Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 341975
Bases reguladores i convocatòria de concessió de premis, per concurrència competitiva, destinats al "XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió de 19 de maig de 2023 aprovà les següents bases reguladores i la convocatòria per a la concessió de premis per concurrència competitiva, destinats al XXVI Premis Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques del municipi de Manacor, corresponents a l'any 2023.

«BASES DEL XXVI PREMI CIUTAT DE MANACOR D'ARTS PLÀSTIQUES 2023

1. Objecte i finalitat de la convocatòria

El Departament de Cultura de l'Ajuntament de Manacor organitza el XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023 pel procediment de concurrència competitiva.

L'objectiu d'aquest premi és promocionar les arts plàstiques.

2. Àmbit temporal d'aplicació dels premis

El període per poder participar al premi comença l'endemà de la publicació de les bases al BOIB i finalitza dia 11 de juny de 2023.

Acabat el termini de presentació de sol·licituds, es reuneix la Comissió Tècnica Avaluadora del premi, la qual, considerant els dossiers lliurats i l'obra presentada a concurs, selecciona un màxim de 12 obres finalistes. Les obres finalistes formaran part de l'Exposició del XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023.

Una vegada muntada l'exposició, la Comissió Tècnica Avaluadora n'escollirà l'obra guanyadora. El veredicte es farà públic dia 30 de setembre durant l'acte d'Inauguració de l'Exposició del XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023. Prèviament al dia de la inauguració, l'Ajuntament de Manacor haurà informat a l'artista premiat, qui s'haurà de comprometre a assistir-hi.

L'exposició romandrà oberta fins al 29 d'octubre de 2023.

3. Beneficiaris

Poden participar al premi tots els artistes que ho desitgin, sigui quina sigui la seva procedència, exceptuant els qui l'hagin guanyat anteriorment.

4. Requisits per accedir al premi

Les obres que es presenten al premi han de ser originals, úniques i no seriades. Tampoc no poden haver estat premiades en altres certàmens. La tècnica i la temàtica són lliures.

1. Els artistes o col·lectius d'artistes interessats a participar-hi han de presentar un únic dossier en format PDF en el qual ha de constar:

  1. Nom i llinatges, còpia del DNI, adreça postal, correu electrònic i telèfon. El currículum acadèmic i professional.
  2. La proposta de l'obra presentada amb la fitxa tècnica corresponent i, si és necessari, les instruccions de muntatge (l'organització pot requerir la presència de l'artista si la dificultat del muntatge ho fa necessari).
  3. Fotografies de les obres i exposicions realitzades durant els darrers anys, els catàlegs de les exposicions realitzades i còpia de les ressenyes bibliogràfiques i crítiques que es considerin oportunes.

2. El dossier s'ha d'enviar per correu electrònic a musicart@manacor.org amb el títol «XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023». Si la mida del dossier és molt gran, es pot utilitzar un mitjà gratuït com WeTransfer o similar per enviar-lo. En ambdós casos se'n notificarà la recepció per correu electrònic.

3. Els artistes, per a la difusió i promoció de l'exposició, l'edició del catàleg i/o vídeo, cedeixen a l'Ajuntament de Manacor el dret d'ús i reproducció fotogràfica i digital de les obres seleccionades.

4. Els artistes han de lliurar l'obra seleccionada en el termini i en el lloc establerts per l'Ajuntament de Manacor. L'obra ha d'anar acompanyada d'una declaració jurada en què consti que no ha estat premiada a cap altre certamen o premi. L'obra ha de ser transportada i lliurada totalment protegida, amb un embalatge que ha de poder ser reutilitzat per a la seva devolució. L'Ajuntament de Manacor destina 1.500 € per costejar el transport de les obres seleccionades que provenguin de fora de Mallorca. El procediment a seguir és el següent: els artistes s'han de fer càrrec de les despeses d'enviament i devolució de l'obra seleccionada. Posteriorment, una vegada presentat el rebut/justificant dins l'any fiscal corresponent, l'Ajuntament de Manacor es farà càrrec d'aquestes despeses, amb l'excepció del guanyador, fins a un màxim de 300 euros per obra. En el cas que el còmput global de les despeses d'enviament superi els 1.500 € destinats a aquest afer, l'organització n'efectuarà el pagament de manera proporcional, en funció del cost d'enviament de cada obra. La fórmula per al repartiment és la següent: se sumen els costos d'enviament de totes les obres. Aquesta suma és igual a X. Dividim els 1.500 € que aporta l'organització per X. El resultat és igual a Y. La quantitat que percebrà cada artista en concepte d'enviament d'obra serà el resultat de multiplicar l'import del rebut/justificant per Y, fins a un màxim de 2 decimals. En el cas que algun rebut superi el màxim de 300 € estipulats, la quantitat utilitzada a efectes de còmput serà de 300 €. Suposem que el jurat ha seleccionat set artistes residents fora de Mallorca. Els costos d'enviament són els següents: 350, 300, 290, 285, 280, 275 i 270 €. Totes les quantitats queden igual excepte els 350 €, que passen a 300 a afectes de còmput. La suma del transport de totes les obres és de 2.000 €. Per tant X = 2000. Y = 1500 / 2000. Llavors Y = 0,75. Per saber quin ajut per al transport rebrà cada artista, cal multiplicar cada quantitat per 0,75. En el cas que l'artista hagi abonat 300 € o més, rebrà 225 € (300 x 0,75 = 225). Si n'ha abonat 290, en rebrà 217,5. I així successivament.

