació núm. 2 i desestimar l'al·legació núm. 3, tal com proposa l'informe de la resolució.
19. Notificar aquesta Resolució al titular de la instal·lació, a totes les persones interessades i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Empresa, Ocupació i Energia dins el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears dins el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació de la Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Vàlid en la data de signatura del document electrònic (Palma, 8 d'agost de 2023)
Per la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
El director general d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic Diego Viu Domínguez Per delegació de competència del conseller d'Empresa, Ocupació i Energia (BOIB núm. 103, de 22/07/2023)
ANNEX
Relació concreta i individualitzada de béns i drets afectats
La identificació de les finques en plànols són les definides en l'annex 3 presentat junt amb la notificació del tràmit d'audiència.
Finca |
Titular |
Pol. |
Par. |
SE. (m2) |
Long. serv. ml |
Serv. perm. (m2) |
Ocup. temp. |
IB-PM-01V |
Andres Morey Cabrer |
40 |
22 |
2.776 |
- |
- |
- |
IB-PM-02V |
Camí |
Sense referència |
|
6 |
11 |
40 |
|
IB-PM-03V |
Caixabank, SA |
5490101DD7759A0001JM |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Transportes Salas Simó, SL |
5490101DD7759A0001JM |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Excavaciones Bordoy, SA |
5490101DD7759A0002KQ |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Excavaciones Bordoy, SA |
5490101DD7759A0003LW |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Excavaciones Bordoy, SA |
5490101DD7759A0004BE |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Excavaciones Bordoy, SA |
5490101DD7759A0005ZR |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Grúas Tur, SL |
5490101DD7759A0006XT |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Empresa Martín, SA |
5490101DD7759A0007MY |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Miguel Suñer Serra |
5490101DD7759A0008QU |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Jose Tortosa Carayol Manuela Merino Navas |
5490101DD7759A0009WI |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Salas Holdfin, SL |
5490101DD7759A0010MY |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Salas Holdfin, SL |
5490101DD7759A0011QU |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Salas Holdfin, SL |
5490101DD7759A0012WI |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Salas Holdfin, SL |
5490101DD7759A0013EO |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Jujais, SA |
5490101DD7759A0014RP |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Grúas Aguilar, SLU |
5490101DD7759A0014RP |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Jujais, SA |
5490101DD7759A0015TA |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Grúas Aguilar, SLU |
5490101DD7759A0015TA |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Jujais, SA |
5490101DD7759A0016YS |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Grúas Aguilar, SLU |
5490101DD7759A0016YS |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Jujais, SA |
5490101DD7759A0017UD |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Grúas Aguilar, SLU |
5490101DD7759A0017UD |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Serco, SL |
5490101DD7759A0018IF |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Serco, SL |
5490101DD7759A0019OG |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Serco, SL |
5490101DD7759A0020UD |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Serco, SL |
5490101DD7759A0021IF |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0022OG |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0022OG |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0023PH |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0023PH |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0024AJ |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0024AJ |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0025SK |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0025SK |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0026DL |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0026DL |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0027FB |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0027FB |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0028GZ |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0028GZ |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Europark Madrid, SL |
5490101DD7759A0029HX |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-03V |
Arrendatario: Transunion Mallorca, SL |
5490101DD7759A0029HX |
|
397 |
794 |
2.997 |
|
IB-PM-04V |
APLICACIONES Y SISTEMAS INTEGRALES PARA EL TRASPORTE, SA |
40 |
42 |
|
0 |
0 |
8 |
IB-PM-04V |
Empresa Municipal de Transports Urbans de Palma, SA |
40 |
42 |
|
0 |
0 |
8 |
IB-PM-02 |
Camí |
Sense referència |
|
5 |
10 |
34 |
|
IB-PM-03 |
Consell Insular de Mallorca (ctra. Ma-30) |
39 |
9201 |
|
46 |
92 |
18 |
IB-PM-04 |
Francisca Jaume Janer |
39 |
36 |
|
329 |
614 |
1.372 |
IB-PM-04 |
Arrendatario: Pastoria Project, SL |
39 |
36 |
|
329 |
614 |
1.372 |
IB-PM-05 |
EXOLUM CORPORATION, SA |
39 |
29 |
|
0 |
0 |
698 |
IB-PM-06 |
Pablo Llinas Cantallops |
39 |
35 |
|
207 |
441 |
1.819 |
IB-PM-07 |
Agropecuaria Aucadena, SL |
39 |
42 |
|
53 |
106 |
410 |
IB-PM-08 |
Bárbara Coll Frau |
39 |
45 |
|
2 |
4 |
28 |
IB-PM-09 |
Camí |
Sense referència |
|
244 |
489 |
1.631 |
|
IB-PM-10 |
Explotaciones Agricolas Ribot Costa E Hijos, SL |
39 |
46 |
|
350 |
700 |
2.894 |
IB-PM-11 |
Inmodinca Gestion Inmobiliaria SL Unipersonal |
39 |
47 |
|
|
121 |
664 |
IB-PM-12 |
Catalina Alemany Escapa |
39 |
48 |
|
695 |
1.258 |
4.925 |
IB-PM-13 |
Inmodinca Gestion Inmobiliaria SL Unipersonal |
39 |
54 |
|
74 |
206 |
426 |
IB-PM-13 |
Caja de Ahorros y Monte de Piedad de las Baleares |
39 |
54 |
|
74 |
206 |
426 |
IB-PM-14 |
Camí |
39 |
9002 |
|
10 |
121 |
648 |
IB-PM-15 |
Emaya, Empresa Municipal d'Aigües - Clavegueram, SA |
39 |
178 |
|
356 |
714 |
3.032 |
IB-PM-16 |
Emaya, Empresa Municipal d'Aigües - Clavegueram, SA |
39 |
179 |
|
52 |
104 |
415 |
IB-PM-17 |
Camí |
39 |
9002 |
|
5 |
10 |
39 |
IB-PM-18 |
Camí |
|
|
|
|
|
|
IB-PM-19 |
Gas y Electricidad Generación, SA |
38 |
12 |
|
52 |
104 |
391 |
IB-PM-20 |
Edistribucion Redes Digitales, SLU |
38 |
11 |
|
263 |
526 |
2.119 |
IB-PM-20 |
Gas y Electricidad Generación, SA |
38 |
11 |
|
263 |
526 |
2.119 |
IB-PM-20 |
Gesa Gas, SA |
38 |
11 |
|
263 |
526 |
2.119 |