Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 367167
Adequació retributiva dels llocs de feina de secretari/ària i d'interventor/a

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de dia 26 de maig de 2023, va adoptar, a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, el següent acord:

«PROPOSTA ADEQUACIÓ RETRIBUTIVA DELS LLOCS DE FEINA DE SECRETARI/ÀRIA I D'INTERVENTOR/A

Antecedents

Acord de la Comissió Tècnica de la RLLF, de data 20 de setembre de 2017, que aprova els complements de destí del personal de l'Ajuntament de Manacor.

Sentència 517/2022 del Jutjat contenciós administratiu núm. 2 de Palma que obliga a

l'Ajuntament de Manacor a l'aprovació d'una RLLT.

Vist l'aprovació del RD 128/2018, de 16 de març, pel qual s'aprova el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb Habilitació de Caràcter Nacional.

S'exceptuen del còmput de la limitació de l'increment salarial les adequacions retributives que, amb caràcter singular i excepcional, resultin imprescindibles, i que es produeixin per alguna de les circumstàncies següents

1.- Adequacions retributives pel contingut del lloc de treball. En tots aquells casos en què es produeixi una modificació de les condicions d'un lloc de treball, o la seva reclassificació, normalment mitjançant una rectificació de la RPT de la corporació, que suposi una nova valoració del lloc i per tant una adequació retributiva, en aquests supòsits, el límit del 2,5 per cent de pujada salarial estarà exclòs, i l'import aplicable a la massa salarial total serà la que resulti d'aquesta nova valoració. En aquest cas correspon a l'aprovació del RD 428/2018, i l'assumpció de noves funcions per part dels habilitats nacionals.

2.- Per la variació del nombre d'efectius assignats a cada programa. En tots aquells casos en què es produeixi una variació d'efectius, es pot produir en crear noves places a la plantilla, d'acord sempre amb la limitació establerta per a l'oferta pública d'ocupació prevista a l'article 20.Un 3 de la LPGE sobre taxa de reposició d'efectius, o com a conseqüència de jubilacions, amortització de places, etc.

3.- Pel grau d'assoliment dels objectius fixats al lloc de treball, quan estigui establert així. Aquestes mesures singulars i excepcionals pertanyen a l'àmbit de la potestat d'autoorganització administrativa de les corporacions locals, i poden generar increments retributius superiors al 2,5 per cent; si bé, atès que es tracta d'una excepció a la norma, cal interpretar-la de manera restrictiva i justificar-ne en tot cas la necessitat.

Així mateix els motius que han portat aquesta corporació a la proposta d'adequació retributiva d'aquests llocs són els següents:

Necessitat de consolidar el lloc de treball de Secretari/a des de fa més de six anys no té titular: Necessitat de cobertura de la plaça de secretari/a mitjançant funcionari d'Administració Local amb Habilitació de Caràcter Nacional categoria superior.

Des d'una òptica urbanística: L'Ajuntament de Manacor és un municipi amb una problemàtica urbanística altament complexa. Això és degut a diversos factors: (i) la recient aprovació del Pla General, ha generat una problemàtica urbanística de gran importància, ja que moltes urbanitzacions es troben sense recepcionar; (ii) la necessitat de dur a terme la tramitació d'instruments excepcionals per aconseguir els espais necessaris per implantar sistemes i equipaments públics, per tal de donar cobertura a les necessitats bàsiques de la població; la dificultat en l'atorgament de llicències com a conseqüència del caràcter reglat del sòl urbà; (iv) gran nombre d'expedients de disciplina urbanística això accentuat amb la gran i mediàtica problemàtica generada a Manacor; (v) els incompliments en l'execució de les urbanitzacions, així com les sentències condemnatòries a la recepció tàcita de les urbanitzacions, han generat l'obligació d'invertir els sistemes d'actuació de les urbanitzacions, passant de sistemes de compensació a execució forçosa d'àmbits d'actuació; (vi) L'aprovació d'actuacions de dotació en sòl urbà dins del marc dels plans de modernització, que obliguen en la majoria de les ocasions a més a tramitar convenis urbanístiques de conformitat amb aquests.

L'entrada en vigor del nou Reglament de Control Intern, aprovat pel Reial Decret 424/2017, de 28 d'abril, pel qual es regula el règim jurídic del control intern a les entitats del Sector Públic Local, ha ampliat clarament les necessitats de control que pesen sobre l'administració local i el volum de treball del lloc d'interventor.

Memòria justificativa de l'adequació retributiva, de 5 de maig de 2023.

Informe jurídic de la cap TAG de Recursos Humans, de 5 de maig de 2023, amb la conformitat de la secretària general per suplència.

Informe de fiscalització de l'interventor acctal., per suplència, de 5 de maig de 2023.

Fonaments de dret

Article 90.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, LBRL.

Article 126.4 del RDL 781/1986, de 18 d'abril.

Article 74 de la Llei 5/2015, de 30 d'octubre, TREBEP.

La competència per aprovar la RLLF és el Ple de l'Ajuntament, d'acord amb l'article 22,2i) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, LBRL.

Per tot l'exposat,

PROPÒS

Primer. Aprovar les fitxes descriptives dels llocs de treballs i les valoracions dels llocs de treball de secretari/ària i d'interventor/a, annexes al present acord.

Segon. Aprovar la Relació de Llocs de Treball de secretari/ària i d'interventor/a per a la adequació retributiva excepcional i singularitzada dels llocs de treball descrits al present acord.

Tot això de conformitat amb el contingut de la Memòria justificativa de realització de la RLLF i amb l'aplicació dels factors de valoració dels llocs de treball negociats a la Mesa Negociadora.

En concret el llocs de treball afectats són:

LLOC

DESCRIPCIÓ

TIT.

T.L.

C.D.

 C.E.

F.P.

ADM.

GR.

T.J.

T.H.

TIP.

N. CAT

1

SECRETARI/ÀRIA

A1

1

30

57.505,39

CHN

AJ

A1

M

L-V

AG

C1

2

INTERVENTOR/A

A1

1

30

57.505,39

CHN

AJ

A1

M

L-V

AG

C1

Tercer. Publicar l'acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears i remetre'n còpia a l'Administració General de l'Estat i de la CA als efectes oportuns.

Contra aquest acord que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, de forma alternativa, recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que dictà l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà a la publicació d'aquest acord en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà a la seva publicació en el BOIB, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»

 

Manacor, 2 de juny de 2023

El delegat especial de Promoció Econòmica Joan Gaià i Mascaró

Documents adjunts