5. Un cop clausurada l'exposició, cal retirar les obres en un termini màxim d'un mes. A partir d'aquesta data les obres es consideren cedides i passen a ser propietat de l'Ajuntament de Manacor.

6. L'organització disposa dels recursos habituals per muntar l'exposició. Qualsevol necessitat específica audiovisual (televisor, reproductor de DVD, projector, etc.), informàtica (ordinador, etc.), d'il·luminació, etc., l'ha de subministrar l'artista.

7. L'organització té cura de la conservació de les obres des del moment que les rep fins al termini fixat per retirar-les, però no es responsabilitza dels desperfectes o accidents produïts per causes alienes a la vigilància i atenció normal ni tampoc durant el transport de l'obra.

8. L'artista o el col·lectiu premiat cedeix la propietat de l'obra guanyadora a l'Ajuntament de Manacor, i li transmet els drets de propietat material i intel·lectual, edició, exposició, reproducció, etc. El premi, subjecte a la normativa fiscal vigent, tan sols es pot atorgar a una única obra.

9. El fet de concórrer a aquest premi implica l'acceptació íntegra d'aquestes bases. Qualsevol cas no previst a les bases ha de ser resolt per l'organització del premi.

5. Procediment, resolució i entrega de premis

Els premis s'han de concedir mitjançant el procediment de concurrència competitiva, segons el que estableix l'art. 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que els regulen.

L'òrgan competent per a la concessió de l'ajut previst en aquesta convocatòria és la Junta de Govern Local, si bé es crea una Comissió Tècnica Avaluadora en compliment de l'art. 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, perquè emeti un informe respecte al resultat de l'avaluació efectuada de les sol·licituds.

La Comissió ha de prendre una resolució de forma motivada a partir del dia que finalitza el termini de presentació de les sol·licituds.

La Comissió Tècnica Avaluadora està integrada pels membres següents:

  • Fernando Gómez de la Cuesta, comissari i crític.
  • Francisca Rufiandis Cabrer, exgalerista.
  • Luis Maraver Moreno, artista.
  • Pep Llabrés Grau, galerista.

La Comissió Tècnica Avaluadora valorarà els aspectes següents per seleccionar l'obra guanyadora:

1. Originalitat i qualitat de l'obra.

2. Tècnica (consideració de l'habilitat tècnica de l'artista).

3. Trajectòria (valoració de la trajectòria de l'artista, la seva experiència i la seva aportació al camp de l'art en general).

4. Concepte (valoració del concepte que l'obra pretén transmetre i com ho aconsegueix).

5. Presentació (qualitat d'impressió, muntatge, etc.).

La Comissió Tècnica Avaluadora queda constituïda legalment amb l'assistència de tots els membres o els seus substituts, si escau.

Rebudes les sol·licituds, l'òrgan competent ha d'instruir els procediments, comprovar que es compleixen els requisits exigits en aquestes bases i en la convocatòria corresponent i, si escau, requerir als sol·licitants que aportin tota la documentació i informació complementària que s'estimi oportuna per fonamentar la seva sol·licitud, o que esmenin els defectes apreciats a la sol·licitud, en el termini de deu (10) dies hàbils, amb l'advertiment que en el cas de no presentar cap esmena es considerarà que desisteixen del procediment, i prèviament s'emetrà una resolució al respecte.

La Comissió Tècnica Avaluadora ha d'emetre un informe sobre el resultat de l'avaluació efectuada respecte a la totalitat de les sol·licituds indicant els beneficiaris i les quanties de les subvencions corresponents a cadascuna, així com aquelles que hagin de ser desestimades.

L'òrgan competent ha de redactar i notificar la proposta de resolució de la concessió de l'ajut, perquè els interessats puguin presentar al·legacions, en el termini de 10 dies.

Si no es presenten al·legacions en el termini del tràmit d'audiència, es considera que els interessats estan conformes amb la proposta de resolució de la concessió. Una vegada que s'ha exhaurit el termini per presentar al·legacions, els serveis competents de l'Ajuntament de Manacor han d'emetre un informe. L'òrgan competent ha de dictar la resolució de la concessió de l'ajuda i l'ha de notificar a les persones beneficiàries. Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acta en el termini d'un mes, o directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, en tots dos casos a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.

L'òrgan competent per resoldre i concedir el premi és la Junta de Govern Local. La resolució es publicarà al tauler d'anuncis del web municipal.

7. Premis

El XXVI Premi Ciutat de Manacor d'Arts Plàstiques 2023 té una dotació de 6.000 €, és únic i indivisible, i està sotmès a la normativa legal vigent.

L'obra guanyadora se seleccionarà entre les finalistes que formaran part de l'exposició del XXVI Premi d'Arts Plàstiques Ciutat de Manacor 2023.

El premi es pot declarar desert.

8. Dotació pressupostària

El cost del premi per fer front a les despeses del jurat (2.400 €) i a les despeses de l'obra guanyadora (6.000 €) és de 8.400 €, els quals corresponen a la partida pressupostària N/170/3347/2269900/ PROMOCIÓ CULTURAL-DESPESES DIVERSES.

9. Normativa d'aplicació

1. En tot allò no previst expressament en aquestes bases és d'aplicació el que disposa l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament de Manacor, publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 175, de 24 de novembre de 2007; també els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, així com la resta de disposicions legals i reglamentàries que siguin aplicables.

2. Per resoldre totes les qüestions que no preveuen aquestes bases i per interpretar els dubtes que puguin sorgir en la seva aplicació, és competent l'òrgan amb facultats per aprovar les bases, que queda autoritzat per dictar aquells actes que siguin necessaris.

10. Publicitat

El text íntegre d'aquestes bases i convocatòria s'ha de publicar al Butlletí de les Illes Balears, al web municipal i a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

11. Informació i assessorament

Les persones interessades es poden d'adreçar al Departament de Cultura mitjançant l'adreça de correu electrònic cultura@manacor.org.

12. Protecció de dades

De conformitat amb el que preveu la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals:

El responsable del tractament de les dades dels interessats és l'Ajuntament de Manacor (CIF P0703300D, carrer del Convent, 1, Illes Balears), únic destinatari de la informació aportada voluntàriament.

La finalitat del tractament de les dades és gestionar la sol·licitud de participació al premi en règim de concurrència competitiva per promoure i facilitar l'accés a la cultura.

El temps de conservació de les dades és el termini de vigència d'aquest expedient. Tot i això, les dades es conserven amb finalitats d'arxiu d'interès públic o finalitats estadístiques.

L'Ajuntament de Manacor té legitimació per al tractament de les dades a l'exercici dels poders públics o competències pròpies.

Les dades no se cedeixen a terceres persones alienes a l'Ajuntament de Manacor, tret que hagin de ser comunicades a altres entitats públiques per imperatiu legal.

Els interessats tenen dret a accedir a les seves dades i sol·licitar la rectificació o, si escau, cancel·lació, oposició o supressió. Els interessats poden sol·licitar la limitació o, si escau, oposar-se al tractament de les seves dades. Per exercir aquests drets, l'interessat pot fer-ho de les maneres següents:

a) Per correu postal, adjuntant una fotocòpia del DNI o document equivalent, dirigit a: Delegat de Protecció de Dades, Ajuntament de Manacor, plaça del Convent, 1, 07500 Manacor, Illes Balears.

b) Presencialment, mitjançant escrit presentat al Registre General de l'Ajuntament de Manacor, o a través de qualsevol dels mitjans establerts a l'art. 16.4 de la Llei 39/2015.

c) Per correu electrònic adreçat al Delegat de Protecció de Dades: dpd@manacor.org.

13. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Junta de Govern de l'Ajuntament de Manacor en el termini d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears, o directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu competent. Tot això, de conformitat amb el que disposa l'article 52.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8.1, 25.1 i 46.1 de la Llei 28/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici que es pugui interposar qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent.»

2.- Publicar les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la base de Dades Nacional de Subvencions».

 

Manacor, data de signatura electrònica (23 de maig de 2023)

El batle Miquel Oliver Gomila